eitaa logo
تاریخ فردا
244 دنبال‌کننده
671 عکس
327 ویدیو
34 فایل
تاریخ فردا هر تاریخی با «عهدی» پدید می‌آید و تاریخ فردا، تاریخ انعقاد عهد جمعی و قلبی است با ساحت قدسی حضرت ولی‌الله‌الاعظم، مهدی موعود(عج). فراروی شما پنجره‌ای است رو به تاریخ فردا، از مسیر قلم «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی» www.mouood.org
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 ولایت، حق تصرف جزئی و کلی در امور ▫️ واژه را به معنای سرپرستی یا دوستی دانسته اند. آیت الله جوادی آملی، معنی اصلی ولایت را قرب و نزدیکی و لازمه آن را تصدی و سرپرستی امور یا نصرت و محبت دانسته است. ▪️ حق وِلایت و سرپرستی بر غیر خود، به شرط وجود مالکیت و آقایی یا افضل بودن شخصی بر دیگری محقق می شود؛ به همان سان که مالک هر ملک، اعم از عمارت یا برده و...، حق تصرف و تدبیر امور مملوک خود را برای خویش محفوظ می شناسد. ▫️ حضرت مالک یوم الدین، رب الارباب اولین و آخرین مخلوقات، بر جمیع آفریده ها حق ولایت دارد و هر فعل که از ایشان درباره بندگان صادر می شود، ناظر بر حق ولایت و سرپرستی علی الاطلاق ایشان است بر جمیع آفریده هایش. ▪️ ولی در معنی و مفهوم سرپرست، تدبیرگر امر و یاری کننده، به سبب قرب و نزدیکی بدون واسطه مالک و مملوکش مصداق می یابد. حضرت خداوندی، از حیث خالقیت و مالکیت علی الاطلاق و صاحب حق ولایت و امر و نهی بی قید و شرط است. ▫️ «اوست خدایی که (خلائق را) زنده می کند و می میراند و چون به خلقت چیزی حکم نافذ و مشیت کاملش تعلق گیرد، به محض اینکه گوید: موجود باش، بی درنگ موجود می شود.» ▪️ علامه طباطبایی از نظر اصطلاحی ولایت را چنین معرفی می کند: «ولایت عبارت است از نحوه ای نزدیکی و قرب که مجوز نوعی خاص از تصرف در امور مرتبط با دیگران می شود.» 📚 @tarikh_farda
🟢 ضرورت همنوایی با نقشه کلی الهی 🔺خداوند در صبحگاه خلقت آدم(ع) فرموده بود «می خواهم در زمین خلیفه ای جعل کنم.» وقتی ملائک گفتند: ما که هستیم و تو را حمد و ثنا می گوییم و... جواب آمد: «من چیزی می دانم و علمی دارم که شما ندارید.» در این عبارت، حکمت دار بودن خلقت معلوم است. 🔻بعد از آن، آدم آفریده شد و همه اسما به او تعلیم داده شد... نوبت به سجده بر آدم(ع) رسید. فرمان صادر شد و حاضران سجده کردند مگر ابلیس که به جرم نافرمانی و استکبارورزی از آستان قرب الهی رانده شد تا واسپس او، همه کسانی که از در اطاعت و فرمانبری در نمی آیند، بدانند که سرنوشتی مثل او خواهند داشت. 🔺 آدم(ع) در زیباترین و مناسب ترین صورت آفریده شده بود و اینک او حامل روحی متعالی و مجرد نیز بود که او را شایسته آن می ساخت که ملائک در پیشگاهش سجده آورند. 🔻 ابلیس که در پشت سر خود، سابقه هزاران سال عبادت خداوند متعال و پرواز بال به بال ملائک را داشت، از خداوند طلب ماندگاری تا روز حشر و نشر جمیع خلائق خواست؛ اما خداوند مهلت ماندن را محدود به وقتی معلوم ساخت. این روز، با موضوع جعل خلیفه در نسبت مستقیم بود. جعل خلیفه، حکمت خلقت بود و وقت معلوم، زمان تحقق عینی و خارجی آن در پهنه هستی. 🔺 انسان و فرزندانش در دو ساحت و مقام، مجال حضور و عرض اندام می یافتند: ۱. مقام خلیفه اللهی؛ خلیفه الله او برگزیده ترین فرزند آدمی بود که در کسوت خلیفه خداوند در عرصه زمین رخ می نمود تا خواست خداوند به دست مبارک او به ظهور رسد. 2. مقام یاریگران خلیفه الله، تکلیف همراهی با خلیفه و یاری رساندن به او تا به وقت معلوم و پس از آن، بر عهده فرزندان آدمی بود. 🔻 خلیفه الله قائم مقام خداوند بود که اگر مبسوط الید می شد، عرصه زمین به بهشتی تبدیل می شد که مثل اعلای بهشت وعده داده شده آخرتی بود؛ اما ابلیس دریافته بود که این مأموریت و موقعیت به فرزندانی خاص از فرزندان آدم ابوالبشر سپرده شده و از این رو، حسد درباره آدم(ع) و فرزندانش یافت و بر وی سجده نیاورد و عزم خود را برای اغوای فرزندان آدمی و ممانعت از تحقق آن نقشه کلی الهی جزم کرد و شد آنچه نباید می شد. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ، تازیانه خشم خداوند 🔸 از حضور و محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه، اصل است. ▶️ لینک دانلود در کانال موعود در کیفیت های مختلف: https://aparat.com/v/v7GTj @tarikh_farda @mouood_multimedia
⭕️ حکمت اعطای ولایت مطلقه 1️⃣ ▫️در بیان حکمت اعطای ولایت مطلقه به ذوات مقدسه اهل بیت(ع)، سید محمدحسن میرجهانی به بیست سند کلام خود را مستند ساخته و می نویسد: آنکه مختار و برگزیده خدا برای ولایت و ریاست و فرمان فرمائی بر ممکنات و تصرف در محیط عالم امکان برای حفظ نظام احسن، وجود مبارک ، خاتم رسل که محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف(ع) است، می باشد. ▪️ به دلیل آنکه آن بزرگوار را خصایص و امتیازاتی است که خداوند متعال هیچ‌یک از پیغمبران خود را به آن خصایص و امتیازات و آثار معرفی نفرموده است: 1. آنکه خلقت نور او را بر همه ممکنات مقدم داشته؛ 2. آنکه پیش از آنکه خدا آدم ابوالبشر را بیافریند، به هزارها سال نبی بوده؛ 3. آنکه هیچ یک از انبیا و مرسلین قبل از آن حضرت، ادعای چنین مرتبه و مقامی را نکردند؛ 4. ایمان او به خدا، مقدم بر تمام مخلوقات بوده؛ 5. خداوند متعال او را اول المسلمین نامیده؛ 6. شفاعت کبرای قیامت را مخصوص او قرار داده؛ 7. لوای حمد را در قیامت اختصاص به او داده؛ 8. منبر وسیله را در قیامت خاص او قرار داده؛ 9. او را افضل و اشرف و اکمل تمام انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین گردانیده؛ 10. خدا عهد رسالت او و ولایت او و اوصیای او را در عالم میثاق از تمام انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین گرفته است. 📚 @tarikh_farda
⭕️ حکمت اعطای ولایت مطلقه 2️⃣ ▫️▫️در بیان حکمت اعطای ولایت مطلقه به ذوات مقدسه اهل بیت(ع)، سید محمدحسن میرجهانی به بیست سند کلام خود را مستند ساخته و می نویسد: آنکه مختار و برگزیده خدا برای ولایت و ریاست و فرمان فرمائی بر ممکنات و تصرف در محیط عالم امکان برای حفظ نظام احسن، وجود مبارک ، خاتم رسل که محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف(ع) است، می باشد. ▪️ به دلیل آنکه آن بزرگوار را خصایص و امتیازاتی است که خداوند متعال هیچ‌یک از پیغمبران خود را به آن خصایص و امتیازات و آثار معرفی نفرموده است: 11. او را قائم مقام خود در تمام عوالم قرار داده؛ 12. او را سید مقتدا و پیشوای انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین قرار داده؛ 13. او را شاهد اعمال تمام خلایق قرار داده؛ 14. او را با جسم ناسوتی به هفت آسمان ها بالا برده و از کرسی و سدره المنتهی گذرانیده؛ 15. هشت بهشت عالم آخرت و درجات و انواع نعمت های آن را به او نشان داده و درکات هفت دوزخ را نیز به رأی العین مشاهده نموده؛ 16. او را در تمام طبقات عالم بالا، تا عرش اعلی سیر داده و از حجابات گذرانیده و در دیار عظمت و کبریائی خود راه داده و در جایی که بین حبیب و محبوب هیچ واسطه [ای] نبوده به تشریف سخنان و خطاب های الهیه مشرف و مخاطب شده و به گفت و شنود اسراری بیشمار مخاطب شده؛ 17. خدای متعال اطاعت او را اطاعت خود و معصیت او را معصیت خود و رضای او را رضای خود و خشم و غضب او را خشم و غضب خود خوانده؛ 18. نور مقدس او را علت ایجاد کلیه موجودات قرار داده است؛ 19. اوصیای دواده گانه او را افضل تمام انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین قرار داده و در فضائل و کمالات نفسانیه و امامت و ولایت کلیه به استثنای مقام نبوت و رسالت، آنها را هر یک بعد از دیگری ردیف او قرار داده؛ 20. خداوند متعال رفعت ذکر او را با ذکر خود توأم قرار داده که در اذان ها و اقامه های نمازها و خطبه ها و جمعه ها و جماعت ها هر کجا «اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلا الله» گفته شود، دنباله آن «اَشهَدُ اَن مُحَمداً رَسُولُ اللهِ» نیز گفته شود. 📚 @tarikh_farda
🟢 تاریخ مقابله و مقاتله دو قبیله رحمت و قبیله لعنت 🔺 ابلیس ملعون همه همت خود را مصروف به تعویق انداختن روز وقت معلوم کرد؛ روزی که به مرگ وعده داده شده می انجامید و از دیگر سو، اغوای فرزندان آدمی تا روی رستگاری نبینند و در منجلاب گناه و نافرمانی، هلاکت را به تجربه بنشینند. از همان روز، یاری خلیفه الله در تکلیف فرزندان صالح آدمی وارد شده بود و مهر ورزیدن به آنان و تبری از دشمنان آنان.... 🔻 حکمت جعل خلیفه، حسب حیله های ابلیس و جنودش و آنچه که فرزندان آدمی باید بدان مبتلا و امتحان می شدند، در تقدیر ماند و مجال تحقق در عالم خارج و تأسیس دولتی الهی بر زمین نیافت. 🔺 در هر عصری و میان هر نسلی، مؤمنان مکلف به یاری انبیاء و اوصیای الهی شدند و انتظار برای رسیدن آخرین فصل از حیات بر عرصه زمین، یعنی و ظهور منجی و تأسیس دولت کریمه اش. 🔻 عهد اخذ شده از جمیع انبیاء و رسل برای یاری، همان عهد و میثاق اخذ شده از انسان بود در عالم ذر برای یاری خلیفه الله. این یاری انبیاء و اوصیاء، به تمامی در هنگامه ظهور و تأسیس دولت کریمه امام زمان(ع) محقق می شود. 🔺 تکلیف انبیاء و رسل، حسب رسالت و پیامبری اشان، رفتن به سوی مردم بود؛ اما تکلیف امام رفتن به سوی مردم نبود. پیامبر اکرم(ص) به امام علی بن ابی طالب(ع) فرمودند: «مثل امام همانند کعبه است، مردم به سوی او می روند و نه آنکه کعبه به سوی مردم بیاید. ای علی! تو به سان کعبه ای که به سوی تو می روند نه اینکه او برود. پس اگر مردم به سوی تو آمدند و حکومت را به تو سپردند، بپذیر و گرنه صبر کن تا آنان به سوی تو آیند.» 🔻 جست وجوی امام، شناخت امام و یاری امام، تکلیفی بود که بر عهده جمیع انسان ها به نحو عام و مسلمانان و مؤمنان، به نحو خاص نهاده شده بود و ضرورتاً نیز باید از آن پاسداری می کردند. 📚 @tarikh_farda
🔘 برتری بر انبیا و رُسل ▫️ آنکه منظومه هستی را از منظر عالم ناسوت می نگرد و بدان اصالت می بخشد، تقدم در خلقت مادی را گواه افضلیت و اشرفیت فرض می کند و آنکه از منظر تفکر ولایی و نگاه عارفانه به عالم می نگرد، خلقت نورانی را مقدم بر خلقت مادی می شناسد. ▪️ از آنجا که در منظومه تفکر ولایی، هر چه شیء مادی تر باشد، به تاریکی نزدیک تر است؛ بنابراین از عنصر اصلی حیات کمتر نصیب برده و ضرورتاً میرنده تر می باشد: «هر چیزی زوال پذیر و هلاک شونده است؛ مگر وَجه الله.» «وجه خدا» چیزی است که خداوند متعال با آن، به واسطه آن و از مسیر آن، بر خلقش نمودار می شود یا خلق خدا به واسطه او، متوجه درگاه حضرت باری می شوند. ▫️ در روایات شیعی، از حضرات معصومان(ع)، به عنوان مصادیق بازر یاد می شود؛ آنان که آیینه تمامی نمای اسماء و صفات الهی اند. این ذوات مقدسه، به دلیل تقرب به ذات حضرت باری، به دلیل اولویت در خلقت نوری و به مثابه اولین موجود صادر شده از حضرت حق که نور محض است، ماندگاری می یابند؛ زیرا اینان واجد عالی ترین مرتبه وجودی و مظهر «اسم اعظم» خداوند سبحان اند. ▪️ صاحب کلیه، واجد همه کمالات به صورت باطنی و مستغنی از کسب و تحصیل است. این مقام برای ایشان از ازل رقم زده شده و تا به ابد می ماند. ▫️مراتب وجه اللهی انبیاء و رُسل و سایر اولیا و اوصیای الهی به ترتیب، به نسبت وسعت وجودی، تقرب نوری و مراتب خلقت، پس از چهارده نور منور، محمد و آل محمد(ص) و تواضع و افتادگی ایشان در برابر خاندان رسالت و ولایت معلوم می شود. گرچه، حضرت آدم ابوالبشر(ع)، در خلقت ناسوتی و خاکی، مقدم بر خلقت مادی حضرت خاتم الأنبیاء(ص) بود، لیکن در مراتب خلقت نوری، متأخر و بنابراین، فقیر آستان آل الله [اهل بیت(ع)] شناسایی می شود. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مومنی از نسل کافران 🔸 چه بسا نور حضرت مهدی، ارواحنا له الفداء، به فردی از نسل کافران برسد... ▶️ لینک دانلود در کانال موعود در کیفیت های مختلف: https://aparat.com/v/2GYoB @tarikh_farda @mouood_multimedia
🟢 کاهش غیبت 🔺 حضرات معصوم(ع) در صورت اقبال و اعلام آمادگی مردم برای یاری، حسب عهدی که با خداوند متعال دارند، قیام کرده و به سوی مردم حرکت می کنند. 🔻 عدم تعیین مدت طول امام و اصرار معصومان بر دعا برای فرج و ایجاد آمادگی مردم برای استقبال از امام، حاکی از آن است که میان کاهش غیبت و طلب تقاضای صادقانه و صمیمانه مردم نسبت مستقیم وجود دارد؛ اگر دریافته شود. 🔺 و تحقق امر خلافت صالحان بر زمین حسب اراده خداوند در صبحگاه آفرینش، در تقدیر کلی الهی وارد شده است. از این رو هماهنگی با نقشه کلی الهی و تجربه سعادت دنیوی و اخروی شیعیان در گرو امام و همراهی با ایشان در صداقت محض است. 🔻 ما به غلط موضوع و ماجرای غیبت را بیش و پیش از آنکه معطوف به خودمان کنیم و با تجدید نظر در کار و بار خودمان، به تجدید و با امام بپردازیم، ولی الله الاعظم را در خدمت خواهش ها و هواجس خود وارد آورده ایم. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شیعه را اشتباه فهمیده ایم! 🔹 مقام تا به امروز برای ما ناشناخته مانده است 🔹 شیعه و جایگاه شیعه در هستی در سخنرانی استاد @tarikh_farda @mouood_multimedia
27.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ یهود محدود به اسرائیل و صهیونیسم نیست! 💥 و تنها صورتی از هستند و برنامه‌ریزان حقیقیِ جهان محدود به آنان نمی‌شود. 🎙 استاد اسماعیل شفیعی سروستانی 🎬 یهود مدیا : 🇮🇷👉 @jewishmedia @tarikh_farda
🔘شرط اولوالعزم بودن ▫️ اولوالعزم، تعبیری قرآنی و لقبی است خاص برای آحادی از انبیای عظام الهی؛ هم آنان که به صراحت در «قرآن مجید»، بر افضلیت ایشان در مقایسه با سایر انبیای عظام الهی صحه گذارده شده است. ▪️ به این واژه در آیه 35 سوره احقاف اشاره شده است. روایات رسیده، سه شرط: داشتن دعوتی جهان شمول، داشتن شریعت و دین و داشتن کتاب الهی را در زمره شرایط لازم دریافت این عنوان شناخته اند. ▫️ خداوند متعال در آیه 7 از سوره احزاب، ضمن ذکر نام پیامبران اولوالعزم، بر مسئله و میثاقی محکم و غلیظ تأکید کرده و می فرماید: «و [یاد کن] هنگامی را که از پیامبران پیمان گرفتیم و از تو و از نوح و ابراهیم و موسی و عیسی پسر مریم و از [همه] آنان پیمانی استوار گرفتیم.» ▪️ اجازه می خواهم عرض کنم، پیش از آنکه دارا بودن کتاب و شریعت تنها شرط اولوالعزم شدن پیامبری باشد، عهد و میثاق غلیظ اخذ شده و اقرار و اطاعت این انبیا بر فرمانبرداری و گردن نهادن بر آن میثاق را شرط لازم دریافت این لقب باید شناخت. ▫️ پنج تن از انبیای نام برده شده، ضمن آنکه صاحب شریعت و کتاب بودند، بار مسئولیت اولوالعزم بودن را هم بر دوش داشتند؛ به عبارتی شاید بتوان اخذ میثاق غلیظ را به سه شرط یاد شده اضافه کرد. 📚 @tarikh_farda
هدایت شده از ف. افخمی
🟢 طلب همراهی با خونخواه 🔺 از فردای عاشورا، ناله و فغان از دل همه کسانی که توفیق همراهی با اباعبدالله(ع) را از دست داده بودند، برخاست. توابین اولین گروهی بودند که به امید جبران مافات شعار «یا لثارات الحسین» سر داد، تن به رو در رویی خونین با سپاه «شام» دادند. 🔻 جز ایشان، ابومسلم خراسانی نیز با سردادن شعار «یالثارات الحسین» به جنگ با امویان مشغول آمد. جالب اینکه، جمله این قیام ها با پرچمی منقوش به شعار «یالثارات الحسین(ع)» اتفاق افتاد. 🔺 اگرچه، دفتر قیام عبدالله الحسین(ع)، در ظاهر، در بعد از ظهر عاشورا با شهادت امام(ع) و یارانش بسته شد؛ اما باب جهاد فی سبیل الله و همراهی با امام عصر و زمان برای خونخواهی گشوده ماند. همراهی با خونخواهی امام(ع)، همان فوزی بود که اگر حاصل می شد، مجاهدان و شهیدان دست در گردن شهیدان دشت کربلا، آن را تجربه می کردند. 🔻 در روایت آمده است که حضرت مهدی(ع) نیز با همین شعار قیام می کنند. در که از آن، به عنوان مرامنامه شیعه بودن یاد می کنیم، در دو فراز زائر اباعبدالله(ع) آرزو می کند که همراهی با خونخواه امام حسین(ع) روزی مقدر او شود. اول در این فراز: «از خداوند درخواست میکنم که مقامت را گرامی داشت و مرا به وسیله تو گرامی داشت، اینکه روزی ام کند خونخواهی تو را با امام و پیشوای پیروزمند از خاندان حضرت محمد(ص)» 🔺 و دیگر: « و از خدا می خواهم که برساند مرا به مقام محمود شما نزد خدا و روزی ام کند خونخواهی شما با امام مهدی(ع) رهبر، راهنمای ظاهر، گویای به حق از خود شما را...» 🔻 تردیدی نیست که خونخواهی امام حسین(ع) در هنگامه ظهور خونخواه، حضرت مهدی(ع)، فرزند و نوه ایشان که این اتفاق می افتد و کار ناتمام قیام به اتمام رسیده و بساط ظلم برای همیشه از صفحه زمین محو و نابود می شود. 📚 @tarikh_farda
هدایت شده از ف. افخمی
🟢 رویکردها به گفتمان مهدوی 🔺با نگاهی به رویکردهای رایج به می توان به نوعی تعاریف و دسته بندی ها رسید: 🔹 رویکرد و عملکرد مناسبتی که فرصتی است برای سور و سات و پخش کردن شیرینی؛ 🔸رویکرد احساسی، ذوقی و شاعرانه؛ 🔹 رویکرد اهل فضل، متکی بر دانش تاریخ نگاران و متکلمان: که شامل دانستن تاریخ رفته بر اهل بیت(ع) و اسلام است. این دانش برای همه لازم است اما کافی نیست. این رویکرد متوجه گذشته است و باعث اتفاق بزرگی نمی شود؛ 🔸 رویکرد تحلیل گرایانه به مناسبات سیاسی و اجتماعی هر عصر به اتکای : در این رویکرد باید دانش و بینش مهدوی داشت و با اتکا به این دو، به نقد همه جانبه تمام مناسبات فردی و جمعی پرداخت و درباره نحوه بودن و زیستن در عصر غیبت و راهبردهای مناسب، موضع گیری کرد؛ 🔹 رویکرد استراتژیک: این رویکرد با غور در مباحث کلی، از اشتغال به امور جزئی و مناسبتی در حوزه مهدویت فراتر رفته و تفکر استراتژیک در مدیریت و مناسبات کلان وارد می سازد، آن هم با اتکا به مبانی و منابع موجود و مطرح در فرهنگ مهدویت. 📚 @tarikh_farda
هدایت شده از ف. افخمی
🟢 استراتژی 🔸 استراتژی در اصل واژه ای یونانی است به معنای مدیریت نظامی که در گذر ایام توسط مدیران اقتصادی هم به کار گرفته شده است. در مدیریت نظامیهدف شکست دادن دشمن است و در مدیریت بنیادهای تجاری هدف، پیشی گرفتن از رقبا و تصاحب سود حداکثری. 🔹بین مدیران صاحب تفکر استراتژیک، افزایش مهارت، شناخت خود، دشمن و منابع است که تحت طرحی استراتژیک ضامن پیروزی و بقا می شود. 🔸 با شنیدن سخنان یا خواندن نوشته های فرماندهان و رهبران هر سازمان یا کشور به راحتی می شود فهمید که کدامیک از آنان توانایی لازم برای مدیریت استراتژیک سازمان تحت نظر خود را دارند. 🔹 دشمنان و رقیبان هر سازمان همواره سعی خود را مصروف شناسایی استراتژی جبهه مقابل و آشفته کردن احوال عوامل آنان و ایجاد چنددستگی و اختلاف میانشان می کنند تا قادر به اخذ استراتژی و عملی کردن آن نباشند. 📚 @tarikh_farda
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 پیوند ایران یا تشیع 🔹 با مسافت زیاد با و و همچنین با توجه به گستردگی سرزمین اسلامی ایرانیان با آشنا نبودند تا... 🔹 در ایران در سخنرانی استاد @mouood_org @mouood_multimedia
🟢 نشانه های نبود استراتژی در کشورهای اسلامی 🔺در میان مدیران کلان نظام ها و دولت های اسلامی صد سال اخیر کمتر نشانی از تفکر و مدیریت استراتژیک دیده می شود. به بارزترین نشانه های غیبت این تفکر اشاره می کنیم: 🔻 فقدان ثبات و بروز تغییرات پی در پی خرد و کلان؛ 🔺 صرف سرمایه ها در جایی که نباید و خودداری از هزینه کردن در موارد لازم؛ 🔻 تاسیس چارت سازمانی و ایجاد تغییرات پی در پی در آنها؛ 🔺به کارگیری نیروهای انسانی در موقعیت های نامتناسب یا حذف کارآمدترین نیروها؛ 🔻 اشتغال به تاکتیک ها و تکنیک ها در جمیع مناسبات و معاملات کلان؛ 🔺ناتوانی در اخذ مواضع اصولی و استراتژیک در برابر رقیبان منطقه ای، غیر منطقه ای و اعمال تغییرات بزرگ و پی در پی در مواضع اخذ شده و... 📚 @tarikh_farda
🟢 ضرورت داشتن استراتژی متناسب با عصر غیبت 🔺 چنان که به انواع رویکردها به حوزه اشاره شد، رویکرد عموم صاحب منصبان در نظام جمهوری اسلامی، رویکردی مناسبتی، شعارگونه، احساسی و حداکثر نزدیک به اهل فضل و دانش جزئی بوده است. 🔻 این رویکرد نشان می دهد که حداقلی از دانش و بینش مهدوی در میان صاحبان امضا قابل شناسایی است، چنانچه به استعداد دو واحد درس اختیاری متناسب با فرهنگ مهدوی در هیچ‌یک از دانشگاه ها قابل شناسایی نیست تا چه رسد به مراکز مطالعات استراتژیک متکی بر فرهنگ مهدویت. 🔺 همه همت ها مصروف ظاهر مذهب و مذهب ظاهر است. 🔻 شمارش انواع رویکردها به این معنی است که هرچه از روی تامل، تفکر و مطالعه به مباحث و مفاهیم فرهنگ مهدوی، توجه کرده و در آن غور کنیم، پی به زوایای بیشتر و جدیدتری می بریم. 🔺 ابتلا به ایدئولوژی ها و استراتژی های القایی روشنفکران سکولار و دل بستن به نسخه های دیکته شده غرب، حکایت از انفعال مدیران جوامع مسلمان نشین و غفلت آنان از ذخایر الهی دارد. 📚 @tarikh_farda
🔘 بر مدار ولایت ▫️ مقام ولایت مطلقه به دلیل شدت قرب تا مقام «قاب قوسین او ادنی» یعنی عالی ترین مقام اختصاص به حقیقت رسول مکرم(ص) یافته که از ایشان به عقل اول یاد شده است، به امیرالمؤمنین و یازده فرزند معصوم و منصوبش از سوی حضرت حق منتقل شده است. ▪️ جمیع انبیاء و اوصیا و پس از ایشان مؤمنان، بر مدار ایشان خلق شده اند و متعهد به پاسداشت این ولایتند. ▫️زیرا ایشان واجد قابلیت ذاتی حقیقی و تان، یعنی انسان کامل، خلیفه اعظم و مظهر تام اسم اعظم خداوندی هستند. ▪️از رسول الله(ص) نقل شده است: «شبی که به سفر آسمانی رفتم، ملکی کریم و با منزلت نزد من آمد گفت: یا محمد! از انبیای گذشته بپرس بر چه عهد و پیمانی مبعوث شدند؟ گفتم: ای رسولان الهی و انبیای گذشته! بر چه چیزی خدای رحمان شما را مبعوث و مأمور فرمود؟ انبیا در جواب گفتند: یا رسول الله! ما بر ولایت تو و ولایت علی بن ابی طالب(ع) مبعوث شدیم.» 📚 @tarikh_farda