eitaa logo
رشدانه
254 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
453 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر درمیان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 «مفهوم شناسی دفاع و مقاومت بر اساس رویکردهای ادعیه صحیفه سجادیه» 🔹 نشانی برخط https://gharar.ir/r/019d9701 🔹کانال رسمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 نقش‌ها و عامل‌ها كارها بعهده كسانى است كه در وقت كمتر، به شكل بهتر از عهده‌ى آن بر مى‌آيند. تقسيم بندى مشاغل با اين اصل همراه است، در حالى كه خود شغل‌ها ملاك افتخار نيست و عمل ملاك ارزش نيست. مهم، عامل‌هايى است كه عمل را مى‌سازد و مهم نقشى است كه در پس هر شغل پنهان است. تمامى درگيرى‌ها و داد و فريادها، از اينجا برخاسته كه ما ارزش‌ها را فراموش كرده‌ايم و براى شغل‌ها عنوانى ديگر در نظر گرفته‌ايم و آن را ملاك افتخار مى‌شناسيم. خيال مى‌كنيم قضاوت يا خياطى يا بقالى با يكديگر تفاوت دارند و در ارزش‌ها دخالت دارند. ✅ بينش اسلامى، براى شغل‌ها، به اندازه‌ى بينش‌ها و به اندازه‌ى نقشى كه در پشت آن ايستاده ارزش قايل است. 📗بررسی ، ص ۸۵ 🖌استاد صفایی حائری(عین صاد) https://eitaa.com/Rooshdaneh/18565
روش‌های تربیتی‌(۲) .mp3
16.58M
🔷 روش‌های تربیتی‌ 🎙استاد‌ علی‌ صفایی حائری 🔹تزکیه قبل از تعلیم و نحوه‌ی ایجاد تزکیه 🔹چگونگی تزکیه‌ی بعد از تعلیم 🔹حالت حذر مقدمه حرکت و مانع آن تسویف است و وهم 🔹ذکر، تزکیه، آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 سایبربولینگ و اختلال در امنیت‌ روانی و ضرورت حکمرانی‌ قانونمند فضای‌ سایبر 🔹امنیت‌روانی: حضرت آقا به امنیت روانی جامعه از ناحیه فضای مجازی تأکید میکنند که مسئولان می بایست این بعد امنیت را همانند امنیت نظامی و اجتماعی در ایران اسلامی فراهم کنند: «آن کسانی هم که درباره‌ی فضای مجازی ــ که حالا مکرّر اسمش آورده میشود و بحث میشود و مانند اینها ــ میخواهند تصمیم‌سازی کنند و تصمیم‌گیری کنند، به این بُعد قضیّه توجّه کنند. توجّه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی، یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند. اینها چیزهایی است که امنیّت روانی جامعه را از بین میبرد». ولی متأسفانه عده ای دغدغه و فهم شان از فضای مجازی تنها مسئله دوگانه فیلترینگ یا عدم فیلترینگ است. در همین حد فهم از فضای مجازی دارند و آن را هم به مباحثی حول تصاویر و فیلم های مستهجن تقلیل می دهند. با توضیح اصطلاح ذیل به عمق نگرش معظم له به حوزه فضای مجازی پی خواهیم برد. سایبربولینگ: Cyberbullying اصطلاح سایبربولینگ بمعنای «اذیت و آزار سایبری یا زورگویی سایبری» است که فردی یا گروهی از طریق اینترنت و یا به وسیله وسایل دیجیتال دیگران را مورد حملات روانی قرار دهند. این نوع رفتار میتواند از طریق ارسالهای پیامهای توهین آمیز، انتشار شایعات، تهدید و تخریب اعتبار فرد در فضای مجازی رخ بدهد. آزار و اذیت سایبری یک مشکل رو به رشد در آمریکاست بطوری که بیش از نیمی از نوجوانان امریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است. در این تحقیق شکبه اجتماعی اینستاگرام در حوزه آزار و اذیت سایبری مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیقی دیگری رفتارهای توهین آمیز در فیسبوک و تویتر(ایکس) مورد بررسی قرار گرفته است. محققان سعی کرده اند با ارائه راهکاری های برای حل این معضل چاره اندیشی کنند. آزار و اذیت سایبری می تواند به اثرات ویرانگری روانشناختی ختم بشود. از جمه افسردگی، پایین آمدن عزت نفس و حتی منجر به خودکشی افراد شود بنابر این تحقیقات یکی از چالش های فضای سایبر مختل شدن امنیت روانی افراد جامعه از ناحیه شبکه اجتماعی و با توجه به مسئله سایبربولینگ است. بدین سان اندیشمندان و دغدغه مندان غربی به دنبال کاهش آسیب روانی از ناحیه فضای مجازی و فضای سایبری هستند. لطفا دوباره و چندباره کلام رهبری را درباره ضرورت ایجاد امنیت روانی از طریق فضای مجازی ملاحظه کنید؛ تا بدانید تفاوت نگرش ایشان با دیگر سطحی نگرها و فیلترینگ چی ها چقدر است... 🔹حکمرانی‌قانونمندفضای‌مجازی: اما در برابر نگرش سطحی فیلترینگ چی ها، می بایست دیدگاه مقام معظم رهبری در این حوزه را مطالبه کرد: «بعضی‌ها جور دیگری تبیین میکنند یا میفهمند یا نمیخواهند بفهمند، امّا حرف من این است: فضای مجازی در کشور باید قانونمند بشود؛ آن‌وقت یک فرصت خواهد شد. اگر ما توانستیم در فضای مجازی حکمرانی قانونمند داشته باشیم، فضای مجازی برای کشور یک فرصت میشود، وَالّا ممکن است تهدید بشود». بنابراین می بایست مباحث حاشیه ای و انحرافی را کنار زده و دیدگاه حکمرانی‌ قانونمند فضای‌ مجازی‌ و فضای‌ سایبر در ایران اسلامی را بطور جدی از مسئولان پیگری کرد. 🖌حمید محسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 غم‌های نم‌کشیده(کالبدشکافی غم) برخی از ما، همّ و غم‌مان داشتن نعمت‌های دیگران یا از بین رفتنِ نعمت آن‌هاست؛ به همین خاطر دائما غمگین هستیم؛ زیرا غم‌ها در حسرت نداشته‌ها یا نرسیدن‌هاست که متولد می‌شوند، رذائل بر خانه‌ی دل مستولی می‌گردد؛ چون باطل آید، فضائل از خانه‌ی دل رخت برمی‌بندند، عطر فضائل را نیز با خود می‌برد آنگاه دل، آکنده از تعفنِ عفونت حسد می‌‌شود؛ با نکاح زیاده‌خواهی و خودبینی غم‌ متولد و مهمانان ناخوانده‌ی دل می‌گردد. آری غم‌های از این جنس، کاذب‌اند زیرا از سنخ غم‌های مقدس نیستند بلکه غم‌های دنیایی هستند که حرص، طمع و دنیا پرستی آن را بر قلب‌ عارض می‌کند؛ اما همین غم‌های پوشالی گاه نویسنده‌ی همین متن را علی‌رغم دانستن و نوشتن آن، زمین‌گیر کرده و ساعت‌های عمرش را به باد فنا داده است و گاه ساعت‌ها اندیشیده است که چه باید بکند تا گرد و غبار غفلت از آخرت و ذکر دنیا از وجودش زدوده شود؛ امروز در همین افکار بود که بیاد جمله‌ی زیبا و خردمندانه‌ی عقیله‌ی بنی‌هاشم افتاد که آن حضرت در نهایت اندوه حقیقی که کوه را به لرزه در می‌آورد، در کمال اقتدار و صلابت بانگ ما رایت الا جمیلا سر داد؛ بنابراین باید به عقیله توسل و تأسی کنیم خواهیم دید که غم‌های ما در برابر غم آل‌الله، نم در برابر یم است؛ آنگاه دیگر در هنگام مواجهه با غم‌های پوشالی بی‌اختیار ناله سر نمی‌دهیم بلکه با صبر و حلم می‌گوئیم: "میان همه دل‌ها امان از دل زینب" تا شیرزن کربلا به فریادمان برسد و غم‌های‌مان را احلی من العسل کند ✍مرضیه رمضان‌قاسم
خصیصه رشدکنندگی.mp3
48.41M
🔷 زندگی و رشدکنندگی 🎙استاد پسندیده 🔹 منظر سبک‌شناخت زندگی: ▫️جزئی از سبک زندگی مؤمنانه ▫️ نشانه متمایزکننده مؤمنان فلسفه شهادت امام حسین در زیارت اربعین: نجات مردم از جهالت و ضلالت تبدیل مناسبت‌های عزا به کانون تبیین و روشنگری با هوشمندی علمای دین 🔷 خصیصه رشدکنندگی شاخص حیات رشدکنندگی 🔹معنای رشد: ✓ جذب و دریافت مواد لازم ✓ تبدیل به رشد و توسعه وجودی 🔷 قانون مردگی: 🔹 عدم دریافت و جذب مواد رشددهنده 🔹 دریافت و جذب مواد نابودکننده 💠 مفهوم تبیین‌گر رشد "شکر" انسان شکور دارای ویژگی رشدکنندگی 🔹 معنای مشهور شکر: شناخت نعمت + اظهار نعمت + قدردانی از نعمت دهنده 🟩 معنای اصیل: تبدیل امکانات دریافتی به رشد انسانی ✅ امکانات رشد: ✓ نعمت: ثروت، قدرت، شهرت، موقعیت، زیبایی و... مصیبت: فقر، تهدید، تهمت، تکذیب، ناسپاسی و... ✓ فلسفه شکر بر مصیبت در سجده زیارت عاشورا ✓ فلسفه ستایشگری سیدالشهدا در همه حوادث کربلا ✓ منطق "مارایت الا جمیلا" ی حضرت زینب ✓ رشدکنندگی یعنی توان تبدیل همه نعمت‌ها و مصیبت‌ها به رشد و توسعه‌ وجودی ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ 🌐 کانال گفتار پسندیده ایتا
زینب (سلام الله علیها)الگوی سلامت روان.pdf
220.3K
🔹زینب الگوی سلامت روان 🖊 محمد زارعی توپخانه نگرش حضرت زینب در واقعه کربلا از دیدگاه شناختی بک مورد بررسی قرار گرفته و با رویکرد توصیفی تحلیلی سخنان بزرگ بانوی اسلام را در خلال حادثه کربلا استخراج شده است. سپس با تبیین آن بر اساس سه مولفه اساسی نظریه شناختی در چهارچوب جهان بینی اسلامی رتبه بودن حضرت زینب را ترسیم نموده است. یافته‌های پژوهش حکایت از آن دارد که بر اساس سه مولفه اساسی حضرت زینب یک الگوی تربیتی موفق سلامت روان و کنترل تکانه است که می‌تواند به عنوان یک الگوی کارآمد در زمینه مدیریت اختلالات پس ضربه‌ای و داغ دیدگی معرفی گردد.
🔷 آقــــاجان روز پرستار هم گذشت.... ... چه شود گر به عیادت قدمی رنجه کنی که فغانم همه شب تا سحر از بیماریست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 آغوش خاکی و گرم مادر 🔹آیا گوش و چشم مدعیان حقوق بشر باز است؟!... وَ قَالُواْ قُلُوبُنَا غُلۡفُۢۚ بَل لَّعَنَهُمُ ٱللَّهُ بِكُفۡرِهِمۡ فَقَلِيلࣰا مَّا يُؤۡمِنُونَ(بقره،۸۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺شهادت پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم جان بر کف و نستوه با عزم راسخ همواره به پیشواز خطر شتافت و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگی به خود راه نداد، شهادت بی شک برترین آرزوی او بود. سردار شهید حسن تهرانی ‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران در سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی در مسجد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) فعالیت می‌کرد. تهرانی مقدم با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی به صف انقلابیون پیوست. گفته می‌شود او در شب ۲۲ بهمن سال ۵۷ با پرتاب یک نارنجک دستی خودروی متعلق به ارتش را مصادره کرد و سرهنگ ارتش شاهنشاهی را به اسارت درآورد. 🌸سرانجام شهید تهرانی مقدم به همراه تعدادی از همکارانش در روز ۲۱ آبان سال ۹۰ در پادگان حضرت امیرالمومنین(علیه السلام)‌ ملارد و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یاران شهید خود همچون احمد کاظمی، حسن شفیع زاده، حسن غازی،‌ غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی و مصطفی تقی ‌خواه پیوست. 🌺امام خامنه ای فرمانده معظم کل قوا یک روز بعد با حضور در حسینیه عاشقان ثارالله(علیه السلام) ستاد فرماندهی کل سپاه، ضمن قرائت فاتحه برای سردار سرلشکر «حسن تهرانی مقدم» رییس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه و جمعی از شهدای حادثه انفجار در پادگان سپاه در حومه ملارد استان البرز، برای این شهدای گرانقدر، علو درجات مسئلت کردند. ایشان همچنین در ۲۵ آبان ماه با صدور پیامی تاکید کردند: حادثه خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن تهرانی مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود.
🔷رهنمودهای امام خامنه ای: 🔹میتوانیم در مقابل امریکا بایستیم و نگذاریم تحریم های امریکا در ما اثر کند 🔹باید کار انقلابی را ترویج کرد و نیروهای انقلابی را گرامی داشت مانند کارهایی که کردند، کارهایی که شهید تهرانی مقدم در موشکی، مرحوم کاظمی در سلولهای بنیادی و و مرحوم سلحشور در امور فرهنگی پیشاهنگ ان بودند 🔹دولت اغوش خود را در مسایل فرهنکی بر روی جوانان انقلابی باز کند 🔹آینده این کشور متعلق به جوانان است و جوانان بدانند اگر اعتماد به خود داشته باشند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 رسانه استرسور ردیف اول 🔹فردی را در نظر بگیرید که از چند سو به او یورش می‌برند، او برای آنکه«سازگاری» خود را حفظ کند،دست به «رفتارهای دفاعی» می‌زند. انتخاب رفتارهای دفاعی نیاز به ارزیابی محیط و سپس تصمیم‌گیری در کسری از ثانیه دارد. این روند تقریبا عادی است و هنر آدم‌ها دراین است که بتوانند تعادل از دست رفته را برگردانند.اما اگر شرایط بگونه‌ای شود که بجای «چند سو»، از «هر سو» به انسان حمله کنند و شبیخون بزنند. در این حالت نیز انسان وارد فاز دفاعی شده و حملات را از هرسو پاسخ می‌دهد. اما «تاب آوری» او در اثر زمان و تداوم حملات، کاهش یافته و مقاومت وی می شکند. چنین فردی به زودی از کارافتاده، قوایش تحلیل می رود و به تدریج قدرت «پردازشگری» و «عاملیت» خود را از کف می‌دهد. انسان منفعل در برابر رسانه یعنی همین. انسان منفعل در برابر رسانه را می‌توان یک «قربانی» شناختی و هیجانی نامید. رسانه در شرایط امروز دنیا بویژه پس از «انقلاب های ارتباطی و شناختی»، و شتاب دنیای دیجیتال، تولید انواع سکوهای پرتاب مولکول‌ها و ویروس‌های شناختی، تولید میلیون‌ها خبر ( بزرگنمایی شده، کوچک نمایی شده، دروغ و فیک) ، تنوع و تکثر بی در و پیکر مدیوم های صوتی و تصویری، جعل خبر، تولید ویدیوهای کارگردانی شده، و ده‌ها شگرد اغواگرانه؛ باعث شده است که ذهن انسان‌ها بیست و چهار ساعته بصورت انبوه و «تراکم تهاجمی» در معرض یورش محرک‌های ذهنی و هیجانی قرار گیرد. دراین شرایط، انسان را در میدانی تصور کنید که از هر سو محرکی بسوی او «پرتاب» می‌شود. طبیعی است که در برابر این‌همه محرک نمی‌تواند به «انتخابگری» دست بزند و بزودی مقاومت او شکسته شده و در برابر رسانه زانو می‌زند. این انبوهی و تراکم، حالت «سرسام» را برای انسان فراهم می‌سازند که می‌توان آن‌را «استرس رسانه ای» نامید. در دنیای امروز، رسانه در صف اول تولید استرس و تنیدگی قرار دارد. 🖌رضا پورحسین