eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتن‌الگوت‌کیه؟بلند‌گفتم‌قنبر! گفتن‌مولات‌کیه؟نعره‌کشیدم‌حیدر!❤️‍🔥 🗣کربلایی حسین ستوده 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🪄إبن تیمیّه حرّاني، متوفّی ۷۲۸، می‌گوید بیشتر متون صحیحین که متفق علیه بین دانشمندان علم حدیث است، تلقی بالقبول شده است. آن را پذیرفته‌اند و معتقدند این مطالب در درجه‌ای از صحت است که انگار پیامبر آن‌ها را (بدون واسطه ) بیان کرده است. 🔻«ولكن جمهور متون الصحيحين متفق عليها بين أئمة الحديث تلقوها بالقبول ‌وأجمعوا ‌عليها وهم يعلمون علما قطعيا أن النبي صلى الله عليه وسلم ‌قالها» 📜مجموع الفتاوى، ج1، ص257 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔎 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول أبو سعید الخُدری نقل می‌کند که ما منافقین أنصار را به وسیله بغضشان نسبت به علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) شناسایی می‌کردیم. 🔻عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: إِنَّمَا كُنَّا نَعْرِفُ مُنَافِقِي الْأَنْصَارِ بِبُغْضِهِمْ عَلِيًّا. 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص579 📎پ،ن: حبّ و بغض مولا ملاک و معیار شناسایی مؤمن و منافق بوده است که ریشه در کلام رسول خدا دارد. ♻️ سعد بن مالک بن سنان، معروف به ابوسعید خُدْری، راوی و صحابی پیامبر اکرم، از یاران امام علی و بزرگان انصار. او از راویان حدیث غدیر است. پدر ابوسعید نیز از اصحاب پیامبر بود. وی در غزوات مختلف پیامبر شرکت کرد و در جنگ‌های صفین و نهروان نیز همراه امام علی بود. مورّخان بر فقاهت ابوسعید تأکید کرده‌ و رجال شناسان شیعه وی را ستوده‌اند. بیشتر منابع تاریخی وفات وی را در ۷۴ق ضبط کرده‌اند؛ ولی برخی نیز آن را یک سال بعد از واقعه حره، در ۶۴ق گفته‌اند. محل دفن وی چنانکه در برخی منابع تصریح گردیده در مدینه و قبرستان بقیع بوده است. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انقلاب ما از این‌ها خسته است... 🔰 کربلایی حنیف طاهری 📎پ،ن: شعر انتخاباتی...جمع بین نقد دلسوزانه و پرهیز از تزریق یأس و دوری از ایجاد ناامیدی...تشویق به حضور در صحنه و حمایت از انقلاب با نقدهایی که بوی کینه نمی‌دهند... 📌باید بین انقلاب اسلامی و ریزش ‌های آن تفکیک کنیم...بین حاکمیت دینی و انقلاب و کسانی که خود را به انقلاب چسبانیده‌اند جدایی بیندازیم...کما اینکه بین اسلام و منافقینی که در لباس اسلام به اسلام ضربه زدند تفکیک قائل می‌شویم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🪦 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة می‌نویسد زمانی که ابن عبّاس به حالت احتضار افتاد و مشرف به مرگ شد، گفت خدایا به واسطه ولایت علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) به سوی تو تقرّب می‌جویم. 🔻عَنْ أَبِي صَالِحٍ قَالَ: لَمَّا حَضَرَتْ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ الْوَفَاةُ قَالَ: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِوِلَايَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ» 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص662 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
31.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ای مادران کوفه گوارای جانتان... 🔰 کربلایی وحید حامد مقدّم 🔻علی لای‌لای... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛡قیام‌های قبل از ظهور 🗣 آیت اللّه طبسی (حفظه اللّه) 🔰روایت اوّل در کتاب «وسائل الشّیعة» از شیخ حرّ عاملی متوفّی ۱۱۰۴ به نقل از ابن ادریس متوفّی ۵۹۸ 🔻ذُكِرَ بَيْنَ يَدَيْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مَنْ خَرَجَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَقَالَ لَا أَزَالُ أَنَا وَ شِيعَتِي بِخَيْرٍ مَا خَرَجَ الْخَارِجِيُّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَوَدِدْتُ أَنَّ الْخَارِجِيَّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ خَرَجَ وَ عَلَيَّ نَفَقَةُ عِيَالِهِ. 📜وسائل الشيعة، ج‏15، ص 54 🔰روایت دوّم در کتاب «الغیبة نعماني» از ابن أبی زینب متوفّی ۳۶۰ 🔻عَنْ أَبِي خَالِدٍ الْكَابُلِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع أَنَّهُ قَالَ: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. 📜الغيبة للنعماني، ص 273 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول عکرمة نقل می‌کند که مکرّر إبن عبّاس می‌گفت هیچ «یا أیّها الّذین آمنوا» در قرآن نیست مگر اینکه علیّ (علیه السّلام) أمیر و بزرگ و رأس آن است. همانا خداوند در قرآن [برخی از] اصحاب پیامبر را عتاب و توبیخ و سرزنش کرده، ولی علیّ (علیه السّلام) را جز به خیر یاد نکرده است. 🔻عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ: «لَيْسَ مِنْ آيَةٍ فِي الْقُرْآنِ: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا}، إِلَّا وَعَلِيٌّ رَأْسُهَا وَأَمِيرُهَا وَشَرِيفُهَا، وَلَقَدْ عَاتَبَ اللَّهُ أَصْحَابَ مُحَمَّدٍ فِي الْقُرْآنِ، وَمَا ذَكَرَ عَلِيًّا إِلَّا بِخَيْرٍ» 📜 فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص654 📎پ،ن: 1⃣ نکته اوّل: به قرینه ذیل روایت که ابن عبّاس گفت خدا در قرآن فقط از علیّ (علیه السّلام) ذکر خیر کرده است، «یا أیّها الّذین آمنوا» هایی که در قرآن آمده ولی جنبه توبیخ دارد مدّ نظر او نیست. 2⃣ نکته دوّم: اینجا مراد از عکرمة، عکرمة بن عبداللّه شاگرد ابن عبّاس است؛ نه عکرمة بن أبی جهل. 🔰مطالعه پیرامون عکرمة بن عبداللّه👇 🌀 https://fa.wikifeqh.ir/%D8%B9%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A9_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87 🔰مطالعه پیرامون عکرمة بن أبی جهل👇 🌀 https://fa.wikishia.net/view/%D8%B9%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A9_%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AC%D9%87%D9%84 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
چت با حاج آقا.pdf
1.61M
🗳 قبلاً که رأی دادیم، مگه چیزی هم عوض شد؟ 📌 واقعاً بشینیم فکر کنیم...چرا نباید رأی بدیم؟ با رأی ندادن به هدفی که داریم می‌رسیم؟ رأی ندادن چه آثاری دارد؟ رأی ندادن به نفع کیست؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاش افتد به دلش خواهر خود را نبرد... 🔰 کربلایی وحید حامد مقدّم 🔻فدای خستگی بچّه‌هات آقا... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗳 فایده رأی دادن چیه؟ مگه کسایی که انتخابشون کردیم چه کار کردند؟ ⚖ قوانین خوب یا بد که در مجلس تصویب شدند + نتایج و آثار آن‌ها 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤲 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة می‌نویسد پیامبر، علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) را راهی سپاهی کردند. راوی می‌گوید رسول خدا را دیدم در حالیکه دست به دعاء بلند کرده بود و می‌فرمود خدایا تا موقعی که دوباره علیّ (علیه السّلام) را به من نشان بدهی، مرگ من را نرسان. 🔻أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ عَلِيًّا فِي سَرِيَّةٍ، فَرَأَيْتُهُ رَافِعًا يَدَيْهِ وَهُوَ يَقُولُ: «اللَّهُمَّ لَا تُمِتْنِي حَتَّى تُرِيَنِي عَلِيًّا» 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص655 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗳 رأی‌دادن‌ها و انتخاب‌های ما تأثیر داشته و دارد و خواهد داشت...الکی خودمون و بقیّه رو گول نزنیم...الکی از سر خودمون وا نکنیم...برخی از مشکلاتی که هست (نه همش) به خاطر انتخاب‌های اشتباه ما بوده...بعد برا اینکه نقش خودمون در در وضعیت فعلی کم‌رنگ جلوه بدیم میگیم رأی فایده نداره...خب عزیزم چرا نمیگی رأی من تأثیر داشته که وضعیت این شده؟...چرا احتمال انتخاب اشتباه رو هم برا خودمون قائل نیستیم؟...جبران کردنش به حضور فعّاله...به است...البته همراه با صبر...انحرافی که در طول سالیان درازی شکل گرفته و نهادینه شده، اصلاحش زمان می‌بره...تفکر اشتباهی که من با انتخابم اون‌ رو به قدرت رسوندم در طول سال‌های ریاستش، ریل‌گذاری کرده، کادرسازی کرده، نیروسازی کرده...الان من بخوام اصلح رو سر کار بیارم...بخوام جبران کنم باید بهش زمان بدم...همون جور که به جریان انحرافی زمان دادیم تا ریل‌گذاری کنه...همون جور که به تفکّر غیر انقلابی قدرت دادیم تا نیروسازی کنه...باید به جریان انقلابی هم قدرت و زمان بدیم...برای اصلاح جهت‌گیری‌ها و ریل‌گذاری‌های غلط...نیروسازی...اصلاح ساختار‌ها...همه‌ی این‌ها هزینه‌بر و زمان‌بره...خصوصاً طرف مقابل هم بی‌کار نمیشینه تا جریان انقلابی تو شرایط مساعدی تصمیم‌گیری کنه و کارشو انجام بده... 🧠 یکم تأمّل کنیم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam