eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
روانشناسی قلب 68.mp3
6.01M
68 ❣قلب... فقط زمانی میتونه درگیر آسمون بشه؛ که از زمین... رها باشه! 👌زنجیرهایی که؛ قلبتو،به زمین وصل کردند؛ باز کن... پرواز سخت نیست.
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۷) 💠 از رجایی و باهنر بیاموزیم 📌 امام خمینی (ره ): چه بسا اشخاصی هستند که اگر کدخدای ده بشوند،تغییر می‌کنند به واسطه ضعفی که در نفسشان هست،تحت تأثیر آن مقامی که پیدا می‌کنند. واقع می‌شوند،و اشخاصی هستند که مقام تحت تأثیر آنهاست از باب قوّت نفسی که دارند. آقای رجایی، آقای باهنر در عین حالی که خوب، یکیشان بود ، یکیشان بود، اینطور نبود که در آنها تأثیر کرده باشد، آنها در ریاست تأثیر کرده بودند. یعنی، آنها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان، ریاست آنها را نبرده بود تحت لوای خودش. 📚صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۳۵ دیدار حضرت امام خمینی(ره) با رئیس جمهور ٬ نخست وزیر و هیأت به مناسبت هفته دولت مورخ: ۱۳۶۵/۰۶/۰۸ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
نماز باران و بلعيدن دوشيره در پرده در زمان حكومت ماءمون - خليفه عبّاسى - در يكى از سال‌ها خشك سالى شد و زراعت هاى مردم در كم آبى سختى قرار گرفت، ماءمون در يكى از روزهاى جمعه به حضرت علىّ بن موسى الرّضاعليهما السلام پيشنهاد داد تا آن حضرت جهت بارش باران و رفاه مردم چاره اى بينديشد. امام عليه السلام فرمود: بايستى مردم سه روز - شنبه، يك شنبه، دوشنبه - را روزه بگيرند و در سوّمين روز جهت دعا و نيايش به درگاه پروردگار متعال عازم بيابان گردند. پس چون روز سوّم فرا رسيد، حضرت به همراه جمعيّتى انبوه به صحراء رفتند و سپس امام عليه السلام بر بالاى بلندى رفت و پس از حمد و ثناى الهى اظهار داشت: پروردگارا، تو حقّ ما اهل بيت را عظيم و گرامى داشته اى، اينك مردم به تبعيّت از فرمانت به تو روى آورده و متوسّل شده اند ؛ و به اميد رحمت و فضل تو به اينجا آمده اند و آرزوى بخشش و احسان تو را دارند. خداوندا! بر آن‌ها باران رحمت و بركت خود را فرود فرست تا سيراب و بهره مند گردند. در همين لحظه، ناگهان باد، شروع به وزيدن گرفت و ابرى ظاهر گشت و صداى رعد و برق عجيبى در فضا پيچيد و مردم حالتى شادمانه به خود گرفتند. حضرت جمعيّت را مخاطب قرار داد و فرمود: آرام باشيد، اين ابر براى شما نيامده است، ماءموريت او جاى ديگرى است. و پس از آن، ابر ديگرى نمايان شد و اين بار نيز مردم شادمان شدند، همچنين امام عليه السلام فرمود: آرام باشيد، اين ابر ماءموريّتش براى جمعيّت و سرزمينى ديگر است. و به همين منوال تا دَه مرتبه ابر آمد و حضرت چنين مى فرمود. تا آن كه در يازدهمين مرحله، امام عليه السلام اظهار نمود: اين ابر براى شما آمده است، اكنون شكرگزار خداوند متعال باشيد و برخيزيد به خانه هايتان بازگرديد، كه تا به منازل خود وارد نشويد، باران نخواهد باريد. امام جواد عليه السلام در ادامه روايت فرمود: تا زمانى كه مردم به خانه هايشان نرفتند، ابر از باريدن خوددارى كرد ؛ امّا به محض آن كه مردم داخل خانه هاى خود شدند، باران به قدرى باريد كه تمام رودها و نهرها پر از آب شد و مردم مى گفتند: اين از بركت وجود مقدّس فرزند رسول خدا صلى الله عليه و آله است. بعد از آن، امام رضا عليه السلام در جمع مردم حضور يافت و ضمن سخنرانى مهمّى فرمود: اى مردم! احكام و حدود الهى را رعايت كنيد ؛ و هميشه در تمام حالات، شكرگذار نعمت‌ها و رحمت هاى خداوند باشيد، معصيت و گناه مرتكب نشويد، اعتقادات و ايمان خود را نسبت به خداوند و رسول و ائمّه اطهار عليهم السلام تقويت نمائيد. و نسبت به حقوقى كه بر عهده يكديگر داريد بى توجّه نباشيد و آن‌ها را رعايت كنيد، نسبت به يكديگر دلسوز و يارى، مهربان باشيد ؛ و بدانيد كه دنيا وسيله اى است براى عبور به جهانى ديگر، كه اءبدى و جاويد مى باشد. سپس امام جواد عليه السلام افزود: بعد از اين جريان، عدّه اى از سخن چينان دنياپرست و چاپلوس نزد ماءمون رفتند و گفتند: اين شخص - بعنى امام رضا عليه السلام - با اين سحر و جادويش همه را شيفته خود گردانيده است و مردم را بر عليه خليفه و دستگاهِ حكومت تحريك مى كند. لذا ماءمون شخصى را فرستاد تا حضرت رضا عليه السلام را نزد وى آورد ؛ و چون حضرت وارد مجلس ماءمون شد، يكى از وزراى حكومت به امام خطاب كرد و گفت: تو با آمدن باران، ادّعاهائى كرده اى ؛ چنانچه در كار خود صادق و مطمئنّ هستى، دستو بده تا اين دو شيرى كه بر پرده خليفه نقاشى شده اند، زنده شوند. امام رضا عليه السلام بانگ برآورد: اى دو شير درّنده! اين شخص فاجر را نابود كنيد، كه اءثرى از او باقى نماند. ناگهان آن دو عكس به شكل دو شير حقيقى در آمدند و آن وزير سخن چين دروغ گو را دريده و بدون آن كه قطره خونى از او بريزد، او را بلعيدند. و آن گاه اظهار داشتند: ياابن رسول اللّه! اجازه مى فرمائى تا ماءمون را نيز به دوستش ملحق گردانيم؟ ماءمون با شنيدن اين سخن بيهوش شد و روى زمين افتاد و چون او را به هوش آوردند، دو مرتبه آن دو شير گفتند: اجازه بفرما تا او را نيز نابود كنيم؟ حضرت فرمود: خير، مقدّرات الهى بايد انجام پذيرد و سپس به آن دو شير دستور داد تا به جاى خود بازگردند و آن‌ها نيز به حالت اوّليه خويش بازگشتند. و ماءمون به امام رضا عليه السلام گفت: الحمدللّه، كه مرا از شرّ اين شخص - حميد بن مهران - نجات بخشيدى. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- واقفیه: پس از شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) در سال ۱۸۳ هجری، عواملی دست به دست هم داده تا عده ای امام کاظم (علیه السلام) را آخرین امام و مهدی موعود دانسته و بر این اساس، بر او توقف نموده و امامت امام رضا (علیه السلام) و سایر امامان معصوم (علیه السلام) را نپذیرفتند. توقف کنندگان بر امام کاظم (علیه السلام)، خود به گروه‌هایی از حیث چگونگی رحلت و غیبت و ظهور و قیام امام کاظم (علیه السلام) تقسیم می‌شدند و مسألة وقف بر امام کاظم (علیه السلام)، چنانچه خواهد آمد توسط عده ای از اصحاب برجسته و وکلای آن حضرت (علیه السلام)، به راه انداخته و تبلیغ و حمایت می‌شد و با توجه به این که مبلغان آن، از جایگاه علمی و اجتماعی بالایی برخوردار بودند، مشکلات فراوانی را برای جامعة شیعه به وجود آوردند. در مورد مدت دوام و زمان انقراض این فرقه گفته شده که بر خلاف پندار برخی از دانشمندان شیعه در قرن پنجم که تصور می‌کردند که این گروه تا آن زمان منقرض شده اند، پیروان این مذهب حداقل تا اواسط قرن ششم وجود داشته اند. [۳] امّا با گذشت زمان، بیشتر شیعیان، فرزند ارشد امام کاظم (علیه السلام) یعنی حضرت رضا (علیه السلام) را به عنوان امام و جانشین ایشان پذیرفتند. این گروه از شیعیان با نام «قطعیّه [۱] » شناخته شدند. پس در آغاز قرن سوم هجری، اکثریت شیعیان امامی از امام رضا (علیه السلام) به عنوان امام مفترض الطاعة خود اطاعت می‌نموده اند. [۲] چنانچه گذشت تا زمان امامت امام رضا (علیه السلام) شیعه به فرقه‌های بسیاری تقسیم شد که در این پژوهش برآنیم که به فرقه‌های موجود و مهم تر در زمان آن حضرت (علیه السلام)، و تعامل امام (علیه السلام) با آنها بپردازیم. ---------- [۳]: مدرسی طباطبایی، پیشین، ص ۱۲۴. [۱]: قطعیّه: گروهی از شیعیان که به وفات امام کاظم (علیه السلام) و جانشینی امام رضا (علیه السلام) پس از ایشان، قطع و یقین یافته بودند. ر. ک: ناشی اکبر، پیشین، ص ۷۳؛ نوبختی، پیشین، صص ۷۹-۸۰. [۲]: مدرسی طباطبایی، پیشین، صص ۱۲۶-۱۲۸. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت نهم.mp3
11.59M
🎬قسمت: نهم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
19 آبان 1402 - چند دقیقه برای تفکر - شبکه 4 - ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
26.52M
🔹 متافیزیک انقلاب و دیپلماسی داروینی (دوگانه خداپرستان و کدخداپرستان) نشست سیاست خارجی فاعل یا منفعل؟) - به احترام شهدای فلسطین- ۱۳۹۴ چند دقیقه برای تفکر شبکه_چهار 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۹ : آقای سام هزینه بازسازی را می دهد 🎞 🇮🇷 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۹ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
مقدمه زیارت نشان از محبت انسان به فطرت خویش، دوستدار محبت است، از این رو به افراد خاصی علاقه مند می‌شود و به آن‌ها عشق می‌ورزد. زیارت، بهترین نمونه بزرگ داشت و ارادت به آستان بزرگان دین است؛ زیرا بار سفر بستن و سختی‌های سفر را تحمل کردن، نشان می‌دهد که عشق و محبت خالصانه، وجود زائر را فرا گرفته و او را مشتاق زیارت انسانی کامل کرده است. جایگاه زیارت در اسلام زیارت در اسلام به ویژه در فرهنگ غنی شیعه از جایگاه والایی برخوردار است. ائمه اطهار (علیهم السلام) پیروان خود را به زیارت دعوت کرده اند و به «زائر» وعده پاداش فراوان داده اند. [۱] در اهمیت زیارت همین بس که در کتاب‌های شریف کافی و تهذیب که از کتب اربعه به شمار می‌روند فصلی مجزا به همین موضوع اختصاص داده شده است. [۱] ---------- [۱]: . جهت اطلاع رجوع شود به: کامل الزیارات، بحار الانوار مجلد ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ طبع بیروت و موسوعۀ زیارات المعصومین (علیهم السلام) طبع شده در ۷ جلد اثر مؤسسه پیام امام هادی (علیه السلام). [۱]: . الکافی جلد چهارم ابواب الزیارات صفحات ۵۴۸ - ۵۸۷ و تهذیب الاحکام جلد ششم کتاب الزیارات صفحات ۱ - ۱۱۱. حکمت زیارت زیارت، نشانه احترام به مقام والا و ارزشمند خاندان پیامبر:، پیروی از راه و ادامه دادن هدف‌های شان، وفاداری به ولایت ایشان، زنده نگه داشتن نام، یاد، خاطره، فرهنگ و تعالیم آنان است. امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «ان لکل امام عهداً فی عنق اولیائه و شیعته... ؛ هر امامی بر دوستان و شیعیانش عهدی دارد، و زیارت قبورشان از مصادیق تام وفای به عهد و حُسن ادای وظیفه به شمار می‌رود. لذا هر کس از روی رغبت و میل، به زیارت برود ایشان در قیامت شفیع او خواهند بود. » [۲] اگر مردم در دوره زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای طلب رحمت و مغفرت الهی به محضر ایشان می‌آمدند پس از شهادت نیز این ارتباط ادامه دارد، چنانکه در زیارت ایشان می‌خوانیم: «و اذا لم الحقک حیا فقد قصدتک بعد موتک عالما ان حرمتک میتا کحرمتک حیا فکن لی لذلک عند الله شاهدا؛ اگر در زمان حیات شما موفق به دیدارتان نشدم، اکنون قصد زیارت شما کرده‌ام و اعتقاد دارم که احترام نهادن به شما پس از مرگ، مانند زمان حیات تان است. پس نزد خدا بر احوال من شاهد باش. » [۱] ---------- [۲]: . الکافی ۴/۵۶۷؛ کامل الزیارات ۲۳۷؛ عیون اخبار الرضا (علیه السلام) ۲/۲۹۲؛ من لا یحضره الفقیه ۲/۵۷۷؛ تهذیب الاحکام ۶/۷۹؛ روضة الواعظین ۲۰۲؛ المزار المفید ۲۰۱؛ الفصول المهمه الحر العاملی ۳/۳۷۰؛ بحار الانوار ۹۷/۱۱۶؛ الوافی ۱۴/۱۳۳۲؛ مفاتیح الشرایع ۱/۳۹۴؛ الحدائق الناضره ۱۷/۴۳۳. [۱]: . بحار الانوار ۹۷/۱۶۳؛ مناسک الحج الگلپایگانی ۱۹۷. https://eitaa.com/zandahlm1357
تقوا عارفی به استادش گفت: سفارش کاملی به من بفرما. گفت: تو را سفارش می‌کنم به سفارش پروردگار اول و آخر جهانیان که فرمود:... وَ لَقَدْ وَصَّیْنَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتٰابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ إِیّٰاکُمْ أَنِ اتَّقُوا اللّٰهَ... [۱] و شکی نیست که خدای متعال به صلاح بندگان از همه آگاه تر است و رحمت و رأفت خدا از هرکس برتر است. اگر در دنیا خصوصیتی برای بنده سزاوارتر و پر خیرتر و با ارزش تر و عبودیت آفرین تر از این خصلت یعنی تقوا وجود می‌داشت، خدا آن را بیان می‌کرد، و بندگانش را به آن سفارش می‌کرد. وقتی فقط تقوا آورده است، دانسته می‌شود که تقوا جامع هر نصیحت و ارشاد و بیدارباش و خیر و صلاح است. شکر بیجا حکیمی گوید: هرگاه کسی بدون اینکه از تو خیری ببیند تشکر کرد، بدان اگر کمکی کردی و به آخر نرساندی کفران می‌کند. ---------- [۱]: ۱) - نساء، ۱۳۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۰- مدیریت در عبادت تفسیر نماز » مدیریت در عبادت مدیریت تنها در مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه امور عبادی نیز نیاز به مدیریت دارد. در مدیریت اصولی مطرح است: برنامه ریزی و طرح کار، گزینش نیروی کارآمد، انضباط و نظارت، تشویق و کنترل و امثال اینها. در عبادت نیز باید این اصول رعایت شود تا موجب رشد و کمال شود. نماز یک طرح معیّن دارد، با تکبیر آغاز می‌شود و با سلام تمام. تعداد رکعات و رکوع و سجودش مشخّص است. اوقات انجام آن مخصوص، و جهت آن رو به قبله است. امّا طرح تنها کافی نیست، اقامه و اجرای آن نیز نیاز به گزینشِ امام جماعتی جامع و جامعه نگر دارد. باید مردم را از طریق آداب و اخلاق و نظافت و نشاط به نماز و مسجد ترغیب و تشویق کرد. باید نظم و هماهنگی در صفوف جماعت و تبعیت از امام جماعت مراعات شود و به هر حال مدیریتی کامل را می‌طلبد تا به بهترین نحو پیاده شود. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا