eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
224 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
❕ملحدین مفت خور به سخنان عقیل هاشمی مفت خور تر از خودشان استناد کرده اند تا بگویند که مسلمین نسبتی به چیستی هفت آسمان جهل دارند ، در حالی که از منظر شیعه ، قضیه هفت آسمان و چیستی آن روشن است ، در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1483
🤔 ❔مذهبیون بخاطر خدایشان، انسانها را می کُشند و به دار می آویزند ولی هنگامی که پای حقوق الناس در میان باشد چشمانشان را می بندند ❗️ در حدیثی صحیح از صادق نقل شده‌ است: هنگامى كه امام مشاهده كند مردى در حال زنا كردن يا شراب‌خوارى است، وظيفه دارد او را حد بزند و در صورتى‌كه امام خودش، مشاهده كرده باشد، به شاهد نياز ندارد؛ زيرا امام امين خداوند در ميان خلايقش است. و اگر امام مردى را در حال سرقت مشاهده كند، وظيفه دارد او را بازدارد و به راه خود ادامه دهد و او را به حال خود واگذارد. زيرا در اولی (یعنی زنا و شرب خمر) پای حق الله وسط است و بر امام واجب است كه حد را اجرا كند اما در دومی (یعنی دزدی) پای حق الناس در میان است و اختيار آن با مردم است! منبع: ترجمه فروع کافی ٫ ج۱۰ ٫ ص۹۹ حکم حدیث: صحیح منبع: ملاذ الأخیار ٫ ج۱۶ ٫ ص۸۴ ❗️❗️ 💠💠 👌معاندین منتقد فضای مجازی که از عناوینی چون دکتر یا متخصص نقد اسلام از خود یاد می کنند ، اندک سواد و آگاهی نسبت به فقه اسلامی ندارند و اگر داشتند ، این اشکالات سطحی را مطرح نمی کردند . ❕حکم شرعی بر آن است که در حدودى كه حق اللَّه به شمار مى‏ رود، مانند حدّ زنا، چنانچه حاكم علم به ثبوت آن پيدا كند، اقامه آن بر او واجب است؛ ليكن در بقيه حدود، از قبيل حدّ قذف، ( یا سرقت ) ، تنها در صورت مطالبه صاحب حق، حد اجرا مى‏ شود و بدون مطالبه او اجرا نمى‏ شود. 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بیت علیهم السلام ، ج 3 ص 325 ❕یعنی بحث بر سر اجرای حد است که در حقوق الهی ، اگر جرم شخص برای امام ع ثابت شود ، حد را بر مجرم اجرایی می کند ، اما در حدودی که مرتبط با حقوق مردم است ، در صورتی که صاحب حق بخواهد ، امام ع ، حد را بر مجرم اجرا می کند ، چنان که در روایتی امام صادق ع فرمود ؛ « هرکس در نزد امام بر علیه خودش اقرار کند به این که حقی از یکی از مسلمین بر ذمه او است ، بر امام نیست که متناسب با اقرارش ، حد را بر او جاری کند تا زمانی که صاحب حق حد یا ولی او حاضر شود و حقش را مطالبه کند » «مَنْ أَقَرَّ عَلَى نَفْسِهِ عِنْدَ الْإِمَامِ بِحَقِّ أَحَدٍ مِنْ حُقُوقِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ عَلَى الْإِمَامِ أَنْ يُقِيمَ عَلَيْهِ الْحَدَّ الَّذِي أَقَرَّ بِهِ عِنْدَهُ حَتَّى يَحْضُرَ صَاحِبُ حَقِّ الْحَدِّ أَوْ وَلِيُّهُ وَ يَطْلُبَهُ بِحَقِّهِ » 📚الکافی ج 7 ص 220 ❕بنابراین امام ع در حقوق مردم ، مانند سرقت ، تا زمانی که صاحب حق نخواهد ، حد را بر مجرم اجرا نمی کند ، زیرا اگر اجرا کند ، ممکن است صاحب حق بگوید که من او را بخشیده بودم ، چرا شما به خاطر حق من و بدون اجازه من ، حد را بر او جاری کردید و دست سارق را مثلا قطع کردید ❗️ 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌روایت مورد استناد معاند هم اشاره به همین نکته دارد که ما اصل روایت ، همراه با تحریفی که ملحد در بیان آن صورت داد را بررسی می کنیم . ❕روایت از امام صادق ع است که راوی می گوید از امام ع شنیدم که می فرمود ؛ « الْوَاجِبُ عَلَى الْإِمَامِ إِذَا نَظَرَ إِلَى رَجُلٍ يَزْنِي أَوْ يَشْرَبُ الْخَمْرَ أَنْ يُقِيمَ عَلَيْهِ الْحَدَّ وَ لَا يَحْتَاجُ إِلَى بَيِّنَةٍ مَعَ نَظَرِهِ لِأَنَّهُ أَمِينُ اللَّهِ‏ فِي خَلْقِهِ وَ إِذَا نَظَرَ إِلَى رَجُلٍ يَسْرِقُ فَالْوَاجِبُ عَلَيْهِ أَنْ يَزْبُرَهُ وَ يَنْهَاهُ وَ يَمْضِيَ وَ يَدَعَهُ قُلْتُ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ لِأَنَّ الْحَقَّ إِذَا كَانَ لِلَّهِ فَالْوَاجِبُ عَلَى الْإِمَامِ إِقَامَتُهُ وَ إِذَا كَانَ لِلنَّاسِ فَهُوَ لِلنَّاسِ. » « بر امام واجب است که اگر دید که مردی زنا می کند یا شرب خمر می کند ، حد را بر او جاری کند و با علمی که برایش حاصل شده است ، نیازی به بینه ندارد ، چرا که امام امین خداوند در میان خلقش است ، و زمانی که امام ببیند که مردی دزدی می کند ، واجب است که او را منع و نهی کرده ( و در اجرای حد ) او را واگذارد و از او بگذرد ( تا زمانی که صاحب حق ، اجرای حد را بخواهد ) . راوی سوال کرد که فلسفه این مساله چیست ؟ امام ع فرمود : زیرا حق اگر از خداوند باشد ، بر امام واجب است که آن را اقامه کند و اگر برای مردم باشد ، اجرای حد ( به طلب ) مردم است » 📚الکافی ج 7 ص 262 ❕معاند با تحریف معنوی روایت ، مدعی شده است که امام ع هیچ کاری با سارق ندارد ، در حالی که صریح روایت آن است که امام ع سارق را منع کرده و نهی از منکر می کند و تنها حد را بر او اجرا نمی کند ، تا زمانی که صاحب حق بخواهد . ❕نهی از منکر امام ع هم در سه مرحله است ؛ 👌اول نهی از منکر قلبی و بعد از آن نهی از منکر زبانی ، که اگر سارق با توصیه امام ع خودد داری نکند ، نوبت به نهی از منکر عملی می رسد ، یعنی امام ع با استفاده از قدرت و زور ، او را از دزدی باز می دارد . ❕علی ع فرمود ؛ « اى مؤمنان ، هركس ظلم و ستمى را مشاهده كند كه در حال انجام گرفتن است يا كار زشت و منكرى را ببيند كه مردم را به‏ سوى آن فرامى‏ خوانند اگر تنها با قلبش آن را انكار كند راه سلامت را برگزيده و گناهى بر او نيست (به شرط اين‏كه بيشتر از آن در توان نداشته باشد) و آن‏كس كه با زبان و بيان به مبارزه برخيزد و آن را انكار كند پاداش الهى خواهد داشت و مقامش از گروه نخست، برتر است. اما آن‏كس كه با شمشير ( و استفاده از زور ، در آنجا كه راهى جز آن نيست) براى اعلاى نام خدا و سرنگونى ظالمان، به انكار برخيزد او كسى است كه به راه هدايت راه يافته و بر جاده حقيقى گام نهاده و نور يقين در قلبش تابيده است‏ » 📚نهج البلاغه ، حکمت 373 👌بنابراین بر خلاف سخن معاند ، امام ع سارق را به حال خود رها نمی کند تا هرچه را که می خواهد بدزد و برود ، بلکه او را مانع از دزدی می شود ، و تنها در اجرای حد یعنی قطع دست دزد ، منتظر درخواست صاحب حق می شود تا به درخواست او ، حد را اجرایی کند . ❕البته اگر صاحب حق از اجرای حد بگذرد و سارق را ببخشد ، باز امام ع می تواند از باب تعزیر ، سارق را مجازات کند ( اگر چه حد را بر او اجرا نمی کند ) ، اما چون سارق مخالف حکم الهی رفتار کرده است ، امام می تواند برای او تنبیهی که در حد قطع دست نیست ، از باب تعزیر وضع کند ، چرا که تعزیر در مواردی است که حد نیست و برای بخشیده شدن سارق قبل از مرافعه به سوی امام ع از سوی صاحب حق ، حدی نیست ، اما تعزیر و تنبیه به حسب صلاحدید امام ع است ؛ 📚پیام قرآن ج 10 ص 182 _ وسائل الشیعه ج 28 ص 374 باب 10 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕معاندین پیامی را در کانالهای خویش دست به دست می کنند و مدعی می شوند که ائمه ع گفته اند کنیز فروخته شده پس گرفته نمی شود ، در ذیل در مورد روایتی که آنان به آن استناد می کنند ، توضیح دادیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3472
👌یکی از معاندین اشکال کرده است که چرا خداوند اقوامی چون نوح و لوط را عذاب عمومی و فراگیر کرد و آنان را نابود کرد ، اما در زمان کنونی ، خبری از این گونه عذاب ها نیست ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3370
🤔 ❔آزمایشات نشان دهنده آنست که آب زمزم حاوى آرسنيك است و درنتیجه سرطان زاست. اما بدلیل ، ملاحظات اعتقادی ، عمومی بیان نمی شود. مصاحبه با نادر طالب زاده ❗️❗️ 💠💠 👌در رابطه با چگونگی پیدایش آب زمزم ، امام صادق ع فرمود ؛ « چون ابراهيم ع اسماعيل را در مكّه جا گذاشت، كودكْ تشنه شد. ميان صفا و مروه درختى بود. مادرش بيرون شد، تا آنكه بر صفا ايستاد و گفت: آيا در اين دشت كسى هست؟ كسى پاسخش را نداد. رفت تا به مروه رسيد و گفت: آيا در اين وادى، همدمى هست؟ پاسخى نشنيد. دوباره به صفا بازگشت و همان را گفت و اين كار را هفت بار انجام داد. ازاين‏رو، خداوند آن را سنّت قرار داد. جبرئيل، نزد هاجر آمد و پرسيد: كيستى؟ گفت: كنيز ابراهيم. گفت: به اميد چه كسى شما را اين‏جا واگذاشته است؟ گفت: اگر چنين مى‏ گويى، [من نيز] به او هنگامى كه خواست برود، گفتم: اى ابراهيم! ما را به كه سپردى؟ و او گفت: به خداى عز و جل. جبرئيل گفت: شما را به كسى سپرده است كه شما را بس است. مردم از عبور از مكّه پرهيز داشتند؛ چون آب نبود. كودك با پاى خود به زمين زد و زمزم جوشيد. هاجر از مروه به سوى كودك بازگشت، درحالى‏ كه آبْ جوشيده بود. شروع كرد به جمع كردن خاك در اطراف آب، تا جارى نشود و اگر آن را واگذاشته بود، آبِ جارى مى ‏شد. ❕چون پرندگان آب را ديدند، بر گِرد آن جمع شدند. كاروانى از يمن به قصد سفر گذشت. چون كاروانيان، پرندگان را ديدند، گفتند: پرندگان جز پيرامون آب، جمع نمى‏ شوند. پس نزد آنان آمدند و به آنان آب و غذا دادند و خداوند عز و جل به اين وسيله روزىِ ايشان را جارى ساخت. مردم از مكّه عبور مى ‏كردند و از طعام به آنان مى‏ خوراندند و از آب، سيرابشان مى‏ كردند. » 📚الكافي ج 4 ص 202 _ بحار الأنوار ، ج 12 ص 106 ❕در تفسیر نمونه می خوانیم ؛ « هنگامى كه به «صفا» و «مروه» مى ‏آئيم و مى ‏بينيم گروه گروه مردم از اين كوه كوچك به آن كوه كوچكتر مى ‏روند، و از آنجا به اين باز مى ‏گردند، و بى ‏آلايش چيزى به دست آورده باشند اين عمل را تكرار مى‏ كنند، گاه مى‏ دوند، و گاه راه مى‏ روند، مسلماً تعجب مى ‏كنيم كه اين ديگر چه كارى است، و چه مفهومى مى ‏تواند داشته باشد؟! ❕اما هنگامى كه به عقب برمى ‏گرديم، و داستان سعى و تلاش آن زن با ايمان «هاجر» را براى نجات جان فرزند شير خوارش اسماعيل در آن بيابان خشك و سوزان به خاطر مى ‏آوريم كه چگونه بعد از اين سعى و تلاش خداوند او را به مقصدش رسانيد،👈 چشمه زمزم از زير پاى نوزادش جوشيدن گرفت، 👉ناگهان چرخ زمان به عقب برمى ‏گردد، پرده‏ ها كنار مى‏ رود، و خود را در آن لحظه در كنار «هاجر» مى‏ بينيم، و با او در سعى و تلاشش همگام مى‏ شويم كه در راه خدا بى‏ سعى و تلاش كسى به جائى نمى‏ رسد . 📚تفسیر نمونه ج 19 ص 127 ❕آب زمزم ، آب مبارک و مقدسی است که مطابق روایات ، شفاء از دردها و گرفتاری ها ، در آن نهفته شده است . 👌علی ع فرمود ؛ « آب زمزم برترین آبهای روی زمین است » 📚الکافی ج 6 ص 386 ❕امام صادق ع فرمود ؛ « آب زمزم مایه شفای هر دردی است » 📚همان منبع _ وسائل الشیعه ج 25 ص 261 👌امام باقر ع فرمود ؛ « پیامبر وقتی در مدینه بود ، درخواست می نمود که از آب زمزم ، برایش هدیه بیاورند » 📚تهذیب الاحکام ج 5 ص 471 ❕و فرمود ؛ « آب زمزم شفای ( دردی ) است که به خاطر آن نوشیده شود ، شفای هر بیماری و امان از هر خوف و حزنی است » 📚مستدرک الوسائل ج 9 ص 347 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕ممکن است برخی از مومنین بگویند که ما آب زمزم را استعمال کردیم ، اما شفاء نگرفتیم ، در حالی که روایات فوق می گوید که در آب زمزم شفاء است ❗️ 👌پاسخ روشن است . شفاء دهنده اصلی خداوند است و آب زمزم تنها اقتضای شفاء دهندگی را به اذن الهی دارد ، لذا در روایات متعددی تصریح شده است که شفاء تنها به دست خداست و این موارد که به عنوان شفاء دهنده بودن از آنها یاد شده است ، تنها اقتضای شفاء را دارد ، نه آنکه علت تامه در شفاء باشد ؛ « انما الشفاء بید الله » _ « فاشرب و سم الله تعالی » _ « فان الشفاء منی » 📚بحار الانوار ج 59 ص 65 _ 66 ❕و در مواردی فرد در مسیر درمان قدم بر می داشت ، اما نتیجه نمی گرفت و می مرد ، امامان ع می فرمود زیرا تقدیر او در مرگ بوده است و خداوند مصلحت ندانست که او را شفاء دهد ؛ « کان اجله فیما فعلت » 📚الکافی ج 6 ص 53 ❕خداوند در مواردی ، مرض و بلاء را از مومنین دفع نمی کند و آنان را شفاء نمی دهد تا از این طریق و سختی که آنان می کشند ، بر درجات و مقامات آنان افزوده شود ، چنان که علی ع فرمود ؛ « بلاها براى ظالم تاديب است، و براى مؤمنان امتحان، و براى پيامبران درجه، و براى اولياء كرامت و مقام است » 📚بحار الانوار ج 81 ص 198 ❕عده از خناسان شایعه کرده اند که آب زمزم ، سرطان زا است ، در حالی که رییس عملیات پزشکی حج 96 و رییس سازمان اورژانس کشور پاسخ آنان را داده که شایعه ناسالم بودن آب چاه زمزم تکذیب می شود، آب چاه زمزم کاملا سالم و بدون مشکل است. 👌به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اورژانس؛ دکتر پیرحسین کولیوند گفت ؛ پیرو انتشار خبری در شبکه های مجازی مبنی بر آلودگی آب چاه زمزم به آرسنیک و سرطانزا بودن این آب لازم دانستیم که مردم عزیز را از آگاهی دهیم که این موضوع صحت ندارد. ❕وی افزود: در بررسی های بعمل آمده در آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب استان تهران که آزمایشگاه رفرانس کشوری برای تعیین صلاحیت آب است، میزان فلزات سنگین در نمونه برداری های صورت پذیرفته از چاه های آب زمزم بسیار کمتر از حد مجاز بوده و این آب حتی در مقایسه با آب شرب تهران از شرایط بهتری برخوردار است.   ❕رییس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: به عبارتی در شرایطی که میزان مجاز آرسنیک موجود در آب آشامیدنی طبق استاندارد موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یک صدم میلی گرم در دسی لیتر است، این میزان در نمونه‌های استخراج شده 0.0006، 0.0057 و 0.0042 یعنی بمراتب پایین تر از حداکثر مجاز بر اساس استانداردهای آب شرب است. ❕وی گفت: سلامت مردم دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت وتیم پزشکی حج است، از مردم می‌خواهیم با اطمینان خاطر از این آب استفاده کنند. 👌کولیوند گفت: از خبرنگاران و برنامه سازان انتظار می رود از کارشناسان خبره موضوعی در موارد مرتبط با سلامت سوال شده و اجازه اظهار نظرهای غیرکارشناسی را به افراد فاقد صلاحیت در این حوزه ندهند. 🌐https://b2n.ir/146022 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir  
❕ملحد در این تصویر دو اشکال کرده است ؛ 1⃣اگر آدم علیه السلام از میوه ممنوعه نمی خورد چه میشد ؟ طبیعتا می گوید که ما انسانها به زمین نمی آمدیم و به سختی و مشقت نمی افتادیم ، در ذیل در مورد اشکالش توضیحات کافی را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/686 2⃣می گوید اگر همه چیز تحت اراده الهی است ، پس چطور انسان می تواند اختیار آزاد داشته باشد ، در ذیل پاسخ گفته ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2280
❕پس از درگذشت مرحوم علی انصاریان ، برخی از سلبریتی های مفتخور و به تعبیر برخی از دوستان لاشخوران مدرن و بیسواد ، شبهه پراکنی کرده اند که دیدید دعا برای علی انصاریان معجزه نکرد ، معجزه واکسن بود ❗️ 👌این مفتخوران گویی نمی دانند که واکسن برای پیشگیری است نه درمان و قرار هم نیست که دعا بیاید کوتاهی ها و تنبلی ها و عدم مراقبت کردن ها را جبران کند ، در ذیل در مورد نقش دعا در مقابله با ویروس کرونا و عدم استجابت دعا در مورد برخی از بیماران کرونایی توضیحات کافی را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1997
🤔 ❔تصوير بالا اسکن از کتاب سنن ابی داود نوشته ابی‌داود سجستانی صفحه ۷۳۴ روایت ۴۱۰۶ چاپ مکتبه معارف ریاض انس بن مالک می گوید: برای فاطمه غلامی آورده شد که به او بخشیده شده بود و فاطمه لباسی[کوتاه] بر تن داشت که هنگامی که با آن سرش را می‌پوشاند به پاهایش نمی‌رسید(پاهایش لخت می‌شد) و هنگامی که با آن پاهایش را می‌پوشاند به سرش نمی رسید(سر لخت می‌شد). هنگامی که پیامبر این را دید گفت : اشکالی ندارد، او غلام توست. شیخ محمد ناصر آلبانی می‌گوید: این روایت صحیح است می‌بینید که فاطمه دختر پیامبرشان در برابر مردان غریبه رعایت حجاب نمی‌کرده است و حتی محمد هم می‌گفته که اشکال نداره چون شخص مورد نظر برده و غلام است! معناى غلام(فرهنگ لغت عمید): ۱. برده، خواه جوان باشد، خواه پیر ❗️❗️ 💠💠 👌دستور صریح خداوند به پیامبر گرامی است که دختران خود را به رعایت حجاب مامور کرده و می فرماید ؛ « يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً » « اى پيامبر ، به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏ هاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و خداوند همواره غفور و رحيم است. » ( احزاب 59 ) ❕بی شک فاطمه صدیقه سلام الله علیها ، از پیشگامان عمل به حکم آیه شریفه بوده است و به خاطر همین اطاعت امر الهی ، مطابق روایات اهلسنت ، برترین زنان دنیا و بهشت می باشد . ❕بخاری روایت می کند که پیامبر گرامی ص به فاطمه س عرضه داشت ؛ « آیا راضی نمی شوی که تو سرور زنان بهشت و سرور زنان مومنین هستی» 📚صحیح بخاری ج 6 ص 63 و ج 10 ص 76 👌و فرمود ؛ « تو سیده زنان جهانیان هستی» 📚خصائص نسائی ص 34 👌در مورد حضرت ایشان آمده است که زمانی که به مسجد برای خواندن خطبه فدکیه می رفت ؛ 👌« سرپوش به سر افکند و خود را در چادری پیچیده با گروهی از زنان به جانب مسجد راه افتاد در حالی که خود را سخت پوشانده بود « لاثت خمارها علی راسها و اشتملت بجلبابها و اقبلت فی لمه من حفدتها و نساء قومها تطا ذیولها» 📚بحار الانوار ج29 ص216 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « فَتَجَلْبَبَتْ بِجِلْبَابِهَا وَ تَبَرْقَعَتْ بِبُرْقِعِهَا وَ أَرَادَتِ النَّبِيَّ ص‏ » « فاطمه سچادر به سر نمود و روبنده و نقاب انداخت و عازم منزل نبىّ اكرم گرديد » 📚علل الشرایع ج 1 ص 163 ❕و خود ایشان می فرمود ؛ « برترین زنان ، زنانی هستند که مردان را نبینند و مردان نیز آنان را نبینند » 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 232 ❕در روایتی آمده است ؛ « شخصى كه نابينا بود از فاطمه اجازه خواست تا به حضور او برود، فاطمه اجازه داد ولى در طول ملاقات حجاب بر سر داشت. پيامبر خدا به او فرمود: چرا حجاب در بر نمودى در حالى كه او تو را نمى ‏ديد؟ فاطمه گفت: اگر او مرا نمى‏ بيند، من او را مى‏ بينم، و او بوى تن مرا نيز حسّ مى‏ كند. پيامبر فرمود ، شهادت مى‏ دهم كه تو پاره ‏اى از وجود من هستى. » 📚دعائم الاسلام ج 2 ص 214 _ النوادر ، راوندی ، ص 14 ❕بنابراین ، حجاب فاطمه سلام الله علیها ، چیزی نیست که مورد شک و شبهه باشد . 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌برخی از علمای اهلسنت معتقدند که همانطور که کنیز محرم ارباب مردش است ، غلام نیز محرم ارباب زنانش است ، و زن می تواند در برابر او حجاب نگیرد ؛ 📚کفایه الاخیار ج 2 ص 27 _ المجموع ج 16 ص 134 _ المیزان الکبری ج 2 ص 108 _ المغنی ، ابن قدامه ، ج 7 ص 457 _ المبسوط ، سرخسی ، ج 10 ص 157 ❕و در روایاتی نقل می کنند که همسران پیامبر از غلامان خود ، حجاب نمی گرفتند ؛ « لا یحتجبن من مکاتب ما بقی علیه دینار » ، « فتکشف له الحجاب ما بقی علیه درهم » 📚السنن الکبری ، بیهقی ، ج 10 ص 325 _ ج 7 ص 95 👌و عایشه به غلامش اجازه می داد که بر او وارد شود ؛ « ادخل فانک عبد » 📚فتح الباری ، ج 5 ص 143 ❕در حالی که در روایات اهلبیت علیهم السلام ، صراحتا تصریح شده است که غلام محرم نیست و نمی تواند حتی به موی سر ارباب زن خود نگاه کند ، چنان که علی ع فرمود ؛ « غلام نباید به موی زنی که مولای او است ، نگاه کند » « لا ینظر العبد الی شعر مولاته » 📚قرب الاسناد ص 50 _ وسائل الشیعه ج 20 ص 225 ❕آنچه هم که اهلسنت از فاطمه س ، نقل کردند که در برابر غلام ، حجاب نمی گرفت ، از جعلیات اهلسنت است ، خصوصا آنکه راوی جریان ، انس بن مالک است که از دشمنان اهلبیت ع بوده است و از روی دشمنی ، بر پیامبر گرامی دروغ می بست و روایت جعل می کرد ، چنان که امام صادق ع فرمود ؛ « سه تن بودند که پیوسته بر پیامبر دروغ می بستند که آنان ابوهریره و انس بن مالک و یک زن بودند » 📚الخصال ج1 ص 190 ❕مطابق نصوص اهلسنت ، انس بن مالک مورد نفرین علی ع واقع شد ، چنان که بلاذری نقل می کند ؛ « على عليه السلام بر منبر فرمود: «هر كسى را كه شنيده است پيامبر خدا روز غدير خم مى‏ فرمود: خدايا! دوستدارش را دوست و دشمنش را دشمن بدار ، سوگند مى‏ دهم كه برخيزد و گواهى دهد». انس بن مالك، براء بن عازب و جرير بن عبد اللّه در پايين منبر بودند. على عليه السلام سخنش را تكرار كرد؛ امّا كسى پاسخش نداد. پس فرمود: «خدايا! هر كس اين مطلب را مى‏ دانست و گواهى نداد، او را از دنيا مبر، تا آن كه علامتى برايش قرار دهى كه بدان شناخته شود». انس، پيسى گرفت و بَراء، كور شد و جرير، پس از ايمان، به جاهليّت بازگشت و به سَرات رفت و در خانه مادرش مُرد. » 📚أنساب الأشراف ج 2 ص 386. ❕ابن قتیبه درباره انس می گوید ؛ « صورتش پيسى داشت. گروهى گفته ‏اند كه على از او درباره گفته پيامبر خدا ، «خدايا! دوستدارش را دوست و دشمنش را دشمن بدار» پرسيد. کفت: سالخورده شده‏ ام و از ياد برده‏ ام. على فرمود: «اگر دروغ مى ‏گويى، خدا تو را به چنان پيسى‏اى مبتلا كند كه دستار هم آن را نپوشانَد». 📚المعارف ابن قتيبة ص 580 ❕شیخ صدوق نیز از ابو هدبه نقل می کند ؛ « ديدم انَس بن مالك، دستارى به سرش بسته است. علّت را پرسيدم. گفت: اين، نفرين على بن ابى طالب است. گفتم: چگونه چنين شد؟ گفت: ... در ماجراى يوم الدار ، چون على از من گواهى خواست و من كتمان كردم و گفتم كه فراموش كرده ‏ام، على دست به آسمان بلند كرد و گفت: «خدايا! چنان سپيدى‏ اى (پيسى‏ اى) بر انس بيفكن كه نتواند آن را از مردم بپوشاند». سپس دستار از سرش گشود و گفت: اين، نفرين على است. اين، نفرين على است. اين، نفرين على است. » 📚امالی صدوق ص 753 ❕بنابراین روایت یک راوی دروغ گو و دشمن اهلبیت مانند انس ، حجت نیست و روشن است که او از روی دشمنی ، روایت مورد استناد معاند را در مورد فاطمه سلام الله علیها جعل کرده است و علمای سنی مسلک آن را نقل کرده اند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخی به جیره خواران وهابی ❕ما در پاسخی گفته ایم که عذاب های عمومی و استیصالی از امت به واسطه وجود پیامبر و اهلبیت علیهم السلام برداشته شده است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1655 👌اما در همان پاسخ و پاسخ ذیل ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3120 ❕بر اساس منابع شیعه و سنی ، تصریح کرده ایم که عذاب های غیر استیصالی ، بر افراد ، وارد می شود ، بنابراین گرفتاری انس بن مالک به عذاب پیسی ، که یک عذاب شخصی و محدود است ، با آنچه گفتیم ، تضاد ندارد . ❔می گوید چرا علی ع بر عمر و معاویه نفرین نکرد تا آنان از بین روند ❗️ 👌در ذیل گفته ایم که آن بزرگواران تنها در موارد محدودی با اذن الهی ، از قدرت غیبی خود استفاده می کردند و اجازه استفاده به صورت مطلق را نداشته اند ، زیرا با جنبه های هدایتی و تربیتی آنان در تضاد بوده است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1897 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1360