eitaa logo
๛ وارستگی ๛
1.2هزار دنبال‌کننده
168 عکس
43 ویدیو
16 فایل
❖ وارستگی ๛ گلاسنهایت ๛ رهایی ๛ انقطاع ❖ #عرفان #تفکر #فلسفه #هنر #انقلاب_اسلامی ❖ ادمین: @alirooholamin (نقل مطالب، با ذکر لینک کانال بلامانع است)
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌ ندانم با کدامین ذره سنجم هستی خود را که در وزن‌ کمی بسیار پیش آید حساب من @varastgi ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 فلسفه پاسداشت وجود است اما جهان تفرقه و پریشانی از فلسفه دور است. ✅ پیام تصویری دکتر داوری در همایش «داوری در ترازوی داوری» @varastgi @davari_ir ‌ ‌
‌ ‌ در مرگ، خفای بزرگِ "بودن" عيان می‌شود. هایدگر؛ مقاله زبان @varastgi ‌ ‌
🎙 فایل‌های صوتی سخنرانی‌های سمینار دو روزه "داوری در ترازوی داوری" در بخش چندرسانه‌ای وبگاه پژوهشگاه «داوری» در ترازوی داوری/۶خردادماه https://www.ihcs.ac.ir/fa/news/23892 «داوری» در ترازوی داوری/۷خردادماه https://www.ihcs.ac.ir/fa/news/23896 🔺 @varastgi ‌ ‌
نقطه رهایی.mp3
12.82M
🎧 ♨️ 💠 عنوان: نقطه رهایی! (+ تفاوت انتولوژیک وجود و موجود در فلسفه هایدگر) ⏱ ۱۲ دقیقه 🎙 (بخشی از جلسه ششم متن‌خوانی مقاله زبان مارتین هایدگر: eitaa.com/sr_fatemy/589 ) ๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
دریدا با بهره گیری از روش واسازی هایدگر، محور پنداشتن حضور سخنگو در سخن را مورد سؤال قرار میدهد. همانگونه که در بحث تأکید دارد که سخن نهایتاً از آن زبان است اما به گفتار انسانی می آید، دریدا نیز اشاره دارد که «هیچ چیز پیش و پس از زبان نیست». لذا آنچه قابل ارجاع است نه سخنگوست و نه چیزهای مورد نظر او، بلکه تعامل نشانه هاست که ظرف هر سخنی و مرجع هر نشانه ای است. به عبارت دیگر گفتار در مجموعه مرتبطی از نشانه ها محصور است. لذا چه شناسائی ذهن و چه واقعیت بیرونی هر دو محصول کثرت نشانه ها هستند و ارجاع عینی و قصد ذهنی موجودیتی ندارند. بر همین اساس غياب (Abwese Absence) را مقدم بر حضور (Anwesen = presence میداند چه زبان از طریق نشانه ها جای چیزها را می گیرد نشانۀ «میز» حضور دارد اما خود میز نه. بنابراین حضور چیزها در زبان جاي حضور خود آنها را میگیرد و این به معنای حضور در عین غیاب است. پس هر چه هست نشانه است. نشانه ها به یکدیگر ارجاع میشوند نه به خود چیزها به تعبیر هایدگری عرصه خالی از چیزها میشود و پر از نشانه ها. متن (Text) وجود دارد اما سوژه ای در میان نیست. به گفته دریدا سوژه انسانی یک هویت یا ماهیت فرا - زبانی (Meta - Linguistic) نیست که به صورت cogito دکارتی خود_حاضر باشد بلکه همواره در زبان مسطور (منقوش = iscribed) است . 🔺 @varastgi ‌ ‌
پاک‌باختگی.mp3
11.73M
🎧 💠 عنوان: پاک‌باختگی ⏱ ۹ دقیقه ๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
...: نمیدانم ارکان شما نیز از همین قرار است یا نه؟ تومیو تسوکا: بعید است چنین باشد، اما چنان که پیش از این ،گفتم وسوسه اینکه از شیوه های تصور اروپایی و مفاهیم آن مدد بگیرد بزرگ است. هیدگر: فراشدی به این وسوسه قوت می بخشد که مایلم آن را اروپایی شدن تام و تمام کره زمین و آدمی بنامم. : بسی از مردم این فراشد را نشان فتح و ظفر عقل میدانند به هر تقدیر این عقل بود که در اواخر قرن هجدهم و در اثنای انقلاب فرانسه مقام الوهیت یافت. هیدگر: شک نیست که چنین است و چنان در طریق بندگی این خداوند پیش رفته اند که اگر تفکری با دعوی شایستگی عقل از در ناسازگاری درآید و اصیلش نخواند صرفاً با تهمت خلاف عقل به خوارداشت او میتوانند پرداخت. تومیو تسوکا: در نظر ،ایشان استواری حکومت عقل اروپایی مؤید به توفیق آن شأن عقلی است که ترقی تکنیکی هر ساعت در برابر چشم قرار میدهد. هیدگر: تیرگی چشمها چندان فزونی گرفته که آدمی دیگر نمی تواند ببیند چگونه اروپایی شدن آدمی و کره زمین به سرچشمه همه امور اصیل میرسد و در نظر چنین می‌آید که این چشمه ها از حرکت بازایستاده است... ‌ ‌ ๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi
نسبت حکمت متعالیه با عرفان.mp3
26.41M
🎧 نسبت حکمت متعالیه با عرفان ⏱ ۸۰ دقیقه 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastegi_ir ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
عبدالکینه خروش! @varastgi ‌ ‌
‌ ‌ 🔺دوستان عزیز در صوت بالا، دکتر چاوشی برخلاف آنچه شایع شده است در مورد نسبت فلسفه صدرا با عرفان، نکات قابل توجهی بیان می‌کند؛ پیشنهاد می‌کنم از دست ندهید. در ادامه درسگفتار "پرسش از متن" را بارگزاری میکنم که بی‌ارتباط با این صوت نیست (خصوصا جلسه سوم)👇🏻 ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 1.mp3
30.8M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۱ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 2.mp3
21.96M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۲ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 3.mp3
20.3M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۳ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 4.mp3
25.74M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۴ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 5.mp3
25.04M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۵ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 6-1.mp3
17.48M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۶_۱ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 6-2.mp3
4.61M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۶_۲ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 7.mp3
16.99M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۷ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 8.mp3
19.26M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۸ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 9.mp3
28.7M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۹ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
پرسش از متن استاد چاوشی 10.mp3
20.21M
🎧 پرسش از متن ▪️ جلسه ۱۰ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی ๛ وارَستِگی ๛ @varastgi ๛ ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ پ‌ن: چیزی که برای من جالب بود ارتباط دکتر چاوشی با مرحوم علامه طهرانی بود که در صوت سوم به آن اشاره می‌کنند ‌ ‌
بد نیست الان که صوت‌های دکتر چاوشی را گذاشتم، درسگفتار "تاریخ فلسفه اسلامی" ایشون را هم بزارم که چندماه پیش برای خودم حال عجیبی رقم زد. @varastgi البته اسم این درسگفتار شما را فریب ندهد، در این درسگفتار قرار نیست سیر سرگذشت فلسفه اسلامی یا زندگی‌نامه فلاسفه را بیاموزید؛ بلکه ابتدا معنای فلسفی "تاریخ" و سپس درباره "متافیزیک" و لوازم آن (سوبژکتیویته، اومانيسم، نیهیلیسم) نکات قابل توجهی بیان می‌شود 👇🏻 ‌ ‌
تاریخ فلسفه اسلامی استاد چاوشی -1.mp3
14.37M
🎧 تاریخ فلسفه اسلامی ▪️ جلسه ۱ 🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌