eitaa logo
یادداشت های طلبگی
1.1هزار دنبال‌کننده
37 عکس
1 ویدیو
123 فایل
کانالی برای اشتراک گذاری یادداشتها و فیشهای تبلیغی، فقهی، اصولی، رجالی و ... . سید محمد رضا واعظی راه ارتباطی @smr_vaezi http://yaddashthayetalabegi.blog.ir @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">rezaqqaa@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
◼️ ع 🔆 عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي». (ترجمه : خداوند بر شیعیان غضب کرد و مرا بین مصیبت آنها و مصیبت خودم مخیر کرد و من به خدا قسم مصیبت خودم را انتخاب کردم). 📚 کافی، ج۱، ص۲۶۰ ع 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ص 🔆 [در ضمن حدیثی که حضرت جبرئیل ساکنین ابواب هفتگانه جهنم را برای حضرت رسول ص بر می شمارد] : فقال [النبی ص] : «یا جبرئیل أخبرنی عن الباب السابع». فقال [جبرئیل] : «هی اهل من امتک، الذین ماتوا و لم یتوبوا». فخرّ النبی ص مغشیا علیه فوضع جبرئیل راسه فی حجره حتی افاق. فلما افاق قال : یا جبرئیل عظمت مصیبتی و اشتد حزنی و أ و یدخل من امتی ؟ قال : «نعم اهل الکبائر من امتک». ثم بکی رسول الله ص و بکی جبرئیل و دخل رسول الله ص منزله و احتجب عن الناس ... و لم یکلم احدا و یاخذ فی الصلاه و یبکی و یتضرع الی الله تعالی ....». 📚 علم الیقین، فیض کاشانی، ج۲ ص۱۲۶۷ تا ۱۲۷۴ ع 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 23.mp3
18.89M
📝 🗓 جلسه بیست و سوم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ع 🔆《وُجِدَ عَلَى ظَهْرِ يَوْمَ الطَّفِّ أَثَرٌ فَسَأَلُوا زَيْنَ الْعَابِدِينَ ع عَنْ ذَلِكَ فَقَالَ هَذَا مِمَّا كَانَ يَنْقُلُ‏ الْجِرَابَ عَلَى ظَهْرِهِ إِلَى مَنَازِلِ الْأَرَامِلِ وَ الْيَتَامَى وَ الْمَسَاكِينِ》. (ترجمه : در روز عاشورا بر کمر امام حسین ع اثری دیده شد. از امام سجاد ع در مورد آن پرسیدند و حضرت ع جواب دادند : «این به دلیل حمل بار بر پشتشان به منازل بیوه ها و یتیمان و مساکین است»). 📚 بحارالانوار، ج۴۴، ص۱۹۰ ع 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 علیه الصلاه و السلام 🔆 مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْبَاقِرِ ع قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع ... إِذَا قَامَ فِي صَلَاتِهِ غَشِيَ لَوْنَهُ لَوْنٌ آخَرُ وَ كَانَ قِيَامُهُ فِي صَلَاتِهِ قِيَامَ الْعَبْدِ الذَّلِيلِ بَيْنَ يَدَيِ الْمَلِكِ الْجَلِيلِ كَانَتْ أَعْضَاؤُهُ تَرْتَعِدُ مِنْ عَزَّ وَ جَلَّ وَ كَانَ يُصَلِّي صَلَاةَ مُوَدِّعٍ يَرَى أَنَّهُ لَا يُصَلِّي بَعْدَهَا أَبَداً». 🔆 أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِنِّي رَأَيْتُ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ع إِذَا قَامَ فِي الصَّلَاةِ غَشِيَ لَوْنَهُ لَوْنٌ آخَرُ فَقَالَ لِي وَ اللَّهِ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ كَانَ الَّذِي يَقُومُ بَيْنَ يَدَيْهِ‏». ترجمه : امام باقر -علیه الصلاه و السلام- فرمودند : امام سجاد -علیه الصلاه و السلام- هنگامی که به می ایستادند، رنگ چهره شان تغییر می کرد و قیامشان در نماز مثل قیام عبد ذلیل در پیشگاه سلطان با جلالت بود، اعضائشان از خشیت الهی می لرزید و نمازشان نماز وداع کننده ای که گویا بعد از این نماز، هرگز نمازی نمی خواند. ابان بن تغلب می گوید به امام صادق -علیه الصلاه و السلام- عرضه داشتم من امام سجاد -علیه الصلاه و السلام- را دیدم که هنگام نماز رنگ چهره شان تغییر می کرد. امام صادق -علیه الصلاه و السلام- فرمودند : به خدا قسم علی بن الحسین -علیه الصلاه و السلام- می دانست در پیشگاه چه کسی قرار گرفته است. 📚 بحار الانوار، ج۴۶، ص۶۱ و ۶۶. علیهم الصلاه و السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 عجل الله تعالی فرجه الشریف 📚 در چندین روایت در کتب کافی، تفسیر قمی، تفسیر عیاشی، کتب متعدد مرحوم صدوق، غیبت نعمانی و .... در مورد حضرت ولی عصر عج آمده است : "يَمْلَأُهَا عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ‏ جَوْراً". روایاتی که تعبیر «بعد ما ملئت ...» در آنها آمده است، اندک و فاقد سند است. تفاوت معنای دو متن❓ اگر عبارت «بعد ما ملئت ...» باشد یعنی زمانی باید بگذرد در آینده دنیا پر از ظلم شود و بعد از آن، ظهور رخ خواهد داد. اما عبارت «کما ملئت ...» ناظر به نحوه و گسترش عدالت است و چنین افاده می کند که عدالت همانطور که ظلم دنیا را پر کرده است، همه دنیا را پر خواهد کرد. این تعبیر چنین افاده نمی کند که باید زمانی بگذرد تا دنیا پر از ظلم شود و با این احتمال که حضرت ع اشاره به فراگیری ظلم در زمان خودشان داشته باشند نیز سازگار است. یعنی همانطور که الآن پر از است، بعد از ظهور همه عالم را پر خواهد کرد. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔆 حضرت صاحب الامر _عجل الله تعالی فرجه الشریف_ در یکی از نامه های شریف خود به جناب شیخ مفید، رضوان الله علیه، چنین نوشت: "... انا غیر مهملین لمراعاتکم ولا ناسین لذکرکم و لولا ذلک لنزل بکم اللاواء و اصطلمکم الاعداء فاتقوا الله جل جلاله..." . جدا که ما در و مواظبت از شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از نمی بریم و اگر جز این بود هر آینه بر شما نازل می گردید و شما را دشمنان در کام خود فرو می بردند. پس تقوای الهی را مراعات کنید. 📚 بحار الانوار علامه مجلسی، ج ۵۳، ص ۱۷۵. علیه الصلاه و السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 24.mp3
19.13M
📝 🗓 جلسه بیست و چهارم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع ⛅️ بهار ۱۴۰۰ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ✅ "حقیقت ایمان" «ایمان» اخصّ از «علم» است. به همین جهت گاهی «علم» وجود دارد، اما «ایمان» وجود ندارد. «و جحدوا بها و استیقنتها انفسهم» (سوره مبارکه نمل، آیه شریفه ۱۴). ایمان عمل اختیاری مربوط به قلب و باطن انسان است و حقیقت آن گذاشتن و شدن به لوازم علم است. طبق آیات شریفه قرآن کریم متعلق ایمانی که سبب قرب به خداوند -تبارک و تعالی- است، خداوند -تبارک و تعالی- و صفات و لوازم او از جمله انبیاء و ملائکه و آخرت و ... است. به طور خلاصه می توان گفت «ایمان به ». لذا گفته شده است همه معارف اسلام به توحید باز می گردد. (ر.ک. علامه مصباح ره، به سوی او، ص۲۰۱ و ۲۰۶). ایمان طبق آیات شریفه قرآن دارای است، چرا که میزان پای بندی به تعهد ایمانی و عدم سستی و اثرپذیری از وسوسه نفسانی و شیطانی متفاوت است. سوره مبارکه انفال، آیه شریفه ۲ : «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ». برای سنجش میزان ایمان می توان به میزان به لوازم توحید -اعم از توحید عبودی و حبی و ...- رجوع کرد و رتبه ایمان خود را سنجید. اما راههای ایمان ... . 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 25.mp3
16.58M
📝 🗓 جلسه بیست و پنجم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع ⛅️ بهار ۱۴۰۰ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
خبر آمد رمضان است خدا می بخشد ...
💐 📚 أسرار الصلاه (ملكى تبريزى)، ترجمه رجب زاده، ص: ۲۴۴ : ✅ [در مقام مثال برای شخص احمق مغرور :] آن شخصى است كه تخم ريا در دل بيفكند و متوقع باشد كه از اين دل نور عمل خالص درو كند، يا اينكه قرآن تلاوت كند، و يا ذكر بگويد و دعا بخواند و به مناجات با‌ ‌پروردگار بپردازد در حاليكه دلش مستغرق در و مشغول به آن و هم و غم آن است، يا اينكه زبانش قرآن بخواند و دلش جاى ديگر باشد و بعد انتظار قبول چنين عباداتى را هم داشته باشد و اميدوار به اين باشد كه ابواب قرآن بر او گشوده شود و ذكر و مناجات را دريابد. ✅ [در مقال مثال برای شخص آرزومند :] مثل افرادى مثل ما است كه هم دل به دنيا دارند و هم گاهى براى تهجد و شب زنده دارى به پا مي خيزند و گريه و زارى ميكنند و از خدا ميخواهند كه لذت مناجات را به آنها بچشاند، و قرآن را تلاوت ميكنند و در آيات آن تدبرى مى‌نمايند ولى با قلبى كه به آلوده است و با چنين قلبى انتظار اين را دارند كه اسرار قرآن را درك كنند، اين يك آرزو است، ... . 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
📜 / ۹ 🔆 ذکر دو صفت رحمت در «بسم الله الرحمن الرحیم» و -با وجود صفات جمالی و جلالی فراوان الهی-، اهمیت توجه به رحمت الهی را افاده می کند. 🔆 نقش الرحمن و الرحیم «الرحمن» و «الرحیم» بر اساس ظاهر عرفی صفت برای «» است، اما می تواند صفت برای «» باشد و این مطلب را افاده کند که «اسم الله» دارای صفت «الرحمن» و «الرحیم» است. 📚 امام خمینی -قدس الله روحه القدوسی- می فرماید : «مناسب تر آن است که صفت «اسم» باشند؛ زیرا که آنها [الرحمن و الرحیم] در تحمید [الحمدلله رب العالمین الرحمن الرحیم] صفت الله هستند؛ و بنا بر این از احتمال تکرار مصون می شود. گرچه اگر صفت «الله» باشند نیز توجیه دارد؛ و در تکرار نیز نکته ‏‏‎‏بلاغت هست». اگر این دو، صفت برای «اسم الله» باشند، شاهد بر این خواهد بود که مراد از «اسم»، اسمای عینی ذاتی یا فعلی است-نه اسم لفظی-. البته اگر صفت برای اسم عینی ذاتی باشند، ظهور و بروز فعلی خواهند یافت و اگر صفت برای اسم عینی فعلی باشند، از اسم عینی ذاتی ناشی شده و ظهور آن کمال ذاتی در مقام فعل هستند. هر آنچه وجود یافته است به رحمت ذاتی الهی و بروز خارجی آن رحمت است. اگر صفت برای «الله» باشند، اشاره به صفت ذات دارند. 🔆 مراد از الرحمن و الرحیم هر دو این اوصاف یا به تعبیری «اسم الله» ها اشاره به رحمت دارند. اما دو بحث در مقدمه باید مطرح شود : ۱) حقیقت رحمت چیست. ۲) تفاوت های «الرحمن» و «الرحیم» چیست. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ✅ راه افزایش کسی که برای ارتقاء ایمان خود تلاش نمی کند، اولا ارزش این کالای گرانبها را ندانسته است و باور صحیح و کاملی از کمال و لذت مراتب بالاتر ایمان ندارد، ثانیا توجه ندارد که ایمان ضعیف ممکن است با لغزش و فتنه ای از بین برود و به سوء عاقبت گرفتار شود. تقویت ایمان با تقویت علل آن میسر است، لذا این امور را می توان در تقویت ایمان موثر دانست : 1⃣ تحصیل علم : علم مقدمه این است و ارتقاء شناخت نسبت به متعلقات ایمان ( و لوازم آن) اهمیت بسزایی در تقویت ایمان دارد. کسی که درک بهتری از کمال و عظمت الهی، توحید تشریعی و ... داشته باشد، می تواند به ایمان کاملتری دست یابد. 2⃣ ذکر علم : ذکر و تکرار معارف و علوم مانع از غفلت از آنها می شود. علمی که مغفول واقع شود، آنگونه که باید و شاید اثرگذار نخواهد بود. لذا با تکرار و تمرین باید ای را در خود ایجاد کرد که مانع از غفلت می شود. به عنوان مثال «درک حضور عظمت ذات باری تعالی در تمام مکانها و زمانها» با تکرار و تمرین به ملکه تبدیل می شود. 3⃣ مبارزه با هواهای نفسانی : گاهی خواسته های نفسانی با حقیقت در تزاحم است و مانع از در برابر می شود. هر چند با میلها و خواسته های نفسانی مقابله شود، خشوع و خضوع در برابر حق بیشتر می شود و روحیه تسلیم در برابر حقیقت، تقویت می شود. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 _علیه الصلاه و السلام_ 🌺 "أَنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ ع كَانَ إِذَا تَوَضَّأَ ارْتَعَدَتْ مَفَاصِلُهُ وَ اصْفَرَّ لَوْنُهُ فَقِيلَ لَهُ فِي ذَلِكَ فَقَالَ حَقٌّ عَلَى كُلِّ مَنْ وَقَفَ بَيْنَ يَدَيْ رَبِّ الْعَرْشِ أَنْ يَصْفَرَّ لَوْنُهُ وَ تَرْتَعِدَ مَفَاصِلُهُ". ترجمه : امام حسن -علیه الصلاه و السلام- هنگامی که وضو می گرفتند، بدنشان می لرزید و رنگشان زرد می شد. از ایشان در مورد این تغییر حالت سوال کردند و ایشان جواب دادند : «بر کسی که در پیشگاه پروردگار عرش قرار می گیرد، حق این است که رنگش زرد شود و بدنش بلرزد. 📚 بحارالانوار، ج۴۳، ص۳۳۹ ع 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
◼️ علیه الصلاه و السلام در خطبه قاصعه عليه السلام از خود خبر مى دهد كه : «أرى نورالوحى والرسالة و اشم ريح النبوة» و نيز در همان خطبه آمده است كه حضرت نبى صلى الله عليه و آله و سلم به وصى عليه السلام فرمود : «انك تسمع ما اسمع و ترى ما أرى الا انك لست بنبى» . على عليه السلام را فضل نبوت نيست ولى به نور ولايت مى شود آنچه را رسول صلى الله عليه و آله و سلم شنيده است و مى بيند آنچه را كه رسول مى بيند. مسعودى در مروج الذهب از سبط اكبر رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم امام حسن مجتبى عليه السلام نقل كرده است كه آن جناب پس از شهادت وصى عليه السلام در وصف آن حضرت و رحلت او فرمود : "والله لقد قبض فيكم الليلة رجل ما سبقه الاولون الا بفضل النبوة و لا يدركه الاخرون ...". اين كلام امام مجتبى عليه السلام است كه احدى از پيشينيان يعنى انبياء و اوصياء و اولياء بر او سبقت نگرفته اند مگر به فضل نبوت». 📚 علامه حسن زاده آملی، نهج الولایه، ص۱۰۹ علیهم السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
مقام حضرت امیر ع.mp3
1.81M
◼️ علیه الصلاه و السلام شرح حدیث منقول "انا اللوح، انا القلم، انا العرش، انا الکرسی" ۱. مراد از لوح و قلم و عرش و کرسی چیست؟ ۲. چگونه حضرت امیر ع لوح و قلم یا عرش و کرسی خواهد بود؟ ۳. امام الطائفه سیدنا الخمینی ره چه نتیجه ای از این حدیث شریف منقول گرفته اند؟ علیهم السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
روش شناسی بررسی سند.pdf
686.4K
💐 بیان مراحل و روش های لازم جهت بررسی سندی روایت (ویرایش اول) شامل بحث از روش های : تشخیص سند صحیح و واقعی توحید مختلفات تمییز مشترکات توثیق تعویض سند و ... 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
امکان دانلود جلسات از طریق وبلاگ فراهم شد : http://yaddashthayetalabegi.blog.ir/
بصیرت سیاسی 4. امام خمینی.pdf
1.72M
◼️ شامل بخش های : کوه ایمان، شجاعت رهبرالهی، رهبر قلب ها، روح خدا (تهیه شده برای سنین دبیرستان) 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
روش اجتهاد. مقدماتی. کامل.pdf
2.34M
📚 پاورپوینت مباحث فقهی "متولی زکات"، بر اساس 💐 تهیه شده برای جلسات که توسط دوستان عزیز ما در (@ravesh_ejtehad)برگزار شد. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
📜 / ۱۰ 💐 حقیقت رحمت به معنای انعام و احسان از روی مهروزی و محبت است. 🔆 «وَ رَحْمَتی‏ وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ‏ء» (سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۱۵۶). شیء مساوق وجود و هستی است و رحمت الهی هر شیئی را در بر گرفته است. هر شیئی مشمول قرار گرفته است، بلکه اصل وجود و کمالش آیه رحمت و نگاه مهربانانه ذات اقدس اله است. 🔆 خداوند رحمت را بر خود حتمى فرموده است، «کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ» (سوره مبارکه انعام، آیه شریفه ۵۴) و در رحمت و اعطای محبت آمیز هرگز چیزی به او نمی رسد، «وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرّاحِمِینَ» (سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۱۵۱ و سوره مبارکه انبیاء، آیه شریفه ۸۳)، «وَ هُوَ أَرْحَمُ الرّاحِمِینَ» (سوره مبارکه یوسف، آیه شریفه ۶۴ و ۹۲). 🔆 نسبت به انسان نیز اصل ایجاد انسان، فراهم کردن اسباب زندگی و بندگی -مانند زمین و آسمان و ارسال رسل و انزال کتب- ، بلکه هر لحظه و هر انسانی ناشی از رحمت الهی و نگاه او به انسان است. 🔆 رحمت الهی همواره امتنانی و منّت خداوند -تبارک و تعالی- به بندگان است، اما با لحاظ خاصّی رحمت را به و تقسیم می کنند. رحمت امتنانی، رحمت افاضه شده قبل از عمل است و این رحمت است که «وسعت کلّ شیء» (سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۱۵۶). رحمت وجوبی، رحمتی است که ذات باری تعالی بر خود واجب کرده و به متقین و محسنین بر اساس اعمالشان وعده داده شده است؛ «فسأکتبها للّذین یتّقون» (سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۱۵۶) و «انّ رحمةَ الله قریب من المحسنین» (سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۵۶). روشن این وعده نیز امتنان الهی بر متقین و محسنین است. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
  💐 -علیهم الصلاه و السلام- ذوات مقدّس معصومین -علیهم الصلاه و السلام- از مصادیق اعظم رحمت الهی هستند و نه تنها صفت کمال رحمت الهی در این ذوات به نحو تام و اتم مخلوقی ظهور و بروز یافته بلکه این ذوات مقدّس مجرای وصول رحمت الهی به بندگان می باشند و هستند و ورود به ولایت ایشان ورود به رحمت خاصّ الهی است. 📚 کافی / ج۱ / ص۱۴۳ : «عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ: ... نَحْنُ عَیْنُ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ وَ یَدُهُ الْمَبْسُوطَةُ بِالرَّحْمَةِ عَلَى عِبَادِهِ. عَرَفَنَا مَنْ عَرَفَنَا وَ جَهِلَنَا مَنْ جَهِلَنَا وَ إِمَامَةَ الْمُتَّقِینَ». 📚 کافی / ج۱ / ص۴۳۰ : «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ یُؤْتِکُمْ کِفْلَیْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ‏ قَالَ- الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ‏ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِهِ‏ قَالَ إِمَامٌ تَأْتَمُّونَ بِهِ». 📚 کافی / ج۱ / ص۲۲۱ : «قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع‏ مَا یَنْقِمُ النَّاسُ مِنَّا فَنَحْنُ وَ اللَّهِ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ وَ بَیْتُ الرَّحْمَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِکَةِ». 📚 کافی / ج۱ / ص۴۳۵ : «قُلْتُ‏ إِنَّ هذِهِ تَذْکِرَةٌ قَالَ الْوَلَایَةُ قُلْتُ‏ یُدْخِلُ مَنْ یَشاءُ فِی رَحْمَتِهِ‏ قَالَ فِی وَلَایَتِنَا». ع 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
الفقیه، ابتدای سند با صاحب کتاب مشهور 1.mp3
14.08M
📒 🖌 ابتدای اسناد با صاحب کتاب مشهور معول علیه / جلسه : دلایل اثبات، قسمت اول آیا اولین فرد ذکر شده در اسناد «کتاب من لایحضره الفقیه» صاحب کتاب مشهور مورد اعتماد می باشد که از این طریق بتوان اولا او را ثابت کرد و ثانیا تا کتاب نیازی به بررسی سندی نداشته باشد؟ 🙏 با تشکر از تحقیقات عالمانه برادر گرامی، استاد حجت الاسلام 🎙 سید محمد رضا واعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
الفقیه. ابتدای سند با صاحب کتاب مشهور 2.mp3
11.31M
📒 🖌 ابتدای اسناد با صاحب کتاب مشهور معول علیه / جلسه : دلایل اثبات، قسمت دوم آیا اولین فرد ذکر شده در اسناد «کتاب من لایحضره الفقیه» صاحب کتاب مشهور مورد اعتماد می باشد که از این طریق بتوان اولا او را ثابت کرد و ثانیا تا کتاب نیازی به بررسی سندی نداشته باشد؟ 🙏 با تشکر از تحقیقات عالمانه برادر گرامی، استاد حجت الاسلام 🎙 سید محمد رضا واعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi