eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.4هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛اسباب هلاکت اقوام گذشته📛 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 1⃣ قوم نوح ✅ (بی بصیرت و توسط سیل هلاک شدند) وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عَامًا فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻧﻮﺡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻗﻮﻣﺶ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﭘﺲ ﻧﻬﺼﺪ ﻭ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭﻧﮓ ﻛﺮدﺳﺮﺍﻧﺠﺎم طوﻓﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻓﺮﺍ ﮔﺮﻓﺖ .(عنکبوت١٤) 2⃣ قوم حضرت هود(عاد) ✅ (عنود و توسط تند باد هلاک شدند) وَأَمَّا عَادٌ فَأُهْلِكُوا بِرِيحٍ صَرْصَرٍ عَاتِيَةٍ ﻭ ﺍﻣﺎ ﻗﻮم ﻋﺎﺩ ﺑﺎ ﺗﻨﺪﺑﺎﺩﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺮﺩ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﮔﺮ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪﻧﺪ ،(حاقه٦) 3⃣ قوم حضرت صالح(ثمود) ✅ (رفاه زده و توسط صاعقه هلاک شدند) إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ صَيْحَةً وَاحِدَةً فَكَانُوا كَهَشِيمِ الْمُحْتَظِرِ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻳﻚ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﺮﮔﺒﺎﺭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ، ﭘﺲ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺎﻩ ﺧﺸﻜﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻏﻞ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺩﺭﺁﻣﺪﻧﺪ .(قمر٣١) 4⃣قوم حضرت شعیب(اصحاب ایکه)✅ (فساد اقتصادی و توسط صاعقه هلاک شدند) وَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا نَجَّيْنَا شُعَيْبًا وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِّنَّا وَأَخَذَتِ الَّذِينَ ظَلَمُوا الصَّيْحَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دِيَارِهِمْ جَاثِمِينَ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺭﺳﻴﺪ ، ﺷﻌﻴﺐ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺑﺎ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩﻳﻢ ، ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺳﺘﻢ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﺮﮔﺒﺎﺭ ﻓﺮﺍ ﮔﺮﻓﺖ ، ﭘﺲ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺟﺴﻤﻰ ﺑﻲ ﺟﺎﻥ ﺷﺪﻧﺪ .(هود٩٤) 5⃣ قوم حضرت لوط(لوط) ✅ (فساد اخلاقی و عذاب آنها زیر و رو شدن شهر و بارش سنگ بر سر آنها بود) فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِيَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهَا حِجَارَةً مِّن سِجِّيلٍ مَّنضُودٍ ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﻴﺪ ، ﺑﺎﻟﺎﺗﺮﻳﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻭﺗﺮﻳﻨﺶ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺳﻨﮓ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺳﻨﮓِ ﮔﻞِ ﻟﺎﻳﻪ ﻟﺎﻳﻪ ﻓﺮﻭ ﺭﻳﺨﺘﻴﻢ .(هود٨٢) 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️آزادی بیان مستبدان⛔️ در طول تاریخ بشریت، هیچ پیامبری نیامد مگر آنها مسخره اش کردند: 👈ما یاتیهم من رسول الا کانوا بهم یستهزئون ... 1⃣ نوح کشتی می ساخت و مردم مسخره میکردند: كُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُواْ مِنْهُ 2⃣ عده ای کنار پیامبر اکرم(ص) هم رد میشدند و مسخره اش کرده و می گفتند: این همونیه که خدا فرستاده!!؟: و اِذا رَاَوكَ اِن يَتَّخِذونَكَ اِلاّ هُزُوًا اَهذا الَّذى بَعَثَ اللّهُ رَسولا 3⃣ پیامبر(ص) معجزه می آورد و آنان(مشرکان) مسخره می کردند: و‌اِذا رَاَوا ءايَةً يَستَسخِرون 4⃣پیامبر آیه می خواند و آنان(مشرکان) مسخره می کردند: و قَد نَزَّلَ عَلَيكُم فِى الكِتبِ اَن اِذا سَمِعتُم ءايتِ اللّهِ يُكفَرُ بِها و يُستَهزَاُ بِها 5⃣ مسلمانان نماز می خواندند و آنان(مشرکان) مسخره می کردند: اذا نادَيتُم اِلَى الصَّلوةِ اتَّخَذوها هُزُوًا» تمام عمر مسخره می کنند، اما به محض اینکه وارد قبر شوند، حسرت عجیبی خواهند خورد که چرا مسخره کردم: ياحَسرَتى عَلى ما فَرَّطتُ فى جَنبِ اللّهِ و اِن كُنتُ لَمِنَ الساّخِرين 🛑🛑بدانیم، در دنیا و قیامت، مسخره گر سخت کیفر می‌شود. 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 کانال 👇 @Targomeh
🌹انواع دوست در قرآن🌹 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 1⃣ مگسی 🦗 لن یخلقوا ذبابا(حج ۷۳) ✴️روایت : مردم ۳ دسته اند : عالم و متعلم و مگسی که از این طرف به آن طرف میرود و حزب باد است (ارشاد ج ۱ ص ۲۲۷) ✔️نتیجه : همیشه نقطه ضعف ها رو میبیند . مگس همیشه روی چیز های بد مینشیند. 2⃣ مورچه ای 🐜 قالت نمله یا ایها النمل ادخلوا مساکنکم (نمل ۱۸) ✔️نتیجه: زندگی بدون رشد و تکامل . مورچه همیشه درجا میزند. 3⃣ عنکبوتی 🕷 کمثل العنکبوت(عنکبوت ۴۱) ✔️نتیجه: دوستی سست و بی ریشه 4⃣ زنبوری 🐝 ✅ اوحی ربک الی النحل(نحل ۶۸) ✴️روایت : شیعتنا بمنزله النحل(خصال ص ۶۲۵) ✅نتیجه دوستی زنبوری : یخرج من بطونها شراب ... فیه شفا للناس(نحل ۶۹) پر فائده و شفا هست و همیشه نقاط ضعف رو نمی بیند. 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟪🟪 🪴 > 🍁آسان گیرى در جعل احکام 🌀خداوند در احکام‌ و تکالیف دین‌ اسلام ، آسان‌ گرفته ؛ به‌صورتى که عمل به آن در توان مکلّفان است : « لایُکَلِّف اللّهُ نَفسا إلاّ وُسعَها .» ( بقره ۲۸۶ ) 🔸او از اراده خویش به و آسانگیری خبر داده و بر این اساس ،‌به کسانی که برای با زنان مومن و آزاد تمکّن مالی ندارند ، اجازه ازدواج با را داده است: * و م لم یستطع منکم طولا ان ینکح المحصنات المومنات فمن ما ملکت ایمانکم من فتیاتکم المومنات ...... * یرید الله ان یخفّف عنکم * ( نساء ۲۵ ، ۲۸ ) 🌀در جای دیگر فرموده است : آسانی را اراده کرده و سختی و را نخواسته است : * یرید الله بکم الیسر و لا یرید بکم العسر * ( بقره ۱۸۵ ) 🔸او در موارد و عذر ، کیفر بر را از بندگان برداشته است : * و ما کنّا معذّبین حتی نبعث رسولا * ( اسراء ۱۵ ) 🌀این ویژگی ( ) در جوهره همه آسمانی وجود دارد ؛ اما گاه در بعضی امتها برای و کیفر ، احکام سخت تشریع شده است ؛ برای مثال به دلیل ، رباخواری ، حرام خواری و مخالفت یهودیان با پیامبران ، هر ناخن دار سُم پهن مانند شتر ، هم چنین چربی گاو و گوسفند که غذای دلخواه آنان بود ،‌ بر آنان حرام شد . ( نسا ۱۶۰ و ۱۶۱ و انعام ۱۴۶ ) 🔸به نقلی ، بنی اسرائیل ، مردم کم درآمد را از خوردن پرندگان و چربی حیوانات می کردند ؛ بدین روی ،‌ همان ها بر آنان حرام شد . 🌀 کنونی نیز به گونه‌ای به این مطلب اشاره کرده ، مینویسد : با وجودی که نشخوار میکند ، اما تمام سم چاک نیست ، برای شما است . 🔸برخی از ادیان پیشین ، حتی بدون داشتن جنبه تنبیهی ، مشقت آور بوده است ؛ مانند وصال که چند شبانه روز پیوسته امسال ادامه می یافت . 🌀 در دین اسلام چه پیام آور آن رحمت للعالمین است ، و طاقت فرسا نیست . 🔸 درخواست همین مطلب را از سوی گزارش کرده است : * ربّنا و لا تحمل علینا اصرا کما حملته علی الّذین من قبلنا ربّنا و لا تحمّلنا مالا طاقة لنا به * ( بقره ۲۸۶) 🌀شاید این دین و لزوم انطباق آن با موقعیت های متفاوت در همه و نسلها دلیل آسان تر بودن احکام آن باشد . 🔸نمونه هایی از آنچه در ، نشان از آسان گیری خداوند در احکام دارد ، عبارتند از : ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
10.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۴ يَسْأَلُونَكَ مَاذَا أُحِلَّ لَهُمْ ۖ قُلْ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ ۙ وَمَا عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوَارِحِ مُكَلِّبِينَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَكُمُ اللَّهُ ۖ فَكُلُوا مِمَّا أَمْسَكْنَ عَلَيْكُمْ وَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهِ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ ﴿٤﴾ از تو می پرسند: چه چیزی بر آنان حلال شده؟ بگو: همه پاکیزه ها و شکاری که حیوانات شکاری که به آنها شکار کردن را تعلیم داده‌اید، در حالی که از احکام تذکیه ای که خدا به شما آموخته به آنها می آموزید، بر شما حلال شده است؛ بنابراین از آنچه آنان برای شما [گرفته اند و] نگاه داشته اند بخورید، و نام خدا را [هنگام فرستادن حیوان شکاری] بر آن بخوانید، و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا حسابرسی سریع است. (۴) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٤) شأن نزول: در بارۀ اين آيه شأن نزولهايى ذكر كرده‌اند كه مناسبتر از همه اين است: «زيد الخير» و «عدى بن حاتم» كه دو نفر از ياران پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بودند خدمتش رسيدند و عرض كردند: ما جمعيتى هستيم كه با سگها و بازهاى شكارى صيد مى‌كنيم، و سگهاى شكارى ما حيوانات وحشى حلال گوشت را مى‌گيرند، بعضى از آنها زنده به دست ما مى‌رسد و آن را سر مى‌بريم، ولى بعضى از آنها بوسيلۀ سگها كشته مى‌شوند، و ما فرصت ذبح آنها را پيدا نمى‌كنيم و با اين كه مى‌دانيم خدا گوشت مردار را بر ما حرام كرده، تكليف ما چيست؟ آيه نازل شد و به آنها پاسخ گفت. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 492 کانال 👇 @Targomeh
تفسير: صيد حلال -به دنبال احكامى كه در بارۀ گوشتهاى حلال و حرام در دو آيۀ گذشته بيان شد در اين آيه نيز به قسمتى ديگر از آنها اشاره كرده و به عنوان پاسخ سؤالى كه در اين زمينه شده است، چنين مى‌فرمايد: «از تو در بارۀ غذاهاى حلال سؤال مى‌كنند» (يَسْئَلُونَكَ ما ذا أُحِلَّ لَهُمْ) . سپس به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دستور مى‌دهد كه نخست به آنها «بگو: هر چيز پاكيزه‌اى براى شما حلال است» (قُلْ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباتُ) . يعنى تمام آنچه را اسلام تحريم كرده در زمرۀ خبائث و ناپاكها است و هيچ گاه قوانين الهى، موجود پاكيزه‌اى كه طبعا براى استفاده و انتفاع بشر آفريده شده است تحريم نمى‌كند. سپس به سراغ صيدها رفته، مى‌گويد: «صيد حيوانات صياد كه تحت تعليم شما قرار گرفته‌اند، يعنى از آنچه خداوند به شما تعليم داده به آنها آموخته‌ايد، براى شما حلال است» (وَ ما عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوارِحِ مُكَلِّبِينَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمّا عَلَّمَكُمُ اللّهُ) . حيوانى را كه سگها شكار مى‌كنند اگر زنده به دست آيد، بايد طبق آداب اسلامى ذبح شود ولى اگر پيش از آن كه به آن برسند جان دهد، حلال است، اگر چه ذبح نشده باشد. سپس در ذيل آيه اشاره به دو شرط ديگر از شرايط حليت چنين صيدى كرده، مى‌فرمايد: «از صيدى كه سگهاى شكارى براى شما نگاه داشته‌اند بخوريد» (فَكُلُوا مِمّا أَمْسَكْنَ عَلَيْكُمْ) . بنابراين، اگر سگهاى شكارى عادت داشته باشند قسمتى از صيد خود را بخورند و قسمتى را واگذارند، چنان صيدى حلال نيست و در حقيقت چنين سگى نه تعليم يافته است و نه آنچه را كه نگاه داشته مصداق «عليكم» (براى شما) مى‌باشد، بلكه براى خود صيد كرده است. ديگر اين كه «به هنگامى كه سگ شكارى رها مى‌شود، نام خدا را ببريد» (وَ اذْكُرُوا اسْمَ اللّهِ عَلَيْهِ) . و در پايان براى رعايت تمام اين دستورات، مى‌فرمايد: «از خدا بپرهيزيد، زيرا خداوند، سريع الحساب است» (وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ سَرِيعُ الْحِسابِ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 493 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 يَسَْألُونَكَ مَاذَآ أُحِلَّ لَهُمْ قُلْ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباَتُ وَمَا عَلَّمْتُم مِّنَ الْجَوَارِحِ مُكَلِّبِينَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَكُمُ اللَّهُ فَكُلُواْ مِمَّا أَمْسَكْنَ عَلَيْكُمْ وَاذْكُرُواْ اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهِ وَاتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَاب ِ 🍀 ترجمه: (اى پیامبر!) از تو مى پرسند: چه چیزى براى آنان حلال شده است؟ بگو: تمام پاكیزه ها براى شما حلال گشته است، و شكارى که حیوانات شکاری (سگ های شکاری) که به آنها شکار کردن را تعلیم داده اید و از آنچه خداوند به شما آموخته، به آنها یاد مى دهید. پس، از آنچه براى شما نگه داشته اند بخورید و نام خدا را بر آن یاد کنید و خداوند را تقوا پیشه کنید، كه خداوند سریع الحساب است. 🌷 : از تو مى پرسند 🌷 : تمام پاکیزه ها 🌷 : جمع «جارحة»، از ریشه ى «جَرْح»، به دو معناى كسب و زخم به کار مى رود. به حیوان شکارچی، جارحه گویند، چون شكار را زخمى مى كند، یا آنكه براى صاحبش، شكارى كسب مى كند. 🌷 : تربیت کنندگان سگ 🌷 : نگه داشتند 🌷 : ياد کنید 🔴 : درباره اين آيه شأن نزول هايى ذكر كرده‌ اند كه مناسب تر از همه اين است: زيد الخير و عدى بن حاتم كه دو نفر از ياران پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم بودند خدمتش رسيدند و عرض كردند: ما جمعيّتى هستيم كه با سگ ها و بازهاى شكارى صيد مى ‌كنيم، و سگ هاى شكارى ما ، حيوانات وحشى حلال گوشت را مى ‌گيرند، بعضى از آنها زنده به دست ما مى‌ رسد و آنها را مى کنیم، ولى بعضى از آنها به وسيله سگ ها كشته مى‌ شوند، و ما فرصت ذبح آنها را پيدا نمى ‌كنيم و با اين كه مى‌ دانيم خدا گوشت مردار را بر ما حرام كرده، تكليف ما چيست؟ آيه نازل شد و به آنها پاسخ گفت. 🌸 به دنبال احكامى كه درباره گوشت هاى و در دو آيه گذشته بيان شد در اين آيه نيز به قسمتى ديگر از آنها اشاره كرده و به عنوان پاسخ سؤالى كه در اين زمينه شده است، چنين مى ‌فرمايد: يَسَْألُونَكَ ماذا أُحِلَّ لَهُمْ: (ای پیامبر!) از تو می پرسند چه چیزی برای آنان حلال شده است؟ سپس به «صلّى اللّه عليه و آله و سلم» دستور مى ‌دهد كه نخست به آنها قُلْ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباتُ: بگو: تمام پاکیزه ها برای شما حلال گشته است. يعنى تمام آنچه را اسلام تحريم كرده در دسته پلیدی ها و ناپاكها است و هيچ گاه ، موجود پاكيزه ‌اى كه طبعاً براى استفاده بشر آفريده شده است تحريم نمى ‌كند. 🌸 سپس به سراغ رفته، مى‌ فرمايد: وَ ما عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوارِحِ مُكَلِّبِينَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمّا عَلَّمَكُمُ اللّهُ: و شکاری که حیوانات شکاری که به آنها شکار کردن را تعلیم داده اید و از آنچه خداوند به شما آموخته، به آنها یاد می دهید حلال است. حيوانى را كه سگ ها مى ‌كنند اگر زنده به دست آيد، بايد طبق آداب اسلامى شود ولى اگر پيش از آن كه به آن برسند جان دهد، حلال است، اگر چه نشده باشد. سپس در ذيل آيه اشاره به دو شرط ديگر از شرايط بودن چنين صيدى كرده، مى ‌فرمايد: فَكُلُوا مِمّا أَمْسَكْنَ عَلَيْكُمْ: پس از آنچه برای شما نگه داشته اند بخورید. 🌸 بنابراين، اگر سگهاى شكارى عادت داشته باشند قسمتى از خود را بخورند و قسمتى را واگذارند، چنان صيدى حلال نيست و در حقيقت چنين سگى نه تعليم يافته است و نه آنچه را كه نگهه داشته مصداق «عليكم» (براى شما) مى ‌باشد، بلكه براى خود صيد كرده است. ديگر اين كه به هنگامى كه سگ شكارى رها مى‌شود، نام را ببريد» وَ اذْكُرُوا اسْمَ اللّهِ عَلَيْهِ: و نام خدا را بر آن یاد کنید. و در پايان براى رعايت تمام اين دستورات، مى‌ فرمايد: وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ سَرِيعُ الْحِسابِ : و خداوند را پیشه کنید، که خداوند سریع الحساب است. 🔹 پیام های آیه 4 سوره مائده 🔹 ✅ ، پاسخگوى سؤال ها و نیازهاى طبیعى جامعه اند. ✅ ، به مسأله ى تغذیه اهمیّت داده است. ✅ هر غذایى كه شده، به خاطر پلیدى آشكار یا نهان آن است. ✅ اصل و قانون كلى آن است كه همه ى چیزهاى پاک و دلپسند، باشد. ✅ چون دینى فطرى است، آنچه را كه دل بپسندد و فسادى نداشته باشد حلال مى كند. ✅ ، منحصر به انسان نیست، حیوانات هم قابل تعلیم و تسخیرند. ✅ مقرّرات الهى در مصرف گوشت جلوه اى از تقواست. ✅ توجّه به و حسابرسى سریع الهى، یكى از انگیزه هاى تقواست. کانال 👇 @Targomeh