eitaa logo
توحید⁦🌦️⁩
626 دنبال‌کننده
239 عکس
25 ویدیو
6 فایل
🌸🍃🍂کانال آثار توحیدی عارف حکیم حاج آقا امامی حفظه الله #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸 🌸 #ارتباط_با_ادمین 🕋 @serrehekmat 🌸 #لینک_سروش 🕋 https://sapp.ir/tohideahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩🍃🎤آنی که جمال خداوند تبارک و تعالی است پیامبر اکرم است همه عالم الجمال و الجلال نیستند بلکه بنیه آدم رسیده است که الجمال و الجلال خداوند تبارک و تعالی است. آدم رسیده کسی است که ختم نبوت و ولایت را داراست.ختم ولایت شد ینی آن حقیقت را ملاقات کرد و دارا شد. سید الشهداء کل حقیقت را ملاقات کرد و چون ملاقات کرد عبد آن ملاقات شد لذا الجمال و الجلال خداوند تبارک و تعالی است.✨ 🕋 @tohideahadi
توحید⁦🌦️⁩
🥀🍃🍂فرمان خدا که بیاید آدم بی خود می شود. چرا مثلاً آدم خوابش را رها می کند و این جا می آید و نماز می
🥀🍃او در آدم می دمد‌. به هر اندازه ای که در آدم دمیده شد از حیات بهره دارد. عبادتی را که انجام می دهیم، این دم خداوند تبارک و تعالی و نور خداست. این همان نور توحید است که به وسیله پیغمبر اکرم به ما رسیده است. این دم اگر یک مقداری در آدم بیشتر اثر کند، آدم از خودش بی خود می شود، نصف شب بیدار می شود نافله شب می خواند. یکی هم هست که نصف مالش را در راه خداوند تبارک و تعالی می دهد و آن نصفش را هم که نگه می دارد نه برای خودش بلکه برای اطاعت فرمان خداست. یکی هم هست که تا آیات الهی را شنید قالب تهی می کند. وقتی که حضرت امیر المومنین علیه السلام تقوا را برای هَمّام شرح کرد یک دفعه نعره ای زد و از دنیا رفت. این عبارت از آن دم الهی است که این طور در او اثر می کند.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃 مزاج معتدل همانی است که انبیاء علیهم السلام دارند. می بینی که نماز به اندازه برای آدم آمده است. روزه به اندازه آمده است. و همچنین در مورد خمس و زکات و انفاق نفرمود هر چه را پیدا کنی همه رابده. فرمود یک پنجمش را به عنوان خمس بده. یک پنجم دادن عبارت از اعتدال است. پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله به مزاج آدمی آگاه است. همین طور که طبیب جسمی به مزاج بدن آگاهی دارد و می داند این شخص چقدر طب دارد. چقدر باید قرص بخورد تا این تبش درمان شود. همه آدم ها تب دارند، اما همان طور که گفته شد باید به معنی تب، توجه داشته باشد.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃 قرآن شفای باطن آدم است و آدم را شفا می دهد. چون آدم مراتبی دارد. یک مرتبه اش مرتبه بدن است. این بدن حالا شفا پیدا کرد یا نکرد مهم نیست. البته اگر شفا پیدا کرد خوب است چون آدم ممکن است بدنش هم تب داشته باشد ولی نیابد تب آدمی داشته باشد. مثلاً شاید حضرت سجاد علیه السلام در صحرای کربلا تب داشت اما این تب بدنی بود. این تب بدنی ربطی به تب آدمی ندارد.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃ما یک جنبه آدمی و یک جنبه انسانی و یک جنبه بشری داریم. جنبه بشری مربوط به بدنمان است. هیکلی داریم مثل در و دیوار و حیوانات و مانند این ها. این آدم با این خصوصیات بشر است. وقتی که علم پیدا می کند عالم می شود و با علم آموختن انسان می شود‌. انسان وقتی که توحید پیدا کرد آدم می شود. توحید پیدا کردن آدم را آدم می کند و این نور خداوند تبارک و تعالی به آدم می تابد.✨ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤قال حسین بن علی در شب عرفات: «  اِلهى عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الاّْثارِ وَتَنقُّلاتِ الاَْطْوارِ اَنَّ مُرادَکَ مِنّى اَنْ تَتَعَرَّفَ اِلَىَّ فى کُلِّشَىْءٍ حَتّى لا اَجْهَلَکَ فى شَىْءٍ». فرمایشات سید الشهدا که جان صحرای کربلااست. کربلا بدن عرفات و عرفات جان کربلاست. لذا اگر دعای عرفه را بخوانیم عبارت از زیارت جان کربلاست و این جان در صحرای کربلا ظاهر شد لذا اگر دقت کنیم می بینیم هم هم این جان بی نهایت است و هم بدن آن بینهایت است چون آن بدن الهی و قیامتی است و جان هم الهی و قیامتی است.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤امام حسین در صحرای عرفات در شب عرفات ینی در جایی که با معبود حقیقی خود تنها گفتگو می کند می فرماید من از اطوار و حالاتی که بر من گذشته است و اختلافاتی داشتم از « لَمْ يَكُنْ شَيْئًا مَذْكُورًا»(۱) تا این دارایی که الان دارم، متوجه شدم که تو خود را در همه این ظهورات به من نشان دادی و غرض تو از خلقت من این است که عارف تو باشم و در هیچ چیز به تو جاهل نباشم سیدالشهدا در این عبارت غرض خلقت را بیان می فرماید که خداوند تبارک و تعالی عالم را عبث خلق نکرده است: «وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ»(۱) یعنی ما بازیگر نیستیم که با خلق محسوسات و معقولات بازی کنیم. «مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ» (۳) یعنی همه عالم متلبسا بالحق خلق شدند یعنی حق جان عالم است.✨ (۱)هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنسَانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُنْ شَيْئًا مَذْكُورًا. آیا بر انسان روزگارانی نگذشت که چیزی هیچ لایق ذکر نبود؟(انسان/۱) (۲)و ما آسمان و زمین و آنچه را که بین زمین و آسمان است به بازیچه نیافریدیم. (انبیاء/۱۶) (۳)مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَأَجَلٍ مُسَمًّى ۚ وَالَّذِينَ كَفَرُوا عَمَّا أُنْذِرُوا مُعْرِضُونَ: ما آسمانها و زمین و آنچه را بین آنهاست جز به حق (و برای حکمت و مصلحت خلق) و جز در وقت معیّن نیافریده‌ایم و آنان که کافرند از هر چه پند و اندرزشان کنند و بیمشان دهند روی می‌گردانند.(احقاف/۳) 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤یک سوال این است که خداوند تبارک و تعالی چرا عالم را آفرید؟ همه عالم خلق شدند تا مظهر حق باشند. چون سوال داشتند و تقاضا داشتند تا حاجت آن ها را برآورده کنند و به همه به اندازه سوال شان به آن ها پاسخ داده شود تا آن دارایی و هستی را پیدا کنند اتاهم من کل ما سئلتموه. جود خداوند تبارک و تعالی و این رحمت بی نهایت این گدایان را خلق کرد و یک سوال این است که آدم چرا خلق شد؟ این سوال را حضرت سیدالشهداء این سوال را به زیبایی در این عبارت توضیح می دهد که غرض از خلقت این است که او در من ظاهر شود و عبد آن الظاهر شود چون الظاهر است که کل عالم امکان را ظاهر کرده است و کل عالم امکان مظاهر او هستند و غرض از این ظهور این است که تو را نشان بدهد. و آدم کسی است که این معنا را ادراک کند. 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤بسم الله الرحمن الرحیم یعنی از از دنیا به آخرت رسیدن یعنی خاتم الانبیا شدن. آدم با بسم الله الرحمن الرحیم خاتم الانبیا می شود بسم الله الرحمن الرحیم عبارت از قیامت است. با بسم الله الرحمن الرحیم از دنیا به قیامت سفر می کنیم و به معراج می رویم.✨ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤قیامت یعنی ظهور حقیقت. خداوند غیر قیامت خلق نکرده است. منتهی این قیامت را آدم به تدریج ادراک می کند و باید همه اطوار دنیا در او باشد. اگر این اطوار نباشد ظهورات تدریجی قیامت را ادراک نکرده است. آدم ظهورات را باید آن به آن دریافت کند که این آن به آن بودن خود یک ظهور دیگر و یک ظهور تدریجی است که عبارت از همان زمان است که اجزاء آن پایدار نیستند و به تدریج آمدند که این ظهور دور خداوند تبارک و تعالی است. آدم باید تمام ظهورات خداوند تبارک و تعالی را ادراک کند اگر یکی از این ظهورات را ادراک نکرده حتی ادراکات شیطانی را، نمی تواند آیت الله العظمی باشد، لذا خداوند تبارک و تعالی فرمود:«وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا» (۱)، «فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ» (۲)یعنی کل ملائک به آدم سجده کردند. «ال» «الملائک» به معنی استغراق است و «کل» نیز به معنی استغراق است و «اجمعون» هم تاکید بر استغراق است. ملک به جان یعنی مالک سجده می کند. این یک است که هیچ کسی به غیر جان سجده نمی کند. سجده به بدن برای جان است. این که ملک به آدم سجده می کند برای این است که جان آدم را ادراک کردند و جان آدم عبارت از رحمت بی نهایت است که همه ساجد او هستند. سجده زمانی است که جان بیاید چون وقتی جان آمد فدا بودن و حکایت بودن آن معلوم و ادراک می شود.✨ (۱)وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ:و خدا همه نام ها [یِ موجودات] را به آدم آموخت؛ سپس [هویت و حقایق ذات موجودات را] به فرشتگان ارائه کرد و گفت: مرا از نام های ایشان خبر دهید، اگر [در ادعای سزاوار بودنتان به جانشینی] راستگویید.(بقره/۳۱) (۲)فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ: پس همه فرشتگان يكسره سجده كردند (ص/۷۳). 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤اگر آدم صدقه را یکدفعه ندهد بهتر است و بهتر است روزانه و به تدریج بدهد و خاصیت آن بیشتر است چون ارتباط آدم با خداوند تبارک و تعالی بیشتر و مداوم است مثلا اگر می خواهد صد تومان صدقه بدهد اگر یک دفعه بدهد با این که طی صد روز بدهد با هم در آثار تفاوت دارد و فرقش این است که هر روز به خداوند تبارک و تعالی توجه دارد چون وقتی یک روزه صد تومن داد یک بار به خدا توجه دارد اما وقتی طی صد روز صدقه می دهد صد روز به خداوند تبارک و تعالی توجه دارد.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤آدم عبارت از آنی است که کامل است یعنی کل کمال را پیدا کرده است. اگر خواستیم کل کمال را دارا شویم باید قیامت کبری را ادراک کنیم قیامت کبری عبارت از توحید احدی صمدی است. اگر با «لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ» را بهش توجه کردیم این قیامت کبری است.✨ 🕋 @tohideahadi