eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357
‌‌ ☫بِسْـــــمِ‌الـلَّـهِ‌الرَّحْـمَنِ‌الرَّحِیـــــمِ☫ نگاه به قرآن عبادت است. آن کس که قرائتش کرد، لقمه بهتر از آن برداشته است و آن کس که به ترجمه تحت اللفظى آن آگاهى پیدا کرد، لقمه بهتر برمى‌دارد و بهره بیشتر مى‌برد و آن کس که مى‌تواند آیات را با یکدیگر تلفیق کند و ترتیب و انسجام بدهد تا نتایجى حاصل کند، او بهره‌هاى بهتر می برد تا آن‌جا که می‌توانید از این ادبستان بیاموزید.» بنابراین معنى «القرآن مادبه الله» به فتح دال، این است که قرآن براى ادب و تقویم خلق است. این معنا، با لفظ «فَتَعْلَّمُوا» مناسب‌تر است. بنابراین از این «مادبة الله» ادب فرا بگیرید و حد انسانى خودتان را حفظ کنید و نگاه بدارید و بدین دستور، خودتان را درست به بار بیاورید و به فعلیت برسانید 📔انسان و قرآن، ، ج1، ص50-52، انتشارات الزهرا، چاپ دوم، تابستان 69 علامه @zandahlm1357
و مورد ديگر، مربوط به حضرت آية الله خامنه اي بود كه وقتي حضرت امام مطلع شدند ايشان اول وقت، يعني در ساعت هشت براي ملاقات در دفتر حضور يافته اند، دستور دادند شما كارهايتان را بگذاريد براي بعد و بدين ترتيب، برخلاف معمول، اول ملاقات حضرت آية الله خامنه اي انجام شد و بعد از آن، ما مشغول كارمان شديم. در آن زمان، ما متوجه دليل اين امتياز و عنايت ويژه حضرت امام نسبت به آية الله خامنه اي نبوديم، ولي ديري نپاييد كه با مرور زمان، نمونه اي ديگر از آينده نگري و ژرف انديشي امام نمودار شد. (۲۸) ويژگيهاي مقام معظم رهبري و انتخاب شايسته خبرگان در كلام آيات عظام و حجج اسلام آيت الله العظمي اراكي (رحمة الله عليه) در پيامي به مقام معظم رهبري فرمودند: انتخاب شايسته حضرت عالي به مقام رهبري جمهوري اسلامي ايران، مايه دلگرمي و اميدواري ملت قهرمان ايران است. (۲۹) آيت الله العظمي بهاء الديني (رضوان الله عليه):... از همان زمان، رهبري را در آقاي خامنه اي مي‌ديدم، چرا كه ايشان ذخيره الهي براي بعد از امام بوده است. بايد او را در اهدافش ياري كنيم. بايد توجه داشته باشيم كه مخالفت با ولايت فقيه، كار ساده اي نيست. هنگامي كه ميرزاي شيرازي بزرگ، مبارزه با دولت انگلستان را از طريق تحريم تنباكو آغاز كرد، يك روحاني با او مخالفت كرد و ميرزا با شنيدن مخالفت او، وي را نفرين كرد. همان نفرين باعث شد كه نسل او از سلك روحانيت محروم شوند. پسر جوانش جوانمرگ شد و حسرت داشتن فرزند عالم به دل او ماند. (۳۰) آيت الله مهدوي كني، درباره انتخاب خبرگان رهبري گفته اند: اين الهامي بود از الهامات الهي و هدايتي بود از هدايت معنوي روح حضرت امام (رضوان الله عليه) كه هنوز اين ملت را رها نكرده و اين رحمتي بود از طرف خداوند كه در كوران اين مصيبت جانكاه، با تعيين آيت الله خامنه اي كه از ياران صديق امام و از ياران خوشنام و خوش سابقه بوده و مجتهد و عادل است، به عنوان رهبري نظام جمهوري اسلامي ايران، آرامشي توام با اعتماد و اطمينان بر كشور و امت فداكار حاكم گرديد. (۳۱) آيت الله خزعلي: انتخاب آيت الله خامنه اي به رهبري جمهوري اسلامي، كه فردي پخته و عالم و با سياست و مدبر مي‌باشد، در خارج دشمنان را در سكوت و ابهام فرو برد و در داخل، آرامش فراهم ساخت. (۳۲) آيت الله مشكيني، رياست مجلس خبرگان رهبري:... حضرت مستطاب آيت الله حاج سيد علي خامنه اي - مد ظله العالي - واجد مقام فقاهت و اجتهاد و قدرت استنباط احكام شرعيه كه تصدي مقام معظم رهبري بدان نيازمند است، مي‌باشد، چنانچه معظم له حائز ساير شرايط ولايت است. (۳۳) آيت الله فاضل لنكراني، مرجع تقليد: بنده به عنوان كسي كه هم عضو مجلس خبرگان هستم و هم اين كه آشنايي با آيت الله خامنه اي دارم، عرض مي‌كنم كه ايشان اهل نظر و اهل اجتهاد هستند. بيست سال پيش وقتي در مشهد، در مسجد گوهرشاد با ايشان برخورد كردم، آن موقع ايشان از مدرسين محترم مشهد بودند. پرسيدم چه چيزي تدريس مي‌كنيد، فرمودند: مكاسب. مكاسب از مهمترين و مشكلترين كتب علمي ماست. به نظر من ايشان يك فقيه و يك مجتهد است. كسي كه در سالهاي طولاني در جهان سياست، استادي چون امام امت داشته است و خودش نيز داراي استعداد سرشار است، چنين فردي داراي مقامات بلندي از درك سياسي است. دوران هشت ساله رياست جمهوري ايشان، يك شاهد قوي براي مطلب است. سفرهايي كه ايشان به كشورهاي خارج داشته اند، به عنوان يك سياستمدار در صحنه‌هاي سياسي جهان درخشيده است. (۳۴) آيت الله جوادي آملي، مدرس حوزه علميه قم: اجتهاد و عدالت حضرت آيت الله جناب آقاي حاج سيد علي خامنه اي - دامت بركاته - مورد تاييد مي‌باشد. لازم است امت اسلامي - ايدهم الله - در تقويت رهبري معظم له در بذل نفس نفيس، در هيچ گونه نثار و ايثار دريغ نفرمايند. (۳۵) آيت الله ابراهيم اميني، مدرس و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: حضرت آيت الله خامنه اي - دامت بركاته - در فقاهت و اجتهاد، به مرتبه اي است كه براي تصدي مقام ولايت و رهبري، صلاحيت كامل دارد. (۳۶) https://eitaa.com/zandahlm1357
برنامه كامل شرع اسلام از قبل از تولد انسان شالوده حيات فردي را ريخته است تا آن وقت كه در عائله زندگي مي‌كند، شالوده ي اجتماع عائله اي را ريخته است و تكليف معين فرموده است تا آن وقت كه در تعليم وارد مي‌شود، تا آن وقت كه در تعليم وارد مي‌شود، تا آن وقت كه روابطش با- ساير ممالك و ساير دوَل و ساير ملل هست. تمام اينها برنامه دارد، تمام اينها تكليف دارد در شرع مطهر. (۱۶۶) ۲۳/۸/۴۴ جامعيت احكام ا سلام تربيتهاي اخلاقي مي‌كند اسلام. در مرتبه معاشرتش هم كه هست، با هركس معاشر باشد، حكم دارد اسلام. خودش- في نفسه- احكام دارد، خودش با عيالش احكام دارد، خودش با اولادش احكام دارد، خودش با همسايه اش احكام دارد، خودش با هم محله اش و جارش احكام دارد. با هم مملكتش احكام دارد، با همدينش احكام دارد، با مخالفينِ از دينش احكام دارد، تا بعد از موت. از قبل از اينكه اصلاً تولدي در كار باشد و قبل از زِواجْ احكام دارد تا زواج، و تا حمل و تا تولد و تا تربيت در بچگي و تربيت بزرگتر و تا حد بلوغ و تا حد جواني و تا حد پيري و تا مردن و در قبر و مابَعْدَ القبر. (۱۶۷) ۶/۷/۵۶ جامعيت قوانين بشري در اسلام روابط ديگري هست و احكام ديگري هست كه اين احكام (نيز) راجع به افراد است. و كيفيت، از اوّلي كه متولد نشده است يك فرد؛ يك احكامي براي توطئه تولد يك فرد صحيح، سالم، مهذب. و در حالي كه ازدواج حاصل مي‌شود بين شوهر و زن؛ و قبل از ازدواج - براي انتخاب همسر؛ و در زمان ازدواج و در زمان معاشرت زوجين با هم؛ در زمانِ حمل؛ در زمان شير دادن بچه؛ زماني كه بچه در دامن مادر بايد تربيت بشود؛ زماني كه بچه در پيش معلمهاي اول بايد تربيت بشوند- تمام اينها در اسلام حكم دارد و براي تربيت يك بشر قوانين دارد. (۱۶۸) ۱۸/۸/۵۷ جامعيت آداب ا سلامي اسلام يك صورتش حكومت است؛ يك ورقش باب حكومت است و باب سياسات است، يك طرف ديگرش باب ساختن اين انسان است از حيث معنويات كه به خودش كار دارد: تو بايد در اعتقادات چه باشي، در اخلاق چه باشي، در آداب عملي چه باشي، بايد چه باشد. اينطور چيزها را اسلام كار دارد به همه. اينها را ساير دوَل و اجتماعات كارى به اينها ندارند. يعني هيچ دولتي نمي آيد به شما بگويد كه شما توي خانه تان وقتي كه هستيد فلان كار را نبايد بكنيد. به آن كار ندارد. او باطن خانه اش هر كاري مي‌خواهد بكند. اما اسلام توي خانه تنهايي شما باشيد با شما كار دارد؛ يعني مي‌گويد بايد چه جور باشد. اخلاقات چه جور باشد؛ ادراكات عقليت چه جور باشد؛ اعمالت، خودت با بچه ات بايد چه جور آدابي داشته باشي؛ بچه با پدرش چه جور باشد؛ پدر با فرزندش چه باشد؛ بچه با مادرش چطور باشد؛ مادر با فرزندش چطور باشد؛ برادر با برادرش چطور باشد؛ همه ي اين عائله با هم چطور باشند؛ اين عائله با عائله ديگر چطور باشند- تمام اينها را آداب دارد اسلام برايش و نظر دارد به آنها. (۱۶۹) ۲۰/۸/۵۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 34.mp3
5.1M
34 خالی کردنِ دل،از بدیهای دیگران یه مهارت بزرگه❗️ 👈میدونی؛ روی خوبیهای دیگران که زوم کنی، یواش یواش نَفْست عادت میکنه بدیهاشونو نبینه و ازخوبیهاشون لذت ببره..
🕌در محضر امام روح الله (۲۲۰) 💠 شاهکار امام سجاد (علیه‌السلام) 📌 امام خمینی (ره ): شما ادعیه حضرت سجاد را می‌بینید، دعاست اما چه می‌کند در این دعاها... 📆 شهادت حضرت علیه‌السلام تسلیت باد. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
در خواست شفا (در خواست شفا) حضرت آية الله العظمي شهيد محراب عالم جليل القدر و سيد نبيل و مجاهد سيد عبدالحسين دستغيب شيرازي رضوان الله تعالي عليه از جناب فاضل و محقق آقاي حاج ميرزا محمود مجتهد شيرازي نزيل سامرا نقل فرمود از جناب شيخ محمد حسين قمشه اي كه ايشان فرمود: ايشان بقصد تشرف به مشهد حضرت رضا (عليه السلام) از عراق مسافرت ميكند و پس از ورود به مشهد مقدس دانه در انگشت دستش آشكار ميشود و سخت او را ناراحت ميكند چند نفر از اهل علم او را بمريض خانه ميبرند جراح نصراني مي‌گويد بايد فوراً انگشتش بريده شود و گرنه ببالا سرايت ميكند. جناب شيخ قبول نميكند و حاضر نميشود انگشتش را ببرند طبيب مي‌گويد اگر فردا آمدي بايد از بند (مچ) دست بريده شود شيخ برميگردد و درد شدت ميكند شب تا صبح ناله مي‌كند فردا ببريدن انگشت راضي ميشود. چون او را مريض خانه ميبرند جراح دست را مي‌بيند مي‌گويد بايد از بند دست بريده شود قبول نمي كند و ميگويد من حاضرم فقط انگشتم بريده شود جراح ميگويد فايده ندارد و اگر الان از بند دست بريده نشود ببالاتر سرايت كرده و فردا بايد از كتف بريده شود. شيخ بر مي‌گردد و درد شدت ميكند بطوريكه صبح ببريدن دست راضي مي‌شود چون او را نزد جراح مي‌آورند دستش را مي‌بيند و ميگويد به بالا سرايت كرده و بايد از كتف بريده شود و از بند دست فايده ندارد و اگر امروز از كتف بريده نشود فردا بساير اعضاء سرايت مي‌كند و بالاخره بقلب مي‌رسد و هلاك ميشود. شيخ ببريدن دست از كتف راضي نميشود و برميگردد و درد شديدتر شده تا صبح ناله مي‌كند و حاضر ميشود كه از كتف بريده شود و رفقايش او را براي مريض خانه حركت مي‌دهند تا دستش را از كتف ببرند در وسط راه شيخ گفت اي رفقا ممكن است در مريض خانه بميرم اول مرا بحرم مطهر ببريد پس ايشانرا در گوشه اي از حرم جاي دادند شيخ گريه و زاري زيادي كرده وبحضرت شكايت مي‌كند. ميگويد آيا سزاوار است زائر شما بچنين بلائي مبتلا شود و شما بفريادش نرسيد (و انت امام الرؤوف) خصوصاً درباره زوار پس حالت غشوه اي عارضش ميشود در آنحال حضرت رضا (عليه السلام) را ملاقات مي‌كند. آنحضرت دست مبارك را بر كتف او تا انگشتانش كشيده ومي فرمايد شفا يافتي شيخ بخود مي‌آيد مي‌بيند دستش هيچ دردي ندارد رفقا مي‌آيند او را بمرض خانه ببرند جريان شفاي خود را بدست آنحضرت به آنها نمي گويد. چون او را نزد جراح نصراني ميبرند جراح دستش را نگاه مي‌كند اثري از آن دانه نمي بيند باحتمال آنكه شايد دست ديگرش باشد آندست را هم نظر مي‌كنند مي‌بيند سالم است ميگويد اي شيخ آيا مسيح (عليه السلام) را ملاقات كردي؟ شيخ فرمود كسي را كه از مسيح (عليه السلام) بالاتر است ديدم و مرا شفا داد پس جريان شفا دادن امام (عليه السلام) را نقل ميكند. (- داستانهاي شگفت. ) بدرگاهت پناه آورده‌ام يا رضا يارضا (عليه السلام) من زوار سرافتده‌ام يا رضا يارضا (عليه السلام) افتاده‌ام دستم بگير يارضا يارضا (عليه السلام) آزرده‌ام دستم بگير يارضا يارضا (عليه السلام) اي ملجاء درماندگان يارضا يارضا (عليه السلام) اي چاره بيچارگان يارضا يارضا (عليه السلام) امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
جمع بندی ونتیجه گیری امام رضا (علیه السلام) با فرق مختلف شیعی برخوردهای مختلف و گوناگونی داشت آن حضرت (علیه السلام) با غلات و واقفیه سخت ترین برخورد و مبارزۀ جدی داشته ولی در مقابل زیدیه، این شدت برخورد را مشاهده نمی کنیم و در واقع در برخورد امام (علیه السلام) با زیدیه، نوعی بی اعتنایی همراه با نهی از قیام به چشم می‌خورد و البته چنانکه دیدیم در برخورد با زیدالنار، به شدت اقدامات و اعمال او را محکوم کرده و مخالف احکام خدا می‌خواند. در مورد فرقۀ اسماعیلیه نیز به دلیل مستور بودن امامان این فرقه و نیز مخفی بودن فعالیت هایشان، برخوردی مشهود نیست و در مورد فرقۀ فطحیه به نظر می‌رسد که امام (علیه السلام) درمقابل آنان، موضعی مدارا گونه و حتی در مواردی دوستانه درپیش گرفتند. و امّا در علت سختی برخورد و مبارزۀ امام (علیه السلام) با غلات می‌توان گفت، اهمیت مسأله بوده یعنی از آنجا که اصل اساسی دین و نیز اصلی ترین فلسفۀ آمدن پیامبران و نیز امامان:، مسألۀ توحید بوده است و ازآن طرف، غلات را می‌بینیم که با آموزه‌های نادرست خود، در واقع با اصل توحید مبارزه و پیکار می‌کردند، مسلّماً امامی که مبنای دعوت و هدفش در خطر نابودی قرار گرفته، با این آفت ویرانگر به شدت مبارزه کرده و درصدد ریشه کن کردن هر چه تمامتر آن برمی آید. در مورد واقفیه نیز به نظر می‌رسد آنچه برخورد تند امام (علیه السلام) را باعث شده بود، شدت خطر این فرقه و نیز شدت برخورد آنان، مخصوصاً سران اولیه و اصلی آن که عمدتاً از علما و فقها بودند و معمولاً آگاهانه به این مخالفت و انکار امامت امام (علیه السلام) دست زده بودند، و به طور گسترده و وسیع نیز به دنبال تبلیغ و اشاعۀ آموزه‌های نادرست خویش بودند. به طوری که برخی از غلات، از این فضای متشنج به نفع خویش استفاده کرده و خود را واقفی خوانده و با تخلیط عقاید خود با واقفیان، مشکلاتی دیگر را پدید آورده و پیروانشان را برای مبارزه با امام (علیه السلام) و یارانش آماده می‌کردند. در مورد فرقۀ زیدیه، به نظر می‌رسدکه آنچه باعث عدم شدت برخورد امام (علیه السلام) در مقابل این فرقه شده باشد، این بود که از آن جا که خصوصیت اصلی این فرقه، مبارزات و قیام‌های آشکار آن بود که ائمه: بر طبق اصل تقیه با این مبارزات، موافق نبوده و هر چند که این مبارزات، تعدادی از شیعیان را به هلاکت می‌کشاند ونیز اوضاع را برای سایرین (دیگر شیعیان) بغرنج تر می‌نمود، ولی نشان دهندۀ میزان ظلم و جور حکام و نیز غصبی بودن حکومتشان بوده و باعث بیداری دیگر افراد جامعه و حساسیت آنها نسبت به این حقّ غصب شده، می‌شد. دلیل مهم تر آن که در این زمان (زمان امامت امام رضا (علیه السلام) )، اگر چه زیدیه خود به خطا رفته و بر خلاف تقیه و دستور ائمه: عمل می‌کردند ولی امام (علیه السلام) را وادار به ورود به طیف و دستۀ خود نمی کردند. چنان که در زمان امام صادق (علیه السلام) در ماجرای نفس زکیه، خلاف آن را شاهدیم و در آنجا می‌بینیم که چه برخورد زشت وناپسندی را با امام شیعیان (امام جعفر صادق (علیه السلام) ) برای ورود و یا تأیید قیامشان داشتند. والبته حضور مخالفان جدی تر و خطرناک تر مثل واقفیه و غلات، از دیگر دلایل این عدم شدت برخورد امام (علیه السلام) با زیدیه می‌تواند باشد. و اما در مورد فرقۀ فطحیه، توضیحی که می‌توان داد این است که اکثر آنها از فقهای بزرگ بودند که امامت امام رضا علیه السلام را انکار نمی کردند و در نتیجه درصدد مبارزه با امام (علیه السلام) بر نیامدند و آنچه از قراین تاریخی و روایی به دست می‌آید، تعمدی نبودن این انحراف است که چنان که ملاحظه شد، پس از روشن شدن جریان و راه اصلی، اکثر فطحیان به امامت امامان دوازده گانه: رجوع کردند و اگر چه تعدادی از آنان، امامت عبدالله افطح را بر این زنجیره افزودند و عدد امامان را به سیزده رساندند، اما مدت کوتاه امامت عبدالله و نیز عدم مبارزه و فعالیت‌های خاص فطحیان در مقایسه با سایر فرق به خصوص واقفه؛ و یا حتی عدم فعالیت‌های مخفی و زیرزمینی مثل اسماعیلیه، میزان خطر آنان را به شدت کاسته بود. از طرف دیگر جوّ متشنج و نابسامان جامعه که خلفایش، ظاهراً با امام (علیه السلام) دوستانه و حتی مطیعانه (مأمون)، رفتار می‌کردند و در واقع قصد عوام فریبی داشتند و از آن طرف، فرق مختلف موجود در جامعه و آن سیاست درهای باز مأمون و نهضت ترجمه ای که به راه انداخته بود و انواع جلسات و....، فرصتی بیش از این در اختیار امام (علیه السلام) نمی گذاشت. ولی چنانچه دیدیم، امام (علیه السلام) در این اوضاع آشفته و مه آلود، تمام تلاش خود را در نشان دادن راه راست و درست و کشاندن افراد به این سمت نموده و با مواضع روشن و آشکار خویش، و معرفی سران فتنه هر چه بیشتر به مه زدایی و صاف و هموار نمودن این مسیر پرداختند و با توصیه‌ها و فرمایشات گهربار خود، دیگر شیعیان را از آلوده شدن و افتادن در
دام انحراف، بیمه نمودند. به امید آنکه از پیروان و رهروان واقعی آن امام رئوف (علیه السلام) باشیم. «والسلام» ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خیلی جالبه... ضد انقلابهای مؤثر همشون جزو مسئولین بودند❗️ ⬅️ از بنی صدر بگیر تا همین الان که دیگه نمی‌خوایم اسم ببریم😉... اونا می‌خوان نظام سرنگون بشه،مردم نمی‌ذارن... میگن مال خودمونه... 👈اهمیت انتخاب درست... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت شصت و یکم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: شصت و یکم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا