eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
مقصود ما در بحث از قاعده تسامح، روایات، آن هم خبر های واحد هستند؛ چرا که تسامح به معنای مذکور تنها در باب أخبار آحاد امکان جریان دارد...خبر واحد است که اوّلاً درباره حجّیّت آن اختلاف است و ثانیاً قائلان به حجّیّت و اعتبار خبر واحد تنها خبری را معتبر می دانند که دقّت های سندی در مورد آن به کمال رسیده باشد؛ آن گاه طرفداران قاعده تسامح، از میان این اخبار، خبرهایی را که دلالت بر سنن دارند، استثناء کرده، تسامح سندی درباره آن‌ها روا می دارند. استاد محمدتقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در أدلّه سنن، ص 30 @Arshiv_Gholam
به عقیده ما پرسش های أصلی پژوهشی در علوم انسانی عبارتند از: 1. پرسش از چیستی (ناظر به مقام تعریف) 2. پرسش از چگونگی (ناظر به مقام توصیف) 3. پرسش از چرایی (ناظر به مقام تبیین) 4. پرسش از معنایابی (ناظر به مقام تفسیر) 5. پرسش از وضعیّت آینده (ناظر به مقام پیش بینی) 6. پرسش از ارزشمندی و خوبی یا بدی (ناظر به مقام ارزشیابی) 7. پرسش از چگونگی جهت دهی و کنترل (ناظر به مقام کنترل) ...هر کدام از آن ها را باید با روش خاصّی پاسخ گفت. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص127 @Arshiv_Gholam
15749-60546.mp3
623.1K
🎙ای از همه لب تشنه تر آهسته تر🎙 "شهید سیّد مجتبی علمدار" @Arshiv_Gholam
13930813154037743400691.mp3
5.25M
🎙ببار ای بارون ببار🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
2017-12-16 233903.mp3
13.17M
🎙از أزل تا روز محشر دوستت دارم حسین🎙 "کربلایی سیّد محمّد جوادی" @Arshiv_Gholam
arzi.ashoora.mp3
5.84M
🎙زیارت عاشوراء🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
بحث اصلی کتاب "حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد" پاسخ به شبهات درباره رابطه دین و سیاست، ضرورت حکومت اسلامی و تبیین ولایت فقیه است. نویسنده در این کتاب، با قلمی روان و استدلال های مناسب، در 24 درس به موضوعاتی چون ضرورت و اهمیّت بحث درباره حکومت اسلامی، حکومت مشروع و مشروعیّت حکومت، رابطه دین و سیاست، رابطه آزادی و حکومت اسلامی، تبیین دموکراسی و نقد آن، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، اثبات ولایت فقیه جامع الشّرایط، پاسخ به شبهات درباره ولایت فقیه، تبیین مفهومی ولایت فقیه، تبیین محدوده اختیارات حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تبیین معنای مطلقه در ولایت مطلقه فقیه، بررسی شبهات درباره ولایت مطلقه فقیه، نقش مردم در مشروعیّت بخشی به نظام اسلامی، نقش مردم در انتخابات، مردم سالاری دینی (جمهوری اسلامی) و تفاوت آن با دموکراسی، مشکلات جامعه در حاکمیّت ولایت فقیه و پاسخ به شبهاتی درباره رهبری می پردازد. ✍ أثری از استاد محمّد نجفی. 📚 نشر معارف. @Arshiv_Gholam
جوانان اجتماعات خانوادگی تشکیل دهند و کمک های افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقراء و نادار های همان خانواده و فامیل برسانند واگر نیاز نبود به فقرای دیگر رسیدگی کنند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 25 @Arshiv_Gholam
این که اندیشمندان و صاحب نظران در ابتدای کار، روش شناسی خود را نمی گویند؛ غیر از آن است که گردآوری و داوری و تولید علم فاقد روش است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 104 @Arshiv_Gholam
به دو علّت دست به تألیف این کتاب (فهرست شیخ طوسی) زدم: علّت اوّل این بود که دیدم جماعتی از محدّثان بزرگ طایفه شیعه برای کتاب های أصحاب و یاران ما و أصولی که روایت نموده اند، فهرست هایی ندشته اند، ولی هیچ کدام کار کاملی انجام نداده اند...علّت دوّم تشویق و ترغیب شیخ فاضل بود... استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 96 و 97 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ فُضَيْلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ (صلوات اللّه علیه) يَقُولُ: عَظِّمُوا أَصْحَابَكُمْ وَ وَقِّرُوهُمْ وَ لَا يَتَجَهَّمُ بَعْضُكُمْ بَعْضاً وَ لَا تَضَارُّوا وَ لَا تَحَاسَدُوا وَ إِيَّاكُمْ وَ الْبُخْلَ كُونُوا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلِصِينَ. الكافي، ج‏2، ص 173 @Arshiv_Gholam
AUD-20140428-WA0024.mp3
1.5M
🎙عمریه خونه ی تو مهمونم🎙 "حاج محمّد رضا بذری" @Arshiv_Gholam
Bemiram Agha Kafan Nadari.mp3
4.69M
🎙بمیرم آقا کفن نداری🎙 "حاج عبدالرّضا هلالی" @Arshiv_Gholam
30.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖مقایسه آمار دین داری مردم نسبت به قبل و بعد انقلاب⚖ "حضرت استاد راجی" @Arshiv_Gholam
HavayeTobe[Digital Maserting].mp3
5.92M
🎙منم که محتاجمو تویی که بی نیازی🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
مسئله منشأ ارزش اخلاقی، یکی از مهم ترین مسائل در حوزه فرااخلاق است. فیلسوفان اخلاق در مواجهه با این مسئله، دیدگاه های مختلفی اتّخاذ نموده اند. برخی اندیشمندان اسلامی ازجمله محقّق اصفهانی، عرف عقلاء را واضع گزاره های اخلاقی دانسته اند. این پژوهش درصدد است با تأکید بر دیدگاه محقّق اصفهانی به بررسی انتقادی نقش عرف عقلاء در وضع گزاره های اخلاقی بپردازد. اگرچه ایشان بر اعتباری بودن گزاره های اخلاقی و وضع آن توسّط عرف عقلاء تأکید دارد، أمّا معتقد است آراء عقلاء بر اساس بقای انسان و مصالح و مفاسد نوعی صادر می شود و با شروطی معتبر است. معناشناسی مفاهیم اخلاقی در دیدگاه مزبور خدشه پذیر است. همچنین این دیدگاه بر پایه دلایل درستی بنا نشده و از توجیه نهایی ارزشمندی بقای انسان و رعایت مصالح و مفاسد عاجز است. ✍ أثری از استاد حسن محیطی اردکان. 📚 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه). @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): حَقٌّ عَلَى الْمُسْلِمِ إِذَا أَرَادَ سَفَراً أَنْ يُعْلِمَ إِخْوَانَهُ وَ حَقٌّ عَلَى إِخْوَانِهِ إِذَا قَدِمَ أَنْ يَأْتُوهُ. الكافي، ج‏2، ص 174 @Arshiv_Gholam
هر کس بناء را بر این بگذارد که در أموالش _وَ فِي أموَالِهم حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ المَحرومِ_ واقعاً برای محرومان حقّ قائل باشد، یعنی این را حقّ آن ها بر خودش بداند، تفضّل خودش بر دیگران نداند، قرآن اینطوری می گوید؛ نمی گوید که شما به دیگری تفضّل می کنید، می گوید او در مال شما حقّ دارد. حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ المَحروم. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 26 @Arshiv_Gholam
آغاز هر علمی از طرح سئوال است. سئوال درباره نادانسته ها و مجهولات. به تعبیری می توان گفت که سئوال نیز خود محصول علم است، أمّا علم به جهل و ناآگاهی و علم به نقص معرفتی خود. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 109 @Arshiv_Gholam
شیخ طوسی در تهذیب و استبصار، تعداد زیادی از روایات را با نام مؤلّفان کتب آن شروع کرده و به طریق خود در آخر این دو کتاب به آن ها اشاره می کند؛ ولی برای تعداد زیادی از ایشان طریقی ذکر نمی کند. با مراجعه به کتاب فهرست شیخ طوسی می توان به اسناد او به کتاب هایی که از آن ها در تهذیب و استبصار روایت کرده دست یافت. بعضی از طرق او در مشیخه این دو کتاب ضعیف است ولی در فهرست به آن کتاب ها طریق صحیح دارد. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 100 @Arshiv_Gholam
Khalaj_Takhrib-baghie_1396.mp3
6.71M
🎙محیط بر همگان اضطراب گشته بیا🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
4_5805422558593419129.mp3
2.2M
🎙منو دل کندن از دلبر محاله🎙 "حاج عبدالرّضا هلالی" @Arshiv_Gholam
Moghadam-Shab4Moharram1395[01].mp3
7.46M
🎙سلامی به اونا که از جونشون، گذشتند و بر نفس غالب شدند🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
Marham - @Doholchi.mp3
3.13M
🎙مرهم سینه ی شکسته دلان🎙 "محمّد معتمدی" @Arshiv_Gholam
این کتاب در جستجوی پاسخ سؤالاتی از این قبیل است؛ علوم انسانی چه نوع علومی اند؟ چه تفاوت ها و تمایزهایی با علوم غیرانسانی دارند؟ هدف یا أهداف علوم انسانی چیست؟ علوم انسانیِ اسلامی به چه معنی است؟ آیا قید "اسلامی" در این ترکیب، احترازی است یا توضیحی؟ روش تحقیق در علوم انسانی اسلامی به چه صورت است؟ روش تحلیل و داوری نظریه ها در علوم انسانی چگونه است؟ آیا منحصر دانستن روش شناسی علوم انسانی در روش تجربی موجّه است؟ آیا استناد به متون دینی در تحلیل کنش های انسانی، علم تولیدی ما را أمری اختصاصی و درون دینی نمی کند؟ چگونه می توان درستی نظریه خود را برای کسانی که هم کیش و هم آیین ما نیستند، تبیین کرد؟ ارزش ها چه نقشی در علوم انسانی دارند؟ آیا پذیرش تأثیر ارزش در دانش، مستلزم از دست دادن عینیّت و بی طرفی علمی نیست؟ چگونه می توان از علوم انسانی اسلامی سخن گفت و در عین حال ویژگی های عینیّت، بی طرفی، آزاداندیشی و واقع گرایی علمی را تأمین کرد؟ دلایل مخالفان علم دینی و علوم انسانیِ اسلامی به طور خاصّ، چیست؟ از چه قوّت و اعتباری برخوردارند؟ ✍ أثری از استاد دکتر احمد حسین شریفی. 📚 مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا. @Arshiv_Gholam