eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی جانشین سنوار به زودی 🔺خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران: شرایط کنونی را پیش‌بینی می‌کرد و برای پیشگیری از خلاءِ مدیریتی تدابیر لازم را اندیشیده بود. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🔴 نه به خریدن محصولات لطفا نشر بدهید 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تودهنی محکم مهمان برنامه به یاوه‌گویی تحلیلگر متعصب اسرائیلی! 🔶سینا عضدی، پژوهشگر و مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه جرج واشنگتن: 🔺این ادعا که در غزه همه چیز عالی بود و مردم زندگی خوبی داشتند، این ادعاها را حتی سازمان‌های حقوق بشر اسرائیلی هم رد کرده‌اند؛ غزه بزرگترین زندان آزاد جهان است و مردمش شانسی برای آینده خود نمی‌دیدند. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
76.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درگیری و فحاشی اپوزیسیون به یکدیگر در پخش زنده🤔 وقتی دورهمی اپوزیسیون برای ائتلاف به فحاشی به یکدیگر منجر شد. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هوش درخشان و قدرت سیدحسن نصرالله در مدیریت جبهه را ببینید. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
در حکایات عرب آمده است که خرگوش و روباهی به داوری نزد سوسماری رفتند، به او گفتند: ای ابوحلس (کنیه ی سوسمار است)، از سوراخ بیرون بیا و بین ما داوری کن. سوسمار گفت: در درون خانه اش حکم می‌کند. خرگوش گفت: من خرمایی یافتم. سوسمار گفت: شیرین است آن را بخور. خرگوش گفت: روباه آن را از من گرفته است. سوسمار گفت: غذای خوبی در اختیار دارد. خرگوش گفت: من یک سیلی به او زدم. سوسمار گفت: هرکه شروع کرده ستمگر است. خرگوش گفت: او هم سیلی به من زد. سوسمار گفت: او از خود دفاع کرده است. خرگوش گفت: بین ما داوری کن، سوسمار گفت: همه ی جوابهای من داوری بود. همه این موارد در عرب ضرب المثل شده است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
Part02_بوستان سعدی.mp3
5.69M
در سبب نظم كتاب ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
۵۲- «رَبِّ العالَمینَ» تفسیر نماز » «رَبِّ العالَمینَ» خداوند، پروردگار همه هستی است. آنچه در آسمانها و زمین و میان آنهاست، پروردگارشان اوست: «رَبُّ السَّمواتِ وَالْاَرْضِ وَ ما بَیْنَهُما» [۱] و «هُوَ رَبُّ کُلِّ شَی ءٍ» [۲] حضرت علی علیه السلام در تفسیر «عالَمین» می‌فرمایند: «من الجمادات و الحیوانات» یعنی او پروردگار جماد و حیوان، جاندار و بی جان است. گرچه گاهی مراد از «عالَمین» در قرآن، انسان‌ها هستند، امّا بیشتر موارد، عالَم به معنای مخلوقات و عالمین به معنای تمام مخلوقات استعمال شده است. از این آیه فهمیده می‌شود پروردگار تمام هستی اوست و آنچه در جاهلیت و در میان بعضی ملّت‌ها اعتقاد داشتند که برای هر نوعی از موجودات، خدائی مستقل است که «ربّ النّوع» آن پدیده است، فکری باطل است. خداوند برای همه موجودات پس از آفرینش، مسیری برای رشد و تکامل تعیین نموده و تربیت الهی همان مسیر هدایت اوست. «رَبُّنَا الَّذی اَعْطی کُلَّ شَی ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدی» [۳] پرودگار ما کسی است که به همه موجودات نعمت وجود بخشیده و سپس آنها را به سوی کمال هدایت نموده است. اوست که به زنبور عسل یاد داده از چه گیاهی بمکد و به مورچه آموخته چگونه قوت زمستانی خود را ذخیره کند و بدن انسان را چنان آفریده که بطور خودکار خون سازی کند. آری چنین خداوندی شایسته سپاس وستایش است. یکی از ویژگی‌های انسان آن است که در برابر جمال و کمال و زیبائی، ستایش و در برابر نعمت‌ها و احسان‌ها تشکر می‌کند. خداوند متعال، بخاطر کمال و جمالش شایسته ستایش و بخاطر احسان و اِنعامش لایق شکرگزاری است. البتّه تشکر از خدا، منافاتی با سپاسگزاری از مخلوق ندارد، به شرط آنکه به امر خدا و در مسیر خدا باشد. گرچه درواقع هر کس با هر زبانی هرگونه ستایشی ---------- [۱]: ۱۹۱) سوره مریم، آیه ۶۵. [۲]: ۱۹۲) سوره انعام، آیه ۱۶۴. [۳]: ۱۹۳) سوره طه آیه ۵۰. از دیگران می‌کند، در حقیقت منشأ و سرچشمه آن را حمد می‌کند. «ربّ العالَمین» یعنی رابطه خداوند با مخلوقات رابطه ای دائمی و تنگاتنگ است. «ربّ العالَمین» یعنی امکان رشد و تربیت برای همه وجود دارد. نه تنها خوبان که بدها نیز در حال بهره گیری از نعمت‌های الهی هستند. «کُلاًّ نُمِدُّ هؤلاءِ وَ هؤُلاءِ» [۱] خداوند می‌فرماید: ما همه را کمک می‌کنیم و میدان را برای همه باز گذاشته ایم تا هرکس به هر هدفی که دارد برسد. البتّه چون دنیا دار تزاحم و موانع است، طبیعی است که همه کس به همه آرزوهایش نمی رسد. ---------- [۱]: ۱۹۴) سوره اسراء، آیه ۲۰. «ربّ العالمین» یعنی خداوند هم مالکِ هستی است هم مدبّر آن. کلمه «ربّ» یا از ریشه «رَبَیَ» به معنای رشد و تربیت گرفته شده و یا از واژه «رَبَّ» به معنای صاحب. خداوند هم صاحب جهان است هم مربّی و مدبّر آن. «لَهُ الْخَلْقُ وَالْاَمر تَبارَک اللَّهُ رَبُّ الْعالَمینَ» [۱] هم آفرینش از اوست هم اداره آن و هم پرورش دهنده همه اوست. طبق روایات کلمه «الحمدلِلّه ربّ العالمین» بهترین تشکر از نعمت‌های خداوند است و لذا سفارش شده قبل از هرگونه دعا و درخواستی از خدا، حمد خدا کنید وگرنه دعا ناقص است. نه تنها در آغازِ دعا و نیایش، بلکه اهل بهشت در پایان کار همان شعار را تکرار می‌کنند که: «وَ آخِرُ دَعْویهُمْ اَنِ الْحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ» [۲] ---------- [۱]: ۱۹۵) سوره اعراف، آیه ۵۴. [۲]: ۱۹۶) سوره یونس، آیه ۱۰. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
aac_Ghazaleh - Aeneha.mp3
11.45M
🎙 📓 👈 📌این داستان؛ دلی به پاکی آئینه ها ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️نماز اول وقت و اقتداء به امام زمان(عج) ❓اینکه گفته می شود اگر نماز را اول وقت بخوانید گویی به امام زمان (عج) اقتدا کرده اید، از آنجاییکه افق شرعی شهرها فرق می کند، چطور اول وقت ما و امام زمان(عج) یکی می شود؟ 💠 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سلام درس بیستم ۶-ششمین مورد از شک های صحیح، وقتیه که در حالیکه ایستاده هستیم بین اینکه چهار رکعت خوندیم یا پنج رکعت، شک کنیم. در این حالت باید بشینیم تا شک ما تبدیل به "شک بین سه و چهار" بشه. بعد بنارو بر چهار میزاریم و نمازو تموم میکنیم و بعدش یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نماز احتیاط نشسته میخونیم. یادآوری از گذشته: -گفتیم که دومین مورد از شک های صحیح، شک بین سه و چهاره که هرجایی از نماز این شک برای ما پیش بیاد باید بنارو بر چهار بزاریم و نمازو تموم کنیم و بعدش یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نماز احتیاط نشسته بخونیم. -اشاره کردیم که توی نماز احتیاط نیازی نیست سوره خونده بشه و خوندن حمد کافیه. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
💎 جواب کامل شبهه 2️⃣3️⃣2️⃣ چرا در عزاداری امام حسین علیه‌السلام لباس مشکی می‌پوشیم در حالی که رنگ مشکی کراهت دارد و رنگ تشیع مشکلی نبوده است و خود اهل بیت علیهم‌السلام از رنگ مشکی نهی کرده‌اند؟! 🔶 اول: پوشیدن لباس مشکی در همه‌ی موارد و در همه جا مکروه نیست بلکه در بعضی‌ چیزها و بعضی جاها استثنا شده است. چنانکه در روایات آمده پوشیدن چکمه و عمامه و عبای مشکی استثنا شده است. ◾️ مثل روایت اهل بیت علیهم‌السلام که فرمودند: «كَانَ رَسُولُ اللَّه يَكْرَهُ‏ السَّوَادَ إِلَّا فِي‏ ثَلَاثٍ‏ الْخُفِّ وَ الْعِمَامَةِ وَ الْكِسَاءِ؛ رسول خدا سیاه پوشی را مکروه می‌دانست، مگر در سه مورد: چکمه، عمامه و عبا. [1] 🔷 دوم: پوشیدن لباس مشکی درست است کراهت دارد ولی در زمان عزاداری کراهت ندارد همان طور که خود اهل بیت علیهم السلام در مراسم عزاداری مشکی می‌پوشیدند. مثلا امام حسن علیه‌السلام در شهادت امیرالمومنین علیه السلام مشکی پوشید. [2] 🔶 سوم: کسی که مشکی می‌پوشد با همان پوشش به دیگران پیام می‌دهد که عزادار است و در شرایطی نیست که با شما شوخی کند و شاد باشد. 🔷 چهارم: رنگ مشکلی نماد غم و اندوه است و کسی که عزادار است با پوشیدن لباس مشکی غم و اندوه خودش را ابراز می‌کند و با این کار یک نوع تخلیه روحی برای او اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود با این کار درد و غم را در دل خودش نریزد که باعث سکته و افسردگی شود. ◾️ البته پوشیدن لباس مشکی بدون دلیل و در طولانی مدت باعث افسردگی می‌شود. 🔶 پنجم: لازم به یادآورى است که هر چند علما بر اساس روایات به کراهت لباس سیاه به خصوص در نماز فتوا داده‌اند، ولى پوشیدن آن براى عزاى امام حسین علیه‌السلام کراهتى ندارد و شاید برتری نیز داشته باشد؛ زیرا جنبه تعظیم شعائر بر آن غلبه دارد. [3] 🌐 منابع: [1]ـ کافی، ج 6، ص 449. [2]ـ شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج16، ص22، ذیل وصیت نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع). [3]ـ پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/170 📎 📎 📎 📎 📎
💎 جواب کامل شبهه 3️⃣3️⃣2️⃣ امام حسین علیه‌السلام برای اینکه کشته نشود به عمر سعد التماس کرد که اجازه دهد که به ایران یا روم برود و با آنان بجنگد یا به مدینه برگردد یا به دمشق برود و با یزید بیعت کند و عمر سعد از ابن زیاد برای صلح با امام اجازه گرفت و ابن زیاد هم قبول کرد ولی شمر نظر او را عوض کرد و گفت جز با کشتن حسین راضی نشود؟! 🔶 اول: آنچه که در منابع معتبر آمده است امام حسین علیه‌السلام به فرستاده عمر سعد که پرسید چرا به اینجا آمده‌اید فرمود: «از طرف من به امیرت بگو، من خود به این دیار نیامده‌ام، بلکه مردم این دیار مرا دعوت کردند تا به نزدشان بیایم و با من بیعت کنند و مرا از دشمنانم بازدارند و یاریم نمایند، پس اگر ناخشنودند از راهى که آمده‌ام باز مى‌گردم». [1] 🔷 دوم: وقتی فرستاده عمرسعد جواب امام را برای او آورد او برای ابن زیاد نامه نوشت و جواب امام حسین علیه‌السلام را برای او فرستاد ابن زیاد هم گفت: از امام و یارانش برای یزید بیعت بگیر تا بعدا نظرم را بدهم. عمر سعد هم نامه ابن زیاد را برای امام فرستاد امام فرمود: جواب ابن زیاد را نمی‌دهم و بالاتر از مرگ سرانجامی نیست و خوشا به چنین مرگی. [2] ◾️ بنابراین امام حاضر است بمیرد ولی با یزید بیعت نکند چه برسد بخواهد پیشنهاد آن را بدهد. 🔶 سوم: چون امام حسین علیه‌السلام نمی‌خواهد خون کسی ریخته شود و یا آغاز کننده‌ی جنگ باشد. به این خاطر پیشنهاد برگشت می‌دهد ولی التماس نمی‌کند. 🔷 چهارم: عمر سعد چون دوست نداشت با امام حسین علیه‌السلام بجنگد و از طرفی هم نمی‌خواست فرمانداری ملک ری را از دست بدهد به این خاطر دوست داشت بدون جنگ و خونریزی بین امام حسین علیه‌السلام و یزید صلح برقرار شود به این خاطر از قول خودش به ابن زیاد نوشت که امام حسین علیه‌اسلام حاضر به بیعت با یزید شده است پس یا اجازه دهید برگردد به مدینه یا به مرزهای کشور اسلامی برود. ◾️ ابن زیاد هم قبول کرد ولی شمر که آنجا بود گفت اگر بگذاری حسین برود قدرتمندتر می‌شود و دیگر دست تو به او نمی‌رسد. به این خاطر ابن زیاد نامه نوشت به عمرسعد که از حسین بیعت بگیرد یا او را بکشد و شمر را هم بر عمرسعد نگهبان قرار داد که اگر دستور را اطاعت نکرد گردن او را بزند. [3] 🔶 پنجم: منابعی که این مطلب را نقل کردند منابع غیرشیعی هستند که معتبر نیستند و از دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام هستند مثل تاریخ طبری که این مطلب را از قول ابومخنف نقل می‌کند و جالب اینجاست که خود اهل سنت ابومخنف را قبول ندارند حال چطور طبری از قول کسی نقل می‌کند که او را قبول ندارد. 🔷 ششم: البته اگر مطلبی را منابع غیرشیعی و دشمنان نقل کردند که در منابع معتبر شیعی آمده باشد، آن مطلب معتبر است و می‌توان آن را قبول کرد چون شیعه و غیر شیعه روی آن اتفاق دارند. یعنی اگر مطلبی را تاریخ طبری نقل کرده که در منابع معتبر شیعی آمده است می‌توان آن را قبول کرد. ◾️ مثلا همین طبری در جایی دیگر بیان می‌کند که امام حسین علیه‌السلام در مقابل سپاه اموی فرمودند: «والله لا أعطیهم بیدی إعطاء الذلیل ولا أقر إقرار العبید؛به خدا قسم خود را همانند انسان‌های ذلیل و خوار تسلیم آن‌ها (یزید و عبید الله بن زیاد لعنهم الله) نمی‌کنم و هیچ‌گاه همانند بندگان حقیر و پست اقرار (به خلافت و درخواست بیعت) نمی‌کنم». [4] 🔶 هفتم: در هیچ نقل قولی از ابومخنف در کتاب‌های علمای شیعی مثل شیخ مفید و شیخ صدوق و شیخ طوسی چنین مطلبی نقل نشده است. 🔷 هشتم: علاوه بر این، در کتاب ابومخنف که توسط منابع شیعی چاپ شده است در هیچ جای آن چنین ادعایی نیامده است. 🔶 نهم: اگر چنین مطلبی هم در برخی از کتاب‌های شیعی آمده است از باب نقل قول از دشمنان است نه اینکه نظر صاحب کتاب باشد. 🌐 منابع: [1]ـ تاریخ طبرى، ج 4، ص 311؛ ارشاد مفید، ص 435 و بحارالانوار، ج 44، ص 383. مقتل الحسین خوارزمى، ج 1، ص 241. [2]ـ اخبار الطوال، ص 253. [3]ـ مفید، محمد بن محمد، الإرشاد للمفید/ ترجمه رسولى محلاتى، ج‏2 ؛ ص89، تهران، چاپ: دوم، بى تا. قمی، شیخ عباس، منتهى الآمال فی تواریخ النبی و الآل، ج2، ص: 789، ‏ناشر: دلیل ما، مکان نشر: قم‏، سال چاپ: 1379 ش‏، نوبت چاپ: اوّل.‏ [4]ـ ابوجعفر طبری، محمد بن جریر، تاریخ الأمم والرسل والملوک،ج3، ص: 319، دار الکتب العلمیة – بیروت، چاپ اول، 1407، 5 جلد. 📎 📎 📎 📎 📎 📎