eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
739 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۲ ↩️ شامل آیات ۷۷ تا ۸۳ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. 📚 (خصال صدوق ۱/۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تشکیلاتی (۳) ⭐️ مقدمه (۳) 🔻 اخلاق یعنی حرکت و رفتن نه رسیدن و شنیدن. لذا هر کتاب و درسی تنها برای تذکر بوده و تا به مرحله حرکت عملی نرسد فایده نخواهد داشت. به همین دلیل عهدهای جمعی تعریف می‌شوند تا سالک کوی محبت الهی به‌صورت جمعی و تحت‌نظر استادان و بزرگان عزم انجام عهد خاصی را می‌کنند و مدت ۴۰ روز را برای تثبیت آن در نظر می‌گیرند. 📚 برگرفته از کتاب ، صفحه ۱۸ کتاب، 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 امام صادق علیه‌السلام فرموند: به‌زودی خداوند دنیا و آخرت را به ما و شیعیان ما خواهد داد. 📚 کتاب کافی، ج ١، ص ۴٧۴. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 به تفکرات دشمن و کفار نزدیک نشوید 🔻ارادهٔ قلبی و روحیهٔ باطنی دشمن را بشناسید و هرگز به آنان تمایل پیدا نکنید. 📚تکه‌ای از آسمان 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛﷽ 🔵این دزد لباس روحانیت امیر قریشی از سران فرقه انحرافی شیرازی است که در برنامه تلویزیونی اش یک دقیقه سکوت برای کشته ها یا به قول خودش شهدای اسرائیل اعلام‌ می کند. ماهیت فرقه انحرافی شیرازی را باید در این بزنگاه ها شناخت ، از سکوت نسبت به جنایات دارند می رسند به حمایت از آن. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
👌برای پیشرفت یک جامعه ، باید افراد مستعد در جای خود به کارگرفته شوند . جامعه شاید حتی بیشتر از نیازمان افراد مستعد دارد . ⁉️پس عیب در کجاست ؟نمیشناسیمشان ... 🗓در دوران مبارزه برای سرنگونی رژیم ، افراد مختلف با سیل خروشان اعتراضات ، همراه میشدند . اما امروز و در زمان سازندگی ، هر فرد کار خاصی از عهده اش برآمده و باید مسئولیت خاصی به عهده بگیرد . 🔍 شناخت استعداد ها و سپس میدان شکفتگی دادن به آنها در دنیا راهی دارد . ⁉️در حالیکه ما از نظر شناخت استعداد ها ، در یک میدان محدود اطلاعات هستیم ، چه طور میتوانیم برای کشف و به کارگرفتن آنها برنامه ریزی کنیم ؟! 🎯🎯پاسخ ما به این سوال این ست که هر دو از راه تشکیلات و تشکل ممکن است . ✅ ما به یک تشکیلات نیرومند خلاق منسجم نیازمندیم که در آن استعداد ها یکدیگر را بیابند و نیز محیطی مناسب برای شکوفایی و همکاری هماهنگ استعداد ها باشد‌. ✅ یک مدیریت هماهنگ منسجم ، با شاخه ها و رشته های فراوان به سوی مراکز تصمیم گیری و اجرا ، هم میتواند استعداد ها را در سطح گسترده تر بشناسد و هم زمینه کار هماهنگ آنها را فراهم کند ‌ . 💡این هنر یک تشکیلات است . 👤شهید بهشتی 📚حزب جمهوری اسلامی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ادب عاشقی، نگاشت اول: زمان‌ها منازل سلوکی 🔹 یکی از مراقبه‌‌‌های سلوکی مهم انسان توجه و مراقبت نسبت به ایام و مناسبت‌ها ی خاص زندگی است. 🔹 مرحوم میرزاجواد آقای ملکی تبریزی در ابتدای کتاب شریف المراقبات می‌فرمایند: زمان‌ها منازل سلوک الی الله هستند. یعنی حرکت به‌سوی خداوند در منازل سلوکی زمان‌ها محقق می‌شود. 🔹 در روایتی از امام حسین (علیه السلام) آمده است که: «یابنَ آدَمَ اِنَّما اَنتَ اَیّامٌ کُلَّما مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُکَ» یعنی ای فرزند آدم! تو خودت روزگاران هستی و هر روز که می‌گذرد، مرتبه‌ای از وجود توست که رفته است و دیگر تکرار شدنی نیست. 🔹 لذا انسان اگر حق ایام را به‌جا آورد و به‌اصطلاح ایام را استیفا کرد، آن زمان را برای خود تثبیت کرده است. 🔹 در این میان زمان‌هایی که مناسبت الهی دارند، منازل خاص این سلوک هستند. یعنی هر واقعه معنوی در نسبت با زمان، منزل سلوکی خاصی را با ظرفیت و اقتضائات ویژه برای انسان تولید می‌کند. 🔹 در روایتی از پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه‌‌وآله‌وسلّم) آمده است که: «اِنَّ لربکم فی ایام دهرکم نَفَحاتٌ اَلافَتَعَرَّضُوا لَها» ایام خاص نفحات الهی و جذبات ربانی‌ست که در زندگی انسان می‌وزد تا او را به‌سوی پرودگار و ملکوت عالم بکشد. 🔹 خداوند تعالی در سوره عصر نیز می‌فرمایند: وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ. یعنی خداوند قسم یادکرده است به زمان و می‌فرمایند هرکسی در حال خسران و ضرر است مگر آنکه ظرف زمان خود را از ایمان و عمل صالح پر کرده باشد. 🔹 در این باره یک نکته را باید توجه نمود و آن مراقبه و محاسبه است. در واقع اهمیت این مطلب اکنون روشن می‌شود زیرا هرکس که بخواهد از زمان و فرصت خود به‌خوبی استفاده کند و حق آن را استیفا کند باید محاسبه نفس نموده و مراقبه کند در حفظ زمان خود. 🔹 لذاست که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بسیار بر محاسبه و مراقبه زمان‌ها تأکید نموده‌اند و فرمودند: لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ حَسَناً اِسْتَزَادَ اَللَّهَ وَ إِنْ عَمِلَ سَيِّئاً اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَيْهِ . یعنی از ما نیست آنکه هر روز محاسبه نفس نکند. 🔹 در این میان ایام خاص اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هر کدام منازل عظیم سلوکی و نفحه‌های ربوبی هستند. این حس و حال خوش معنوی که در این ایام برای انسان حاصل می‌شود و محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که در این مجالس بر انسان طلوع می‌کند، نفحه‌های ربوبی و جذبه‌های ربانی است. 📚 برگرفته از کتاب "" استاد عابدینی، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۳ ↩️ شامل آیات ۸۴ تا ۸۸ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ.»؛ بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید. 📚 (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تشکیلاتی (۴) ⭐️ اخلاق؛ حرکت مستمر (۱) 🔻 باید بدانیم که اخلاق یعنی حرکت مستمر انسان منازلی را طی نموده و به دنیا که اسفل سافلین است رسیده و بعد از این دنیا هم منازلی در پیش دارد و در این دنیا باید خود را بسازد و این خود ساختن، همواره در ساختن دنیای دیگر نیز به او کمک میکند. لذا انسان موجود ثابتی نیست و همواره در حال سفر است. پس سیر و سلوک اخلاق را باید ناظر به موجود سائر و سیرکننده نگاه کرد. 📚 برگرفته از کتاب ، صفحه ۲۵ کتاب، 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ادب عاشقی در تشکیلات، منزل اول: زمان‌ها منازل سلوک جمعی 🔸 زمان‌ها منازل سلوک الی الله هستند و این سلوک چنانچه برای تک تک افراد صادق است، در یک جمع و شاکله اجتماعی نیز محقق می‌شود اگرچه عهدهای ایمانی و معنوی مومنین، هم عهدهای فردی با حق تعالی و هم عهدهای جمعی را شامل می‌شود. 🔸 تأکید مکرر دین اسلام در احکام مختلف به جمع و جماعت نشانه آن است که فسلفه و روح حاکم قریب به اتفاق احکام، جماعت بوده است مانند نماز، حج، خمس و... که به وضوح نشان دهنده اهمیت جمع هستند. 🔸 در یک ظرف زمانی تکرار نشدنی هریک از افراد جامعه و در نگاهی جمعی، کل این پیکره اجتماعی، طبق قاعده‌ی نفحات الهی، باید مراقبه نموده و در نظر داشته باشند که این ظرف زمانی باید بگونه‌ای مورد استیفا قرار گیرد که حق آن اداشده و تثبیت گردد. 🔸 عهدهای جمعی و تشکیلاتی در یک تشکیلات واحد ضمن ایجاد انسجام تشکیلاتی باعث خواهد شد تا ضمن توجه و مراقبۀ فرد فرد تشکیلات نسبت به زمان‌ها و ایام خاص، پیوندهای میان اعضای این جمع، محکم‌تر شده و ربط و نسبت خود را با صاحب آن ایام حفظ نموده و در اتصال معنوی و پیوند با روح آن ایام که ائمه هستند، تلاش نمایند. 🔸 نمونه عهدهای جمعی را می توان در انس با قرآن در ماه مبارک رمضان یا چله‌های زیارت عاشورا و دعای عهد در ایام و ظرف‌های زمانی خاص در یک تشکیلات که ضمن پیوند با صاحب این عهدها در ایام خاص، انسجام و پیوستگی افراد یک جمع را به ارمغان می‌آورد، بیان کرد. 🔸 باجماعت اقامه نمودن اعمال مختلف اثری دارد که در اقامه فردی آن محقق نمی‌شود، لذا و با تکیه بر قاعده «یدالله مع الجماعة» باید گفت این عهدهای جمعی و این تصمیمات تشکیلاتی و مراقبه‌های کاروانی، در زمان‌های خاص اثری شگرف در تحقق روح جمعی در تشکیلات دارد. 🔸 امیرالمومنین(علیه السلام) می‌فرمایند: إِنَّ يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ، وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ، فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ. یعنی دست خدا با جماعت است و از تفرقه حذر كنيد، زيرا كسانى كه از جماعت كنارى مى گيرند طعمه شيطان اند مانند گوسفندى كه از گله جدا مى‌افتد و گرگ او را بر مى درد. این به معنای آن است که جمع و به جمع برپا نمودن در ایام خاص اولی بر برپایی فردی است و اثری خاص دارد. 📚 برگرفته از کتاب "" استاد عابدینی، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ↩️ چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ - قسمت اول: 🔻 اگر در میانه راه هستید و گاهی برای ادامه مسیر دچار تردید می‌شوید و اگر دوست دارید این جبهه را تقویت کنید و دوستان‌تان را برای انجام کار فرهنگی ترغیب نمایید، پاسخ به این سؤال مهم و اساسی را حتماً به‌خاطر بسپارید و بارها در ذهنتان مرور کنید. 1️⃣اول: برخلاف بسیاری از درد های بشر "درد دین" داشتن از معدود دردهایی‌ست که به انسان آرامش روانی و لذت معنوی می‌بخشد. درد دین داشتن از جمله دردهای مسری و واگیر دار است پس اگر طبق روال و در مسیر درست دنبال شود اول از همه، اعضای خانواده را گرفتار می‌کند. وقتی کسی کار فرهنگی کند، فضای خانه و خانواده او از معنویت آن نور می‌گیرد، هدف‌ها متعالی می‌شود، همسر همسنگر می‌شود و فرزند رزمنده جبهه فرهنگی و ادامه دهنده راه پدر و مادر. هرکس بیشتر در این جبهه ثابت قدم بماند در تربیت فرزندان صالح مؤفق‌تر خواهد بود و چه بسیارند کسانی‌که از کم‌کاری در این عرصه خسارت‌های جبران‌ناپذیری دیده‌اند. 2️⃣دوم: یک‌بار امام راحل رحمت‌الله‌علیه در دیدار با دبیران پرورشی توصیه‌ای بدین مضمون فرمودند که فکر نکنید این دانش آموز ده، یازده ساله پسر فلان کشاورز یا مغازه‌دار و آسیابان روستاست بلکه تصور کنید این نوجوان وکیل آینده، وزیر آینده و یا فلان مسئول خواهد بود. حالا ما از وزیر و وکیل شدن افراد هم که بگذریم و در سطوح پایین‌تر به موضوع نگاه کنیم کمک به تربیت دینی جوان و نوجوانان این مرز و بوم، کمک به تربیت شهروندان آینده جامعه و همسایگان دیوار به دیوار خود ماست. آیا تابه‌حال از صدای بلند نوار ترانه خانه همسایه و یا فساد و بی‌بندوباری اطرافتان ناراحت نشده‌اید؟ یادتان باشد که ناراحتی در این باره به تنهایی مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باید تصمیم بگیرید از همین امروز برای فردای خود و فرزندانتان همسایگان خوبی تربیت کنید. 3️⃣سوم: حتماً شنیده‌اید خیلی از بزرگترها که امروز از نمازگزاران جدی و پروپا قرص مساجد هستند، مسجدی شدن خود را مدیون پدربزرگ یا مادربزرگ پیرشان می‌دانند که در کودکی دست آنها را می‌گرفت و با خود به نماز جماعت می‌برد. کار فرهنگی یعنی همین؛ به همین سادگی فراموش نکنید تربیت دینی در فضای غیر رسمی مفیدتر و اثرگذارتر است پس تا فرصت هست درست مثل مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به تجارت پر سودی دست بزنید که تا قیام قیامت خوشه‌چین ثمرات بی‌مثالش باشید. 4️⃣چهارم: در آموزه‌های دینی خطاب به ائمه‌اطهار علیهم‌السلام می‌گوییم: "اشهدانک جاهدت فی الله حق جهاده" آیا تا به حال فکر کرده‌اید معنای این جمله چیست؟ یعنی: شهادت می‌دهم به‌درستی‌که شما حق جهاد در راه خدا را به‌جا آورده‌اید. و حتماً یادتان هست که بارها در زیارت‌نامه‌ها، به امامان معصوم علیهم‌السلام خطاب کرده‌اید که ای بزرگواران: "داعی الی الله"، "داعی الی سبیلک" و "داعی الی دینک" هستند، یعنی آنها دعوت کننده به خدا، راه خدا و دین خدا هستند. دوستی می‌گفت: گسترده شدن سفره روزی بی‌کران هدایت عاشورا و بساط کربلا که کار امام حسین علیه‌السلام و یارانش بوده، ما برای کمک به این جبهه چه کار کرده‌ایم؟ اصولاً قرار نیست داعی الی الله بودن امامان معصوم علیهم‌السلام را آن دنیا پای ما بنویسند بلکه ما نیز موظفیم کاری کنیم که نکند در حق "جهاد در راه خدا" کوتاهی کرده باشیم. 5️⃣پنجم: قبل از انقلاب برای تربیت دینی فرزندان به حاکمیت و دستگاه‌های آموزشی و حتی مدارس امیدی نبود و هر کس دلش می‌سوخت خودش کاری می‌کرد. مسجد،هیات و تکیه محل؛ کانون اصلی تربیت جوانان و نوجوانان محسوب می‌شدند و نتیجه آن شد که نسل انقلاب و دفاع مقدس رشد کردند و تربیت شدند. اما کم‌کم دچار روزمرگی و تکرار شدیم، از عمق به سطح آمدیم و رسالت‌های تربیت دینی فرزندان‌مان را به‌عهده مسئولان، دستگاه‌ها و ارگان‌های حاکمیتی گذاشتیم و از قضا کمی دچار خسران شدیم. به‌تدریج فرهنگ‌سراها رقیب مساجد شدند و معلم و عموها و خاله‌های تلویزیون و کاپیتان تیم ورزشی جای مربی را گرفت. کار فرهنگی یعنی تربیت نسلی مشابه نسل اول انقلاب و رزمندگان دوران دفاع مقدس. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
بصیرت و تشکیلات اسلامی
👌برای پیشرفت یک جامعه ، باید افراد مستعد در جای خود به کارگرفته شوند . جامعه شاید حتی بیشتر از نیازم
🧐برای اینکه یک به پیروزی برسد و حفظ شود، چه باید کرد؟ 🪶برای انجام یک انقلاب، باید انقلابیون و به تبعیت از ، شجاع و فرزانه خود حرکت کنند و برای حفظ انقلاب باید از قبل برای بعد انقلاب، در نظر گرفته شده باشد. اعضای آن، نوع روابط مجموعه ها در تشکیلات و... مشخص شده باشد. 🧐حزب جمهوری اسلامی بر پایه چه اصولی بعد از پیروزی، خود را حفظ کرد؟ 🪶بر پایه 3 اصل: 1. این حزب است سیاسی ، بر محور ِخالص، اسلام ِ کتاب و سنت، و اسلام ِ اجتهاد که نشانه اش اعتقاد به ولایت فقیه واجد الشرایط است. 2. و به گروه اجتماعی خاصی تعلق نداشتن( کارگر، مهندس، دکتر و ...) 3. انحصار طلب نبودن و بودن و به صاحبان ارزش بها دادن، خواه عضو این تشکیلات باشند خواه خیر. 👤شهید بهشتی 📚حزب جمهوری اسلامی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴ ↩️ شامل آیات ۸۹ تا ۹۳ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، بر شماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی ج۲ص۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تشکیلاتی (۵) ⭐️ اخلاق؛ حرکت مستمر (۲) 🔻آیات الهی پیرامون انسان و تعالی او همواره به حرکت و عدم سکون دلالت داشته‌اند. «يٰا أَيُّهَا الْإِنْسٰانُ إِنَّكَ كٰادِحٌ إِلىٰ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاٰقِيهِ»﴿آیه ۶ سوره انشقاق﴾؛ [ای انسان! تو با تلاش و رنج به‌سوی پروردگارت می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد!] 🔹 غایت در اینجا لقای الهی است و انسان رونده و سالک معرفی شده است. در جای دیگر فرموده: «إِنَّ إِلَىٰ رَبِّكَ الرُّجْعَىٰ»﴿آیه ۸ سوره علق﴾؛ [و به یقین بازگشت (همه) به‌سوی پروردگار تو است!] و «وَأَنَّ إِلَىٰ رَبِّكَ الْمُنْتَهَىٰ»﴿آیه ۴۲ سوره نجم﴾؛ [و پايان همه امور به پروردگارت منتهی می‌گردد؟!] در اینجا نیز مقصد خداست و طبعاً مسیری به‌سوی او پیموده می‌شود. لذا اخلاق و سلوک با نشستن مغایرت دارد. 📚 برگرفته از کتاب ، صفحه ۲۵ کتاب، 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 1️⃣1️⃣ فصل یازدهم: آفت‌شناسی تشکیلات _ فرسوده شدن تشکیلات از طریق تربیتِ نیرو، مرتب به تشکیلات خود، نَفَس و خون جدید وارد کنید. در غیراین‌صورت مجموعه گرفتار فرسودگی می‌شود. البته مراقبت کنید که خون و نَفَسِ سالم وارد کنید. صافی داشته باشید که آلودگی وارد مجموعه‌تان نشود. 📚 برگرفته از بیانات در کتاب 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 #ده_پاسخ_به_یک_سؤال_مهم ↩️ چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ - قسمت اول: 🔻 اگر در میانه راه هستید و گاهی
🚨 ↩️ چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ - قسمت دوم (نهایی): 6️⃣ششم: اگر شما طلبه هستید و امام جماعت هیچ مسجد و مدرسه و اداره‌ای هم نیستید و اگر تنها سالی یک‌بار آن هم در محرم برای تبلیغ به یک روستا می‌روید قطعاً به مرور زمان و در دراز مدت کمی نگران خواهید شد که نقش بایسته و شایسته‌ای در محیط اطرافتان ندارید و وظیفه‌ای که برای آن لباس روحانیت بر تن کرده‌اید را به‌درستی انجام نداده‌اید. کسی که دین خدا را تبلیغ می‌کند گاهی باید دیده شود در هیاهوی تبلیغات ضدفرهنگی موجود و تغییر غلط ذائقه آدم‌ها، چه بسا این روزها خیلی دیده نمی‌شوند و گاه حتی به حاشیه رانده می‌شوند. پس چاره چیست؟ شاید شما هم شنیده باشید که یک‌بار از کسی که ادعای پیامبری کرد معجزه خواستند و او از درخت خواست جلو بیاید! وقتی درخت جلو نیامد گفت: من پیامبر متواضعی هستم اگر درخت جلو نمی‌آید خودم به سراغ او خواهم رفت. کار فرهنگی یعنی همین: پیامبر متواضع شدن 7️⃣هفتم: کار فرهنگی برای افراد پایگاه اجتماعی و منزلت فرهنگی خاصی به همراه دارد که همگی در این راه و برای نصرت و یاری دین خدا به شدت به آن نیازمندیم. 8️⃣هشتم: این وعدۀ الهی است که فرمود: "وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ"[آیه ۴۰ سوره حج] یعنی هر کس خدا را یاری کند خدا هم او را یاری خواهد کرد. فکر می‌کنید این که از صبح تا شب دنبال زندگی می‌دویم و خلاصه شده‌ایم در دو دو تا چهارتای عقل معاش و روزگار حساب و کتاب و سود و زیان، کدام بخش از اوقات روز یا عمرمان را می‌توانیم مخلصانه و بدون چشم‌داشت در شمار کار برای خدا تلقی کنیم تا خدا نیز در عوض یاریمان کند. 9️⃣نهم: در برخی روایات آمده وقتی عابد به عرصه محشر می‌آید و قرار است راهی بهشت شود ندا می‌آید: "اِنْطَلِقْ اِلَى الْجَنَّةِ" یعنی: به‌سوی بهشت برو! پس او به ازای عبادتش به بهشت وارد می‌شود بدون هیچ تشریفاتی.[علل الشرايع، ج ۲، ص ۳۹۴، ح ۱۱] اما در مقابل وقتی قرار است یک مربی تربیتی وارد بهشت شود ندا می‌آید: "قِفْ تَشفَعْ لِلناسِ بِحُسنِ تَأدِيبِكَ لَهُم"[علل الشرائع : ۳۹۴/۱۱] یعنی بایست؛ بدون تشریفات و مراسم خاص حیف است تو وارد بهشت شوی، اول کسانی را که تربیت کرده‌ای بفرست داخل بهشت، یعنی اول بچه‌های مسجد را شفاعت کن بعد از آن نوبت خودت می‌شود که با شکوه وارد شوی. 🔟دهم: حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) غریب است و غریب یعنی امام قدر نشناخته؛ از یاد رفته، فرو نهاده شده، دور از دیار و سرزمین خویش و از همه مهم‌تر امام بدون اعوان و انصار. به هر حال چنین به نظر می‌رسد که ما بیشتر کار فرهنگی می‌کنیم برای یارگیری و یاوری آن حضرت (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و برای آن که زمینه ظهور را فراهم کنیم، یک نخود در این آش بیاندازیم و یا حداقل یک سنگ‌ریزه از مقابل پای مبارک آن حضرت (روحی و ارواح العالمین له الفداء) برداریم. گفتی به غمم بنشین یا از سر جان برخیز فـــرمان بـرمت جانا بنشینم و بـــــــــرخیزم [ سعدی، دیوان اشعار، غزلیات، غزل شمارهٔ ۴۰۱ ] 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵ ↩️ شامل آیات ۹۴ تا ۱۰۱ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «اَلا لا خَیرَ فی قِراءَةٍ لَیسَ فیها تَدَبُّرٌ»؛ آگاه باشید در قرآن خواندنی که تدبر در آن نباشد، خیری نیست. 📚 (اصول کافی ۱/۳۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تشکیلاتی (۶) ⭐️ اخلاق حرکت مستمر (۳) 🔻 مبدأ و مقصد یکی است. 🔹 «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ؛﴿آیه ۱۵۶ سوره بقره﴾ ما از آن خدا هستيم و به‌سوی او باز می‌‏گرديم!» 🔹 گاه سالک خودش می‌رود: «وَقَالَ إِنِّي ذَاهِبٌ إِلَىٰ رَبِّي سَيَهْدِينِ؛﴿آیه ۹۹ سوره صافات﴾ و (ابراهيم) گفت: من به‌سوى پروردگارم ره‌سپارم، او مرا راهنمايى خواهد كرد.» 🔹 و گاه او را می‌برند: «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا؛﴿آیه ١ سوره اسراء﴾ منزّه و پاک است آن [خدایی] که شبی بنده‌اش [محمّد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم)] را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر [و حرکت] داد، تا [بخشی] از نشانه‌هایِ [عظمت و قدرت] خود را به او نشان دهیم...» 🔺 اولی حرکت محبی است و دومی حرکت محبوبی. محب خودش می‌رود و محبوب را می‌برند. پس مسیر تمام سلوک و رفتن است. صحبت از ماندن و نشستن نیست. 📚 برگرفته از کتاب ، 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 2️⃣1️⃣ فصل دوازدهم: - رکود و رقابت ناسالم 🔻 کار و روحیه تحرک را در مجموعه‌تان بدمید. مجموعه های بشری با کار و فعالیت زنده اند. با کار و فعالیت با مجموعه های دیگر رقابت سالم داشته باشید و از دشمنی کردن با آنها بپرهیزید. 📚 برگرفته از بیانات در کتاب 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 درمان روحیه عدم فعالیت متربی 🔻 عدم فعالیت و تنبلی گاهی موقت و گذرا است و گاهی مزمن و بیمارگونه. گاهی تنبلی ناشی از بیکاری است. اگر بیکاری داوم داشته باشد به یک بیماری مزمن تبدیل می‌شود. اگر تنبلی به‌صورت یک عادت و بیماری در آمده باشد باید، طی دوره‌ای کوتاه یا طولانی‌مدت درمان شود. راه‌های درمان نسبت به افراد و روحیات و شرایط آن‌ها مختلف است. 📌 بعضی از این راه‌ها عبارت‌اند از: 1⃣. ایجاد انگیزۀ فعالیت با اموری مثل برگزاری مسابقات از آسان تا سخت با شیب ملایم. 2⃣. تشویق به موقع و قرار دادن پاداش‌هایی برای فعالیت. 3⃣. عدم سخت‌گیری و پرهیز از هر چیزی که موجب احساس سختی کار می‌شود. 4⃣. ایجاد حس اعتماد و توکل در افراد با اموری مثل عدم سرزنش و عدم حساسیت و ایراد نگرفتن از شخص و ذکر خدا و تکیه بر قدرت و حمایت او. 5️⃣. پرهیز از شکوه و شکایت در حضور شخص و جلوگیری از گله‌گذاری و شکوه و نق‌زدن و غر زدن توسط او. 6⃣. کمک به نظم در برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها در زمان خود و عدم تأخیر در انجام آن‌ها. 7⃣. ایجاد امیدواری و رفع نگاه بدبینانه و ناامیدی در شخص. 8⃣. توجه به گذر زمان و کمبود وقت. 🔹 یکی از نکاتی که در زدودن این روحیه مؤثر است آن است که باتوجه به شناختی که مربی از علایق و استعدادهای متربی پیدا می‌کند به او مسئولیت‌هایی در حلقه و سپس در پایگاه و مجموعه بدهد و البته با مراقبت از آفات مسؤلیت. 🔺 از دیگر نکات، هماهنگی با خانوادهٔ متربی جهت اعطای مسؤلیت‌هایی در منزل و مطالبه از اوست. مهم‌ترین نکته در این مورد همان شناخت استعداد و علایق فرد و سیر دادن او در همان مسیر است تا از این کسالت بیرون آید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶ ↩️ شامل آیات ۱۰۲ تا ۱۰۵ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «اَفضَلُ الذِّکرِ القُرآنُ بِهِ تُشرَحُ الصُّدورِ وَ تَستَنیرُ السَّرائِرِ»؛ برترین ذکر، قرآن است، به وسیله آن سینه‌ها گشوده و پوشیده‌ها روشن شود. 📚 (شرح غررالحکم ۲/۴۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 3️⃣1️⃣ فصل سیزدهم: آفت شناسی تشکیلات - انشعابات و تصادم اعضاء 🔻 اجازه ندهید اختلاف سلایق موجب اصطکاک، اختلاف و تصادم بین اعضاء شود. این به معنای نداشتن معیار نیست. معیارها همان مبانی معرفتی است که اعضاء را به هم نزدیک یا خطوط را مجزا می‌کند اما سلائق نه. 📚 برگرفته از بیانات در کتاب 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق تشکیلاتی (۷) ⭐️ اخلاق حرکت مستمر (۴) 🔻 حرکت به سوی خدا به بیان قرآن صراط مستقیم است. «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» ﴿۱﴾ در قرآن نسبت لطیفی میان پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) و صراط مستقیم ذکر شده. آمده است: «إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ، عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ» ﴿۲﴾ کلمه «علی» یعنی سیطره و همینه داشتن؛ یعنی نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) بر صراط مستقیم همینه دارد اما سایر انبياء «وَهَدَيْنَاهُمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ»﴿۳﴾ در این مسیر رونده اند. یعنی آنها خودشان رهروی صراطی هستند که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) بر آن صراط همینه دارد. 🔢 ﴿۱﴾. ما را به راهِ راست راهنمایی کن. [آیه ۶ سوره فاتحه الکتاب] ﴿۲﴾. که تو قطعاً از رسولان (خداوند) هستی، بر راهی راست (قرار داری). [آیات ۳ و ۴ سوره یس] ﴿۳﴾. و آنان را برگزیدیم و به راهی راست هدایت نمودیم. [آیه ۸۷ سوره انعام] 📚 برگرفته از کتاب ، 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir