eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
591 دنبال‌کننده
389 عکس
166 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسی منحنی تحول پیشینه مسئله اتحاد عاقل و معقول ت.pdf
255.6K
✅بررسی منحنی تحول پیشینه مسئله اتحاد عاقل و معقول تا زمان صدرالمتألهین(مقاله علمی وزارت علوم) ⚛نویسنده: ☢دکتر قاسم پورحسن زید عزه ☢دکتر محمدهادی توکلی زید عزه ❇️منبع: تاریخ فلسفه سال دوم زمستان ۱۳۹۰ شماره ۳ (پیاپی ۷) 🆔@shatahiat
صوت نشست ظرفیت های صداریی در تربیت معنوی _02.mp3
17.52M
ظرفیت های حکمت صدرایی در تربیت معنوی تاریخ برگزاری: 1402/03/01 @mediahekmat
گزارشي از نشست ظرفيت‌هاي حكمت صدرايي در تربيت معنوي - رضا درگاهي‌فر.docx
58.3K
🔰 گزارشی از نشست علمی«ظرفیت های حکمت صدرایی در تربیت معنوی» 🖋 رضا درگاهی فر https://eitaa.com/nasimehekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشتباه نکن آقای دکتر ، تو فلج بودی ، فلج ذهنی ...همان زمانی که فکر کردی چون فرد مهمی در ناسا هستی ، نظراتت درباه دین و خدا ارزشی دارد... برای ما آرزوی زحل کردی ، چه انسان ساده ایی هستی که نمیدانی در قلوب ما پر حرارت تر از زحل وجود دارد و آن عشق حسین ( علیه السلام) است، آتش تندی که اگر گر بگیرد زحل که هیچ ، کل منظومه‌ی شمسی را خواهد سوزاند... اما ، ما ( آخوندها ) به تأسی از اهل بیت علیهم السلام برایت آرزوی خیر داریم @vajeazeh
FHI_Volume 8_Issue شماره1-پیاپی 28 بهار1400)_Pages 11-37.pdf
636.5K
تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان @vajeazeh
📘« ریسمان محبّت» سیری در حقیقت صلوات اثر مکتوب حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد محمدحسن وکیلی ▫️در این کتاب که در پنج فصل و ۸۷ صفحه به زیور طبع آراسته شده، حقیقتِ ذکرِ شریف و فلسفه تاثیرگذاری آن در انسان مورد بررسی و مداقّه قرار گرفته و به سوالاتی پیرامون این ذکر شریف پاسخ داده شده است. ▫️ برخی از عناوین کتاب عبارتند از: معنای صلوات فرستادن ملائک و بندگان به حضرت | دلیل صلوات بر محمد و آل محمد | آیا صلوات تاثیری بر تعالی پیامبر دارد؟ | تفاوت صلوات مرسوم با دیگر انواع صلوات | آثار دنیوی و اخروی صلوات | توضیح شهید آیةالله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی درباره صلوات @ostadvakilimedia 👈 دریافت رایگان فایل PDF کتاب👇
57_risman-e-mohabbat(Towhid.org).pdf
2.33M
پی دی اف pdf کامل کتاب ریسمان محبت @ostadvakilimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷علامه سید مرتضی عسکری: روی پیشانی‌ام با انگشتم نوشتم وقف اهل بیت و شیعیان... خدایت رحمت کند و با نبی اکرم و اولاد طاهرینش محشور کند.‌‌..
استاد عبودیت.mp3
36.43M
نقد و بررسی دیدگاه های افراطی و تفریطی در مواجه با اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت 🎤استاد عبودیت @vajeazeh
111.mp3
12.93M
مساله شر و وظيفه مومنان برای حل آن ارائه: سربخشي @sarbakhshi
EPK_Volume 54_Issue 1_Pages 11-34 (15).pdf
491.6K
📃 بررسی و نقد "برداشت های نادرست از وحدت شخصی وجود" با تکیه بر اندیشه علامه جوادی آملی ✍ امین دهقانی ▫️ مشاهده و دانلود @vajeazeh
🌿 ••[ وجیزه ]••
مساله شر و وظيفه مومنان برای حل آن ارائه: سربخشي #شر #مساله_شر #سربخشی @sarbakhshi
سروران عزيز بخشي از درس امروز که به نظر حقير هم بسيار مهم بود، به صورت يک فايل سي دقيقه‌اي جدا کردم و تحت عنوان مساله شر و وظيفه مومنان براي حل آن منتشر کردم. از عزيزان خواهشمندم اين فايل رو گوش بدهند و تا جايي که مي‌تونند و البته در جايي که مناسب مي‌دونند منتشرش کنند. گرچه حدس مي‌زنم برخي را ناراحت کرده و براي برخي سوتفاهم ايجاد خواهد کرد. ولي اميدوارم موجب خير باشه و رضايت حضرت حق و ولي‌اش با نشرش حاصل بشه؛ ان‌شاءالله. @vajeazeh
Futurology1.mp3
49.87M
کارگاه 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ1402/02/30 جلسه اول اندیشکده جامعه الزهرا در این فایل می شنوید: 🔸 آشنایی با کلیات آینده پژوهی تحلیل مسئله در کلان روندهای گذشته ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Futurology2.mp3
23.03M
کارگاه 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ1402/02/31 جلسه دوم اندیشکده جامعه الزهرا در این فایل می شنوید: 🔸 آشنایی با تکنیک های تحلیل وضعیت موجود ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Futurology3.mp3
14.39M
کارگاه 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ1402/02/31 جلسه سوم اندیشکده جامعه الزهرا در این فایل می شنوید: 🔸 آشنایی با تکنیک های تدوین استراتژی ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Futurology4.mp3
18.27M
کارگاه 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ1402/02/31 جلسه چهارم اندیشکده جامعه الزهرا در این فایل می شنوید: 🔸 آشنایی با پیشران های آینده ( تدوین سناریو) ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
آینده پژوهی.pdf
3.18M
پیوست کارگاه 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ1402/02/31 جلسه اول تا چهارم اندیشکده جامعه الزهرا در این فایل می بنید: 🔸 آشنایی با کلیات آینده پژوهی ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
چاوشی، زاویه.mp3
28.09M
❖ 🎙 گفتگوی برنامه زاویه با پیرامون نسبت فلسفه صدرایی با فلسفه غرب • سه ظهور فلسفه در یونان ایران اروپا • فلسفه اسلامی شرح فلسفه یونان نیست، گرچه زادگاه فلسفه یونان است • با فلسفه است که میتوان با ذکر گسست ها با آنچه از اروپا تحمیل میشود بایستیم . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef @vajeazeh
❖ نظام صدرا ، سه مکتب و سه مدرسه در ایران دارد. 📝 • ... اگر چیزی به نام نظام صدرایی داشته باشیم این نظام سه مکتب دارد، شیراز و اصفهان(حاج ملاهادی سبزواری) مکتب قم(علامه طباطبایی) مکتب تهران (آقاعلی مدرس طهرانی). اینها هر کدام اصول صدرا را قبول دارند و در تلاش برای بسط تفکر صدرایی هستند. در هر کدام مدارسی شکل می‌گیرد. مکتب قم سه مدرسه دارد، مدرسه علامه حسن‌زاده آملی، آیت‌الله ‌جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی. مدارس ذیل مکاتب شکل می‌گیرند یعنی نظام، مکتب، مدرسه... - در ایران حاصل تفکر ملا صدرا بود . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef@vajeazeh
❖ فلسفه صدرا جز تجربه ای که در خود متن میخوانیم نیست، ما باید به متن فلسفه صدرا برگردیم اما فلسفه صدرا فهم ضمائر و نوشته های آن نیست. 📝 • متون دیگر اینگونه است که فیزیک میخوانیم و گزارش چیز هایی که در آزمایشگاه رخ داده است را در کتاب می آوریم اما فلسفه متن چیز دیگری و جز تجربه ای که در متن میخوانیم نیست. به همین جهت خواندن متون پاسخ به پرسش من و شماست. برای هرکدام از ما مهم ترین امر شناخت خودمان است. امروز ما بدون شناخت همین متون مهیا نمیشود. • حال این متن چگونه خود فلسفه است؟ آخوند در مفاتیح الغیب میفرماید من نمیگویم کسی بخواهد فلسفه بلد باشد باید کتاب اسفار بلد باشد بحث سر ضمائر نیست بحث سر این که ضمائر را پیدا کنید و درست عبارت ها را وصف کنید نیست. شاید اصلا شارح های صدرا بهتر از صدرا این کار را کرده باشند، بلکه خود اسفار که متن آن را صرفا بیان کرده است فلسفه است. • وقتی ما متن فلاسفه را میخوانیم یا آن متن مارا ورق میزند و نسبت مارا با عالم آشکار میکند و یا فلسفه ما نیست. بیش از هر فلسفه ای امروز من و شما را رقم میزند. • کاری که فلسفه میتواند بکند آخرین دستاویز انسان است. چراکه نسبت ما در ساحت های مختلف خواسته در ساحت دین با بسیاری از امور از بین رفته و با فلسفه میتوانیم گسست هارا یک بار دیگر به آن ها متذکر شویم. و با فلسفه میتوان با ذکر گسست ها در مقابل آنچه از غرب تحمیل میشود یکی از آن هاست و یکی از آن هاست قبول سوبژکتیویته هم یکی از آن هاست. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef@vajeazeh
شیوۀ تحصیل علوم حوزوی با رویکرد تمدنی.mp3
22.87M
شیوه تحصیل علوم حوزوی با رویکرد تمدّنی 🎙حجة الإسلام وثوق‌زاده ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
💢نظر جدید استاد شهیدی پیرامون معنای «منکر» ✔️استاد شهیدی در جلسه روز شنبه (ششم خردادماه ۱۴۰۲) درباره تغییر نظر خود پیرامون معنای «منکر» بیان داشت: «ما قبلا قائل بودیم به این که قدر متیقن از لفظ منکر، حرام منجز و حرام شرعی است زیرا این لفظ در لسان شارع منصرف است به آن چه که خود شارع آن را منکر می‌داند. و همچنین سایر الفاظ و عناوین اعتباری دیگری که در لسان شارع استعمال می‌شوند مانند عنوان زوج و عنوان مالک، منصرف به معنای آن نزد خود شارع هستند بر خلاف عناوین تکوینی مانند رکوع (که به معنای عرفی باید حمل شود). و هر مقننی قوانینی را بیان کند الفاظ بکار رفته در آن قانون منصرف به معنایی هستند که در اعتبار خودش است. لکن بعد از تامل دیدیم بین منکر عقلی و منکر عرفی فرق است زیرا منکر عرفی را ممکن است شارع منکر نداند مثل رد کردن مهمانی که به خانه ما آمده است که منکر عرفی است ولی دلیلی بر منکر بودن و حرمت شرعی آن وجود ندارد لذا ادله نهی از منکر شامل آن نمی‌شوند. ولی منکر عقلی آن است که شارع نیز منکر بودن آن را ادراک می‌کند منتهی در مورد آن تشریع ندارد و بعید نیست که گفته شود ادله وجوب نهی از منکر شامل نهی از منکر عقلی نیز می‌شوند.» غالب فقها، معروف و منکر را به واجب، حرام، مکروه و مستحب معنا کرده و برخی از ایشان نیز مانند ابی الصلاح از فقهای متقدم( الكافي في الفقه، ص: ۲۶۴) و حضرت امام از معاصرین (تحرير الوسيلة، ج۱، ص: ۴۶۲)، مصادیق واجب و حرام را از شرعیات به عقلیات هم توسعه داده‌اند. 🌐منبع: الفقه الاصول 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
4_6005940867813084990.ogg
22.49M
┄═❁❁࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅ 🔻 : عرض سلام و احترام به طور کلی خیلی این حرف زده میشه که مشکلات اجتماعی و فرهنگی و.... جامعه ما بخاطر غلبه است. این حرف من قبلا از می‌شنیدم اما جدیدا خیلی از طرفداران هم این حرف و بیان میکنند. با این بهانه‌ها که اینقدر رو بزرگ کردیم که در متوقف شدیم!! یااینکه ملاصدرا بیش‌ازحد عرفانیه و نتیجه میشه اوضاع جامعه ما و.... ممنون میشم نظر شما رو بشنویم ┄═༻⃘⃕❀ŏ‌🦋ŏ‌༻⃘⃕❀═┄ فلسفه نظری ⌜@falsafeh_nazari