🚩🍃🎤قال حسین بن علی در شب عرفات: « اِلهى عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الاّْثارِ وَتَنقُّلاتِ الاَْطْوارِ اَنَّ مُرادَکَ مِنّى اَنْ تَتَعَرَّفَ اِلَىَّ فى کُلِّشَىْءٍ حَتّى لا اَجْهَلَکَ فى شَىْءٍ».
فرمایشات سید الشهدا که جان صحرای کربلااست. کربلا بدن عرفات و عرفات جان کربلاست. لذا اگر دعای عرفه را بخوانیم عبارت از زیارت جان کربلاست و این جان در صحرای کربلا ظاهر شد لذا اگر دقت کنیم می بینیم هم هم این جان بی نهایت است و هم بدن آن بینهایت است چون آن بدن الهی و قیامتی است و جان هم الهی و قیامتی است.✨
#جلسه_اول
#سه_شنبه_۱۶_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤امام حسین در صحرای عرفات در شب عرفات ینی در جایی که با معبود حقیقی خود تنها گفتگو می کند می فرماید من از اطوار و حالاتی که بر من گذشته است و اختلافاتی داشتم از « لَمْ يَكُنْ شَيْئًا مَذْكُورًا»(۱) تا این دارایی که الان دارم، متوجه شدم که تو خود را در همه این ظهورات به من نشان دادی و غرض تو از خلقت من این است که عارف تو باشم و در هیچ چیز به تو جاهل نباشم
سیدالشهدا در این عبارت غرض خلقت را بیان می فرماید که خداوند تبارک و تعالی عالم را عبث خلق نکرده است: «وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ»(۱) یعنی ما بازیگر نیستیم که با خلق محسوسات و معقولات بازی کنیم.
«مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ» (۳) یعنی همه عالم متلبسا بالحق خلق شدند یعنی حق جان عالم است.✨
(۱)هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنسَانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُنْ شَيْئًا مَذْكُورًا. آیا بر انسان روزگارانی نگذشت که چیزی هیچ لایق ذکر نبود؟(انسان/۱)
(۲)و ما آسمان و زمین و آنچه را که بین زمین و آسمان است به بازیچه نیافریدیم. (انبیاء/۱۶)
(۳)مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَأَجَلٍ مُسَمًّى ۚ وَالَّذِينَ كَفَرُوا عَمَّا أُنْذِرُوا مُعْرِضُونَ: ما آسمانها و زمین و آنچه را بین آنهاست جز به حق (و برای حکمت و مصلحت خلق) و جز در وقت معیّن نیافریدهایم و آنان که کافرند از هر چه پند و اندرزشان کنند و بیمشان دهند روی میگردانند.(احقاف/۳)
#جلسه_اول
#سه_شنبه_۱۶_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤یک سوال این است که خداوند تبارک و تعالی چرا عالم را آفرید؟ همه عالم خلق شدند تا مظهر حق باشند. چون سوال داشتند و تقاضا داشتند تا حاجت آن ها را برآورده کنند و به همه به اندازه سوال شان به آن ها پاسخ داده شود تا آن دارایی و هستی را پیدا کنند اتاهم من کل ما سئلتموه. جود خداوند تبارک و تعالی و این رحمت بی نهایت این گدایان را خلق کرد
و یک سوال این است که آدم چرا خلق شد؟
این سوال را حضرت سیدالشهداء این سوال را به زیبایی در این عبارت توضیح می دهد که غرض از خلقت این است که او در من ظاهر شود و عبد آن الظاهر شود چون الظاهر است که کل عالم امکان را ظاهر کرده است و کل عالم امکان مظاهر او هستند و غرض از این ظهور این است که تو را نشان بدهد.
و آدم کسی است که این معنا را ادراک کند.
#جلسه_اول
#سه_شنبه_۱۶_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤بسم الله الرحمن الرحیم یعنی از از دنیا به آخرت رسیدن یعنی خاتم الانبیا شدن. آدم با بسم الله الرحمن الرحیم خاتم الانبیا می شود
بسم الله الرحمن الرحیم عبارت از قیامت است. با بسم الله الرحمن الرحیم از دنیا به قیامت سفر می کنیم و به معراج می رویم.✨
#جلسه_ششم
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#دوشنبه_۲۲_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید🌦️
4_5819130268841153754.mp3
24.97M
🚩🍃🎤قیامت یعنی ظهور حقیقت. خداوند غیر قیامت خلق نکرده است. منتهی این قیامت را آدم به تدریج ادراک می کند و باید همه اطوار دنیا در او باشد. اگر این اطوار نباشد ظهورات تدریجی قیامت را ادراک نکرده است. آدم ظهورات را باید آن به آن دریافت کند که این آن به آن بودن خود یک ظهور دیگر و یک ظهور تدریجی است که عبارت از همان زمان است که اجزاء آن پایدار نیستند و به تدریج آمدند که این ظهور دور خداوند تبارک و تعالی است.
آدم باید تمام ظهورات خداوند تبارک و تعالی را ادراک کند اگر یکی از این ظهورات را ادراک نکرده حتی ادراکات شیطانی را، نمی تواند آیت الله العظمی باشد، لذا خداوند تبارک و تعالی فرمود:«وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا» (۱)، «فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ» (۲)یعنی کل ملائک به آدم سجده کردند. «ال» «الملائک» به معنی استغراق است و «کل» نیز به معنی استغراق است و «اجمعون» هم تاکید بر استغراق است. ملک به جان یعنی مالک سجده می کند. این یک #قاعده_کلی است که هیچ کسی به غیر جان سجده نمی کند. سجده به بدن برای جان است. این که ملک به آدم سجده می کند برای این است که جان آدم را ادراک کردند و جان آدم عبارت از رحمت بی نهایت است که همه ساجد او هستند. سجده زمانی است که جان بیاید چون وقتی جان آمد فدا بودن و حکایت بودن آن معلوم و ادراک می شود.✨
(۱)وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ:و خدا همه نام ها [یِ موجودات] را به آدم آموخت؛ سپس [هویت و حقایق ذات موجودات را] به فرشتگان ارائه کرد و گفت: مرا از نام های ایشان خبر دهید، اگر [در ادعای سزاوار بودنتان به جانشینی] راستگویید.(بقره/۳۱)
(۲)فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ: پس همه فرشتگان يكسره سجده كردند (ص/۷۳).
#جلسه_نهم
#پنجشنبه_۲۵_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤اگر آدم صدقه را یکدفعه ندهد بهتر است و بهتر است روزانه و به تدریج بدهد و خاصیت آن بیشتر است چون ارتباط آدم با خداوند تبارک و تعالی بیشتر و مداوم است مثلا اگر می خواهد صد تومان صدقه بدهد اگر یک دفعه بدهد با این که طی صد روز بدهد با هم در آثار تفاوت دارد و فرقش این است که هر روز به خداوند تبارک و تعالی توجه دارد چون وقتی یک روزه صد تومن داد یک بار به خدا توجه دارد اما وقتی طی صد روز صدقه می دهد صد روز به خداوند تبارک و تعالی توجه دارد.✨
#جلسه_نهم
#پنجشنبه_۲۵_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤آدم عبارت از آنی است که کامل است یعنی کل کمال را پیدا کرده است. اگر خواستیم کل کمال را دارا شویم باید قیامت کبری را ادراک کنیم قیامت کبری عبارت از توحید احدی صمدی است. اگر با «لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ» را بهش توجه کردیم این قیامت کبری است.✨
#جلسه_نهم
#پنجشنبه_۲۵_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤کمال آدمی ملاقات خداوند تبارک و تعالی است و کسی که خداوند را ملاقات کرد مصداق بارز آن سیدالشهداء است. البته بنیه آدمی یعنی همه آدم ها این استعداد را دارا هستند که این کمال را پیدا کنند. این کمال برای همه بنی آدم است و این چیزی نیست که به کسی اختصاص داشته باشند.
به اشخاص که این کمال را دارا شدند نبی و ولی می گویند و تنها کسی که کل این کمال را دارا شد خاتم الانبیا حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم است.
کمال بی نهایت عبارت از توحید احدی صمدی که آدم آن را باید ملاقات کند تا به قیامت کبری برسد.✨
#جلسه_دهم
#کمال_آدمی
#جمعه_۲۶_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤ما یک جان اعلی داریم که توحید احدی صمدی است و یک جان اسفل داریم که همان علوم است و محسوسات عبارت از ملک هستند که وقتی توحید آمد همه این ها جان دار و منوّر می شوند.✨
#جلسه_دهم
#جمعه_۲۶_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤کمال عبارت از قیامت است قیامت عبارت از جان دنیای ملک و ملکوت اسفل است. چون ملکوت اسفل هم ملک است. یک ملک داریم که عبارت از محسوسات و معقولات و متخیلات است و یک ملکوت اسفل داریم که عبارت از علوم است و آن جان جان و ملکوت همه این ها توحید احدی صمدی است. و این جان است که آن ها را منور کرده است و به حرکت درآورده است.
توحید قیامت است، جان است. توحید جان همه عالم است. دنیا بدن قیامت است و این بدن است که به جان یعنی قیامت سجده می کند و قربان او می شود. دنیا بدن قیامت است یعنی قیامت است که دنیا را آورده است.✨
#جلسه_دهم
#کمال_آدمی
#جمعه_۲۶_۵_۱۴۰۳
#صفر۱۴۰۳
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🌹🍃وقتی من به خداوند تبارک و تعالی می گویم « الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» و در مقابل او ایس
🌹🍃🍂اصل آن معراج انسان است. آن عروج و این خوراکی هایی را که پیغمبر اکرم آورده است، این ها را برای معراج خود آدم آورده است. برای پیغمبر اکرم فرقی نمی کند که ما انجام بدهیم یا ندهیم. برای خداوند تبارک و تعالی هم فرقی نمی کند. او غنی بالذات است و این غنی بالعرض است. هر دوی این ها غنی هستند و هیچ نیازی به ذکر ما ندارند. صلواتی هم که می فرستیم، این صلوات گرچه برای پیغمبر اکرم ابتهاج است، ولی ترویح روح ماست. این به خاطر این است که روح ما روحانی بشود. صلوات می فرستیم و این خاصیت را دارد گرچه پيغمبر خوشحال و مبتهج می شود ولی این که شما خیال بکنید احتیاجی به این صلوات ها دارد، چنین نیست.✨
#توحید_ختمی۱۴
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂عبادت خوراک من است این فروع دینی را که پیغمبر اکرم آورده است خوراک من است یعنی من در این قالب وقتی قرار گرفتم وقتی که بعد از هفتاد هشتاد سال خواستم این قالب را رها بکنم، یک انسان بیرون می آیم، آدم عروجی پیدا می کند که از بین رفتنی نیست.معراج انسان مافوق عقل انسان است. همین طوری که عقل از بین رفتنی نیست آن عروج هم از بین رفتنی نیست، آن می ماند .✨
#توحید_ختمی۱۴
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂این که حضرت مولا در نمازش انگشترش را به مسکین داد پس ما می گوییم آدم حواسش جمع نماز باشد. آن وقت امیرالمومنین که تیر را از پایش کشیدند و او متوجه نشد. جلوتر قبل از این که این کار را بکنند طاقتش را نداشت قبل از نماز. در نماز این کار را کردند، آن پیکان را کشیدند و حضرت متوجه نشد. پس تو چطور سوال سائل را متوجه شد؟ این حرفی است که آن هایی که درست متعمق نیستند. این اشکال برای ایشان هست و شاید بعضی ها بگویند که یکی از این دو تا مثلاً درست نباشد ولی هر دوی آن ها درست است، هم آن پیکان کشیدن هم آن انگشتر دادن. آن وقتی که آدم خدایی شد، الهی شد چه زکات باشد چه نماز. نماز کار الهی است، زکات هم کار الهی است یعنی آدم باید اعطاء داشته باشد، بخشش داشته باشد، باید بدهد به سائل. آدم الهی آن وقت می شود که مظهر «لایشغله شأن عن شأن» باشد، یعنی یک شأنی از شأن دیگر بازش نمی دارد و می تواند همین جا باشد و هم یک جای دیگر باشد.✨
#توحید_ختمی۱۴
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi