id_@molla113.mp3
3.83M
🏴مداحی های ویژه جامانده های پیاده روی اربعین۲
رِفیقجانَمونی
بِمونی
رِفیقاتبِرَن کَربَلا..؛😭💔
🎙کربلایۍمازیارطاولۍ
#روضهنار ⏰#شب بیستم #مداحی نماهنگ
♥️ @ANARSTORY
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#اربعین_چیست؟ (نسخه فارسی) از صفر تا صد، همهی آنچه که باید دربارهی #اربعین بدانیم؛ ـ بررسی بُعد
دقیقه دوازدهم
امام حسین علیهالسلام: من خادم امام زمان هستم تا آخر عمرم و سربازشم.😭
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#اربعین_چیست؟ (نسخه فارسی) از صفر تا صد، همهی آنچه که باید دربارهی #اربعین بدانیم؛ ـ بررسی بُعد
امشب چایی روضه رو میذارم اینجا....بدووید.
https://eitaa.com/joinchat/1614741592C64fca83486
بیانات نورانی.
چراغهایی برای یافتن راه.
.
💯چایی روضه.
نور.
جلسه #روضهنار بیستم.
ابتدا یک #سخنرانی، سپس #روضه میگذارم. کوتاه. بعدش یک #مداحی که حتما باید گوش کنید. بعدش بزنید روی دریافت پول یک استکان چایی که تبرک است و حتما بعدش یک چایی بخورید به نیت چای روضه. سپس برای امامِ حاضرِ بچه شیعهها دعا کنید. برای سلامتیاش. برای ظهورش. برای اینکه قلبمان از سیاهی پاک شود تا نور نزول اجلال کند.
انشاءالله با پنجاه تا چایی ادامه میدهیم. اگر کسی خواست به این روضه مجازی کمک مالی کند به خودم خبر دهد. از اینجا👇
@evaghefi
خب بریم برای سخنرانی و روضه و مداحی و چایی.
پ.ن
پول یه استکان چایی رو 500 تومن حساب کردم. دیگه سخت نگیرید.
#روضهنار ⏰ #شب بیستم
#جلسه_مجازی
قبول باشد. حالا که اشک ریختید بلند شوید و یک چایی برای خودتان بریزید و عکسش را بگیرید و بفرستید. در کانال زیر که عضو شوید بعد از چند ساعت ادمین میشوید و میتوانید عکس چایتان را برای بقیه به اشتراک بگذارید.
https://eitaa.com/joinchat/3507159149C9decdf8353
حتما از هشتگ #روضهنار یا #چایی_روضه استفاده کنید.
برای دریافت هزینه چایی از گروه :
💎•﴿ ارائه سرچشمه نور ﴾•💎 وارد شوید.
❤️بررسی رمانهای کلاسیک.
https://eitaa.com/joinchat/1614741592C64fca83486
♥️ https://eitaa.com/ANARSTORY
https://pay.eitaa.com/v/?link=zX2Kp
هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
نور
به هر کس که میخواهد مهاجرت کند نشانی باغ انار را بدهید. اینجا پناهنده شود. اینجا در بهشت زندگی میکنیم. اینجا قلباً و دروناً دیش دیری دیدین و گیش گیری گیدینِ آرامی در قلبمان مدام تکرار میشود.
اینجا کمپین هایمان تمیز است. آب داریم. نهال داریم. درخت داریم. مولاتی های خوشگل داریم. بچه هایمان متن های خوشجل و موشجل مینویسند. چت میکنند و زیرش مینویسند کاریکلماتور و داستانک و مونولوگ، فکر میکنند ما خر هستیم. اینجا مدام نور میخوریم. حتی آروغهای نورانی ما از همه آنچه در جهان مادی است خوشبوتر است. اینجا دلها زاویه دار نیست. اینجا دستگاه های لجن خوار قلبها را روزانه پاک میکنند.
ما به هر مسافر بی پناهی کنار درخت کهن جا می دهیم. اینجا نهال ها سرهاشان به روی نور است...اینجا تمام عروس ها با خواهرشوهرها گل میگویند و گل میشنوند. اینجا عروس و مادرشوهر مثل عسل و روغن هستند نه کارد و پنیر.
مادر همه ما بچه شیعه ها هزاران سال پیش این زمین را برایمان خریده...به هرکداممان یک تکه زمین به وسعت چند هزار میلیارد کهکشان میرسد. ما نور میخوریم، ما نور هستیم. درختهای نورانی که باید نور تولید کند.
اگر دلت گرفته و میخواهی مهاجرت کنی به کهکشان باغ انار بیا...همین گوشهها یک اقیانوس نور تحویل بگیر و میلیاردها عروس دریایی تربیت کن...البته قول شوهر نمیدهیم. چند بار دیگه هم گفتم. شوهر کلا کم شده. بله...در حد چند تا وسیله اصلی میتونم جهیزیه عروسهای دریایی رو بدم. بله دیگه. ما باید برای فتح جهان واقعا باید پاک و تمیز و رویایی بشویم. مثل عروس. البته بعضی وقتا عروس تعریفی میشویم.
زنهار... بانگ الرحیل بر آورده اند. اهل مهاجرت به سرزمین نور هستی؟
#واقفی
#مهاجرت
#باغ_انار
#نور
#عروس_دریایی
﷽؛اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ریشه می کنیم. با هم ساقه میزنیم و برگ میدهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
نمایشگاه باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#تمرین119
من حیث لا یحتسب
یعنی
چیزی از جایی که فکرش را نمیکنی نصیبت شود.
چنین خاطره ای دارید؟ با اضافه کردن عناصر داستانی بنویسیدش. سعی کنید یک روایت جذاب با رگههای طنز بنویسید.
اگر گرفتاری مالی داشتید و یکدفعه حل شده سعی کنید ریشههایی برایش بیابید. در واقع حکمتش را پیدا کنید و بنویسید. مثلا جیبتان در اوج بیابان بوده و یکدفعه جنگل شده. یادتان آمده که چند ماه پیش لنگه کفشی در دجله انداخته بودید. این ارتباطات همیشه وجود ندارد. یعنی هذا من فضل ربی است. ولی اگر یافتید بنویسید. اگر هم نیافتید خاطره را جذاب تعریف کنید.
🔸 گاهی پیش خودتان فکر میکنید که برای تامین فلان مقدار پول باید حقوق بگیرم و یقین دارم که سر ماه جور میشود. و اگر حقوق دیر بشود از فلان دوست میگیرم و اگر او نداشت از فروش فلان چیز. ولی در واقعیت حقوق نمیدهند. دوست تان کلا بلاکتان میکند. آن چیز هم دیگر ارزش قبل را ندارد. یکدفعه از یک جای دیگر پول قلمبهای به دست تان میرسد. البته شاید زیاد هم قلمبه نباشد ولی کار شما را راه میاندازد.
🔸گاهی به خودتان میگویید ای کاش تا آخر هفته دویست هزار تومن پول دستم میآمد. یکهو ده برابرش به دستتان میرسد. البته بعدا میفهمید که این پول را باید یک جای خاص خرج کنید. یعنی قبل از اینکه آن مشکل برایتان پیش بیاید هزینهاش را برایتان حواله کردهاند.
بیان این تجربیات برای باور ملکوت و غیب خیلی خوب است.
احتمالا چند سال دیگه یک برنامه شبیه زندگی پس از زندگی بسازم با این تجربیات شما.😁پس حتما بنویسید. اسمشم میذارم... #حسابهای_زیر_سیبیلی
#داستان
#خاطره
#جستار
#داستانک
#دیالوگ
#مونولوگ
#یادداشت
#تمرین
#باغ_انار
﷽؛اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ریشه می کنیم. با هم ساقه میزنیم و برگ میدهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
نمایشگاه باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
May 11
تعدادی از #باغبان های باغ انار در یک قابچه. من و آقای ابراهیم اولاد ذکور این جمع هستیم و بقیه از طبقه نسوان هستند. امید است که خداوند به آقای محمدلو توفیق دهد که از بقیه باغبانان هم مصاحبه بگیرند. البته ایشان زیرش پاراف کردند که حتما ولی این روزها به شدت مشغله دارند و لِه لِه هستند از شدت کار. هژمونی قاسم سلیمانی نصیبشان.
@ANARSTORY
شهروند و مافیا در یک نگاه فقهی و روایی
بنابراین روایات و نکات و مصالحی که در این بازی وجود دارد، این نکته به نظر میرسد، دروغی که در این بازی گفته میشود حرام نیست و این بازی مشکل فقهی ندارد.
به گزارش صدای حوزه، بازی شهروند و مافیا، از بازیهای جذاب گروهی است که در کشور ما و سایر کشورها در حال رواج و بومیسازی است. عناصر مهمی که در این بازی نقش دارند؛ عدهای مافیا هستند که باید هویت خود را مخفی نگهدارند و عدهای دیگر که شهروند هستند، باید مافیا را شناسایی نموده و از بازی حذف کنند. این معرفی اجمالی بازی است و هر یک از بازی کنان نقشی دارند که بر اساس آن بازی میکنند و به شهر خود یا گروه مافیایی خود کمک میکنند. این بازی در نگاه اول نمایانگر رواج کذب است و افراد در این بازی دروغ میگویند؛ بنابراین ممکن است حکم حرمت را در پی داشته باشد. این بازی، مانند سایر بازیهای رایانهای و غیر رایانهای که ممکن است شبههای داشته باشد باید موردبحث و بررسی فقهی قرار گیرد.
برخی از اشکالاتی که میتواند این بازی در پی داشته باشد را مطرح میکنیم و ادله جواز و منع این بازی را مطرح میکنیم.
اشکالات
۱- کذب
۲- اختلاط بین زن و مرد در برخی موارد.
۳- بردوباخت یا قمار
۴- اتلاف وقت و اسراف در وقت
۵- لغو یا لهوی بودن این بازی
بهصورت خلاصه در مورد این چهار عنوان باید خاطرنشان کرد:
ادامه👇👇👇
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
شهروند و مافیا در یک نگاه فقهی و روایی بنابراین روایات و نکات و مصالحی که در این بازی وجود دارد، این
شهروند و مافیا در یک نگاه فقهی و روایی
بنابراین روایات و نکات و مصالحی که در این بازی وجود دارد، این نکته به نظر میرسد، دروغی که در این بازی گفته میشود حرام نیست و این بازی مشکل فقهی ندارد.
به گزارش صدای حوزه، بازی شهروند و مافیا، از بازیهای جذاب گروهی است که در کشور ما و سایر کشورها در حال رواج و بومیسازی است. عناصر مهمی که در این بازی نقش دارند؛ عدهای مافیا هستند که باید هویت خود را مخفی نگهدارند و عدهای دیگر که شهروند هستند، باید مافیا را شناسایی نموده و از بازی حذف کنند. این معرفی اجمالی بازی است و هر یک از بازی کنان نقشی دارند که بر اساس آن بازی میکنند و به شهر خود یا گروه مافیایی خود کمک میکنند. این بازی در نگاه اول نمایانگر رواج کذب است و افراد در این بازی دروغ میگویند؛ بنابراین ممکن است حکم حرمت را در پی داشته باشد. این بازی، مانند سایر بازیهای رایانهای و غیر رایانهای که ممکن است شبههای داشته باشد باید موردبحث و بررسی فقهی قرار گیرد.
برخی از اشکالاتی که میتواند این بازی در پی داشته باشد را مطرح میکنیم و ادله جواز و منع این بازی را مطرح میکنیم.
اشکالات
۱- کذب
۲- اختلاط بین زن و مرد در برخی موارد.
۳- بردوباخت یا قمار
۴- اتلاف وقت و اسراف در وقت
۵- لغو یا لهوی بودن این بازی
بهصورت خلاصه در مورد این چهار عنوان باید خاطرنشان کرد:
اختلاط بین زن و مرد، عنوان اصلی بر حرمت نیست و عنوان عارضی است چراکه اگر این اختلاط موجب فساد باشد و یا احتمال فساد در آن قوی باشد، از باب مقدمه حرام، حرام خواهد بود و الا عنوانی نیست که در فقه بتوان بهصورت قطعی عنوان کرد حرام است. البته اختلاط بین زن و مرد از مقومات این بازی نیست و میتوان این بازی را با همجنس برگزار کرد و لزومی بر اختلاط نیست.
بردوباخت و قمار نیز در هر بازی حرام است و خصوص این بازی نیست و از مقومات بازی نیست تا حتماً در آن بردوباخت باشد و قماری صورت پذیرد، لذا این عناوین نیز اختصاصی به این بازی ندارد.
اتلاف وقت و حرمت آن نیز اول نزاع صغروی و کبروی است که باید اثبات شود، اتلاف وقت در این بازی صورت میگیرد و از طرفی اتلاف وقت، اسراف باشد و عنوان حرام بر آن بار شود، نیز اول نزاع است. چراکه همانطور که در مجله فقه بازیهای رایانهای مطرح شد، اغراض و اهداف دربازیها که تفریح و تفرج است و فواید فراوانی بر آن بار است، مانع از تشکیل صغرا و حکم به اتلاف وقت در بازیها میشود؛ مخصوصاً اگر متعارف باشد و از حد متعارف زمانی خارج نشود.
در مورد لغو و لهو نیز همانطور که در مجله مورد تحلیل واقعشده است، دلیلی بر حرمت لغو یافت نشد و تنها لهو است که موردبحث است گرچه در تطبیق کبرای لغو و لهو با توجه به نکاتی که متذکر میشویم، باید تأمل نمود؛ بنابراین تنها عنوانی که باقی میماند، کذب است.
در مورد کذب روشن است، اگر شخصی در جامعه بهصورت جدی به شخصی دروغ بگوید به هدف فریب و نیرنگ برای رسیدن به اهداف شوم خود، تحت عنوان ظلم قرارگرفته و حرام خواهد بود و مثال بارز مستقلات عقلیه است؛ اما در این بازی افرادی که مافیا هستند لزوماً دروغ نمیگویند و ممکن است نقشی بازی کنند که افراد دیگر گمان کنند شهروند هستند و لزومی ندارد تصریح کند من مافیا نیستم، چراکه درروند بازی تکرار این جمله که من مافیا نیستم، این گمان و ظن را به این شخص بیشتر میبرد که مافیا است، لذا از گفتن این جمله آنانی که بازی گر حرفهای هستند خودداری میکنند؛ یا ممکن است مافیا بگوید: من برای شهر مفید هستم و نگوید من شهروندم. این نیز دروغ نیست چون بههرحال یافتن او برای شهروندها مفید خواهد بود این حتی توریه نیست چه رسد به کذب؛ بنابراین دروغ واضح و جدی نوعاً در این بازی نیست و اگر باشد حرام نیست، چون نقش بازی میکند و مانند شخصی که در فیلم نقش منفی دارد و ظالم است. به این شخص گفته نمیشود، کار حرامی انجام داده است که نقش شمر یا حرمله را بازی میکند؛ بنابراین هدف از دروغ در حکم آن مؤثر است، ازاینرو است که مستثنیات کذب مطرح میشود و معنا پیدا میکند. مرحوم صاحب وسائل بابی مطرح میکنند همین نکته را القا میکند که حکم کذب دایر مدار غرض و هدف آن است. بَابُ جَوَازِ الْکَذِبِ فِی الْإِصْلَاحِ دُونَ الصِّدْقِ فِی الْفَسَادِ».(وسائل الشیعه، ج۱۲، ص: ۲۵۲)