دیدگاه جریانات ♀️#فمینیسمی و غربگرا
#زناکاری♀️♂️ = حق مالکیت بر بدن، #دگر_باشی
#لواط_کاری 🏳️🌈= حقوق بشر، #هم_باشی
#همخانگی یک زن و مرد نامحرم =🏳 #ازدواج_سفید
#فاحشگی♋ = ارائه #خدمات_جنسی
اما
#ازدواج شرعی = #ضد_حقوق_انسانی، نشانه عقب ماندگی و اجبار!
#یهود🕎 و #صهیونیزم ✡جهانی قسم خورده اند کاری خواهند کرد که #مردان_با_مردان و #زنان_با_زنان مشغول شوند و دیگر نسلی از انسان بجز نسل یهود باقی نماند تا اداره جهان را بعهده گیرند!
دگر اندیشان و منحرفان در ایران، ابزار و پیاده نظام #یهود_صهیونیست بوده و هستند. /#خیانت_خواص
#فروپاشی_خانواده
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#زن ۲۳ساله روسی صاحب ۱۰ کودک در ۱۰ماه شد
#زن_روسی ۲۳ ساله و شوهر میلیونرش با اجاره کردن همزمان ۱۰ رحم، صاحب ۱۰ کودک در ۱۰ ماه شدند. انها برنامه ریزی کرده اند تا ۱۰۵ #فرزند #بیولوژیک (از طریق #رحم_اجاره_ای) داشته باشند.
#زن_روسی ۲۳ ساله و شوهر میلیونرش با #اجاره کردن همزمان ۱۰ #رحم، صاحب ۱۰ #کودک در ۱۰ ماه شدند.
کریستینا اوزتورک ۲۳ ساله که اصالتاً اهل #مسکو است با #شوهر ۵۶ ساله میلیونرش پس از آنکه ۱۰ نوزاد را در۱۰ ماه با #رحم_جایگزین به دنیا آوردند فاش کردند که برنامه ریزی کرده اند تا ۱۰۵ #فرزند_بیولوژیک (از طریق #رحم_اجاره_ای) داشته باشند.
این #زن_جوان میگوید من و شوهرم بچه خیلی دوست داریم. توان #مالی بزرگ کردن ۱۰۵ #فرزند را هم داریم. زحمت ۹ ماه #بارداری و #زایمان آنها هم که به عهده ۱۰۵ #زن دیگراست. پس دیگر چرا باید تعلل کنیم؟!
#فمینیست_نه_بچه
#فرزند_آوری
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
بررسی لایحه #حفظ_کرامت و حمایت از #زنان_در_برابر_خشونت
نشست خبری با موضوع بررسی #لایحه_حفظ_کرامت_و_حمایت_از_زنان در برابر #خشونت"(تبیین مفاهیم و مبانی #خشونت) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #زیبایی_نژاد برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین #زیبایی_نژاد در ابتدای این نشست خلاصهای از مراحل طی شده برای تدوین این لایحه و وضعیت فعلی آن در مجلس ارائه دادند:
عنوان لایحه مورد بحث #لایحه_حفظ_کرامت_و_حمایت_از_زنان در برابر خشونت است که بعد از ده روز از تصویبش در هیئت وزیران در حال حاضر در نوبت بررسی در مجلس است. مباحث پیرامون این لایحه را میتوان ذیل چند عنوان کلی مطرح کرد:
تبار شناسی
بحث لایحه #خشونت در دنیا تباری دارد که با تبار آن در ایران متفاوت است و طبیعتا بحث مد نظر در اینجا، بحث از تبار آن در ایران است. در اوایل دهه هشتاد پژوهشی با عنوان "بررسی پدیده #خشونت_خانگی _علیه_زنان" به سفارش مرکز امور زنان ریاست جمهوری و با همکاری وزارت علوم، انجام شد که طی آن پرسشهایی از زنان عضو خانواده در 26 استان کشور انجام شد تا میزان #خشونت در مورد آنان معلوم شود. نتیجه این پروژه این بود که 66 درصد از زنان در کشور، #خشونت_خانگی را تجربه کردهاند.
البته باید به این نکته توجه داشت که تجربه کردن خشونت خانگی با اینکه فی الحال تحت #خشونت هستند متفاوت است.
نتیجه این پروژه این بود که معلوم شد مسئلهی #خشونت در خانواده یک مسئلهی فراگیری است و این باعث شد که مسئولین به فکر تدوین قانونی برای مقابله با #خشونت_علیه_زنان افتادند.
کار اساسی تدوین این قانون به عمر دولت اصلاحات نرسید؛ در دولت آقای احمدی نژاد و در زمان خانم مجتهدزاده که مسئول مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بودند، متنی آماده شد که شامل مجموعه موادی بود که برای مقابله با خشونت تنظیم شده بود. در آن زمان از پژوهشکده زن و خانواده برای برگزاری جلسه نقد دعوت شد. در آن جلسه نقدهایی به دستاندرکاران پروژه وارد شد که اکثرشان نقدهای رویکردی بود. مانند اینکه متن تدوین شده بومی نبود و بیشتر ترجمهی کارهای دیگر بود که به نوعی اصلاح شده بود.در دولت اعتدال و در زمان مدیریت خانم #مولاوردی متنی تنظیم شد. روال کاری به این شکل است که دولت مصوبه را برای قوه قضائیه ارسال میکند و مصوبه بعد از اصلاحات قوه قضائیه به مجلس ارسال میشود. بعد از ارسال مصوبه به قوه قضائیه که در اواخر ریاست آیت الله لاریجانی بود، قوه قضائیه متن مصوبه را برای اعمال اصلاحات به قم ارسال کرد.
نتیجتا متن جدیدی به قوه قضائیه تقدیم شد. با آمدن آقای رئیسی به قوه قضائیه دستور جدیدی مبنی بر بررسی مجدد این متن ابلاغ شد و در نتیجه یک متن جدیدی در قوه قضائیه تولید و به دولت فرستاده شد. در دولت این متن مجددا بازتولید شد و به مجلس ارسال گردید. اختلاف نظرهایی که در مجلس وجود دارد ناشی از همین دوگانگی متن دولت و قوه قضائیه است؛ هرچند که جدای از نظر به محتوا، متن دولت از نظر ظاهری خوش صورتتر و منسجمتر از متن قوه قضائیه است. باید توجه داشت که بحث و نقد محتوایی در این جلسه ناظر به متن دولت است.
عدم وجود پیوست تحلیلی، اشکال اساسی قانون نویسی در کشور
نکتهای که در اینجا مطرح است این است که اصولا قانون نویسی و سیاست نویسی در کشور یک اشکال اساسی دارد و آن اینکه فاقد پیوست تحلیلی هستند. پیوست تحلیلی یعنی چه تحلیلی باعث تدوین این قانون شده است؟ منطق حاکم بر تدوین این قانون چیست؟
برای نوشتن متن قانون ابتدا باید موضوع از ابعاد مختلف تحلیل شود و ضرورت تدوین قانون نشان داده شود.
البته مواردی هست که در آن پیوست تحلیلی دیده میشود. مانند سند تحول تعلیم و تربیت که در آموزش و پرورش تصویب شده است و پیوست سیصد صفحهای دارد که معروف به پیوست مشهد است. در آنجا چون منطق حاکم بر تدوین این سند روشن است میتوان آن را نقد و بررسی کرد. البته در مقدمهی همهی متون قوانین چکیدهای از پیوست تحلیلی وجود دارد که به ضرورت اشاره دارد، اما نباید شعاری باشد.
در لایحه دولت یک مقدمه وجود دارد، اما در طرحی که مجلس پیشنهاد داده است آن مقدمه نیز وجود ندارد و طرح بدون مقدمه از ماده یک شروع میشود؛ این مزیتی است که لایحه دولت دارد.
ضعف اساسی لایحه دولت، پیوست تحلیلی است. در پیوست تحلیلی چند مورد باید ذکر شود.
عنوان لایحه دولت حفظ کرامت و حمایت از زنان در مقابل #خشونت است.
اولین موردی که در پیوست تحلیلی لایحه دولت باید ذکر شود، این است که نشان داده شود #خشونتها چقدر مهم هستند. دوم اینکه نشان داده شود #خشونت_علیه_زنان چقدر مهم است؛ که بخاطر این اهمیت، این لایحه خصوصا برای #خشونت_علیه_زنان تدوین شده است نه مطلق #خشونت. مثلا آماری از پزشکی قانونی آورده شود که نشان دهد #خشونتهایی نسبت به زنان انجام میشود که به لحاظ نوع و تعدا
د به گونهای است که موجب تدوین این# قانون شده است.
علاوه بر این باید ثابت شود که مکانیزمهای موجود برای جلوگیری از این مسئله کافی نیست و سیستم تربیتی و مجازاتی نهاد حاکمیت به گونهای نیست که بازدارنده باشد.
آیتم دیگری که تدوین این لایحه را موجه میکند این است که شاید از نظر عددی #خشونت_علیه_زنان خیلی بالا نباشد، اما پیامدهای آن به لحاظ خاص بودن #زنان، بسیار مخاطره آمیز است.
اشکالی که بر این متن وارد است این است که پیشفرض حاکم بر متن روشن نیست؛ متن موجود در لایحه بر چه پیشفرضی استوار است؟ چه چیزی باعث #خشونت میشود؟
احتمالات و تحلیل های مختلفی درباره رخ دادن #خشونت وجود دارد.
در ادبیات #فمینیسمی #اقتدار_مرد #خشونت_زاست. اگر #اقتدار_مرد #خشونت_زا باشد، سیاستها باید به سمت و سویی برود که این اقتدار را کاهش دهد.
اما اگر گفته شود #اقتدار_مرد باعث #خشونت نمیشود بلکه ترس از اعمال اقتدار و احساس بی قدرتی باعث #خشونت میشود، سیاستها به سویی میرود که اقتدار مرد را افزایش دهد و زن را آماده کند که این اقتدار را بپذیرد.
احتمال سوم این است که #خشونتها اکثرا از بیشخصیتی حاصل میشود. کسی که کرامت نفس داشته باشد، #خشونت به خرج نمیدهد؛ ابراز #خشونت برای آدمهای بیشخصیت است. اگر اینطور باشد، سیستم تربیتی باید #کرامت_انسانی را پررنگ کند. هرچقدر احساس ارزشمندی بیشتر شود حس حقارت کمتر میشود و در نتیجه #خشونت هم کمتر میشود.
حاصل کلام این است که باید پیشفرضها روشن باشد تا بتوان آنها را تحلیل و نقد کرد و هر پیشفرضی راه حل مناسب با خودش را دارد. در حالیکه این پیوست تحلیلی در متن حاضر، نسبت به فرضیه ساکت است.
در ادامه ایشان به ذکر نکاتی پیرامون تدوین لایحه پرداختند:
قانون باید مسئله را حل کند نه جابجا
باید توجه داشت که طول و عرض لایحهای که تدوین میشود با مسئله تناسب داشته باشد. گاهی اوقات برای یک مسئلهی کوچک یک قانون وسیعی جعل میشود که دامنهاش مسائل دیگر را هم میگیرد.
نکتهی بعدی که بسیار مهم است و از آن غفلت میشود این است که قانون باید مسئله را حل کند نه اینکه مسئله را جابجا کند. اغلب اوقات قوانین وضع شده منجر به جابجایی مسئله میشود. برای مثال پروژهای که در 26 استان کشور انجام شد و طبق آن معلوم شد که 66 درصد #زنان #خشونت را تجربه کردند و منجر به تدوین این لایحه شد، بر اساس مفاهیم فردگرایانه انجام شده است؛ زیرا آنچه که از مطالعهی پرسشهای آن پروژه برداشت میشود این است که هرچیزی که شادکامی فرد را محدود کند مصداق #خشونت است. از اینجا معلوم میشود که مفهوم #خشونت، مفهوم وارداتی است و اصولا در ادبیات دینی از این مفهوم استفاده نمیشود. حال اگر بخواهیم بر اساس این دستورالعمل و طبق این برداشت از خشونت، مردان را از هر نوع اقتدار منع کنیم، بر فرض که مسئلهی #خشونت_علیه_زنان حل شود،ا مسائل دیگری مثل بی غیرتی و بی مسئولیتی مردها در قبال حمایت از #زنان به وجود میآید. پس قانونگذار باید پیامدهای فرهنگی و اجتماعی اجرایی شدن قوانین را در نظر بگیرد.
آیا هر #خشونتی نامطلوب است؟
آیا #خشونت قابل تقسیم به خوب و بد است؟ در اینجا یک تفاوت رویکردی وجود دارد.
همانطور که در کتاب #لیبرالیسم از ظهور تا سقوط نوشتهی آنتونی آربلاستر آمده است، #لیبرالیسم بر یک پیشفرض هستی شناسانه مبتنی است و آن این است که آنچه وجود دارد فرد است و نه اجتماع؛ یک مسئلهی اخلاقی هم دارد و آن اینکه تمام ارزشها باید به شادکامی فرد منجر شود. ولذا آندره میشل #فمینیسم فرانسوی در دهه 1980 در مقالهاش نوشته است که امروزه زوجهای اروپایی به قانونگذار اجازه نمیدهند، قوانینی را وضع کند که شادکامی فردی آنها را محدود کند.
یعنی قانونگذار باید در خدمت شادکامی فرد باشد و نظم اجتماعی باید از آزادی فردی پاسداری کند.
پس #خشونت به این معنا شامل هرچیز که شادکامی فردی را بگیرد میشود. استثنایشان هم تنها در جایی است که شادکامی یک فرد برای شادکامی فردی دیگر مزاحمت ایجاد کند؛ این جملهای که از زمان ابراهام لینکون معروف شده است هم از مبانی مهم لیبرالیسم است: " #آزادی هرفرد به جایی ختم میشود که آزادی دیگران آغاز میگردد."
#خشونت در این لایحه چگونه تعریف شده است؟ در فصل اول لایحه که تعریفات است قبل از تعریف #خشونت یک تعریف از #کرامت آمده است که هیچ کدام از این تعاریف بومی نیست و عینا تعاریف اعلامی سازمان جهانی حقوق بشر است که به فارسی ترجمه شده است.
#کرامت: منزلت انسانی که به عنوان یک ارزش ذاتی و صرف نظر از موقعیت اجتماعی و اموری مانند تحصیلات، قومیت، نژاد، مذهب و دیگر ویژگیهای شخصیتی، مبنای شخصیت و حقوق هر انسان، اعم از زن و مرد است.
یعنی همهی ابنای بشر کرامت دارند و هیچکس حق ندارد حرمت شخص دیگر را خدشه دار کند. حتی اگر آن شخص از اقلیتهای #جنسیتی باشد؛ چون کرامت ذاتی است.خشونت
هر رفتار اعم از فعل یا ترک فعل که به جهت #جنسیت یا موقعیت آسیب پذیر یا نوع رابطهی مرتکب، بر #زن وارد شود و موجب ورود آسیب یا ضرر به جسم یا روان یا شخصیت یا حیثیت و یا محدودیت و یا محرومیت از حقوق #آزادی قانونی وی گردد.
در اینجا چند ملاحظه در مفهوم #خشونت وجود دارد:
#خشونتی که در این لایحه از آن بحث میشود قابل تقسیم به خوب و بد نیست و همیشه نامطلوب است. حال اگر کسی مسئول دیگری باشد، آیا میشود هیچ منعی از او سر نزند؟
به این مثال توجه کنید: برخی از #خشونتها (البته طبق تعریفی که از #خشونت ارائه شد) برای تربیت لازم است. برای مثال در روایات آمده که بچهها را به بعضی از سختیها عادت دهید تا موقعی که بزرگ شدند راحتتر بتوانند با سختیهای زندگی مقابله کنند؛ تربیتی که همیشه با شادکامی همراه باشد فرد را شکننده میکند.
آن چیز که در عالم پست مدرن مطرح است این است که هیچ ارزش واقعی وجود ندارد و همهی ارزشهای اخلاقی نسبی هستند. بنابراین وقتی والدین ارزشهای خودشان را به فرزندان منتقل میکنند در واقع آن چیزی که مورد علاقهی خودشان هست را منتقل میکنند نه آن چیزی که ارزش واقعی دارد. راهکاری که ارائه میکنند این است که والدین باید در مورد ارزشهای اخلاقی مورد نظر خودشان با فرزندان صحبت کنند و حق انتخاب را به فرزندان واگذار کنند و دیگر مسئولیتی به عهدهی آنان نیست. اما آنچه که ما میگوییم این است که این مسئولیت بر عهدهی والدین است و آنها مسئول هستند که ارزشها را منتقل کنند و اگر فرزندان زیر بار نرفتند چیزی از مسئولیت والدین کم نمیشود و ممکن است آنها حدی از محدودیت را برای فرزندان ایجاد کنند.
#خشونت، امر نوعی یا شخصی
افعالی هستند که عرفا #خشونت حساب میشود اما در مقابل برخی از افعال هستند که عرفا #خشونت به حساب نمیآیند ولی برای شخص خاصی آزاردهنده است؛ طبق تعریف عامی که از #خشونت ارائه شد، دسته دوم هم از مصادیق #خشونت به شمار میرود.
اما برخی میگویند تعریف ارائه شده از #خشونت هر آزاری را دربر نمیگیرد، بلکه به آن آزاری اشاره دارد که باعث آسیب یا ضرر جدی شود. بنابراین مثلا یک فعلی که عرفا آسیب رسان نیست ولی یک شخص از آن بدش می آید و موجب آزار او میشود از مصادیق #خشونت نیست.
هرچند که با مراجعه به لغتنامه در مییابیم که آسیب معنای عامی دارد و هر نوع رنجشی را شامل میشود.
جعل اصطلاح #خشونت
بحث دیگر این است که #خشونت در اینجا جعل اصطلاح شده است. #خشونت عرفی این است که در لحظهی ارتکاب فعل طرف مقابل احساس آزردگی کند ولی اگر در لحظهی انجام فعل ناراحت نشود و بعد از گذشتن مدتی احساس آزردگی کند، از نظر عرف از مصادیق خشونت نیست بلکه از مصادیق عناوین دیگری همچون فریب و.... است؛ اما در تعریف ارائه شده در این متن #خشونت عام هست و همهی فروض بالا را دربر میگیرد.
راهکارهای فرهنگی بهجای راهکارهای جزایی
پرسش بعدی این است که آیا باید در قبال هر فعل ناروایی، مجازات حقوقی قرار داد؟
به نظر میرسد میتوان بسیاری از رفتارهای ناروا را با کارهای فرهنگی اصلاح کرد؛ و آنچه در اینجا دیده میشود این است که لایحه این توجه را داشته و به همین علت نهادهای دیگر در امر تعلیم و تربیت برای فرهنگسازی ورود کردهاند و این از مزیتهای این لایحه است؛ اما مشکلی که در این لایحه وجود دارد این است که وقتی بعد فرهنگی و تربیتی خشونت ناروا پررنگتر است، مسئله باید بیشتر به سمت مسائل فرهنگی معطوف شود نه جزایی. در ساختاری که طراحی شده است و در آن وزارت علوم و آموزش و پرورش و .... وجود دارد نباید رئیسش رئیس قوه قضائیه و یا وزارت دادگستری باشد. این نشان میدهد که نگاه حقوقی و جزایی بر نگاه فرهنگی و تربیتی غلبه دارد و باید اصلاح شود.
خاص بودن #خشونت_جنسی
یک بحث دیگری که مطرح است این است که لایحه بایستی به خاص بودن آزار و #خشونت_جنسی توجه کند. خاص بودن #آزار_جنسی به این است که در بسیاری از مواقع زن بعد از اعلام جرم توان اثبات جرم را ندارد و این موجب میشود که در بسیاری از مواقع بخاطر ایجاد اتهام #مجازات شود. علاوه بر این اعلام جرم و ابراز از طرف زن، عواقب بسیاری را برای او به همراه خواهد داشت؛ ولذا بسیاری از #خشونت_های_جنسی_علیه_زنان ابراز نمیشود.
در اینجا باید دنبال راهکاری بود که چگونه این خشونتها که ممکن است مخاطراتی برای زن داشته باشد، محرمانه کشف و آسیبهای روانی او، محرمانه ترمیم شود.
خاص بودن خانواده
بحث خاص بودن خانواده یک بحث مهمی است. پیمایشی توسط خانم #دکتر_سهیلا_صادقی انجام شده است و طی آن از 83 نفر که معتقد بودند تحت #خشونت_خانگی هستند، مصاحبهی کیفی گرفته شده است؛ نقطهی اشتراک آنها در این بود که همهی آنها اعتقاد داشتند که حاکمیت نباید در این مسئله مداخله کند؛ پس معلوم میشود که حوزهی خانواده یک پیچیدگی خاصی دارد. یک #زن خانوادهاش را دوست دارد و
حاضر نیست علیه شوهرش اقامهی دعوا کند. لذا هروقت یک زن علیه شوهرش اقامهی دعوا میکند از این دو حالت خارج نیست: یا #خشونت، تبدیل به خشونتی شده است که غیر قابل تحمل است یا در جایی است که تصمیم به طلاق گرفته شده و دیگر به برگشت فکر نمیشود.
دخیل بودن عوامل دیگر (غیر از شخص) در خشونت
آیا همهی #خشونتها منشا روانی دارند؟ پیشفرض این لایحه این است که همهی #خشونتها ناشی از مقصر بودن فرد است. این پیشفرض تا حدی قابل قبول است اما باید توجه داشت که عوامل دیگری هم در این #خشونت دخیل هستند. مثل ساختارهای اجتماعی، حقوقی و اقتصادی که عامل فشار بر روان مردم هستند. اینها نکات مهمی هستند که باید در پیوست تحلیلی آورده شود.
آیا باید بین زمانیکه زن خودش مقصر #خشونت علیه خودش هست و بین وقتی که مردی عامل #خشونت علیه اوست، تمایز گذاری شود یا خیر؟ گاهی اوقات #خشونتهایی که از طرف مرد انجام میشود واکنشی است نه کنشی و بین #خشونت کنشی و واکنشی فرق وجود دارد. این نکته باید مورد بررسی قرار بگیرد.
#تشدید_مجازات در مقابل حد شرعی
اشکال دیگری که در این لایحه وجود دارد این است که در جایی که حد شرعی وجود دارد، #تشدید_مجازات شده است. در اینجا ممکن است این شائبه ایجاد شود که احکام شرعی بسندگی ندارد؛ در جایی میتوان #تشدید_مجازات کرد که مسئله از تعزیرات است، یعنی مقدر شرعی ندارد و امرش به دست حاکم است.
عدم استفاده از کارشناسان برای تدوین لایحه
نکتهی دیگر این که افرادی از کارشناسان که حوزه تخصصیشان #خشونت بوده است گله مندند که چرا دستگاه حاکمیت موقع تدوین متن سراغ آنها نمیرود و از ظرفیتهای آنان بهره نمیبرد. انتظار میرود بحث اتصال دانشگاه به قانونگذاری هم مانند بحث اتصال دانشگاه و صنعت که جزو شعارهای دولت است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
پرسش و پاسخ
در ادامه اصحاب رسانه پرسشهایی را مطرح نمودند:
حجت الاسلام و المسلمین #زیبایی_نژاد در پاسخ به سوالی که از اقدامات انجام شده در راستای اصلاح این لایحه پرسیده شده بود، فرمودند:
علت نگرانی دولتیها از اینکه این لایحه از قوه قضائیه به قم آمد، این بود که سبک تحلیل ما با جاهای دیگر فرق میکند یعنی ما دنبال تعاریف پایه و رویکردهای کلی و اینکه این لایحه چه ادبیاتی را دارد ترویج میکند و چه پیامدهایی دارد و رویکردهای کلانش چیست، هستیم. ما چند جلسه در قم و دو نشست در تهران برگزار کردیم و کارشناسان متعددی را آوردیم. خانم اشرف گرامی زادگان از مرکز امور زنان ریاست جمهوری تشریف آوردند. نماینده قوه قضائیه و بعضی از اساتید دانشگاه آمدند. نتیجهی این نشستها این بود که متن جدیدی بازتولید شد که مشکلش این بود که آن متن وسیعتر از بحث #خشونت بود. مجددا نشستی را طراحی کردیم که یک نشست تحلیل موضوع از زاویهی اجتماعی است، دیگری نشست حقوقی است و یک نشست هم همین نشست فعلی است که بحث در مورد کلیات لایحه است.
جناب #زیبایی_نژاد در ادامه به یکسری از مزایای این لایحه نیز اشاره کردند و کلامشان را با نقدی به نظام تربیتی کشور پایان دادند:
از حق که نگذریم در جامعهی ما خیلی از زنان با وجود قوانین فعلی دچار مشکل هستند و قوانین نسبت به مشکلاتشان ساکت هست و باید فکری به حالشان شود؛ حاکمیت نباید نسبت به ظلمی که به برخی از #زنان میشود کوتاه بیاید. بخشی از این لایحه مشکلاتی را حل میکند. مثلا ما در زمینهی سوء استفاده از زنان در فضای مجازی قوانین بروز نداریم. فایدهی تدوین این لوایح این است که راه چارهای درمورد مسائل و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم نشان میدهد. اما باید حواسمان باشد که وقتی قانونی میگذاریم تا مسئلهای را حل کنیم آن قانون باعث بروز مشکلات دیگر نشود.
نظام تربیتی ما #خشونت زاست
مدرسهی ما #خشونت زاست. هر نظامی که تمایزات زن و مرد را نبیند و دختر و پسر را در یک نظام آموزشی مشترک با مضامین مشترک آموزش دهد در واقع ایجاد #خشونت میکند. سیستم تربیتی که پسر را برای مرد بودن و دختر را برای زن بودن تربیت نمیکند، #ضد_خانواده است. وقتی ارزشهای دیگر مثل تحصیل را بر خانواده ترجیح دادید، این پایه گذاری #خشونت_علیه_زنان است و ضد خانواده است. #مدرنیته_ضد_خانواده است. #مدرنیته چیزی را به نام خانواده به رسمیت نمیشناسد و این از عجایب است که خود مدرنتیته عامل مهمی در زمینهی رواج خشونت است و خودش میخواهد حلال این مشکل شود.
#فمینیسم
#خشونت_علیه_زنان
https://eitaa.com/Antifeminism2
🔆 روایت #غدی_فرانسیس ،خبرنگار مسیحی از علاقه اش به #حجاب
🧕🏻 سالهاست که به کشورهای مختلف اسلامی سفر میکنم، و در این بین بارها به شهرهایی که در آن مکانهای مذهبی وجود دارد و حجاب الزامیست رفتهام تا جایی که میتوانم بگویم کاملا با اشکال مختلف حجاب آشنا شده ام و خودم هم قادرم #حجاب خودم را با دقت زیاد مرتب کنم! بعد از اینهمه سال، الآن میتوانم بگویم من به #حجاب علاقهمند شدهام، چرا که حجاب اسلامی ویژگیهای بسیار زیادی دارد که به من به عنوان یک #زن آرامش میدهد. برخی از این جنبهها کاربردی و بعضی هم اجتماعی هستند:
1️⃣ شما نیازی ندارید که موهایتان را بطور دائم مرتب کنید.
2️⃣ شما نیازی ندارید ساعتها به اینکه چه لباسی پوشیده اید و بدنتان چگونه دیده میشود فکر کنید.
3️⃣ شما به گونهای خاص احساس راحتی میکنید. چرا که میدانید هیچ چشمی بدن شما را هدف نگرفته است.
4️⃣ من میدانم که #فمینیست میگوید این بدن خودمان است و ما آزادیم، اما حقیقت این است که جامعه بی نقص نیست و دیگران همیشه به لباس و شکل بدن ما توجه میکنند.
5️⃣ گاهی واقعا آرزو میکنم کاش ما #مسیحیها (حداقل طیف مذهبیمان) پوشش مذهبیمان را حفظ میکردیم.»
#فمینیسم
#حجاب_زنان
#حجاب
#حجاب_اجباری
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
🔴 #تساوی_زن یا #آزادی_بیش از حد مرد ...⁉️
🔻شاید براتون جالب باشه بدونید برخلاف چیزی که #غربیها نشون میدن؛
✅برای اولین بار #اسلام برای زن #حق_مالکیت اقتصادی قرارداد ...
✅و اولین بار اسلام برای زن #حق_ارث قرار داد ...
●پس چی باعث شده زنان در این مورد اشتباه فکر کنن؟!
👇👇
💯متأسفانه بد فهمیدنِ مفهوم #تکریم_زن در اسلام، همراه شده با بدآموزیهای القاء شدهی به عنوان تکریم زن در #غرب! اینها با هم آمیخته شده و یک جریان غلط ذهنی و فکری به وجود آورده(رهبری ٨٣/۵/١٧)
●نتیجهی این #آزادی_ظاهری_زنان در غرب چیه؟
👇👇
⭕️"سالی کلاین"، #فمینیست، در مورد #انقلاب_جنسی میگه: «... در حقیقت آنچه به دست اومد #آزادی_زیاد_زنان نبود بلکه مشروعیت بخشیدن زیاد به #بی_بندوباری مردان بود»💯
📖برگرفته از: #کتاب_شعار_برابری_در_تابوت_صورتی»
#فمینیسم
#تساوی
#زن_غربی
#آزادی
#آزادی_جنسی
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
بایستههای سیاستگذاری ج.ا.ا در موضوع خانواده.mp3
21.74M
🔈 صوت ارائه حجتالاسلام و المسلمین دکتر #احمد_رهدار
🔘 بایستههای سیاستگذاری ج.ا.ا در موضوع خانواده
🔺 #تفاوت_جایگاه_زن_و_خانواده_در_اسلام_و_فرهنگ_غربی
🔺 #خانواده خصوصاً #زن و #مادر یکی از موضوعات مطروحه و مورد توجه ادبیات #شرقشناسی و #ادبیات_سیاستمداران در مباحث #اسلام_سیاسی
🔺 تبدیل #مسئله_حجاب از یک مسئله فرهنگی به یک مسئله #سیاسی در بین تحلیلگران #غربی
🔺 انجام کنشهای بیشتر #بینالمللی در #گام_دوم_انقلاب_اسلامی و بینالمللی کردن #انقلاب و انتقال مسائل انقلاب اسلامی علیالخصوص #مسئله_زن_و_خانواده و ترویج #الگوی_سوم_زن که توسط #مقام_معظم_رهبری ارائه شده است.
🔺 اذعان مراکز مطالعاتی #غربی به بالا بودن دوز #عقلانیت_شیعه در مقایسه دیگر #مذاهب_اسلامی و کارآمدی #عقلانیت_شیعه در حوزه #زن و #خانواده.
#زن_اسلامی
#زن_غربی
#فمینیسم
#الگوی_سوم_زن
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ساسی_مانکن رو ول کنید حسن روحانی رو دریابید!
به بهانه ی موزیک ویدئوی کثیف #ساسی یادی کنیم از حمایت رئیس جمهور از سند مستهجن نگار ۲۰۳۰
به گفتهی رئیس جمهور این #سند تا پایان دولت دنبال میشه!
کرونا هم آمد!همه چیز مجازی شده !وزیر جوان هم اینترنت فاجعه بار ۵G به اسم پیشرفت داره افتتاح میکنه!پس #سند_۲۰۳۰ خیلی راحت اجرا میشه! #ساسی شون هم اهنگ #مستهجن میده بیرون و در اختیار بچه ها میزاره!
#ساسی
#فمینیسم
#انقلاب_جنسی
#غرب
#سند_2030
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این سخنرانی آقای #رائفی_پور مصداق روزگار فعلی ماست. ما رو درگیر #ساسی و غیره کردند و در خفا مشغول فشار برای تصویب فتنهای بهنام #FATF هستند!
✍️#ساسی_مانکن یا همان ساسان حیدری در آهنگ پیشین خود موسوم به دکتر! نه تنها از یک نفر، بلکه از چندین هنرپیشه #پورن استفاده کرده بود!!
عجیب است که چرا آهنگ قبلی انقدر بولد نشد،
اما این یکی در صدر قرارگرفته!
آیا قرار است حواس ما را از امری مهمتر پرت کنند؟؟
#ساسی
#فمینیسم
#فروپاشی_خانواده
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒 #چکیده_مقاله: نقد دیدگاه #فمینیسم_لیبرال در زمینه برابری زن و مرد از منظر قرآن و روایات (مبانی انسانشناختی تعلیم و تربیت اسلامی)
👥نویسندگان:سید علی #حسینیزاده/ محمدرضا #شرفیجم/ علیرضا #صادقزاده قمصری/ خسرو #باقری
📎منبع: مجله تربیت اسلامی، مقاله 2، دوره 5، شماره 11، زمستان 1389، صفحه 33-58
📌چکیده:
فمینیسم دارای نحلههای مختلفی است که با #فمینیسم_لیبرال شروع شده و به #فمینیسم_سیاه و #اکوفمینیست و #پستمدرن و حتی #فمینیسم_اسلامی رسیده است.
این نحلههای مختلف، در مورد تفاوت و تساوی زن و مرد نیز دیدگاههای متفاوتی دارند. از جمله #فمینیسم_لیبرال بر برابری زن و مرد، #فمینیسم_رادیکال بر برتری زن بر مرد و #فمینیسمِ_پستمدرن بر تفاوت زن و مرد و ویژگیهای خاص هر یک تأکید دارند.
◀این مقاله با نگاه نقد بیرونی به بررسی مسئله #برابری یا #تفاوت از منظر آیات قرآن و روایات معصومان(ع) پرداخته و با تمسک به دوازده دسته دلیل نقلی، به تبیین تفاوت زن و مرد از نگاه اسلام پرداخته است.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒 #چکیده_مقاله: بررسي انتقادي #فمينيسم #ليبرال#راديکال و #مارکسي#سوسياليستي با الگوي فطرت گرايانه در مطالعات زنان
👤نویسنده: مجتبی #زارعي
📎 منبع: نشریه الگوي پيشرفت اسلامي ايراني؛ بهار و تابستان 1395 , دوره 4 , شماره7 ، از صفحات 35-59.
📌چکیده:
نظريه هاي #فمينيسم_ليبرال و #فمينيسم_مارکسيتي- سوسياليستي، عليرغم تفاوت هاي بنيادي که با يکديگر دارند اما از اين لحاظ که رهايي «#زن» را در گرو شبيه گردانيدن او به مرد مي دانند با يکديگر متشابهند. اين دسته از نظريات #فمينيستي با ناديده گرفتن استعدادهاي متفاوت زنان و مردان، خواهان تشابه وضعيتي اين دو جنس، در همه عرصه ها هستند.اين تشابه وضعيتي، نه تنها رهايي زنان از بند محدوديت هاي اجتماعي را در پي ندارد بلکه موجب تحقير جنس زن خواهد شد. #فمينيستهاي_راديکال نيز نه تنها تفاوت هاي «#جنسيتي» ميان زن و مرد را به رسميت نمي شناسند بلکه نافي تفاوت هاي «#جنسي» نيز هستند. #کرامت و شان«زن» به عنوان مخلوقي الهي که بهره مند از امکانات فطري است در نظريات #فمينيستي جايگاهي ندارد.
◀#الگوي_فطرت_محور با بهره گيري از نص صريح قرآن، در صدد به دست دادن تعريفي از«#زن» بر مي آيد که از «#مرد» منتزع نيست. در اين الگو رابطه مکمل و اعتلاي زن و مرد از استلزامات وجودي هر يک از دو #جنس به شمار مي آيد. همچنين در الگوي فطرت محور، پويايي رابطه ميان زن و مرد، بر بستر نهاد #خانواده است، نهادي که مباني وجودي اش به واسطه اشاعه نظريات #فمينيستي به مخاطره افتاده است.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒 #چکیده_مقاله: #ليبراليسم و #فمينيسم_ليبرال #راديکال: در سده ۱۹
👤نویسنده: محبوبه #پاک_نیا
📎منبع: نشریه: طالعات اجتماعي - روان شناختي زنان (مطالعات زنان) پاييز 1389 , دوره 8 , شماره 2 (پياپي 24) ; از صفحه107 تا صفحه 123
📌چکیده:
#فمينيسم_ليبرال،بيش تر، جنبشي به نظر مي آيد که مي خواست بر پايه اصول #ليبراليسم و با پرهيز از #راديکاليسم، حقوق اوليه زنان، يعني آزادي و برابري، را به وسيله استدلال و در قالب قانون به دست آورد، اما با ايستادگي و مقاومت #ليبراليسم، که خود نيز ارزش هاي آزادي، برابري، و تکيه به روش هاي استدلال عقلي و تلاش قانوني را تبليغ مي کرد، روبه رو شد.
📜اين نوشتاربراي اثبات اين فرض که دليل ايستادگي فرهنگ و سياست #ليبرالي در برابر خواسته هاي #فمينيسم_ليبرال #تعارض_قدرت بوده شکل گرفته و در کنار آن به بررسي واکنش #فمينيسم در برابر اين مساله نيز پرداخته است. بر پايه اين پژوهش، #ليبراليسم، پس از آن که به کمک درآميختن فشار عيني و فشار فکري يا ترکيب قدرت و استدلال، گفتاري چيره را آفريد،تنها توانست سامانه کهنِ انحصار را اندکي بازتر کند، نه اين که آن را کنار بزند. #فمينيسم_ليبرال نيز مي خواست، به همين ترتيب و با استفاده از سخنان فيلسوفان #ليبرال، راستي خود را به سامانه #ليبرالي اثبات کند، اما کم کم ضرورت به کارگيري فشار و دگرگوني تعادل قدرت را درک کرد و سرانجام توانست، هم چون خود ليبراليسم، به کمک چيزي بيش تر از استدلال، يعني قدرت، مطرح شود.
📏روش اين پژوهش تحليلي تاريخي، و گرد آوري داده ها به صورت کتابخانه يي است.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: تأملی نظری پیرامون خوانش گرایش #فمینیستی از #حکمرانی خوب در کشورهای اسلامی
👥نویسندگان: امیرمحمد #حاجی_یوسفی/ فهیمه #آزموده/ رضا #خراسانی
📌چکیده
مقاله حاضر با هدف معرفی برخی گرایشهای فمینیستی در کشورهای اسلامی نزد افرادی چون #مرنیسی، #احمد و #الحبری در باب حکمرانی خوب، از منظر گفتمان نوگرایی اسلامی به نقد و بررسی اندیشههای آنها میپردازد. این گرایشها ذیل جریان بزرگتر متجددین جای میگیرند.
◀به زعم آنها احکام اسلامی ماهیتی تاریخی دارند و بزرگترین مانع حضور #زنان در #اجتماع و به تبع تنزل شاخصهای حکمرانی خوب در کشورهای اسلامی محسوب میشوند. لذا معتقدند با بازتفسیر دوباره نص اسلامی، میتوان شرایط مناسبی برای تغییر بسیاری از احکام اسلام ناظر بر امور زنان پیدا کرد.
❓در همین راستا، پرسش اصلی در این مقاله این است که چه نقدهایی بر خوانش گرایش #فمینیستی در کشورهای اسلامی از حکمرانی خوب وجود دارد؟ با توجه به دادههای موجود، به نظر میرسد که نوع تلقی آنان از حکمرانی خوب مبتنی بر مطالعهای ناقص، پیشداوری و بیتوجه به بسترهای فرهنگی است.
🔚در مقاله پیش رو به روش گفتمانی، پس از بررسی آثار سه تن از برجستهترین نظریهپردازان در این حوزه، خوانش آنان از نگاه #نوگرایان_دینی مورد ارزیابی قرار میگیرد و نهایتاً روند تسهیل حکمرانی خوب در ایران با توجه به ارزیابی نوگرایان دینی بیان میشود.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: #فمینیسم_اسلامی، مفاهیم و امکان ها
👥نویسندگان: محمدتقی #کرمی /نسیم السادات #محبوبی شریعت پناهی
📌چکیده
#موج_سوم_فمینیسم با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از #فمینیسم پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت #نهضت_فمینیسم قرار دادند. در مقابل، مخالفان #فمینیسم_اسلامی نیز این مفهوم را مفهومی متناقض دانسته و با تمرکز بر دو مفهوم «#اسلام» و «#فمینیسم»، امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می کشند.
⬅در این مقاله اندیشه های #فمینیسم_اسلامی و نظرات موافقان و مخالفان این دیدگاه فمینیستی بررسی و رویکردهای مطرح شده در این حوزه طبقه بندی شد.
◀در بخش موافقان، سه گروه با استراتژی های تحدید مفهوم #اسلام، #اسلام_محور و#مساوات_مدرن_محور و در بخش مخالفان، سه گروه با تأکید بر مفهوم #فمینیسم، با تأکید بر موفق نبودن #فمینیسم_اسلامی و با تأکید بر منطق کلامی #فمینیسم_اسلامی شناسایی شدند.
◀ پس از بررسی نظرات #موافقان و #مخالفان یافته های پژوهش حاکی از آن است که با توجه به گستردگی حیطه ی مفهومی دو مفهوم اصلی #فمینیسم_اسلامی یعنی «#فمینیسم» و «#اسلام» نمی توان مدعی امکان یا عدم امکان قطعی این مفهوم شد. بدیهی است در مبحث امکان مفهومی #فمینیسم_اسلامی توجه به زمینه های مفهومی مانند #فمینیسم و #اسلام در زمینه اجتماعی مطرح شده ضروری است. از این رو بسته به زمینه اجتماعی و گستره تعریف دو مفهوم می توان به #امکان یا #عدم_امکان #فمینیسم_اسلامی رأی داد.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📖 #معرفی_کتاب #اینترنت_پاک
✍ نویسنده: #عماد_داوری_دولت_آبادی
📚 نشر اعتلای وطن
🔺چگونه از #فرزندانمان در برابر آسیبهای فضای مجازی محافظت کنیم؟
🔺 آنچه در این کتاب میخوانیم:
▫️#راهکار_های_فنی؛
چه تنظیماتی روی رایانه و گوشی انجام دهیم تا #محتوای_آلوده و #مستهجن در دسترس نباشد؟
▫️ #راهکار_های_محیطی؛
چه شرایط و چیدمانی در خانه پیاده کنیم تا #آسیب_های_فضای_مجازی کاهش یابد؟
▫️#راهکار_های_تربیتی؛
چگونه با #فرزندانمان رفتار کنیم تا آسیبهای #فضای_مجازی را به حداقل برسانیم؟
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: تفسیر #آمنه_ودود از #قرآن(بازخوانی متن مقدس از منظر #زنان)
👤نویسنده: اسما #بارلاس
📝ترجمه: مهرداد #عباسی/ متینه السادات #موسوی
📎منبع: آینه پژوهش سال 24 فروردین و اردیبهشت 1392 شماره 1
📌#چکیده:
یکی از مهم ترین زمینه های پیدایش اندیشه برابری زن و مرد از نگاه اسلام، بازنگری در متون دینی بویژه قرآن بوده است. #آمنه_ودود یکی از پیشگامان این اندیشه است. ودود در حیات فکری و اجتماعی خود کوشیده تا اثبات کند از نگاه قرآن، مرد ذاتا هیچ ترجیحی بر زن ندارد و #جنسیت معیار رتبه بندی انسان ها نیست؛ اما به تصور او از آنجا که در طول تاریخ، تفاسیر قرآن یکسره به دست مردان و متاثر از ذهنیت مردسالارانه حاکم بر جوامع اسلامی نوشته شده اند، همواره دارای سوگیری های مردانه بوده اند.
◀او حاصل بازخوانی اش از قرآن که حاوی مبانی و نتایج دیدگاه او درباره نگاه قرآن به زن و نقش و جایگاه اجتماعی اوست، در کتابی با نام #قرآن_و_زن به زبان انگلیسی منتشر کرده است.
👤نویسنده در مقاله حاضر به بیان زندگی نامه، شخصیت، اندیشه و آثار #آمنه_ودود پرداخته و کوشیده است تا آرای وی را در این کتاب و برخی مقالات دیگر تبیین نماید.
این مقاله ترجمه ای، از کتاب #نو_اندیشان_مسلمان_معاصر و قرآن انتخاب شده است.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: تحقیق #فمینیستی: مبانی #پارادایمی و #مجادله_های_انتقادی
👥نویسندگان: احمد #محمدپور/ داریوش #بوستانی/ رسول صادقی/مهدی رضایی
📎منبع: مجله زن در توسعه و سیاست، دوره 7، شماره 2 - تابستان 1388
📌 #چکیده
بنیان روش شناسی #فمینیستی در نقد علوم طبیعی و اجتماعی بهعنوان دانشهای #دوجنسی گرا قرار دارد. #فمینیست ها بر این باورند که سؤالها، نظریهها، مفاهیم، روش شناسی ها و داعیه های معرفتی دانش متعارف که فرض میشود #فراغت_ارزشی_جنسیتی دارند، در حقیقت درکی مخدوششده و ناعادلانه، هم از طبیعت و هم از زندگی اجتماعی، بهدست داده اند. از منظر رویکردِ #فمینیستی، دانش دارای خصلتی محلی، موقعیتی، بسترگرا و تاریخی و نه موجودیتی جهان شمول و فرابستری است.
✅ این مقاله قصد دارد مبانی #پارادایمی و مجادلههای انتقادی در تحقیق #فمینیستی را مطالعه کند.
◀در این راستا، ابتدا ضمن مرور اجمالی بر رویکرد عمومی #فمینیسم و روند پیدایش تاریخی آن، سه خُرده رهیافت #تجربه_گرایی_فمنیستی، #نظریه_دیدگاه_فمینیستی، و #پست_مدرنیسم_فمینیستی مطالعه می شوند. سپس، مواضع پارادایمیکِ تحقیق #فمینیستی در قالب مباحث #هستی_شناسی، #معرفت_شناسی و #روش_شناسی بحث و مطالعه میشوند. بخش آخر مقاله به نقدهای روش شناختی #فمینیستی از پارادایم اثباتی و نیز معرفی و تشریح اصول روش تحقیق #فمینیستی اختصاص دارد.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: رویکردی نظری به مفهوم #اکو_فمینیسم
👥نویسندگان: حلیمه #عنایت/ حیدر #فتح_زاده
📎منبع: مجله مطالعات جامعه شناسی، دوره 2، شماره 5، زمستان 1388، صفحه 45-63
📌#چکیده
یکی از پیامدهای مهم رشد اقتصاد جهانی، تخریب پرشتاب منابع طبیعی و زیست بوم جهان بوده است. برخی از #فمنیستها معتقدند که بومشناسی یک مسئله خاص #فمینیستی است و چیزی را که میتوان #اکو_فمینیسم نامید، به وجود آوردند. قبل از ظهور استعمار غربی و علوم غربی، بومیان در سراسر جهان روابطی نزدیک و نسبت دوستانه با جهان طبیعی داشتند.
یک اصل مؤنث، بازتابی از روابط خاص #زن با طبیعت از طریق #کار_تناسلی و #تولیدی، #بچه_زاییدن و #تغذیه_بچهها و #سلامت نگه داشتن آنها در طول رشدشان وجود داشت. با ظهور استعمار غربی این رابطه با طبیعت و منابع طبیعی به شدت آسیب دید و اصل مؤنث واژگون شد اما طبیعت که هم چنان مؤنث انگاشته میشد و تبدیل به منبعی منفعل شد و این واژگونی راه را برای تخریب #محیط_زیست، استفاده بیش از حد از زمین و گسترش تکنولوژی زیانبار هموار کرد. تنها راه فرار از این بحران، برقراری مجدد رابطه اولیه #زنان با #محیط_زیست و ترویج بازگشت به طبیعت بود و بدین ترتیب #اکو_فمینیسم به وجود آمد.این نظریه با طرح لزوم استفاده از تبیینهای چند علیتی در بررسی روابط #فرادستی و #فرودستی سعی در غلبه بر تقلیلگرایی روششناختی از یک طرف و غلبه بر برخی از کاستیهای #روششناختی، #معرفتشناسی و #هستیشناسی نظریه #فمینیستی تبدیل شده است.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: بررسی انتقادی #روش_شناسی_فمینیستی از منظر #رئالیسم_صدرایی
👤نویسنده: اسماعیل #چراغی_کوتیانی
📎منبع: معرفت فرهنگی اجتماعی سال دوم تابستان 1390 شماره 3
📌#چکیده:
بی شک فهم دقیق و درست درون مایة نظریه های اجتماعی، بدون شناخت مبانی فکری و فلسفی آنها ناممکن یا دست کم بسیار دشوار است. نظریة #فمینیسم به مثابة یک جریان ـ نظریة #اجتماعی، اندیشه های خود را وام دار مبانی فکری و فلسفی خویش است.
هدف این پژوهش تحلیل روش شناسی #فمینیستی ـ با تأکید بر #فمینیست_های_رادیکال و #پست_مدرن و چالش های پیش روی آن است. که با استفاده از روش توصیفی و تبیینی به پرسش های ذیل پاسخ داده ایم: #روش_شناسی_فمینیستی چیست؟ مبانی #معرفت_شناختی و #هستی_شناختی و #انسان_شناسی آن کدام است؟ از منظر #رئالیسم #حکمت_صدرایی کاستی های روش شناسی #فمینیستی کدامند.
🔍یافته های تحقیق حکایت دارد که خرد و #عقلانیت شاخصه ای انسانی است و #جنسیت فاعل شناسا دخالتی در معرفت بشری ندارد. غفلت #فمینیست ها از هویت عقلانی انسان موجب شده است که #معرفت را #جنسیت بردار تصور کنند و در دام #نسبیت_گرایی گرفتار آیند که سر از شکاکیت درمی آورد.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: اصول حاکم بر روابط اعضای #خانواده در #نظام_معرفتی_اسلام
👤نویسنده: صدیقه #مهدوی_کنی
📎منبع: فقه و حقوق خانواده (ندای صادق) سال هجدهم بهار و تابستان 1392 شماره 58
📌#چکیده:
نظام جامع #معرفتی_اسلام در عین توجه به مسائل و #احکام_فردی، توجه ویژه ای دارد به مسائل #اجتماعی به خصوص خانواده و هر آنچه که به تحکیم آن بینجامد. نیز با هر آنچه که موجب تزلزل پایه های خانواده شود، مبارزه می کند.
🔍مساله پژوهشی مقاله حاضر این است که ضمن معرفی ارکان این نظام، جزء بینی و یک سو نگری را کنار گذارد و با نگرشی سیستمی و مجموعه نگر، مباحث را تحلیل کرده، اهداف و جزئیات آن را مورد مداقه قرار دهد و #خرده_نظام_خانواده را به عنوان یکی از ارکان این سیستم منسجم و هماهنگ تحلیل نماید❓و بیان کند که اصول حاکم بر نظام #ارزشی و #حقوقی_خانواده چیست و چه کاربردی دارد؟ ❓و اثبات نماید که در صورت #تعارض یا #تزاحم این اصول با دیگر قوانین این حوزه، نمی توان اصول را نادیده گرفت؛ نگاه #حقوقی صرف به مسائل خانواده و غفلت از ماهیت متعالی آن موجب #فروپاشی می گردد و هیچ نیرویی جز اخلاق و ایمان نمی تواند بر خانواده حکومت کند و آرامش را به آن بازگرداند. تقویت #اخلاق نه تنها به استحکام خانواده می انجامد، بلکه سبب سعادت و سلامت جامعه نیز می گردد. البته تقویت اخلاق به این معنا نیست که مسائل #حقوقی در خانواده نادیده گرفته شود.
https://eitaa.com/Antifeminism2
📒#چکیده_مقاله: #الگوی_ساختار_مدیریت_توسعه_سلامت_زنان_ایران
👥 نویسندگان: بتول #احمدی، جمال الدین #طبیبی، محمود #محمودی
منبع: فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، دوره ۵، شماره ۲۱ - ( تابستان ۱۳۸۵ )
📌#چکیده:
در این مقاله با مقایسه ساختار سازمانی مدیریت توسعه سلامت زنان در کشورهای #کانادا، #امریکا، #ژاپن و #انگلستان، الگوی مناسب ایران طراحی گردید.
⬅روش: در این مطالعه توصیفی تطبیقی تلاش شده است تا با تمرکز، مقایسه و تحلیل محتوایی متون داخلی و خارجی، نتایج عینی از موقعیتهای موجود ارائه شده سپس با استفاده از #تکنیک_دلفی در طراحی، الگوی مناسب و کاربردی در کشور به کار برده شود.
⬅یافته ها: نتایج نشان داد که وضعیت مدیریت توسعه #سلامت_زنان کشورهای #امریکا و #کانادا نسبت به #انگلیس و #ژاپن متمرکز و هماهنگتر است. الگوهای جدید ارائه خدمات و اشکال نوین سازمانی ویژه سلامت #زنان در #امریکا و #کانادا نسبتًا موفق بوده و نتایج خوبی را نشان داده اند. کشورهای #ژاپن و #انگلستان نیز با توجه به ویژگیهای نظام #بهداشت و درمان خود با برنامه های خاص سلامت #مادر و #کودک در این مسیر حرکت میکنند.
🔚نتایج: #الگوی_پیشنهادی ساختار #تشکیلاتی با توجه به اصول منتج از یافته های پژوهش و مطابق با شرایط ایران طراحی گردیده است.
https://eitaa.com/Antifeminism2