eitaa logo
@Torab_bash
3.9هزار دنبال‌کننده
747 عکس
596 ویدیو
14 فایل
تراب باش، فرزند ابوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از غدیرخم تا مباهله عیده 🎙️نماهنگ مباهله 🔻محمدحسین پویانفر @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | مجموعه مستند ✡ قسمت چهل‌ودوم: 💥ما باید از خودمان یک همینه‌ی بزرگ و با عظمت بسازیم!! ⛔️نامناسب برای شیطان‌پرستان⛔️ ⏳کانال تراب باش @Torab_bash
💠 ؛ اما 📌... دوستان! در این ساعات و در این شب‌های عزیز، بیشتر کنیم؛ بیشتر از خداوند کنیم؛ بیشتر در خانه خدا را بکوبیم؛ و سعی کنیم مصرّانه دعا کنیم. ✍🏻... وقتی که یک ، پیدا کند، حتماً اقبالِ استجابت هم در این دعا بیشتر است. اما اگر همین دعا، چند بار تکرار گردید و مستجاب نشد، خب ما نباید شویم؛ نباید از درخواست دست بکشیم؛ به‌خصوص در مسائل بزرگ و مسائل مربوط به انسان و سرنوشت کشور و ملت‌ها... 💢 چون اولاً ما از خدا طلبکار نیستیم؛ دوماً خبری از قضای الهی نسبت به آن دعا نداریم؛ و سوماً گاهی طبیعت چنین است که تحقّقش می‌طلبد. 📚 حافظ! کار تو دعاکردن است و بس! کاری نداشته باش که شنید یا نشنید...! @Torab_bash
📚 نسخه نجاتِ جوامع از فساد (۱_۵) ✍🏻... از ظاهر آیه «بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ» که در ماجرای قوم شعیب(ع) مطرح شده؛ می‌توان برداشت‌های زیادی درباره مفهوم بقیةالله داشت. ⁉️ اینکه بقیةالله چیست؟ چه ماجرایی دارد؟ و چه کسی مصداق تام این عنوان است؟ 🔺 در ماجرای (ع)، سه عنوان اصلی مطرح است: ۱. اول اشکالات و فساد قوم شعیب(ع) ۲. دوم نسخە نجات از این همه فساد ۳. سوم تعیین مصداق از نسخه نجات 🚫 اشکالات قوم شعیب(ع) چه بود؟ هم بود، هم بود و هم ، این سه فساد، مفساد عمده است؛ این‌ها اشکالات یک قوم است نه یک فرد؛ پس الهی نجات نیز باید برای قوم یا همه اقوام نه صرفاً افراد، کارساز باشد. این نسخه در ماجرای قوم شعیب(ع) ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ است. ‼️ یک موقع نسخە نجات فردی داده می‌شود؛ و تک تک افراد باید به آن عمل کنند. اما نسخە نجاتِ الزاما نسخە نجاتِ نیست، ولی نسخه‌های اجتماعی، فردی هم هست. ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ﴾ نسخە نجات اقوام است، چون اصل بحث در این آیات دربارە اقوام است. 🔹 قوم شعیب(ع): ۱. داشت ۲. داشت ۳. داشت و نسخە نجاتی که خدا بای ایشان مطرح می‌کند: ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ است. 🔹 یک نکتە جالب: اگر جامعه‌ای هرسه فساد را باهم داشته باشد؛ نسخە الهی نجاتش همین ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ است. پس این نسخه، یک شاه‌کلید برای نجات از انواع مفاسد در یک جامعه است. 🏇🏻 🔚 ... @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 نسخه نجات جوامع از فساد (۲_۵) 🔥 جایگاه ﴿بَقِيَّةاللَّهِ﴾ به عنوان ، جایگاهِ از است. ✍🏻... انواع فسادها در یک جامعه، در یکی از این سه دسته فساد اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی قرار می‌گیرد. به فرموده ، نسخه از تمامی این فسادها ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ است. این نشان از قیمت این نسخه داشته و آشکار می‌کند که خیلی در نزد خداوند دارد. ⛔️ در ماجرای (ع)، قرار است بیاید. خدا در آیه ۸۴ سوره هود در این باره می‌فرماید: ﴿عَذابَ یَوْمٍ مُحیطٍ﴾ یعنی یک دورانی است که عذاب کاملاً مردم را احاطه می‌کند؛ به همین خاطر، نسخه‌ای جامع و عمومی برای نجات از عذاب نیاز است و تنها همین نسخه می‌تواند اقوام را نجات دهد، چراکه بعد از اعلام ، می‌فرماید: ﴿وَ ما أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفیظٍ﴾ یعنی من حافظ شما نیستم و نمی‌توانم نجاتتان بدهم! 🔹 پس صحبت بر سر نجات قوم است؛ اینجاست؛ عذاب برای قوم شعیب(ع) مقدر یا مقرر شده و قرار است عذاب بیاید. وقتی قرار است عذاب بیاید؛ چه چیزی می‌تواند آنها را نجات دهد؟ اینکه فساد اعتقادی نداشته باشید و از این به بعد توحیدی فکر کنید، اینکه از این پس سعی کنید فساد اقتصادی و اجتماعی نداشته باشید؛ جواب نمی‌دهد؛ از این به بعد مثبت رفتار کردن دیگر آنها نمی‌شود؛ بلکه به حسب کارهایی که تا الآن انجام داده‌اند قطعاً باید عذاب شوند. چراکه عذاب در برایشان شده است. 🔹 ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ﴾ در این ماجرا، بدین معنا نیست که چه‌کار کنید، چه رفتار مثبتی پیشه کنید تا نجات یابید! بلکه بعد از الهی، هر رفتار مثبتی هم که پیشه کنند باز آن عذاب نازل می‌شود؛ پس ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ جایگاهش مهم است، جایگاه از است، به خاطر کارهای بدی که این مفسدین انجام دادند. 🔻 پس به خاطر کارهای بدی که قوم شعیب(ع) انجام دادند؛ برای آنها مقرر شده بود. در چنین شرایطی شعیب(ع) از ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ﴾ صحبت می‌کند. چون عذاب قطعی است، پس ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ به معنای انجام رفتاری مثبت نیست. در عبارت ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ﴾ اصلاً صحبت از یک رفتار مثبت برای نجات نیست. 🔴 چه چیزهایی می‏تواند ما را از _تمی نجات دهد؟ طلب مغفرت از خدا، یک فعل توسط افراد است که سبب نجات می‌شود؛ اما ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ یعنی آن چیزی که خدا برای ما باقی نگه داشته؛ ذخیره کرده؛ نه اینکه آن ذخیره الهی همان عمل و طلب مغفرت ما باشد! 📎 (ع) تنها قومی هستند که بر ایشان پایین آمد؛ بعد خداوند از آنها برداشت، چرا؟ به خاطر تضرع، به خاطر توبه، به خاطر مغفرت، چون قوم یونس(ع) به شدت گریه کردند، به شدت تضرع و طلب مغفرت کردند؛ اما تضرع به معنای ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ نیست؛ چون فعل انسان است؛ و چیزی نیست که خدا برایشان نگه داشته باشد. ‼️ نه و ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ است، نه و ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ است. ⛔️ پس اصلاً جایگاه بحث جایگاه از است، برخی رفتارهای مثبت مثل تضرع، توبه، توبه نصوح و... اینها مانع عذاب است؛ اما این رفتارها متعلق به انسان است و در چارچوب ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ نمی‏گنجد، بلکه در چارچوب اعمال انسان‏هاست؛ اما ﴿بَقِيَّتُ اللَّهِ﴾ یک چیز پنهانی است که خداوند در بدترین شرایط که دیگر به هیچ چیزی برای نجات انسان‌ها امید نیست؛ از آن پرده‌برداری می‌کند... 🏇🏻 🔚 ... @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 نسخه نجات جوامع از فساد (۳_۵) ⁉️ بقیةالله در این ماجرا چه می‏تواند باشد؟ ماهیتش چیست که می‏تواند انسان را از عذاب محتوم حفظ کند؟ ✅ بقیةالله، حافظ انسان‏ها را از عذاب محتوم است، یک شاه‏کلید نجات است؛ نه اینکه اگر اینکار را انجام دهید؛ این بقیةالله مشکل را حل می‌کند؛ نه! یک شاه‏کلید است. 🔹 بقیةالله شأنش به قدری بالاست که شعیب(ع) می‏گوید: من نمی‏توانم شما را حفظ کنم، بلکه بقیةالله می‏تواند این کار را انجام دهد. پس بقیةالله یک چیزی از جانب خداوند است که انسان‏ها و اقوام را از نجات می‏دهد؛ لذا خیلی قیمتش زیاد است، خیلی شأنش بالاست؛ چیزی است که خداوند از قبل در نظر گرفته، یک است که اگر بیاید یا اگر آورده شود، اقوام را از عذاب نجات می‏دهد، عذابی قطعی که به خاطر مقرر شده است. ⁉️ بقیةالله یا : 🔹 شعیب(ع) با همه عزت و قدرتی که از جانب خدا دارد؛ در موقعیت نزول عذاب می‌فرماید: ﴿وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفيظٍ﴾ «من» حافظ شما نیستم؛ از شیء یا عمل خاصی صحبت نمی‌کند؛ از خودش به عنوان یک شخص سخن می‌گوید. اگر بقیةالله یک شیء بود، شعیب(ع) باید می‏فرمود: شما بقیةالله نیاز دارید و به جز آن هیچ چیز دیگری نمی‏تواند شما را نجات دهد، شما فساد کردید، قرار است عذاب برای شما بیاید، شیئی به نام بقیةالله نسخه نجات شما از عذاب است. به جز آن هم هیچ چیز دیگری به درد شما نمی‏خورد؛ اما ایشان در این شرایط می‏فرماید: ﴿وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفيظٍ﴾ از
ضمیر
﴿أَنَا﴾ استفاده می‏کند؛ یعنی شخص را مطرح می‌کند. 🔺 بقیةالله یعنی یک شخصی از جانب خداوند که او باید حفیظ باشد، جایگاهش، جایگاه حفظ کردن از عذاب باشد؛ شعیب(ع) می‏فرماید: ﴿وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفيظٍ﴾ وقتی می‏گوید که «من» حافظ شما نیستم، پس بقیةالله باید یک شخص باشد؛ وگرنه باید بفرماید که چیزی نیست که شما را حفظ کند، یا می‌فرمود من آن چیز را ندارم. چرا می‏فرماید که من نمی‏توانم حافظتان باشم؟! 📢 جواب این سؤال چیست؟ چه کسی می‏تواند در یک چنین شرایط خطرناکی از جانب خدا حافظ انسان‌ها باشد؟ حفیظ باشد؟ بقیةالله. 🔺 پس بقیةالله یک شخص است؛ و در روایات بسیاری فرموده‌اند که بقیةالله (عج) است که خداوند ایشان را به عنوان از عذاب‌های حتمی ذخیر فرموده است. 🏇🏻 🔚 ... @Torab_bash
📱 | ریزه‌خوار مولا @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 نسخه نجات جوامع از فساد (۴_۵) 🛄 ایمان به نسخه فرازمانی و فرامکانی برای جامعه از انواع مفاسد و . ✍🏻... سه نوع فساد در اقوام ممکن است وجود داشته باشد، جامع المفاسد بودند؛ و هر سه فساد را داشتند. نسخه نجاتی که در این شرایط توسط معرفی شد: ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ است؛ و استدلال کردیم که (بَقِیَّتُ اللَّهِ) یک فرد است؛ نه یک شیء یا یک نوع عمل خاص یا یک مفهوم، بلکه یک شخص است و به جز این نمی‌تواند صحیح باشد. ⛔️ (ع) حدود سه هزاروپانصد سال پیش زندگی می‌کردند، اگر امام زمان(عج) است پس آنها در جریان نزول عذاب از چه کسی باید استفاده کنند؟ شعیب(ع) می‌فرماید آن فرد من نیستم؛ از طرفی هم خداوند عذاب را مقرر فرموده و آنها نیاز به نجات دارند، چه کار می‌شود کرد؟ اگر فرد است، آن فرد کیست؟ من الان نیاز دارم، قوم ما الان نیاز دارد. اگر گفته می‌شد ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ * وَ ما أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفیظٍ﴾، ماجرا خیلی سخت می‌شد. یعنی بقیةاللهی وجود دارد؛ می‌تواند اینکار را انجام دهد؛ ولی من آن نیستیم، یعنی کارتان تمام است؛ بقیةالله هم که من نیستم؛ پس همه محکوم به عذاب شدن هستید...! 💠 اما این وسط یک جمله‌ای وجود دارد: ﴿إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ 💢 ؛ یعنی آن شخصی که خداوند به عنوان باقی نگهش داشته، زمان مطرح نیست؛ هر زمانی که می‌خواهد بیاید، اگر شما واقعاً به او داشته باشید، در هر زمانی، در هر مکانی، ولو تمام مفاسد یک اجتماع را هم داشته باشید، باز خداوند به می‌دهد.... 🔵 شعیب(ع) در شرایط نزولِ حتمی ، به قومش فرمود: ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ لذا به ولایتِ (ع) نسخه فرازمانی و فرامکانی برای جامعه از انواع مفاسد و بلکه . 🔻پس بقیةالله؛ یعنی آن شخصی که خداوند به عنوان باقی نگهش داشته، در این بحث، زمان مطرح نیست؛ هر زمانی می‌خواهد بیاید، اگر شما واقعاً به او داشته باشید، در هر زمانی، در هر مکانی، ولو تمام مفاسد یک اجتماع را هم داشته باشید، خداوند به صرفِ ایمان به او، نجاتتان می‌دهد. 🔹 تعمیم این مطلب، در ایمان به اهل بیت (علیهم‌السلام) نیز وجود دارد؛ چون طبق احادیث، تمام اهل بیت (علیهم‌السلام) بقیةالله هستند، به (علیهم‌السلام) باعث شسته شدن گناهان می‌شود، قبول کردن ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) باعث برطرف شدن عذاب‌ها می‌شود؛ این نکته بسیار جالبی است. 🔺 خداوند حدود سه هزاروپانصد سال قبل، به صرف به بقیةالله (عج) می‌خواهد را از قوم شعیب(ع) بر‌دارد، قومی که از هر مفسده‌ای یک مصداقی داشته و خداوند برایش عذاب مقرر فرموده، اشکالاتی هم که تا اینجا داشتند می‌خواهد اصلاح ‌کند و آنها را بالا بیاورد؛ این همان مفهوم است؛ اما به وسیله بقیةالله... خداوند به واسطە شعیب(ع) به آنها می‌فرماید تنها یک راه نجات دارید و آن ایمان واقعی به بقیةالله است. 💠 به (علیهم‌السلام) موضوع عجیبی است. به صرف ایمان به ولایت اهل‌بیت(ع)، ﴿إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً﴾ خداوند همە گناهان را مشمول مغفرت قرار داده و عذاب را برمی‌دارد. 🏇🏻 🔚 ... @Torab_bash
🚨!🚨 ◾دوستان! ان‌شاءالله به مناسبت ایام ، بحث‌ها و مناجات‌های جالبی در بابِ حسینی علیه‌السلام و ارتباط کاروان حسینی با عج را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید. 🌹 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 : ای بهتریـن رفیـق درونـم ظهـور کـن یعنی بِبـار و ظرفِ مـرا غرق نور کـن با التــماس درپـی تـــو زار می‌زنـــم کـز لابه‌لای ظرفِ سیاهم عبـور کـن با آتشـی عجیب در این نشئه سوختیم مـا را از این جهنّـم تـاریک دور کـن چون کاروانیـان حسینـی به یک نگـاه مـا را ز ما بگیر و تو در ما حضور کـن قلبـم بـه اشتیـاقِ ظهـورِ تــو می‌تپـد برآن بتـاب و در حـرمِ خود ظهـور کن در جستجوی نور تو از خویش رفته‌ام در ظرفِ این مســافرِ آواره نــور کن وز جنس نور فاطمه بهر ظهور خویش آن را به گوشه‌گوشه عالم صـدور کـن 🔖 : سید محسن مسعودی @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 نسخە نجات جوامع از فساد (۵_۵) 💠 به (ع) نسخه فرازمانی و فرامکانی برای جامعه از انواع مفاسد و . 💠 به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) موضوع عجیبی است. به صرف ایمان به ولایت اهل‌بیت(ع)، ﴿إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً﴾ خداوند همە گناهان را مشمول مغفرت قرار داده و عذاب را برمی‌دارد. ✍🏻... به این ترتیب، ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ فقط نیست، بلکه نسخە نجات و زیرمجموعە اقوام، تمام افراد است... 🔺 پس نسخە نجات تمام اقوام و زیرمجموعه آنها یعنی تمام افراد از عذاب، ﴿بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ﴾ است؛ کل این ماجرا هم یک آیه الهی است. 💢 در اگر می‌خواهیم از این همه مفاسد مختلف نجات پیدا کنیم؛ باید ایمان به بقیةالله در جامعه ما پررنگ شود، به بقیةالله یک نباید باشد. این نیست که بگوییم ما قبول دارم. بلکه یعنی که بیاید در و در وجود انسان و اعمال او جریان پیدا کند، وقتی در قلب بیاید، جریان و میل شدید به سمت مثبتات ایجاد می‌کند... ⛔️ نه اینکه ما امام زمان(عج) را قبول داریم؛ فدایشان هم بشویم، اما در عمل هر کاری می‌خواهیم بکنیم؛ اگر ایمان باشد، دیگر انسان به فساد کشیده نمی‌شود. 🔚 پایانِ بحث بقیةالله @Torab_bash
☁️ مثل می‌گذرد: ✍🏻... ، ماهِ همراهی با کاروانِ امام حسین علیه‌السلام است، ماهِ محضریتِ خدا، به واسطه‌ی محضر امام حسین علیه‌السلام است؛ لذا بیایید سعی کنیم در این ماه، با حس و حالِ بهتری و با دقیق‌تری کاروان حسینی علیه‌السلام را همراهی کنیم. 🌷 دوستان! بیایید توکل به خدا کنیم و از روزها و شب‌های باقی مانده تا ماه محرم و سپس از خود این ماه، بهترین استفاده‌ها را ببریم. سعی کنیم که نشویم؛ از برنامه‌های دوری کنیم؛ جامعه‌ی امروز ما، بیشتری به خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام را نیاز دارد؛ جامعه امروز ما در آستانه‌ی ماجراهای جدیدی قرار دارد؛ لذا بیشتر شدن نور و پررنگ شدن ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام را نیاز دارد؛ ما باید اضافه کنیم؛ باید اضافه کنیم؛ نه اینکه غافل باشیم؛ یا جامعه را صرفاً به عزاداری سوق دهیم؛ این ایام پر شور حسینی که در پیش داریم؛ فرصتی مناسب برای کسب نور حسینی و حسینی شدن است؛ باید از «به‌خاطر حسین» جلوتر برویم و به پله‌ی «حسینی شدن» برسیم. 📌 عزیزان! بياييد مواظبت کنیم و غافل نشویم. مانند می‌روند، هر یک ثانیه‌ای که می‌گذرد؛ ما یک ثانیه به و به نزدیک‌تر می‌شویم؛ بیایید باشیم؛ و این محرم را به آسانی از دست ندهیم. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 مولا امیرالمؤمنین علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: ۱. در هر حالتى را بگو و آن باش! ۲. و معاشرت با افراد را ادامه بده! ۳. از و معصیت كاران كناره گیرى كن! ۴. از دورى و كن؛ و از همراهى و هم‌نشینى با بپرهیز! 📚 أمالى شیخ صدوق: ص ۹۵ و بحارالأنوار: ج ۶۸، ص ۱۸۱، ح ۳۵. @Torab_bash
🏴 (ع) ⁉️چه مقدار به و امام حسین(ع) در ماجرای و فکر کرده‌اید؟ ✍🏻... آیا می‌دانستید که مولایمان (ع) در ، حداقل برنامه داشتند که برخی از آنها تا ادامه خواهد داشت...؟ 🗂 برخی از امام حسین(ع) عبارت است از: ۱. حرکت به سوی کوفه ۲. مبارزه با یزید ملعون ۳. ثارالله و شهادت (تا دوران قبل ظهور) ۴. به سوی انتقام (دوران رجعت‌ها) ۵. برپایی بهشت ظهور ۶. برنامه قیامت ۷. برنامه بهشت پس از قیامت ▪️ ان شاءالله به مناسبت شهادتِ مولایمان (ع)، مقدار کمی به این بحث خواهیم پرداخت. ◾ 🏇🏻 @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 بیانِ برنامه‌های حسینی ع (۱-۷) ۱ـ برنامه‌ی حرکت به‌سوی كوفه: ✍🏻.... پایین‌‌‌ترین [اما نه اولین] برنامه‌‌‌ای كه امام حسین علیه‌السلام در پی آن بودند، یک برنامه‌ی فرعی با عنوان «حرکت به سوی كوفه» بود. طبق این برنامه، خواستار آمدن امام علیه‌السلام به كوفه شدند. اما نكته حائز اهمیت و درخور دقت این است كه میزانِ معرفت و شناختِ كوفیان از امام علیه‌السلام در چه حدّی بود؟! و ایشان طالب چه امامی بودند؟ ⁉️برای یافتن پاسخ این سؤال كه «كوفیان چه نوع امامی می‌‌‌خواستند؟» خوب است كه انسان به فرمایشاتِ خودِ امام حسین علیه‌السلام توجه نماید. 💢 آن‌گونه كه از فرموده امام حسین علیه‌السلام فهمیده می‌‌‌شود، كوفیان خواهان یک امام [در حد رهبرِ دینی و سیاسی و اجتماعی] برای شهر خود بودند، تا گرد او جمع شده و شیعه چنین امامی باشند. آنها امام حسین علیه‌السلام را به عنوان یک چنین امامی می‌‌‌خواستند، نه به عنوان امامِ معصوم یا امامِ عالَم که دین و دنیای خود را در اختیار ایشان بگذارند؛ لذا وقتی به ظاهر با دنیای بهتری مواجه شدند؛ همان هزاران محبّی که به ایشان نامه نوشته بودند؛ در صفِ دشمنان قرار گرفتند و خواهان با حسین بن علی علیهماالسلام شدند؛ کسی که امام، از جانب خدا در زمین بود. 🔹... @torab_bash
🏴 ! «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ، وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ» ✍🏻... دوستان! بر مولایمان امام حسین علیه‌السلام به انسان، می‌‌دهد، سلام بر امام حسین علیه‌السلام برای قلبِ مؤمن است، سلام بر امام حسین علیه‌السلام از انسان مشتاق، می‌‌کند. 💛 بعضی وقت‌‌ها ما آدم‌ها در یک کار تحقیقاتی می‌‌شویم؛ بعضی وقت‌‌ها خدای ناکرده غرقِ می‌‌شویم؛ غرق در می‌شویم؛ اما بدانیم که با چندبار بر علیه‌السلام، قلب جَلا داده می‌شود و ان‌‌شاءالله انسان به سرعت از غفلت‌‌ها بیرون می‌آید؛ لذا سعی کنیم ولو به بهانه‌ی چند سلام در روز، بیشتر در اهل‌‌بیت علیهم‌السلام و در نور امام حسین علیه‌السلام بگیریم. ▪️ما باید طوری به مولا عرض کنیم؛ که مولا را با خود ببرند؛ وگرنه معلوم نیست که چه از دادنِ به ایشان برده‌ایم. @torab_bash
🏴چند سلامِ عاشقانه به پیشگاه مولا! اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلام کسی که دیگر نمی‌‌خواهد به خودش فکر کند، جریان این کلام را نگاه می‌‌کند به سوی شما. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که غِل و غش در آن نباشد. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که از هر ظرف میوه‌‌ای شاداب‌‌تر و دل‌‌نشین‌‌تر باشد. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که سرتاسر به لطافتِ نور باشد. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که گوینده‌‌اش معلوم نباشد؛ بلکه سلامی باشد از جانب خدا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که سراسر مملو از ارادت به پیشگاه صاحب باشد. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ امید که این سلام، سلامِ فرستاده باشد، سلام فرستاده شده از جانب بهترین شخص به سوی بهترین شخص و ما هم خودمان را کنار بکشیم تا سلام را خراب نکنیم، سلام را کثیف نکنیم. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی صادقانه به پیشگاه اَباعَبْدِاللَّه. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی توأم با نهایت حیا به پیشگاه مولا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی توأم با یک دنیا درخواست به پیشگاه مولا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که جلوی پاهای مولا را جارو کند و حیاط خانه‌ی مولا را تمیز نماید. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامی که دیوار شود دور خانه امام حسین علیه‌‌السلام، سلامی که محافظت کند از امام حسین علیه‌‌السلام تا حریم مولا پیوسته سلام باشد و سلام باقی بماند. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلامِ خدا و سلام رسولِ خدا بر شما باد‌‌ ای مولای خوب‌‌ ما. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلام مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام و سلام مادر بزرگوارتان حضرتِ فاطمه‌ی زهرا سلام‌‌الله‌‌علیها نثار شما باد. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ سلام همه‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام بر شما و دلی هم همراه این سلام‌‌ها به سوی شما می‌‌خواهد روان شود. آیا کسی تحویل می‌‌گیرد؟ آیا کسی اعتنا می‌‌کند؟ آیا شما قبولش می‌کنید؟! اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ بهترین سلام‌‌ها نثار شما باد مولا جان و شما لایق بهترین سلام‌‌ها هستید. @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @Torab_bash
enc_16842540419328756575852.mp3
2.79M
🏴 به مناسبت ایام محرم 🎙️... 🔸 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸ما هرگز شما را فراموش نمی‌کنیم 🌹(عج) فرمود: «...إِنَّا غَيْرُ مُهْمِلِينَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِينَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاءُ...» 🌤️ما هرگز نسبت به شما نيستيم و هرگز شما را نمی‌کنيم؛ و اگر غیر از این بود، [پیوسته] بر شما می‌شد؛ و [بی‌درنگ] شما را و می‌نمودند. 📚 ، ج ۲، ص ۴۹۲ @Torab_bash