eitaa logo
ذهن‌شناخت
212 دنبال‌کننده
371 عکس
35 ویدیو
35 فایل
نگاشته ها و مطالبی در حوزه فلسفه ذهن، فلسفه نفس و علوم شناختي ارتباط با مدیر: @Dargahifar_reza
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
غول هوش مصنوعی گوگل از راه رسید 🔹گوگل از هوش مصنوعی «جمینی» خود رونمایی کرد. مدیرعامل گوگل در مراسم رونمایی از جمینی گفت: «این آغاز عصر جدیدی از هوش مصنوعی در گوگل است: عصر جمینی.» 🔹جمینی برخلاف سایر مدل‌های هوش مصنوعی، برای تشخیص، درک و ترکیب انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، تصویر، صدا، ویدیو و کد آموزش دیده و رقیبی قدرتمند برای ChatGPT است. 🔸این مدل چیزی بیش از یک هوش مصنوعی است و ۳ نسخه دارد: یک نسخه سبک به نام «جمینی نانو» که به‌صورت بومی و آفلاین در دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود. 🔸یک نسخه قوی‌تر به نام «جمینی پرو» که به‌زودی بسیاری از خدمات هوش مصنوعی گوگل را تامین می‌کند و از امروز ستون فقرات گوگل بارد است. 🔸و یک مدل حرفه‌ای به نام «جمینی اولترا» که قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ است که گوگل تاکنون ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که بیشتر برای مراکز داده و برنامه‌های کاربردی سازمانی طراحی شده. 🔹مدیرعامل گوگل می‌گوید این مدل در نهایت در موتور جست‌وجوی گوگل، محصولات تبلیغاتی آن، مرورگر کروم و... ادغام خواهد شد. جمینی فعلاً به زبان انگلیسی در دسترس است. @Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تغییر رنگ لباس با کمک هوش مصنوعی 🔹محققان هنگ‌کنگی پارچه‌ای تولید کرده‌اند که توانایی تغییر رنگ و بازیافت دارد. 🔹این پارچه از الیاف نوری تولید شده و با کمک هوش مصنوعی حرکات کاربران را توسط یک دوربین کوچک تشخیص داده و متناسب با آن‌ها تغییر رنگ می‌دهد. @Farsna - Link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 اولین شبکه خبری جهانی هوش‌مصنوعی شبکه خبری جهانی جدیدی در سال 2024 راه‌اندازی خواهد شد که در آن به‌طور کامل از مجری‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌شود. مجریان این شبکه خبری که Channel 1 نام دارد به‌صورت متفاوت طراحی شده‌اند و تقریباً به هر زبانی می‌توانند صحبت کنند. همچنین آن‌ها با استفاده از زبان بدن که برای گویندگان اخبار مهم است نیز آشنا هستند و حتی در مواقعی می‌توانند از طنز استفاده کنند.
امروز هوش مصنوعی مرگ تئوری‌ها را رقم می‌زند امروز شکافی میان علوم انسانی و جهان دیده می‌شود که داده‌وارسازی علوم انسانی است. تبدیل آموزه‌های علوم انسانی به داده‌های قابل پردازش، هوشمندسازی، دیده‌بانی ارزیابی و تحلیل تغییرها و تحول‌های انسانی به شکل بلادرنگ؛ ارتقای بهره‌وری و کارایی دانشمندان است که فهم و تبیین پیچیدگی‌های حاکم بر مسائل و موضوع‌های علوم انسانی و سرعت بخشیدن به فرآیندهای پژوهش و دستیابی به اثربخشی و کارآمدی را مطرح می کند. امروز هوش مصنوعی مرگ تئوری‌ها را رقم می‌زند. تعالی بخشیدن به تصمیم‌گیری به منزله ارائه بینش و پیش بینی براساس تجزیه و تحیل داده‌هاست. فهم شبکه ارتباطی میان موضوعات و زمینه‌های متفاوت شکل‌دهنده به واقعیت‌ها را در پی دارد. همچنین ایجاد فرصت‌های پژوهشی نوین مطرح است که تجزیه و تحلیل و شناسایی الگوهای حاکم بر کلان داده‌ها را در پی دارد و علوم انسانی دیگر نمی‌تواند در این حوزه نقشی داشته باشد. متن کامل خبر: https://scih.ir/3pEVL مجمع عالی علوم انسانی اسلامی www.scih.ir @icihch
هدایت شده از فلسفه ذهن
فرضیۀ نفس‌مندی هوش مصنوعی ⛵️برایان کاتر، استادیار دانشگاه نوتردام آمریکا، مقاله‌ای نگاشته است با عنوان «فرضیۀ نفس‌مندی » که قرار است در مجلۀ ایمان و فلسفه چاپ شود. او از این فرضیه دفاع می‌کند که دست‌کم می‌توان این احتمال را که (Artificial General Intelligence) به‌معنای حقیقی نفس‌مند باشد، جدی گرفت. ⛺️ این فرضیه بر این فرض‌ها بنا شده است: 🪀ما بالاخره AGI‌ را خواهیم ساخت؛ 🪀در مورد هر موجود نفس‌مند، نظریۀ صادق است؛ 🪀 نفس، موجودی غیرفیزیکی است. ⛵️کاتر دو استدلال به‌سود این تز عرضه کرده است: استدلال قیاس با بیگانه و استدلال دریافت‌کنندۀ مناسب. ایدۀ استدلال اول (the alien-analogy argument) این است که اگر موجوداتی متفاوت با انسان‌ها و حیوانات زمینی را بیابیم که هوش‌مند به نظر برسند، یعنی رفتارها و کارکردهای هوشمندانه داشته باشند، اما از مادۀ بدنی متفاوتی ساخته شده باشند، می‌پذیریم که آنها هم نفس‌مندند. حال اگر نفس‌مندی آنها را رد نمی‌کنیم، نمی‌توانیم نفس‌مندی ماشین هوشمند را نیز رد کنیم. ⛵️ایدۀ استدلال دوم (the fitting-recipient argument) این است: اگر جوهری درست است، آنگاه پذیرفتنی است که نفس‌مندی وقتی روی می‌دهد که سامانۀ فیزیکی مناسبی در کار باشد که دریافت‌کننده و دارندۀ آن نفس باشد. این سامانۀ فیزیکی آنگاه مناسب است که نفس بتواند کارهای خود را از طریق آن انجام دهد، و ازاین‌رو باید ظرفیت‌های مناسب رفتاری و سامانۀ کارکردی متناسبی داشته باشد. پس ماشین هوش‌مندی که همین وضعیت را دارد، همانند انسان نفس‌مند خواهد بود. به بیانی دیگر، اگر بدن خاص انسانی را به سبب آمادگی‌ها و ساختارهای ویژه‌اش نفس‌مند می‌دانیم، ماشینی را که به‌نوعی بدن هوش مصنوعی است، نیز باید نفس‌مند بدانیم. جالب اینکه کاتر از آلن تورینگ (1950:334) این ایده را نقل می‌کند که طرفدار جوهری خداباور، باید امکان نفس‌مندی ماشین را بپذیرد. ⛵️کاتر در مقاله توضیح داده است که مرادش از نفس و نفس‌دار شدن چیست، ازجمله نفس‌مندی را گونه‌ای اتحاد نفس و بدن می‌‌داند که بر روابط علّی متقابل میان نفس و بدن استوار است. نیز دربارۀ شرایط از لحاظ طبیعی کافی (nomologically sufficient condition) برای نفس‌دار شدن بحث کرده است، زیرا نفس‌دار شدن مسلماً حادثه‌ای تصادفی نیست. ⛵️بر همین اساس، وی به نکتۀ مهمی اشاره کرده است: لازمۀ فرضیۀ مزبور این نیست که ما نفس‌های ماشین‌های هوشمند آینده را خلق می‌کنیم، بلکه نقش ما تنها فراهم آوردن شرایط مادی لازم برای نفس‌مند شدن است. این سخن مشابه سخن دوگانه‌انگاران جوهری است که معتقدند اگر بدن مناسبی فراهم آید، آنگاه نفسی بدان متصل می‌شود یا این بدن با نفسی ازپیش‌موجود متحد می‌گردد. ⛵️کاتر مفصلاً هر دو استدلال را صورت‌بندی کرده و دربارۀ آنها بحث کرده است. و در پایان به برخی لوازم فرضیۀ نفس‌مندی ماشین پرداخته است، مانند وضعیت اخلاقی، این‌همانی شخصی و نوع و مرتبۀ وجودی نفس‌های ماشین های هوشمند آینده. ⛱متن مقاله در philpapers در دسترس است. Cutter, Brian (forthcoming). The AI Ensoulment Hypothesis. Faith and Philosophy. 🖊 رضا درگاهی‌فر @PhilMind
✅✅✅ معرفی اجمالی کتاب را در ادامه میخوانیم: ❇️ چکیده ✅✅✅ ما به طور روزمره انواع بسیاری از احساسات و تجربه‌ها را از سر می‌گذرانیم؛ از ادراکات گرفته تا احساسات بدنی و عواطف. براي مثال، من شیء قرمزی را مي‌بينم (ادراک دیداری)، انگشتان خود را روي كاغذ سنباده مي‌كشم (ادراک بساوایی)، بوی عطر را استشمام می‌کنم (ادراک بویایی)، دردی را در انگشت خود احساس مي‌كنم (احساس بدنی)، و احساس خشم می‌کنم (عاطفه). در هر يك از اين موارد، من فاعل حالتي ذهني هستم که به صورت خاص و متمایزی برای من پدیدار می‌شود؛ چیزی که دراصطلاح «خصلت پدیداری»‌ نام می‌گیرد؛ در مورد نخست، خصلت پدیداری خصلت پدیداری تجربۀ دیداری من قرمزی است؛ در دومی، خصلت پدیداری تجربۀ بساوایی من زبری است؛ در سومی، خصلت پدیداری تجربۀ بویایی من احساس بوی خوش است؛ در چهارمی، خصلت پدیداری تجربۀ من دردناکی است و در پنجمی خصلت پدیداری تجربۀ عاطفی من احساس خشم است. خصلت پدیداریِ یک حالت ذهنی، همان چیزی است که از آن با عنوان كيفيت ذهنی یا حس و حالِ از سرگذراندن آن حالت براي من، نام برده می‌شود. ✅ پرسش‌های فلسفی زیادی در مورد این کیفیات مطرح می‌شود: این کیفیات چیستند؟ چه نسبتی با سایر جنبه‌های ذهنی ما ـ مثل جنبه‌های بازنمودی و تعقّلی ـ دارند؟ آیا اصلاً واقعیت دارند؟ اگر وجود دارند، نحوۀ وجودشان چگونه است؟ ✅✅ کتاب حاضر جستاری فلسفی دربارۀ این کیفیات است؛ کیفیاتی که به زندگی ما رنگ و بو و طعم می‌دهند. این کتاب عمدتاً صورت‌بندی و بازگویی مباحثاتی است که در سنّت فلسفۀ ذهن معاصر مطرح‌اند؛ مباحثی همچون واقعی‌بودن یا وجود کیفیات ذهنی، اینکه کدام حالات ذهنی با کیفیات ذهنی همراهند و اینکه کیفیات ذهنی از چه نحوه‌ای از وجود برخوردارند (مادّی‌اند یا غیرمادّی). نویسندگان تلاش کرده‌اند به‌روزترین بحث‌ها و استدلال‌ها و نیز اشکالات و پاسخ‌ها را به شیوه‌ای فهم‌پذیر صورت‌بندی کنند و در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار دهند. البته گاه در مواردی نیز به نقد و ارزیابی برخی از استدلال‌ها پرداخته‌اند.
هدایت شده از فلسفه ذهن
1402-10-05-event_ai_philosophy4.mp3
36.66M
📢 صوت رویداد ✳️ نشست علمی با موضوع: « و خطر وجودی» از سلسله نشست‌های «» نشست چهارم 🔺 با ارائه‌ی «دکتر محمدحسن مرصعی» دانشگاه صنعتی شریف 🗓 سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ 📍 دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران 👈 توسط دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی @PhilMind
هدایت شده از فلسفه ذهن
14020424 Kargah Hami_1.mp3
26.79M
💥صوت نشست علمی با موضوع «درآمدی بر » و با ارائه دکتر جواد درویش 🗓️ شنبه 24 تیر 1402 📌مؤسسه حامی علوم انسانی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی @PhilMind
هدایت شده از فلسفه ذهن
همازاده_1.mp3
33.79M
💥صوت نشست علمی با موضوع « بمثابه ؟» و با ارائه دکتر مهدی همازاده 🗓️چهارشنبه 24 خرداد 1402 📌مؤسسه حامی علوم انسانی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی @PhilMind
هدایت شده از فلسفه ذهن
مرصعی_1.mp3
43.35M
💥صوت نشست علمی با موضوع «حضوری/حصولی در سنت و / در » و با ارائه دکتر محمدحسن مرصعی» 🗓️ پنجشنبه 2 شهریور 1402 📌مؤسسه حامی علوم انسانی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی @PhilMind
با همکاری پارک علم و فناوری البرز؛ 💢دومین جایزه سالانه هوش مصنوعی برگزار می‌شود   🔹دومین جایزه سالانه هوش مصنوعی با همکاری پارک علم و فناوری البرز برگزار می‌شود. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 http://www.msrt.ir/fa/news/82179 ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
هدایت شده از فلسفه ذهن
📚 📒کتاب «ما نفسیم یا بدن؟» نوشته ریچارد سوئین‌برن با ترجمه دکتر مهدی ذاکری و توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و در ۲۳۳ صفحه بچاپ رسید. 📗سوئین‌برن بعنوان یکی از چهره‌های معاصر، در این کتاب سعی در ارائه استدلال‌های فلسفی جدیدی به سود جوهر نفس مجرد دارد که توسط برخی یافته‌های علوم اعصاب معاصر پشتیبانی شود. 📕نویسنده پس از بیان برخی مقدمات در فصل اول، فصل دوم را به « و دوگانه‌انگاری ویژگی‌ها» اختصاص داده. مترجم در پیوست سودمندی در انتهای این فصل، دیدگاه سینوی و صدرائی در این موضوع را نیز اضافه کرده است. 📘فصل سوم به نظریات درباره پرداخته و فصل چهارم با عنوان «استدلال دکارت برای نفس»، شکل گرفته است. مترجم در این‌جا نیز چند پیوست درباره استدلال به سود در از طریق اینهمانی شخصی، و نیز برتری استدلال تصورپذیری بر استدلال دکارتی و ... افزوده است. 📙فصل پنجم به علم و اطلاع درونی ما از خودمان می‌پردازد و فصل ششم به تعامل نفس و بدن. در این‌جا پیوست مترجم در نقد دفاع سوئین‌برن از استدلال به سود جوهری قابل توجه است. فصل آخر (هفتم) به این پرسش اختصاص دارد که آیا علم می‌تواند نفس را تبیین کند؟ @PhilMind
هدایت شده از فلسفه ذهن
هوش مصنوعی یا بدن مصنوعی؟ 💧 می‌توان گفت برنامۀ پژوهشی و عملیاتی در پی ساختن حیوانات مصنوعی است (یا دست‌كم چیزهایی كه به نظر می‌‌رسند حیوان‌اند). بسیاری نیز معتقدند هوش مصنوعی فعالیت ساختن اشخاص مصنوعی (artificial persons) است (یا دست‌كم چیزهایی كه به نظر می‌رسد اشخاص‌اند). هدف برنامۀ ، ساختن اشخاص مصنوعی است، ماشین‌هایی كه تمام توان‌های ذهنی انسان‌ها را، شامل ، دارند. بنابراین هدف هوش مصنوعی قوی، ایجاد ذهن‌مندی واقعی در ماشین است. (بنگرید: مدخل هوش مصنوعی، دایرةالمعارف اینترنتی استنفورد). ⚡️ اكنون از چالش‌های پیش روی هوش مصنوعی قوی صرف‌نظر می‌كنیم و فرض می‌كنیم تحقق آن ممكن است. زین پس مراد از هوش مصنوعی، هوش مصنوعی قوی است. بر این اساس: ☄️ برخی محققان در برآن‌اند كه موافق مبانی ، سخن گفتن از هوش مصنوعی خطاست (یعنی دقیق نیست و كاربردی مجازی یا تسامحی است)، و باید از بدن یا مغز مصنوعی سخن گفت. 💥 مطابق حكمت متعالیه، ذهن‌مندشدن فرایندی جسمانیة الحدوث است، یعنی آنگاه كه بدن انسانی مناسبی شكل می‌گیرد، ذهن‌مندی در آن تحقق می‌یابد و موجود انسانی بدن‌مند و ذهن‌مند حاصل می‌آید. پس هوش‌مندی امری متحقق در/به‌نحوی مرتبط با بدن است. اگر تقسیم اشیا به طبیعی و مصنوعی درست و واقعی باشد، تنها می‌توان بدن مصنوعی ساخت، و تحقق بدن (یعنی جسمی كه قابلیت ذهن‌مندشدن را بالفعل دارد) همان و تحقق ذهن‌مندی در/مرتبط با آن بدن، همان. (دربارۀ علت و چگونگی این تحقق نیز نظریاتی عرضه شده است.) پس برای آنكه هوش‌مندی محقق شود، باید بدنی ویژه را فراهم آورد. نمی‌توان مستقیماً و بی‌واسطه هوش‌مندی را ایجاد كرد، بلكه باید از راه ساختن بدن متناسب بدان دست یافت. ☄️ بر این اساس پرسش از امكان هوش مصنوعی قوی، به این پرسش باز می‌گردد: آیا می‌توان جسمی، با قابلیت‌ها و پیچیدگی‌های لازم، ساخت كه هوش‌مند شود؟ به نظر نمی‌رسد محال باشد. ☀️ بنابراین اگر هوش‌مندی واقعاً در هویتی فیزیكی روی می‌دهد، نباید آن را به‌معنای دقیق کلمه، «مصنوعی» دانست، زیرا هوش‌مندی یا موجود نیست، یا واقعاً به‌نحوی برخاسته از/متحد با بدنی جسمانی است. پس هوش‌مندی همواره نامصنوع است. هوش‌مندی لازمۀ طبیعی جسم‌مندی مناسب است، بدین معنا كه اگر جسم مناسب ذهن‌مندی یا هوش‌مندی موجود باشد، ذهن یا هوش ناگزیر، با موجود بودن علل خاص خودش، موجود می‌شوند و برساخته بودن یا مصنوع بشر بودنش بی‌معناست. آنچه مصنوع بشر است، مغز یا بدن مصنوعی است. پس هوش نمی‌تواند مصنوع باشد، و تنها جسمی كه زمینۀ بروز و ظهور هوش‌مندی است، می‌تواند مصنوع بشر باشد، پس باید از بدن یا مغز مصنوعی سخن گفت. 💦 به نظر می‌رسد چندین دسته از نظریات ذهن-بدن با این تصویر می‌توانند همراه شوند، ازجمله: جوهری، ، ، همه_روان_دار_انگاری و نظریۀ نفس-بدن صدرایی. به‌طور كلی این تصویر با ناتقلیل‌گرا و نیز با اعتقاد به در مورد رابطۀ ذهن و بدن، سازگار است. 🖊 رضا درگاهی‌فر @PhilMind
✍️معرفی کتاب کتاب «فلسفه ذهن؛ درآمدی جامع» از ویلیام جاورسکی یکی از بهترین مدخل‌ها به فلسفه ذهن به زبان انگلیسی است که اخیراً آقای محمدحسین وقار آن را به زبان فارسی برگردانده و توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است. 📌هر چند ترجمه این اثر کاری ستودنی بوده و باید از زحمات مترجم محترم تشکر کرد، برخی از معادل‌گزینیها جای نقد دارد. برای مثال، physicalism به جسمانی انگاری و token physicalism به جسمانی‌انگاری نماد و soul view of persons به شخص از منظر روح و overdetermination به علتهای مضاعف و intentionality به قصدمندی و representative thoeries of consciousness به نگره‌های بازنمودی خودآگاهی و conceivability-possibility به تصورپذیری‌امکان‌پذیری و idealism به آرمان‌گرایی برگردانده شده است. 📌در برخی موارد ترجمه متن هم خالی از ایراد نیست که باید در جای دیگری بدان پرداخت. @quantum_philosophy_of_mind
🔰کتاب اثر نعیمه چرا «باورهای دینی»، مانند باور به وجود خدا، ، حیات پس از مرگ، ارواح مردگان، فرشتگان و شیاطین، « »، مانند احساس اتحاد با کل عالم و سرسپردگی به مرجعیت دینی، و « »، مانند مناسک نماز و عشای ربانی، میان جوامع انسانی این‌قدر رایج‌اند؟ این باورها، عواطف و اعمال چگونه در مغز انسان‌ها به وجود می‌آیند، شایع می‌شوند و دوام می‌آورند؟ آیا این محتوای آنها است که علت شکل‌گیری و رواجشان به حساب می‌آید یا این مغز انسان و مسیر تکاملی این گونۀ خاص زیستی است که پیدایش و توسعۀ این امور را تسهیل می‌کند؟ اینها برخی از پرسش‌های اصلی در «علوم شناختی دین» است، گرایشی مطالعاتی در علوم شناختی که به دنبال یافتن مبانی شناختی باورها، عواطف و اَعمال دینی است. علوم شناختی دین گرایش تازه‌ای در دین‌پژوهی است که به‌جای استفاده از روش‌های کلاسیک، بر استفاده از یافته‌های تجربی، آزمایشگاهی و تکاملی در بررسی مغز و ذهن انسان تأکید دارد. این کتاب نخستین تک‌نگاریِ تألیفی در این حوزه برای فارسی‌زبانان است و در هر فصل آن، یافته‌های شناختی دربارۀ یکی از باورها، عواطف و اَعمال دینی معرفی و تحلیل می‌شوند. 📇این کتاب توسط انتشارات کرگدن به قیمت 380,000 تومان در دی ماه 1402 به چاپ رسیده است.
هدایت شده از دانشگاه جامع فقه
🔰نشست علمی: "چالش ها و فرصت های هوش مصنوعی در تبدّل موضوعات فقهی" 💠ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خادمیان 🔹ناقد اول: حجت الاسلام والمسلمین حجت الله بیات 🔸ناقد دوم: حجت الاسلام والمسلمین مهدی جعفرزاده 🔻دبیر نشست: حجت الاسلام والمسلمین داود حجازی فر 🗓زمان:پنج شنبه 28 دی ماه 1402 ⏰ساعت: 10 الی 12 🏢مکان: بلوار جمهوری، کوچه 8، پلاک 52، مرکز موضوع شناسی احکام فقهی 📞تلفن هماهنگی جهت حضور در نشست 025-32936045 - 129 🎥پخش زنده در پیام رسان ایتا به نشانی زیر @Mozooshenasi1
💢برگزاری کرسی ترویجی بازخوانی ارادۀ آگاهانه با رویکرد صدرایی در مواجهه با آزمایش های بنجامین لیبت 🔷با اهتمام گروه پژوهشی «فلسفه اسلامی» مؤسسه 👤ارائه دهنده: دکتر محمد حسین‌زاده (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 👤ناقدان: ✔️دکتر حمید محسنی (دکتری حکمت متعالیه از موسسه امام خمینی (ره) و دبیر کار گروه فلسفه سایبر آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران) ✔️دکتر احمد لهراسبی (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب) 👤دبیر نشست: دکتر هادی قهار (پژوهشگر وابسته موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) ⏰زمان: شنبه 30 دی‌ماه 1402 ساعت ۱۶ 🏫مکان : شعبه قم مؤسسه واقع در قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱ 🌏لینک مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 🆔https://eitaa.com/hekmatfalsafe
🚦 تخصصی دومین همایش ملی «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» ⭕️موضوع: "هوش مصنوعی و نظم جدید: چالش‌ها و فرصت‌های ساختارگرا در عصر تمدن دیجیتال" 🎙ارائه دهنده: دکتر محمد آقاسی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر نشست: آقای محمد ربیعی پژوهشگر حوزه فرهنگ و ارتباطات 🗓 زمان: شنبه 30 بهمن ساعت 10 الی 12 📍لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 📍سایت و کانال همایش👈 http://irhfc.ihu.ac.ir/fa/ https://eitaa.com/irhfcconf •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع) 🌐 https://Www.ihu.ac.ir ▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا: 🆔 @ihu_ac_ir
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
نشست علمی اخلاق و هوش مصنوعی ارائه دهندگان: هوش مصنوعی و اخلاق پژوهش : دکتر حسینعلی رحمتی شبیه سازی هوش مصنوعی ، واقعیت یا مجازی؟ : دکتر عبدالله عمادی فضلیت گرایی و عینک های VR : دکتر سیدباقر میرصانع مسئولیت زندگی نازیسته : دکتر محمدامین خوانساری 🔰زمان جلسه: دوشنبه مورخ 02 بهمن 1402 – ساعت 10 الی 12 🔰مکان برگزاری: قم، پژوهشگاه قرآن و حدث، سالن جلسات مرکز همکاری های علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث