eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
495 دنبال‌کننده
418 عکس
660 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ - قسمت ۱۸ ▪️مراقبه و محاسبه نفس یکی از نشانه‌های مومنین در روایات است. فرمود: «لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ حَسَناً اِسْتَزَادَ اَللَّهَ وَ إِنْ عَمِلَ سَيِّئاً اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَيْهِ» باید روزانه محاسبه نفس نمود و بر اعمال صالح شکر کرده و بر گناهان توبه نمود. 🔸 هر یک از افراد علاوه مراقبه نفس فردی باید خود را به عنوان فردی از یک تشکیلات بزرگ نیز مراقبه و محاسبه نماید. در محاسبات تشکیلاتی، تصمیمات افراد موثر دیده می‌شود و فرد، جدای از جمع نخواهد بود. لذا باید شرایط محاسبه عقلانی در تشکیلات فراهم شود تا هر یک از اعضا در محیطی خارج از تنش و ضدیت، با نگاهی همدلانه و مومنانه ارزیابی شوند. این مسئله ظرافت‌های بسیاری دارد. 🔸 نباید شرایط برای اعمال نظرهای بدون تقوا فراهم شود. این موضع، یکی از مواضع خودنمایی سه روایت شریف است که فرمود: «اَکبَرُ العَيبِ اَن تَعيبَ ما فيک مِثلُهُ» یعنی مبادا عیبی را که خود نیز به آن گرفتار هستی در دیگری عیب بشماری! روایت بعدی آن است که فرمود: أحَبُّ إخواني إلَيَ مَن أهدى إلَيَ عُيوبي یعنی عیوب یکدیگر را در زیباترین شکل ممکن باید تذکر دهیم و در نهایت: المؤمنُ مِرآةُ المؤمنِ. زمینه این محاسبه نفس جمعی باید در تشکیلات فراهم شود تا در محیطی ایمانی رشد جمعی محقق شود. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TarheKoli.pdf
8.12M
📘 جزوه «نقشۀ اسلام» | خلاصه کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» از مقام معظّم رهبری 📚 فایل PDF جزوه «نقشۀ اسلام» 🔸 ۲۰۸ صفحه 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۳ ↩️ شامل آیات ۲۵۷ تا ۲۵۹ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛ ظاهر قرآن شگفت‌انگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. 📚 (اصول کافی، ۲/۵۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت چهارم 🔻 داشتن دغدغه؛ به تنهایی کافی نیست! ⚪️ دغدغه؛ برای روح و روان انسان، چیزی شبیه به احساس درد، در جسم و جان است حال اگر این درد، به قدری نباشد که شما را دنبال طبیب بکشاند و یا مثل مادربزرگ ها و افراد مسن به تحمل آن عادت کرده باشید درد همچنان باقی خواهد ماند و صاحب درد بودن از این دست، برای شما یک ارزش به شمار نخواهد آمد. 🔸لطفا به اطرافتان کمی با دقت نگاه کنید، چقدر زیادند کسانی که در فضای دغدغه و درد و در عالم تأسف خوردن، انگشت ندامت به لب گزیدن و با ناراحتی و اندوه دست پشت دست کوبیدن برای طولانی شدن غیبت، وضعیت حجاب، تهاجم فرهنگی، اثرات سوء و تخریبی ماهواره و شبکه های بیگانه، ابراز نگرانی می کنند و همیشه با تمام وجود بار شعاری مطلب را بر دوش می کشند اما در حوزه عمل؛ هیچ نقش و مسئولیتی را نمی پذیرند. 🔹بدون شک، برای رسیدن به هدف، آن هم در جبهه فرهنگی و برای انجام یک مأموریت تشکیلاتی مهم از این دست، حتما باید از بزرگراه ها و اتوبان های بین ملل، اقوام و قومیت ها گذشت، مثل آن که از "عماد مغنیه" و " شهید انتظار"، شهید "شیخ حسن شحاتعت" همانطور یاد کرد و از آن الگو گرفت، که از "حاج احمد کاظمی"، "چمران" و "زین الدین" درس می آموزیم و الگو می گیریم، اما برای گذر از اتوبان، یا طی مسیر بزرگراه و جاده های بین الملل، هرگز نباید و نمی توان از کوچه پس کوچه های محله، معابر فرعی، خیابان ها و جاده های بین شهری و امثال آن غفلت کرد با این توجیه که ما در فازهای بالاتری سیر می کنیم و از محله بریده ایم، بله، افق دید انسان، وقتی بالا برود، قطعا فرد را جامع نگرتر از قبل خواهد کرد اما اینطور نیست که آن فرد، چون در افق بالاتری سیر می کند کف کار را نبیند، جامعه را فراموش کند و اوضاع را از نزدیک رصد ننماید. ✅ یادتان باشد که در مسیر رسیدن به آرمان ها همواره باید نیم نگاهی به واقعیت ها نیز داشته باشیم. به هر حال، از آنجا که در این کتاب، بنای ما بر ایجاز و رعایت اختصار در بیان مطالب است در ادامه به بیان سه اصل مهم، به عنوان مقدمه لازم ورود به تشکل های فرهنگی می پردازیم. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P019.mp3
8.67M
🎙 : چله تشکیلاتی (۱۹) 🚨 قسمت نوزدهم: اوج حرکت بر مدار حب و بغض در جریان اربعین ▪️جریان اربعین در ادامه عاشورا بر محور حب و بغض شکل گرفته است تا انسان را با سرعت حرکت دهد... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ۱۹ ▪️چنانچه دعای جمعی به اجابت نزدیک‌تر است، عهد جمعی نیز روح جمعی ایجاد می‌کند و این پیمان‌های مکرر موجب سیر و حرکت متحد خواهد شد و تشکیلات را در برابر مشکلات و چالش‌ها حفظ خواهد نمود. عهد جمعی باعث می‌شود توفیق هر فرد هم برای خودش بهره بیشتری داشته باشد هم دیگران از وی بهره‌مند شوند. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
چله-تشکیلاتی-19.jpg
466.9K
فایل با کیفیت چله تشکیلاتی - قسمت ١٩
✍️ - قسمت ۱۹ ▪️حضور در هیئت و تشکیلات دینی علاوه بر آنکه یک عهد جمعی است، عهد فردی هر فرد با حقیقت انسان کامل یعنی اهل بیت (علیهم‌السلام) نیز هست. چنانچه دعای جمعی به اجابت نزدیک‌تر است، عهد جمعی نیز روح جمعی ایجاد می‌کند و این پیمان‌های مکرر موجب سیر و حرکت متحد خواهد شد و تشکیلات را در برابر مشکلات و چالش‌ها حفظ خواهد نمود. ▪️عهد جمعی باعث می‌شود توفیق هر فرد هم برای خودش بهره بیشتری داشته باشد هم دیگران از وی بهره‌مند شوند. مانند اعضای کوهنوردی که با یک طناب به یکدیگر متصل شده‌اند. این اتصال جمعی در تشکیلات موجب می‌شود لغزش افراد رفع شود. 🔸 توصیه به عبادات جمعی، از این جهت است که حرکت‌های جمعی، زمینه را برای ایجاد این روح جمعی و توسعه من انسان از من محدود و در مقابل دیگران به من توسعه یافته و شامل جمع فراهم شود. توفیق جمعی باعث می‌شود اولاً خود مؤمن بهره بیشتری ببرد و هم باعث می‌شود دیگران نیز توفیق کسب نموده و بهره‌مند شوند. 🔸 مراقبه جمعی چنین خاصیتی دارد. لذا دانسته می‌شود چرا عبادت‌های جمعی ارزش بیشتری دارند. همین امر باعث می‌شود من محدود و خودمحور افراد توسعه یابد و رشد نموده، آنگاه به من شامل جمع و روح جمعی برسد. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴ ↩️ شامل آیات ۲۶۰ تا ۲۶۴ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: «اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ»؛ فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل‌بیتش و قرائت قرآن. 📚 (ینابیع المودة/۲۷۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر کار برای خدا باشد، هر جا که باشی و هر جایگاهی داشته باشی زبان صحبت کردن، حتی لحن کلامت فرق نمی‌کند 🔸شمایی که برای خدا کار می‌کنید نباید براتون فرق کنه، چه تخریبچی در میدان باشید یا یک رزمنده در آشپزخانه 🔺مهم اینه در حال حاضر، وظیفه‌ای که دارید را به خوبی انجام دهید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨از صفر تا صد یک - قسمت پنجم 🔻 اصولی که قبل از شروع کار فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرند 👇 ⭕️ اصل اول: تأمین معاش ☘️ دغدغه ی معیشت از پایدارترین مسائل مهم و اساسی انسان ها در روی زمین است. کار؛ علاوه بر آن که ، عامل تربیت روح، اعتماد به نفس، عزت ، شخصیت و عمق و میزان اثرگذاری فرد بر جامعه می باشد دلیل موفقیت انسان نیز در زندگی به شمار می آید. 💥 واقعیت آن است که اگر کسی در مواجهه با واقعیت های زندگی و حل مشکلات معیشتی خود ناتوان، شکست خورده و ضعیف به نظر برسد دیگر از چنین فردی نمی توان انتظار ایفای نقشی موثر در حوزه فرهنگ داشت. 📌 البته این مطلب به آن معنا نیست که اگر یک انسان آرمان گرا و انقلابی؛ با هدف مجاهدت در راه خدا و مبارزه با نفس، تعلق خاطر بازدارنده و رادع به دنیا را، از دل خارج کرد، با قناعت و سادگی و به اصطلاح زی طلبگی روزگار را گذراند و به حداقل های زندگی پرزرق و برق دنیا اکتفا کرد که در ادامه مسیر برا رفع عطش، به نوشیدن آب شور دنیا گرفتار نشود و از راه نماند و متوقف نشود را ناتوان و شکست خورده تلقی کنیم ، چرا که در این راه، اگر در راه ماندی و رسیدن به قله را فراموش کردی؛ بدان و هوشیار باش! که لاجرم از راه نیز مانده ای و متوقف شده ای . ما ز دوست غیر از دوست مقصدی نمی جوییم حور و جنت ای زاهد بر تو باد ارزانی 💢به هر حال اگر توانستی به جای همسر، برای خود همسنگر انتخاب کنی و دنیا را سه طلاقه کردی و در عین حال، صبح و ظهر و شب و نیز هفته و ماه و سال را ، بدون دست دراز کردن پیش این و آن و به شکل متعارف یک زندگی معمولی و ساده گذراندی! به موفقیت خود در مبارزات تشکیلاتی امیدوار باش. 🔹با این حساب، اگر کسی بیکار باشد و برای گذراندن امرار معاش، درآمدی کسب نکند،قبل از راه اندزی تشکل ، بهتر است اول، چرخ زندگی خود را راه بیاندازد و هرچند بصورت پاره وقت ، در یک شغل مناسب با درآمد مکفی، مشغول به کار شود و بعد به فکر فعالیت در تشکل های فرهنگی دینی بیافتد. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P020.mp3
8.55M
🎙 : چله تشکیلاتی (۲۰) 🚨 قسمت بیستم: اربعین، حضور پررنگ اجتماعی ▪️جریان اربعین صرفاً یک پیاده‌روی و راهپیمایی نیست! حرکتی هویت‌ساز، امیدبخش و اطمینان‌ساز است که برای به میدان آمدن اعتماد به نفس ایجاد می‌کند... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ۲۰ ▪️از ما نخواسته‌اند که از دیگران جدا شویم، بلکه خواسته‌اند هدایت دیگران را از خودمان شروع کنیم و با طلایه‌داری در این حرکت کاروانی دیگران را با خود همراه سازیم. سعادت ما در گرو حرکت کاروانی و جمعی است و هر کس مقامات و کمالات بالاتری طی می‌کند، «منِ» او توسعه‌یافته‌تر است. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ۲۰ ▪️برخلاف نگاه غربی که اصالت فرد یا جمع را مطرح می‌کند و این دو را در تقابل با هم می‌داند، اما اسلام معتقد است فرد در مقابل جمع نیست. از ما نخواسته‌اند که از دیگران جدا شویم، بلکه خواسته‌اند هدایت دیگران را از خودمان شروع کنیم و با طلایه‌داری در این حرکت کاروانی دیگران را با خود همراه سازیم. ▪️سعادت ما در گرو حرکت کاروانی و جمعی است و هر کس مقامات و کمالات بالاتری طی می‌کند، «منِ» او توسعه‌یافته‌تر است و دیگران را غیر خود نمی‌بیند؛ می‌یابد که حرکت دیگران بخشی از حرکت اوست و لذا از ما خواسته‌اند که بیاییم در حیطه اجتماع و تاثیرگذاری بر حیات جمعی و با اتصال و ارتباط با دیگران و ایجاد حرکت کاروانی، خودمان را توسعه بدهیم و با منِ توسعه یافته حرکت کنیم. در اینصورت است که حرکت دیگران، حرکت ما تلقی شده و در واقع دیگران دامنه وجودی انسان به حساب می‌آیند. 🔸 بکوشیم در تشکیلات ایمانی ما این فهم اجتماعی دینی با مبنای صحیح اعتقادی در مقابل اندیشه باطل غربی ، نهادینه شود. ایفای نقش در تشکیلات با فهم و درک فلسفه آن، ثمره‌ای متفاوتی خواهد داشت. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۵ ↩️ شامل آیات ۲۶۵ تا ۲۶۹ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛ شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. 📚 (اصول کافی، ۲/۶۰۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت ششم 🔻 اصولی که قبل از شروع کار فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرند 👇 ⭕️ اصل دوم: فراغت لازم 💥 کسانی که برای راه اندازی، حضور و فعالیت در یک داوطلب می شوند، باید سه شاخصه مشترک داشته باشند. اول آنکه ؛ به ارزش هایی مشترک برای فعالیت در حوزه فرهنگ و دین معتقد باشند و همگی از یک منظر به قضیه نگاه کنند (اعتقاد به ارزش ها) دوم آن که؛ به فعالیت های تیمی، ساختارمند و سیستماتیک در قالب تشکیلات ایمان داشته باشند (ایمان به کار تشکیلاتی) و سوم آن که ؛ فراغت لازم و وقت کافی برای فعالیت در تشکل را دارا باشند (تعهد کاری) معروف است که می گویند: اگر برای انسان، موضوعی مهم و دارای ارزش باشد برای آن وقت، فکر و مالش را هزینه خواهد کرد، حال اگر نگاه ما، به کار تشکیلاتی در مسیر دفاع از دین خدا این گونه است که همین طور نیز باید باشد پس به ناچار مکلف خواهیم بود که اوقات مشخصی از زندگی خود را به حضور و فعالیت در تشکل اختصاص دهیم و در فضای عمل نیز به اندازه فضای دغدغه و شعار، مسئولیت بر دوش بکشیم. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P021.mp3
6.97M
🎙 : چله تشکیلاتی (۲۱) 🚨 قسمت بیست و یکم: اربعین، جریان شاخص اجتماعی (۱) ▪️در مسائل و جریان‌های اجتماعی وجود یک معیار و پرچم واحد، جریان را منسجم می‌سازد و انرژی و توان هدفمند و صحیح صرف می‌شود... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ٢١ ▪️رابطوا از یک‌ طرف معنای ظاهری پیوند‌های جمعی و ارتباط‌های تشکیلاتی را می‌رساند که به‌نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است و از طرف دیگر ربط و نسبت این آیه است با روایت شریف: «رابطوا امامکم المنتظر»؛ یعنی ولایت طولی را درک کنید. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ٢١ ▪️آیه شریفه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصابِرُوا وَرابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» یک آیه تشکیلاتی است. این آیه مراحل فهم تشکیلاتی را نشان می‌دهد. ابتدا صبر فردی، سپس صبر جمعی، و در نهایت، عبارت «رابطوا» قله این آیه و ارتباط تشکیلاتی را می‌رساند. ▪️آنچه باید به ظرافت مورد توجه قرار گیرد معنای دو وجهی رابطوا است. رابطوا از یک طرف معنای ظاهری پیوند‌های جمعی و ارتباط‌های تشکیلاتی را می‌رساند که به نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است و از طرف دیگر ربط و نسبت این آیه است با روایت شریف: «رابطوا امامکم المنتظر». یعنی ولایت طولی را درک کنید. ▪️در واقع قوام تشکیلات به درک دو نوع ولایت است؛ یکی ولایت طولی و دیگری ولایت عرضی که در این آیه به هر دو مورد اشاره شده است. در برخی روایات آمده است که منظور از صابروا مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است که این مطلب نیز بغض واحد در تشکیلات و درک جبهه‌بندی حق و باطل را نشان می‌دهد. 🔸 بطور کلی رمز موفقیت و بقای یک تشکیلات، پیوند قوی میان افراد و پیوند با حقیقت انسان کامل یعنی امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir