eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️، دنبالۀ وجودی و به منزلۀ ادامه وجود و است و بر همین اساس بهترین چیزی که پدر برای فرزند به می گذارد، همان اوست. ❇️کودک، از همان آغاز تولد، دارد و بر همین اساس، وظیفه را چنین عنوان می‎کنند: 🔺تو فقط یک کار بکن و آن این است که این فطرت را کن؛ رو به رشد ببر. والِّا خود او دارد، نمی‎خواهد تو برای او سرمایه فراهم کنی، چه در بعد الهی، چه در بعد انسانی. 📌این حرف بدان معناست که ما تنها کافی است که مسیر صحیح الهی کودک را منحرف نکنیم. 🔺تحمیلی نیست که تو بخواهی به او بگویی. فقط وقتی به دنیا آمد، خراب کاری نکن. خواهشی که از تو داریم این است که تو به این بچه ضربه نزن. تو به این خیانت نکن! 🔺اگر به فرزند خود علاقه‌مند هستید، به او داشته باشید؛ ✅یعنی بُعد انسانی و الهی او را حفظ کنید تا مثل حیوانات نشود. 🔺انسان سوای از مؤمن بودن، اگر بخواهد انسانیتش را حفظ کند، باید نسبت به فرزندش چنین غیرتی داشته باشد؛ چه دختر باشد و چه پسر، باید او را بار بیاورید. عفّت هم از نشأت می‌گیرد و شاخه‌ای از حیا است. ⚠️منشأ بی‌عفّتی‌ها در جامعۀ ما همین مسألۀ بی‌حیایی است. برخی همین پردۀ حیا را که در تربیت اصل و اساس است، می‌درند. بعد از آن، پدر و مادر هر کاری هم بکنند، ثمری ندارد. 📚تربیت فرزند، مجموعه ادب الهی، حاج آقا مجتبی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 #شما_دعوتید ✴️مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب 📚 🔰" واقعیت آموزش در سند توس
🍀گزارش مختصری از مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" ⏰در تاریخ 5 اسفند 1399 🏢در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 🌼با حضور نویسندگان کتاب 👤دکتر سیدمجید صابری فتحی 👤دکتر محمود سعیدی رضوانی 👤علیرضا رسولی 👤دکتر سیدمحسن اصغری نکاح 🎙و سخنرانی آقایان 👤 دکتر علی‌محمد حکیمیان، ریاست محترم پژوهشگاه حوزه ‎و دانشگاه 👤 دکتر محمد داوودی، مدیرگروه علوم ‎تربیتی پژوهشگاه حوزه‎ و دانشگاه ✴️و بررسی و نقادی 👤 دکتر مقصود امین خندقی، مدیرگروه مطالعات برنامه‎ درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
❇️تربیت امری بسیار مهم در جوامع بشری بوده و هست. ازاین‌رو، خود متولی تربیت هستند. ازآنجایی‎که سند آموزش 2030 اختیارِ را به می‌دهد، به‌نوعی، تربیت در کل جهان به غرب واگذار می‌شود؛ ✅البته این امر بخشی از پرژوۀ بزرگ جهانی‌سازی است. ممکن است پرسیده شود چگونه برخی دولت‌های جهانِ شرق یا برخی از یا ، این‌گونه اسناد را تجویز می‌کنند؟ ❇️در کتاب "واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰: فلسفه، تضادها و چالش‌ها"، پاسخ به این پرسش و پرسش‌های دیگر آمده است. پرسش‌هایی همانند: 🔺سند 2030 چیست؟ 🔺اهداف آن چیست؟ 🔺چرا در کشورهایی مانند ایران عده‌ای طرفدار آن هستند؟ 🔺چگونه این‌چنین اسنادی، در اجتماع نفوذ داده می‌شود و مقبولیت پیدا می‌کند؟ 🔺تأثیرات تربیتی آن چیست؟ 🔺محتوای آن چگونه است؟ 🔺آیا با فرهنگ ایرانی سازگار است؟ 🔺آیا پذیرش آن با قوانین کشور در توافق است؟ 🔺آیا این سند می‌تواند برای کشور مشکل امنیتی پدید آورد؟ 🔺و همچنین آیا این سند در بین غربی‌ها مقبولیت دارد؟ @umefafgaraei
✴️کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها"، سعی دارد پاسخی برای پرسش‌های یادشده با بحث‌ها و منابع علمی و بدون هرگونه جانب‌داری بدهد. 📌اهمیت این کتاب با توجه‎ به دغدغه‌های ایرانیان در و ، که امری مستقل از باورهای افراد است، روشن می‎شود؛ ⚠️اما امروزه عده‌ای در حال ترویج سند آموزش توسعۀ پایدار و «» آن هستند که اختلاف عمیقی با و ایرانی‌ها دارد. 🔶درحقیقت، هدف این کتاب، مطالعۀ دقیق مبانی و مقاصد سند «توسعۀ پایدار»، به‎ویژه هدف چهارم آن (SDG4) یا برای همه است. همچنین دلایل پذیرش و مقبولیت این سند در بین عده‌ای؛ ✅بنابراین، در کتاب به تناسب موضوع، مواردی از مفاهیم سند «توسعۀ پایدار» به‏عنوان گواه ذکر و درمورد آن بحث می‎شود. @umefafgaraei
💠مطالب کتاب واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها در سه بخش تقدیم خوانندگان می‌شود: 1️⃣بخش اول، چرایی پذیرش سند «توسعه پایدار» با تأکید بر هدف چهارم -آموزش فراگیر- آن، نوشتۀ دکتر است. در این بخش مبانی و مقاصد سند 2030 موردِ مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین عوامل درونی و بیرونی پذیرش این سند مانند مشکلات تصمیم‌سازی و نقش ، و در ایجاد مقبولیت برای پذیرش این سند. 2️⃣بخش دوم، مقبولیت و مشروعیت سند آموزش 2030 نوشتۀ آقای علیرضا است که یک فصل آن ترجمۀ مقالۀ شارون اسلاتر، رئیس دیده‌بان خانواده وابسته به سازمان ملل بر علیه دستور کار 2030 است. ترجمۀ مقالۀ اسلاتر نشان می‌دهد علاوه‎ بر اینکه سند آموزش 2030، دارای متعددی است، در غرب و سازمان ملل نیز، سرسختی دارد. فصل دیگر نیز راجع به مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، در پذیرش این سند توسط دولت وقت است. 3️⃣بخش سوم، برنامه درسی پنهانِ هدف چهارم «توسعه پایدار» است. در این بخش دو فصلی، ابتدا به مطالعه نقد سند آموزش 2030 از منظر «دانش مطالعات برنامه درسی» توسط دکتر پرداخته شده و سپس با دو مطالعۀ موردی توسط دکتر ، موضوع آموزش پیشگیری از -که توسط طرفداران این سند بسیار برجسته شده- بررسی شده است و نشان داده می‌شود که آموزش2030، توانایی ممانعت از وقوع این‎گونه فجایع را ندارد. @umefafgaraei
🌿بعد از اجرای مراسم رونمایی از کتاب، آقای دکتر مقصود ، مدیرگروه مطالعات برنامه‎ درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد به نقد و بررسی کتاب واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها پرداختند و نظرات ارزشمند و ارزنده ای را راجع به و همچنین های کتاب بیان نمودند. @umefafgaraei
🌿به بزرگوارانی که در به صورت حضوری در جلسه رونمایی شرکت داشتند، یک کتاب اهدا شد و سایر ارجمندان در صورت تمایل می‌توانند از طریق لینک زیر نسبت به مطالعه 30 صفحه اول کتاب و یا خرید آن اقدام نمایند. 👇👇👇 http://rihu.ac.ir/fa/book/37328/%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B0-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B6%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D9%88-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%87%D8%A7 @umefafgaraei
🌺حضور برخی از اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی در جشن امضای نویسندگان کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" @umefafgaraei
🌺حضور و همراهی مجازی جمعی از اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی در مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" @umefafgaraei
32.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ✴️کلیپ پخش شده در مراسم و نقد و کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" در جهت تدوین کتاب یاد شده توسط کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی 🌿🌺🌺🌺🌿 @umefafgaraei
📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 🔊 ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و ولادت باسعادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علیه السلام و بزرگداشت مقام والای ، به استحضار کلیۀ همراهان و عفافگرایان ارجمند و علاقه مندان کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی می رساند، کارگروه عفافگرایی امروز چهارشنبه ششم اسفند ماه، برگزار نمی شود. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
🔸امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: "العِفَّةُ رَأسُ كُلِّ خَيرٍ" 🌺 "، سرآمد هر خوبى است". 📚عیون الحکم و المواعظ، ص 45، ح 1115 🔸همچنین می فرمایند: "العِفَّةُ أفضَلُ الفُتُوَّةِ" 🌺 "، برترين جوانمردى است". 📚غررالحکم و دررالکلم، ص 37، ح 582 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🍀 و واژه‌ای است که پیش از ورود تمدن غرب به سرزمینمان، در تمام شئون زندگی اجتماعی ما و به خصوص در میان جای داشت؛ به‌طوری‌که اگر در جایی حرکت زشت و زننده‌ای دیده می‌شد، نوع افراد اجتماع، به عنوان اینکه این حرکت با سازگاری ندارد، به بر می‌خواستند. ⚠️ اما از روزی که بی بند‌و‌باری غربی، در اجتماع و شئون زندگی ما راه پیدا کرد، آغاز این کلمه بود. 📛متأسفانه معنایی که امروزه از کلمه و و به ذهن‌ها خطور می‌کند، با آن مفهومی که دیروز از آن استنباط می‌شد، بسیار است. 🌺 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬بخشی ازمصاحبه با رئیس حزب خانواده‌ اسکاتلند در خصوص انواع خانواده 🔶 گسترش پدیده و در انگلیس به دلیل افزایش روابط جنسی بدون‌ تعهد 🔶 آموزش برابری ها به کودکان در اسکاتلند 🔶 برابری انواع خانواده از لحاظ و و عدم امکان بیان ارجعیت نوعی از خانواده (خانواده سنتی) بر انواع دیگر @umefafgaraei
، یک عامل اصلی در جلوگیری از وقوع بسیاری از در جامعه به شمار می‌آید و در این بین، نقش مهمی را ایفا می‌کند. ✴️ و اولین فرزندان هستند. در کل خانواده هسته‌ اصلي و اوليه‌ جامعه بوده و حالات فكري و رواني انسان بیشتر در شكل مي‌گیرد. 🔵 از زمانی که چشم به این دنیا باز می‌کند، در آغوش گرم پدر و مادر، در یک خانواده به زندگی خود ادامه می‌دهد و خالی او، آماده برای فیلم‌برداری از محیط پیرامون خود است و هرچه را که در دوران کودکی در ذهن خود ضبط کند، در بزرگسالی طبق آن، و خود را شکل می‌دهد. ✅بنابراین اگر در محیطی باشد که پدر و مادر و داشته باشند و مواظب رفتار و برخوردهای یکدیگر باشند و در لباس پوشیدن مراعات کنند و از همه مهمتر که نقش اصلی را در تربیت فرزندان دارد در برخورد با و فرقی قائل شود و... کودک هم بر اساس رفتار والدین عمل خواهد کرد. ✍️محمدابراهیم نامدار 🍃🌺🍃🌺🍃 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📛در سال‌های اخیر شاهد ایجاد تغییر در افراد هستیم و یکی از این تغییرات، افزایش گرایش برخی به است. 🍁🥀🍁🥀🍁 ⚠️تا چندی پیش زندگی مجردی خصوصاً برای بانوان، یک نوع بود و این باور در جامعه وجود داشت که یک زن، تنها می‌تواند با والدین و یا همسر خود زندگی کند؛ اما در حال حاضر برخی به‌دور از و به‌صورت مجردی زندگی می‌کنند که این خود می‌تواند نشان از ایجاد تغییرات در و داشته باشد. @umefafgaraei
علیه السلام را از سه جهت بسيار بيان مي‎كنند: 1️⃣ اوّل اينكه مانند زمين، خالي و مساعد است كه هر چه در آن بكاري، همان را درو مي‎كني: "انّما قلب الحدث كالأرض الخالية مهما اُلقي فيها من كلّ شيء قبلته" 2️⃣ دوم اينكه دوران نوجواني را مي‎دانند و گوشزد مي‎فرمايند سريعاً آن را دريابيد: "بادر شبابك قبل هرمك و صحتك قبل سقمك" 3️⃣سوم اينكه در اين زمان به نوجوان زياد روي مي‎آورد و لازم است براي آن خوبي در نظر گرفت كه بهترين پناهگاه، ، عليهم‎السلام و مي‎باشد. ✍️حسن قریشى کرین @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سال 1399 الی 1429 ⚠️ میان مردان متأهل ایرانی 🍁از هر دو مرد متأهل ایرانی، یک نفر بدون فرزند و یا تک فرزند است‌. ✴️تک‌فرزندی یکی از مسائل آسیب‌زای دهه‌های اخیر است که اکثر خانواده‌های ایرانی بدان گرایش پیدا کرده‌اند. تک‌فرزندی موضوعی است که در سه سطح، ، تک‌فرزند و ، آثار مهمی از خود باقی می‌گذارد. 💠 برخی از آسیبهای 1️⃣ناهمگونی با آموزه‌های دینی 2️⃣خطر از بین رفتن نسل 3️⃣عدم استحکام خانواده 4️⃣ الگوپذیری نامناسب 5️⃣عدم رشد اجتماعی 6️⃣انتظارات غیرمنطقی 7️⃣احساس تنهایی و ناراحتی 8️⃣اضطراب و استرس والدین 9️⃣و یاری نکردن والدین در پیری ✍️حسنیه صالحان @umefafgaraei
🔰 کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر 👤با حضور استاد علی ، مدرس حوزه و دانشگاه و مدیر مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده ✅ و جمعی از فعالان مطالبه گری و عفاف و حجاب مشهد ⏰زمان: دوشنبه ۱۱ اسفند همزمان با نماز مغرب و عشاء 🏢مکان: خیابان امام رضا (ع)، امام رضا 35، پلاک 28 👈کمیته عملیات کارگروه عفاف و حجاب جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب 🌾🌻🌾🌻🌾 @umefafgaraei
⚠️ 75 درصد طلاق ها علت اقتصادی ندارد؛ مشکلات در جوانان کم شده است! ❇️مهم ترین عوامل تأثیرگذار در افزایش میزان در جامعه عبارتند از: 🍂عدم آشنایی زوجین با مهارتهای لازم برای زندگی مشترک 🍂فقدان نظام حمایتی خانواده 🍂عدم آمادگی زوجین برای ازدواج 🍂روابط قبل از ازدواج دختران و پسران 🍂تغییر وضعیت در شرایط خانواده ها و برابرخواهی زن و مرد 🍂تنوع طلبی و... ✅آنچه سبب شده بسیاری از های مشترک در گذشته دوام داشته باشد، میزان و صبر بالاست که بزرگان فامیل و خانواده ها داشته اند و امروزه آستانه این میزان تحمل و در جوانان کمتر شده است. 🔶زنان دوست دارند با مردی بااقتداری که شامل اخلاقیات خوب، تحصیلات مناسب، منزلت شغلی و روابط اجتماعی بالا هستند، ازدواج کنند و مردان نیز می خواهند با زنانی که دارای خصوصیات شایسته و شغل پایدار هستند کنند. 👤دکتر غلامرضا حسنی‌ درمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد متن کامل گزارش 👇👇👇 http://www.qudsonline.ir/news/740858/۷۵ @umefafgaraei
✅ یقین داریم 🍃 اگر وزن داشت! 🍃 اگر لباس‎مان را می‎کرد! 🍃 اگر چین و چروک ‎مان را زیاد می‎کرد!!! 📌 بیشتر از این‎ها ‎مان به خودمان بود... ☑️ حال آن‎که 🍂 قد را خمیده! 🍂 چهره را سیاه! کرده... 🍂 و چین و چروک به پیراهن ‎مان انداخته است. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سکوت یا اقدام؟! ❇️آیا در مقابل بی‌حجابی‎ها، بی‌حیایی‎ها، بی‎غیرتی‎ها و بی‎عفتی‎هایی که در جامعه انجام می‎شود، کنم؟!؟🤔 🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱 📌جرقه هر چقدر هم که کوچک باشد، باز هم روشنایی خود را دارد. @umefafgaraei