eitaa logo
مدرسه‌ زندگی/حسین عباسی اصل
822 دنبال‌کننده
614 عکس
315 ویدیو
1 فایل
🌱 زندگی، آموختنی است. حسین عباسی‌اصل: محقق،مولف و مدرس سبک زندگی مدیر اندیشکده سبک زندگی ⚪ سایت : https://mirasnab.ir/ 🔸اینستاگرام: 🌐 @abbasii_asl 🔁 ارتباط با ما: @Ghanbarikhz
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه‌ زندگی/حسین عباسی اصل
🔆 #امام_علی_علیه_السلام، #معمار_سبک_زندگی_اسلامی (۴) ✅موضوع: مدیریت آینده #ماه_رمضان #
🔆 ، (۴) ✅موضوع: مدیریت آینده ✨علی علیه‌السلام با رویکرد الهی و عملکرد قدسی خود، الگویی برای انسانیت است. در تاریخ ثبت است که علی علیه‌السلام بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عقیل که در نسب‌شناسی خبره بود، فرمود: «همسری شایسته، از قبیله‌ای که اجدادش از شجاعان باشند، برایم پیدا کن». عقیل هم به حضرت، بانو «فاطمه کلابی» را معرفی و امام هم انتخاب کردند. از این بیان می‌توان به مقوله‌ای مهم رسید که درک خوب آن، ضرورت اصلاح نگاه به قومیت‌هاست. ✨دو نگاه به قومیت‌ها وجود دارد که هر کدام معماری زندگی را به دنبال دارد: 1⃣ 2⃣ عده‌ای که سلامت نفس لازم را ندارند سریعا و بدون لحاظ جوانب دینی، این امور را بر حمل نموده و مجوزی برای زشت‌کاری‌های خود می‌دانند، مانند اینکه گفته شود: «آنها فلان قوم هستند و ما نمی‌پسندیم». ✨اما عده‌ای دیگر با تأمل بر فرمایش حضرت و توأمان کردن آن با آیه: «إِنَ‏ أَكْرَمَكُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ» به اینجا می‌رسند که: از یک طرف وجود قومیت‌ها با ویژگی‌های متفاوت و با نکات مثبت و منفی مختلف یک حقیقت غیر قابل انکار است. از طرف دیگر تقوای دینی می‌تواند انسان را به گونه‌ای تربیت کند که نکات منفی و غیر الهی موجود در قومیت را از او بزداید و نکات مثبت قومیتی او تقویت کند تا آنها را با جوشش درونی و علاقه انجام دهد. ✨لذا با لحاظ الهی در افراد، انسان می‌تواند قومیت‌گزینی کند. مثلا بیان شود: فلان قوم بسیار بخشنده هستند و عضو با تقوای آنها بسیار برای انتخاب مناسب است چرا که انسان با تقوای آن قوم ضمن آنکه اهل هست ولی اهل فخرفروشی و اسراف نخواهد بود. ✨در این ماجرای تاریخی نیز، علی علیه‌السلام با لحاظ تقوا به عنوان محور اصلی، از بین نقاط مثبت قومیت‌ها به سراغ شجاعت رفته است چرا که او قصد مدیریت آینده را دارد و می‌داند که این ویژگی طایفه در آینده نسلش بسیار به کار خواهد آمد. لذا جان کلام این است که انسان‌ها باید را در لابه لای انتخاب‌هایشان رقم بزنند. ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل. •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
✔️جشنواره محتوایی سبک زندگی اسلامی 🌱 🌙ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ 🕥 یکشنبه دوازدهم فروردین ساعت ۵:۱۵ صبح 🔰جلسه دهم و آخر: خلاقیت و سبک زندگی اسلامی 🎙با حضور ارزشمند سرکار خانم نفیسه شاهی نوری مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری ایلسا به صورت آنلاین از طریق لینک: https://webinar.mobasheran.org/webinar/index/2119665 رمز کاربر: 1122
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با و این انقلاب است. 🇮🇷 ۱۲ فروردین، روز به ثمر نشستن خون شهیدان، روز بعثت انقلاب گرامی‌ باد 🇮🇷 •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 🪴 (۸) 🌻 قسمت هشتم: ⁉️چگونه عصبانیت و روحیه‌ی انتقام رو کنترل کنیم؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عباسی‌اصل •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
🔰سوال جشنواره ۱۲فروردین ماه ۱۴۰۳ طبق سخنان دکتر شاهی نوری مدل هم افزایی و شبکه سازی فعالان فرهنگی مبتنی بر نوآوری را بیان نمایید. ♻️لطفا پاسخ صحیح را به شماره زیر پیامک نمایید: 📩۹۸۶۶۰۰۰۹۹۹۱۲۴ مهلت ارسال جواب تا اذان ظهر همان روز می‌باشد. 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🫂 در سبک زندگی اسلامی (۱۷) ✅ بایدها و نبایدهای در سبک زندگی اسلامی: هفت از : 🍀پنجم – : در سیره امام رضا نقل شده است که مهمانی بر آن حضرت وارد شد، امام پاسی از شب نزد او نشسته بود و با وی سخن می‌گفت تا آنکه نور چراغ کم شد و مهمان خواست که کمی روغن در چراغ بریزد، امام او را نهی کرد و خود این کار را انجام داد و فرمود : ما قومی هستیم که از مهمان خود کار نمی‌کشیم. ✅البته مهمان‌ها را از این جهت می‌توان به تقسیم کرد، و ، که این مطلب برای مهمان رسمی است وگرنه اگر مهمانان غیر رسمی باشند و خودشان با دست به کار شدن علاقه‌مندی به فعالیت را نشان دهند، میزبان می‌تواند از آنها کمک بگیرد که همین مساله می‌تواند زمینه بیشتر را فراهم کند. ☘شش _ : در روایات نقل است که میزبان نباید روزه مستحبی باشد در حالی که مهمان روزه نیست زیرا ممکن است مهمان از خوردن خجالت بکشد. 🍀هفت_ : از آنجایی که دستورالعمل‌های اسلامی به صورت جامع و کامل ارائه می‌شود، قطعا اولین و آخرین لحظات مهمانی را نیز نادیده نگرفته است، امام باقر در بیان به عنوان از مهمانی می‌فرماید : «مِنَ الْجَفَاءِ اسْتِخْدَامَ الضَّيْفِ فَإِذَا نَزَلَ بِكُمُ الضَّيْفُ فَأَعِينُوهُ وَ إِذَا ارْتَحَلَ فَلَا تُعِينُوهُ فَإِنَّهُ مِنَ النَّذَالَة» یعنی : هرگاه مهمان بر شما وارد شد در جابه جا کردن وسایلش کمکش کنید و هرگاه خواست که بارش را ببندد و برود کمکش نکنید. 🔆در سیره امام کاظم نقل است که مهمانانی بر ایشان وارد شدند هنگامی که خواستند بروند خدمتکاران امام کمکشان نکردند، آنها از امام خواستند که خدمتکارانش آنها را کمک کنند و در مقابل امام فرمود چون برای رفتن است این کار را نمی‌کنم . ✅ در پایان بخش و به عنوان جمع‌بندی، بیان یک داستان زیبا و آموزنده از مولی الموحدین حضرت علی(ع) می‌تواند کمک شایانی به نویسنده و خواننده داشته باشد تا ضمن شناخت بهتر شخصیت متعالی علی(ع) آداب میزبانی را مرور کنیم : ⏪ نقل است، روزی مردی با پسرش به عنوان مهمان بر حضرت علی (ع) وارد شدند. حضرت با اکرام و احترام بسیار آنها را در صدر مجلس نشاند و خود رو به روی آنها نشست. بعد از خوردن غذا، قنبر - غلام حضرت - حوله و تشت و ابریقی برای شستن دست آنها آورد. حضرت آنها را از دست قنبر گرفت و جلو رفت تا دست مرد را بشوید ! مرد خود را عقب کشید و گفت : مگر چنین چیزی ممکن است ! امام فرمود : برادر تو، از تو است و از تو جدا نیست. می‌خواهد عهده‌دار خدمت تو بشود. در عوض خداوند به او پاداش خواهد داد. چرا می.خواهی مانع کار ثواب بشوی ! باز آن مرد امتناع کرد. امام فرمود : من می‌خواهم به شرف خدمت برادر مؤمن نایل گردم. مانع کار من مشو. مهمان با شرمندگی حاضر شد. پس علی (ع) فرمود : خواهش می‌کنم دست خود را درست و کامل بشوی، همان‌طور که اگر قنبر می‌خواست دستت را بشوید، می‌شستی. خجالت و تعارف را کنار بگذار. وقتی امام از شستن دست مهمان فارغ شد، به پسر خود «محمدبن حنیفه» فرمود : دست پسر را تو بشوی. من که پدر تو هستم، دست پدر را شستم و تو دست پسر را بشوی، اگر پدر این جا نبود و تنها این پسر مهمان ما بود، من خودم دستش را می‌شستم، اما خداوند دوست دارد وقتی که پدر و پسری حاضرند، در احترام بین آنها فرق گذاشته شود. محمد به امر پدر برخاست و دست پسر را شست. امام حسن عسکری علیه‌السلام وقتی این داستان را نقل کرد، فرمود: . ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل ادامه دارد... •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدرسه‌ زندگی/حسین عباسی اصل
🔆 #امام_علی_علیه_السلام، #معمار_سبک_زندگی_اسلامی (۵) ✅موضوع: علم نافع #ماه_رمضان #ماه_
🔆 (۵) ✅ موضوع: علم نافع 🌸 علی علیه‌السلام به اقرار دوستان و دشمنانش انسان زمان خود و بعد از آن است. 🌸 یکی از توصیه‌های ایشان به و علم آموزی بوده است. ایشان در یکی از بیاناتشان می‌فرمایند: «علم بر دو قسم است: مطبوع و مسموع و علم فایده‌ای ندارد، مادامی که نباشد». 🌸توضیح آنکه: باید دانست که علم به دو گونه است: 1⃣ 2⃣ ✔️علم علمی که به شنیده‌ها یا دیده‌ها یا خوانده‌ها و یا آنها گفته می‌شود، این علم که تعریف دقیقترش «» است، خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: 🔹 – دسته‌ای که هیچ ثمره‌ای و ندارند و فقط به حافظه‌ی کوتاه مدت یا بلند مدت انسان‌ها منتقل می‌شوند و منشأ و عدم توجه به مسائل مهم‌تر است، نمونه‌ی آن به صورت جزئی اطلاعات در مورد زندگی شخصی بازیگران و... است، اما به صورت کلی‌تر می‌توان به بخش عمده‌ای از «» اشاره کرد که تنها برای پُر کردن جدول روزنامه‌ها مفید است. 🔹 #ب- دسته‌ای که سبب را فراهم می‌کنند، که افراد برای کسب شغل و درآمد می‌خوانند مانند علوم تجربی و آزمایشگاهی از این قبیل است. این علوم در صورتی که آنان رشد و نباشد، یک «» تلقی شده و منشأ «» می‌شود. 🌸اینجاست که علی علیه‌السلام می‌فرماید: چه بسا دانشمندانی که کشته خود هستند و علمی که همراه دارند، به حالشان ». ✔️اما علم ، علومی هستند که بهترین دستاویز برای و نزدیک کردن انسان به می‌باشند، علومی که را شکوفا و را آباد می‌کنند لکن پیش شرط آن همراه شدنش با است. 🌸همانطور که علی علیه‌السلام می‌فرماید: «العلم و ینادی بالعمل» این علوم را «علم نافع» می‌گویند. ⚠️جان کلام آنکه، جان انسان باید صرف علمی شود که ارزش عمرش را داشته و زمینه‌ساز رشد معنوی به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد، در غیر اینصورت «جهل» است. ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05