eitaa logo
@Torab_bash
3.8هزار دنبال‌کننده
731 عکس
577 ویدیو
14 فایل
تراب باش، فرزند ابوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 باید باشد🌺 ☀️ در آیه ۳۵ می‌خوانیم: «اللّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ...»، یعنی خدا مالک نور آسمان‌ها و زمين است؛ مَثَل نور او چون چراغدانی است که در آن چراغی‏ و آن چراغ در شيشه‌ای است‏؛ و آن شيشه، گويی ستاره‌ای درخشان است... ✍🏻... این آیه یعنی ، زجاجه درون مصباح، مصباح درون مشکات و به همین ترتیب ادامه‌ی آیه، اما تمام این فضاهای تودرتو است؛ نور در تمام آن‌ها وجود دارد؛ دارد و از این مجموعه‌ی تودرتو، نور به همه نقاط آن ساطع می‌شود، چون خداوند در همین آیه می‌فرماید: «نُورٌ عَلی نُور»، نوری که برفراز نوری دیگر قرار گرفته و از یک به همه فضاها می‌شود. 📝 در آیه بعد می‌فرماید: «فی بُیوتٍ أَذِنَ اللّهُ» یعنی اول فضاهای تودرتو، سرتاسر خوبی، شفافیت و نورانی، سپس ، لذا باید باشد؛ باید این‌گونه باشد؛ باید «نُورٌ عَلی نُور» باشد. هرچند که طبق احادیث ذیل این آیات، مصداق اصلی، عصمت و طهارت(ع) هستند و این آیات درباره ایشان است، اما مصداق آن تعمیم دارد، یعنی که خدایی است؛ باید این‌گونه باشد؛ و در چنین خانه‌ای، باید ارتفاع گرفته و رشد داده شود. 🌦 حال و هوا و فضای ، باید مناسب با «نُورٌ عَلی نُور» طراحی شده باشد؛  باید طبق این مثال تشکیل شود؛ چراکه خدا می‌فرماید: «فی بُیوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ» 💢 در این مثال، در آیه اول فرموده: «نُورٌ عَلی نُور»، در مصداق آیه نیز فرموده است؛ «فی بُیوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَنْ تُرْفَعَ»، یعنی خداوند در نور قرار داده است تا براساس آن، خودش شود؛ شود و درمجموع انسان‌ها به وظیفه عبادت و رشدشان بپردازند، درون خانه‌ای که براساس اهل‌بیت(ع) شده؛ باید خدا عبادت شود؛ و افراد خانواده ارتفاع داده شوند. ❤️ دوستان! و خانواده ما باید این‌گونه باشد؛ باید «نُورٌ عَلی نُور» باشد. ، ، ، ، و... ⁉️ آیا ما فضاهای تودرتوی دارد؟ آیا خانه و فضای درون خانه ما «نُورٌ عَلی نُور» است...؟ 🆔 @torab_bash
🔔 (۳) 🌸«رِجالٌ» «بُیُوتٍ» «إِسْمُهُ» «نُورِهِ»🌸 ✍🏻... در مجموعه ، یعنی ۴ آیه از سوره نور که عبارت است از آیات: ۳۵، ۳۶، ۳۷ و ۳۸، درباره وجود دارد که إن‌شاء‌الله به یاری خدا، برای مدتی به این آیات، بیشتر پرداخته و را خدمت دوستان و همراهان عرضه خواهیم داشت. 🆔 @torab_bash
🌸 «رِجالٌ»«بُیُوتٍ»«إِسْمُهُ»«نُورِهِ» (۱) ✍🏻... اگر از منظر باب ورودی به نگاه کنیم؛ خواهیم دید که برای ورود به این آیات و بهره‌مندی از آن‌ها، باید به یک باشیم؛ به‌عنوان مثال، ابتدای آیه ۳۷ نور، با واژه‌ی ﴿رِجالٌ﴾ شروع می‌‏شود؛ این ﴿رِجالٌ﴾ به چه معنا و در چه ماجرایی است؟ 📚 ﴿رِجالٌ﴾ یعنی بودن؛ کسانی که اهل و هستند؛ صحبت از مرد و زن نیست؛ بلکه تمام کسانی که اهل پایمردی و استقامت هستند. ﴿لا تُلْهيهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ﴾ تجارت و خرید و فروش آنها را مشغول نمی‌‏کند. کلی بودن واژه ﴿رِجالٌ﴾ و اطلاق آن به هر و ، معانی را عمیق‌تر می‌کند؛ پس صرفاً صحبت از نیست و مسائل اقتصادی نیست، یکی دوتا جمله بعد می‌فرماید: ﴿وَ إيتاءِ الزَّكاةِ﴾، این ایتای زکات هم صرفاً نیست، چون اصلاً مسائل اقتصادی فکر این افراد را از منحرف نمی‌‌سازد؛ اصلاً مانع‏‌‌شان نمی‌‏شود؛ پس این زکات هم، نیست. 💠 ، که زرق و برق دنیا، لذت سود اقتصادی، لذت تجارت و... آنها را به خود مشغول نمی‌‏کند. از چه چیزی؟ از دو رفتار و یک صفت؛ صفتی که در انتهای همین آیه بیان شده است. صفتی که به تبع این دو رفتار به وجود آمده؛ نه صفتی که قبل از این دو رفتار باشد؛ یعنی یک نوع از ، لذا باید با همین تقدم و تأخری که در آیه مطرح شده؛ رفتار کرد. {وَ إقامِ الصَّلاةَ} یعنی که وارد می‌‏شوند؛ و هیچ چیز آنها را از نماز و حال و هوای نماز نمی‌‏کند. ⛔️ اگر انسان مدام در کند؛ این محضریّت، شدیداً بر رفتار او اثر می‌‏گذارد؛ و اینگونه {رِجالٌ} درباره او تحقق می‌یابد. 🏇🏻 🔚 ... 🆔️ torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 «رِجالٌ»«بُیُوتٍ»«إِسْمُهُ»«نُورِهِ» (۲) ✍🏻... که وارد می‌‏شوند؛ مردانه می‌ایستند؛ چون به شدت می‌کنند. را باید احساس محضر خدا‏ ترجمه کنیم؛ و ‌مدام احساس کنیم که در هستیم. ⛔️ اگر انسان مدام در کند؛ این محضریّت شدیداً بر رفتار او اثر می‌‏گذارد؛ و اینگونه {رِجالٌ} درباره او تحقق می‌یابد؛ و این است. 🔺 کسانی که این را داشته باشند؛ یعنی پیِ ساختمانشان محکم باشد، باید ساختمانی به نام آیه ۳۶ نور را بر روی آن بنا کنند. پیِ ساختمان باید چه باشد؟ ﴿رِجالٌ﴾، بر ، در رعایت ، و سپس ورود به فضای ... 🌺 پس ایمان و زیرساخت وجودی این افراد باید بسیار محکم باشد؛ یعنی در ﴿رِجالٌ﴾، در (رِجالٌ﴾، در ‏‌‌شان ﴿رِجالٌ﴾، در ﴿رِجالٌ﴾، در حفظ ﴿رِجالٌ﴾، اصلاً این زیرساخت اصلی وجود آنهاست و با این زیرساخت وارد می‌شوند؛ وارد نعمات درون آیه ۳۶ نور می‌شوند. 🏇🏻 🔚 ... 🆔 @torab_bash
❤️ عليه‌السلام می فرمایند: 🍀 اعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ الدُّعاءِ، وَاَبْخَلُ النّاسِ مَنْ بَخِلَ بالسَّلامِ. 🍃 ناتوان ترين مردم كسى است كه از دعا عاجز باشد وبخيل ترين مردم كسى است كه درسلام بُخل ورزد. 📎 بحارالانوار، ج۹۳، ص۲۹۴ 🆔️ @torab_bash
🌸 «رِجالٌ»«بُیُوتٍ»«إِسْمُهُ»«نُورِهِ» (۳) 📌 بیایید باهم وارد آیه ۳۶ سوره نور شویم: ✍🏻... اگر آیه ۳۷ سوره نور ورود به باشد؛ هرکس که با این به خانه‌‌هایی که در آیه ۳۶ اذن رفعت در آن‌ها قرار داده‌شده؛ داخل شود، داده می‌‏‌شود؛ پس سعی کنیم که زیرساخت را در خودمان کنیم. 📌 برای بهره‌برداری از آیه ۳۶ سوره نور باید چه‌کار کنیم؟ خدا فرموده ﴿في‏ بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ﴾، یعنی خداوند اذن رفعت داده، پس ما اینجا کاری نمی‏کنیم، فقط باید طبق دستورالعمل آیات ۳۰ و ۳۱ برای ورود به این خانه‌‏ها شویم؛ سپس کاری که گفته‌شده؛ یعنی ﴿وَ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ﴾ مدام را مراعات کنیم. 📚 در آیه ۳۷ فرموده: ﴿ذِكْرِ اللَّهِ﴾، در آیه ۳۶ نیز فرموده ﴿يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ﴾، ﴿ذِكْرِ اللَّهِ﴾ یعنی محضر خدا، اما ﴿ذِكر اِسْمُ الله﴾ چه می‌‏‌شود؟ طبق ، منظور از اسم‌‌الله اهل‌‏بیت(ع) هستند. ﴿ذِكر اِسْمُ الله﴾ یعنی محضر اهل‌‏بیت(ع). پس سعی کنیم که در فضایی از ، ‏بیت(ع) را در یک تالار خصوصی از محضر خدا تجربه کنیم. 🏇🏻 🔚 ... 🆔 @torab_bash
🌸 «رِجالٌ»«بُیُوتٍ»«إِسْمُهُ»«نُورِهِ» (۴) ✍🏻... پس طبق توضیح قبل، باید باشد... اما گاهی اوقات، ما می‌‏خواهیم را پررنگ کنیم، ناخواسته ‏بیت(ع) را از دست می‌‏دهیم؛ یا برعکس، می‌‏خواهیم ‏بیت(ع) را تجربه کنیم، را فراموش می‌‏کنیم. ⛔️ حال آنکه این دو، باید باشد، اول ﴿ذِكْرُ الله﴾، سپس در فضایی از ﴿ذِكْرُ الله﴾، در فضایی از رعایت محضریت خدا، ﴿ذِكر اِسْمُ الله﴾، یعنی رعایت محضریت امام(ع)، اگر یک مثال برای این موضوع بزنیم؛ ﴿ذِكْرِ اللَّهِ﴾ در حکم است و ﴿ذِكر اِسْمُ الله﴾ درون همین خانه است. 🌸 ما باید به اهل‌‏بیت(ع)، به خاطر خدا کرده و‌ ایشان را رعایت کنیم، این بزرگواران، یک وجود مستقل از خداوند نیستند تا به خاطر برایشان ارزش قائل باشیم؛ بلکه به‌حسب به خداوند باید برای ایشان ارزش قائل باشیم؛ چرا محضر اهل‌‏بیت(ع) را از محضر خدا جدا کنیم...؟! 📌 پس وقتی بخواهیم از آیه ۳۷ نور به سمت آیه ۳۶ و ۳۵ بیاییم، ابتدا رعایت فضای و سپس درون محضریت خدا، رعایت ‏بیت(ع) و وسیله قرار دادن ایشان به‌سوی خداوند است. 🏇🏻 🔚 ... 🆔 @torab_bash
🌸 «رِجالٌ»«بُیُوتٍ»«إِسْمُهُ»«نُورِهِ» (۵) ✍🏻... مانند یک گران‌بها است، مثل یک است. از هر وجهی که به این گوهر نگاه کنیم یک چیزی دیده می‌شود. در آیات ۳۵ تا ۳۷ نور، از پایین به بالا که نگاه کنیم، ﴿رِجالٌ﴾، ﴿بُيُوتٍ﴾، ﴿اسْمُهُ﴾، ﴿نُورِهِ﴾ و از بالا به پایین که نگاه کنیم ﴿نُورِهِ﴾، ﴿اسْمُهُ﴾، ﴿بُيُوتٍ﴾، ﴿رِجالٌ﴾ دیده می‌شود. 💎 ‏بیت(ع) در با این واژه‏ها معرفی شده‌اند. در ذیل این آیات، منظور از ﴿رِجالٌ﴾ اهل‌‏بیت(ع) گفته شده، منظور از ﴿بُيُوتٍ﴾ اهل‌‏بیت(ع) گفته شده، منظور از ﴿اسْمُهُ﴾ اهل‌‏بیت(ع) گفته شده، اسم‌الله اهل‌‏بیت(ع) هستند؛ خودشان فرمودند: «نَحْنُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى الَّتِي لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا‏» ما آن هستیم که خدا عملی را از بندگانش قبول نمی‌کند؛ مگر به‌واسطه آنها، همچنین در احادیث، منظور از ﴿نُورِهِ﴾ اهل‌‏بیت(ع) گفته شده است. پس ﴿رِجالٌ﴾، ﴿بُيُوتٍ﴾، ﴿اسْمُهُ﴾، ﴿نُورِهِ﴾، تماماً به اهل‌‏بیت(ع) برمی‏گردد. 📌 از این رو، منظور از این اهل‌‏بیت(ع) هستند. وقتی از درباره اهل‌‏بیت(ع) صحبت می‌کنیم؛ طبق این آیات به آن‌ها ﴿رِجالٌ﴾ گفته می‌شود؛ از یک که صحبت کنیم، طبق این آیات، ﴿بُيُوتٍ﴾ گفته می‌شود. از یک وجه بالاتر بخواهیم صحبت کنیم، ﴿اسْمُهُ﴾ گفته می‌شود و اگر از بالاترین وجه بخواهیم درباره ایشان صحبت کنیم، ﴿نُورِهِ﴾ گفته می‌شود... 🆔 @torab_bash
🌼 : 🍃 من ساءَ ظَنُّهُ ساءَت طَوِيَّتُهُ. 🍃 هر كس بدگمان باشد، بد باطن شود. 📚 غرر الحكم، ح ۷۷۹۲. 🆔️ @torab_bash
⛔️ هرگز بجا نمی‌آید‌!! ✍🏻... به‌خدا سوگند! اگر مانند شتران ناله سر دهيد، و چونان كبوتران نوحه سرايى كنيد، و مانند راهبان نماييد، و براى نزديک شدن به و دسترسى به و آمرزش گناهانى كه ثبت شده و مأموران حق آن را نگه مى‏‌دارند، دست از اموال و فرزندان بكشيد؛ سزاوار است... 🔺 زيرا: در برابر كه برايتان انتظار دارم، و كه از آن بر شما مى‏‌ترسم، اندک است. 💠 به‌خدا سوگند! اگر شما از ترس آب شود، و از با شدّت به خدا، يا از او، گردد، و اگر تا زنده باشيد و تا آنجا كه مى‏‌توانيد در اطاعت از فرمان حق بكوشيد، در برابر بزرگ پروردگار، به‌خصوص همین ، همه این اعمالتان و است. 📚 نهج‌البلاغه، بخشی از خطبه ۵۲. 🆔️ @torab_bash
🔔 (۴) 🌸در دنیا ، در بهشت 🌸 ✍🏻... إن‌شاء‌الله به یاری خدا، به‌زودی را درباره در آیات قرآن، خدمت دوستان و همراهان عرضه خواهیم داشت. 🆔 @torab_bash
🌼 : 🍃 إذا جَلَستَ إلى‏ عالِمٍ فَكُن عَلى‏ أن تَسمَعَ أحرَصَ مِنكَ عَلى‏ أن تَقولَ، وتَعَلَّم حُسنَ الاِستِماعِ كَما تَعَلَّمُ حُسنَ القَولِ، ولا تَقطَع عَلى‏ أحَدٍ حَديثَهُ. 🍃 هنگامى كه نزد دانشمندى مى‌نشينى، براى شنيدن حريص‏تر از گفتن باش و خوب گوش دادن را مانند خوب گفتن، ياد بگير و سخن كسى را قطع مكن. 📚 المحاسن، ج ۱، ص ۳۶۴. 🆔️ torab_bash
🌟 در دنیا ، در بهشت (۱-۶) 📌 ما در دنیا برای جلب ، بايد کسب (ع) باشد. ✍🏻... در برخی از بیان شده است که تمام در (ع) است؛ چون ایشان، غیر از آنچه خدا بخواهد را نمی‌کنند؛ و ما نياز داریم که از این ، دنبال باشيم؛ اصلاً اگر غیر از این را برویم؛ بدون شک به درون ضلالت خواهیم کرد. 💢 خداوند این مطلب را در آيه ۱۰۹ سوره توبه بیان کرده و فرموده است «أَ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلي تَقْوي مِنَ الله وَ رِضْوانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلي شَفا جُرُفٍ هارٍ  فَانْهارَ بِهِ في نارِ جَهَنَّمَ» کسی که را، بنای زندگی‌اش را بر و می‌گذارد! آیا اين بهتر است يا کسی که غير از اين رفتار می‌کند؛ و بنای خود را بر لب مُشرف به پی‏ريزی کرده و با آن در فرو می‏افتد...؟ 💠 از منظر این ، به‌قدری کسب مهم است که رفتارهای غیر از آن، است با سقوط در ... پس سعی کنيم دنبال باشیم؛ و بدانیم که رضایت خدا، در جلب (ع) است؛ در کسب رضايت است... 🏇🏻 ! 🔚 . 🆔️ @torab_bash
🌟 در دنیا ، در بهشت (۲-۶) ✍🏻... خداوند در آیه‌ ۱۰۹ ، در واقع دارد کسانی که بنای زندگی‌شان را بر و قرار داده‌اند را با کسانی که بنای زندگی‌شان را بر لب ساخته‌اند؛ مقایسه می‌کند. ما برای اینکه بحث در این آیه را بیشتر متوجه شویم؛ ابتدا به توضیح بخش اول آیه می‌پردازیم. 💠 در این آیه گفته شده که در قبال خدا، باید برای باشد. یعنی ما باید اینقدر تقوای در قبال خدا را در خودمان زیاد کنیم که تبدیل به یک و بشود؛ سپس روی این زمین، بنای وجودمان را بسازیم. مثلاً که می‌خواهیم بخوانیم؛ روی آن زمین بخوانیم؛ این باید باشد و اگر این زیربنا نباشد؛ نماز انسان زود می‌ریزد. ⛔️ عموم محبان و شیعیان می‌گویند: ما رفتیم، حرم اهل‌بیت(ع) رفتیم و کردیم. اما حتی یک هفته دو هفته هم نتوانستیم را در خودمان نگه داریم. خیلی بردیم، خیلی شدیم، کیف کردیم، حال خیلی خوشی داشتیم، احساس شدن داشتیم، اما نمی‌توانیم این همه محبت‌های الهی را در خود داریم. چرا نمی‌‌توانیم؟ مشکل ما کجاست؟ این است که عموم ماها زمینه وجودمان نیست. اگر تقوی من الله باشد، یک‌بار که کربلا برویم، اثرش باید در وجودمان بماند. چرا اثرش بریزد؟ 🏕 انسان یک بسازد اما در روی باشد، تا سال‌ها می‌ماند. اما اگر یک روی یا زمین بسازیم، نمی‌ماند. آن کسانی که بنایی را روی می‌سازند؛ آنقدر روی بنای‌شان می‌آید که بعضی اوقات باید بگردند جای بنای‌شان را پیدا کنند. با این کسی که بخواهد خانه‌اش را روی بسازد؛ چقدر قیمت دارد؟ ⚠️ اگر می‌بینیم می‌خوانیم؛ (ع) می‌رویم؛ می‌کنیم؛ ولی اثرش زیاد در باقی نمی‌ماند، اشکال این است که بنای ما در و زیربنای وجودمان، تقوی من الله نیست؛ و مهم‌تر اینکه وجودمان را بر اساس نریخته‌ایم... 🏇🏻 ! 🔚 . 🆔 @torab_bash
🌟 در دنیا ، در بهشت (۳-۶) ✍🏻... سعی کنیم را بر قرار دهیم. رضوان یعنی چه؟ خیلی ساده به بخواهیم نگاه کنیم؛ یعنی بگوید خدایا! من چکار کنم تا تو راضی بشوی؟ یعنی در موضوعات مختلف ، رضایت خدا باشد... 🌺 به‌عنوان مثال: وقتی وارد می‌شود، به اهل منزل، فضای ایجاد کردن، فضای و ایجاد کردن به خاطر را سرلوحه قرار دهد؛ نه اینکه ما باید یک یا یک باشیم! یا از همه سرتر باشیم! پیش چه کسی؟ پیش فامیل! خب خدا هم می‌گوید: برو اجرت را از فامیل بگیر. اینها هیچ برای ما ندارد. 💐 یا مثلاً در روایت داریم که «رِضَى اللهِ في رِضَی الوالِدَیْنِ» در رضایت و است؛ پس سعی کنیم بدویم و این کار را انجام دهیم. هر چقدر دنبال رضایت باشیم؛ ظهور این عمل در و بعد از قیامت به صورت می‌شود. 🔶 از جمله مصادیقِ و همه مؤمنین و مؤمنات، (ع) هستند؛ و رسول‌الله(ص) فرمودند که رضایت (س) رضایت من است و رضایت من همان ؛ پس هر چقدر بیشتر و با کیفیت بهتری دنبال رضایت حضرت زهرا(س) باشیم، این موضوع در قیامت و بعد از قیامت به صورت جلوه می‌کند. 🌸 اگر می‌خواهیم ما در بزرگتر باشد همچنانکه خدا می‌فرماید: «وَ رِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ» بیشتر دنبال حضرت زهرا(س) باشیم. اگر می‌خواهیم ما با کیفیت‌تر باشد، پس با کیفیت بالاتری دنبال رضایت مادر مهربون، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها باشیم. 🏇🏻 ! 🔚 . 🆔 @torab_bash
🌻 پيامبر مهربانی صلى‌الله‌عليه‌وآله: 🍀 إذا دَعا أحَدُكُم فَليَعُمَّ؛ فَإِنَّهُ أوجَبُ لِلدُّعاءِ. 🍀 هرگاه يكى از شما دعا كرد، براى همه دعا كند؛ زيرا اين‌کار، دعا را به اجابت نزديک‌تر مى‌سازد. 📚 الكافی، ج ۲، ص ۴۸۷. 🆔️ @torab_bash
🐍 ...! ✍🏻... تقریباً مثل بازی مار و پله است؛ انسان‌ها با برخی از در جایگاه برزخی خود گرفته و می‌یابند؛ اما با بعضی از که به آن‌ها می‌شوند؛ می‌کنند! یعنی گاه می‌روند و گاهی هم به پرتاب می‌شوند... 📌 همیشه سعی کنیم که از پله‌ها و برویم بالا و هیچ وقت به مار و سقوط نشویم، البته این یک تفاوتش با بازی مار و پله این است که در بازی مار و پله، شما نمی‌کنید که به پله برسید یا به مار! یک مکعبی هست آن را می‌اندازند، هر عددی که آمد؛ تعیین می‌کند که از پله بروند یا از مار بیفتند. 💐 اما اینطور نیست، در زندگی، این ما هستیم که تعیین می‌کنیم که با بالا رفتن از تقوا و اعمال صالح کنیم یا خدای نکرده با بی‌تقوایی و گناه دچار شویم؛ نه شانس و اقبال... 💢 پس کنیم به برسیم و از نردبانها برویم و مبتلا به نشویم و نکنیم. 🆔️ @torab_bash
🌟 در دنیا ، در بهشت (۴-۶) ✍🏻... طبق آیه ۱۰۹ سوره توبه، عموم ما انسان‌ها در «عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ» یعنی هستیم. حتی در بهترین شرایط هم پایین می‌ریزد، سفرمان پایین و درون پرتگاه می‌ریزد. که می‌خوانیم کمک حالمان که نمی‌شود هیچ، بلکه و می‌کند و که برایمان فراهم می‌آورد است! 💢 «عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ» یعنی بر ، جای ساختمان ساختن نیست، جای بنا ایجاد کردن نیست. باید این طرف‌تر و در به نام «تَقْوى‏ مِنَ اللَّهِ» بیاییم؛ تازه اگر اینجا بخواهیم بنای زندگی خود را ایجاد کنیم، شاید بنای خوبی هم ، شاید باتوجه و باحالی هم بخوانیم؛ اما عایدمان نمی‌شود. اگر ثمره زیاد می‌خواهیم، باید یک برویم و در قرار بگیریم. 💠 از بین این سه ، یعنی «عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ» «تَقْوى‏ مِنَ اللَّهِ» و «رِضْوانٍ» بیشتر کردن و شدن در الی الله کدام است؟ قلق، است. در آیه هم فرموده «وَ رِضْوانٍ خَیرٌ» یعنی رضوان خیلی است؛ خیلی بیشتر می‌دهد؛ حتی هم در دلِ رضای الهی است. پس تا می‌توانیم دنبال باشیم؛ و رضایت خدا را در (ع) دنبال کنیم؛ سعی کنیم این را کنیم. ⁉️ بیینیم در چه‌کار کنیم که به نزدیکتر باشیم. در چطور باید کنیم که به رضایت خدا نزدیک‌تر باشد. در و در ، چه‌کار باید بکنیم که به رضایت خدا باشد. این را دنبال کنیم و ببینیم به چه می‌رسیم تا به آن کنیم! 🏇🏻 ! 🔚 . 🆔 @torab_bash
🌟 در دنیا ، در بهشت (۵-۶) ✍🏻... ، مرحله‌ای از رضايت الهی است، يعنی رضايتِ ، يک از رضايت، از این‌رو هر رضايتی مدنظر نيست... 📜 خداوند در ، آیه ۱۶ می‌فرمايد: «يَهْدي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ» یعنی کسانی که در دنیا دنبال از باشند، مسامحتاً که بگوييم؛ می‌شود همان ، خدا هم به راه‌های سلام و امنیت آنها را هدایت می‌کند. 🌺 اين را چگونه می‌شود کرد، حداقل يک در اسلام باز شده؛ و آن هم این است که رسول الله(ص) فرمودند: ای فاطمه! خدا به خشنودی شما می‌شود و به ناراحتی شما می‌شود؛ «اِنَّ اللهَ يَرْضي بِرِضاکِ وَ يَغْضِبُ بِغَضَبِکِ» پس اگر رضای خدا را می‌خواهيم کنیم؛ باید در رضایت فاطمه زهرا(س) دنبال آن باشیم؛ زیراکه ایشان هم است و هم ، همچنین اگر می‌خواهیم از فاصله بگیریم؛ نباید کاری کنیم که مغضوب مادر مهربان امت شویم؛ چراکه غضب خدا در غضب فاطمه(س) است؛ این مطلب در رابطه با دیگر (ع) نیز صادق است. 📌 با توجه به آیه فوق، قائم به یک در است؛ پس کسی که دنبال رضايت ایشان(ع) باشد؛ «يَهْدي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ» خداوند هم او را می‌کند؛ به کدام سو؟ «سُبُلَ السَّلامِ» به هدایتش می‌کند که به ختم می‌شود؛ و یک دار السلام، است... 🏇🏻 ! 🔚 . 🆔 @torab_bash
🌻 🍀 و اللَّهِ لَا يَسْكُنُ دَمِي حَتَّى يَبْعَثَ اللَّهُ الْمَهْدِيَّ. 🍀 سوگند به خدا؛ خون من از جوشش باز نمی ایستد تا سرانجام خداوند، مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالی فّرجه الشِریف را برانگیزد. 📚 مناقب‌ابن‌شهرآشوب، ج ۴، ص ۸۵. 🆔️ @torab_bash
🌟 در دنیا ، در بهشت (۶-۶) 📌 رضايت خداوندی است، نه ، یعنی خیلی به بستگی دارد... ✍🏻... پايه یک «تا حدّ جلب رضايت الهی، مدّ نظر خدا را انجام دادن» است؛ ما بايد باشيم، ما بايد به رضای خدا باشيم. اينگونه رفتار کردن آنقدر قيمت دارد که خدا می‌فرمايد: اين مفهوم را قرار بده، «أَ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلي تَقْوي مِنَ اللّهِ وَ رِضْوانٍ خَيْرٌ» یعنی انسان اول بايد تقوای الهی را رعايت کند؛ و سپس دنبال رضوان خدا برود. جامعه‌ای که اين دو عنصر باشد؛ این جامعه خيلی می‌تواند کند؛ قسمت اول اين است که آقا! مواظب باش و انجام ندهی؛ و قسمت دوم اينکه تا حدّ خدا کن و را انجام بده! 💠‌ چقدر جالب! خداوند در این آیه، اساس را انسان قرار داده؛ یعنی ما بايد اکتسابياتمان باشد، ما بايد اکتسابياتمان باشد، حتی در قبال اهل‌بيت(ع) گفته می‌شود: داشته باشيم. تمسّک، فعلی است که ما بايد انجام در قبال ولايت اهل بيت(ع) انجام دهیم، يعنی باز يکی از اکتسابيات اینجا مطرح است؛ که از جلبِ خداست. 🌐 طبق برخی از روایات، ما هر انجام دهيم؛ نزد خدا قابل قبول نيست مگر اينکه را بجا آوریم، «اِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ ما سِواها»، یعنی اگر نماز قرار گيرد، بقيه چيزهايی که انجام دادیم هم ممکن است مورد قبول قرار گيرد؛ و در گرو به ولايت است؛ اگر ما حقيقتاً تمسّک به (ع) داشته باشيم، ممکن است نمازمان مورد قبول قرار بگيرد؛ و خداوند هم در این ماجراست. 💢 پس چگونه محقّق می‌شود؟ اینگونه که ما ابتدا به تمسّک داشته باشيم، نه اينکه صرفاً داشته باشيم، بلکه عملاً به ولايت اهل بيت(ع) باشيم، عملاً در (ع) باشيم و بعد هر چيز که می‌خواهد؛ دقيقاً همان کار را انجام دهم. 🆔 @torab_bash
🌺ان‌شاء‌الله با (ع) باشیم🌺 ✍🏻... ان‌شاء‌الله با (ع) بیشتر از همیشه بگیریم! در فرصت دنیا و ، به میزان که دارند؛ از بهره‌مند خواهند شد. 👍🏻 بیاییم پیش از فرصت‌ها، بیشتر با آشنا شویم؛ زودتر با آشنا شویم! ایشان هستند؛ پس ما هم از اولین چیزهایی که می‌کنیم و در خودمان می‌شویم، تقیّد به باشد. تا می‌توانیم تقوایمان را بیشتر کنیم. شخص بی‌تقوا از دور می‌ماند، چون بی‌تقوایی در جا ندارد. اگر بی‌تقوا باشیم، هرچه کنیم که به سمت برویم؛ موفق نخواهیم شد. 💠در نظام خداوندی، ، ، هرجا باشد؛ ما را به همانجا می‌کشاند. (كَلاَّ إِنَّ كِتابَ الْأَبْرارِ لَفي عِلِّيِّينَ)، هرگز! هرگز! ‏بلکه در حقيقت‏، کتاب در است‏؛ بر عکسش چیست؟ (كَلاَّ إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفي سِجّينٍ) هرگز! هرگز! که کارنامه و جایگاه در است‏. مجموعه اعمال ، متعلق به و در بهشت است؛ لذا این مجموعه، به همان سمت می‌رود و شما را به‌سوی خودش می‌کشاند. پس برای و با هم که شده؛ تقوایمان را کنیم. 📜 در آیه دوم می‌خوانیم که حتی ، وقتی می‌خواهد کند؛ را هدایت می‌کند. حتی قرآن، برای اهل تقوا است و طبق برخی ، پیروان (ع) هستند. این را ان‌شاء‌الله کنیم؛ چون است. ⛔️ ! بیاییم را بر بگذاریم؛ تقوا، تقوا، تقوا، (ع) امامِ هستند؛ یعنی فردِ جزو قرار نمی‌گیرد.... 🆔 @torab_bash
📚 ❤️به مناسبت ولادت امام حسین علیه‌السلام 💎 کتاب کاروان نور به‌سوی ظهور در ۳۲۰ صفحه با قطع رقعی، درباره ارزش‌های حسینی(ع) صحبت کرده و خواستگاه این ارزش‌ها را در دورانِ ظهور بیان می‌کند. 📚 این کتاب به ابعاد نورانی کاروانی حسینی(ع) پرداخته و رفتار اصیلِ تبعیت در قبال ولی الهی را از جنبه‌های مختلف رشد مورد بررسی قرار داده و مبحث تبعیت از ولیّ را در یک فصل کامل تبیین می‌کند؛ و در نهایت بدین نتیجه می‌رسد که راه نجات امت‌ها در آخرالزمان، حرکت از مسیر کاروان مهدوی(عج) با الگوی کاروان حسینی(ع) و الزام به تربیت‌های این کاروان آسمانی است. 📜 برخی از عناوین کتاب عبارت است از: ۱. نقد و بررسی نگاه جاری در جامعه ۲. همراهی با امام ع بر اساس شاکله ۳. زینب شاهد در میان شاهدان ۴. ایام قیامت و شهادت اصحابُ الاعراف ۵.وقوع آخرالزمان به خاطر اشراق نورِ حسینی ۶. اثرگذاری فرا زمان و فرا مکان عاشورا ۷. و... ☎️ جهت : آقای حسین صالحی +989306262232 🆔️ @torab_bash
⛔️ خیانت به و (عج) ✍🏻... مسؤولین ما باید بدانند که ما محدود به نیست.... 🔹 انقلاب مردم ایران نقطه‌ی شروع به پرچمداری حضرت حجت ـ ارواحنا فداه ـ است که خداوند بر همه‌ی مسلمانان جهان منّت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. 🔺 و اگر لحظه‌ای را از وظیفه‌ی که بر عهده دارند منصرف کند، و را به دنبال دارد. 🏇🏻... باید تمامی سعی و توان خود را در اداره‌ی هر چه بهتر بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از انقلاب که ایجاد است ‎٪منحرف کند». 📚 امام خمینی(ره)، پیام به مهاجرین جنگ تحمیلی، ۱۳۶۸/۰۲/۰۱ 🆔 @torab_bash