فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این مصاحبه نشان میدهد اقدام شهید #حمیدرضا_الداغی خواب را از چشم همه گرفته است. همه باید بیدار شویم. ظاهرا باید بپذیریم بهای بیداری ما در این نقطه و در این لحظه خون او بوده است. روحش شاد
🌹 #شهید_حمیدرضا_الداغی #شهید_غیرت
#خبر
@zandahlm1357
📸 بشار اسد برای بدرقه آقای رئیسی تا فرودگاه هم آمد، اقدامی که در سطح بین الملل بی سابقه است.
#خبر
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درآمد بدحجابی در تهران روزی 2 میلیون تومن - این ویدیو و وضعیت ایران در آخرالزمان شما را شوکه می کند.
#حجاب
#خبر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي حادثه انفجاري در كانون رهپويان وصال شيراز پيام تسليت رهبر معظم ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به كار هشتمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به كار هشتمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم
اكنون كه هشتمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي آغاز ميشود و با ياري خداوند توانا، حلقه ي ديگري از زنجيره ي بي گسستِ اين نماد مردمسالاري ديني، شكل ميگيرد، پيشاني سپاس بر درگاه احديت فرو ميسايم. و با دلي لبالب از قدرشناسي و اميد، به ملت ايران درود ميفرستم. اين، سند افتخاري است كه همه ي مؤمنان به اسلام و دلبستگان به ايران بايد آن را عطيه ئي الهي بدانيم و قدرشناسانه از آن پاسداري كنيم. در ميانه ي امواج طوفانيِ دنيائي كه در آن، افزون طلبان سلطه گر با سيطره ي متعرضانه ي خود استقلال و هويت ملتها را نشانه گرفته و تا توانسته اند عرصه را بر عزم ملي آنان تنگتر كرده اند، ملت ايران با اراده ئي راسخ بر ترفندهاي پيچيده ي دشمنان فائق آمده و در راه عزت و آزادگي به رهنمائي اسلام
و قرآن، گردنههاي دشوار را يكي پس از ديگري پشت سر ميگذارد. مجلس مؤمن و مستقل و شجاع و مدبّر، نماد پايداري و ثبات الگوئي از مردمسالاري است كه انقلاب اسلامي در برابر چشم جهانيان قرار داد و ملت بزرگ ايران با اتكال به خدا و با عزم راسخ خود آن را ماندگار كرد. اينجانب وظيفه ي خود ميدانم كه از ملت عزيز كه عرصه ي اين آزمون ملي را با جدّ و نشاط خود انباشت و بار ديگر آگاهي و بيداري خود را به رخ دشمنان كشيد، با همه ي وجود، سپاسگزاري كنم. و نيز لازم ميدانم از مسئولان و دست اندركاران انتخابات در وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان كه بار سنگين انتخابات را با صبوري و مسئوليت شناسي به سرمنزل رساندند، و از دستگاههاي كمك كننده بويژه رسانه ي ملي و مأموران نظم و امنيت، و از گروهها و جريانها و چهرههاي ديني و سياسي كه با حضور و تلاش خود بر شور و شوق همگاني افزودند، و از همه ي كساني كه با سخن و رفتار و منش خود به برگزاري اين حماسه ي بزرگ كمك رساندند، قدرداني و تشكر كنم. همچنين لازم است كه به اقتضاي قدرشناسي و انصاف، از عموم نمايندگان مجلس هفتم بويژه از رئيس فرزانه و پرتلاش و بُردبار مجلس جناب آقاي دكتر حدادعادل و هيئت رئيسه محترم آن تشكر كنم. مجلس هفتم با رويكرد ارزشي و شجاعانه ي خود در مسائل جهاني و ملي، و با دفاع از حقوق ملت در برابر بيگانگان، و با تلاش در راه رفع مشكلات مردم و با حرمت نهادن به آرامش فضاي سياسي و پرهيز از آشفته سازي و جنجال آفريني، كارنامه ي
تحسين برانگيزي به جاي گذاشت. اكنون مجلس هشتم با رأي قاطع و پرمعناي ملت در انتخاباتي رقابتي و پرمشاركت و قانونمند، شكل يافته است. نمايندگاني كه توفيق آن يافته اند كه مورد اعتماد مردم قرارگرفته به جايگاه والاي مجلس راه يابند به ياد داشته باشند كه در يكصد سال اخير، همواره تشكيل مجلسي كه با مشاركت مردم پديد آيد و قانونمند شدن مديريتها و نظارت پذيري مديران و تحقق بخشيدن به هدفها و ضوابط مبارك اسلام را در قالب قوانين رسا و شفاف تضمين كند، در صدر خواستههاي ملت ايران و رهبران ديني و ملي در مبارزات پرهزينه ي آنان قرار داشته است و براي تحقق مجلسي كه عقل اجتماعي و روح مشورت را در راه پيشرفت كشور و سامان بخشيدن به مصالح ملت و تعالي اسلامي به كار گيرد، جانهاي پاك بسياري فدا شده و خونهاي شريفي بر زمين ريخته است. امروز ما مديون همه ي آن انسانهاي بزرگ از شيخ فضل الله و بهبهاني و مدرس تا شهداي انقلاب در سي سال اخير و شهيدان مجلس شوراي اسلامي ميباشيم. تكليف حقوقي و اخلاقيِ سنگيني بر ذمه ي يكايك نمايندگان محترم قرار دارد و اين امانت شرعي كه از امروز تا چهار سال بر عهده ي شما معتَمدان ملت است، ميتواند فرصت تاريخي و باشكوهي در تاريخ حيات سياسي ايران عزيز باشد. بر اين پايه، نكاتي يادآوري ميگردد: ۱ شكر نعمت نمايندگي در آن است كه قدر آن دانسته شود و نماينده در همه ي اين دوران، همه ي توان و ظرفيت خود را در خدمت آن قرار دهد. سرگرم شدن به هر كاري كه در اين وظيفه خلل وارد آورد، ناروا و ناسپاسي است. حضور كامل
در همه ي جلسات عام و خاص مجلس، لازمه ي حتمي اين وظيفه گزاري است. ۲ شما نمايندگان ملتي مؤمن و شجاع و با اراده ايد. اين ملت با اين ويژگيها توانسته است از گردنههاي دشوار عبور كند و بسي موانع طبيعي يا ساخته ي دشمن را پشت سر گذارد. انديشه و عمل شما بايد در همين جهت به كار افتد. دشمنان پركينه و زياده طلب، اكنون در چندين جبهه از ملت ايران شكست خورده اند و ملت ايران بر ثبات و اقتدار و استقلال خود در برابر آنان افزوده است. امروز آنان خود به اين حقيقت معترفند. شما بايد در كنار دولت انقلابي و مؤمن، پيشاهنگ اين حركت شجاعانه و مدبرانه باشيد؛ دنيا از همه ي شما سخن واحدي بشنود و تبلور عزم ملي را در حرف و عمل شما ببيند. ۳ آغاز اين مجلس با ورود در دهه ي چهارم انقلاب همزمان شده است.
در اين دهه، گفتمان اصليِ انقلاب، پيشرفت و عدالت است؛ پيشرفت در همه ي ابعاد علمي و اقتصادي و اخلاقي و فرهنگي، و عدالت همه جانبه در توزيع فرصتها و امكانات مادي و معنوي. عنصر پيشرفت، بايد نگاه ما را به استعدادهاي بيشمار پراكنده در ميان ملت، معطوف سازد و ظرفيتهاي توليد و خلاقيت و درخشش توانائيهاي گوناگون در همه ي زمينهها را در نگاه ما برجسته كند. و عنصر عدالت بايد نابرخورداران از فرصتها و توانائيهاي كشور را، از اين مواهب الهي و عمومي برخوردار سازد. مجلس كه پديدآورنده ي نرم افزار اصلي حركت كشور است بايد لحظه ئي از اين تكليف غفلت نورزد. ۴ نماينده ي ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهاي رفيع و خاندانهاي اشرافي، كه از متن مردم،
از مدرسه و حوزه و دانشگاه، و از ميدانهاي كار به مجلس گسيل شده ايد. اين رابطه و اين منش را پاس بداريد و براي خود نگاه داريد. خوي اشرافي و گرايش به اسراف و طعمه انگاشتن اين مسئوليت، بلاي بزرگي است كه گاه مردمِ سابقاً نجيب و پارسا هم ممكن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه بايد بشدّت مراقب خويش باشيم و دوره ي مسئوليت خود را، حسنه ئي ماندگار، و نه سيئه ئي دامنگير، بسازيم. در اين كار دشوار كمك خواستن متضرعانه از خداوند رحيم و قدير، و مراقبت از خود، بزرگترين كمك كار تواند بود. ۵ هنر قانون نويسي و قانون گذاري، از برترينهاي نمايندگي است. قانون بايد كارآمد، روان، شفاف، روزآمد و با اين حال با نگاه بلندمدت داراي گستره ئي هرچه پهناورتر و قابل ماندگاري، و يكسره معطوف به نيازهاي مردم و منافع عمومي باشد. نگرش جزئي، بخشي، شخصي و يا خداي نخواسته با نگاه لجاجت آميز در قانون گذاري، بي سود و احياناً زيانبار است. اولويتها بايد ترجيح يابد، تناقض و تكرار در قوانين بايد ريشه كن شود، و از خرد جمعي و كارشناسي در تدوين قوانين بيشترين بهره گرفته شود. ۶ دو عنصر نظارت و همكاري صميمانه، در تعامل با قواي ديگر، بايد دو بخش تفكيك ناپذير باشند. مسئوليت نظارتي مجلس هرگز نبايد به دست اهمال سپرده شود، اما هرگز هم نبايد نظارت مجلس به معناي رقابت با دولت و نشنيدن نيازها و ضرورتها و تنگناهاي آن شمرده شود. محور كار و عمل در كشور و نماد داخلي و خارجي نظام جمهوري اسلامي، عمدتاً قوه ي مجريه است. همه بايد به آن كمك كنند و هرگاه دولتي بانشاط بيشتر
و همت بالاتر و ارزشگرائي قويتر در صحنه است، اين كمك بايد مضاعف گردد. متقابلاً دولت بايد مجلس قانون گذاري را راهنماي عمل خود بداند و به قوانين مجلس، يكسره پايبند باشد و از آن تخلف نكند. بر سر دوراهيهاي اختلاف نظر، كارشناساني از دوطرف، گره را بگشايند و راه درست را پيش پاي هر دو طرف باز كنند. اكنون كه بحمدالله دولت و مجلس را مردمي مؤمن و انقلابي و وفادار به ارزشها و اصول اسلامي، انباشته اند بايد اين تعامل برادرانه با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو، بيش از هميشه ديده شود. عزيزان من! دوران نمايندگي كوتاه، و مسئوليت شما سنگين، و هر فعل و ترك و گفت و سكوت شما در ديوان الهي ثبت و ماندگار است. سوگندنامه را كه بايد با نيت و جِدّ خوانده شود، همواره در ياد نگهداريد و خود را با آن تطبيق كنيد، بدين ترتيب حسنه ي ماندگاري از خود بر صحيفه ي الهي باقي خواهيد گذارد. سخن را با سلام بر پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله وسلّم و ديگر پيامبران و بر امامان معصوم عليهم السلام بويژه بر حضرت مهدي ارواحنافداه، و نيز به ارواح طيبه ي شهيدان و به روح مطهّر امام شهيدان به پايان ميبرم و توفيق و كمك خداوند را براي شما مسألت ميكنم. سيّدعلي خامنه اي
۷/خرداد/۱۳۸۷
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۵- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی خشونت و راه علاج آن در جامعه سؤال بعد که از من مکرّر شده این است:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶- تسهیلات برای اشتغال و ازدواج دانشجویان
چند تا مسئله ی دیگر هم هست، حالا این را هم دیگر بگویم: سؤالی که مکرّر از من میشود - که این هم مربوط به اشتغال است، هم مربوط به مبحث شیرین ازدواج است برای جوانها! -
چه تسهیلاتی برای اشتغال و ازدواج دانشجویان در نظر گرفته شده؟
من در همین دیداری که چندی پیش با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتم، مجدّداً درباره ی اشتغال فارغ التحصیلان - که به نظر من مسئله ی بسیار مهمّی است - تذکّر دادم و دنبال آن هستم. اخیراً هم به بعضی از مسؤولین بلندپایه ی کشور، بخصوص درباره ی شورای عالی اشتغال توصیه کردم. بحمدالله ترتیب اثر هم داده شد و مشغولند. برای اشتغال، کارهایی را دارند انجام میدهند. امیدواریم که بخشی از مشکل اشتغال نیروهای متخصّص - که خیلی مهم است - به همّت مجلس و دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسؤولین ذی ربط حل شود. البتّه یک مقداری از آن هم مربوط به وضع کلّی اقتصاد کشور است، که نمیتوان به رفع مشکل - بتمامه -
در کوتاه مدت امیدوار بود؛ امّا یقیناً کارهای مهمّی را میشود انجام داد.
البتّه مسئله ی اشتغال با مسئله ی ازدواج ارتباط هم دارد؛ یعنی یکی از موانع ازدواج، همین مسئله ی اشتغال است؛ لیکن در مورد ازدواج، من عرض بکنم عزیزان من! موانع فرهنگی ازدواج را دست کم نگیرید. ازدواج برای جوانها لازم است، جوانها هم میخواهند، امّا موانعی هم هست؛ ولی همه ی موانع، اقتصادی نیست؛ موانع اقتصادی بخشی از مشکل است؛ عمده، موانع فرهنگی است؛ عادتها، تفاخرها، تکاثرها [۱]، چشم وهمچشمی ها، تجمل طلبیها؛ اینهاست که نمیگذارد آن کاری که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد. باید خود شماها و خانواده هاتان این گرهها را باز کنید. من از این ازدواجهای دانشجویی که هر سال تشکیل میشود، بسیار خشنود و خرسندم. اگر عادت کنند ازدواجها را ساده، بی پیرایه و بی تشریفات انجام بدهند، فکر میکنم خیلی از مشکلات حل خواهد شد. ازدواج در اسلام اساسش بر سادگی است؛ در اوائل انقلاب هم همین جور بود؛ منتها متأسّفانه فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه داری و اینها یک خرده ای کار را مشکل کرد. بعضی از مسؤولین هم متأسّفانه با ازدواجهای خانواده هاشان مشکلاتی را درست کردند.
* * *
چند تا سؤال دیگر هم هست که دیگر حالا از آنها بگذریم. بپردازیم به این سؤالهای شما. خب، حالا ساعت از اذان یک مقداری گذشته. دو تا کار میتوانیم بکنیم: یک کار این است که نمازمان را بخوانیم و بعد از نماز دوباره بنشینیم به پاسخ به این سؤالات - حالا هرچه طول میکشد - همین کار را بکنیم؟... خب این صلوات به معنای این بود که این کار بشود یا نشود؟... خیلی خب. حرفی ندارم من. پس میآئیم برای نماز. [۲]
----------
[۱]: . تفاخر: برتری جویی، فخرفروشی؛ تکاثر: زیاده خواهی.
[۲]: . پس از اقامه ی نماز جماعت، ادامه ی جلسه به ۲۲/۱۲/۱۳۷۹ موکول شد.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی"
( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#روزگار_قائم_مقامی
🕌در محضر امام روح الله (۳۰)
📌امام خمینی (ره):
این ابرقدرتها که ما اسمش را ابرقدرت میگذاریم، اینها تمام قدرتشان صرف حیوانیت میشود.
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️مقطعی بسیار زیبا
🎤 استاد راغب مصطفی غلوش
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در مناجات متن حديث در مناجات اِلهى وَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ، و مَدَدْتُ يَدى اِلَيْكَ، مَعَ عِلْمى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللّهمّ و لِكُلّ مُتَوَسّلٍ ثَوابٌ، وَ لِكُلّ ذى شَفاعَةٍ حَقّ، فَاَسْأَلُكَ بِمَنْ جَعَلْتُهُ اِلَيْكَ سَبَبى، وَ قَدّمْتُهُ اَمامَ طَلِبَتى، اَنْ تُعَرّفَنى بَرَكَةَ يَوْمى هذا، وَ شَهْرى هذا، وَ عامى هذا. اللّهمّ وَ هُمْ مَفْزَعى، وَ مَعوُنَتى، فى شِدّتى وَ رَخائى، وَ عافِيَتى وَ بَلائى، وَ نَوْمى وَ يَقْظَتى، وَ ظَعْنَى وَ اِقامَتى، وَ عُسْرى وَ يُسْرى، وَ عَلانِيَتى وَ سِرّى، وَ اِصْباحى وَ اِمْسائى، وَ تَقَلّبى وَ مَثْواىَ، وَ سِرّى وَ جَهْرى.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
اللّهمّ فَلاتُخَيّبْنى بِهِمْ مِنْ نائِلِكَ، وَ لاتَقْطَعْ رَجائى مِنْ رَحْمَتِكَ، وَ لاتُؤْيِسْنى مِنْ رَوْحِكَ، وَ لاتَبْتَلِنى بِاِنْغِلاقِ اَبْوابِ الْاَرْزاقِ، وَ انْسِدادِ مَسالِكِها، وَ ارْتِتاجِ مَذَاهِبها، وَ افْتَحْ لى مِنْ لَدُنْكَ فَتْحاً يَسيراً، وَ اجْعَلْ لى مِنْ كُلّ ضَنْكٍ مَخْرَجاً، وَ اِلى كُلّ سَعَةٍ مَنْهَجاً، إنّكَ اَرْحَمُ الرّاحِمينَ، وَ صلّي الله علي مُحَمّدٍ وَ آلِهِ الطّيّيبينَ الطّاهِرينَ
، آمينَ رَبّ الْعالَمينَ.
در هنگام سختيها
متن حديث
در هنگام سختىها بِسْمِ الله الرّحْمنِ الرّحيمِ، اللّهمّ اِنّ ذُنُوبى وَ كَثْرَتَها قَدْ اَخْلَقَتْ وَجْهى عِنْدَكَ، وَ حَجَبَتْنى عَنِ اسْتِئْهالِ رَحْمِتَكَ، وَبا عَدَتْنى عَن اسْتيجابِ مَغْفِرَتِكَ. وَ لَوْلا تَعَلّقى بِآلائِكَ وَ تَمَسّكى بِالدّعاءِ وَ ما وَعَدْتَ اَمْثالى مِنَ الْمُسْرِفينَ، وَ اَمْثالى مِنَ الْخاطِئينَ، وَ وَعَدْتَ الْقانِطينَ مِنْ رَحْمَتِكَ بِقَولِكَ (يا عِبادِىَ الّذينَ اَسْرَفُوا علي اَنْفُسِهِمْ لاتَقْنَطوُا مِنْ رحمة الله اِنّ الله يَغْفِرُ الذّنُوبَ جَميعاً اِنّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرّحيمُ) وَ حَذّرْتَ الْقانِطينَ مِنْ رَحْمَتِكَ، فَقُلْتَ (وَ مَنْ يَقْنَطْ مِنْ رَحْمَةِ رَبّهِ إلّا الضّالّونَ) ثمّ نَدَبْتَنا بِرَأْفَتِكَ إلي دُعائِكَ، فَقُلْتَ (اُدْعُونى اَسْتَجِبْ لَكُمْ اِنّ الّذينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتى سَيَد خُلُونَ جَهَنّمَ داخِرينَ). اِلهى لَقَدْ كانَ الْاِياسُ علىّ مُشْتَمِلاً وَ الْقُنُوطُ مِنْ رَحْمَتِكَ علىّ مُلْتَحِفاً، اِلهى لَقَدْ وَعَدْتَ الْمُحْسِنَ ظَنّهُ بِكَ ثَواباً، وَ اَوْعَدْتَ الْمُسىءَ ظَنّهُ بِكَ عِقاباً. اللّهمّ وَ قَدْاَمْسَكَ رَمَقى حُسْنُ الظّنّ بِكَ فى عِتْقِ رَقَبَتى مِنَ النّارِ، وَ تَغَمّدِ زَلّتى، وَ اِقالَةِ عَثْرَتى، اللّهمّ قَوْلُكَ الْحَقّ، الّذى لاخُلْفَ لَهُ وَ لاتَبْديلَ (يَوْمَ نَدْعُوا كُلّ اُناسٍ بِاِمامِهِمْ)، وَ ذلِكَ يَوْمُ النّشُورِ، اِذا نُفِخَ فِى الصّورِ، وَ بُعْثِرَ ما فِى الْقُبُورِ. اللّهمّ فَاِنّى اُوفى وَ اَشْهَدُ وَ اُقِرّ، وَ لااُنْكِرُ وَ لااَجْحَدُ وَ اُسِرّ وَ اُعْلِنُ، وَ اُظْهِرُ وَ اُبْطِنُ، بِاَنّكَ اَنْتَ الله لااِلهَ إلّا اَنْتَ، وَحْدَكَ لاشَريكَ لَكَ،
وَ اَنّ مُحَمّداً عَبْدُكَ وَ رَسُولُك. وَ اَنّ عَلِيّاً أميرالمؤمنين سَيّدَ الْاَوْصِياءِ، وَ وارِثَ عِلْمِ الْاَنْبِياء، عَلَمَ الدّينِ، وَ مُبيرَ الْمُشْرِكينَ، وَ مُمَيّزَ الْمُنافِقينَ، وَ مُجاهِدَ الْمارِقينَ، اِمامى وَ حُجّتى، وَ عُرْوَتى وَ صِراطى، وَ دَليلى وَ مَحَجّتى، وَ مَنْ لاأثِقُ بِاَعْمالى وَ لَوْ زَكَتْ، وَ لااَراها مُنْجِيَةً لى وَ لَوْ صَلُحَتْ، إلّا بِوِلايَتِهِ وَ الْاِئْتِمامِ بِهِ، وَ الْاِقْرارِ بِفَضائِلِهِ وَ الْقَبُولِ مِنْ حَمَلَتِها، وَ التّسْليمِ لِرُواتِها، وَ اُقِرّ بِاَوْصِيائِهِ مِنْ اَبْنائِهِ، اَئِمّةً وَ حُجَجاً، وَ اَدِلّةً وَ سُرُجاً، وَ اَعْلاماً وَ مَناراً وَ سادَةً وَ اَبْراراً، وَ اُؤْمِنُ بِسِرّهِمْ وَ جَهْرِهِمْ، وَ ظاهِرِهِمْ وَ باطِنِهِمْ، وَ غائِبِهِمْ وَ شاهِدِهِمْ، وَ حَيّهِمْ وَ مَيّتِهِمْ، لاشَكّ فى ذلِكَ وَ لاَارْتِيابَ عِنْدَ تَحَوّلِكَ وَ لاَانْقِلابَ. اللّهمّ فَادْعُنى يَوْمَ حَشْرى وَ نَشْرى بِاِمامَتِهِمْ، وَ اَنْقِذْنى بِهِمْ يا مَوْلاىَ مِنْ حَرّ النّيرانِ، وَ اِنْ لَمْ تَرْزُقْنى رَوُحَ الْجِنانِ، فَاِنّكَ اِنْ اَعْتَقْتَنى مِنَ النّار كُنْتُ مِنَ الْفائِزينَ. اللّهمّ وَ قَدْاَصْبَحْتُ يَوْمى هذا لاثِقَةَ لى، وَ لارَجاءَ وَ لالَجَأَ، وَ لامَفْزَعَ وَ لامَنْجا، غَيْرَ مَنْ تَوَسّلْتُ بِهِمْ اِلَيْكَ مُتَقَرّباً إلي رَسُولِكَ مُحَمّدٍ، ثمّ علىّ اَميرِالْمُؤْمِنينَ، وَ الزّهْراءِ سَيّدَةِ نِساءِ الْعالَمينَ، وَ الْحَسَنِ، وَ الْحُسَيْنِ وَ علي وَ مُحَمّدٍ وَ جَعْفَرٍ وَ موسي وَ علىّ وَ مُحَمّدٍ وَ علي وَ الْحَسَنِ، وَ مَنْ بَعْدَهُمْ تُقيمُ الْمَحَجّةَ إلي الْحُجّةِ، الْمَسْتُورَةِ مِنْ وُلْدِهِ، الْمَرْجُوّ لِلْاُمّةِ مِنْ بَعْدِهِ. اللّهمْ فَاجْعَلْهُمْ فى هذَا الْيَوْمِ وَ ما بَعْدَهُ
حِصْنى مِن الْمَكارِهِ، وَ مَعْقِلى مِنَ الْمَخاوِفِ، وَ نَجّنى بِهِمْ مِنْ كُلّ عَدُوّ، وَ طاغٍ وَ باغٍ وَ فاسِقٍ، وَ مِنْ شَرّ ما اَعْرِفُ وَ ما اُنْكِرُ، وَ مَا اسْتَتَرَ عَنّى وَ ما اُبْصِرُ، وَ مِنْ شَرّ كُلّ دابّةٍ، رَبّ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِيَتِها، اِنّكَ علي صِراطٍ مُسْتَقيمٍ. اللهمّ فَبِتَوَسّلى بِهِمْ اِلَيْكَ، وَ تَقَرّبى بِمَحَبّتِهِمْ، وَ تَحَصّنى باِمامَتِهِمْ، افْتَحْ علىّ فى هذَا الْيَوْمِ اَبْوابَ رِزْقِكَ، وَ انْشُرْ علي رَحْمَتَكَ، وَ حَبّبْنى إلي خَلْقِكَ، وَ جَنّبْنى بُغْضَهُمْ وَ عَداوَتَهُمْ، اِنّكَ علي كُلّ شَىْ ءٍ قَديرٌ.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️ ( جلسه 14 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 آیا نفقه همان اجرت کار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 57.mp3
4.59M
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام
❇️ ( جلسه 15 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 دلایل نفقه دادن به زن
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 19.mp3
2.99M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 19
❇️جلسه 19
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
کتاب صوتی " من ادواردو نیستم"
زندگینامه و خاطرات شهید ادواردو (مهدی) آنیلی
ناشر نشر شهید هادی
تولید و ضبط : گروه فرهنگی هنری یاوران مهدی
با صدای #مهدی_نجفی
#من_ادواردو_نیستم
#ادواردو_آنیلی
#سیره_شهدا
من ادواردو نیستم 1.mp3
10.55M
📗کتاب صوتی
#من_ادواردو_نیستم
قسمت 1⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اقسام اوامر الهی بعد بدان که: امر خدا نسبت به مخلوقین او دو نوع است: [۱]: امر تکلیفی تشریعی. [۲]:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقسام نواهی الهی
علی الجمله، پس چنان که امر خدای تعالی نسبت به قاطبه ممکنات دو امر است: امر تکوینی - که تمام، اتیان و انقیاد است از غیر امتناع و عصیان - و امر تشریعیِ تکلیفی - که قابل اطاعت و انقیاد و ابا و تمرّد و عصیان است - همچنین در مقابل نهی او هم دو قسمت است: نهی تکوینی، و نهی تشریعی در ایجاد اثر مخصوص، چون حلاوت در شکر امر خدا است در او، ب-«کُنْ حُلْواً» و سلب آن اثر در موجودی دیگر، چون حنظل نهی تکوینی خدا است در او بعدم کونه حلواً.
« و نفوذ أمرک » که در عنوان دعا است، اشاره به همان امر تکوینی است، کما قال تعالی: « وَ اللَّهُ غَالِبٌ عَلَی أَمْرِهِ [۳] ». و ایماء به امر و نهی تکوینی است ما ورد فی الحدیث: « أمر اللّه ابلیس بسجدة آدم و لم یشأ، و نهی آدم عن أکل الشجرة
و شاء ». [۱]
یعنی: خدا امر نمود شیطان را به سجده آدم تکلیفاً و تشریعاً به خطاب: « وَ إِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِکَةِ اسْجُدُوا لاِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِیسَ أَبَی وَ اسْتَکْبَرَ وَ کَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ [۲] ».
« و لم یشأ » یعنی: نخواست سجده او را لآدم تکویناً، چه در ذات شیطان قرار داده شده إباء و عصیان ؛ زیرا که اگر اطاعت و انقیاد از برای آدم نموده بود آن هم ملک بود نه شیطان، چون که نافرمانی و تمرّد لازمه ذات شیطان است، چنان که نهی نمود آدم را از اکل شجره منهیه به حسب امر تکلیف و تشریع به موجب خطاب: « یَا آدَمُ اسْکُنْ أَنتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلاَ مِنْهَا رَغَدًا حَیْثُ شِئْتَُما وَ لاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ [۳] ».
« و شاء أکله من آدم تکویناً »، چه از لوازم ذات انسان است قربت به شجره طبیعت و نزول و هبوط او به عالم طبع و تعلّق به بدن ؛ زیرا که قبل از تعلّق او به این شجره خبیثه [۴] لم یکن انساناً بل کان ملکاً، کما قیل:
من ملک بودم و فردوس برین جایم بود آدم آورد در این دیر خراب آبادم [۵]
و آن که از نقصان عقل و عدم بصیرت ایراد نماید که با نفوذ امر و احاطه علم خدا به قربت انسان به عصیان و اکل او از شجره منهیه، چه مصلحت بود.
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۲۱.
[۱]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۵۱، باب المشیة و الإرادة، حدیث ۳، با کمی اختلاف.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۴.
[۳]: ۴ - همان، آیه ۳۵.
[۴]: ۵ - اقتباس از کریمه سوره ابراهیم، آیه ۲۶.
[۵]: ۱ - حافظ شیرازی، مطلع غزل: « فاش میگویم و از گفته خود دلشادم... ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357