eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
739 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P021.mp3
6.97M
🎙 : چله تشکیلاتی (۲۱) 🚨 قسمت بیست و یکم: اربعین، جریان شاخص اجتماعی (۱) ▪️در مسائل و جریان‌های اجتماعی وجود یک معیار و پرچم واحد، جریان را منسجم می‌سازد و انرژی و توان هدفمند و صحیح صرف می‌شود... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ٢١ ▪️رابطوا از یک‌ طرف معنای ظاهری پیوند‌های جمعی و ارتباط‌های تشکیلاتی را می‌رساند که به‌نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است و از طرف دیگر ربط و نسبت این آیه است با روایت شریف: «رابطوا امامکم المنتظر»؛ یعنی ولایت طولی را درک کنید. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ٢١ ▪️آیه شریفه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصابِرُوا وَرابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» یک آیه تشکیلاتی است. این آیه مراحل فهم تشکیلاتی را نشان می‌دهد. ابتدا صبر فردی، سپس صبر جمعی، و در نهایت، عبارت «رابطوا» قله این آیه و ارتباط تشکیلاتی را می‌رساند. ▪️آنچه باید به ظرافت مورد توجه قرار گیرد معنای دو وجهی رابطوا است. رابطوا از یک طرف معنای ظاهری پیوند‌های جمعی و ارتباط‌های تشکیلاتی را می‌رساند که به نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است و از طرف دیگر ربط و نسبت این آیه است با روایت شریف: «رابطوا امامکم المنتظر». یعنی ولایت طولی را درک کنید. ▪️در واقع قوام تشکیلات به درک دو نوع ولایت است؛ یکی ولایت طولی و دیگری ولایت عرضی که در این آیه به هر دو مورد اشاره شده است. در برخی روایات آمده است که منظور از صابروا مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است که این مطلب نیز بغض واحد در تشکیلات و درک جبهه‌بندی حق و باطل را نشان می‌دهد. 🔸 بطور کلی رمز موفقیت و بقای یک تشکیلات، پیوند قوی میان افراد و پیوند با حقیقت انسان کامل یعنی امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۶ ↩️ شامل آیات ۲۷۰ تا ۲۷۴ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «تَعَلَّمُوا القُرآنَ؛ فَاِنَّهُ اَحسَنُ الحَدیثِ»؛ قرآن را فرا گیرید، زیرا که قرآن نیکوترین سخن‌هاست. 📚 (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت هفتم (۱) 🔻 اصولی که قبل از شروع کار فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرند 👇 ⭕️ اصل سوم: داشتن طرح و برنامه 💥پیش از آنکه ، به تبیین اصل سوم؛ از مقدمات لازم برای ورود به عرصه کار تشکیلاتی بپردازیم به نظر می رسد اشاره اجمالی به برخی تفاوت های کارفرهنگی ، با فعالیت های اقتصادی و سیاسی، برای هر چه روشن تر شدن موضوع، مفید و موثر باشد. انجام فعالیت اقتصادی؛ در وهله نخست، نیازمند داشتن سرمایه، برنامه ریزی دقیق، شناخت بازار و داشتن روحیه ریسک پذیری می باشد در حوزه اقتصاد، کسی بدون سرمایه ، مشاوره با افراد متخصص و بدون قصد بهره وری، انتفاع و سودآوری ورود نمی کند. در بخش های اقتصادی؛ به دلیل مشخص بودن مقدار سود و زیان، به آسانی می توان میزان بهره وری و اثربخشی کارها را تعیین کرد. کسی که به حوزه اقتصاد ورود پیدا می کند به شدت درگیر کار خواهد شد و یقین دارد که با نشستن در خانه و کنترل امور از راه دور، از رقابت در بازارها باز می ماند و نمی توان، فعال اقتصادی بود و به انتظار شانس و اقبال و نوسانات قیمت بازار و از این دست نشست و کاری نکرد. در حوزه سیاست هم ، علاوه بر آن که فرد، از حمایت گسترده جریانات موافق و هم فکر خود بهره می برد و در قالب یک خط و مشی مشخص، حرکت می کند، رسیدن به شهرت، خبرساز شدن و داشتن تریبون و موقعیت و جایگاه آسان به نظر می رسد. فعال سیاسی؛ چون در کنف حمایت یک حزب، گروه یا باشگاه قرار دارد هیچ گاه تنها نخواهد ماند و همواره توسط افراد اثر گذار و ذی نفوذ جامعه تایید و تقویت خواهد شد. در عالم سیاست؛ برد و باخت، معنا ندارد و بیشتر جابجایی قدرت و نوعی تغییر نقش صورت می پذیرد.بر این اساس فرد، در عالم سیاست، هر چند بازنده و شکست خورده باشد اما باز هم شأن و جایگاه خود را بین جریانات موافق و هواداران برخی گروه ها حفظ خواهد کرد و خللی در روحیه اش وارد نمی شود . مهمتر از همه آن که، بین سیاست و اقتصاد ، همواره رابطه ای قوی، هر چند نامرئی و غیر محسوس وجوددارد که در بسیاری از موارد، زلف سیاست را به اقتصاد گره می زند و سیاسیون را از این بار، بی بهره نمی گذارد. اما در مورد کار فرهنگی، قضیه اینطور نیست... ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P022.mp3
10.54M
🎙 : چله تشکیلاتی (۲۲) 🚨 قسمت بیست و دوم: اربعین، جریان شاخص اجتماعی (۲) ▪️جریان جاماندگان اربعین، بدل‌سازی نیست! راهی برای جبران است که میل به حضور را برای جاماندگان افزایش داده و موجب معیار شدن زیارت اربعین می‌شود... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ٢٢ ▪️اگر نگاه ما به دین به‌ مثابه یک حرکت کاروانی باشد، آنگاه خواهیم دانست که از ملزومات حرکت کاروانی شرح صدر است؛ از ملزومات آن حسن خلق، تواضع، سواد، علم کافی و بسیاری از فضائل اخلاقی است. کسانی که همه این محاسن را داشته باشند، توان حرکت در این کاروان عظیم را نیز خواهند داشت. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ٢٢ ▪️اگر نگاه ما به دین به مثابه یک حرکت کاروانی باشد آنگاه خواهیم دانست که از ملزومات حرکت کاروانی شرح صدر است؛ از ملزومات آن حسن خلق، تواضع، سواد، علم کافی و بسیاری از فضائل اخلاقی است. کسانی که همه این محاسن را داشته باشند توان حرکت در این کاروان عظیم را نیز خواهند داشت. ▪️در کاروان دین باید دقت نمود که برخی افراد توان ضعیف‌تری دارند و برخی ایمان قوی‌تر دارند؛ در این میان افرادی که توان دویدن و رشد و ترقی دارند باید دقت کنند تا مبادا از دیگران فاصله بگیرند؛ با این اوصاف مهم‌ترین مسئله این است که مبادا چنین بیندیشیم که اگر توان و قوت خود را صرف دیگران سازیم، ضرر کرده‌ایم؛ بلکه اگر چنین ایثاری انجام دادیم موجب رشد همگانی شده‌ایم؛ در این‌صورت یک نفر به‌تنهایی سلوک نخواهد کرد و در عوض دست دیگران را نیز گرفته است و به‌صورت جمعی سلوک نموده‌اند. 🔸نکته قابل توجه در این مسئله این است که احسان و بذل وسع در راه رشد دیگران جدای از ثمره‌ای که بیان شد، موجب توسعه من انسان خواهد بود. سلوک جمعی غایت هدف دین است. هیئت نیز باید چنین باشد که جامع بوده و همگان را در مسیر الهی سیر و رشد دهد. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جذب به هر قیمتی؟! ▪️ اگه قراره جوان را به برای جذب به فسق و فجور بکشانیم، دیگه اسممان اسلامی نیست! ▪️ روایت رهبرانقلاب از نحوه جذب جوانان در تشکل‌های اسلامی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مخاطب خودتان را خلق کنید ↩️ ذائقۀ جدید برای مخاطب بسازید 🎙 مقام معظم رهبری: 🔺از جمله کارهایی که باید بکنید، یکی این است که مخاطبِ خودتان را خلق کنید. اگر به فکر این باشید که مخاطب جبهۀ مقابل را تصرّف کنید، ممکن است همین فکر، شما را وسوسه کند که به تقلیدِ کارِ جبهۀ مقابل بپردازید. 🔸بعضی از عناصر جبهۀ خودی که مثلاً داستان می‌نویسند یا فیلم می‌سازند، با این خیال که مخاطبین جبهۀ مقابل را جذب کنند، به مسائلی می‌پردازند که نویسنده یا فیلمساز جبهۀ مقابل به آن‌ها پرداخته است. مثلاً آن‌ها برای جاذبۀ فیلم از عامل زن - یعنی عامل جنسی - استفاده می‌کنند؛ این‌ها هم همین کار را می‌کنند. 🔺این کار، به هیچ وجه صحیح نیست؛ چون به سایش در جبهۀ خودی کمک می‌کند. بنده این را قبول ندارم. نه فقط قبول ندارم، بلکه تصوّر می‌کنم این فکر، غلط و این کار، اشتباه است. ما باید مخاطب خودمان را خلق کنیم. اگر دشمنِ ما با تکرار یک حرف، گوش‌ها را با آن آشنا می‌کند، ما نباید مجبور شویم حرفی را که او می‌خواهد، تکرار کنیم. 🔸اگر او با خوراندن یک خوراک، ذائقۀ جدیدی برای مردم کشور خلق می‌کند، ما نباید تبعِ آن ذائقۀ خلق شده باشیم. خودمان باید ذائقۀ دیگری خلق کنیم؛ یعنی همانی که مطابق فکر و ایمان و عقیدۀ ماست. خلاصه این‌که، اگر دشمن خصوصیّاتی را در کار خودش برجسته می‌کند، ما تقلید نکنیم. ✍️ بیانات رهبر انقلاب در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور ۱۳۷۳٫۰۴٫۲۲ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۷ ↩️ شامل آیات ۲۷۵ تا ۲۸۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛ هر که آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی‌که خوانده می‌شود به او نیز می‌رسد. 📚 (مستدرک الوسائل، ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت هفتم (۲) 🔻 اصولی که قبل از شروع کار فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرند 👇 ⭕️ اصل سوم : داشتن طرح و برنامه 💥در عالم کار فرهنگی، به افراد به آسانی تریبون اختصاص نمی یابد و خبرسازی و شهرت در این عرصه اصلا وجود ندارد بلکه اینجا عرصه کار خالص، بی ریا و گمنامانه است. تفاوت دیگر کار فرهنگی با کار اقتصادی و سیاسی این است که در کار فرهنگی بسیار دیده می شود کسانی که جرأت، جسارت و ریسک پذیری ورود به عالم سیاست و اقتصاد را ندارند، بدون هیج ترس و واهمه ای به این عرصه ورود پیدا کرده اند و چون کار فرهنگی کاری دیربازده، دراز مدت و تدریجی و قطره ای است که نتیجه آن به آسانی قابل اندازه گیری و سنجش نمی باشد پس آنان نیز بدون داشتن خوف سود و زیان ، چند سالی را ، بر مدار آزمون سعی و خطا پیش می روند بی آن که نظارتی بر کارشان صورت پذیرد و به اصطلاح چیزی را از دست بدهند. در کار فرهنگی ؛ چون فعالیت ها، عمدتا از جنس عمل به وظیفه و انجام مسئولیت و تکلیف است؛ چه بسا کسانی هستند که در بدو امر، تنها متأثر از عوامل تحریکی و از سر احساس، به این عرصه ورود پیدا می کنند، مدتی فعالیت دارند و به تدریج انگیزه اولیه خود را برای ادامه مسیر، از دست داده و کنار می کشند. ↙️ فعال فرهنگی؛ به معنای مصطلحی، که مراد و مقصود ما در این کتاب است معمولا تحت نظارت و کنترل قرار ندارد و کمتر مورد ارزیابی قرار می گیرد و چون در زمینه فرهنگ، حجم کارهای روی زمین مانده بسیار زیاد به نظر می رسد و تصور می شود که کل فرآیند کار، بدون صاحب و متولی خاص است، همه می خواهند که بیایند و به خاطر اسلام و رضای خدا، کار فرهنگی کنند و این مهم را به دیگران هم توصیه می کنند این در حالی است که ورود برخی به این عرصه نه تنها مفید فایده و مطلوب نیست بلکه نا مطلوب و چه بسا مخرب هم باشد. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 "رفتار جذاب نه حرفای جذاب" 🔻 حضرت آقا صحبتی دارند با این مضمون که اگر دانشجویان متعهد ما واقعاً آن چیزهایی را که لازمهٔ محیط دانشگاه است را با ویژگی‌های مؤمنانه جمع کنند به نظر من می‌توانند در دانشگاه جذاب باشند. طبیعتاً چیزهایی که لازمهٔ محیط دانشگاه است همان فعالیت علمی است. اینجا حرف از تأثیرات عواملی است که الزاماً ربطی به موضوع فعالیت تشکل شما ندارد و بیشتر به نحوه و روش فعالیت شما ربط دارد. 🔍 اینکه چقدر اخلاقتان جذاب است؟ ❓وضعیت درسی‌تان چطور است؟ ❗️چقدر واقعاً به فکر افراد هستید؟ ⚠️چقدر به افراد کمک می‌کنید؟ مجموعه اعمال و رفتار شما، نوع روابط و تعاملات فعالان تشکل شما با یکدیگر، کارهایی که می‌کنید ولی حواستان نیست، ادبیات و شکل و عنوان پوستر منتسب به شما و... همه اینها در جذب مؤثر است. این‌طور نیست که فقط حرف‌های شما تصویر مخاطبتان را شکل دهد❗بعضاً پیش می‌آید در برخی موارد با شتاب‌زدگی یا بی‌سلیقگی‌های تشکیلاتی یا برگزاری برنامه‌های فکرنشده و بی‌سروسامان بی‌دلیل افرادی را از خود راندیم و نسبت به تشکیلات بدبین کرده‌ایم. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
پادکست نسخه شماره یک - MEZMAR.IR.mp3
21.51M
🎙 مجموعه پادکست 🔰 قسمت (۱) اول: 📮 چرا اعضای تشکیلات پس از مدتی حضور و فعالیت دچار بی‌انگیزگی شده و از مجموعه جدا می‌شوند؟ 🔺دکتر به این سوال پاسخ می دهد: 🎯 برای پاسخ به سؤال بایستی در ابتدا به انگیزه اصلی فرد برای حضور در تشکیلات پی برد. 💎 انگیزه افراد برای مشارکت در تشکیلات در چهار مسأله قابل دسته‌بندی است : 🥇آرمان‌گرایی 🥈ارتباطات 🥉اثرگذاری 🏅ثمردهی و رشد 🔹دو راهکار اصلی برای نگه‌داشت افراد در تشکیلات وجود دارد : ✅ تقویت بینشی افراد ✅ ارتقای ایمان تشکیلاتی 🗣 مجری کارشناس : 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 انواع قلب در قرآن کریم ❤️ بیست نوع قلبی که در قرآن ذکر شده است: 💝 ١. قلب سليم: ⚘ و آن قلبی است مخلص برای خدا و خالی از کفر و نفاق و هرگونه پستی. { إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ }*⛲️ 💝 ٢. قلب مُنيب: ⚘ وآن قلبی است که هميشه درحال برگشت و توبه به‌سوی خدا و بر طاعت خدا استوار و پابرجاست. {مَنْ خَشِيَ الرَّحْمَن بِالْغَيْبِ وَجَاء بِقَلْبٍ مُّنِيبٍ}⛲️ 💝 ٣. قلب مُخبِت:⚘ وآن قلبی است فروتن و آرام یافته به ذکر خدا. {فتُخْبِتَ لَهُ قلُوبُهُمْ }⛲️ 💝 ۴. قلب وَجِل: ⚘ و آن قلبی است که از ياد خدا می‌لرزد که مبادا عمل وی به درگاه خدا قبول نشود و از عذاب خدا نجات نيابد. { وَالَّذِينَ يُؤْتُونَ مَا آتَوا وَّقُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ أَنَّهُمْ إِلَى رَبِّهِمْ رَاجِعُونَ }⛲️ 💝 ۵. قلب تَقِيّ: ⚘ و آن قلبی است که به احکام خدا احترام می‌گذارد. { ذَلِکَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ }⛲️ 💝 ۶. قلب مَهدِیّ:⚘ و آن قلبی است که تسليم امر خدا و راضی به قضا و قدر پروردگار است.{وَمَن يُؤْمِن بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ} ⛲️ 💝 ٧. قلب مُطمئن:⚘ و آن قلبی است که با ياد خدا و توحيدش آرام می‌گيرد.{ وتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّه}⛲️ 💝 ٨. قلب حَیّ: ⚘ و آن قلب زنده‌ای است که از شنيدن پندهای قرآنی و داستان‌های امت‌های گذشته که با گناه و طغيان هلاک شدند پند و اندرز می‌گيرد.{ إِنَّ فِي ذَلِکَ لَذِکْرَى لِمَن کَانَ لَهُ قَلْبٌ }⛲️ 💔 ٩. قلب مريض: و آن قلبی است که دچار بيماری شک و نفاق و مبتلا به فسق و فجور و شهوت‌های حرام است.{ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قلبِه مَرَضٌ }⛲️ 💔 ١۰. قلب أعمَى:⚘ وآن، قلب کوری است که حق را نمی‌بيند و در نتيجه پند و اندرز نمی‌گيرد.{ وَلَکِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ }⛲️ 💔 ١١. قلب لاهِی:⚘ و آن قلبی است که از قرآن غافل و مشغول لهو و لعب و شهوت‌های دنياست.{ لاهِيَةً قُلُوبُهُمْ }⛲️ 💔 ١٢. قلب آثم:⚘ و آن قلبی است که گواهی حق را کتمان می‌کند و می‌پوشاند.{ وَلاَ تَکْتُمُواْ الشَّهَادَةَ وَمَن يَکْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ }⛲️ 💔 ١٣. قلب متکبر:⚘ و آن قلب مغرور و متکبری است که به‌خاطر ظلم و طغيان، از توحيد و طاعت خداوند رويگردان، و زورگو و جبار است.{ قلْبِ مُتَکَبِّرٍ جَبَّارٍ }⛲️ 💔 ١۴. قلب غليظ: ⚘ و آن قلبی است که عطوفت و رحمت و رأفت از آن برداشته شده:{وَلَوْ کُنتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ }⛲️ 💔 ١۵. قلب مَختُوم:⚘ و آن قلبی است که هدايت را نمی‌شنود و تعقل نمی‌کند.{ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِه}⛲️ 💔 ١۶. قلب قاسِی:⚘ و آن قلبی است که به عقيده و ايمان نرم نمی‌شود و وعظ و ارشاد در آن تأثيری ندارد و از ياد خداوند رويگردان است.{ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً }⛲️ 💔 ١٧. قلب غافل: ⚘ و آن قلبی است که مانع ذکر و ياد پروردگار است و هوا و هوسش را بر طاعت حق تعالی ترجيح می‌دهد:{ وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِکْرِنَا }⛲️ 💔 ١٨. قلب أغلف:⚘ و آن قلبی است که پوشيده شده است به‌طوری که اقوال و فرمايشات رسول اکرم "صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم" در آن نفوذ و رسوخ نمی‌کند.{ وَقَالُواْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ }⛲️ 💔 ١٩. قلب زائغ: ⚘ و آن قلبی است که از حق و حقيقت اعراض می‌کند:{ فأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ }⛲️ 💔 ٢۰. قلب مُرِيب:⚘ و آن قلبی است که در شک و شکوک متحير و سرگردان است. { وَارْتَابَتْ قُلُوبُهُمْ }⛲️ 💝 اللهم إجعل قلوبنا من القلوب السليمة المطمئنة البيضاء.. وثبتنا على الهدى والايمان ترجمه: خدايا قلب‌های ما را قلب سليم و مطمئن و در حال توبه و برگشت به خود و بهترين قلب‌ها قرار بده و ما را بر هدايت و ايمان ثابت قدم فرما! 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P023.mp3
9.5M
🎙 : چله تشکیلاتی (٢٣) 🚨 قسمت بیست و سوم: اربعین و ظرفیت تمدن سازی ▪️قیام اباعبدالله (علیه‌السلام) خروج از تقیه‌ای بود که بعنوان صبر فعال مؤمنان را در طول تاریخ شیعه به یکدیگر مرتبط می‌کرد... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ٢۳ ▪️حضرت عیسی (علیه‌السلام) طشت آبی فراهم کردند و پای حواریون را شستشو کردند. حواریون دلیل این کار حضرت را پرسیدند و ایشان فرمودند: «این‌گونه تواضع نمودم تا پس از من به همین روش تواضع را به مردم آموزش دهید.» فرمودند: «مبادا صرفاً موعظه کنید و بر منابر بروید.» 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ٢۳ ▪️حضرت عیسی (علیه‌السلام) در پیروان خود احساس کفر نمود و فرمود: «من انصاری الی الله؟». در این زمان حواریون ندای ایشان را لبیک گفتند و در سفر و حضر همراه ایشان بودند تا زندگی عیسی‌گونه را فرابگیرند. این روشی بود که حضرت عیسی (علیه‌السلام) انتخاب نمودند تا سایر گروندگان به آیین یکتاپرستی را تربیت کند. ▪️در یکی از مواقف و سفرها حضرت عیسی (علیه‌السلام) طشت آبی فراهم کردند و پای حواریون را شستشو کردند. حواریون دلیل این کار حضرت را پرسیدند و ایشان فرمودند: «این‌گونه تواضع نمودم تا پس از من به همین روش تواضع را به مردم آموزش دهید. مبادا صرفاً موعظه کنید و بر منابر بروید. بلکه با رفتار خود دیگران را جذب کنید.» 🔸 همین الگوی حضرت عیسی (علیه‌السلام) در هیئت‌ها و در تشکیلات دینی موجب می‌شود افرادی که جایگاه والاتری دارند، مانند روحانیون و اساتید بر دیگران تواضع کنند و به‌عنوان خادمین زائران حاضر شوند؛ این راهی است برای نشان دادن مسیر تربیتی هیئت و تحقق جامعه ولایی و آدم‌سازی. 🔸 بکوشیم در تشکیلات ایمانی، افراد پیشکسوت‌تر و بزرگترهای تشکل با رفتارشان به سایر افراد تشکیلات و کوچترها، نحوه تعامل و حضور در تشکیلات را بیاموزند. این مطلب یادآور روایت شریف «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» خواهد بود. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۸ ↩️ شامل آیه ۲۸۲ سوره مبارکه 🔻پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَهُ»؛ بهترین شما کسی است که قرآن را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت هشتم 🔻 اصولی که قبل از شروع کار فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرند 👇 ⭕️ اصل سوم: داشتن طرح و برنامه در کار فرهنگی؛ بدون حل دغدغه معاش، چنانچه پیشتر گفتیم نمی توان موفق بود و چون هنوز در جامعه ما، حل مشکلات اقتصادی در بخش فرهنگ، به نحو بایسته و مطلوب صورت نپذیرفته است، پس فعالان فرهنگی، در کنار دغدغه حل معیشت خود، نگرانی اداره امور فرهنگی را هم دارند. ❇️و آخر آن که، برای کار فرهنگی و فعالیت در این عرصه ، نه تنها کسی از افراد، طرح و برنامه و تخصص و تجربه کاری خاصی را نمی طلبد بلکه بسترهای ورود به این عرصه چنان گسترده ، فراگیر و متنوع است که هرکس، با هر توان و تجربه ای که دارد در مسجد، هیئت، کانون یا انجمن های اسلامی محلی، به فعالیت در بخش فرهنگ می پردازد و کسی نمی پرسد چرا؟! 💢خودجوش بودن در کار فرهنگی؛ علاوه بر آن که به خودی خود، یک امتیاز محسوب می شود و نشان می دهد که نیروهای انقلابی ما برای ورود به میدان، منتظر پرداخت سوبسید و یارانه و تصویب مصوبه و قانون نیستند و از کسی اجازه نمی گیرند تا برای خدا کار کنند اما از منظری متفاوت ، به جهت آن که افراد خودشان تصمیم می گیرند کار فرهنگی کنند یا نه؟ و نیز خودشان تشخیص می دهند که برای این کار مفید و موثر هستند یا نیستند؟! و بدون مشورت با کارشناسان خبره، برنامه ریزی می کنند که چه کاری درست و چه کاری نادرست است؟ این روند در مجموع، روند مطلوبی نیست. ↙️ به دیگر سخن آن که ، احساس تکلیف برای ورود به عرصه کار فرهنگی و خودجوش بودن و مستقل بودن این موضوع، هر چند به طور ذاتی امری پسندیده است و مطلوب به نظر می رسد اما تشخیص اینکه افراد چه کارایی خاصی دارند و به درد بازکردن کدام گره می خورند و آیا حضورشان به طور مستقیم در عرصه کار فرهنگی لازم است یا نه؟... مسئله مهم تری است که هنوز برای آن در کشور متولی خاصی وجود ندارد. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir