eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
641 دنبال‌کننده
106 عکس
44 ویدیو
5 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 پاسخ سوال اول؛ چرا صفویه تشیع را دین رسمی اعلام کردند؟ @DrRamazan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 پاسخ سوال دوم‌؛ آیا در فرآیند رسمی شدن مذهب تشیع، اجبار یا قتل عامی در کار بوده است؟ @DrRamazan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 پاسخ سوال سوم؛ چرا علمای شیعه با سلاطین صفوی همکاری می‌کردند؟ @DrRamazan
اللهم العن قتلة أمیرالمؤمنین 〰〰〰〰〰〰 آمدی دیر چرا چشم براهت بودم از همان شب که تن فاطمه ام گشت کفن شادی ام بود همان دم که توأم تیغ زدی عمر من بود سراسر همه اندوه و محن 🏴🏴🏴🏴 التماس دعای فراوان 🙏🏻 @DrRamazan
🔰 مقدار بُرد برنامه اقاي () تا چه حد است؟ 🔻برنامه زندگی پس از زندگی كه در ساعت 17 و 15 دقيقه پخش می‌شود و در آن، افرادي نشان داده می‌شوند كه از عالم ارواح خبر مياورند را بايد در چه حد ارزیابی كرد؟ در مقابل اين برنامه عكس العملها بسيار متفاوت بوده است؛ - برخي آن راملاك عمل در دنيا گرفته‌اند و معتقدند كه بر اساس مشاهدات افراد در اين برنامه، را بايد خيلي آسان گرفت - برخی موضع گيري منفي كرده اند و معتقدند كه اين برنامه است و اين برنامه ميخواهد را براي مردم به ارمغان بياورد. - دسته سومي هم هستند كه تلاش ميكنند از اساس منكر شده و عليرغم ارائه شواهد بسيار محكم و متقن، ان را دروغ بدانند. حتي برخي از عوامل بيگانه به برخي از تجربه گران مراجعه كرده اند و گفته اند با بيت كون و پول مجازي به شما پول ميدهيم كه بياييد جلوي دوربين بگوييد كه من دروغ گفتم. 👇🏻 در صوت زير تلاش شده مقدار بُرد اين برنامه برای مخاطبان تشريح شود @DrRamazan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بُرد برنامه تا چه حد است و اساساً می‌بایست با چه نگاهی این برنامه را بررسی کرد؟ 🎙 @DrRamazan
🔰 آیا ، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 قسمت اول قسمت دوم @DrRamazan
⁉️ آیا روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 🔻 قسمت اول بسم الله الرحمن الرحیم 📚ماهيت تاريخ، يک ماهيت تکرار شونده است. به همين دليل، يکي از فوايد مطالعه تاريخ درس آموزي و عبرت گرفتن از وقايع گذشته است. 📌 در دوران ، مناصب اجتماعي زيادي در دست روحانيت و قرار داشت که ميراث دوران بود. مثل منصب ثبت املاك و اسناد، قضاوت، طبابت، مديريت اوقاف، آموزش و پرورش و ... ♨️ اين مناصب عمدتاً پولساز بود و باعث شده بود قدرت اقتصادي زيادي در اختيار روحانيت باشد؛ همين مسئله نیز تبدیل به نقطۀ جذّابي شده بود براي نفوذ افراد بي‌سواد يا حتّي بي‌دين و فاسد العقيدة و منافق مثل سيد حسن ، ، و ... ❌ وجود چنين افرادي در سيستم روحانيت، از طرفي بهانۀ خوبي دست دشمنان مي‌داد كه اين‌ها را برجسته كرده و و مردم را نسبت به كل دستگاه روحانيت بدبين كنند و از طرفي ديگر باعث شده بود تا اختلاف در ميان روحانيت بيشتر شود و دسته‌بندي‌ها پررنگ‌تر شود و به راحتي برخي از افراد روحاني برخي ديگر را به راحتي مورد توهين و عتاب قرار دهند كه با نگاهي به كتاب خاطرات نجفي قوچاني () اين مسئله ديده مي‌شود. 🔶 با تسلط ، چون پشتوانه مردمي روحانيت خيلي محكم نبود، حكومت رضاشاه توانست با كمك كليد واژۀ و زدودن خرافات از دين، افكار عمومي را بر عليه روحانيت جهت دهد. بطوري كه در درگيري با رضاخان سر خانواده‌اش، يا در مبارزات با رضاخان، حوزه و روحانيت از پشتوانۀ مردمي خوبي برخوردار نبود و عملاً رضاخان پيروز ميدان شد. 🔻 به نوعي، مي‌توان يکي از دلايل روي کار آمدن رضاخان را ادبار عمومي مردم از حوزه و روحانيت دانست. 🔷 پس از روي کار آمدن رضاخان، سياست‌هاي ضد ديني و ضد روحانيتي که رضاخان به کار گرفت (مناصب سنتي را از دست روحانيت خارج كرد) باعث شد روحانيوني که منافقانه به سلك روحانيت آمده‌ بودند، لباس را کنار گذاشتند و ريش شان را تراشيدند و رسماً از حوزه روحانيت بيرون آمدند. با کنار رفتن اين افراد و باقي ماندن افراد خالص و مخلص در حوزه، کم کم دوباره نگاه عموم جامعه نسبت به روحانيت و حوزه اصلاح شد و نگاه مثبتي شکل گرفت. خصوصاً بعد از ماجراي مسجد تنفر عمومي نسبت به رضاشاه شدت گرفت بطوري كه حتّي ديگر رضاشاه در ميان دولت‌مردان خودش نيز جايگاهي نداشت. ✅ و از آن طرف نگاه‌ها به طرف روحانيت چرخيد تا جايي که در زمان محمدرضا شاه اقبال عمومي نسبت به حوزه و روحانيت به نهايت خودش رسيد. و در نتيجه اين اقبال عمومي در درگيري محمد رضا و روحانيت شيعه - خصوصاً بعد از مأموريت محمد رضا براي اجراي طرح در ،- روحانيت شيعه پيروز شد و به وجود آمد. @DrRamazan
⁉️ آیا روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 🔻 قسمت دوم امروز هم عیناً همين مسئله مطرح است؛ 🔰 با روي کار آمدن جامعۀ اسلامي و قرار گرفتن قدرت در دست افراد مؤمن و متدين، تشنگي قدرت در افراد فاسد العقيده و منافق موجب نفوذ افراد زيادي از گروه‌هاي فرصت طلب در بدنۀ نظام شد، به طوري كه افراد بي‌سواد و بي‌تقوا با لباس روحاني برخي از مناصب مهم را اشغال كردند. ❌ دشمنان انقلاب از اين فرصت استفاده كردند و با برجسته كردن افراد منحرف، فضاي تبليغي سنگيني بر عليه و مذهبي‌ها ترتيب دادند. براي همين امروز مي‌بينيم به تدريج نگاه عموم مردم نسبت به حوزه و روحانيت يا افراد حزب اللهي سرد شده و افراد مذهبي يا ملبّس به لباس روحاني بعضاً با نگاه‌هاي سنگين مردم مواجهه مي‌شوند. ♨️ گرچه اين مسئله ناراحت کننده است و به حکم عقل و شرع، هر کسي موظّف است بسته به شرايط و توانش، در راه ارتقاء و اصلاح نگاه مردم به متدينين بکوشد، امّا با نگاه تاريخي و بلند مدت، اين مرحله را مي‌توان مرحلۀ «شروع اوج‌گيري دوبارۀ حوزه و روحانيت» دانست. ❗️با سرد شدن نگاه مردم نسبت به بدنۀ انقلابي، و بالا رفتن هزينۀ حزب اللهي بودن، ورود افراد منافق به اين قشر کمتر شده و افرادي که نيت سالمي ندارند خود به خود، آرام آرام تصفيه و الک مي‌شوند. 📌اين مسئله در جريانات سال‌هاي 78 و 99 و 98 و 1401 به خوبي ديده مي‌شود كه چگونه افراد نفوذي سنگ بي‌حجاب‌ها را به سينه زدند و از بدنۀ روحانيت فاصله گرفتند و به اصطلاح، كردند. 🔷 و از آن طرف نيز افراد صالح حوزه با كارهاي جهادي و خدمت خالصانه به مردم تفاوت روحانيت نفوذي و روحانيت اصيل را به مردم نشان خواهند داد. ✅ بنابراين، وضعيت كنوني و نگاه‌هاي بعضاً سنگين به روحانيت، هرچند ممكن است به ظاهر ناخوشايند باشد امّا در كل به نفع روحانيت و نظام اسلامي است و باعث خالص سازي روحانيت و نيروهاي مذهبي خواهد شد، إن شاء الله. @DrRamazan
🔰 کارگاه بررسی حوادث انقلاب 🔻 بررسی جریان‌های منافقین در انقلاب اسلامی 🎙 📆 زمان: پنجشنبه، 16 فروردین ⏱ ساعت 12 - 8:30 @DrRamazan
دردا که ماه رحمت حق، باز هم گذشت با آنکه لحظه لحظهٔ او مغتنم گذشت درهای مغفرت به روی ما گشوده بود مهمانی خدا به وسعت جود و کرم گذشت بر خرمن گناه من آتش کشید دوست با آنکه دید معصیتم از رقم گذشت ای دل به هوش باش پس از ماه مغفرت ماهی که می‌زدند گنه را قلم گذشت 🌸 عید سعید فطر بر تمامی روزه‌داران و مسلمین جهان مبارک 🌸
🔰 نهضت خرّمدینی در انقلاب اسلامی و رسالت متدينين ✍🏻 محمدتقی رمضان نرگسی 🔻قسمت اول قسمت دوم 🌷بسم الله الرحمن الرحیم دو سده از درخشیدن ستارۀ اسلام در شبه جزیرۀ عربستان گذشته بود و مسند خلافت رسول الله در غصب حکّام عباسی، خلیفه به خلیفه منتقل می‌شد. مردم ایران که با سودای یافتن حق و حقیقت به دین اسلام گرویده بودند، حالا با دیدن سه دورۀ متفاوت از حکومت خلفای اسلامی، دیگر امیدشان از آیین اسلام کم سو گشته بود و اسلام را همانند زرتشت می‌دیدند. تصوّر تکرار سلسلۀ ظالم و متکبّر ساسانی و استفادۀ ابزاری از دین به نفع جیب پادشاهان، باعث شده بود تا کم کم نجوای شیطانی خرّمدینی در قلوب مردم راه باز کند. نهضتی که هدفش نه اسلام، بلکه ضربه زدن به هرگونه آیین الهی بود. 🔸 به رهبری ، اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم هجری جریان داشت. آرمان اصلی این نهضت، همان‌طور که از اسمش پیداست، مخالفت با هر گونه آیین و دین الهی بود. سلسلۀ ساسانی، با آنکه داعیه‌دار آیین بود امّا مملوّ از فساد و تبعیض و تکبّر بود و همین مسئله، باعث شد تا مردم ایران سلسلۀ ساسانی را عاری از (چیزی شبیه مقام ولایت که از طرف خدا عطا شده است) بدانند. 🔹 با نزول شریعت اسلام در عربستان و رسیدن ندای آن به گوش مردم فارس، اولین چیزی که مردم ایران را به خود جذب کرد، مفاهیم عمیق و حقانیّت اسلام بود. گویی اکنون فهمیده‌اند فرّه ایزدی نه در سلسلۀ ساسانی، بلکه در ذرّیۀ شخصی به نام «محمّد» است. همین مسئله باعث شد تا فوج فوج ایرانیانی که تشنۀ حق و حقیقت بودند، به دین اسلام گرویدند. ❌ امّا با گذشت زمان و روی کار آمدن سلسله‌هایی که هیچ رنگ و بویی از اسلام نداشتند و فقط نام خلیفة الله و خلیفة الرسول را یدک می‌کشیدند، گروه زیادی از مردم احساس کردند اسلام هم چیزی بیشتر از آیین زرتشت ندارد و صرفاً ملعبه‌ای است برای به قدرت رسیدن خلفاء. بخاطر همین نهضتی تحت عنوان «نهضت خرّمدینی» در میان تودۀ مردم رواج یافت. دقیقاً در همین برهۀ حسّاس، اتّفاقی حیاتی رقم خورد که تاریخ کشور و مردم را برای مدّت‌ها از شرّ شیاطین ایمن گرداند؛ سفر امام هشتم به . علیه السلام به بهانۀ ولیعهدی توسّط خلیفه عباسی به ایران فراخوانده شد و هم‌زمان به دستور امام، گروه زیادی از برادران و خواهرانشان نیز برای پیوستن به این امام بزرگوار به ایران مهاجرت کردند. اتّفاقی که افتاد این بود؛ چون حضور فرزندان امام کاظم باعث می‌شد مردم نسبت به تشیّع متمایل بشوند، مأمون به افرادش دستور داد هرجا این‌ها را یافتند شهید یا دستگیر کنند. ❗️وقتی مردم ایران دیدند فرزندان رسول الله، برادران و خواهران ولیعهد، توسّط حکومت وقت قلع و قمع می‌شوند، اولین جرقّه‌ای که در ذهنشان زده شد این بود که اسلام حقیقی با آنچه خلفاء نشان می‌دهند متفاوت است. پس از آنکه منش و سبک زندگی امام زادگان را دیدند، کم کم این جرقّه در ذهنشان محکم‌تر شد و خود به خود، نهضت خطرناکی که می‌توانست برای همیشه مردم ایران را از دین جدا کند، از بین رفت. @DrRamazan
🔰 نهضت خرّمدینی در انقلاب اسلامی و رسالت متدينين ✍🏻 محمدتقی رمضان نرگسی 🔻قسمت دوم قسمت اول 🔸 حالا با گذشت حدود دوازده قرن از ماجرای ، در سال‌های اخیر با مقوله‌ای روبرو شدیم که به نوبۀ خود بی‌نظیر است. یکی از اساتید جامعه شناسی می گفت: فتنه‌ای که در سال 1401، تحت عنوان رخ داد، بعد از ماجرای نهضت خرّمدینی، اولین نهضت مردمی در ایران بود که شعارهای ضدّ دینی داشت. ❗️تمام نهضت‌هایی که در ایران اتّفاق افتاده، از نهضت و ماجرای ملی شدن صنعت نفت تا ، تمام نهضت‌ها یا رنگ و بوی دینی داشتند یا لااقل شعار ضدّدینی نداشتند. فتنۀ ، اولین نهضتی است که با شعار ضدّیت با دین و خصوصاً اتفاق افتاده بود. ⁉️ وقتی در خواسته‌ها و شعارهای فتنۀ سال 1401 دقیق می‌شویم، می‌توانیم ماجرای فتنۀ مهسا امینی را به نهضت خرّمدینی در قرن دوم و سوم هجری تشبیه کنیم؛ با این تعریف که مردمی که از اسلام، تعریف درست و صحیحش را نشنیده‌اند و از احکام اسلامی، صرفاً برخوردی تند و خشن، بدون منطق و حکمت را دیده‌اند، حالا با برخی مظاهر آن ضدّیت پیدا کرده‌اند و به قیام علیه دین برخواسته‌اند. ♨️ با الهام‌گیری از ماجرای ، می‌توان گفت: همان‌گونه که امام رضا علیه السلام و خانوادۀ ایشان، با پخش شدن در کشور و نشان دادن به مردم توانستند آن‌ها را از نهضت خرّمدینی نجات دهند، امروز هم یکی از راه‌های دفع این فتنه، نشان دادن حقانیت و منطق و سبک زندگی اصیل اسلامی به مردم است. 🙏🏻 طبیعتاً اصلی‌ترین گروهی که می‌تواند در این مسئله مفید فایده باشد، حوزۀ علمیه و طلّابی هستند که اولاً شناخت دقیقی نسبت به منطق و مفاهیم دینی دارند و ثانیاً بخاطر کم بهره بودن از بودجه‌های هنگفت دولتی، سبک زندگی ساده و بی‌تشریفاتی دارند. با توزیع طلّاب در سطح کشور و برقراری ارتباط مستمرّ و عمیق با مردم، می‌توان تا حدودی معضل عدم شناخت دقیق از دین را برای بخشی از مردم برطرف کرد. ❌ نکتۀ اصلی اینجاست که به دلیل بند بودن زندگی طلّاب به شهریه، بسیاری از طلّاب علیرغم وجود علاقه و میل، شرایط رفتن بین تودۀ مردم در شهرهای مختلف را ندارند. لذا مخاطب اصلی این نوشتار، مسئولین حوزوی هستند که باید زمینه را برای تبلیغ گسترده طلّاب و پخش شدن آن‌ها میان مردم فراهم سازند. 🌺 در انتهاء تبرک می‌جویم از فرمایشات گهربار ولیّ جامعه، حضرت که در تیرماه سال 1402خطاب به مسئولین حوزوی فرمودند: «امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. مرتبه‌ی اوّل چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی و امثال اینها؛ «تبلیغ» در مرتبه‌ی دوّم است. ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل» @DrRamazan
⭕️ واکنش رهبران اصلاح طلب به سرکوب گستردۀ اساتید و دانشجویان در آمریکا و اروپا 🔸 در روزهای اخیر بسیاری از رسانه‌های دنیا به موضوع اعتراضات دانشجویان غربی و برخورد خشن پلیس با آن‌ها پرداخته‌اند و عکس و فیلم‌های بسیار زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. 🔻 خبرنگار فارس در ارتباط با این ماجرا با چهره‌های مدافع غرب گفت‌وگو کرده تا واکنش آن‌ها را نسبت به این سرکوب‌ها بپرسد: 🔻صادق زیباکلام گفت: در صورتی مصاحبه خواهم کرد که به من بگویید چند نفر دستگیر شده‌اند و چند نفر ضرب‌وشتم شده‌اند! 🔻احمد زیدآبادی گفت: در صفحۀ شخصی‌ام گفته‌ام که فعلا سکوت می‌کنم و هیچ حرفی نمی‌زنم! 🔻محسن برهانی هم این‌طور پاسخ داد: من را معذور کنید از مصاحبه، ما باید به چیزهایی بپردازیم که دیگران نپرداخته‌اند! 🔻محمد قوچانی در مورد سرکوب اساتید و دانشجویان در آمریکا و اروپا حاضر به مصاحبه نشد. 🔻عباس عبدی اما این بازداشت‌ها را غیرحاد توصیف کرد و گفت: بازداشت‌ها در ابتدا اتفاق می‌افتد و چیز عجیبی نیست. اگر دانشجویان مجوز گرفته باشند که اصلا مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر مجوز نگرفته باشند بازهم خیلی جدی نیست؛ مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد در این صورت پلیس ورود می کند. 🔻حاتم قادری، پژوهشگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه نیز حاضر به مصاحبه نشد. @DrRamazan
پیروزی خیلی خیلی نزدیک است @DrRamazan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 سلام عليكم برادر عزيز، ممنونم كه صوت بنده را گوش كرديد و نظر خودتان را برايم فرستاديد 🔶 اما پاسخ؛ 🔰 قسمت اول در خصوص علت رويگرداني مردم ايران از بايد گفت كه سخنان شما با تحليل ما سازگاري كاملي دارد. شما اگر به اينترنت هم مراجعه كنيد، حتي در كه نگاه روشنفكري دارد، امده كه «» مفهومی در اساطیر ایرانی است. 🔻 "فر موهبت یا فروغی ایزدی است که شخص با انجام خویشکاری‌های خود و رسیدن به درجه‌ای از کمال به دست می‌آورد" همچنان در ادامه اورده كه فره ايزدي "با بدی کردن و غرور و امثال آن هم از دست تواند رفت. در اساطیر ایران مواردی هست که به سبب غرور یا خطاهای بزرگِ شاه فره از وی گسسته و مشروعیت وی از دست رفته‌است. دو مثال نوذر و جمشید قابل ذکرند." 🔷 به اين معنا كه همانطور كه فره ايزدي با اعمال شايسته به دست ميايد با ظلم وستم و كارهاي ناشايست هم از دست ميرود لذا «شيرويه» وقتي پدرش خسرو پرويز را كشت براي توجيه رفتار خود ليستي از اعمال خلاف و ظلم و ستم او به سران و اشراف نشان داد و عنوان كرد كه او ديگر لياقت شاهي را نداشته است. ✅ بنابراين ظلم و ستم خاندان ساساني در راستاي از دست دادن فره ايزدي توجيه ميشود. و اينكه اساسا به آداب شاهي تربيت نشده بود و رفتارهاي سخيفي داشت و ظلم و ستم و خود رأیي را از حد گذرانده بود دليل محكمي بود نزد ايرانيان كه از عنصر ساساني روي بگردانند و به عنصر محمّدي روي آورند. قسمت دوم @DrRamazan
🔰 قسمت دوم 🔷 براي همين قيام با شعار «الرضا من ال محمد» سرگرفت و وقتي عباسيان به قدرت رسيدند و ابومسلم را كشتند قيام ايرانيان به سركردگي شيعيان زيدي و غير زيدي حتي خرم ديني شدت گرفت. ♨️ اينجا بود كه با اوردن علیه السلام به مرو و اعطاي لقب «الرضا» به او، خواست به مردم نشان دهد كه به عهد گذشتگان خود وفا كرده است. اما وقتي او را شهيد كرد مردم ايران براي مرقد شريفش آداب شاهي اجرا كردند و او را سلطان واقعي دانستند و فرزند و حتي نوادگان او را به نام «ابن الرضا» مي‌شناختند و با اين اعمال نشان دادند كه ايرانيان تنها خاندان محمد(ص) را قبول دارند و انها را لايق شاهي ميدانند نه اين كساني كه تنها اسم خليفه روي خود گذاشته اند و از فره ايزدي بويي نبرده اند ❗️براي همين وقتي مامون به بغداد بازگشت علم استقلال برافراشتند و اسم را از خطبه انداختند و به نام خود سكه زدند و طاهر يكي از سادات و نزديكان امام رضا را به دامادي خود برگزيد. 🔸از اين تاريخ، خليفه عباسي مجبور ميشود كه از عنصر ايراني به عنصر تركان اسياي ميانه روي بياورد و به جهت محافظت خود سپاهي از تركان به بغداد اورده شود و چون تركان اسياي ميانه با زندگي شهري ميانه اي نداشتند خليفه مجبور شد پايتخت را از بغداد به سامرا منتقل كند. قسمت اول @DrRamazan
تعطیلی شنبه، اتفاق ننگینی بر دامن مجلس یازدهم نفوذ یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌ها، در حوزه تصمیم سازان است، کسی شک ندارد که تعطیلی شنبه، تأثیر چندانی در اقتصاد ندارد، ولی دست‌هایِ پنهان صهیونیزم جهانی، مجلس شورای اسلامی را به‌صورت ناخواسته، گرفتار یک مسأله حاشیه‌ای می‌کند، به‌نام تعطیلی شنبه که معروف به عید یهودیان است. همه می‌دانند که امروز تعامل اقتصادی با جهان، یا فیوچری است که خرید و فروش به‌صورت یکسال یا دو سال آینده، صورت می‌گیرد، یا آپشنی است که خرید در اختیار را شامل می‌شود یا استثنا است یا به‌صورت إل سی که در هیچ‌کدام، روزهای ایام هفته، دخالت ندارند. چرا تعطیلی شنبه تصویب می‌شود؟ صهیونیست‌ها که امروز در دنیا، منفور جهانی شدند و صهیونیست ستیزی همه جا را فراگرفته است، و همه می‌دانند، سرچشمه موج ضد صهیونیستی، ایران اسلامی است، و همه دنیا در ستیز با اسرائیل، اقتدا به ایران کرده‌اند، یمنی‌ها، ایران را پیشگام در نابودی اسرائیل می‌دانند. در این شرایط، مافیای صهیونیستی با طراحی تعطیلی شنبه، تصمیم‌سازان را متقاعد می‌کند، که حل مشکل اقتصاد ایران در گرو، تعطیلی عید یهودی هاست. در شرایطی که غزه آماج حملات صهیونیست‌هاست، هزاران زن و کودک کشته و زیر آوارهایند، جهان علیه صهیونیست‌هاست، شنبه، عید یهودیان، در ایران به‌عنوان، قرارگاه فرماندهی مقاومت، تعطیل اعلام می‌شود، این تشابه به اسرائیلی‌ها، کشورهای مقاومت خصوصا یمنی‌ها را رنجیده خاطر می‌سازد و سبب انشقاق و اختلاف در بین کشورهای عضو جبهه مقاومت می‌شود. مصوبه مجلس درخصوص تعطیلی شنبه، دوستان جبهه مقاومت را ناراحت و دشمنان مقاومت را خوشحال کرد، اسرائیلی‌ها بیشترین بهره را از این مصوبه مجلس شورای اسلامی که تعطیلی شنبه بود، بردند. گرچه دوستان نماینده مجلس، ناخواسته و ناآگاهانه در این دام و تله افتادند، ولی نفع و سودش نصیب صهیونیست‌ها شد. مصوبه پرحاشیه و غیر نافع، در این شرایط به صلاح کشور نبود، تعطیلی شنبه تیری بود، که قلوب کشورهای مقاومت را جریحه دار ساخت. همه می‌دانند که گردش شب و روز در دنیا، آن‌چنان زیاد است، که وقتی در ایران روز است برخی کشورها، شب است، معاملات با چنین کشورهایی چگونه صورت می‌گیرد. به نظرم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جا دارد در این پرونده تعطیلی شنبه، ورود کنند تا دست‌های نامرئی صهیونیست‌ها را شناسایی نموده و کیفیت ورود آن‌ها را از طریق اتاق بازرگانی و تعاون، به کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس، کیفیت القای به بیش از ١۶٠ نماینده را بررسی نمایند که الگوی خوبی برای شناخت پدیده نفوذ و تهیه فیلمی شبیه فیلم گاندو، می‌توان از آن تهیه کرد! دستپاچگی بیش از ١۶٠ نماینده مجلس در دو روز آخر عمر مجلس یازدهم، برای تصویب قانون تعطیلی شنبه، بهترین کد و شناسه برای شناخت پدیده نفوذ است. گرچه این مسأله به احتمال قوی، توسط شورای نگهبان، رد خواهد شد ولی نباید از این معما به سادگی گذشت، که چرا در این شرایطِ نابودی صهیونیست‌ها، مجلس شورای اسلامی، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کند، که هیچ نفعی برای کشور ندارد. مضافاً بر این‌که، سال افزایش تولید ملی در کنار مشارکت مردم، وجدان کاری، رونق تولید، کجایش با تعطیلی، روز اول هفته سازگار است. تعطیلی شنبه، نظیر سایر کالاهای وارداتی غرب، تغییر در سبک زندگی، تغییر در آداب و رسوم دینی، تغییر در فرهنگ اسلامی ایرانی را هدف گرفته است. این مسأله تعطیلی شنبه، با سرعت هر چه تمام، همه را غافلگیر و بهت زده و متعجب ساخت، که جا دارد سیاسیون، اندیشمندان، اهل فرهنگ، جامعه‌شناسان و روان‌شناسان از زوایای مختلف آن را به‌عنوان یک پدیده چند وجهی، مورد مطالعه و بررسی قرار دهند تا تصمیم‌سازان کشور عزیزمان همانند قوه مقننه در دام نفوذی ها نیفتند. انشاالله حسین جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم
🖤 انالله وانا اليه راجعون🖤 رئیس جمهور و یاران شهیدش آسمانی شدند روح بلند رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست. @DrRamazan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🥀 @DrRamazan
از 🔸میرزا تقی خان ، خط شکن پسا تا 🔹، خط شکن پسا ✍🏻 دکتر موسی نجفی 🔴 نمی دانم چرا یک مرتبه چندین شباهت بین سید ابراهیم رئیسی با میرزا تقی خان امیرکبیر ذهنم را مشغول کرد و از این میان به مطلب مهم تری رسیدم؛ 🔻شباهتی که این دو بزرگوار به لحاظ جایگاه اجتماعی داشتند این است که هر دو نفر از اقشار پایین جامعه بودند و توانستند در اثر لیاقت ذاتی رشد نمایند و در مدت تقریبی سه سال ریاست، کارهای زیربنایی عظیمی انجام دهند. از آن جمله می توان به عملیاتی نمودن اقتصاد ملی و بومی اشاره کرد که هردو به آن اعتقاد راسخ داشتند. 🔻هر دو از جنس مردم و مردم دوست بودند. 🔻هر دو تا پای جان بر سر عقیده و مرام خویش ایستادند. 🔻و در نهایت هر دو در جوار مولایشان، یکی در جوار امام حسین علیه السلام و دیگری در جوار امام رضا علیه السلام مأوا گرفتند. ♨️ اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود؛ در تاریخ دیروز راز سیاست پنهان امروز را هم مکشوف خواهد کرد. به نظر من آن چه بیش تر از هر چیز دیگری این دو قهرمان و شهید ملی را به هم نزدیک می کند، استقلال در برابر سیاست پلید خارجی است، و مهم تر از آن، پالایش سیاست و حاکمیت ایران از امواج فتنه و مکر اجنبی و جلوگیری از نفوذ آشکار و پنهان بیگانگان. 🔰 شهید میرزا تقی خان امیرکبیر درحالی سکان سیاست ایران عصر ناصری را به دست گرفت که ترکش های زهرآگین ترکمان چای تن ایران و ایرانی را رنجور و نحیف ساخته و او بود که این میراث شوم نفوذ و رخنه اجنبی را با تدبیر سیاستش چاره و درمان کرد. اما در این طرف تاریخ، ابراهیم عزیز ما هم وارث عصر انحطاط برجام و برجامیان بود. تن و روح و جان و هویت ایرانیان نیز در این تحقیر، رنجور و سرگشته شده بود؛ این بار فرزند دیگری از ایران، در کسوت یک عالم دینی و منتسب به آل رسول الله، زخم های ناشی از سوء تدبیر دولت مردان نالایق سال های قبل از خودش را حکیمانه مرهم نهاد. 💢 در دویست سال اخیر از تاریخ ایران همواره ثابت شده است که استقلال واقعی ایران با مردانی از جنس امیرکبیر و رییسی هم چنان در افق مشرق زمین درخشش و تلألو داشته و لذا تا زمانی که خاک این سرزمین مستعد باروری چنین مردانی است؛ سیاست مکر اجنبی و اجنبی پرستی در این ملک به جایی نخواهد رسید. ظهور چنین ستارگانی در سپهر سیاست یک کشور به خاک مطهری نیاز دارد که با خون شهیدانش چون امیرکبیر و رییسی آبیاری شده باشد. @DrRamazan