eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پدیده کراش یا هیزی ⚠️یکی از اصطلاحاتی که متأسفانه در میان جوانان متداول شده، است. ✴️اصطلاح کراش به معنای این است که فردی، کسی (جنس مخالف) را عمیقاً دوست داشته باشد، اما این دوست داشتن را ابراز نکند و این موضوع در درونش بماند. کراش زدن هم به معنای کراش داشتن با افراد متعدد است. ♨️در ظاهر شاید بکار بردن این کلمات، اهمیتی نداشته باشد، اما قطعاً در ناخوآدگاه در ذهن فرد رخنه می‌کند و همین مسئله موجب شدن برخی از در او می‌شود که به انحراف فکری و اخلاقی منجر خواهد شد. @umefafgaraei
🍂 وقتی شاهرخ سیبیل، شهید ضرغام شد🍃 ☘️صبح یکی از روزها با هم به "کاباره پل کارون" رفتیم. به محض ورود، نگاهش به گارسون جدیدی افتاد که سربه‎زیر، پشت قسمت فروش قرار گرفته بود. ☘️با تعجب گفت: "این کیه؟ تا حالا اینجا ندیده بودمش؟!" ☘️در ظاهر، زن بسیار باحیایی بود. اما مجبور شده بود بدون به این کار مشغول شود. ☘️شاهرخ جلوی میز رفت و گفت: "همشیره تا حالا ندیده بودمت. تازه اومدی اینجا؟! تو اصلاً قیافت به این‎جور کارها و این‎جور جاها نمی‎خوره! قبلاً چیکاره بودی؟" ☘️زن در حالی که سرش رو بالا نمی‌گرفت گفت: "مهین هستم. شوهرم چند وقته مرده. مجبور شدم که برای اجاره خانه و خرجی خودم و پسرم بیام اینجا!" ☘️شاهرخ که حسابی به رگ غیرتش برخورده بود، گفت: "همشیره راه بیفت بریم". ☘️مهین هم رفت اتاق پشتی و چادرش رو سر کرد و با رفت بیرون. ☘️مدتی از این ماجرا گذشت. بعدها که ماجرای مهین را از او پرسیدم، با اصرار تعریف کرد: "اون خانم یه پسر ده ساله داشت. صاحبخونه بخاطر اجاره، اثاث‎هاش رو بیرون ریخته بود. من هم یه خونه کوچیک براشون اجاره کردم و به مهین خانم گفتم: بمون خونه و بچه‎ت رو کن؛ من اجاره و خرجی شما رو میدم!" 📚شاهرخ حر انقلاب اسلامی ✅همین عنصر شاهرخ، باعث شد که علی‎رغم شرارت‎ها و خطاهایش، به سمت برگردد. از خدا خواسته بود که همۀ گذشته‎اش را کند. می‎خواست چیزی از او نماند. نه اسم، نه شهرت، نه قبر و مزار و نه هیچ چیز دیگر و به آرزویش هم رسید و شد. 🍃 🌹 17 آذر سالگرد شهادت @umefafgaraei
⚠️، آفت جامعه اسلامی 🔶مد و ، نه ارزش است و نه ضدارزش و گرایش به مد نیز، هم می‎تواند مثبت و اخلاقی باشد و هم منفی و غیراخلاقی. 🔷اما از آنجا که در فرهنگ دینی ما، هرگونه پدیده جدید، با معیارها و ارزش‎های دین مبین اسلام سنجیده و پذیرفته می‎شود؛ اگر گونه ای از مد، با هنجارها و جامعه مغایر باشد، ضدارزش به شمار می‌رود. 🔶چه بسا مدگرایی با بینش و خط مشی های جدید، عاملی برای ایجاد تفکر نو در انسان و رشد و توسعه جوامع بشری باشد و حتی تغییرات سریع مدها، نشاط و شادمانی را در جوامع موجب شود. 🔷اما آنچه در جامعه ایرانی شاهد آن هستیم، پیروی و از ظواهر غربی، گاه در حد افراطی آن است که به عنوان یک امر و شمرده می شود. 🔶مدگرایی افراطی، تنها در پوشش و لباس و استفاده از محصولات و تولیدات جدید خلاصه نمی‎شود؛ بلکه دامنه آن به تغییرات در و بدن نیز کشیده می شود. 📌مدگرایی افراطی گاه موجب می‎شود و را در جامعه فراگیر می‎کند. @umefafgaraei
🔶 بی‎نیازی از دیگران را در پی دارد و فقدان آن . 🔶عزت نفس را در پی دارد و همچنین شکست ناپذیری و توان مقاومت در مقابل سختی‎ها. 🔶عزت نفس از دیدگاه اسلام با عزت نفس از دیدگاه بشری متفاوت است. عزت نفس در اسلام جنبه الهی دارد و مبنای آن است. به خود نیز، یکی از مؤلفه‎های عزت نفس از دیدگاه اسلام است. 🌿 1️⃣ 🔺والدین می‎بایست به دختر و پسر خود بگویند که شما هستید و بین و فقط از نظر ظاهر تفاوت وجود دارد و این تفاوت برای ادامه نسل و تکمیل کردن هم و در نتیجه عزت هر دو جنس است. اینکه این موضوع در چه مقطعی و چطور بیان شود، متفاوت است. 2️⃣ 🔺آموزش این موضوع که مالک همه چیز خداست و نباید به آنچه متعلق به خداست (مانند بدن) آسیب رساند نیز، در افزایش عزت نفس مؤثر است. در بیان شده که به کودکان، از نعمت‌های خدا و را آموزش دهیم. مثلاً "خدایا مرا دختر خوب یا پسر خوب برای جامعه‎ام قرار بده". 🔺وقتی را به کودک یاد می‎دهیم، به‎صورت روانی، سدی در ذهنش ایجاد می‎شود که سراغ نرود. 3️⃣ و اجتماعی 🔷 قبل از اینکه خدا را نسبت به خود حس کنند، محبت اطرافیان خصوصاً پدر و مادر را حس می‎کنند و وقتی کافی را کسب نکنند، احساس کهتری می‎کنند و محبت را از بیرون طلب می‎کنند و این کمبود محبت و نوازش، حتی در دوران هم ممکن است، منجر به شود. 👤دکتر علیرضا رسولی @umefafgaraei
🍃استاد پرسید: "امروز چندم است؟" 🌱من هم نگاهی به ساعت انداختم و گفتم: "هجدهم!" 🍃بعد استاد ساعت را از من گرفت و گفت: "ساعت چند بود؟" 🌱من کمی مِن مِن کردم و گفتم: "فقط تاریخ را خواندم"! 🍃استاد گفت: " یعنی همین! یعنی ببینی، اما دقت نکنی!" 🔰خداوند در آیات 30 و 31 سوره مباركه نور خطاب به رسول خود چنین می فرماید: 👈به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را (از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و... ) فرو بندند... و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند... 💭اگر استاد ساعت را دست فردی می‌داد که از قضا چند لحظه قبل لنگ این بوده که بداند ساعت چند است و چشمش روی دیوارهای اتاق دویده تا ببیند ساعت دیواری هست یا نه؛ حتماً وقتی ساعت را می‌دهند دستش، نگاهی هرچند کوتاه به ساعت می‌اندازد تا زمان دستش بیاید. 🔍راهکار چیست؟ 👅وقتی تشنه‌ای و چشمت در خیابان دو دو می‌زند برای پیدا کردن آب سردکن... 👣وقتی نیاز به دانستن زمان داری و در به درِ یک ساعت مچی یا دیواری هستی... 📌حالا اگر مثلاً خوردن لیوان آب و دید زدن ساعت دیواری که مال تو نیست، بد باشد و ممنوع، جنگیدن با این سخت می‌شود. 1️⃣پس راه اول است 2️⃣راه دوم هم این است که آموخته باشی که فقط به از هر چیزی استفاده کنی. وگرنه حتی اگر سیر هم باشی، باز چشمت حریص نوشیدن آب و دید زدن ساعت روی دیوار مردم است. 🌸 کلمه خیلی خوبی است. مثل فصل که معتدل و خوب است. دلمان که بهار باشد، خود به خود «» حاصل می‌شود. @umefafgaraei
(س) 🌺پنجم جمادی الاولی، (5/5/5) سالروز با سعادت صدف دریای ایثار، پرورش یافته دامان ولایت، محبوب مصطفی (ص)، نور دیده مرتضی (ع)، عطر خوش زهرا (س)، سکان دار کربلا، عابده آل علی (ع)، عقیله بنی هاشم، و پاکی و حیا، الگوی شکیبایی و تقوا، بانوی فداکار و قهرمان کربلا، (س) می‎باشد. 🌻این ایام فرصت مناسبی است تا در کلاس بنشینیم و بیاموزیم و از خورشیدی نور بگیریم که از پس ، و را به عالم آموخت. 💐میلاد مظهر شکیبایی و تجسم عینی علم و و پرستار تمام ارزش‎های زخم دیده در تاریخ شیعه، بر تمام تهنیت باد. 🌹در خجسته روز میلاد بانوی کربلا، پرستار دل‎های داغ دیده خرابه‎های شام و در فرخنده روز گرامیداشت مقام ، یاد تمام پرستاران صحنه جهاد و نبرد، از دیروز تا به امروز باد. 🍃🌷✨🌷✨🌷🍃 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کشف خانه وحشت و ♨️ سعید ایروانی: قاتل و شکارچی دختران فراری 🔥اسرار که در آن یک به قتل رسیده و دختران دیگری نیز زندانی شده بودند، زمانی برملا شد که مأموران پلیس برای دستگیری یک سارق وارد آنجا شدند. اما آنها به جای سارق، با جسد دختری جوان و ۲ دختر دیگر با دست و پای بسته، درحالی‌که یکی از آنها داخل کمد دیواری زندانی شده بود، روبه‌رو شدند. 📃مشروح گزارش👇 https://shahraranews.ir/fa/news/91406/ 🍂🍁🍂🍁🍂 ❇️ به زعم مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران: دخترانی که از خانه می‌کنند، درنهایت به اعتیاد، توزیع مواد مخدر، دزدی، فساد و فحشا روی می‌آورند. ✅ هیچکس از بدو تولد، معتاد، روانی، دزد یا روسپی نبوده است؛ بلکه مختلف خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و...، فرد را به این سمت و سو سوق می دهد. @umefafgaraei
✉️شما هم دعوتید ️ 👈به جلسه مجازی با عنوان👇 🔷🔹آنچه بر طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از آغاز تا کنون گذشت. 👤ارائه دهنده:حجه الاسلام کرباسی (سخنگوی ستاد راهبری فضای مجازی حوزه های علمیه) ⏰زمان یکشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۹:۳۰ 🎧لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/davami139/motalebe @umefafgaraei
🔰 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار می‌کند: 💬 سخنرانی با عنوان: "چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی" 👤 با ارائه: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار گروه برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد 📆 زمان: یکشنبه 21 آذر ساعت 9:45 🎧 لینک حضور مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیست‎ونهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «راهبرد سه پایه در مدی
🔰29مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران" 👤با ارائه دکتر سید مجید امامی؛ استادیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور 📆در تاریخ چهارشنبه 17 آذر، به‎صورت وبینار برگزار شد. 👤 در این نشست، به بیان راهبرد سه پایه مد نظر خود، به جهت پوشش و آرایش در ایران پرداختند و پس از ارائه مباحث، به برخی از سؤالات و انتقادات حاضران در جلسه پاسخ دادند و از پیشنهادات ارائه شده، استقبال نمودند. ایشان فعالان و و حجاب را چشم و چراغ کارگروه ساماندهی مد و لباس دانستند و تمایل خود را برای شنیدن کلیه در این حوزه ابراز نمودند. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
🔶به عنوان یک معلم علوم اجتماعی و سیاستگذاری عمومی عرض میکنم، ماجرای ، انتهای مسیر بسیار صعب و دشوار فهم در ایران است و در این مسیر صعب و دشوار، برخی پل ها و جاده ها وجود ندارد (یا ساخته نشده و یا خراب شده). بنابراین به سادگی نمی‎شود در این خصوص صحبت یا ادعاهایی را مطرح کرد. 🔷 اما انصافاً این ، جامعِ تمام ابعاد و زوایای یک امر می‎باشد؛ از امر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ماجرای نسبت شرع و عرف گرفته تا ادبیاتی در خصوص نظریه سیاستگذاری و اینکه چه کسی سیاستگذاری‌ها را می‌سازد و سیاست‌ها کی و چگونه ساخته می‌شوند و همه اینها طبعاً پشت سر این ماجرا قرار می‎گیرد و عرصه بسیار مهمی است. 🔶به لحاظ تحلیل‌های روانشناسی جنسی و ، بعضی پژوهش‎های دوستان و همکاران ما نشان می‎دهد، چالش‌های ما در این عرصه، به شدت با در مسئله حجاب مرتبط است و ما حق نداریم این را یکی کنیم و هرچند که عملاً این اتفاق می افتد؛ درست نیست که آن را جزء بدانیم. 📌درست است که این موضوع، در وضعیت پوششی و آرایشی و رفتارِ بدن نما و نیمه برهنگی خودش را نشان می‌دهد، اما جزئی و عضوی از در مقابل حجاب در جامعه ایران نیست. @umefafgaraei
🔶ما با این یکی پنداری (مساوی دانستن حجاب اجباری با تمام مخالفت‌ها و مغایرت‌ها با پوشش تراز در ایران) و یکی دیدن گونه های بسیار نابهنجار حجاب (متهتک)، برنامه دقیق مداخلات روانشناختی، بالینی و فرهنگی و حتی انتظامی برای آنها را وا می‎نهیم و یا در وهله دوم می گذاریم و می‎گوییم اینها جزئی از هستند. 🔷 جامعه به گونه ای شده که عده ای رو به برهنگی و عده ای رو به پوشیدگی حداکثری هستند و حتی مایلند چشمانشان را نیز پشت پوشیه پنهان کنند و اصلاً با مردان حرف نزنند؛ چه برسد به اینکه با مردان در مسائل اجتماعی مراوده داشته باشند. 🔶این آنقدر عمیق شده که جامعه به لحاظ نموداری، دچار عمیق شده است و این شکاف، مناسب طبیعی توسط نیست. قاعده و این است که جامعه، خود خودش را حفظ کند و دهد. در این فضاست که نمی‎شود تذکراتی را ارائه داد و یا باید تذکرها را گفت و درگیر نشد و رفت. ✅سعی مدیریت جدید بر این است تا گروه های نابهنجار جدی گرفته شود. @umefafgaraei
🔶راهبرد سه پایه که جان مایه آن توسط مطرح شده است، به عنوان یک مطرح است. وظایف معینی طبق مصوبات و قوانین در حوزه عفاف و حجاب، برای کارگروه ساماندهی مد و لباس برشمرده شده است که پیگیری آنها از ماست. 🔷 استراتژی سه پایه معتقد است، سه رشته عملیاتی باید انجام شود، اما قبلش دو سیاست اجرایی جدی وجود دارد. 🔶سیاست اجرایی اول این است که این طرح جایگزین هیچ طرح دیگری نیست (تذکر لسانی و امر به معروف و... در جای خود همه انجام می‌شود) و نکته دیگر اینکه توأمان بودن را مدنظر دارد. 🔷 در این سعی بر رفع موانع است تا کار بیشتر شود. انجام این سه راهبرد به همراه هم، باعث افزایش تمرکز در این می‎شود. ✴️راهبرد سه پایه به شرح زیر است، که اگر هر یک نباشد سه پایه زمین می‎خورد: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده؛ به کمک گفتمان سازهای حاکمیت و دستگاه های گفتمانی 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه (ساماندهی تولیدکنندگان پوشاک) 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌿آقای محروقی: با نگاهی به قانون مد و لباس و وظایف دستگاه های اجرایی، چند دستگاه مغفول مانده اند؛ نظیر آموزش و پرورش، گردشگری و... و اینکه شما هر چند ماه یکبار دستگاه ها را دریافت می‎کنید؟ و در صورت تخلف، قدرت کافی را برای برخورد با آنها دارید؟ سوم اینکه آیا فقیهی هم در کارگروه شما حضور دارند که از منظر مسائل شرعی به شما کمک کنند و همچنین از لحاظ امنیتی و انتظامی و سیاسی؟ ضمن تشکر، اگر قول بدهید که هر شش ماه یکبار، جلسه ای به همین صورت داشته باشیم و ضمن ارائه گزارش، نظرات دوستان را هم دریافت کنید، امری شایسته خواهد بود. 🌿دکتر شیبانیان: یکی از آسیب‌های جدی در بحث عفاف و حجاب در جامعه، ناشی از است و اگر این بحران حل نشود، مردم نیز رویه خود را عوض نخواهند کرد. طرز فکر جوانهایی که وارد اجتماع می‌شوند، با ارزشگذاری در جامعه ساخته می‎شود و تا زمانی که یک ارزش به حساب نیاد، این مسئله تغییر نمی‌کند و ازطرف دیگر ها نیز هجمه وارد می‌کنند. چه فکری به حال این بحران ارزشگذاری شده و با چه ابزراهایی برای درمان این مسئله چاره اندیشی می‎کنید؟ آیا پژوهش و یا تدبیری در این خصوص انجام گرفته است؟ 🌿دکتر مغربی: به نظر روی مشارکت‎های مردمی خیلی کار نشده است. چیزی که از نظر دولت و شما سخت و ناممکن است، برای مردم خیلی ساده است. ما در رزم‎های خیابانی خود موفق عمل می‎کنیم و پاسخ‎های درخور برای ارائه به افراد را آماده داریم. امور کارها را تسهیل می‎کند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 ☘️دکتر اسلامیان: با نظر به اینکه رئیس جمهور در جلسه آبان ماه، به اشاره کردند و به کلیدواژه اشاره کردند و خودشان هم به این موضوع (هنر اشتراک گذاری ارزش‎های اسلامی و ایرانی) پایبند هستند و بروز آن در رفتارهای ایشان در سفرهای استانی و... باعث خوشحالی است؛ شما تا چه اندازه توانسته اید این دو کلیدواژه را با هم همراه کنید؟ چراکه پاشنه آشیل مسائل فرهنگی در کشور این است که بسیاری از رسانه های معاند، این دو کلیدواژه را در مقابل هم قرار می‌دهند. ☘️خدیجه بهبودی: نهی از منکر، دو بخش دولتی و مردمی دارد و آنچه که پیش می‌رود بخش مردمی است که به صورت کمرنگ و حداقلی است. در بخش نهی از منکر دولتی، بر تولید و واردات و اصناف مطرح است و تا این موارد برطرف نشود، اصلاً کارهای دیگر از ناحیه مردمی فایده ندارد. مورد بعد اینکه باید از شیوه خود دشمن استفاده کرد و را با عنوان‎هایی چون بی کلاسی و بی شخصیتی معرفی کرد. اما متأسفانه در رسانه و سینمای ما، شخص پولدار، باشخصیت و باکلاس، بدحجاب است و این علل بسیاری از ناهنجاریهای امروز است. تنها اعتراض به وضع بی حجابی مطرح نیست، بلکه موضوع ناهنجاریهای نمایشی جنسی در جامعه است. بستر رشد این مسائل، جامعه است که تحت تأثیر داخلی و خارجی می‏باشد. ☘️خلیلی: سلبریتی ها بسیار مهم هستند. باید برای آنها جلسات اعتقادی بگذارید و این موضوع دست وزارت ارشاد است. چراکه آنها الان الگوی نوجوانان و جوانان هستند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌱زهرا سادات سهروردی: نهادهای متولی فرهنگی بعضاً خودشان ضدفرهنگی عمل می‎کنند. پس مانده های تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی از دولت قبل باید جدی شود و هیچگونه تسامح و تساهلی در این زمینه پذیرفتنی نیست. 🌱خانم زاهدی فر: عوامل ریل گذاری عفاف و حجاب اهمیت دارد. آقای دکتر را جزء جامعه مؤمنین می‎دانیم؛ اما اولین اقدام ایشان این بود که، دبیر کارگروه شان را فردی گذاشتند که با این بیانات زیبایی که فرمودند منافات دارد و این موضوع موجب سلب اعتماد جامعه مؤمنین می‎شود. 🌱فاطمه رضائی: نظارت بر تولید پوشاک و واردات پوشاک به شدت مغفول واقع شده است. عرضه انواع مُد و پوشاک در عرصه فضای مجازی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. نباید به ، برچسب نگاه اجتماعی نامناسب بزنیم. مدت مدیدی است که فرهنگ عفاف و جامعه جدی دیده است. 🌱دکتر زرین دخت امامی: شخصاً به دنبال چرایی و راه حل این معضل هستم؛ ولی دردناکتر از همه این است که نسل جدید، به ویژه دانشجویان که همسن بسیاری از فرزندان ما هستند و حتی در فرزندان همکاران، علیرغم پایبندی اصولی خانواده به حجاب، فرزندان، هم حجاب گریز و هم متأسفانه نمازگریزند. چاره چیست؟ 🌱نظری: به نظرتان چند سال زمان نياز است تا بتوانيم به حالت و پايدار برسيم؟ 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/LAHmsBDn6j8s5Ly @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#کارگروه_عفافگرایی #گزارش_نشست_29 #راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش 🔶راهبرد سه پایه که ج
📣📣📣سخنی با فعالان عرصه عفاف و حجاب ❇️پیرو جلسه برگزار شده در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی با حضور ، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کشور، به درخواست ایشان و همچنین برگزاری جلسه ای به منظور نقد و بررسی رویکرد آن کارگروه، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات عفافگرایان ارجمند در خصوص «استراتژی سه پایه» مطرح شده توسط دکتر سیدمجید امامی، در زمینه «مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» هستیم. 🔵 خواهشمند است در صورت امکان، انتقادات و پیشنهادات خود را تا روز یکشنبه (28 آذر 1400) به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. 🔴 ضمن دعوت کلیه دغدغه مندان فرهنگی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این عرصه، از کیفیت نه چندان مطلوب فایل جلسه بارگذاری شده می‌گردد. ✅ضمن بارگذاری فایل صوتی جلسه، سعی شد گزارش مختصری ازجلسه نیزارائه شود. 👆 ✍️با تقدیم احترام: محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
📣📣📣 سی امین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «پیشران‎ها و چالش‎های رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد» 👤با ارائه آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 24 آذر ماه ساعت 14:45 🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اصل هشتم قانون اساسی 🍂اگر کنیم، هیچکس از ما حمایت نمیکنه! 🍃یعنی می‌خوایی بگی رو نشنیدی؟! @umefafgaraei
📣همایش آموزشی "مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر: بایسته ها و چالش ها" ✅به صورت حضوری و وبیناری 🎤 سخنران: دکتر علی غلامی عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه ⏰ ساعت: ۹ الی ۱۱ 🕌 مکان: مشهد مقدس، بزرگراه كلانتري، حدفاصل ميدان جمهوري اسلامي و تقاطع جهاد، مجتمع فرهنگي آيه ها 🎧مجازي: سامانه ال ام اس 2 به آدرس https://farhangi.lms2.hozehkh.com/ws/defa 📱همچنین به صورت لایو از شبکه شاد @moflehoonmedu @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی امین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «پیشران‎ها و چالش‎های رعای
🔰30مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "پیشران‎ها و چالش‎های رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد" 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 📆در تاریخ چهارشنبه 24 آذر، به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ✴️ در این نشست به ارائه پژوهش اخیر انجام شده پرداختند. پژوهش ایشان به واکاوی پسران دانشجو و کشف پیشران‏ها و چالش‎های پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کاربردی، که با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناختی انجام گرفته، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود که 48 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی، با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع»، مورد مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته قرار گرفتند و اطلاعات به دست آمده، به روش کدگذاری سه مرحله‎ای استراوس و کوربین تجزیه‎وتحلیل شدند. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️عبارت‌های بیان‎شده از سوی مشارکت‌کنندگان، در قالب 858 مفهوم، 62 مقوله‌ و 14 مضمون دسته‎بندی شدند. با بررسی افراد، یافته‎ها با اندکی اغماض، در سه محور به شرح زیر جای گرفتند. 1️⃣ به روابط نامشروع، 2️⃣ روابط نامشروع و 3️⃣ از روابط نامشروع ✅مضامین استنباط‎شده در شامل: 1️⃣ مذهب اباحه‎گری، 2️⃣ افول هویت بومی، 3️⃣ غلبه نیاز جنسی، 4️⃣ مسائل روانشناختی، 5️⃣ بستر اجتماعی رسانه‎ای محرک، 6️⃣ خودفریبی 7️⃣ و رؤیای دست‎نیافتی ازدواج بود. ✅مضامین مشتمل‎بر 1️⃣ معنویت‌گرایی، 2️⃣ غیرت‎ورزی 3️⃣ و پیامداندیشی بود. ✅چهار مضمون نیز 1️⃣ آسیب‌زا بودن روابط نامشروع، 2️⃣ تأمین نیاز جنسی از سایر روش‎ها، 3️⃣ نبودن شرایط روابط نامشروع 4️⃣ و انتخاب مسیر عفاف‌ نیز، مشخص شد. 📚 پاورپوینت نمایش داده شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/FMMYcJT75sKJtLq 📃مقاله چاپ شده در فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Nq3rAJk5QaQmskH 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/JzyYLzXEra49WzD @umefafgaraei
🔰رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: ◼️«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ» ◼️همانا فاطمه به‌شدت ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود. 🔲آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام به‌خاطر و ، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به سلام‌الله‌علیها نیز به‌خاطر ، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها به‌مراتب از عیسی علیه‌السلام برتر است. ✔️نمونه‌هایی از شدید حضرت زهرا سلام الله علیها: 🍁وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند. 🍁حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد. 🍁ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را. 🍁به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پرده‌ای کشیده شد تا مردی او را نبیند. 🍁ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیفتد، لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبه‌دار قرار گیرد. 📚منبع درسنامه عفاف، ص 104 🍂فرا رسیدن ایام فاطمیه و سلام الله علیها بر تمام تسلیت باد. Kanoon-amin.ir @umefafgaraei
🔰 درخواست عدم حضور آقایان در اتاق‌های عمل زنان و زایمان 📜 این عریضه جهت دفاع از این کشور اسلامی نوشته شده است. 🔶 زن مسلمان و با حیایی که از قضای روزگار گذرش به بیمارستان‌هایی می‌افتد و ناگهان متوجه می‌شود که انگار به جایی خارج از این کشور مراجعه کرده است. 🔷 زنی که تا آن زمان کاملاً مواظب بود که گوشه‌ای از و حیایش فرو نریزد، حجابش کامل باشد و متانتش خدشه‌دار نگردد، ناگهان وارد اتاق عمل بیمارستانی می‌شود که پر از پرستاران و پزشکان مرد است. 🔶 در اتاق عمل زایمانش پزشک مرد هم دیده می شود. پرستاران مرد دائماً در رفت و آمدند. کلاهی به او می‌دهند که در حالت فرمالیته چیزی بر سر داشته باشد. به محوطه اتاق عمل اجازه ورود با داده نمی شود. پوشش کامل که چه عرض کنم، حتی پوشش معمول. 🔷 کوتاه سخن اینکه ما زنان این مرزوبوم حق داریم به بیمارستانی برویم که خودشان چادر در اختیار بیماران بگذارند. محوطه خانم ها و اقایان جدا باشد و... مگر کم پرستار و پزشک زن داریم که حتماً باید در اتاق زایمان نیز مردان رفت و آمد داشته باشند؟! 📌این من مادر است که فرزندم را در محیطی به دنیا آورم. این حق منِ مادر است که و پوشش و حیایم خدشه‌دار نگردد. 👈 لطفاً حمایت بفرمایید👇 https://farsnews.ir/my/c/108102 @umefafgaraei
✅ مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (ص) با همکاری حوزه برگزار می نماید: 🔹نشست "تجرد، اجبار یا اختیار" (نگاهی تخصصی به مسئله تجرد در ایران) 🔹ارائه دهندگان: 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر بستان 👤دکتر سید محمد حسین چاوشیان 👤دکتر فاطمه قاسم پور 📝دبیر علمی: دکتر سارا طالبی 📆زمان: سه شنبه 30 آذر ماه، ساعت 9:30 🏢مکان: تهران، مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) 🎧حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rafieh110/pajoohesh-rafieh @umefafgaraei