#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#رسانه #فضای_مجازی 🔻 آیا میدانید اینترنت کجا و با چه هدفی متولد شد؟ ⬅️ ما نیازمند گردانهای آگاهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماه_رمضان
#ثروت
🔻 خدایا نه آنقدر ثروتمندم کن که طغیان کنم و نه آنقدر فقیرم که فراموش شوم❗️
⬅️بخشی از دعای #امام_سجاد علیه السلام...
🔻 استاد رحیم_پور
@zandahlm1357
چشم به راه - قسمت صدم 320.mp3
28.81M
🎬 قسمت: صدم
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🍂 تصاویر زیبایی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء با نوای حاج صادق آهنگران با نوای کاروان.. @za
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_56208235.mp3
941.3K
🔴 نواهای ماندگار
💠 حاج صادق آهنگران
از سری نوحه های فتح المبین
آمدم تا کرخه را از خون خود دریا کنم
┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═┄
@zandahlm1357
🍂
🔻#پنهان_زیر_باران 4⃣4⃣
سردار علی ناصری
اردیبهشت ۱۳۶۲ بود. خانواده ام در روستای مظفری ساکن بودن از دختری در منطقه کوت عبدالله خواستگاری کردیم. پدر آن دختر، پسرخاله پدرم بود. روزی که برای خواستگاری به منزل آنها رفتیم، گفتم:
. می دانی که من تو جبهه هستم. موقعیتم طوری است که ممکن است گاهی بیست روز تا یک ماه نتوانم به خانه بیایم. این را از همین حالا باید بدانی و بپذیری. همچنین ممکن است یکی از این سه حالت برایم پیش آید: شهادت، جانبازی یا اسارت.
آن دختر گفت:
- به رغم آنکه بعضی از افراد خانواده مرا از این وصلت منع کرده اند، به آنان گفته ام که من همه این شرایط را با جان و دل پذیرا هستم. مگر شما برای چه کسانی می جنگید؟ برای حفظ ما و این مملکت دارید می جنگید.
مقدمات کار را خواهرم فراهم کرد و قرار شد روز چهارم تیر ماه ۱۳۶۳ عقد و ازداج کنیم. صبح آن روز، من در منطقه شط على بودم. همان صبح رفتم مأموریت شناسایی. محل مأموريتم، آن طرف روستای البيضه بود؛ مأموریتی سخت و دشوار. با خودم فکر می کردم: خوب است عصر که مردم برای مراسم عروسی جمع شده اند، خبر شهادتم را ببرند و پخش کنند. آی کیف دارد؟
ماموریت تا حوالی چهار بعد از ظهر طول کشید. عراقیها سخت در هور حساس شده و مشکلات فراوانی پیش آورده بودند. به شط علی که رسیدم، بچه ها گفتند:
- علی هاشمی با تلفن صحرایی چندین بار تماس گرفته و دنبالت می گرده. خیلی هم ناراحت بود.
- برای چی؟
- علی هاشمی گفته تا علی ناصری رسید، آب نخورد و به من زنگ بزند.
حدس زدم ماجرا از چه قرار است. به همین خاطر تلفن نکردم.
پیگیر باشید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آسودگی دشمنان با شنیدن خبر شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) سرانجام زمانی که خبر کشته شدن امیرالمؤم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ ناجَی الرَّسُولَ فَقَدَّمَ بَیْنَ یَدَیْ نَجْواهُ صَدَقات
اشاره
سلام بر کسی که با پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفتگوی پنهانی کرد و پیشاپیش گفتار پنهانش صدقهها داد.
نجوای انحصاری
این تنها آیه ای است از قرآن کریم که فقط یک نفر به آن عمل کرده و بعد نسخ شده است، و افتخار عمل به آن برای یک نفر به اثبات رسیده است.
در زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بسیاری از اعراب، برای کسب افتخارِ همدمی و تظاهر و تقرب به آن حضرت، و تنها برای جلب توجه حاضرین به نجوای ایشان با پیامبر اکرم، کنار حضرت مینشستند و به سخن میپرداختند، چنانچه مدت زیادی از وقت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) را میگرفتند.
در چنین موقعیتی بود که خداوند برای نقش بر آب کردن توطئه ایشان، آیات نجوا را نازل کرد تا نجوای حقیقی از نجوای منافقین مشخص شود:
(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نَاجَیْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیْ نَجْوَاکُمْ صَدَقَةً ذَلِکَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَأَطْهَرُ فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ) ؛ «ای مؤمنان! زمانی که میخواهید با پیامبر گفتگوی محرمانه کنید، پیش از گفتگوی محرمانه خود صدقه دهید، این برای شما بهتر و پاکیزه تر است، و اگر چیزی برای صدقه نیافتید [اجازه دارید تا محرمانه گفتگو کنید] زیرا خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. » [۱]
با نزول این آیه، منافقینی که سعی در تقرّب به پیامبر (صلی الله علیه و آله) داشتند و در عین حال به شدت بخیل بودند و مالشان به جانشان بسته بود، کنار رفتند و از صدقه دادن امتناع کردند و بعد از آن دیگر کسی به نجوا ننشست تا اینکه تنها امیرمؤمنان (علیه السلام) به نجوای حقیقی و انحصاری با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شناخته شد که اسرار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را در سینه میریخت.
امیرمؤمنان (علیه السلام) برای نجوا با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یک دینار قرض گرفت و آن را به ده درهم تقسیم نمود و سؤالات خود را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پرسید.
----------
[۱]: . سورة المجادله ١٢.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تجنیس تام برخی ادیبان آیه وَ یَوْمَ تَقُومُ السّٰاعَةُ یُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ مٰا لَبِثُوا غَیْرَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جذر اصم
برای اینکه جذر اصم بدست آید از این قاعده استفاده میشود. نزدیک ترین اعداد به مجذور را از آن کم میکنیم و حاصل را نگه میداریم، سپس جذر همان عدد نزدیک را گرفته و دو برابر کرده و همان باقیمانده را به آن میافزاییم، باقیمانده را به همان حاصل نسبت میدهند و به جذر عدد قریب میافزایند، جذر اصم بدست آید. مثلاً برای پیدا کردن جذر ۱۰، نزدیک ترین عدد که ۹ است از آن کم میکنیم و حاصل (۱) نگه میداریم. سپس جذر ۹ را گرفته (و آن را دو برابر کرده و با یک اضافه میکنیم و به همان حاصل نسبت میدهیم و به جذر عدد نزدیک اضافه مینماییم جذر اصم عدد ده، تقریباً ۳۱۷ خواهد شد.
#کشکول_شیخ_بهاء
@zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_281
و قال عليهالسلام
لَيْسَتِ الرَّوِيَّةُ كَالْمُعَايَنَةِ مَعَ الْإِبْصَارِ؛ فَقَدْ تَكْذِبُ الْعُيُونُ أَهْلَهَا، وَ لَا يَغُشُّ الْعَقْلُ مَنِ اسْتَنْصَحَهُ.
امام عليه السلام فرمود:
تفكر و انديشه همچون ديدن با چشم نيست، چراكه گاه چشم، به صاحبش دروغ مىگويد؛ ولى عقل (سليم) به كسى كه از او راهنمايى بخواهد غشّ وخيانت نمىكند.
شرح و تفسير
خطاى حس را با عقل اصلاح كنيد
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به خطاى حسّ اشاره مىكند كه گاه منشأ مشكلات عظيمى مىگردد آن حضرت مىفرمايد:«تفكّر و انديشه همچون ديدن با چشم نيست»؛ (لَيْسَتِ الرَّوِيَّةُ كَالْمُعَايَنَةِ مَعَ الْإِبْصَارِ) .
سپس به دليل آن اشاره كرده، مىفرمايد:«چه بسا چشم به صاحبش دروغ مىگويد؛ ولى عقل (سليم) به كسى كه از او راهنمايى بخواهد خيانت نمىكند»؛ (فَقَدْ تَكْذِبُ الْعُيُونُ أَهْلَهَا، وَ لَا يَغُشُّ الْعَقْلُ مَنِ اسْتَنْصَحَهُ) .
برخلاف آنچه علماى حسّى و تجربى مىپندارند هميشه حسّ و تجربه صحيحترين اطلاعات را در اختيار انسان نمىگذارد؛ خطاهاى حسّ را بسيارى از دانشمندان جمعآورى كردهاند كه ليست بزرگى را تشكيل مىدهد.
مثالهاى سادۀ آن را در زندگى روزانۀ خود مىبينيم هنگامى كه آتشگردان را به دور خود مىگردانند از دور دايرۀ كامل آتش مىبينيم در حالى كه آتش همواره در يك نقطه از اين دايره بيش نيست؛ ولى چون به سرعت گردش مىكند چشم ما فاصلهها را نمىبيند.
زمانى كه باران با سرعت مىبارد ما دانههاى باران را به صورت خط مستقيم مثلاً به طول نيم متر، كمتر يا بيشتر، مشاهده مىكنيم در حالى كه دانۀ باران يك نقطه بيشتر نيست. آن گاه كه در انتهاى خيابانى كه دو طرف آن را درخت پوشانده است مىايستيم و نگاه به طول خيابان مىكنيم احساس مىكنيم درختها هرچه از ما دورتر مىشوند به هم نزديكتر مىگردند و فاصلۀ آنها پيوسته كم مىشود در حالى كه مىدانيم اين فقط خطاى باصره است. و خطاهاى فراوان ديگر.
هنگامى كه چشم كه مهمترين حسّ ماست داراى خطاهاى فراوان است چگونه مىتوانيم به ساير حواس خود صددرصد اطمينان كنيم؟ اگر بخواهيم خطاى حواس را در گوش و حس لامسه و چشيدن و بوييدن نقل كنيم يك كتاب مىشود، به همين دليل ما بايد پيوسته خطاهاى حس را از طريق عقل اصلاح كنيم. مبادا خطاهاى حسى، ما را به كارهايى كه خلاف وظيفه و مسئوليت ما و خلاف رضاى خداست بكشاند.
درست است كه عقل نيز گاه خطا مىكند و انسان، معصوم نيست؛ ولى به هر حال وسيلۀ خوبى براى اصلاح خطاهاى حس محسوب مىشود.
امام عليه السلام به اين نكته در كلام نورانى خود اشاره كرده تا همگان به هوش باشند.
فراموش نكنيم اين سخن را هنگامى امام عليه السلام بيان كرد كه هنوز مباحث مربوط به خطاى حواس چندان مطرح نبود.
از سوى ديگر آنها كه تمام اعتمادشان بر حس است نبايد فراموش كنند كه حس هميشه امور پراكندهاى را در اختيار انسان مىگذارد، اين عقل است كه از آنها يك قاعدۀ كلى و علمى مىسازد كه در موارد مشابه قابل استدلال است، بنابراين هرگز نبايد به دليل اينكه عقل هم خطاپذير است آن را بىاعتبار دانست و تمام توجه خود را به حس معطوف داشت كه تا عقل، پشتيبان حس نباشد هيچ مشكلى حل نمىشود و هيچ قانون علمى به وجود نمىآيد.
تمام داروهايى كه براى بيمارىهاى مختلف تجويز مىشود و به صورت يك اصل كلى ارائه مىگردد نتيجۀ آزمايشهايى است كه نخست روى حيوانات و سپس تعدادى از انسانها انجام دادهاند، آنگاه از مجموع اين آزمايشهاى پراكنده، قانونى كلى استنتاج مىگردد.
از اين كلام حكيمانه مىتوان نتيجه گرفت كه هرگز نبايد به كار شعبدهبازان و ساحران دلخوش كرد و فريب كارهاى آنها را خورد، هر چند با حسّ خود، كار خارقالعادهاى از آنها ببينيم. هنگامى كه اعمال آنها را با نيّتهاى سوء و ادعاهاى باطلشان در كنار هم قرار مىدهيم اينجاست كه عقل ما حسّ ما را تكميل مىكند.
يا هنگامى كه مىبينيم دشمن قرآنها را بر سر نيزه كرده و دم از داورى قرآن مىزند در حالى كه آثار سوء نيت و ستمگرى از سابقۀ آنها كاملاً هويداست بايد به حكم عقل تن دَر دهيم و آن را يك نيرنگ بناميم.
در هر حال اين گفتار حكيمانه مىتواند سرچشمۀ نتيجهگيرىهاى مختلف در مسائل اخلاقى و سياسى و اجتماعى و علمى گردد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اگه هنوز عضو نیستی، یا علی👇🔗 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part06_مجمع الفضائل ج1.mp3
6.46M
اگه هنوز عضو نیستی، یا علی👇🔗
@zandahlm1357
چندنکته مهم درمورد فیکوس👇
✅نورغیرمستقیم(2متری پنجره جنوبی)
✅گرماورطوبت دوسته وازآبیاری زیاد
برگهاش میریزه وبسرما حساسه☃
✅خاکش خشک شدآبش بدید
اگه تشنگی بکشه برگاش آویزون میشه(1ربع بزاریدش تشت آب)
☘فیکوس به تعویض گلدون حساسه وگلدون کوچیک رو دوست داره 🌱هم از طریق برگ هم ازطریق ساقه میتونید داخل اب ریشه دارش کنید یه نایلون بکشید روش وقتی تو آبه و هردوروز آبشو نو کنید تا ریشه داد, بزنیدش توخاک✅😍