https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
3⃣ پس قائم بین رکن و مقام میایستد و نماز میخواند و بعد از نماز ــ درحالی که وزیرش با اوست ــ میگوید:
((ای مردم! همانا طلب یاری میکنم از خدا در برابر کسانی که به ما ظلم کرده و حق ما را ربودند. هر کس درباره خدا با ما گفتگو دارد [به ما بگوید زیرا] ما از هر کس به خداوند نزدیکتریم و هر کس درباره آدم گفتگو دارد [به ما بگوید زیرا] ما از هر کس به آدم نزدیکتریم و هر کس درباره نوح گفتگو دارد [به ما بگوید] که ما از هر کس به وي نزدیکتریم و هر کس درباره ابراهیم گفتگو دارد [به ما بگوید زیرا] ما از هر کس به ابراهیم نزدیکتریم و هر کس درباره محمد (ص) گفتگو دارد [به ما بگوید که] ما از هر کس به محمد (ص) نزدیکتریم و هر کس درباره پیغمبران با ما گفتگو دارد [به ما بگوید زیرا] ما از هر کسی به پیغمبران نزدیکتریم و هر کس در خصوص کتاب خدا گفتگو دارد [به ما بگوید زیرا] ما در این خصوص از هر کس سزاوارتریم. ما و هر مسلمانی امروز شهادت میدهیم که مورد ستم واقع شدیم و آواره گشتیم و بر ما سرکشی شد و از وطن و اموال و خانوادههایمان بیرون شدیم و مقهور گشتیم الا اینکه ما هم اکنون از خدا و هر مسلمانی یاري میطلبیم))
4⃣ [امام باقر (ع) در ادامه فرمودند: ] و به خدا قسم سیصد و چند مرد که پنجاه زن در میان آنهاست بدون وعده قبلی در مکه جمع می شوند، مانند قطعههاي ابر پاییزی که بعضی از آنها از بعضی دیگر تبعیت میکنند و این است معنای آیه که خدا میفرماید: (أَیْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً إِنَّ اللَّهَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ) [هر کجا که باشید، خداوند همگی شما را می آوردو همانا خدا بر هر چیزی تواناست/بقره 148]
پس مردي از آل پیغمبر (ص) میگوید: این شهر [مکه] مردمی ظالم دارد، سپس او [مهدی] به همراه آن سیصد و چند نفر ــ که با وی بین رکن ومقام بیعت کردند ــ از مکه خارج میشوند 👈 همراه او عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم وسلاح پیامبر (ص) میباشد در حالی که وزیرش همراه او است 👈 پس ندا دهندهای از آسمان مکه به اسم او و امر او ندا میدهد تا اینکه همه اهل زمین میشنوند. اسم او، اسم پیامبری میباشد.
5⃣ هر آنچه که براي شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند
1- عهد پیامبر خدا (ص)
2- و پرچم
3- و سلاح او
4- و نفس زکیه از اولاد حسین(ع) اشکال [وشبهه] نمیکند
5- پس اگر این [موارد] بر شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند 👈 صداي آسمانی به اسم او و امر او بر شما اشکال [وشبهه] نمیکند.
6⃣ از افراد معدود و شاذّ از آل محمد (ع) دوری کن، پس همانا برای آل محمد (ع) و علی (ع) پرچمی است و برای دیگران هم پرچمهاست، پس بر زمین بنشین و هرگز از احدی از آنان پیروی نکن تا آنکه 👈 مردي از اولاد حسین (ع) را ببینی که عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاح وي همراه اوست، زیرا عهد پیامبر خدا (ص) به علی بن الحسین (ع) رسید و بعد از او به محمد بن علی (ع) رسید و بعد هم خدا هر چه خواهد میکند
.
پس همیشه با آنها باش و از کسانی که براي تو ذکر کردم بپرهیز، پس هنگامی که مردي از آنها خارج شد که 👈 همراهش سیصد و چند نفر مرد بود و پرچم رسول خدا (ص) را به همراه داشت در حالی که آهنگ مدینه دارد از سرزمین بیداء عبور میکند تا اینکه میگوید: این مکان قومی است که [در زمین] فرو شدند و معنی این آیه است که خدا میفرماید: (أَ فَأَمِنَ الَّذِینَ مَکَرُوا السَّیِّئاتِ أَنْ یَخْسِفَ اللَّهُ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ یَأْتِیَهُمُ الْعَذابُ مِنْ حَیْثُ لا یَشْعُرُونَ أَوْ یَأْخُذَهُمْ فِی تَقَلُّبِهِمْ فَما هُمْ بِمُعْجِزِینَ)
[ترجمه: پس آيا كسانى كه نقشههاى بد كشيدند ايمن شدهاند از اين كه خدا آنها را در زمين فرو برد يا عذاب از جايى كه نمى فهمند سراغشان بيايد؟ يا هنگام توطئه و مشغوليتشان كه كارى نتوانند بكنند گريبانشان را بگيرد/نحل 45]
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
7⃣ وقتی وارد مدینه گردد، محمد بن شجري را مانند روش یوسف [از زندان] خارج کند سپس به کوفه میآید و مدتی طولانی ــ هر آنچه خدا اراده کند ــ در آنجا توقف نماید تا اینکه بر کوفه غلبه میکند. سپس حرکت میکند تا با همراهانش به [سرزمین] عذراء [در دمشق] میرسد و مردم بسیاری به او ملحق شدهاند.
💥 در آن روز سفیانی در بیابان رمله است تا زمانی که دو لشکر باهم تلاقی میکنند و آن روز، روز تغییر و تبدیل است [یعنی] جمعی از لشکر سفیانی که از شیعیان آل محمد (ع) هستند خارج میشوند [و به اصحاب قائم ملحق می شوند] و جمعی از کسانی که با آل محمد (ع) بودند به سوی سفیانی خارج میشوند پس آنها از پیروان او هستند تا اینکه ملحق شوند و هر کسی به سوی پرچم خودش خارج میشود وآن روز، روز تبدیل و تغییر است.
امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: سفیانی و همراهانش را در آن روز میکشد تا اینکه خبر آورندهای از آنان باقی نمیماند و بیچاره کسی که آن روز از غنیمت قبیله کلب بی نصیب بماند.
سپس قائم به کوفه میآید و آنجا منزل و جایگاه او میباشد سپس هر جا مسلمانی عبد باشد او را میخرد و آزاد میکند ومقروضی نیست مگر این که دینش را ادا میکند و هر کس مظلمه اي به گردن داشته باشد آن را رد می کند. اگر عبدی از آنها را بکشد بهایش را پرداخت میکند، دیهای که تسلیم اهلش میشود.
📌 و کشته نمیشود مقتولی الا اینکه قرضش را میپردازد و به خانواده او کمک می کند تا جایی که 👈 زمین پر از عدل و داد شود چنان که پر از ظلم و ستم و دشمنی شده است.
او و خانوادهاش در رحبه [نام منطقه ای از کوفه] سکونت میکند و رحبه محل سکونت نوح بوده است و آن سرزمین پاکی است و ساکن نمیشود مردی از آل محمد (ع) و کشته نمیشود مگر در زمین پاک [زیرا] آنان اوصیاء پاک سرشت هستند.
پایان ترجمه حدیث
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ان شاء الله در بخشهای بعدی، پیرامون این حدیث و غرض ورزی های فرقه همبوشی گفتگو خواهیم نمود.
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 12
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 حدیث #مااشکل
بخش دوم:
♦️ مراد از (قائم و مهدی) در این حدیث کیست❓
در بخش قبل، ترجمه کامل حدیث (ما اشکل) را بیان نمودیم.
لینک بخش قبل:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/430
امام باقر (ع) در این حدیث شریف با ذکر برخی از وقایع و علائم، مقداری از اوصاف سال ظهور و حجت موعود (عج) را ترسیم نمودند تا شیعیان دوران غیبت راه را از چاه تشخیص داده و در دام مدعیان دروغین نیافتند.
با اینکه پر واضح است القاب (مهدی و قائم) در این حدیث 👈 اشاره به وجود مقدس قطب عالم امکان امام زمان (عج) دارد اما عجیب اینجاست که در فضای فرقه همبوشی/یمانی این حدیث را مربوط به یمانی دانسته در حالیکه هیچ اسمی از یمانی در آن به میان نیامده است.
📌 همبوشیان بر این باورند که احمداسماعیل بصری همبوشی، #یمانی مذکور در روایات بوده و او، همان #مهدی_اول (1) و #قائمی است که دنیا را پر از عدل و داد مینماید 😳
💥 لازم به ذکر است که در مورد این باور همبوشیان ــ که یمانی همان قائم میباشد ــ هیچگونه روایت و نصّی وجود نداشته 👈 وصرفا ادعایی بدون دلیل بوده 👉 وبا روایات متواتر در تعارض میباشد.
اینک با ذکر دلایلی به ابطال ادعای همبوشیان ــ که میگویند مراد از (مهدی و قائم) در حدیث (ما اشکل)، همان یمانی است ــ پرداخته و پوشالین بودن این فرقه را ثابت مینماییم:
1⃣ در این حدیث سخن از سیصد و اندی یار برای قائم و مهدی شده است که با توجه به نقل دیگری (1) از روایت (ما اشبه) و روایات متواتر، مراد همان 313 نفر اصحاب خاص بوده که گرد قائم (عج) جمع شده تا حضرتش را در جهت تحقق عدل جهانی یاری نمایند. بنابراین به تصریح حدیث مذکور، قائم و مهدی فرمانده آن 313 نفر میباشد.
از سویی دیگر، مدعی یمانی و مهدی اول داستان ما ــ یعنی احمد اسماعیل همبوشی ــ خود را 👈 جزو همین 313 نفر قلمداد نموده وبه آن اعتراف دارد.
وی در کتاب متشابهات ج4 سوال144 میگوید:
والمهدي الأول هو أول الثلاث مائة وثلاثة عشر، وهو: (من البصرة) . . . وعن الصادق (ع) في خبر طويل سمى به أصحاب القائم (ع) : (.. ومن البصرة .. أحمد ..)
ترجمه: مهدی اول، اولین نفر از 313 است و او از بصره است . . . و از امام صادق (ع) در خبری طولانی که اسامی اصحاب قائم (ع) در آن ذکر شده است (. . . و از بصره . . . احمد . . .)
✅ بر اساس این اعتراف، دیگر یمانی نمیتواند قائم مذکور در روایت (ما اشبه) باشد زیرا با توجه به این روایت، آن 313 نفر از یاران قائم هستند و یمانی هم یکی از آن 313 نفر میباشد.
📌 با اینکه ذکر همین یک دلیل برای بطلان ادعای همبوشیان کفایت می کند اما در ادامه، 3 دلیل دیگر بر بطلان ادعای آنان می آوریم.
2⃣ در فرازی از قسمت 7 ترجمه، امام باقر (ع) فرمودند:
(سپس قائم به کوفه میآید و آنجا منزل و جایگاه او میباشد سپس هر جا مسلمانی عبد باشد او را میخرد و آزاد میکند . . . تا جایی که 👈 زمین پر از عدل و داد شود چنان که پر از ظلم و ستم و دشمنی شده است)
جهت دیدن قسمت 7 ترجمه به لینک زیر مراجعه شود:
https://eitaa.com/PayehayePooshali/432
📌 لازم به ذکر است بر اساس روایات، آن قائمی که زمین را پر از عدل و داد میکند امام دوازدهم (عج) میباشد 👈 و در هیچ روایتی برای یمانی و مهدی اول ــ علی فرض وجود مهدی اول ــ چنین اوصافی نیامده است.
🔹 اینک قطرهای از دریای روایات تقدیمتان میگردد:
1- در روایتی امیرالمومنین (ع) پیرامون اوصیاء پس از امام حسین (ع) مطالبی فرموده وگفتند:
. . . وَ مِنْ بَعْدِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِه . . . تاسِعُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ جَوْرِهَا. بحارالانوار ج 36ص253
🔅 ترجمه:
و بعد حسین 9 نفر از صلب او . . . 👈 که نهمین آنها همان قائمی است که خدا بوسیله آن 👈 زمین را پر از نور و عدل میکند بعد از آن که از ظلم و جور پر شده است.
ـــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
(1) بحارالانوار ج52ص239
(صفحه بعد)📄👇👇👇
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
2- ضمن حدیث دیگری امام باقر (ع) فرمودند:
. . . مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا فَمَنْ شَكَّ فِيمَا أَقُولُ لَقِيَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ هُوَ بِهِ كَافِرٌ وَ لَهُ جَاحِدٌ ثُمَّ قَالَ بِأَبِي وَ أُمِّي الْمُسَمَّى بِاسْمِي وَ الْمُكَنَّى بِكُنْيَتِي السَّابِعُ مِنْ بَعْدِي بِأَبِي مَنْ يَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا. غیبت نعمانی ص86
🔅 ترجمه:
از امور حتمی که تغییری برای آن در نزد خدا نیست 👈 قیام قائم ما میباشد پس اگر کسی شک کند در آنچه که میگویم خدا را کافر و جاحد ملاقات نماید. سپس حضرتش فرمودند: پدرم و مادرم فدای کسی که هم نام من و هم کنیهی من است 👈 و هفتمین بعد از من است، پدرم فدای کسی که 👈 زمین را پر از عدل وقسط میکند همانطور که پر از ظلم و جور شده است.
3- پیامبر خدا (ص) در روایتی راه نجات را پیروی از امامان 12 گانه معرفی نموده و در ادامه فرمودند:
👈 . . . وَ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ ع 👈 تاسِعُهُمْ قَائِمُ أُمَّتِي 👈 يمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. امالی صدوق ص26
🔅 ترجمه:
و 9 نفر از فرزندان حسین (ع)، نهمین آنها قائم امت من است که زمین را پر از عدل وقسط میکند همانطور که پر از ظلم و جور شده است.
4- در حدیث دیگری پیامبر خدا (ص) ضمن نام بردن تک تک اوصیاء خود، پیرامون وصی دوازدهم فرمودند:
. . . ثُمَّ ابْنُهُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ مَهْدِيُّ أُمَّتِي الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. کمال الدین ج1ص258
🔅 ترجمه:
👈 سپس فرزندش قائم به حق، مهدی امت من است 👈 که زمین را پر از عدل وقسط میکند همانطور که پر از ظلم و جور شده است.
5- حضرتش در حدیث دیگری فرمودند:
. . . ثُمَّ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ وَاحِدٌ بَعْدَ وَاحِدٍ أَئِمَّتُكُمْ وَ خُلَفَائِي عَلَيْكُمْ تَاسِعُهُمْ قَائِمُ أُمَّتِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. کمال الدین ج1ص261
🔅 ترجمه:
👈 سپس 9 نفر از فرزندان حسین ــ یکی پس از دیگری ــ امامان شما وخلفای من هستند بر شما 👈 نهمین آنها قائم امت من است که 👈 زمین را پر از عدل وقسط میکند همانطور که پر از ظلم و جور شده است.
6- و باز حضرتش در حدیثی دیگر نام تک تک اوصیاء خود را ذکر کرده و فرمودند:
. . . فبعده ابنه الحسن يدعى بالعسكري، فبعده ابنه محمد يدعى بالمهدي والقائم و الحجة فيغيب ثمّ يخرج فإذا خرج يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا . . . . الزام الناصب ج1ص179
🔅 ترجمه:
بعد او فرزندش حسن عسکری است و بعد او، فرزندش محمد که به 👈 مهدی و قائم و حجت خوانده می شود پس غایب شده و سپس خارج می شود و زمانی که خارج شود 👈 زمین را از قسط و عدل پر می کند همانطور که از ظلم و جور پر شده است.
7- امام هادی (ع) در حدیثی فرمودند:
إِنَّ الْإِمَامَ بَعْدِي الْحَسَنُ ابْنِي وَ بَعْدَ الْحَسَنِ ابْنُهُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. کمال الدین ج2ص383
🔅 ترجمه:
همانا امام بعد از من، حسن فرزندم میباشد و امام بعد از حسن، فرزندش قائم است که زمین را پر از عدل وقسط میکند همانطور که پر از ظلم و جور شده است.
📌 واحادیث فراوان ومتواتر دیگر . . .
همانطور که ملاحظه فرمودید تمامی روایات، امام زمان (عج) را به عنوان قائم و پر کنندهی زمین از عدل و داد معرفی نموده و از شخص دیگری جهت برپایی عدل جهانی، ذکری در میان نیست.
💥 جالبتر اینکه خود احمد اسماعیل همبوشی در چند جای کتاب سرگردانی به این مطلب ــ که زمین توسط امام زمان (عج) پر از عدل و داد میشود ــ اعتراف دارد.
✅ جهت دیدن دو نمونه از این اعتراف به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/436
🙏 اگر همبوشیان عزیز روایاتی مبنی بر اثبات لقب قائم برای یمانی و همچنین روایاتی مبنی بر پر شدن زمین از عدل و داد توسط یمانی در دست دارند، حتما برای ما بفرستند که بی صبرانه منتظریم🌹
ان شا الله در بخش بعدی، سه دلیل دیگر در ردّ ادعای همبوشیان مطرح خواهد شد.
با ما همراه باشید . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
✅ اعتراف احمد اسماعیل بصری همبوشی در کتاب سرگردانی:
(امام زمان (عج) زمین را پر از عدل و داد می کند . . .)
📌 جهت مشاهده مقاله مربوطه به لینک زیر مراجعه شود:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/433
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 12
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 حدیث #مااشکل
بخش سوم:
(لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/433)
♦️ مراد از (قائم و مهدی) در این حدیث کیست❓
در بخش قبل با بیان دو دلیل، ثابت نمودیم که مراد از (مهدی و قائم) در حدیث (ما اشکل) یمانی نبوده بلکه منظور وجود مقدش امام زمان (عج) می باشد.
در این بخش سه دلیل دیگر هم ضمیمه نموده و رسوایی بیشتری برای این فرقه پوشالی رقم خواهیم زد، ان شاء الله تعالی.
3⃣ در فرازی از قسمت 4 ترجمه اینگونه آمده است:
(. . . سپس او [مهدی] به همراه آن سیصد و چند نفر ــ که با وی بین رکن ومقام بیعت کردند ــ از مکه خارج میشوند . . .)
📌 مسلم وقطعی است که شخص بیعت شده بین رکن ومقام، کسی جز وجود مقدس امام دوازدهم (عج) نیست. به تصریح روایات فراوان، آن یگانه #قائمی که زمین را پر از #عدل_وداد میکند 👈 با او بین رکن ومقام بیعت میشود.
به روایات زیر دقت فرمایید:
1- پیامبر خدا (ص) در ماجرایی به اوصیاء 12 گانه خود تا روز قیامت اشاره کرده وفرمودند:
. . . ثم تكملة اثني عشر إماما من ولدك إلى مهدي أمة محمد صلى الله عليه وآله وسلم، الذي يملأ الأرض قسطا وعدلا كما ملئت قبله ظلما وجورا. والله إني لأعرفه ــــ يا سليم ــــ حيث يبايع بين الركن والمقام، وأعرف أسماء أنصاره وقبائلهم. اعتقادات شیخ صدوق ص120 وکتاب سلیم ص184
🔅 ترجمه:
سپس کامل شدن 12 امام از فرزندان تو تا مهدی امت محمد صلوات الله علیه وآله 👈 که زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که پر از ظلم وجور شده است، ای سلیم به خدا قسم او را ــــ امام دوازدهم مهدی را ــــ می شناسم که 👈 بیعت می شود بین رکن ومقام ومی شناسم اسماء یارانش را وقبیله هایشان را.
2- در حدیث دیگری امام صادق (ع) فرمودند:
يُنَادَى بِاسْمِ الْقَائِمِ ع فِي لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ وَ يَقُومُ فِي يَوْمِ عَاشُورَاءَ وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي قُتِلَ فِيهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع لَكَأَنِّي بِهِ فِي يَوْمِ السَّبْتِ الْعَاشِرِ مِنَ الْمُحَرَّمِ قَائِماً بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ جَبْرَئِيلُ ع عَنْ يَدِهِ الْيُمْنَى يُنَادِي الْبَيْعَةَ لِلَّهِ فَتَصِيرُ إِلَيْهِ شِيعَتُهُ مِنْ أَطْرَافِ الْأَرْضِ تُطْوَى لَهُمْ طَيّاً حَتَّى يُبَايِعُوهُ فَيَمْلَأُ اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. الارشاد ج2ص379 و به همین مضمون در الغیبة شیخ طوسی ص453
🔅 ترجمه:
در شب 23 [ماه رمضان] به اسم قائم ندا داده میشود و در روز عاشورا قیام میکند و آن روز، روزی است که حسین بن علی (ع) در آن کشته شد.
گویا او را میبینم که در روز شنبه مصادف با دهم محرم 👈 بین رکن و مقام ایستاده و جبرئیل در سمت راستش ندا میدهد: (البیعة لله). شیعیانش از اطراف زمین به سوی او میآیند و زمین برای آنها در هم پیچیده میشود 👈 تا اینکه با او بیعت میکنند 👈 پس خدا بوسیله او زمین را پر از عدل میکند همانگونه که از ظلم و جور پر شده است.
3- حذیفه گوید که رسول خدا (ص) فرمودند:
إِذَا كَانَ عِنْدَ خُرُوجِ الْقَائِمِ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ . . . فَيَخْرُجُ النُّجَبَاءُ مِنْ مِصْرَ وَ الْأَبْدَالُ مِنَ الشَّامِ وَ عَصَائِبُ الْعِرَاقِ رُهْبَانٌ بِاللَّيْلِ لُيُوثٌ بِالنَّهَارِ كَأَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبَرُ الْحَدِيدِ فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ قَالَ عِمْرَانُ بْنُ الْحُصَيْنِ يَا رَسُولَ اللَّهِ صِفْ لَنَا هَذَا الرَّجُلَ قَالَ هُوَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ . . . فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. بحارالانوار ج 52ص304 و الاختصاص ص208
🔅 ترجمه:
وقتی زمان خروج قائم شود، ندا دهندهای از آسمان ندا میدهد . . . پس نجیبانی از مصر و ابدالی از شام و گروههایی از عراق خارج میشوند، [آنان] راهبان در شب و شیران در روز هستند، گویا قلوب آنان پارههای آهن است 👈 پس با او بین رکن ومقام بیعت میکنند. عمران بن حصین گفت: این مرد را برای ما توصیف نما، حضرتش فرمودند: 👈 او مردی از فرزندان حسین است . . . 👈 پس زمین را پر از عدل میکند همانگونه که از جور و ظلم پر شده است.
واحادیث فراوان دیگری که دلالت بر این دارد که بیعت شونده بین رکن ومقام، وجود نازنین امام زمان (عج) میباشد که زمین را پر از عدل و داد می نماید.
📌 لازم به ذکر است که در بخش قبل به روایات (یملا الارض عدلا وقسطا . . .) اشاره شد وبیان گشت که این شأن، از شئون امام 12 یعنی همان قائم اهل بیت امام زمان (عج) می باشد.
(صفحه بعد) 📄 👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
4⃣ در قسمت 5 ترجمه، حضرتش فرمودند:
(هر آنچه که براي شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند
1- عهد پیامبر خدا (ص)
2- و پرچم
3- و سلاح او
4- و نفس زکیه از اولاد حسین(ع) اشکال [وشبهه] نمیکند
5- پس اگر این [موارد] بر شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند 👈 صداي آسمانی به اسم او و امر او بر شما اشکال [وشبهه] نمیکند)
همانطور که میدانید در احادیث متعددی 👈 نفس زکیه از علائم خروج امام زمان (عج) شمرده شده که بر طبق روایات 15 روز قبل از حضرتش به شهادت می رسد.
✅ امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند:
لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ. الغیبة نعمانی ص252
🔅 ترجمه:
برای قائم 5 علامت است: ظهور سفیانی و یمانی و صیحه از آسمان و کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در سرزمین بیداء.
📌 همانطور که دقت فرمودید، یمانی در کنار قتل نفس زکیه جزو علایم خروج قائم هستند لذا ادعای اینکه منظور از قائم در این حدیث، یمانی می باشد سخنی گزاف بوده و حکایت از جهل مدعی دارد.
✅ در روایت دیگری امام باقر (ع) فرمودند:
. . . خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيِّ مِنَ الْيَمَنِ وَ خَسْفٌ بِالْبَيْدَاءِ وَ قَتْلُ غُلَامٍ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ وَ جَاءَتْ صَيْحَةٌ مِنَ السَّمَاءِ بِأَنَّ الْحَقَّ فِيهِ وَ فِي شِيعَتِهِ فَعِنْدَ ذَلِكَ خُرُوجُ قَائِمِنَا . . . . کمال الدین ج1ص331
🔅 ترجمه:
خروج سفیانی از شام 👈 و یمانی از یمن و فرو رفتن در سرزمین بیداء 👈 و قتل غلامی از آل محمد (ص) بین رکن ومقام که اسمش محمد بن حسن، نفس زکیه است و آمدن صیحهای از آسمان به اینکه (حق در او وشیعیان اوست) پس در این هنگام، زمان خروج قائم ما میباشد.
💥 لازم به ذکر است که عبارت (الیمانی من الیمن) در این حدیث، در همه نسخ خطی کتاب کمال الدین موجود میباشد.
برای دیدن 9 نسخه خطی از این روایت به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://t.me/antimortad/1311
✅ در روایتی امام صادق فرمودند:
لَيْسَ بَيْنَ قِيَامِ قَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ وَ بَيْنَ قَتْلِ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ إِلَّا خَمْسَ عَشْرَةَ لَيْلَةً. الغیبة شیخ طوسی ص445 و کمال الدین ج2ص649
🔅 ترجمه:
بین قیام قائم آل محمد (عج) و قتل نفس زکیه فاصلهای نیست جز پانزده شب.
بنابراین با توجه به روایات متواتر، نفس زکیه از علائم خروج امام زمان (عج) بوده لذا منظور از قائم و مهدی در حدیث (ما اشبه) امام دوازدهم میباشد، نه یمانی.
5⃣ در فرازی از قسمت 2 ترجمه، حضرتش فرمودند:
(و لشکر میآید تا به سرزمین بیداء برسد و آن لشکر، لشکری رها شده [و هلاک است که] در زمین فرو میروند)
📌 با توجه به احادیث متواتر ــ که 2 نمونه آن در دلیل 4⃣ همین صفحه گذشت ــ فرو رفتن در سرزمین بیداء از علائم خروج قائم یعنی امام زمان (عج) می باشد لذا نمی توان قائم و مهدی در روایت (ما اشبه) را به یمانی توجیه نمود.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🤔 شبههای کودکانه وپاسخی منصفانه:
برخی از همبوشیان پس از لجاجتهای فراوان در مقابل روایات، بالاخره پذیرفتهاند که اسامی (مهدی وقائم) در حدیث (ما اشکل) مربوط به امام زمان میباشد اما متاسفانه از بی ارتباطی این حدیث با شخصیت یمانی نمیتوانند دل بکنند و همچنان درصدد مرتبط ساختن حدیث (ما اشکل) با شخصیت یمانی میباشند.
⛔️ در این راستا میگویند:
مراد از عبارت (مردی از فرزندان حسین ع ) در حدیث (ما اشکل) یمانی میباشد.
✅ در پاسخ به این ادعای مضحکانه میگوییم:
اولا: در این حدیث هیچ سخنی از #یمانی به میان نیامده است لذا نسبت دادن عبارت (مردی از فرزندان حسین) به یمانی، ادعایی گزاف و بدون دلیل میباشد.
ثانیا: در هیچ روایت دیگری هم، از یمانی تعبیر به 👈 (مردی از فرزندان حسین) نشده است.
ثالثا: با دقت در حدیث (ما اشبه) به خوبی مراد از عبارت (مردی از فرزندان حسین) فهمیده میشود.
🔅 به عبارات زیر دقت کنید:
(سپس او [مهدی] 👈 به همراه آن سیصد و چند نفر ــ که با وی بین رکن ومقام بیعت کردند ــ از مکه خارج میشوند 👈 همراه او عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم وسلاح پیامبر (ص) میباشد . . . پس بر زمین بنشین و هرگز از احدی از آنان پیروی نکن تا آنکه 👈 مردي از اولاد حسین (ع) را ببینی که عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاح وي همراه اوست . . . )
بر اساس عبارت فوق کاملا معلوم میگردد که آن شخصیتی که بین رکن ومقام با او بیعت شده و 313 یار داشته و (عهد، سلاح وپرچم) به همراه دارد، هم او مردی از اولاد حسین (ع) است که عهد وسلاح وپرچم همراه اوست.
رابعا: در #نقل_دیگری از حدیث (ما اشکل) به خوبی مراد از عبارت (مردی از فرزندان حسین) مشخص می گردد.
💥 جالب اینجاست که این نقل هیچگاه در فضای فرقه همبوشی/یمانی مطرح نمی گردد. در بخشهای بعدی مفصلاً پیرامون این نقل گفتگو خواهیم نمود ان شاء الله.
🔅 به عباراتی از این نقل در ذیل دقت فرمایید:
. . . فَيَجْمَعُ اللَّهُ عَلَيْهِ أَصْحَابُهُ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا وَ يَجْمَعُهُمُ اللَّهُ عَلَى غَيْرِ مِيعَادٍ قَزَعاً كَقَزَعِ الْخَرِيفِ وَ هِيَ يَا جَابِرُ الْآيَةُ الَّتِي ذَكَرَهَا اللَّهُ فِي كِتَابِهِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ «2» فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ مَعَهُ عَهْدٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَدْ تَوَارَثَتْهُ الْأَبْنَاءُ عَنِ الْآبَاءِ وَ الْقَائِمُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ فَمَا أَشْكَلَ عَلَى النَّاسِ مِنْ ذَلِكَ يَا جَابِرُ فَلَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ وِلَادَتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ وِرَاثَتُهُ الْعُلَمَاءُ عَالِماً بَعْدَ عَالِم . . . . بحار ج52ص239
ترجمه:
. . . پس خدا اصحابش را 👈 که 313 نفر هستند جمع میکند و خدا آنان را بدون وعده [قبلی] گرد هم میآورد همانند ابرهای پاییزی. ای جابر این ماجرا، همان آیهای است که خدا در کتابش میگوید: ( أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ) [بقره/148] 👈 پس با او بین رکن ومقام بیعت میکنند و 👈 همراه او عهدی از رسول خدا (ص) است که آن را فرزندان از پدران ارث بردهاند 👈 و قائم مردی از فرزندان حسین (ع) است که خدا امر [ظهور] او را در یک شب اصلاح میکند 👈 پس آنچه که بر مردم اشکال [وشبهه] کرد از آن ای جابر، پس ولادتش از رسول خدا (ص) و وراثتش از علماء ــ عالمی پس از عالمی ــ بر آنها اشکال [وشبهه] نمیکند . . .
📌 بر اساس این نقل از حدیث (ما اشکل) که ناپسند همبوشیان می باشد، مراد از عبارت (مردی از فرزندان حسین) کاملا مشخص می باشد.
آری . . . این مرد از فرزندان حسین (ع) ، کسی جز وجود مقدس قائم اهل بیت (ع)، امام زمان (عج) نمی باشد.
🔵 #جمع_بندی:
📌 با ذکر 5 دلیل در بخشهای دوم و سوم مقاله، ثابت نمودیم که حدیث (ما اشکل) در مورد امام زمان (عج) بوده و هیچ ارتباطی به #یمانی ندارد.
📌 در انتها با ذکر پاسخی منصفانه، به شبهه کودکانه همبوشیان پرداخته و مراد از عبارت (مردی از فرزندان حسین) را بیان نمودیم.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 12
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 حدیث #مااشکل
بخش چهارم:
(لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/441)
♦️ کلّیت قانون شناخت
همانطور که در بخشهای قبل ملاحظه فرمودید، حدیث (ما اشکل) هیچ ارتباطی به شخصیت یمانی نداشته وادعای همبوشیان مبنی بر ارتباط فرازهایی از این حدیث با شخصیت یمانی، چیزی جز گزافه گویی نبود.
جهت مطالعه پاسخ ما در مورد این ادعای گزاف به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:
🔅بخش دوم:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/433
🔅بخش سوم:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/441
✅ در این بخش به ادعایی گزاف ومشکل، پیرامون حدیث (ما اشکل) خواهیم پرداخت و بر رسواییهای همبوشیان فزونی میبخشیم.
⛔️ یکی دیگر از ادعاهای گزاف همبوشیان در مورد حدیث (ما اشکل) این است که میگویند:
((وصیت و سلاح وپرچم، #قانون_کلی_شناخت حجج الهی است زیرا امام (ع) در حدیث فرمودهاند: مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُه/هر آنچه که برای شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند، عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاح او اشکال [وشبهه] نمیکند))
📌 بر این اساس آنها مدعی هستند که حدیث (ما اشکل) در مقام بیان قانون کلی شناخت حجج الهی بوده و همین سه راه است که بی شبهه بوده و میتوان به وسیله آنها مدعیان دروغین را از راستین جدا نمود.
💥 واما پاسخ به این ادعای گزاف:
1⃣ امام باقر (ع) در حدیث (ما اشکل)، هیچ صحبتی از #قانون_کلی_شناخت حجج الهی به میان نیاورده اند بلکه نهایت چیزی که بتوان از کلام ایشان برداشت نمود این است که 👈 حضرتش در مقام بیان راه شناخت امام زمان (عج) بوده که در این جهت به بیان برخی از علائم پرداختهاند.
2⃣ مضافا اینکه در این حدیث صحبت از عهد و سلاح و پرچم #پیامبر_خدا (ص) میباشد و پر واضح است که در نزد حجتها و پیامبران پیشین، این سه موجود نبوده است لذا این حدیث در مقام بیان #قانون_کلی_معرفت_حجج_الهی نمیباشد بلکه فقط در مقام بیان برخی از علائم امام زمان (عج) و ظهور ایشان می باشند.
3⃣ اگر گفته شود که (مراد از سلاح، علم است و مراد از پرچم، یعنی حاکمیت خدا و . . . لذا حضرتش در مقام بیان قانون کلی شناخت حجج الهی بوده اند) در جواب گوییم:
این معانی برخلاف #ظهور روایت و روایات فراوان دیگر بوده 👈 اما بر اساس همین معانی اشتباه هم این سه، قانون کلی نمیباشد زیرا آنچه که به عنوان قانون در این حدیث مطرح می باشد، #علم_پیامبر (ص) است و مسلما علم پیامبر (ص) در نزد #بسیاری از پیامبران و حجج الهی نبوده است بلکه گاهاً #بخشی از علم پیامبر (ص) در نزد آنان بوده است.
⛔️ مگر اینکه همبوشیان قائل شوند که (مراد از علم پیامبر (ص)، بخشی از علم ایشان میباشد)
اما این مطلب خلاف ظاهر روایت (ما اشکل) میباشد زیرا 👈 بر اساس روایت، باید #علم_پیامبر (ص) در نزد حجج الهی باشد تا یک پایه قانون شناخت کامل گردد، نه #بخشی از علم پیامبر (ص).
✅ به عبارت دیگر اگر #بپذیریم این حدیث در مقام بیان قانون کلی شناخت می باشد، آنچه به عنوان قانون مطرح گشته #علم_پیامبر (ص) بوده، نه #علم_مطلق و بدون قید.
اگر #علم_مطلق جزو قانون شناخت باشد، دکتر و مهندس و . . . را هم شامل می شود زیرا این افراد هم علم دارند. اما همانطور که در حدیث مشاهده فرمودید، #علم_پیامبر (ص) در کلام امام باقر (ع) مطرح است، نه #علم_مطلق و بدون قید.
💥 نکته:
حتی اگر این معنای غلط را ــ که سلاح به معنای علم است ــ از سوی آنان بپذیریم، باز هم اشکال دیگری به #کلیت_قانون_شناخت همبوشیان وارد میباشد و آن اینکه:
شخصی که از نظر علمی #ضعیف می باشد ــ که در جامعه، این افراد فراوانند ــ چگونه می تواند #علمیت فرد مدعی را تشخیص دهد❓
اگر فرد مدعی از آسمان و زمین و بهشت و جهنم و احکام الهی و . . . خبر دهد، آن شخص ضعیف العلم چگونه می تواند علمیت او را تصدیق نموده و به او ایمان بیاورد❓
در همین عصر حاضر افراد فراوانی هستند که قدرت تشخیص سخنان غیر علمی احمد اسماعیل همبوشی در کتبش ــ مثلا کتاب وهم الالحاد ــ را ندارند و در دام او گرفتار می شوند❗️
(اشکالات علمی کتاب وهم الالحاد در این لینک: https://t.me/naghdevahmeelhad)
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
حتی افراد بسیاری #زبان_عربی بلد نبوده و یا قادر به تشخیص #روایت از #غیر_روایت نیستند لذا در فضای فرقه همبوشی 👈 ترجمه اشتباه عمدی احادیث دیده می شود و یا عباراتی عربی به عنوان حدیث تحویل مخاطبین میشود و مخاطبین هم آنها را میپذیرند در حالی که اصلا آن ترجمه صحیح نبوده و آن عبارات عربی، روایت نمی باشد.
برای دیدن چند نمونه از این شیادیها به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:
https://eitaa.com/PayehayePooshali/60
https://eitaa.com/PayehayePooshali/67
https://eitaa.com/PayehayePooshali/198
4⃣ وهمچنین وصیت پیامبر خدا (ص).
آیا وصیت ایشان در نزد حجج الهی قبل بوده است⁉️
مسلماً هیچ یک از همبوشیان چنین چیزی قائل نیست لذا بالاجبار در معنای حدیث دست برده ومیگویند: (منظور از وصیت، یعنی نص الهی، وصیت پیامبران قبل و . . .)
📌 پر واضح است که این معنا بر خلاف ظاهر روایت بوده زیرا امام (ع) در حدیث (ما اشکل) فرمودند: (عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ ص/عهد پیامبر خدا ص).
✅ جالب اینجاست که بر اساس همین معنای غلط هم، ادعای همبوشیان پیرامون #قانون_کلی_شناخت/وصیت باطل میشود زیرا در بسیاری از احادیث، ائمه (ع) برای اثبات حقانیت خود به وصیت احتجاج نکردهاند.
من باب نمونه به حدیث زیر دقت فرمایید:
مُهَلَّبُ بْنُ قَيْسٍ، قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): بِأَيِّ شَيْءٍ يَعْرِفُ الْعَبْدُ إِمَامَهُ؟
قَالَ: أَنْ يَفْعَلَ كَذَا. وَ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى حَائِطٍ، فَإِذَا الْحَائِطُ ذَهَبَ، ثُمَّ وَضَعَ يَدَه عَلَى أُسْطُوَانَةٍ فَأَوْرَقَتْ مِنْ سَاعَتِهَا، ثُمَّ قَالَ: بِهَذَا يَعْرِفُ الْإِمَام.
🔅ترجمه:
مهلب بن قیس به امام صادق (ع) میگوید: به چه چیزی عبد امامش را میشناسد؟
حضرتش فرمودند: به اینکه اینچنین انجام دهد و [سپس] دست مبارکش را بر دیوار قرار داد 👈 و ناگهان دیوار طلا شد، سپس دستش را بر ستونی قرار داد 👈 و در همان لحظه آن ستون سبز [وتبدیل به درخت] شد، سپس حضرتش فرمودند: 👈 به وسیله این [قدرت الهی] امام را میشناسد.
📌 این در حالی است که طبق اعتقاد همبوشیان، امام در جواب مهلب بن قیس باید 👈 به #وصیت و #سلاح و #پرچم استدلال می نمودند اما حضرتش هیچ نامی از این سه به میان نمی آورند بلکه معجزه را به عنوان راه شناخت معرفی می نمایند.
💥 نکته:
اساساً اگر شخصی به علت #دور_بودن از جامعه واخبار و . . . از وجود حجت الهی #بی_خبر باشد، آمدن #حجت_جدید با #وصیت حجت قبل، در جهت شناخت حجت جدید کارگشا نخواهد بود زیرا آن شخص، حجت قبل را شناخت نداشته تا بخواهد به #وصیت او عمل نماید و معتقد شود. بر این اساس، وصیت نمی تواند به عنوان قانون کلی شناخت مطرح گردد.
5⃣ وهمچنین پرچم پیامبر خدا (ص).
آیا پرچم ایشان در نزد حجج الهی قبل بوده است⁉️
مسلماً هیچ یک از همبوشیان چنین چیزی قائل نیست لذا بالاجبار در معنای حدیث دست برده ومیگویند: (پرچم یعنی حاکمیت الله).
✅ جالب اینجاست که بر اساس همین معنای غلط هم، ادعای همبوشیان پیرامون #قانون_کلی_شناخت/پرچم باطل میشود زیرا در بسیاری از احادیث، ائمه (ع) برای اثبات حقانیت خود به آن احتجاج نکردهاند.
به عنوان نمونه ــ علاوه بر حدیث قبل ــ رجوع فرمایید به لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/177
ــــــــــــــــــــــــــــ
🔵 #جمع_بندی:
📌 متاسفانه فراوان دیده شده که همبوشیان برای اثبات ادعاهای خود به احادیثی استناد میکنند که مدعای آنان را ثابت نمیکند .
📌 در این بخش با بیان ترجمه صحیح حدیث (ما اشکل) و ذکر برخی شواهد، ادعای همبوشیان مبنی بر قانون کلی شناخت را باطل نمودیم.
📌 همانطور که شاهد بودید همبوشیان برای اثبات ادعای خود دست به توجیهات سستی زدند اما بر اساس همان توجیهات سست هم قادر به اثبات کلیت قانون شناخت خود نبودند.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 12
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 حدیث #مااشکل
بخش پنجم:
(لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/445)
♦️ کلّیت قانون شناخت
در بخش قبل با بیان ترجمه صحیح فرازی از حدیث (ما اشکل) و ذکر برخی شواهد، ادعای همبوشیان مبنی بر #قانون_کلی_شناخت را باطل نمودیم.
همانطور که شاهد بودید همبوشیان برای اثبات ادعای خود دست به توجیهات سستی زده اما 👈 بر اساس همان توجیهات سست هم #قادر به اثبات کلیت قانون شناخت خود نبودند.
در این بخش هم به ادامه بحث قبل پرداخته وهمچنان با ذکر دلایلی دیگر، در مقام ابطال ادعای همبوشیان ــ مبنی بر کلّیت قانون شناخت مطرح در حدیث (ما اشکل) ــ هستیم.
✅ واما ادامه ادله:
6⃣ همبوشیان سعی بر این دارند که قانون کلی شناخت حجج الهی را در سه چیز ــ وصیت، سلاح و پرچم ــ خلاصه کنند و غالباً از ذکر ادامه حدیث (ما اشکل) در فضای مجازی خودداری مینمایند.
⛔️ به عبارات زیر که توسط همبوشیان نقل میشود دقت کنید:
مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُه . . .
🔅 ترجمه:
هر آنچه که برای شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند، عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاح او اشکال [وشبهه] نمیکند . . .
اما با مراجعه به ادامه حدیث در کتب روایی شاهد هستیم که امام باقر (ع) در مقام بیان قانونی کلی در جهت شناخت حجج الهی #نبوده بلکه نهایت چیزی که بتوان از کلام ایشان برداشت نمود این است که 👈 حضرتش در مقام بیان راه شناخت امام زمان (عج) هستند که در این جهت به بیان برخی از علائم پرداختهاند.
📌 حال به ادامه حدیث دقت کنید:
مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِ اللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ وَ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ فَإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلَا يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ الصَّوْت مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِه . . .
🔅 ترجمه:
هر آنچه که براي شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند
1- عهد پیامبر خدا (ص)
2- و پرچم
3- و سلاح او
4- و نفس زکیه از اولاد حسین(ع) اشکال [وشبهه] نمیکند
5- پس اگر این [موارد] بر شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند 👈 صداي آسمانی به اسم او و امر او بر شما اشکال [وشبهه] نمیکند.
💥 حال علت عدم ذکر ادامه حدیث توسط همبوشیان را فهمیدید❓
آری . . . امام باقر (ع) در مقام بیان برخی علائم شناخت امام زمان (عج) هستند زیرا بر اساس روایات، نفس زکیه و صیحه آسمانی از علائم شناخت امام زمان (عج) میباشد.
اما همبوشیان با تقطیع روایت به مخاطبین خود القاء میکنند که در حدیث (ما اشبه) سخن از #قانون_کلی_شناخت حجج الهی در میان است.
✅ جهت دیدن نمونه کوچکی از تقطیعهای همبوشیان پیرامون حدیث (ما اشکل) به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/452
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
7⃣ برخی از همبوشیان در پی این رسوایی و خیانت، توجیهاتی بیان میکنند تا فضاحت این رسوایی را تحت الشعاع قرار داده و همچنان مریدان خود را در دام این فرقه نگه دارند اما نمیدانند که در منجلاب و باتلاق، هر چه دست وپا بزنند بیشتر فرو میروند.
⛔️ میگویند:
((مراد از نفس زکیه، امام زمان (عج) بوده که نفسی تزکیه شده دارند و مراد از صیحه آسمانی، رویای در خواب میباشد))
✅ در پاسخ به این توجیهات سست عرض میکنیم:
#اولا: مراد از نفس زکیه نمیتواند امام زمان (عج) باشد زیرا در غیر این صورت، امام زمان (عج) جزو علائم امام زمان (عج) خواهد شد که این مطلب امری غیر معقول است.
#ثانیا: مراد از صیحه آسمانی هم نمیتواند رویای در خواب باشد زیرا در احادیث داریم:
. . . يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ ع فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ لَا يَبْقَى رَاقِدٌ إِلَّا اسْتَيْقَظَ وَ لَا قَائِمٌ إِلَّا قَعَدَ وَ لَا قَاعِدٌ إِلَّا قَامَ عَلَى رِجْلَيْهِ فَزَعاً مِنْ ذَلِكَ الصَّوْتِ فَرَحِمَ اللَّهُ مَنِ اعْتَبَرَ بِذَلِكَ الصَّوْتِ فَأَجَابَ فَإِنَّ الصَّوْتَ الْأَوَّلَ هُوَ صَوْتُ جَبْرَئِيلَ الرُّوحِ الْأَمِين . . . بحارالانوار ج 52ص230
🔅 ترجمه:
ندا دهندهای از آسمان به اسم قائم ندا میدهد پس هر آن کس که در شرق و غرب است میشنود. هیچ انسان خوابی نیست مگر بیدار میشود و هیچ ایستادهای نیست مگر اینکه مینشیند وهیچ نشستهای نیست مگر اینکه بر دو پایش میایستد به خاطر وحشت از آن صوت، پس خدا رحم کند بر کسی که بوسیله آن صوت پند پذیرد و جواب دهد، پس همانا صوت اول صوت جبرئیل روح الامین است.
📌 در این حدیث شریف کاملا مشخص می گردد که مراد از صیحه آسمانی، شنیده شدن صدایی از سمت آسمان می باشد که همگان می شنوند و از وحشت آن، حالت خود را عوض می کنند.
ایستاده از وحشت آن صدا می نشیند ونشسته، می ایستد وخفتگان از خواب بیدار می شوند.
مضافا اینکه امامان شیعه احادیث فراوانی در مورد خواب و رویا بیان فرموده اند 👈 و این بحث جزو اسرار آل محمد علیهم السلام نبوده تا بخواهند در #لفافه سخن بگویند.
👈 واساساً در هیچ حدیثی، از خواب تعبیر به (صیحه آسمانی) آن هم با اوصاف مذکور در بالا نشده است.
#ثالثا: علی فرض پذیرش این معانی غلط، باز هم امام باقر (ع) در مقام بیان قانون کلی شناخت حجج الهی نمیباشند.
📌 آیا قانون شناخت حجج الهی این است که همراه حجج الهی نفس زکیه ــ یعنی امام زمان (عج) ــ بوده و مردم در عالم خواب، رویای حجج الهی را میدیدهاند⁉️
😂 مضافا اینکه در صورت پذیرش این معانی غلط، قانون شناخت حجج الهی سه تا نمیشود بلکه پنج تا میشود.
ــــــــــــــــــــــــــــ
🔵 #جمع_بندی:
📌 در ضمن دو بخش با بیان ادله ای ثابت شد که قانون شناخت ادعایی همبوشیان، هیچ گونه کلّیتی نداشته که با دقت در فرازهای حدیث (ما اشکل) بطلان ادعای آنان ثابت می گردد.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
💥 مواردی از تقطیع حدیث (ما اشکل) در فرقه همبوشی/یمانی
✅ توضیح مطلب در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/450
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 گرگ های میش نما
💥 حکایتی از فسادهای اخلاقی رهبران فرقه همبوشی (مدعی یمانی)
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 عوام فریبی۲
💫 معجزه ای از جنس #کشک
✅ کرامتی از احمد اسماعیل بصری همبوشی
https://eitaa.com/PayehayePooshali
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 عوام فریبی1
💥 ترجمه #مغرضانه سخنرانی خاخام یهودی
✅خیانتی دیگر از سوی مبلغین فرقه همبوشی (مدّعی یمانی) برای اثبات حقانیت فرقه خود❗️
🎞 نسخه کم حجم (موبایل)
🆔 @PayehayePooshaly
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹🌹
💥 آموزش تصویری گام بگام معجزه اسپری آب
https://eitaa.com/PayehayePooshali/461
📢 علت فرار همبوشی از مناظره با استاد ذکی
✅ عجز علمی، علت اصلی فرار از مناظره حضوری
📌 پیام استاد ذکی در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/473
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان همبوشی 🌹🌹🌹
.
پیام استاد ذکی.ogg
761K
🔴 پیام استاد ذکی:
پیام این حقیر حبیب الله ذکی در گروه پیروان احمد بصری❗️ که برای فرار از مناظره حضوری، تحدی به مناظره تلگرامی کردند ❗️
@PayehayePooshaly
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 12
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 حدیث #مااشکل
بخش ششم:
(لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/450)
♦️ شبهه ناپذیری وصیت❗️
در بخشهای قبلی ثابت نمودیم که حدیث (ما اشکل) مربوط به امام زمان (عج) بوده و هیچ ارتباطی با یمانی ندارد.
✅ توضیح بیشتر در بخش دوم و سوم:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/433)
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/441
📌 مضافا اینکه امام باقر (ع) در مقام بیان قانونی کلی جهت تشخیص حجج الهی نبودهاند بلکه نهایت چیزی که بتوان از کلام ایشان برداشت نمود این است که 👈 حضرتش در مقام بیان راه شناخت امام زمان (عج) بوده که در این جهت به بیان برخی از علائم پرداختهاند.
بر اساس آنچه تا کنون پیرامون حدیث (ما اشکل) بیان نمودیم، به خوبی #بطلان این فرقه پوشالی ثابت میشود اما به همین مقدار اکتفا ننموده و ادعاهای دیگر همبوشیان پیرامون این حدیث را مورد بررسی قرار داده تا رسوایی هرچه بیشتری ــ با مدد از امام زمان (عج) ــ برای این فرقه منحرف رقم بخورد.
یکی دیگر از ادعاهای فرقه همبوشی پیرامون حدیث (ما اشکل)، #شبهه_ناپذیری وصیت میباشد.
وصیت در نزد همبوشیان، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
⛔️ آنان بر این #باورند که:
(وصیت، به تنهایی میتواند حقانیت صاحبش را به اثبات برساند زیرا فقط صاحب وصیت است که میتواند مدعی وصیت شده وبه آن احتجاج نماید)
با صرف نظر از ادله مضحک همبوشیان پیرامون این #باور غلط ــ که سابقا در بحث وصیت به آن پرداختیم ــ به ادعای 👈 شبهه ناپذیری وصیت 👉 پرداخته و حدیث (ما اشکل) را از این منظر مورد دقت قرار میدهیم.
✅ اینک دوباره همان فراز مربوطه از حدیث (ما اشکل) را از نظر میگذرانیم.
مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِ اللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ وَ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ فَإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلَا يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ الصَّوْت مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِه . . .
🔅 ترجمه:
هر آنچه که براي شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند
1- عهد پیامبر خدا (ص)
2- و پرچم
3- و سلاح او
4- و نفس زکیه از اولاد حسین(ع) اشکال [وشبهه] نمیکند
5- پس اگر این [موارد] بر شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند 👈 صداي آسمانی به اسم او و امر او بر شما اشکال [وشبهه] نمیکند.
✳️ واما نکاتی پیرامون این فراز:
1⃣ همانطور که سابقا گذشت، همبوشیان عهد و پرچم و سلاح را به (وصیت و حاکمیت خدا و علم) تفسیر میکنند اما باز هم قانون شناخت ادعایی آنان از 3 عدد فراتر میرود که سابقا پیرامون این مطلب گفتگو نمودیم.
📌 جهت توضیح بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/450
2⃣ محور بحث ما در این بخش پیرامون 👈 شبهه ناپذیری/پذیری وصیت میباشد.
محل نزاع واختلاف در این جهت، برگشت به نحوه ترجمه دارد. به عبارت زیر دقت فرمایید:
مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِ اللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ وَ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ فَإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلَا يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ الصَّوْت . . .
🔺 ترجمه اول:
اگر کلمه (هذا) در عبارت فوق را، اشاره به 👈 نفس زکیه بگیریم ترجمه اینگونه میشود:
(هر آنچه که براي شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند، عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاح او و نفس زکیه از اولاد حسین(ع) اشکال [وشبهه] نمیکند پس اگر این [یعنی نفس زکیه] بر شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند 👈 صداي آسمانی به اسم او و امر او بر شما اشکال [وشبهه] نمیکند)
بر اساس این ترجمه 👈 عهد و پرچم و سلاح و صدای آسمانی 👉 جای شک وشبههای برای کسی باقی نمیگذارد ولی جالب اینجاست که بر اساس این ترجمه، قانون شناخت همبوشیان 4 تا میشود نه 3 تا ، لذا بطلان این فرقه و غرض ورزی آنان ثابت میگردد.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
آری دوستان❗️مبلغین همبوشی هیچگاه #صیحه_آسمانی را جزو قانون شناخت خود مطرح نمیکنند با وجود اینکه امام باقر (ع) در حدیث (ما اشکل) به #شبهه_ناپذیری آن تصریح مینمایند.
💥💥 طبق آماری📊 بیش از 7⃣9⃣ درصد همبوشیان از ادامه حدیث (ما اشکل) که سخن از نفس زکیه و صدای آسمانی در میان است هیچ اطلاعی نداشته و در جهل کامل به سر می برند 🤔
✅ توضیح بیشتر در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/450
🔺 ترجمه دوم:
اما اگر کلمه (هذا) در عبارت فوق را، اشاره به موارد قبل ــ یعنی عهد وپرچم وسلاح ونفس زکیه ــ بگیریم، ترجمه اینگونه میشود:
(هر آنچه که براي شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند، عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاح او و نفس زکیه از اولاد حسین(ع) اشکال [وشبهه] نمیکند 👈 پس اگر این [موارد] بر شما اشکال [وشبهه] ایجاد کند 👈 صداي آسمانی به اسم او و امر او بر شما اشکال [وشبهه] نمیکند)
📌 بر اساس این ترجمه، در همه موارد قبل امکان شبهه وجود دارد و فقط صیحه آسمانی است که شبهه ناپذیر معرفی شده است.
بر اساس این ترجمه هم، بطلان فرقه همبوشی و غرض ورزی آنان بر همگان آشکار میگردد زیرا آنان همواره شبهه ناپذیری عهد و سلاح وپرچم را برای مخاطبین خود بیان مینمایند 👈 در حالی که فقط #صدای_آسمانی، شبهه ناپذیر میباشد.
💥 توجه:
خلاصه اینکه (هذا) هر گونه تفسیر شود، در نهایت بطلان این فرقه وعوام فریبی و غرض ورزی همبوشیان مشخص میگردد.
3⃣ اما قراین وشواهدی موجود است که (هذا) به همه موارد قبلی اشاره دارد ــ یعنی ترجمه دوم ــ و بر این اساس 👈 وصیت از شبهه ناپذیری خارج شده و امکان شبهه در آن وجود دارد.
🔺 واما شاهد اول:
در نقلی دیگر از حدیث (ما اشکل) عبارت اینگونه میباشد:
. . . فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ مَعَهُ عَهْدٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَدْ تَوَارَثَتْهُ الْأَبْنَاءُ عَنِ الْآبَاءِ وَ الْقَائِمُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ فَمَا أَشْكَلَ عَلَى النَّاسِ مِنْ ذَلِكَ يَا جَابِرُ فَلَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ وِلَادَتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ وِرَاثَتُهُ الْعُلَمَاءُ عَالِماً بَعْدَ عَالِمٍ 👈 فإِنْ أَشْكَلَ هَذَا كُلُّهُ عَلَيْهِمْ 👉 فإِنَّ الصَّوْتَ مِنَ السَّمَاءِ لَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ إِذَا نُودِيَ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ وَ أُمِّه. بحارالانوار ج 52ص239
🔅 ترجمه:
پس با او بین رکن ومقام بیعت میکنند و همراه او عهدی از رسول خداست که فرزندان از پدران ارث بردهاند و قائم مردی از فرزندان حسین است که خدا امر او را در شبی اصلاح میکند، پس آنچه که اشکال [وشبهه] کند بر مردم از آن ای جابر، ولادتش از رسول خدا و وراثتش از علماء یکی پس از دیگری بر آنان اشکال نمیکند 👈 پس اگر همه اینها اشکال و شبهه کند بر آنها 👉 همانا صوت از آسمان بر آنان اشکال [وشبهه] نمیکند زمانی که به اسم او و اسم پدر و مادرش ندا داده میشود.
📌 در این نقل به عهد رسول خدا (ص) و تولد از ایشان و علم اشاره شده است اما به تصریح امام باقر (ع) 👈 شک و شبهه در همه آنها راه دارد ولی در #صدای_آسمانی هیچگونه شک و شبههای وجود ندارد.
🔺 شاهد دوم:
و در نقل دیگری از حدیث (ما اشکل) اینگونه آمده است:
. . . فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ مَعَهُ عَهْدُ رَسُولِ اللَّهِ ص قَدْ تَوَاتَرَتْ عَلَيْهِ الْآبَاءُ 👈 فإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْهِمْ مِنْ ذَلِكَ شَيْءٌ 👉 فإِنَّ الصَّوْتَ مِنَ السَّمَاءِ لَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ إِذَا نُودِيَ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ.
🔅 ترجمه:
پس با او بین رکن ومقام بیعت میکنند و همراه او عهد رسول خداست که پدران [او] بر آن [عهد] اتفاق داشتهاند 👈 پس اگر چیزی اشکال [وشبهه] کند بر آنها از آن 👉 پس همانا صوت از آسمان بر آنان اشکال [وشبهه] نمیکند زمانی که به اسم او و اسم پدرش ندا داده میشود.
📌 بنا به تصریح این نقل هم 👈 احتمال اشکال و شبهه در عهد وجود دارد وفقط #صدای_آسمانی شبهه ناپذیر و غیر قابل اشکال معرفی شده است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
💥 نکته:
لازم به ذکر است امام باقر (ع) در این احادیث بیان میدارند که صیحه آسمانی در بین موارد #مذکور ــ یعنی عهد و سلاح وپرچم و ولادت از رسول خدا ــ غیر قابل اشکال و شبهه میباشد، نه اینکه حضرتش در مقام بیان شبهه ناپذیری صیحه در بین همه موارد #مذکور و #غیر_مذکور در روایت باشند.
4⃣ در زمان ما هر کسی میتواند مدعی_وصیت شود وبگوید:
(من همان احمد مذکور در وصیت کتاب شیخ طوسی هستم)
لذا شبهه پذیری وصیت، امری ملموس و وجدانی بوده و هیچ نیازی به ارائه #دلیل_نقلی برای اثبات شبهه پذیری نمیباشد.
آری دوستان❗️ افراد بسیاری تا کنون ادعای احمد بودن داشته وهمگی هم در قید حیات بوده و رگ گردنشان زده نشده است.
ـ👇👇👇👇👇
احمدالحسن شاخه رایات سود، احلاس، جیش الغضب، احمد فیسبوکی، احمدی در تلگرام، احمدی در سروش و ایتا و . . . حتی خود شما هم میتوانید ادعای وصیت کنید بدون اینکه رگ گردنتان زده شود.
ـ👆👆👆👆👆
😂 جالب اینجاست که همه این احمدها، به #وصیت و #سلاح و #پرچم استناد نموده و پیروانشان در حقانیت آنها #خوابهای فراوان دیدهاند.
ــــــــــــــــــــــــــــ
🔵 #جمع_بندی:
📌 با توجه به روایات، وصیت #شبهه_پذیر بوده و شبهه ناپذیری وصیت، ادعای دروغ وگزافی بیش نیست.
📌 تعدد مدعیان، دلیلی دیگر و بلکه بهترین دلیل بر شبهه پذیری وصیت میباشد.
ولله الحمد
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📢 شبهه ناپذیری وصیت
📌 بطلان ادعای گزاف همبوشیان با دلیل نقلی و عقلی
✅ توضیح مطلب در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/476
🙏 با آرزوی بازگشت هرچه زودتر همبوشیان عزیز به دامان تشیع 🌹🌹🌹
.
📢 علت فرار همبوشی از مناظره با استاد ذکی
✅ عجز علمی، علت اصلی فرار از مناظره حضوری
📌 پیام استاد ذکی در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/487
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان همبوشی 🌹🌹🌹
.