eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔آیا تعداد یاران حسین بن علی ۷۲ نفر بوده‌ است؟ ✍🏻یکی از دروغ‌هایی که شیعیان دائماً تکرار می‌کنند، این است که اصحاب حسین بن‌علی ۷۲ نفر بوده‌ و به شهادت رسیده‌اند؛ اما وقتی به کتب معتبر تاریخی می‌نگریم، می‌بینید که تعداد یاران حسین بسیار بیش از این تعداد بوده است. مسعودی(۳۴۶ هـ)مورخ مشهور مسلمان در کتاب خویش می‏‌نویسد: : «... فعدل الی کربلا و هو فی مقدار خمسمأة فارس من اهل بیته و اصحابه و نحو مأه رجل...». : مروج الذهب، نوشته مسعودی، جلد ۳ صفحه ۶۱، انتشارات منشورات دارالهجره، چاپ قم مروج الذهب، نوشته مسعودی، جلد ۳، صفحه ۷۵، انتشارات دارالکتب العلمیه، چاپ بیروت : حسین بن علی به کربلا رسید، در حالی که او را پانصد نفر از اهل بیت و اصحابش سواره و صد نفر نیز پیاده، همراهی می‌کردند. مسعودی در ادامه می نویسد: : و کان جمیع من قتل الحسین فی یوم عاشورا بکربلا سبعه و ثمانین... ترجمه: و تمام کشته شدگان یاران حسین بن علی در روز عاشورا در کربلا ۸۷ نفر بوده اند. ✍🏻بر طبق کلام "علی‌بن‌حسین‌مسعودی"، حسین بن علی ۶۰۰ نفر یار داشت و فقط ۸۷ نفر از آن کشته شدند؛ پس آنچه در خصوص ۷۲ نفر گفته شده از اساس باطل و دروغ است. 💠💠 👌بيشتر منابع معتبر، شمار سپاهيان امام عليه السلام را 72 نفر، گزارش كرده‏ اند ؛ 📚الأخبار الطوال ص 256، بغية الطلب فى تاريخ حلب: ج 6 ص 2628، البداية و النهاية: ج 8 ص 178. تاریخ الطبری ج 5 ص 422_ الکامل فی التاریخ ج 2 ص 56 ❕شيخ مفيد رحمه ‏الله مى‏ نويسد ؛ « حسين بن على عليه السلام، هنگام صبحگاه و بعد از نماز صبح، يارانش را [براى نبرد،] آماده كرد. آنان، سى و دو سوار و چهل پياده بودند. » 📚الارشاد ج 2 ص 95 👌بنابراین آن است که تعداد یاران امام حسین علیه السلام ، هفتاد و دو تن بوده اند ، اگر چه پاره ‏اى از منابع، عدد ياران امام عليه السلام را 82 نفر، ( المناقب ج 4 ص 98) و برخى 114 نفر ( مقتل الحسین خوارزمی ، ج 2 ص 4) و برخى 145 نفر، ( مثیر الاحزان ص 54) و برخى صد و هفتاد نفر، ( تذکره الخواص ص 251) و برخى ششصد نفر ( مروج الذهب ج 3 ص 70) و برخى هزار نفر ( تذکره الخواص ص 251) و برخى ارقام ديگرى گزارش كرده ‏اند. ( الطبقات الکبری ج 1 ص 46۵) 👌نكته قابل توجّه، اين كه در آمار شهداى كربلا، بجز امام عليه السلام، مشخّصات 154 نفر، ارائه مى‏ شود كه حدود 72 تن از آنها از خاندان امام حسين عليه السلام و پيامبر صلى الله عليه و آله و امام على عليه السلام بوده ‏اند. ❕بنا بر اين، ممكن است آنچه در گزارش مشهور آمده، اشاره به همين افراد باشد، و نيز مى تواند اشاره به ياران امام عليه السلام قبل از ملحق شدن كسانى باشد كه به تدريج به ايشان پيوسته ‏اند؛ زيرا گزارش‏هايى از بيست تا سى نفر به امام عليه السلام حكايت دارند، چنان كه احتمال دارد برخى اسامى، به دليل تصحيف، تكرار شده باشند. 📚دانش نامه امام حسین علیه السلام ، ج 6 ص 84 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ این شبهه معاندان در رابطه با چرایی عدم استفاده امام حسین علیه السلام از علم غیب در واقعه کربلا را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1360
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد کیفیت تولد امام حسین علیه السلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2090
🤔 ❔طبق اعتقاد شیعه امامان علم گذشته و آینده را دارند و حتی کتاب معتبر شیعه, کافی کلینی در این مورد یک باب باز کرده است باب اینکه ائمه علم گذشته و آینده را دارند، و هیچ چیز بر آنها مخفی نمی شود. (باب ٤٨: باب أن الأئمه علیهم السلام یعلمون علم ما کان و ما یکون ، و أنه لا یخفی علیهم الشيء» : اصول الکافی کتاب الحجة ۱/۱۸۸) حال با توجه به اين ادعا و داستان كشته شدن على اصغر، بايد امام حسين را اولين كودك كش تاريخ نام نهاد كه با علم به اينكه اين كودك كشته ميشود او را بالاى دست گرفته و مانند سيبل جلوى تير دشمنان قرار داده است. قطعا چنين فردی نه ميتواند معصوم باشد و نه حتى يك انسان شرافتمند ❗️❗️ 💠💠 1⃣به فرض که نقل فوق در مورد کیفیت شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام صحیح باشد ، در گذشته توضیح دادیم که امامان گرامی علیهم السلام علی رغم داشتن علم غیب ، مامور به استفاده از آن و ترتیب اثر دادن به آن نبودند ، بلکه مامور بودند که مطابق علم عادی خود با مردم رفتار کنند و جز در موارد محدودی آن هم به اذن الهی از علم استفاده نکند ، بنابراین نمی توان با مطرح کردن شبهه علم غیب به امام حسین علیه السلام اشکالی وارد کرد ، که چرا با این که از طریق غیبی می دانست که فرزندش کشته می شود بازهم فرزند را در مقابل دشمنان به روی دست گرفت ، زیرا امام علیه السلام مامور به استفاده از علم غیب نبوده است ، تفصیل مطلب را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1360 2⃣اساسا جریان فوق در شهید شدن علی اصغر علیه السلام صحیح نمی باشد . آنچه در این زمینه صحیح است و مورد نقل کثیری از مورخین قرار گرفته است نقل ذیل است ؛ « هنگامى كه حسين عليه السلام، شهادت جوانان و محبوبانش را ديد، تصميم گرفت كه خود به ميدان برود و ندا داد: «آيا مدافعى هست كه از حرم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله، دفاع‏ کند؟ آيا يكتاپرستى هست كه در باره ما از خدا بترسد؟ آيا دادرسى هست كه به خاطر خدا، به داد ما برسد؟ آيا يارى دهنده‏ اى هست كه به خاطر خدا، ما را يارى دهد؟». پس صداى زنان، به ناله برخاست. امام عليه السلام، به جلوى درِ خيمه آمد و به زينب عليها السلام فرمود: «كودك خُردسالم را به من بده تا با او، خداحافظى كنم». او را گرفت و مى ‏خواست او را ببوسد كه حَرمَلة بن كاهِل، به سوى او انداخت كه در گلويش نشست و او را ذبح كرد. ❕امام عليه السلام به زينب عليها السلام فرمود: «او را بگير!». سپس، كف دستانش را زير خون [گلوى او] گرفت تا پُر شدند. خون را به سوى آسمان پاشيد و فرمود: «آنچه بر من وارد مى‏شود، برايم آسان است؛ چون بر خدا پوشيده نيست و در پيش ديد اوست». امام باقر عليه السلام [در باره آن خون‏] فرموده است: «از آن خون، يك قطره هم به زمين، باز نگشت». 📚الملهوف: ص 168، بحار الأنوار: ج 45 ص 46. الأخبار الطوال: ص 258، بغية الطلب في تاريخ حلب: ج 6 ص 2629، تاريخ الطبري: ج 5 ص 448 _ الإرشاد: ج 2 ص 108، إعلام الورى: ج 1 ص 466، روضة الواعظين: ص 208 ؛ الكامل في التاريخ: ج 2 ص 570 ، مثير الأحزان: ص 70. البداية والنهاية: ج 8 ص 186. الاحتجاج: ج 2 ص 101 ح 168، بحار الأنوار: ج 45 ص 49. مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي: ج 2 ص 32، الفتوح: ج 5 ص 115 ، تاريخ اليعقوبي: ج 2 ص 245. الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة): ج 1 ص 470، سير أعلام النبلاء: ج 3 ص 302 و ... 3⃣معاند شبهه خود را بر جریانی کرده است که قطعی نیست و نقل قطعی خلاف آن است ، اگر چه ، چنانچه نقل مورد استناد معاند هم صحیح باشد ، چنان که گفتیم ، اشکالی بر امام حسین علیه السلام وارد نیست ، و به دست بلند کردن کودک توسط امام علیه السلام در برابر دشمنان روشنی داشته که در گذشته پیرامون آن بحث کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2093 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد بستن آب به روی دشمن در جنگ بدر توسط پیامبر گرامی اسلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2094
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد تعداد کشته های بنی قریظه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1789
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند را که می گوید : « از دید اسلام زنان سفیه هستند و نباید اموال را به دست آنان داد » در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/414
🤔 ❔درختى كه ميوه اش پستان برجسته دختران است. ❗️استفاده ابزاری از جسم زنان در جاى جاى قرآن و روايات اسلامی ديده ميشود بى شك كتاب اصول كافى معتبرترين كتاب حديث شيعيان ميباشد كه در واقع ميتوان آنرا دستور العمل اين مذهب ناميد و بدون اين كتاب و نويسنده آن شايد هيچگاه اين مذهب به وجود نمى آمد. روايتى كه در اين نوشتار برايتان نقد ميكنيم، در كتاب الكافی نوشته ثقه الاسلام كلينی آمده است، در اين روايت پيامبر اسلام به پيروانش خبر از وجود درختی در بهشت ميدهد كه به جاى ميوه از شاخه هاى آن پستان برجسته دختران آويزان است. اين روايت: ٢ - عَنْهُ ، عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ ، عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عُبَيْدِ اللهِ ، عَنْ عُبَيْدِ اللهِ بْنِ الْوَلِيدِ الْوَصَّافِيِّ رَفَعَهُ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم : « مَنْ قَالَ : "لَا إِلهَ إِلاَّ اللهُ" غُرِسَتْ لَهُ شَجَرَةٌ فِي الْجَنَّةِ مِنْ يَاقُوتَةٍ حَمْرَاءَ ، مَنْبِتُهَا فِي‌ مِسْكٍ أَبْيَضَ ، أَحْلى مِنَ الْعَسَلِ ، وَأَشَدَّ بَيَاضاً مِنَ الثَّلْجِ ، وَأَطْيَبَ رِيحاً مِنَ الْمِسْكِ ، فِيهَا أَمْثَالُ ثُدِيِّ الْأَبْكَارِ ، تَعْلُو عَنْ سَبْعِينَ حُلَّةً ». : پیامبر فرمود: هركس بگويد:«لا اله الاّ اللّه»براى او در بهشت درختى از ياقوت سرخ كاسته شود كه بنش از مشك سفيد برآمده و از عسل شيرين‌تر و از برف سپيدتر و از مشك خوشبوتر است و در آن نمونه‌هایى از پستان دوشيزگان باشد كه در زير هفتاد پيراهن هم برآمدگی آن پیداست. : الكافي، نويسنده: الشيخ الكليني، ناشر: دارالكتب الاسلامية - بيروت، جلد دوم، صفحه ٥١٧ 💠💠 1⃣ما اگر چه معتقدیم که کتاب شریف کافی از کتب اصلی و مرجع می باشد ، اما اعتقاد به صحت تمام آنچه در آن است نداریم و می گوییم شیخ کلینی در مواردی ممکن است اشتباه کرده باشد و روایتی که ضعیف بوده به عنوان روایت صحیح تلقی کرده و در کتاب کافی نقل کرده است . ❕روایت فوق نیز سندا ضعیف است ، زیرا یکی از راویان آن فضیل بن عبد الوهاب است که مجهول است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 6 ص 223 👌و راوی دیگر آن اسحاق بن عبید الله بن الولید الصافی است که او نیز توثیقی ندارد و مجهول است ؛ 📚همان منبع ج 1 ص 572 ❕روایت نیز مرفوعه و بدون سلسله سند کامل از پیامبر گرامی نقل شده است « رفعه » . 2⃣مشکل ما آنجاست که مشتی ملحد بی سواد برای پر کردن جیب های خود اقدام به نقد روایات اسلامی کرده اند ، بدون آن که از اولیات فهم و ترجمه روایات و ادبیات زبان عرب آگاهی داشته باشند . در روایت مذکور آمده است ؛ « مَنْ قَالَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ غُرِسَتْ لَهُ شَجَرَةٌ فِي الْجَنَّةِ مِنْ يَاقُوتَةٍ حَمْرَاءَ مَنْبِتُهَا فِي مِسْكٍ أَبْيَضَ أَحْلَى مِنَ الْعَسَلِ وَ أَشَدَّ بَيَاضاً مِنَ الثَّلْجِ وَ أَطْيَبَ رِيحاً مِنَ الْمِسْكِ فِيهَا أَمْثَالُ ثُدِيِّ الْأَبْكَارِ تَعْلُو عَنْ سَبْعِينَ حُلَّة » « هر كس «لا إله إلّااللَّه» بگويد، برايش درختى از ياقوت سرخ در بهشت كاشته مى ‏شود كه ريشه‏ اش در مشك سفيدى است، ( میوه اش ) شيرين‏ تر از عسل ، ‏ و سفيدتر از برف و خوش‏بوتر از مشك. (ميوه‏هايى ) همانند پستان‏هاى دختركانِ باكره دارد كه از هفتاد حلّه برترند.» 🔸 تعبیر « احلی من العسل » « شیرین تر از عسل » در روایت خبر از « اثمار » « میوه های » محذوف است ، یعنی میوه های آن درخت شیرین تر از عسل است ، نه خود آن درخت ، زیرا کسی درخت را نمی خورد بلکه میوه های آن را می خورد و شیرینی آن را احساس می کند . جملات « اشد بیاضا من الثلج » ، « اطیب ریحا من المسک » همه خبر از « اثمار » محذوف است ،و در ادامه در وصف همان « اثمار » می گوید که مانند پستانهای دخترکان باکره است و آن « اثمار » از هفتاد حله برترند . 🔸لذا مولی صالح مازندرانی در شرح روایت می نویسد ؛ « یعنی در آن درخت میوه هایی است که شباهت دارد به پستانهای دختران باکره » 📚شرح الکافی ، ج 10 ص 271 ❕شاهد بر این مطلب آن است که این روایت در کتاب ثواب الاعمال هم آمده است و در آن جا دارد ؛ « فیها ثمار امثال اثداء الابکار » « در آن درخت میوه هایی همانند پستانهای دخترکان باکره است » 📚ثواب الاعمال ص 3 ❕ملحد بی سواد روایت را ترجمه می کند که « بر آن درخت نمونه یی پستانهای دخترکان باکره است » . براستی این جمله مفهومی دارد ؟ 🔸👇
🔸ادامه 👇 ❕ملحد در ادامه جمله « تعلو عن سبعین حله » که ترجمه صحیح آن است ؛ « میوه های آن درخت از هفتاد حله برتری دارد » را چنین ترجمه می کند ؛ « در زير هفتاد پيراهن هم برآمدگی آن ( پستانها ) پیداست » 👌تعلو از ریشه علا ، یعلو ، علوا به معنای بلند و عالی و برتری است ؛ 📚معجم الوسیط ، ماده علا ❗️این چنین ملحد با هزار و یک دروغگویی زمین و زمان را به هم می بافد تا بتواند یک حمله ای به اسلام کند و با جلب نظر اربابان خود ، جیب خود را پر کند . 3⃣علامه مجلسی در رابطه با چرایی تشبیه میوه های آن درخت بهشتی به پستانهای دخترکان باکره نقل می کند ؛ « میوه های آن درخت شبیه پستانهای دخترکان باکره است ، یعنی همان گونه که پستانهای دخترکان باکره زیر هفتاد حجاب از دید اجانب حفظ می شود ، میوه های آن درخت هم زیر هفتاد حجاب است تا غبار بر آن ننشیند و طراوت خود را حفظ کند و جز فرد بهشتی که آن درخت و میوه هایش اختصاص به او دارد کسی توانایی نظر کردن به آن را نداشته باشد » ( با اضافات و توضیح )» 📚مراه العقول ج 12 ص 198 4⃣ما در گذشته مفصلا ، شبهه استفاده ابزاری از زنان در بهشت را بررسی و پاسخ داده ایم ، نمایه ذیل را مطالعه فرمایید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2095 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
🤔 آقای مكارم_شيرازى در فتوائى ازدواج دختران زير ١٣ سال را باطل و بى ارزش اعلام كرد. ایشان با اين فتواى خود، پيامبر مسلمانان كه با يك دختربچه ٩ ساله ازدواج كرده است را محكوم به كودك آزارى و انجام عملى خلاف عقل محكوم ميكند. الله و قرآن قادر به مقابله به عقل و منطق انسان امروزى نيستند و محكوم به نابودى خواهند شد ❗️❗️ 💠💠 👌در این که عایشه هنگام ازدواج با پیامبر گرامی اسلام چند ساله بوده است میان پژوهش گران تاریخی اختلاف است . 🔸علمای متقدم شیعه معتقد بودند که عایشه حدود نه سال سن داشته که به ازدواج پیامبر گرامی اسلام درآمده است . ابن شهر آشوب می نویسد ؛ « پیامبر با عایشه در ماه شوال در مدینه ازدواج کرد ، در حالی که او نه سال سن داشت » 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 1 ص 159 ❕مرحوم طبرسی نیز می نویسد ؛ « پیامبر با عایشه ازدواج کرد در هنگامی که عایشه نه ساله بود و این ازدواج بعد از هفت ماه از هجرت به مدینه واقع شد » 📚اعلام الوری ج 1 ص 276 ❕این مضمون را شیخ عباس قمی نیز در کتاب خود می آورد ؛ 📚منتهی الامال ج 1 ص 137 🔹از علمای اهل سنت هم ابن عبد البر می نویسد ؛ « عایشه هنگام ازدواج با پیامبر نه ساله بود و من اطلاع ندارم که کسی در این رابطه اختلاف کرده باشد » 📚الاستیعاب ج 4 ص 1881 ❕با این وجود برخی از نویسندگان در نه ساله بودن عایشه تشکیک کرده و با اقامه ادله ای معتقدند که سن عایشه تا حدود بیست سالگی بوده است که با پیامبر گرامی ازدواج کرده است . 📚شبهات مهدویت ، عصیری ، ج 2 ص 448_ الصحیح من سیره النبی، سید جعفر عاملی ،ج 4 ص97 _ الف سوال و اشکال ،کورانی، ج3 ص 274 👌سایت اسلام کوییست در این رابطه می نویسد ؛ « قطعی نیست که عائشه هنگام ازدواج با پیامبر اسلام نُه ساله بود؛ زیرا نقل‌های تاریخی دیگری نیز وجود دارد؛ برای نمونه؛ در تاریخ دوازده سال تا هفده سال نیز آمده است؛ لذا برخی معتقدند: سن عائشه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم خیلى بیش از نُه سال بود. شاهدش این است که، ابن اسحاق، عائشه را در شمار کسانى آورده که در ابتداى بعثت مسلمان شدند. او می‌گوید: عائشه در این زمان کوچک بود و فقط پس از هجده نفر مسلمان شد؛ یعنى نوزدهمین نفرى است که آیین مسلمانى برگزید. اگر عمر وى را به هنگام بعثت به طور مثال هفت سال بدانیم، در این صورت هنگام عقد هفده سال و موقع هجرت بیست سال سن داشت. 📚سپهری، محمد، سیرت جاودانه، ج 1، ص 414، تهران، پژوشگاه فرهنگ اندیشه اسلامى‏، چاپ اول، 1384ش؛ عربی، حسین علی، تاریخ تحقیقی اسلام، ج 2، ص 216، پاورقی، قم، مؤسسه امام خمینی، چاپ چهارم، 1383ش. ❕شاهد دیگر این که اسماء دختر ابوبکر ده سال یا حدود ده سال از عائشه بزرگ‌تر بود. 📚الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج ‏2، ص 616  🔸اسماء در مکه سال 73 هجری فوت کرد، ( همان منبع ج 4 ص 1782) در حالی‌که صد سال داشت. 📚همان منبع ص 1783 ❕بنابراین، اسماء دختر ابوبکر 27 سال قبل از هجرت به دنیا آمده بود. حال از آن‌جا که اسماء ده سال از عائشه بزرگ‌تر بود؛ یعنی عایشه ابتدای هجرت هفده ساله بود که به ازدواج پیامبر در آمد . 👌شاهد دیگر آنکه بنابر برخی اقوال، حضرت فاطمه در سن 35 سالگی پیامبر به دنیا آمد (پنج سال قبل از بعثت) و عائشه حدود پنج سال از حضرت فاطمه کوچک‌تر بود. 📚الاصابه ج 8 ص 263 👌 بنابر این عائشه در ابتدای بعثت به دنیا آمده است و در زمان هجرت سیزده سال داشت و در سال دوم هجرت با پیامبر ازدواج کرد ، یعنی در حدود 15 سالگی . 🌐http://yon.ir/Cwwbl 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌ما بر مبنای نقل همان علمای شیعه که ذکرشان گذشت و مشهور علمای اهل سنت که می گویند عایشه در نه سالگی با پیامبر گرامی ازدواج کرد می گوییم که مناسبترین زمان برای ازدواج دختران زمانی است که آنان شرایط جسمانی برای ازدواج را بدست آورده اند ، و به تعبیر روایات باشند . ❕پیامبر فرمود ؛ « جبرئیل از سوی خدای لطیف آگاه نزد من آمد و فرمود دوشیزگان به سان میوه ای بر درخت هستند که هر گاه میوه اش برسد و چیده نشود آفتاب آن را تباه می گرداند و بادها پراکنده اش می سازند ،دوشیزگان نیز چنین هستند هرگاه به مرحله ای رسیدند که زنان می رسند ، برایشان دارویی جز شوهر کردن وجود ندارد و گرنه از فساد در امان نیستند چرا که آنان هم بشرند » 📚الکافی ج5 ص337 ❕ به این مضمون روایات دیگری نیز وارد شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج20 ص61 باب 23 ❕این که در چه سنی آمادگی لازم برای ازدواج را بدست می آورند و مصداق می شوند ، در زمان ها و جوامع مختلف متغیر است و نمیتوان سن خاصی را برای آن لحاظ کرد . 👌مردم شبه جزیره عربستان با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی و فرهنگی شان شرایطی را داشتند که دخترانشان در و سریعترین زمان به حد رشد مطلوب برای می رسیدند ، لذا ازدواج در نه سالگی برای دخترانشان مساله ای کاملا عادی و طبیعی بوده است ، زیرا دخترانشان در آن سن به شرایط مناسب ازدواج می رسیدند و مصداق می شدند ، اما در زمان کنونی با توجه به تغییر وضعیت ، به تعبیر تقلید ، سن مناسب برای ازدواج بانوان که در آن سن مصداق « میوه رسیده » می شوند سالگی است . 👌بنابراین هیچ گونه تضادی بین ازدواج پیامبر اسلام با عایشه در نه سالگی و سخن آیت الله مکارم شیرازی که حد اقل سن ازدواج را سیزده سالگی می دانند نمی باشد ، زیرا ازدواج پیامبر با عایشه در نه سالگی در شرایط بلوغ کامل عایشه بوده است ، لذا در تاریخ نداریم که دشمنان پیامبر ، ایشان را به خاطر ازدواج با عایشه در نه سالگی ملامت کرده باشند در حالی که انواع و اقسام دشمنی ها را با ایشان داشتند ، زیرا این ازدواج مساله ای طبیعی برایشان بوده است اما امروزه این بلوغ کامل در سن 13 سالگی اتفاق می افتد و در آن سن است که دختران مصداق « میوه رسیده » هستند . ❕در رابطه با چرایی ازدواج پیامبر گرامی با عایشه پاسخ گذشته ما را مطالعه فرمایید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2096 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ نظر دو تن از مراجع عظام تقلید درباره ساخت فیلم شمس تبریزی و مولانا 🔻آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. 🔻آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: این دو نفر نامبرده از اعیان صوفیه می‌باشند و ما برای این مطلب مدارک مقتضی از کتابهای خودشان داریم. اساسا فرقه صوفیه یکی از فرقه های ضالّه و مضلّه می‌باشند که با تشکیلات قطب‌سازی و مرشدبازی به جنگ اسلام ناب که اسلام قرآن و اهل بیت عصمت علیهم السلام است آمده‌اند و حضرت صادق علیه السلام درباره صوفیه فرموده‌اند: انهم اعدائنا یعنی آنها دشمنان ما هستند. ترویج آنها به‌هر شکل باشد جائز نمی‌باشد و حرام است. ‌ متن‌کامل استفتاء:👇 hawzahnews.com/news/865282