eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
💢خلاصه ای از نشست 💬 عنوان نشست: "گزارش و بیان تجارب تشکّل‌های بانوان فعال فرهنگی در موضوع " 👤رائه دهنده: سرکار خانم مهدیه ، پژوهشگر، مدرس و مدیر مؤسسه‌ منادیان رویش ⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 27 آذر 🔺 در این نشست، خانم خادم به معرفی و ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت مجموعه خود در خصوص مطالبه‌گری از مسئولین شهری، استانی و کشوری در مباحث مربوط به عفاف و حجاب پرداختند و برخی از نتایج مطالبات خود را از مسئولین ارشد بیان نمودند و گزارش‌هایی را نیز در خصوص نحوه و روند پلمپ برخی فروشگاه‌های پوشاک نامتعارف ارائه کردند. خانم خادم عدم تمایل، عدم اراده و تصمیم و عدم اطلاع کافی و ناآگاهی برخی مسئولین را، جزء موانع دستیابی به اهداف خود عنوان نمودند و آگاهی از قوانین، شناخت معروف‎ها و منکرات، آگاهی از حقوق شهروندی، آگاهی از وظایف مسئولین، هویت بخشی به کار جمعی و اعتمادبه نفس بالا را از دلایل موفقت‌های خود در مطالبات برشمردند. ایشان شش گام جستجوی مشکل، تشخیص منکر، تدبیر و چاره اندیشی، اقدام و اجرا، عکس‌العمل مخاطب و مسئول و واکنش مجموعه خود در مقابل مسئولین را، در امر مطالبه گری تشریح و تبیین نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم: 🔺 با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: در هر میدانی که بانوان مسئولانه وارد شوند، پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد، به سراغ مسئولین رفتیم. غالباً نگاهی که به خانم ها از سوی برخی متدینین وجود دارد، نگاه یک ضعیفه ذلیله می باشد. ورود به حوزه مسئولین سختی‌های خودش را دارد. مخصوصاً با وجود تفکرات لیبرالی برخی از آنها. متأسفانه برخی مسئولین گمان می کنند که خانم های چادری از نظر علمی، فاقد صلاحیت صحبت با آنها هستند. در صورتی که ما در جمع ۲۰ و ۲۵ نفره خود، پزشک، مهندس، استاد دانشگاه، دندانپزشک، وکیل و فرهنگی داریم و با یک جمع نخبگانی و با مطالعه قبلی برای مطالبه می‌رویم. ما حقوقدان نیستیم، اما یکی از سرفصل های کار ما، آشنایی با قوانین است. ما قوانین را می‌دانیم. 🔺 بیشترین وظیفه را در خصوص مطالبه گری صدا و سیما دارد. گاهی ما متهم به هیجانی و احساساتی شدن می‌شویم و سعی می‌کنیم که این مسئله روی ندهد. وقتی می خواهیم با مسئولین حرف بزنیم، با زبان قانون حرف می زنیم. مسئول باید معروف و منکر را بشناسد و در این زمینه با ما همراهی کند. اما متأسفانه مثلاً خانمی که مسئول عفاف حجاب فلان دستگاه می باشد، از قانون عفاف و حجاب چیزی نمی داند و این جزء موانع مطالبه گری می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم: 🔺 بدون اغراق به یکی از مسئولین گفتیم که شما وظیفه دارید که از ما حمایت کنید. نگاه برخی مسئولین به تشکل‌های مردمی این است که ما نخودی هستیم. اما غالباً وقتی که ما سخن می گوییم آنها پاسخی ندارند. ما به عنوان نماینده افراد کف جامعه از مسئولین مطالبه می کنیم. آقای پژمان فر (نماینده مجلس مردم مشهد) همکاری های اثربخشی را با مطالبات ما دارند. در راستای برخی از فعالیت‌ها، طومارهای ارسالی ما از مشهد را، بر روی میز آقای لاریجانی گذاشتند. 🔺 متأسفانه مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس، کار خود را درست انجام نمی دهد. به برخی از مسئولین صحبت های ما بر می خورد که این هم جزء موانع کار به شمار می‌رود. اما ما همیشه فرمان امام خمینی رضوان الله علیه را نصب العین خود قرار می دهیم. هویت بخشی به کار جمعی و اعتماد به نفس از عوامل پیش برنده مطالبه گری هستند و از موانع کار نیز می توان به نابلدی مسئولین، عدم اطلاع کافی و ناآگاهی برخی مسئولین رأس کار اشاره نمود. برخی مسئولین اصلاً اراده ای ندارند. متأسفانه برخی از آنها همسر و فرزندان با حجابی ندارند. اما برخی مسئولین قدرت اراده و تصمیم را دارند، اما ترس و طمع دارند و این دو عامل که ذکر شد نیز، جزء موانع امر به معروف و نهی از منکر است. 🔺 خطابه نامه ها نیز بسیار مهم است. محتوای نامه هم باید شامل چند قسمت مهم باشد. از قبیل اشاره به اصل ۸ قانون اساسی که به امر معروف اشاره دارد؛ اشاره به قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر؛ اشاره کردن به قانون عفاف و حجاب و ... ما در خطابه های خود به قانون استناد می‌کنیم. 🔺 واکنش ما در مقابل مسئولین به چه صورت می‌تواند باشد؟ سکوت، پاسخ کلی و یا پاسخ معین و جزئی. سکوت به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد. چون می تواند نشانه ضعف ما باشد. چندین بار در نقاط مختلف شهر مشهد با مانتوهای جلو باز مواجه شدیم که چند نمونه ای از مانتوها را خریداری کردیم تا به مسئولین نشان بدهیم. بنده و مجموعه نزد غالب مسئولین رفته‌ایم. خانم های مجموعه ما با ارائه گزارش و مطالبه به صورت تلفنی و تماس با شماره ۱۳۷ و همچنین به شکل حضوری، خیلی تلاش کردند. به همت این خانم ها مغازه هایی که پوشش های نامتعارف مانتو را در خیابان ایثار و راهنمایی مشهد، به فروش می رساندند، پلمپ شدند. 🔺 24 مورد را برای افرادی که مغازه هایشان پلمب شد پیشنهاد دادیم. از جمله اینکه کتابهایی را پیشنهاد دادیم که بخوانند و آزمون بدهند و یا مانتو هایی را که می‌شود اصلاح کنند (از قبیل دوختن دکمه و یا گذاشتن آستین)، اصلاح کنند و به مناطق محروم بدهند. کارگروه های مختلفی نیز داریم. مدارس طبیعت که در راستای اهداف سند ۲۰۳۰ فعالیت می‌کردند را اگر خاطرتان باشد، با حرکت مجموعه ما در مشهد، به حالت تعطیل درآمد. 🔺 ما مطالبه گران در فضای مجازی و پیام رسان بله گروهی را با یکدیگر تشکیل داده‌ایم که نام آن را "زنان والا؛ دیده‌بان ولایت و محافظان حریم خانواده" گذاشته‌ایم. حقیقت این است که خانمها چیزهایی را می بینند که آقایان نمی بینند. یکی از رزم های ما نیز، رزم پیامکی می باشد. بانوان پزشکی در مجموعه ما هستند که خواهران شهید هستند. آنها می گویند به علت ناهنجاری ها و مسائل فرهنگی کشور، شب ها خوابشان نمی برد. 🔺 طبق آموزه های قرآنی و آیه ۳۱ سوره نور، خداوند اول مردان مؤمن را مورد خطاب قرار می دهد و سپس بانوان را و غالباً خانمها در خصوص رعایت حجاب مخاطب هستند، چرا که مردان نیز حیات اجتماعی دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم: 🔺 مجموعه ما مشکلات را در سطح کشور رصد و سپس نسبت با آنها مقابله می‌کنند. یکی از نقاط ضعف کار ما این است که ‌نمی توانیم رسانه شویم. رسانه‌ها باید این کارهای تشکل ها را انعکاس بدهند. یکی از مسئولان اصناف در مقابل اعتراضات تشکل‌ها، در خصوص لزوم جمع آوری مانتوهای نامناسب می گفت: "این ذائقه مردم است و باید انواع پوششها در جامعه وجود داشته باشد و آنها در انتخاب لباس حق انتخاب داشته باشند". 🔺 رویکرد های ایجابی باید پررنگ تر باشد و حالت دلسوزانه و خیرخواهانه هم داشته باشد. این مسیری که در پیش داریم مشکلات خودش را دارد و نیازمند همراهی نخبگان هستیم. در صحبتی که با آقای رحیم پور ازغدی داشتم، گفتم که شما نیز به عنوان یک نخبه باید در این مسیر، با ما همراه شوید و ایشان فرمودند که من نخبه نیستم . 🔺 متأسفانه ارتباط لازم مابین سازمان ها، ادارات و دستگاه ها نیست و نقش تشکل‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال آن سازمانها است. سازمانها عمدتاً شأن نظارتی خود را انجام نمی دهند. ما چک‌لیست هایی برای عفاف و حجاب داریم و وقتی که وارد دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌شویم، آنها را مورد بررسی قرار می دهیم و کمیت و کیفیت آن را مشخص می‌کنیم. اما برخی از سازمان‌ها فاقد چک لیست هستند. 🔺 جزء وظایف همه دستگاه ها این است که منشور عفاف و حجاب داشته باشند. اکثر سازمان ها به بیان جملات ساده اکتفا می کنند و وقتی به آنها می گوییم که چرا بر روی برد و یا قسمت های مختلف سازمان از عبارات و جملات زیبا و مربوط به عفاف و حجاب استفاده نمی کنید؟ می گویند که انجام آنها زمان‌بر است و فرصت کافی برای آنها نداریم! در صورتی که اسلاید ها پوستر ها و طرح های بسیار زیبایی را سازمان تبلیغات تهیه کردند که قابل استفاده است. چرا که یکی از وظایف آنها تهیه این انواع پوسترها می باشد و متأسفانه این سؤال همیشگی بدون جواب است که چرا دستگاه‌ها در این خصوص، با یکدیگر همکاری و هماهنگی ندارند؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
💢گزیده ای از نظرات برخی از افراد حاضر در جلسه: 🔺 خانم عرفانیان: حد و حدود شئونات از دید افراد مختلف متفاوت است و باید چک لیست های عفاف و حجاب به صورت همسان تهیه شود و به صورت سلیقه ای مطرح نشود. 🔺 خانم کرد نوقانی: آیا راهکار و روش هایی برای به دل نشستن در باور و رفتار افراد دارید یا خیر؟ 🔺 خانم رضایی: بنده در هر سه مقطع مدارس کار کردم و با تجربه ای که دارم، با تذکر خیلی موافق نیستم. چون نتیجه نداده است. شما مشکلات را ریشه یابی کرده اید؟ باید از ریشه به بالا رسید. بعضی از بچه‌ها شخصیت نمایشی دارند و دوست دارند خود را بروز بدهند و چون مهارت خاصی ندارند، می خواهند با ظاهر خودشان را نشان بدهند. ما باید فعالیت هایی انجام بدهیم تا خانم‌ها سراغ لباس جلوباز نروند که بخواهیم مغازه ها را پلمپ کنیم. 🔺 آقای دکتر تقی پور: چطور درخصوص خرید و فروش میوه و و سایر اقلام در بازار نظارت می شود، اما در خصوص عفاف و حجاب خیر؟ 🔺 آقای سهندی طرقی: حدود سه سال پیش ناظر خوابگاه های خودگردان مشهد بودم. ۸۰ درصد این خوابگاه ها مربوط به خواهران بود. متأسفانه یکسری آسیب های اجتماعی را در آنها مشاهده می کردیم. مسئله‌ای که ذهن را درگیر می‌کند بحث ریشه ها است. باید گروه‌هایی در این خصوص باشند. پیشگیری قبل از درمان، مهم است. زمانی که از مهدکودک رقص و آواز شروع شود، در دانشگاه نمی‌توان جلوی آن را گرفت. باید برنامه‌ای باشد که ضمن کم شدن هزینه ها، منافع آن هم زیاد باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر مغربی: اگر نمایندگان شهرهای دیگر نیز، مانند مشهد بودند وضع جامعه این نبود. شما باید کارهایی را که انجام می دهید به دیگران واگذار کنید و به شهرهای دیگر بروید. من این استنباط را کردم که شما نقش مردم به مردم را کم کرده اید. آیا می توانید بگویید که چند درصد وقت و انرژی خود را برای امر معروف به نسبت به مردم می گذارید؟ 🔺 آقای دکتر ترابی: گفته شد که باید کار فرهنگی شود تا مردم اصلاً خواهان مانتوهای نامتعارف نشوند. این فرهنگ را متعالی کردن است و راه دیگر، گرفتن جلوی افراد مسئله‌دار است. متأسفانه تذکرات به دانشجویان هم جواب نمی‌دهد و اگر هم بدهد موقتی می باشد. اگر تذکرات چند نفر به یک فرد صورت بگیرد، آنگاه جواب می دهد. مثلاً به طور همزمان، هم خانواده هم دوست هم استاد و هم سایرین به یک نفر تذکر بدهند. در ثانی باید دید که منشأ پوشش های نامتعارف از کجاست. مثلاً برخی از فیلم‌های سینمایی و فیستوال دهه فجر، سلبریتی ها و غیره باید مورد بررسی و جلوی آنها گرفته شود. 🔺 آقای محمدی مقدم: مسئولینی که در این جایگاه قرار گرفتند، غالباً با رأی مردم بوده اند. برخی از آنها بر این باورند که مردم به ما رأی دادند که آزاد باشند و اصلاً ما نیز، برای همین آمدیم. بنابراین مسائل عفاف و حجاب برای آنها معنایی ندارد. باید بپذیریم که فرهنگ ایران تغییر کرده است. همانطور که می دانید انگلیس، از لیست انتخابات مجلس و خبرگان سال ۱۳۹۴ حمایت کرده بود. سبک زندگی مردم غربی شده است و آنها به افراد حزب اللهی رأی نمی‌دهند و به کسی که با نظام زاویه دارد رأی می دهند. حدیث داریم که مردم به مسئولان شان شبیه تر از آبا و اجدادشان هستند؛ با اینکه خانواده و وراثت خیلی تأثیر دارد، اما باز هم مسئولین شبیه ترند و همچنین مردم به فرهنگ زمانه شان شبیه ترند. بنابراین باید بر روی تغییر فرهنگ کار کرد و کار ریشه‌ای انجام شود. بنابراین تا اصول طراحی نگردد، فروع فایده ندارد. 💢قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، 4 فیلم کوتاه از جشنواره عمار پخش گردید که به زوایای مختلف جنگ، اشغال، شهادت و قتل عام کودکان پرداخته اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
♨️ در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی 🔻در حال حاضر در سینمای خانگی، فیلم‌سازانی را می‌بینیم که برای سودآوری بیش‌تر و هزینه کم‌تر، از داستان‌هایی بی‌کیفیت و به‌کارگیری الفاظ رکیک، شوخی‌های جنسی و حتی تبلیغ " یا ازدواج سفید" استفاده می‌کنند! 🔻مخاطب اصلی این سریال‌ها نیز پدر و مادر و فرزندان‌شان هستند که به صورت جمعی این داستان‌ها را دنبال می‌کنند. 🔻حال نکته این‌جاست که چرا با وجود تأکید "سیاست‌های کلی خانواده" به ممنوعیت انتشار ، نظارتی مبنی بر ممنوعیت انتشار چنین برنامه‌هایی در صداوسیما، سینما و مخصوصاً سینمای خانگی توسط وزارت ارشاد و صداوسیما انجام نمی‌شود؟! ✍️ مشروح گزارش در خبرگزاری تسنیم: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/10/28/2184196 https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/2) #تأمل_دهم: ✍️ چرا #سند_2030 حساسیت برانگیز شد؟ (3) 🧐 💢 #سند_2030، علاوه بر جهات اقتصادی و ... یک #سند_آموزشی است و سؤال اینجاست که رابطۀ آن با اهداف و اسناد ملی ما در عرصۀ #آموزش چیست؟🤔🙄 💢 ظاهراً پذیرش سند 2030، به منزلۀ آن است که ما برای تعیین #خطوط_کلی_آموزش_و_پرورش، به جای اسناد ملی (سند تحول، برنامه درسی ملی) باید به سند مذکور، مراجعه کنیم! 😔😳😲 💢 این سند در هیچ نهاد و شورای داخلی (شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی) #مطرح_نشد ولی #تصویب_شد! 😡😲 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه شیطان در نطفه انسان تأثیر می‌گذارد؟ 🔹 پرهیز از زندگی کردن و به یاد آوردن خیالات ناپسند 🔹 اینکه گفته می شود در فلان افراد سهیم بوده است، به معنای جنبه فیزیکی او نیست، بلکه به جهت خیالات ناپسند افراد به هنگام مناسبات خود می باشد. ⚠️ چه مقدار از ذهن زنان و مردان جامعه، از آکنده است؟ 📌 هیچ کس برآوردی ندارد. ⚠️ چه مقدار از نوجوانان دختر و پسر امروز، اسطوره ها و الگوهای فوتبالی، هنری، سینمایی و ... را در ذهن و خیال خود دارند؟ و با اینها مناسبات جنسی دارند؟ و خودارضایی جنسی می کنند؟ 📌 هیچ کس برای این برآوردی ندارد. 🔹 غالباً بر این باورند که اینها حرفهای مگو است و نباید به دنبال آن رفت. 🔹 اما این یک استراتژی است. ⚠️ افراد وظیفه دارند که مراقب خود و مناسبات خود باشند. 🔹 محل شکاف وحی الهی و شیطانی همین جا است. 🔹 هر پدیده ای در عالم خداست و یک و معیار برای همه چیز دیده است و خط کش و در اختیار ما قرار داده و به ما داده است. 👤استاد https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 🔸 ، مجموعه ای چهار جلدی درباره و است و از گفتگوهای تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین گرفته شده است. 🔸 این دوره چهار جلدی به ترتیب در چهار موضوع مهم «»، «دوران و آغاز »، «» و «» به سؤالات جوانان پاسخ داده است. 🔸 بارزترین خصوصیت این اثر آمیختگی مباحث آن با علوم روز دنیا از جمله و است که با رایحه خوش همراه شده و به مخاطب مسلمان اطمینان می دهد که برای رفع مشکلات زندگی خود و ارتقای آن راه درست را برگزیده است. 1️⃣جلد اول به مباحثی همچون «ضرورت ازدواج»، «روابط پیش از ازدواج»، «سن مناسب ازدواج»، «موانع و آسیب های ازدواج»، «ازدواج های خاص» و به طور کلی صفر تا صد موضوعاتی که ذهن قشر را درگیر خود کرده، می پردازد. 2️⃣دومین جلد این مجموعه به سؤالات مربوط به دوران عقد پاسخ گفته که مهمترین فایده آن، آماده کردن برای آغاز یک عمر زندگی مشترک است. 3️⃣در جلد سوم نگارنده به سراغ مباحث جدی تری رفته و از سخن گفته است. 4️⃣پس از بیان تمام این مسائل، نوبت به سؤالات درباره می رسد که جلد چهارم به همین موضوع اختصاص دارد. 🔸 جهت سفارش کتاب و : @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 مانند غذا خوردن است، 🔻هر چیزی را ببینی، گویی آن را میل می‌کنی. 🍃🍂خدا فرموده است: انسان باید به طعام خود کند. 🔻یعنی ببیند چه چیزی وارد روحش می‌شود. 🌺 دیدن، عبور صحنه‌ها از مقابل ما نیست؛ 📌 هر چیزی را می‌بینیم، با همۀ آلودگی‌ها و پاکی‌ها، وارد ما می‌شود و به سادگی بیرون نمی‌رود. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/3) : ✍️تفاوت با چیست؟ 🧐 💢 غرب سعی می کند با روش هایی روان شناسانه، افراد را در مقابل خود، خودباخته کند. تبلیغات می تواند "آمریکایی بودگی" یا "غربی بودگی" را ایجاد کند. در واقع اتوپیای مورد اشارۀ تبلیغ "غربی بودگی" برای دیگر جوامع است و "غربی بودگی" مفهومی متفاوت از "غربی شدگی" است. 🤔🙄 💢 در "غربی شدگی" فرد با دیگری (غرب) یکی می شود؛ یا به‎ عبارت دیگر از نظر تفکر و رفتار، قابل تمییز با غربی ها نیست؛ اما در مفهوم "غربی بودگی" خواستِ "غربی شدن" نهفته است؛ یعنی فرد، غربی نمی شود و همیشه تمایزپذیر است. 🤨🤔🧐 💢 به عبارت دیگر می کند و بنابراین، یک دوگانگی فرهنگی به وجود می آورد که منجر به تشدید در جامعه می شود. یکی از معضلات از خودبیگانگی و در سطح ملی، از بین رفتن و بیگانه پرستی است. 😲😔 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/4) : ✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (1) 🧐 💢 تقریباً هیچ شبکۀ تلویزیونی برای کشورهای اتحادیۀ اروپا، برای مخاطبین خارج از مرزهای آن، و پخش برنامه ندارد. به عنوان مثال، هیچ شبکه ای در ، برای مخاطبین فرانسوی در ، برنامه تولید و پخش نمی کند. 😳🤨 💢 با بررسی برنامه هایی که در شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش می شود، می توان گفت تقریباً تمام برنامه ها و فیلم ها محصول هالیوود هستند. 🧐🤔😦 💢 در کشورهای اروپایی، برای رسانه¬ها دقیقی با جزئیات کامل در برنامه سازی، تولید، پخش و سانسور وجود دارد. در آمریکا نیز، "" (FCC )، مسئول تعیین و بر سانسور در رسانه ها است. 😠🧐 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی و هشتمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 نشستی صمیمی با زوج جوان روسی تازه مسلمان 👥آقای دکتر نیکی تال، پژوهشگر و دانشجوی مقطع پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و سرکار خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو 💢 این زوج اخیراً (21 دی ماه 1398) در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شدند و مراسم ازدواج آنها با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد. ⏰ زمان: سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:00 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 💢 به دلیل محدودیت حضور آقای دکتر نیکی تال و همسر ایشان در شهر مشهد مقدس و تعطیلی روز چهارشنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، استثنائاً این هفته سه شنبه ساعت 12 برگزار خواهد شد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
⁉️ امری است یا ؟! ✅طبیعتاً پوشش ما در حریم شخصی و خصوصی، مانند منزل، امری شخصی می باشد (البته به استثنای تراس و پشت بام) ✅اما پوشش در اجتماع و جامعه، متفاوت است. تمام اعمال ما در جامعه تأثیرات مثبت و منفی بر جای می گذارد. ✅پس به مربوط می‌شود نه مسائل شخصی. ✅جوانان مجرد زیادی هستند که با دیدن این بدحجابی ها و بی حجابی ها دچار ها و هایی می شوند و گاهی با رفتارهایشان، باعث به خطر افتادن جامعه می شوند. 💎 داناتر و عالم تر از هر کسی بوده و نسبت به بندگان خودش نیز، بسیار و رئوف است. بنابراین تسلیم باشیم، تا بتوانیم بهتری را بسازیم. 📝دکتر (روانشناس و استاد دانشگاه) https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با وجود تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ...، اگر قابلیت تربیت چنین را دارید، حیف است که نکنید و یا صاحب نشوید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 گزارش نشست "راه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی" 👤حجت الاسلام : 🔹سبک زندگی جریانی به معنای حرکت و پویائی است و فقط یک جاده نیست؛ این بر اساس حاکم بر جامعه شکل گرفته و دارای و مبانی است. 🔹سبک زندگی امروزی از نوع جهان بینی فرد خارج شده و در واقع جریان سبک زندگی امروزی، بطن و متن زندگی افراد را شکل می‌دهد. بدین معنا که زندگی را می‌سازد و همانطور که اعتقادات را می‌سازد. 🔹همچنین ممکن است سبک زندگی، جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و با جابجایی افراد، پایه‌های اعتقادی آنان در سبک زندگی ‌کند. 👤حجت الاسلام : 🔹در شرایط فعلی کمتر به پژوهش‌های پرداخته شده است و کمتر نهاد‌های دینی و فضای علوم انسانی، به سمت ارائه پژوهش‌های الگو و مدل سوق داده می‌شوند. 🔹در سبک زندگی غربی، همه چیز در حال تبدیل شدن به است و فرهنگ و دین و آموزش و پرورش و همه اجزای فرهنگ در حال کالائی شدن است. 🔹از آنجا که جامعه امروز همه چیز را در می‌بیند، سبک زندگی اسلامی از این رقابت و عرضه فرهنگ به صورت کالا، عقب می‌ماند. 👤دکتر : 🔹در حال حاضر غرب ما را شکل می‌دهد و با طی این مسیر، رفتار جوانان شکل می‌گیرد و اکثر افراد به لحاظ فرهنگی، هستند. 🔹یکی از مبانی لیبرالی، است و برای لیبرالیست‌ها، خردگرائی به معنای است. بدان معنا که کنش و رفتاری انجام شود که آن بیشتر از هزینه باشد. 🌐 vasael.ir/00047H https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/5) : ✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (2) 🧐 💢 قانون عمومی حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا نشان می دهد، شهروندان این اتحادیه، بیشتری بر اطلاعات خود دارند. از این رو، گوگل و رهبران فناوری، در مقابل مشکل بزرگی قرار گرفته اند که تنش بین شیوۀ آنها و می باشد. 🤔🙄 💢 طبق گزارش فورتون، اتحادیۀ اروپا، را به خاطر در ماه مه 2017، کرده است. 😲😳 💢 اگر دادگاه های اتحادیه اروپا به بررسی ها و جُرم های ، ، و غیره در ایران می پرداختند، چه تعداد برای آن‏ها تشکیل می دادند و چقدر آن‎ها را یا ممنوع از حضور در کشور می کردند؟ 🤔🤨🧐 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانه حجاب صدف برگزار میکند: 💢 نگاهی نو به ، به زبان ساده و جذاب ⏰ تاریخ برگزاری: یکشنبه 13 بهمن، سه شنبه 15 بهمن و پنجشنبه 17 بهمن، ساعت 18 الی 19:30 🏢 آدرس: مشهد مقدس، خیابان آبکوه، نبش آبکوی 15 تلفن تماس: 09105001655 و 37297816 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 پوشش انتخاب شده برای یک در انیمیشن شهر قصه در شبکه پویا 🎥 🔶یک تکه زغال پیر، که شخصیت قصه می باشد، می باشد و بر سر دارد. 🔶با آمدن زمستان قصد می کند که به سراغ آدم برفی برود تا نقش او را ایفا کند. 🔶اما آدم برفی می گوید: تو سیاه هستی و در شرایط حاضر به درد من نمی خوری! و اگر چشم من شوی، دیگران از من می کنند. 🔶ننه زغالی چادرش را جمع و جور می کند و می نشیند به غصه خوردن. 🔶با خودش فکر می کند که شاید دوره من گذشته است! 🔶عمو رفتگر او را از دور می بیند و خوشحال می شود. او را برمی دارد و در می اندازد تا گرم شود. 🔶ننه زغالی سیاه خالی، می شود و به رفتگر گرما می بخشد. 🔶ننه زغالی سیاه خالی، سرخ می شود و گرما می دهد. عمو رفتگر با سرخی او شد و خوشحال. 🔶همه جا با ننه زغالی سرخ خالی گرم شد. 🔶آدم برفی از دیدن این صحنه خجالت کشید و آب شد! 🔎 ما، با دیدن چنین برنامه هایی، تا چه اندازه نسبت به انتخاب در آینده رغبت خواهند داشت؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 ؛ کتابی برای افزایش خانواده‌ها 🔹کتاب والد سوم به قلم سیدعلیرضا تراشیون نگاشته شده و به همت نشر معارف منتشر شده است. 🔹این کتاب در سه فصل با عناوین انواع سواد، استفاده از رسانه و استفاده از رسانه تدوین شده است. 🔹نگارنده در فصل اول به موضوعاتی همچون سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانه‌ای، سواد آموزش‌وپرورش؛ سواد مالی و کارکرد سواد رسانه‌ای، علل استفاده فرزندان از رسانه‌ها پرداخته است. 🔹در فصل دوم به استفاده از رسانه، استفاده از رایانه و سایر آسیب‌های استفاده رسانه اشاره شده است. 🔹فصل سوم این اثر به بیان پرداخته است. استفاده نادرست از رسانه‌های جمعی، به اصطلاح نداشتن سواد رسانه‌ای است؛ لذا مدیریت رسانه و آشنایی با راه‌کارهای مدیریت این فضا، باعث می‌شود که مخاطبان از جانب محتوای رسانه‌ها آسیبی ندیده و تنها به استفاده درست و مطلوب از آن روی آوردند و در ادامه چند راهکار اشاره شده است. 🔹قانون‌مندی استفاده از رسانه، گزینش‌گرایی در استفاده از رسانه، سودمندگرایی در استفاده از رسانه، هدفمندگرایی در استفاده از رسانه، در برابر برنامه‌های نامناسب، برنامه‌ریزی نسبت به اوقات فراغت فرزندان و.... برخی راهکارهای این فصل است. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/6) : ✍️ توسط چیست؟ 🧐 💢 نمونۀ شستشوی مغزی را، در برخی جوانان می توان دید؛ مانند خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی. 😔 😔 💢 این دو نوجوان تحت تأثیر (نقش ماهواره در عادی سازی روابط دختر و پسر و شبکه های اجتماعی در آسان کردن ارتباط) با دو پسر آشنا و دوست می شوند. بین آن‏ها، به‏دلیل خام بودن طرفین، دچار گردیده و سپس روی می دهد. 😟🤭😦 💢 از طرف دیگر، "مرگ" همواره به‌گونه ای سهل و آسان، در فیلمها و بازی های کامپیوتری نشان داده می شود. این دو نوجوان، خندان به سمت خودکشی پیش می روند. چون همانگونه که در سخنان ایشان منعکس است، را "نمایش" می دهند. آن‏ها می خواهند پس از مرگ شان دیگران شوند و آن‏ها نیز پس از این بازی، همانند فیلمها به نظارۀ پشیمانی دیگران بنشینند. 🤭😦😔 📌 و متأسفانه یکی از مشخصه های تغییر ، گرایش به "" دادن است 🤔 (گی دبور، 1393، ص 69) 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست 💬 عنوان نشست: " و مسأله " 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسین ، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15 🔺 در این نشست، دکتر اکبری از نگاه اجتماعی، به تحلیل انتخاب و نوع پوشش افراد در جامعه پرداختند. ایشان ماهیت پوشش و حجاب را به‌عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري و و همچنین برآيندي از رابطه عامليت ‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي بیان نمودند. دکتر اکبری افزودند ایجاد تغییر در برخی عناصر اجتماعی، مسأله تغییر در پوشش و حجاب را در پی دارد و عاملین اجتماعی به دو دسته و تقسیم می‌شوند که از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تغییر ساختاری اجتماع تلاش می‌کنند و از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تداوم ساختار اجتماعی بهره می‎گیرند. ایشان این‎گونه تبیین نمودند که نوع پوشش در جامعه، به رقابت این دو گروه کنشگران تغییرخواه و کنشگران تداوم خواه بستگی دارد و افراد در این دو گروه به یک و یکدیگر می‎رسند و هیچ یک بر دیگری غلبه نخواهد داشت و در نهایت، به یک نزدیک می‎شوند. دکتر اکبری را به‌عنوان یکی از عوامل مهم عدم موفقیت دغدغه‎مندان عرصه ، در پوشش مورد انتظار و مطلوب مردم جامعه اذعان نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر اکبری: 🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکل‌گيري اعيان اجتماعي را نشان مي‌دهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجه‌اي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معني‌دار انساني در نظر گرفته مي‌شوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيت‌هاي اجتماعي بيروني و الزوام‌آور است. 🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي مي‌پردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مي‌نمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل می‌دهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه می‌شود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود می‌آید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن می‌گوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم می‌شود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانواده‌های مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست. 🔺 دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در و ، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمی‌کنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei