eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
482 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حوزه علمیه متولی اصلاح و تولید علوم انسانی / کوتاهی در زمینه اصلاح و تولید علوم انسانی، کوتاهی در انجام وظیفه دینی و ملی است 🔻آیت الله رجبی رئیس هیات امنای موسسه امام خمینی (ره) در اولین دوره از سلسله دورهای مدیریت تحول علوم انسانی مطرح کرد؛ 🔹بررسی تحولات اجتماعی و فرهنگی و بررسی‌های عقلانی این نتجیه را می‌دهد که علوم انسانی بیشترین نقش و در مواردی نقش منحصر به فردی در تحولات اجتماعی و فرهنگی دارد. 🔹هر نوع سیاست گذاری که مسئولین یک نظام تهیه می‌کنند، بر اساس اطلاعاتی است که از جامعه خود در ابعاد مختلف دارند که در سایه تحقیات علوم انسانی مانند جامعه شناختی و ... به دست آمده است. 🔹غربی‌ها تصریح دارند که برخی از رشته‌های علوم انسانی، رشته‌های استعماری است. یعنی این رشته به وجود آمده که با استفاده از آنان بتوانند کشورهای دیگر را مستعمره خود کنند. 🔹اگر از منظر مردمی نیز نگاه کنیم، علوم انسانی هویت ساز است. یعنی می‌تواند از یک جامعه هویتی را بگیرد یا هویتی به او بدهد. در این زمینه نیز نظامهای استکباری بیشترین بهره را می‌برند و در تحولاتی که در راستای اهداف خود ایجاد می‌کنند، از عنصر هویت بخشی یا هویت زدایی استفاده می‌کنند 🔹در یک جامعه‌ای هر چند حاکمان بهترین برنامه‌ها را بر اساس دادهای صحیح طراحی کرده و مجریان نیز همان را اجرا کنند اما اگر توده مردم این را به دلیل اینکه نادرست می دانند برنتابند، اجرا نخواهد شد. 🌐 ادامه خبر: http://ihkn.ir/?p=31766 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
🔴 پيش از اين كه چرخ خياطي مان را بفروشيم ✍️حسینعلی رحمتی خبر به سرعت در فضای مجازی می پیچد: «در چرخ خیاطی های قدیمی نوعی جیوه قرمز وجود دارد که بسیار سمی است و هر گرم آن چند میلیارد می ارزد چون برای صنایع نظامی کاربرد دارد». به دنبال آن در سایت های خرید و فروش شاهد آگهی های فراوانی هستیم که این چرخ را با قیمت های نجومی برای فروش عرضه کرده اند، و افرادی هم بلافاصله از غریبه و آشنا سراغ چرخ خیاطی می گیرند. به این ترتیب مشاهده می کنیم خبری که با اندکی تامل می شد غیرواقعی بودنش را فهمید، و به طور رسمی هم تکذیب شد(خبرگزاري مهر، 23 بهمن 1401) چگونه توانست افراد زیادی را به خود جذب کرده و به تکاپو وادارد. 🔻چرا این خبرها تولید می شود؟ تولید و توزیع اخبار نادرست و شایعات بی اساس به دلایل گوناگونی می تواند انجام شود. از شوخی و سرِ کار گذاشتن دیگران گرفته، تا قصد آزار و اذیت، سوءاستفاده های سیاسی، و بالاخره سودجويي و كلاه برداري. در همین مورد چرخ خیاطی افراد سودجود چرخ خیاطی های قدیمی را با قیمت‌های نجومی در پلتفرم‌های انتشار آگهی برای فروش قرار دادند و قیمت های ۲۰۰-۳۰۰ میلیون تومان تا ۳-۴ میلیارد تومان هم برایش مقرر کردند. 🔻چرا به این خبرها اقبال می شود؟ هرچند بسیاری از کاربران به چنین خبرهایی اعتنا نمی کنند ولی ‌ تجربه نشان داده متاسفانه کاربرانی هم هستند که آنها را جدی می گیرند. عوامل مختلفی در پذیرش خبرهایی از این دست نقش دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به نداشتن سواد رسانه ای کافی در استفاده از فضای مجازی، ساده لوحی، زودباوری و گاه حماقت، طمع ورزی، داشتن مشکلات اقتصادی، تنبلی و میل به کسب ثروت بادآورده را نام برد. 🔻چه از کف می دهیم؟ پذیرش عجولانه و اعتماد به هر مطلبی که در فضای مجازی می بینیم می تواند پول و سرمایه ما را به باد دهد، آبرو و اعتبارمان را خدشه دار کند، ما را به دام قضاوت نادرست درباره دیگران بیاندازد، امنیت روانی خودمان و جامعه را از بین ببرد، به بی اعتمادی در جامعه دامن زند، و موجب تضییع حق الناس شود. 🔻چه کنیم کلاه سرمان نرود؟ در مواجهه با هر گونه خبر و ادعایی که در فضای مجازی منتشر می شود، ابتدا عقل، این نعمت خدادادی را به کار بیاندازیم، که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «از عقل راهنمایی بخواهید تا هدایت شوید، و از دستور آن سرپیچی نکنید که پشیمان می شوید؛ اسْتَرْشِدُوا العَقْلَ تُرْشَدُوا وَلا تَعْصُوهُ فَتَنْدَمُوا» (بحارالانوار، ج9/ص96). 🔻 بنابراین، قبل از هراقدامی از خود بپرسيم: 🔘1. آیا این مطلب را فرد شناخته شده و مطمئنی گفته است؟ 🔘2. آیا کانال یا سایت معتبری منتشر کرده است؟ 🔘3. آیا آنچه گفته با عقل جور در می آید؟ 🔘4. آیا افراد و منابع معتبر دیگری هم آن را تایید کرده اند؟ 🔘5. آیا «اطلاع» از این مطلب برای من فایده ای دارد؟ 🔘6. آیا «اقدام» درباره آن به من یا دیگران ضررهای مادی یا معنوی وارد نمی کند؟ 🔻برای یافتن پاسخ به سوال های بالا می توان با افراد آگاه و متخصص هم مشورت کرد، یا دست کم در اینترنت یک جست و جوی ساده انجام داد. آنچه گفته شد وظیفه کاربران بود، اما دیگر مرتبطان با فضای مجازی، مانند پلیس فتا، متخصصان اخلاق رسانه، و مديران سايت هاي خريد و فروش هم هرکدام در این زمینه وظایفی بر عهده دارند که بایستی به آن عمل کنند. 🔻ده بار گَز کنیم فضاي مجازي هر روز و هر لحظه شاهد انتشار مطالب دروغ یا شایعات بی اساس است. اگر تفکر انتقادی خود را تقویت نکنیم، و شخصیت اخلاقی مان را تعالی نبخشیم، چرخ خياطي كه هيچ، ممكن است دنیا و آخرت خود را هم بر باد دهیم. 📆 24 بهمن 1401 📭@harahmati
هدایت شده از  🌇 .آرمان‌شَھر.
🟢 این آمار را جدی بگیرید: ایران ۳۴ میلیون گیمر (Gamer) دارد بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۰، برآورد شده است از بین ۸۴ میلیون ایرانی، ۳۴ میلیون نفر روی مجموع پلتفرم‌ها، بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند. مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند. 👈 نکته حائز اهمیت این است که اغلب بازی‌هایی که این ۳۴ میلیون ایرانی مشغول آن هستند، صرفا یک سرگرمی ساده نیست بلکه مولفه‌های زیر در آنها برجسته است: ۱- جذابیت‌های جنسی ۲- خشونت ۳- ترویج سبک زندگی غربی نوجوانی را در نظر بگیرید که به طور متوسط روزانه ۴ تا ۶ ساعت مشغول بازی‌هایی است که این پارامترها در آن برجسته هستند؛ چنین نوجوانی چگونه فرزندی در خانواده، چگونه دانش‌آموزی در مدرسه و چگونه شهروندی در اجتماع است؟ جامعه‌شناسان می‌گویند چنین نوجوانی مستعد خشونت است و به بلوغ زودرس جنسی رسیده، سبک زندگی غربی برای او جذاب و مستعد انواع نافرمانی‌های مدنی است... بنابراین به نظر می‌رسد امروز مهمتر از فضای مجازی و پلتفرم‌ها، این بازی‌های رایانه‌ای هستند که شخصیت نوجوان ایرانی را شکل می‌دهند. ⛔ در این میان، نکته دردآور سهم تقریبا هیچ مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازار گیمرهای داخلی‌ست و البته نظارتی که متاسفانه بر فعالیت گیم‌نت‌ها و بازی‌های دیجیتال وجود ندارد... 🌐 با آرمان‌شَھر همراه باشید: @armanshahr_ir
🔰 * من_حریف_توام * ویژه مربیان کانون‌های تربیتی نخبه‌پرور با محوریت: تربیت نوجوان انقلابی برای عرصه‌های واقعی 📎بهمراه آموزش طراحی بوم ایده‌پردازی 📍با حضور اساتید حوزه کنشگری نوجوان 🗓 ۲۹_۲۷ بهمن‌ماه، تهران 📞جهت ثبت نام و دریافت راهنمای رویداد به شناسه‌ زیر در پیام‌رسان بله پیام بدهید. @rohama1401 🆔 @farzandanerouhollah
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📜 | در عمری که دارید چند ساعت فکر کردید که چه‌قدر می‌ارزید؟ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ 📱 @mesbahyazdi_ir
دوست خوبم سلام می‌خواهم یک کتابخانه به تو هدیه دهم. با این لینک می‌توانی یک ماه، تمام کتاب‌های کتابخانهٔ اشتراکی «بی‌نهایت» را رایگان بخوانی. این کتابخانه بیش از ۳۰ هزار کتاب الکترونیکی و صوتی دارد و همیشه همراهت است. به نظرم تجربهٔ جالبی است. پیشنهاد می‌کنم امتحانش کنی. راستی! پس از ثبت‌نام در طاقچه می‌توانی با کد OFF40 اولین کتاب صوتی‌ یا الکترونیکی‌ات را با ۴۰٪ تخفیف بگیری. http://www.taaghche.com/invitation/edq2576367
هدایت شده از پژوهش و فناوری
🔴فهرست هزار اثر عرضه شده در نمایشگاه، در ۱۵ رشته تخصصی 🔴@research_hu
هدایت شده از پژوهش و فناوری
اولین نمایشگاه آثار منتخب علوم انسانی – اسلامی.pdf
4.06M
🔴فهرست هزار اثر عرضه شده در نمایشگاه، در ۱۵ رشته تخصصی 🔴@research_hu
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش درمان دوستی‌های افراطی در بچه‌ها! 🔻 عمده کسانی که دچار دوستی‌های افراطی می‌شوند، معمولا افراد منزوی هستند که در ارتباط گیری ضعیف هستند اما یک نفر در این میان با آنها ارتباط می‌گیرد و این باعث می‌شود جذب او شوند و آنقدر روی دوستی با آن فرد می‌ماند که اصطلاحا یکتا پرست می‌شوند. ✴️ راه درمان این دوستی‌های افراطی این است که آنها را به تکثر بیندازیم. بچه‌هایی که فقط یک دوست صمیمی دارند دچار چنین دوستی‌هایی می‌شوند. 🔹 اما بچه‌هایی که دوستان متعدد دارند و کارهایشان را با افراد مختلف انجام می‌دهند، در معرض این آسیب نیستند. ♨️ لذا درمان دوستی‌های افراطی این است که در حلقه‌های دو نفره دوستی، افراد جدید را وارد کرد و فعالیت‌های دو نفره را کم کرد. ☑️ حتی بین مربی و متربی اگر دیده می‌شود که به مرید و مراد بازی کشیده شده است باید برای برخی فعالیت‌ها، مربی دیگری را به آن فرد معرفی کرد تا وابستگی‌های افراطی کم شود. "دکتر سجاد مهدی زاده" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ 🔸تهیه شده درمرکزتربیت مربی کرامت 🔗 بله / اینستاگرام / ایتا / تلگرام / گپ / سروش / آی گپ / آپارات/ روبیکا@keraamat_ir
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
✨در دنیای کنونی چالش‌های جدید و روزافزونی در زمینۀ مفاهیم بنیادینی ازجمله معنا و ارزش زیستن و همچنین در زمینۀ روابط انسان با خداوند، خود، دیگران و طبیعت اطراف به‌وجود آمده است؛ لذا نیاز به معنویت و سلامت معنوی هرچه بیشتر قرار گرفته و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها و گمشده‌های انسان امروزی یاد می‌شود. با این وجود علی‌رغم سابقه‌ای به قدمت پیدایش ادیان الهی، به‌ویژه دین اسلام و معنویت عمیق نهفته در آن، هنوز هم محققان براساس نوع جهان‌بینی خود، تعاریف متفاوتی از معنویت و راهکار رسیدن به سلامت معنوی ارائه می‌دهند و شیوۀ صحیح ارائۀ مراقبت معنوی به‌صورت حرفه‌ای و با رویکردی درمان‌گرانه مدون نشده است. ✨ بیماران، خصوصاً مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، مهم‌ترین افرادی هستند که به دریافت مراقبت معنوی نیاز دارند؛ لذا ارائۀ مراقبت معنوی به‌صورت حرفه‌ای و مبتنی بر اصول مداخلات روان‌شناختی، در زمینۀ مراقبت تسکینی از بیماران صعب‌العلاج، اهمیت دوچندان دارد. به‌همین‌منظور و باتوجه‌به کمبودهای متعدد در این زمینه، بستۀ جامعی درخصوص اصول و راهکارهای ارائۀ مراقبت معنوی تهیه شده است. 🎁 بستۀ مراقبت معنوی شامل شش کتاب و پانزده سی‌دی صوتی و تصویری است که با مشارکت یک تیم چندتخصصی در علوم دینی، انسانی و روان‌پزشکی تألیف و آماده شده است. مخاطب این مجموعه بالینگران و پژوهشگران و بیماران هستند و هدف از آن ارائۀ تعریفی جامع از معنویت و سلامت معنوی و مراقبت معنوی و ارائۀ راهکارهای علمی و کاربردی برای مراقبت معنوی به‌صورت فردی یا گروهی و همچنین ارائۀ دستورکارهایی مخصوص بیماران است. این مجموعه عبارت‌اند از: ۱. . در این کتاب، مبانی معنویت و تفاوت تعاریف آن در جهان‌بینی‌های گوناگون، مراقبت معنوی و سلامت معنوی، شرایط ارائه‌‌دهنده و گیرندۀ مراقبت معنوی، و شیوۀ حرفه‌ایِ مداخلۀ معنوی مبتنی بر اصول روان‌شناختی شرح داده شده است. ۲. . این کتاب شامل سیصد سؤال و نیاز معنوی است که در طول کار بالینیِ طولانی‌مدت، ازطریق مصاحبه با بیماران، جمع‌آوری شده است. گفتنی است این دو کتاب مخصوص بالینگران و پژوهشگران نگاشته شده است و محتوای کتاب چرا من می‌تواند موضوع پژوهش‌های متعدد قرار گیرد. ۳. . در این کتاب مهارت‌های معنوی برای مقابله با بیماری بیان شده و مخصوص بیماران و اطرافیان و ارائه‌کنندۀ مراقبت معنوی است. ۴. . در این کتاب اذکار و دعا‌های کوتاه برای امیدبخشی و تقویت مهارت معنوی در بیماران آمده است. ۵. . در این کتاب بعضی ادعیه با نگاهی روان‌شناختی برای پاسخ‌گویی به نگرانی‌های بیماران و تغییر نگرش آنان به زندگی گزینش شده است. ۶. . این کتاب شامل پرسش و پاسخ‌های فقهی مخصوص مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج است و سؤالات آن براساس تجربه‌های بالینی انتخاب شده است. 👇
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
✨موضوع مراقبت معنوی بیماران صعب العلاج به علت کثرت کمی بیماران و چالش های کیفی پیش روی آن برای بیمار و همراه اهمیت بسیاری پیدا میکند…
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
چرامن.pdf
3.14M
🎁 دانلود رایگان کتاب ارزشمند ✨این کتاب شامل سیصد سؤال و نیاز معنوی است که در طول کار بالینیِ طولانی‌مدت، ازطریق مصاحبه با بیماران، جمع‌آوری شده است. گفتنی است این دو کتاب مخصوص بالینگران و پژوهشگران نگاشته شده است و محتوای کتاب چرا من می‌تواند موضوع پژوهش‌های متعدد قرار گیرد.
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
درآمدی-بر-مراقبتهای-معنوی.pdf
1.67M
🎁📗 دانلود رایگان کتاب ارزشمند . در این کتاب، مبانی معنویت و تفاوت تعاریف آن در جهان‌بینی‌های گوناگون، مراقبت معنوی و سلامت معنوی، شرایط ارائه‌‌دهنده و گیرندۀ مراقبت معنوی، و شیوۀ حرفه‌ایِ مداخلۀ معنوی مبتنی بر اصول روان‌شناختی شرح داده شده است.
هدایت شده از اسناد مراقبت معنوی
✨چند سند برای آشنایی بیشتر با و نقش و آموزش دیده در یک کانال خصوصی آرشیو شده که جهت جلوگیری از شلوغی و کثرت مطالب لطفا از لینک زیر دریافت فرمایید. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3236495548C0ccc63109e
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
✅ گروه آینده‌پژوهی فکری و فرهنگی جهان پژوهشکده بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام برگزار می کند: 🔵 موضوع: «فنون کاربردی سازی آموزه های دینی در مراقبت معنوی بیماران» 🎙ارائه دهنده: جناب آقای دکتر محمدمهدی احمدی فراز (عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات معنوی و مدیر گروه معنویت کاربردی) ⏰ زمان: سه شنبه، 29آذر 1401، ساعت 8 تا 11:30 🏢مکان: بلوار مدرس، نبش مدرس1، ساختمان مرکزی جامعه المصطفی، طبقه اول، سالن جلسات ◀️ به شرکت کنندگان تقدیم می شود. ◀️ علاقمندان جهت ثبت نام به شماره 09156529859 و 09352604485 پیام ارسال نمایند. 💠پژوهشکده بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/1098711168C2667dfca93
مادر که زهرا و پدر که علی باشد ؛ غربت ارثیه ی فرزندان میشود ... همچون گذشته ؛ فریاد بندگی میزنند اما مردمانِ همیشه ناشکرِ تاریخ دست و دلبازانه امامشان‌ را روانه ی غربت میکنند ... میدانید باب الحوائج با تمام وجود لعنشان میکنم چگونه توانستند چشم به روی نگاه کریم و خیرخواهانه ی شما ببندند و ناسزا ترین هارا نصیب شما کنند ؟! ... لعن میکنم اما وجودم از ترس می‌لرزد ..‌ مبادا من نیز فریب خورده ی دنیا شوم و چشم بر غریبی امامم ببندم ! مبادا سالها بعد مرا لعن‌ کنند که نگه دار آخرین ذخیره ی امیرالمومنین نبوده ام ! شما باب الحوائجید آقا جان .‌.. برای عاقبت بخیر شدنم ‹امن یجیب› بخوانید بخوانید که امیدی به سربه راه شدنِ این منِ مغرور نیست جز با دعای خیر شما موسی بن جعفر 🖤 🌿 رسانه سید مرتضی را دنبال کنید ⊹‌‌ ⎙ㅤ    ⌲ ˢᵃᵛᵉ    ˢʰᵃʳᵉ ⊹🖇️ⓙⓞⓘⓝ↴ ⤷https://eitaa.com/joinchat/3272671410C8a5d9f54ae
✨انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر فرزانه انقلاب، به دلیل گرانی کاغذ و برای دسترسی آسان مخاطبان، کتاب‌هایش را به رایگان روی اینترنت قرار داد. http://www.book-khamenei.ir/index.aspx?&siteid=1&pageid=206 🌷@Asarhazratagha🌷
4_163734564324245807.mp3
8.38M
صید بی بال و پر السلام علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر 🥀 امام موسی کاظم ----------------
😭😭😭😭😭💔💔💔💔 «المعذب فی قعر السجون» صلی الله علیک یا موسی بن جعفر شهادت امام کاظم علیه السلام تسلیت🏴🏴🏴 ✨ ‏امام موسی کاظم علیه السلام‏ فرمودند: 🔺وَ إِذَا خَرَّ بِكَ أَمْرَانِ لَا تَدْرِي أَيُّهُمَا خَيْرٌ وَ أَصْوَبُ، فَانْظُرْ أَيُّهُمَا أَقْرَبُ إِلَي هَوَاكَ فَخَالِفْهُ، فَإِنَّ كَثِيرَ الصَّوَابِ فِي مُخَالَفَةِ هَوَاكَ. 🔺وقتی مواجه با دو کار شدی و نمی‌دانی کدام‌یک بهتر و عالی‌تر است ببین به کدام‌یک میل بیشتری داری مخالفت با همان کار کن، زیرا اغلب کارهای شایسته بر خلاف هوای نفس است. 📗بحار الانوار، ج ۷۵، ص: ۵۳ منم 😢
📚 جا گرفتن در مسجد 💠 سؤال: کسی که در صف نماز جماعت، سجاده می‌گذارد و مثلا برای وضو گرفتن می رود، آیا حق او نسبت به آن مکان، تا شروع نماز است یا تا وقتی که امام جماعت به رکوع می‌رود؟ ✅ جواب: حق او تا زمان شروع نماز جماعت، باقی است. 🆔 @leader_ahkam
حضرت آقا امروز فرمودند: پیام ملت ایران در این ۲۲ بهمن، حمایت کامل از انقلاب اسلامی و از نظام جمهوری اسلامی بود. البته صداهای مخالف و معارضی هم وجود دارد و داشت و دشمنان - امپراطوری رسانه‌ای دنیا که دست صهیونیست و آمریکایی‌هاست - سعی می‌کنند صدای آن‌ها را غلبه بدهند اما نه؛ بر صدای دیگران غلبه کرد ... 👌👌
🔴 نِق زدن ممنوع!! چقدر این جملات مهم بودند. بخوانیم 👇👇 🔻 ما پیشرفت کردیم اما آیا در کنار این پیشرفت‌ها، ضعف نداریم؟ چرا. کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست، بعضی‌هایش را مردم احساس می‌کنند. گرانی هست، تورم هست، این ضعف است. کاهش ارزش پول ملی هست. این‌ها ضعف است. این‌ها را داریم ما، ضعف‌های دیگری را هم داریم در بخش‌های مختلف. 🔹 ضعف‌ها وجود دارد منتها ما دو جور می‌توانیم به مسئله نگاه کنیم. درست توجه بفرمایید توجه کنند. یک طرف پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها، دستاوردهاست یک طرف هم ضعف‌هاست. دو جور میشود نگاه کرد. یک جور این است که نگاه کنیم به دستاوردها بفهمیم که ما توانش را داریم. بگوییم خیلی خب. با همان همتی که این‌ها را به دست آوردیم این ضعف‌ها را هم با همان همت برطرف خواهیم کرد. این نگاه، است. 🔹 یک نگاه دیگر این است که نگاه کنیم به ضعف‌ها بگوییم آقا فایده‌ای ندارد. نگاه کن، ببین چه ضعف‌هایی داریم ما. فایده ندارد نمی‌شود کاری کرد. یا بنشینیم دست روی دست بگذاریم یا یا فریاد بزنیم یا ضعف‌ها را با صدای بلند چند برابر بزرگ کنیم. این نگاه، است. 🔹 بله ضعف هست منتها شما با نگاه انقلابی به ضعف‌ها نگاه کنید چرا با نگاه ارتجاعی نگاه می‌کنید؟!! 👈 ... 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
مدل رسیدن به مبتنی بر بر اساس رویکرد درمان معنوی خداسو 🔺تفاوت شادی زودگذر ورزشی و شادی پایدار با استمداد از علیهاالسلام 💐 🔺اگر شادی امری درونی و ذاتی است و طبق تعالیم دینی، انسان تحت حمایت خداوند است پس سئوال اصلی این است که چرا انسان دچار رنج می شود؟ 🔹وقتی انسان نمی‌تواند برای حوادث منفی زندگی خود معنایی پیدا کند؛ دچار غم و رنج می‌شود. طبق آیات ابتدایی سوره شمس، هر چیزی که با فطرت انسان سازگار نباشد، مانعی برای رسیدن او به شادی است. 🔹ریشه‌های رنج در کودکی : تروما و حوادث زندگی یکی دیگر از عواملی است که سبب می‌شود انسان در کودکی از شادی فاصله بگیرد. هرقدر تجربه این حوادث بیشتر باشد و فرد نتواند این حوادث را معنا کند، به سمت ناراحتی و آشفتگی می رود. در برابر آن هرقدر انسان بتواند شاکر خداوند باشد، معنای دیگر به حوادث زندگی خود می‌دهد. 🔺طبق درمان معنی خداسو که می‌گوید درون انسان دو سازه شخصیتی قلب و عقل وجود دارد، می‌توان گفت که افراد شاد، از دلبستگی صحیح برخوردارند و در عین حال عقل و ذهن آنها آزاد است. آیات آيات ۱۷ و ۱۸ سوره مباركه زمر؛ «فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِينَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ» به همین مطلب اشاره دارد. 🔹شخص یا موضوعی که باید قلب به آن دل بستگی پیدا کند، باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ این موضوع حتی در رابطه فرزند با مادر و پدر هم وجود دارد. یعنی هرقدر رابطه دل‌بستگی صحیح کودک به والدین درست شکل بگیرد، او در حوادث آینده از استحکام عاطفی بالاتری برخودار است که اصطلاحا از آن به «استحکام معنوی» یاد می‌شود. 🔺اگر بین قلب و عقل گسست ایجاد شود، عقل که وظیفه تشخیص را دارد، از دسترس قلب خارج می شود. این مسئله را ما درمان هم می توانیم ببینیم که قلبی که از عقل فاصله می گیرد، به هر چیزی چنگ می‌زند تا شادی و معنابخشی را برای خودش ایجاد کند و حال شخص بد و بدتر می شود و خود را با شادی‌های زودگذر مشغول می‌کند. 🔹 اعتقاد ما (دکتر جان بزرگی) بر این است اگر جایی که قلب خالی می‌شود ولی خداوند را داشته باشد، امکان ندارد چیزی این قلب را از شادی خالی کند. بر این اساس است که به هر چیزی جز خداوند دل ببندیم، احتمال افول و نابودی آن است که در این رابطه تحقیقات مختلفی در دانشگاه‌های دنیا انجام شده است. 🔹«شادی پایدار» زمانی است که کاری را با انگیزه بالا شروع می‌کنیم و یقین داریم که به هدف می‌رسیم. سرزندگی و رضایت دو عامل مهم در شادی است که به ترتیب در ابتدای عمل و انتهای عمل قرار می‌گیرند. می توان گفت که سرزندگی به نیت عمل و رضایتمندی به هدف عمل مربوط است و در این مدل است که شادی پایدار ایجاد می شود. 🔺زمانی که عمل بین مبدا و معاد یا بین نیت و هدف تنظیم شود، انگیزه و رضایت هم بالا می‌رود. قلب ما مانند یک ظرف شیشه‌ای است که می‌تواند با هر ضربه‌ای بشکند اما تنظیم عمل بین نیت و هدف با رویکرد خداسو، استحکام لازم را به انسان می‌دهد و او را به وحدت درونی می‌رساند. 🔹شیوه‌های مختلف معنادهی در انسان‌ها : نخستین شیوه معنادهی را می‌توان در کودکان مشاهده کرد. کودکان در ابتدا با احساس و لذت خود به زندگی معنا می‌دهند. در مرحله دوم، انسان با کمک صرف استدلال و منطق بین پدیده‌ها معنا می‌دهد و این در معنویت سکولار مشاهده می‌شود. در وهله بعدی و در بالاترین سطح انسان از طریق معنویت به پدیده‌ها معنا می‌دهد و ظرف معنادهی خود را بین مبدا و معاد تعریف کند، ظرف وجودی ما به مستحکم‌ترین حالت ممکن می‌رسد. در این حالت حتی اگر اتفاق بدی برای انسان بیافتد، باز هم انسان استحکام خود را از دست نمی دهد. 🔺در ماجرای کربلا، نمونه اعلای این استحکام را می‌توان در رفتار (سلام الله علیها) مشاهده کرد که در برابر بالاترین و شدیدترین مصائب، باز هم شاکر خداوند بودند و به فرموده ایشان، جز زیبایی چیزی ندیدند. 🔹تفاوت شادی ایجاد شده در اثر و ... با شادی پایدار : این درست که برخی از فعالیت ها مانند تفریح، ورزش و ... می‌تواند باعث شادی شود اما بحث بر سر ماندگاری آن است. در این نوع فعالیت‌ها اگر بین این عمل ورزشی فاصله ایجاد شود، شادی هم گذرا است اما در معنادهی، پایداری و استحکام معنوی ما بالا می‌رود. 🎙دکتر جان بزرگی https://eitaa.com/joinchat/3214344369Cface493bd3
عمری زدیم از دل صدا باب الحوائج را خواندیم بعد از ربنا باب الحوائج را روزی ما کرده خدا باب الحوائج را از ما نگیرد کاش "یا باب الحوائج" را ✨قالَ الكاظِم عليه السلام: 🔺مَنْ سَرَّ مُؤْمِنا فَبِاللّه بَدَءَ وَبِالنَّبِىِّ صلي الله عليه و آله ثَنّى وَبِنا ثَلَّثَ. 📗بحارالانوار، ج 71 ص 314 🔺امام كاظم عليه السلام به على بن يقطين فرمود: هر كس مؤمنى را شاد سازد، اوّل خدا را شاد كرده است، دوّم پيامبر خدا صلي الله عليه و آله را، و در مرحله سوّم، ما را شاد کرده است. ✨سَمِعتُ أبَا الحَسَن عليه السلام يَقُول: 🔺اِنَّ لِلّهِ عِبادا فىِ الأَرْضِ يَسْعَوْنَ فىحَوائِجِ النّاسِ هـُمُ الاْمِنُونَ يـَوْمَ القِيـامَةِ. 📗وسائل الشيعه، ج 11 ص 582. 🔺معمّر بن خلاد گويد شنيدم كه امام كاظم عليه السلام مى فرمود: خـداوند را در روى زمين بندگانى است كه در تأمين نيازهاى مردم مى كوشند. آنـان در روز قيـامت، ايمـن اند. 🌷🇮🇷🌷