eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
👤 دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه، به بیان مراحل پرداختند و آن را در یک طیف، به صورت مشکل، مسئله، تهدید، بحران و انقلاب تصویر نمودند. 🔺 ایشان با تأکید بر اینکه صاحبنظران و پژوهشگران متعددی، تاکنون به بیان روش‌ها و راه‌کارهای مقابله با و بدحجابی پرداختند، برخی موارد را ذکر نمودند. 🔺 دکتر سعیدی رضوانی، به حجت‌الاسلام ، اشاره کردند و به یک نمونه از کار ایشان که در خصوص عوامل تقویت کننده عفاف بود و در 4 بخش باورهای عفاف ساز، احساس‌های عفاف‌ساز، رفتارهای عفاف ساز و موقعیت‌های عفاف ساز تقسیم و تشریح شده بود، پرداختند. 🔺 در ادامه، گریزی به گستره مباحث و یا (شبکه مسائل عفاف و تربیت جنسی اسلامی) استاد فرید زدند و تیتروار مباحث مطرح شده در آن شبکه را، که شامل 5 بخش از جمله اهميت و فايده‎هاي عفافگرايي و پاكدامني، ياري‎كننده‎ها در عرصه عفاف‎گرايي و كنترل غريزه جنسي، وظايف والدين در تربيت جنسي صحيح فرزندان و عفيف گشتن آنان، تأمين مشروع نياز جنسي و شيوه‌هاي عفاف‌ورزي و كنترل غريزة جنسي بود را، بیان نمودند. 🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به مباحث مطرح شده در طول جلسات کارگروه، در سالیان گذشته اشاره نمودند و به طور مشروح توضیح دادند که این جلسات در قالب 16 محور، در سایت پژوهشکده مطالعات اسلامی بارگذاری شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر سعیدی، به معرفی 4 راهبرد و راه‌کار اساسی برای جنسی، بی‎حجابی و بدحجابی پرداختند. 1️⃣ : اقناع ذهنی (شناختی): 🔺 ایشان تحول در حوزه شناختي، حوزه عاطفي و اراده را، لازمه اقدام به عمل دانستند و ابزارهای را نقلی (ویژه مؤمنان) و عقلی (همگانی) عنوان نمودند. سخنران کارگروه در ادامه، به سه هدف (موضوعات) عمده اقناع ذهنی اشاره کردند که تبیین دلایل التزام به عفاف و حجاب (برای مثال: تبیین چرایی حساسیت و غریزه جنسی)؛ تبیین دلایل حجاب الزامی (مثال: بیان ضرورت عدم تهییج شده در کوچه و خیابان) و پاسخگویی به شبهات (محدوده حریم خصوصی)، از جمله این اهداف است. 🔺 مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی، مواد و بسترهای استدلال در مبحث اقناع ذهنی را شامل لزوم تحکیم خانواده، تفاوت‎های بین زن و مرد، حجاب در ادیان، سیره، روایات و تاریخ اسلام، قرآن، بازگشت غرب به عفاف (برای مثال بیان قوانین دانشگاه‌ها)؛ شبکه مفاهیم (شامل حیا، عفت، غیرت)؛ اجتماعی، حقوقی، سیاسی و تاریخی (شامل حجاب و عفاف در ایران و جهان) دانستند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
2️⃣ : توأم‎سازی اقناع ذهنی با هیجانات 👤 دکتر سعیدی رضوانی متذکر شدند که، به‎ویژه در مسائل مربوط به ارزش‎ها و نگرش‎ها، استدلال عقلی خالی از بار و وجود ندارد. یعنی در بسیاری موارد، پیش‎فرض‎های مشترکِ دو طرف بحث و جدل و استدلال، کاملاً بُعد گرایشی، عاطفی و هیجانی دارد (مثلاً تقریباً همگان از شنیدن خبر شکنجه و قتل یک فرد مظلوم و خبر تصادف یک فرد، به شدت ناراحت می‎شوند). 🔺 سخنران کارگروه عفافگرایی در ادامه، به بیان انواع استدلال‎های مربوط به عفاف پرداختند و اذعان نمودند که، انسان‌ها تحت تأثیر آثار مثبت و منفی و انجام اعمال خوب و بد، دست به انجام عمل می‌زنند و همچنین تأکید کردند، معمولاً به ویژه برای کارهای نادرست، خلاف و خطرناک، از تهدیدها استفاده می‎کنیم و افراد را می‌ترسانیم (مثلاً از بیمار شدن). 🔺 دکتر سعیدی، ضمن اشاره به پژوهشی که در سال 96 انجام گرفته بود، به پیام‎های مرتبط با جنسی به تفکیک در میان در بین دختران و پسران اشاره کردند. به این صورت که گروه‎های مختلفی، دلایل خویشتنداری خود را مسائل و مشکلات جسمی، اجتماعی، روانی، معنوی و... ابراز نموده بودند. 🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی در ادامه به شناخت پرداختند و ضمن بیان آثار مثبت و منفی انجام و ترک کارهای خوب و بد، به آثار جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و اخروی این موارد اشاره کردند و بر اهمیت و نقش 6 مقوله غم، شادی، ترس، تعجب، خشم و تنفر، در کیفیت و کمیت هیجان و همچنین تأثیر های فردی، گروهی و منطقه‌ای، در پذیرش انواع ، تأکید نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
3️⃣: تربیت روحیه 👤 دکتر سعیدی رضوانی راهبرد سوم را مستلزم تولید محتوا دانستند و برای مثال به طرح "راهنمای برنامه‌ی درسی تربیت جنسی دوره ابتدایی (کودکان 12-6) آموزش‎وپرورش جمهوری اسلامی ایران" که در سال 1396، توسط کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی تدوین و به سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش ارائه شده بود اشاره نمودند که متأسفانه تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است. 4️⃣ : ریشه کاوی و طراحی مناسب مواجهه 👤 دکتر سعیدی با الهام از نوشته‎های حجت‎الاسلام بیاتی، راهبرد چهارم را در یافتن دانستند و خاطرنشان نمودند که باید متوجه شد که از چه مسیری وارد می‎شود؟ ایشان مسیرهای نفوذ دشمن را شامل موارد زیر عنوان کردند: 1. از راه تصویب در جامعه اسلامی 2. گسترش اباحه‎گری از بستر 3. بر هم زدن اقتصاد سالم و نوشانیدن به افراد 4. از مسیر و مصرف گوشت خوک و شراب و تراریخته 5. از مسیر از بین بردن ، تشخص جنسیتی و بر هم زدن مسئولیت‎های متناسب با جنسیت در جامعه 6. از طریق دانشگاه‎ها و تولید دانش در علوم انسانی و تجربی و... 📌 و در نهایت نیز، اضافه کردند که به تعداد مداخل دشمن، تعریف می‎شود. 🔺 ایشان همچنین فساد جنسی را حاصل مجموعه‎ای از محرک‎ها از جمله نظام پاداش‎دهی اجتماعی، اقتصاد جنسی، فضای مسموم اعتقادی و فرهنگی و غفلت و مرعوبیت دولت، مردم و نیروهای فرهنگی و... عنوان نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر سعیدی رضوانی، وظایف فعالان عرصه عفافگرایی را در 5 بخش ، پیگیر با باندهای فساد، تمهیدات پاسخ به مخاطبان، و و عنوان کردند و به تشریح هر یک پرداختند. 🔺 در تشریح بخش ساختاری، به 3 مورد "مقابله جدی با لیبرالیسم اقتصادی، تعبیر مناسبات اقتصادی، تلاش برای عدالت اقتصادی، کاهش فاصلۀ طبقاتی"، "تغییر جدی ساختارهای مختلف ضدعفاف" و "ایجاد محیط‎های مناسب برای بانوان" اشاره کردند. 🔺 در توضیح بخش مبارزۀ پیگیر با باندهای فساد (قانونی انتظامی) و جلوگیری از عُرفی‎سازی فساد نیز، به توضیح اجمالی مواردی از جمله باندهای فساد و فحشا، محیط‎های مختلط، منازل پناه‎گاه دختران فراری، جلوگیری از فسادِ تظاهرکنندگان به فساد، فیلم‎ها و کتاب‎های فاسد (نمایش خانگی و...)، ایجاد کنندگان سایت‌های منحرف و... پرداختند. 🔺 در تشریح بخش تمهیدات پاسخ به نیاز جنسی مخاطبان، بر دو عامل مهم تسهیل دائم از طُرق مختلف و تعیین راهبردها و راه‎کارهای ازدواج موقت مجردان، تأکید کردند. 🔺 دکتر سعیدی در انتهای این بخش، اذعان نمودند که در بسیاری از اوقات، تقسیم وظایف امری مطلوب است و تشکیل گروه‎های فرهنگی را در 5 دسته پیشنهاد نمودند و خاطرنشان کردند که این دسته‌بندی بسته به شرایط و امکانات، قابل کاهش و یا افزایش است. 1. برنامه‎ریزی درسی و تولید محتوا 2. مطالبه از مسئولان 3. امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع 4. مقابله با نفوذ رسانه‏‎ای، پاسخ به شبهات 5.حمایت از ازدواج آسان و... https://eitaa.com/umefafgaraei
⁉️ چرا (دفاع) مقدس ما، یک است؟ 🔺 روایت جنگ (فلسفۀ آن، خاطراتش، تاریخش و...)، ابزار ناشناخته و البته نیازمند استخراج ‎های ، ، ، ، ایمان، همت و... برای مصونیت بخشی به نسل نوجوان در مقابل جبهۀ پلید فساد است. 🔺 انجام برخی امور ضروری است. 1. تغییر از طریق تشکیل 2. استفاده از برای معنوی، هیجانی و عاطفی در مسیر تغییر معنای زندگی 📌 این دو را تک تکِ ما باید انجام دهیم! چرا؟ ✴️ اگر تمام امور دیگر را انجام دهیم و این موارد یا شبیه آن‌ها انجام نشود، متأسفانه خواهیم خورد. 👤 دکتر سعیدی در انتهای جلسه به بیان تجارب پژوهشی خود از سال 1386 تا 1399 در خصوص، کتاب‎های و نقش آنها بر اعتقاد و نگرش نوجوانان و جوانان پرداختند و با اعلام چکیده‎ای از این پژوهش‎ها، استفاده از "" را در عفافگرایی نوجوانان و جوانان مؤثر دانستند. 🔺 برای مثال، در یکی از پژوهش‌ها با عنوان "تأثیر مطالعه کتاب‎های معنوی و حماسی بر ارزش‌های اسلامی-ایرانی و رفتار اخلاقی دانش‎آموزان دختر با زمینه انحرافات اخلاقی"، 4 نفر از دانش‏آموزان دختر یک دبیرستان در شهر مشهد به‌صورت هدفمند انتخاب و تغییرات آنان در دو مؤلفه نگرش نسبت به ارزش‏‌های‌ دینی و ملی و رفتار اخلاقی بررسی شد. نتایج نشان داد که نگرش مثبت دانش‏آموزان به ارزش‏‌های‌ اسلامی-ایرانی، افزایش یافته و رفتار‌های‌ غیراخلاقی آن‎ها نیز کاهش داشته است. ✴️ بحث گروه دوستی نیز، انشاالله در جلسات آتی با همکاری آقای ارائه خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 پانزدهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "نقدی بر مجموعه کتب زندگی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت، با محوریت نقش اعتقاد و باورپذیری در تربیت اسلامی کودک، نوجوان و جوان" 👤ارائه دهنده: آقای دکتر علیرضا رسولی، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی ⏰ زمان: چهارشنبه 5 شهریور ماه ساعت 17:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️فیلیمو؛ ! 😡 🔷 سامانه فیلیمو مدتی است که بخشی به نام "" را، در فهرست محصولات خود قرار داده است و عملاً با این کار، راه جدیدی را برای کسانی که سریال‌‌‌های ترکی را در شبکه‌‌‌های جم دنبال می‌‌کنند، به وجود آورده تا بتوانند مجموعه‌‌‌های دوبله‌شده بیشتری را از محصولات ترکی ببینند!. 📛 نکته‎ای که درباره اکثر این سریال‌ها وجود دارد این است که خود فیلیمو برای آنها بالای 17 سال را تعیین کرده است؛ رده سنی‌‌ای که بیشتر به دلیل مضمون و صحنه‌‌‌های نامتناسب با ، تعیین شده است. 🔥 اما محتوای این سریال‌ها چیست؟ ♨️ متأسفانه عمده محتواها و قصه‌های بیش از 30 محصول ترکیه‎ای که در فیلیمو، دوبله و بارگذاری شده است، ترکیبی از صحنه‌‌‌های آزار‌دهنده روابط غیرمتعارف، ، ، روابط غیرمشروع، عشق‎های ، شکنجه‌‌‌های روحی برای کودکان، ، و... است. 💥 همچنین، برخی از این فیلم‎ها، جزو مجموعه‌های پربیننده شبکه استار تی‌وی ترکیه است که هنوز چند قسمت از آن بیشتر منتشر نشده و فیلیمو همزمان دارد آن را دوبله و پخش می‌‌کند. ⁉️چرا باید سریال‌‌هایی که همسو با ما نیستند در یک در اختیار مردم قرار گیرند؟!؟ akhr.ir/6693907 🔷 فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی اشتراکی است که در بهمن ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این سامانه براساس رتبه‌بندی الکسا، چهاردهمین ایران است. https://eitaa.com/umefafgaraei
♻️ 1️⃣به هنگام همسر گزینی 2️⃣قبل از انعقاد نطفه فرزند 3️⃣به هنگام انعقاد نطفه فرزند 4️⃣در دوران بارداری 5️⃣هنگام تولد تا نوزادی (یک ماهگی) 6️⃣شیرخوارگی تا پایان دو سالگی 7️⃣خردسالی یا کودکی اول 8️⃣کودکی دوم از پایان شش سالگی تا بلوغ 9️⃣دوران نوجوانی و بلوغ 🔟دوران جوانی و خواستگاری و ازدواج فرزندان 📌به نظر شما حساس‌ترین مرحله در کدامیک از مراحل یاد شده است؟ ✴️روان شناسان را به دلیل تغییرات اساسی زیستی در نوجوان و ظهور علائم جسمی و جنسی و پیامدهای ، به نوعی تشبیه کرده‎اند. بنابراین نیاز است که ، نسبت به اهمیت نوع برخورد با و آشنایی با پدیده بلوغ، حساسیت بیشتری داشته باشند. 📚سلسله نشست‎های و کتاب در آموزه‎های اسلامی، نوشته فرید https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀 بایدها و نبایدهای الگوی در اسلام 🔸 تربیت دختران و پسران، به‎دلیل ساختار تکوینی‌ و نقشی که در آینده ایفا می‎کنند، تا حدی با هم است. 📌 مشکلی امروز این است که دختر و پسر، موقعی که به سن بلوغ می‌رسند، از ویژگی‌های خودشان تصویر درستی ندارند. از ویژگی‌های جنس مقابلشان هم تصویر درستی ندارند. 🔸 دختر قرار است در آینده مسئولیت و داشته باشد و پسر هم مسئولیت اجتماعی و سرپرستی خانواده. به همین لحاظ باید آهنگ تربیت‎مان برای پرورش فرزند دختر و پسر تا حدودی متفاوت باشد. 🔸 اگر دختر مورد توجه قرار نگیرد و عزیز داشته نشود، موقعی که بزرگ شد، نمی‎تواند فرزندانش را بدارد. ♨️ کسی که تحقیر شد، تحقیر می‎کند و شوهر و بچه‌اش را تحویل نمی‌گیرد و مشکل اجتماعی در ارتباطاتش پیدا می‎کند. 🍀 دختر باید بتواند به سه چیز خوب برسد: 👇 1️⃣ فهم درستی از زنانگی داشته باشد و بداند فرق با چیست. 2️⃣ از زن بودن خودش لذت ببرد، به جنس خودش بکند. از زن بودن خودش بدش نیاید. 3️⃣ بداند یک زن چگونه می‎کند و مهارت‌های خوب دختری کردن و خوب زنانگی کردن را بلد باشد. 👤 حجت‌الاسلام‌ محمدرضا ، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 مادر شهید می‎گوید: 🍃 حسن نگذاشت تالار بگیریم. ما هم تمام مراسمات را توی خانه گرفتیم. 🍃 خانم‎ها دور تا دور نشسته بودند و طبق رسم، باید می‎آمد کنار می‎نشست تا هدایای خانواده‎ها تقدیم‎شان شود. 🍃 گفتم: "مادر جان! است، همه منتظرند؛ چرا نمیایی؟ اگر نیایی فکر می‎کنند عیب و ایرادی داری!" 🍃 گفت: "نه، هر فکری می‎خواهند، بکنند؛ از نظر درست نیست جایی بروم که این همه خانم آنجاست. ها در این شرایط سخت است مادر!" 💠 مهندس آقاسی‎زاده، در سال 65 برای مصاحبه با زائران مسلمان به حج مشرف می‎شود و با 120 نفر از زائران، به زبان عربی و انگلیسی گفت‎وگو و انقلاب اسلامی ایران را به آن‎ها معرفی می‎کند. 💠 حاج حسن در مکه با خدای خود چنین مناجات می‎کرد: "بار الها... بارها جانم را در میادین مبارزه در مقابل گلوله دشمن قرار دادم و هزاران تیر از مقابلم عبور کرد و من را که آرزویم است، هیچ به من اصابت نکرد. بار الها... یا من شهادت ندارم یا باعث می‎شود که به سویت نیایم و یا اینکه دین است که بمانم". 💠 مهندس آقاسی‎زاده چندین بار مجروح می‎شود، ولی کارش را ترک نمی‎کند. فقط آخرین بار که از ناحیه ستون فقرات آسیب می‎بیند توان مقاومتش کم می‎شود. 🍃 ، سرانجام در سن 28 سالگی، به مقام رفیع می‎رسد. https://eitaa.com/umefafgaraei