eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
📂📂 ❤️ > 👈 > 1. 💎روزه از نظر ، به روزه واجب، مستحب، حرام و مکروه قسمت مى‌شود. 🌹قرآن کریم به دو نخست اشاره دارد. 👈 ا. روزه در برخى و وضعیتها بر انسان مى‌شود. 1⃣روزه_ماه_رمضان: ☀️قرآن در آیه ۱۸۳ روزه را به شکل بر مسلمانان مى‌داند : * کُتِبَ عَلَیکُمُ الصّیام کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِن قَبلِکُم * 💎سپس در آیه پسین آن را به روزهای خاصی محدود می کند : * ایّامًا معدودات * ( بقره ۱۸۴ ) ☀️به نظر بیشتر مفسران و فقیهان ، مراد آیه روزهای ماه است که در آیه پسین به آن تصریح می شود : * شهر رمضان الّذی انزل فیه القران * ( بقره ۱۸۵ ) 💎 جمله * فعدّه من ایّام اُخر * در آیه ۱۸۵ بقره نیز که این ایّام را بر و ناتوان در روزهای دیگر لازم می شمرد ، بر روزه ماه رمضان دلالت دارد ، چنانکه جمله * شهر رمضان ..... فمن شهد منکم الشّهر فلیصمه * نیز بر روزه این ماه دلالت دارد . ☀️روایات متعدد از جمله از پیامبر صلی الله علیه و آله نیز که روزه یا روزه ماه رمضان در آن از اسلام شمرده شده ، بر وجوب روزه ماه رمضان دلالت دارد . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
24.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۵۸ أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْراهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَ يُمِيتُ قالَ أَنَا أُحْيِي وَ أُمِيتُ قالَ إِبْراهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ‌ آيا آن كس (نمرود) را كه خداوند به او پادشاهى داده بود، نديدى كه با ابراهيم درباره‌ى پروردگارش محاجّه و گفتگو مى‌كرد؟ زمانى كه ابراهيم گفت: خداى من كسى است كه زنده مى‌كند و مى‌ميراند، او گفت: من هم زنده مى‌كنم و مى‌ميرانم. ابراهيم گفت: خداوند خورشيد را از مشرق مى‌آورد، پس تو (كه مى‌گويى حاكم بر جهان هستى،) خورشيد را از مغرب بياور. (در اينجا بود كه) آن مرد كافر مبهوت و وامانده شد. و خداوند قوم ستمگر را هدايت نمى‌كند. کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٥٨) - 💠ابراهيم در برابر طاغوت زمان خود نمرود! به دنبال آيۀ قبل كه از هدايت مؤمنان در پرتو ولايت و راهنمايى پروردگار و گمراهى كافران بر اثر پيروى از طاغوت سخن مى‌گفت خداوند چند نمونه ذكر مى‌كند كه يكى از آنها نمونۀ روشنى است كه در اين آيه آمده و آن گفتگو و محاجّۀ ابراهيم قهرمان بت شكن با جبار زمان خود، نمرود است، مى‌فرمايد: «آيا نديدى (آگاهى ندارى) از كسى كه با ابراهيم در بارۀ پروردگارش محاجّه و گفتگو كرد» (أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْراهِيمَ فِي رَبِّهِ) . 💠و در يك جمله اشاره به انگيزۀ اصلى اين محاجه مى‌كند و مى‌گويد: «بخاطر اين بود كه خداوند به او حكومت داده بود» و بر اثر كمى ظرفيت از بادۀ كبر و غرور، سرمست شده بود (أَنْ آتاهُ اللّهُ الْمُلْكَ) . 💠 و چه بسيارند كسانى كه در حال عادى، انسانهاى معتدل، سربه راه، مؤمن و بيدارند اما هنگامى كه به مال و مقام و نوايى برسند همه چيز را به دست فراموشى مى‌سپارند و مهمترين مقدسات را زير پا مى‌نهند! 💠 و در ادامه مى‌افزايد: در آن هنگام كه از ابراهيم (ع) پرسيد خداى تو كيست كه به سوى او دعوت مى‌كنى؟ «ابراهيم گفت: همان كسى كه زنده مى‌كند و مى‌ميراند» (إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَ يُمِيتُ) . 💠 در حقيقت ابراهيم (ع) بزرگترين شاهكار آفرينش يعنى قانون حيات و مرگ را به عنوان نشانۀ روشنى از علم و قدرت پروردگار مطرح ساخت. 💠 ولى نمرود جبار، راه تزوير و سفسطه را پيش گرفت و براى اغفال مردم و اطرافيان خود «گفت من نيز زنده مى‌كنم و مى‌ميرانم» و قانون حيات و مرگ در دست من است (قالَ أَنَا أُحْيِي وَ أُمِيتُ) . 💠ولى ابراهيم (ع) براى خنثى كردن اين توطئه، دست به استدلال ديگرى زد كه دشمن نتواند در برابر ساده لوحان در مورد آن مغالطه كند، «ابراهيم گفت: خداوند خورشيد را (از افق مشرق) مى‌آورد (اگر تو راست مى‌گويى كه حاكم بر جهان هستى مى‌باشى) خورشيد را از طرف مغرب بياور» ! (قالَ إِبْراهِيمُ فَإِنَّ اللّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ) . 💠 اينجا بود كه «آن مرد كافر، مبهوت و وامانده شد» (فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ) . 💠 آرى! «خداوند قوم ظالم را هدايت نمى‌كند » (وَ اللّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظّالِمِينَ) . 💠و به اين ترتيب آن مرد مست و مغرور سلطنت و مقام، خاموش و مبهوت و ناتوان گشت و نتوانست در برابر منطق زندۀ ابراهيم (ع) سخنى بگويد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 233 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِى حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِى رَبِّهِ أَنْ ءَاتاَهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّىَ الَّذِى يُحْىِ وَيُمِيتُ قَالَ أَنَاْ اُحْىِ وَأُمِيتُ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِى بِالْشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِى كَفَرَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الْظَّالِمِينَ 🍀 ترجمه:آیا آن كسی (نمرود) را كه خداوند به او پادشاهى داده بود، ندیدى كه با ابراهیم درباره ى پروردگارش مجادله مى كرد؟ زمانى كه ابراهیم گفت:خداى من كسى است كه زنده مى كند و مى میراند، او گفت: من هم زنده مى كنم و مى میرانم. ابراهیم گفت: خداوند خورشید را از مشرق مى آورد، پس تو (كه مى گویى حاكم بر جهان هستى،) خورشید را از مغرب بیاور. آن مرد كافر مبهوت و وامانده شد. و خداوند قوم ستمگر را هدایت نمى‌كند. 🌺 در آیه ى قبل بیان شد كه خداوند ولىّ مؤمنان است و آنان را از تاریکی ها خارج و به سوى نور مى برد، این آیه و آیات بعد نمونه هایى از ولایت خداوند و بیرون آوردن از ظلمات به نور را مطرح مى‌كند. 📚 : نمرود از پادشاهان بابل بود و حكومت مقتدرانه اى داشت او با حضرت ابراهیم درباره ى خداوند مباحثه و مجادله كرد. وقتى حضرت ابراهیم گفت: پروردگار من آن است كه زنده مى‌كند و مى میراند، او گفت: من نیز زنده مى كنم و مى میرانم. سپس دستور داد دو زندانى را حاضر كردند، یكى را آزاد نمود و دیگرى را دستور داد بكشند. وقتى ابراهیم علیه السلام این سفسطه و مغالطه را مشاهده كرد كه این شخص چه برداشتى از زنده كردن و میراندن دارد و چگونه مى خواهد افكار دیگران را منحرف كند، فرمود: خداوند طلوع خورشید را از مشرق قرار داده است، اگر تو ادّعا دارى كه بر جهانِ هستى حكومت دارى و همه چیز در اختیار و تحت قدرت توست، خورشید را از مغرب بیرون بیاور!. آن موقع بود كه نمرود مبهوت ماند و پاسخى جز سكوت نداشت. 🔹 پيام های آیه258سوره بقره 🔹 🌷 در ابتدای آیه فرموده که به او پادشاهی داده بود. هركسی هرچه دارد از اوست. كافران نیز در دنیا از نعمت هاى خداوند بهره مند مى‌شوند، ولى از آن سوء استفاده مى‌كنند. مثل نمرود که در این آیه بیان شده است. 🌷 و مى‌تواند عامل استكبار وغرور گردد. 🌷 مغالطه و سفسطه، ترفند اهل باطل است. 🌷 حقّ، اگر منطقى ارائه شود، بر باطل پیروز و حاكم است. «فأت بها من المغرب فبهت الذى كفر» 🌷 در مباحثه ها از استدلال هاى فطرى، عقلى و عمومى استفاده كنید، تا مخالفِ لجوج نیز مقهور و مبهوت شود. «فبهت الذى كفر» 🌷 ظالم است، زیرا به خود ومقام انسانیّت ظلم كرده است. «لا یهدى القوم الظالمین» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ {یَا بُنَیَّ! إِنَّهَا إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ، فَتَکُن فِی صَخْرَةٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ، یَأْتِ بِهَا اللهُ، إِنَّ اللهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ} ای پسرم❗️ اگر به اندازه‌ی سنگینی دانه‌ی خردلی کارِ نیک یا بد وجود داشته باشد، و در دلِ پاره سنگی،یا در گوشه‌ای از آسمانها و زمین قرار گیرد،خداوند آن را در روزِ قیامت برای حساب می‌آورد زیرا خداوند از اسرار دقیق باخبر و آگاه است. 😉 ؟ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖🌸اعجاز قرآن🌸📖 🥀🌴🥀🌴🥀🌴🥀 1⃣ امی بودن آورنده قرآن ✴️ وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ [ ﻗﺮﺁﻥ ] ، ﺗﻮ ﻫﻴﭻ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪﻱ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻰ ﻧﻮﺷﺘﻲ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﮔﺮﺍﻳﺎﻥ ﻳﺎﻭﻩ ﮔﻮ [ ﺩﺭ ﻭﺣﻲ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﺁﻥ ] ﺷﻚ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ،(عنکبوت٤٨) 2⃣ جاودانگی قرآن ✴️ وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَٰذَا الْقُرْآنُ لِأُنذِرَكُم بِهِ وَمَن بَلَغَ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ [ ﻛﻪ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﻧﺒﻮّﺕ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ] ﺑﻪ ﻣﻦ ﻭﺣﻲ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺷﻤﺎ ﻭﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻢ.(انعام١٩) 3⃣ جهانی بودن دعوت قرآن ✴️ تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﻜﻪ ﻓﺮﻗﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ ] ﺑﻪ ﺗﺪﺭﻳﺞ ﺑﺮ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ ، ﺗﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ .(فرقان ١) 4⃣ جامعیت احکام قرآن ✴️ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ ﻭ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ [ ﻗﺮﺁﻥ ] ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﻭ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺮ [ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﻫﻤﻪ ] ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ.(مائده ٤٨) [جامعیت قرآن بر کتب پیشین کانال 👇 @Targomeh
{أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ}🍃 ﺁﻳﺎ ﻣﺮﺩم ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ،ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ:ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ،ﺭﻫﺎ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ[ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺟﺎﻥ، ﻣﺎﻝ، ﺍﻭﻟﺎﺩ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ] ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻰﮔﻴﺮﻧﺪ؟؟؟🍃 رسیدن‌ به‌ اهداف‌ باید‌ امتحان‌ها‌ را‌ خوب‌ داد😉 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ی خصلته ربطی به پولداری نداره 🔰 اگه ده تومن داشتی به خودت یاد دادی از هزارتومنش بگذری، وقتی ی میلیاردم داشتی از صدملیونش میگذری 🔰اما اگه یاد نگرفتی بخشیدن رو، 💢 تمام دنیا هم مال تو بشه خسیسی وجودتو میگیره 💯 قرآن بود فارسی گفتما ببین👇👇 ✅قُل لَّوْ أَنتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي إِذًا لَّأَمْسَكْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنفَاقِ وَكَانَ الْإِنسَانُ قَتُورًا(اسرا 100) ╭─🍁🍂🍁🍂🍁🍂─╮ کانال 👇 @Targomeh
بعضی دعاها باید شرایطشون باشه وگرنه برآورده نمیشن مثل دعای حضرت ابراهیم: قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا« قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي» گفت خدایا از نسل من امامانی قرار بده قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ(بقره124) فرمود اگه نسل تو ظالم نباشن دعاتو برآورده میکنم ╭─🍁🍂🍁🍂🍁🍂─╮ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چرا نام حضرت علی علیه‌السلام در قرآن نیامده؟ 👈🏻در قرآن آیاتی وجود دارد که به گفته شیعه و اهل سنت جز بر علی‌ "علیه‌السلام "و ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام"، بر هیچ‌کس دیگری قابل انطباق نیست‌. مثل‌: 🔹آیه ولایت (مائده‌، ۵۵) 🔸آیه مباهله (آل‌عمران‌، ۶۱) و .. 🔺ولی به خاطر مصالحی نام ائمه‌ به‌ صراحت در قرآن نیامده است‌. 👈🏻محفوظ بودن قرآن از ، ناشی از تدابیر الهی است که یکی از آن همین است که در قرآن نام امامان را نیاورده این‌ یکی از تدابیری است که قرآن را از تحریف مصون و محفوظ داشته است 💢در قرآن تنها کلیات مسائل آمده و تبیین جزئیات آن به پیامبر واگذار شده است‌. 🔻 مصون ماندن قرآن از تحریف است. 🔆 آیاتی که در مورد فضائل اهل‌بیت عصمت و طهارت" علیهم‌السلام" نازل‌شده است دو گونه‌اند: 1️⃣آیاتی که در خصوص آنان است و شأن نزول آیه اهل‌بیت هستند. مانند سوره احزاب، آیه ۳۳ که به آیه تطهیر معروف است 2️⃣آیاتی که به نحو عمومی در منقبت انسان‌های صالح نازل شده، که اهل‌بیت" علیهم السلام" مصداق اکمل و اتم آن می‌باشند. مانند سوره بینه، آیه ۷ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«أَلَم تر أَنَّ الله یسبِّح له مَن فی السّموات و الأرض و الطّیرُ صافات کُلُّ قد علم صلاته و تسبیحه». (نور- آیه - 41 ) (ای پیامبر) آیا نمی‌بینی که هر کس در آسمانها و زمین است و پرنده‌ها در حالی که صف کشیده‌اند و در هوا پرواز می‌کنند، خدا را تسبیح می‌کنند؟ و هر یک از آنان می‌داند چگونه عبادت کند و تسبیح نماید خداوند را. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اگر کسی توانایی ندارد کاری بکند که باعث پاکی گناهانش بشود، زیاد بر محمد و آل او صلوات بفرستد! 🕋 إنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً احزاب: ۵۶ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ⚜ یکی از علمای یهود از امیر المومنین (علیه‌السلام) پرسید: ❓خدا کدام یک از مقامات پیامبران گذشته را به پیامبر شما داده است؟ حضرت فرمود: خدا مقامات بالاتر از مقامات پیامبران را به رسول اکرم داده است. ملائک در برابر حضرت آدم یک بار سجده کردند ولی خداوند می فرماید : 🕋«إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِی» احزاب/۵۶ پس خداوند در عالم جبروت صلوات فرستاده است ـ که آن جا فوق عالم ملائکه است ـ و ملائکه دائم بر پیامبر صلوات می فرستند. 👈این صلوات مستمر از سجده بر آدم بالاتر است. 🔰 صلوات ریشه ی گناه را در می آورد. از امام رضا(علیه‎السلام) این روایت نورانی نقل شده که اگر کسی توانایی ندارد که کاری بکند که باعث پاکی گناهانش بشود زیاد بر محمد و آل او صلوات بفرستد. «فإنها تهدم الذنوب هدما» [عیون اخبار الرضا]. 💢 صلوات همه ی عوالم وجودی انسان را تطهیر می کند.💢 🔰 در امت بنی اسرائیل شخصی بود که خودش و اجدادش مستجاب الدعوة بودند. خداوند برای آنها پیامبری فرستاد. بعد او هر چه دعا می کرد دعایش مستجاب نمی شد. او از پیامبر خواست که از خدا علت مستجاب نشدن دعایش را بپرسد. خداوند فرمود که پیامبر فرستاده ام، دیگر باید از طریق پیامبر بیایی. و باب های دیگر بسته شده است. وقتی خدا خلیفه می فرستد همه باید از آن باب بیایند. تا مقام تواضع در برابر معصوم در انسان پیدا نشود که تعبیر به سجده می شود، انسان نمی تواند وارد این وادی بشود. (مثل سجده ای که ملائک بر آدم کردند. ملائک بر آدم سجده کردند ولی او را که نمی پرستیدند. ملائک در مقابل خلیفه خدا مامور به سجده شدند) کانال 👇 @Targomeh
✨شكر مراحلى دارد. 🔸 گاهى با زبان است 🔹 گاهى با عمل. 🔺زمانی شکر واقعی را انجام داده ایم که هرآنچه از طرف خداوند برای ما فرستاده ودراختیار ما قرار گرفته است ،در راهی مصرف شود که خداوند آن را مقرر نموده است . ✅ هدف اصلی آفرینش نعمت های طبیعی هم بهره بردن انسانهای باایمان از آنهاست . سه آيه ی قبل خداوند میفرماید : ای مردم ! از آنچه در زمين است بخوريد. 👈در اين آيه مى‌فرمايد: 💯 اى مؤمنان! از نعمت‌هاى دلپسندى كه براى شما روزى كرده‌ام بخوريد. 🔅شايد در اين اختلاف تعبير، رمزى باشدو هدف اصلى، رزق‌رساندن به مؤمنان است، ولى ديگر مردم هم در كنار آنها بهره‌مى‌برند.🔅 یک مثال بزنیم برای نزدیک شدن به ذهن ،باغبانی را در نظر بگيريم که برای رشد درختان و گلها زمين های خود را آبیاری می‌کند، هدف اصلی باغبان رشد گلها و درختان باغش هست ولی دراین بین علف های هرز هم به یک نوایی می رسند . از طرف دیگر 👈شايد بتوان گفت كه از هركس توقّع خاصّى است 🔸. از مردم عادّى، توقّع آن است كه پس از خوردن، دنبال گناه و وسوسه‌هاى شيطان و فساد نروند؛ 🕋 «يا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا ... وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ» 🔸 ولى از اهل ايمان اين توقّع است كه پس از خوردن، به دنبال عمل صالح و شكرگزارى باشند. 🕋«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا ... وَ اشْكُرُوا» و 🕋 «يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا ... وَ اعْمَلُوا صالِحاً» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱)4⃣0⃣1⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا وَ اسْمَعُوا وَ لِلْكافِرينَ عَذابٌ أَليمٌ‏. ۲)3⃣5⃣1⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ‏ ۳) 2⃣7⃣1⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ‏ ۴) 8⃣7⃣1⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى‏ بِالْأُنْثى‏ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخيهِ شَيْ‏ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَليمٌ‏ ۵) 3⃣8⃣1⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ‏ ۶) 8⃣0⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ‏ ۷) 4⃣5⃣2⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ‏ ۸) 4⃣6⃣2⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذى‏ كَالَّذي يُنْفِقُ مالَهُ رِئاءَ النَّاسِ وَ لا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوانٍ عَلَيْهِ تُرابٌ فَأَصابَهُ وابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لا يَقْدِرُونَ عَلى‏ شَيْ‏ءٍ مِمَّا كَسَبُوا وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ‏ ۹) 7⃣6⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما كَسَبْتُمْ وَ مِمَّا أَخْرَجْنا لَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ لا تَيَمَّمُوا الْخَبيثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَ لَسْتُمْ بِآخِذيهِ إِلاَّ أَنْ تُغْمِضُوا فيهِ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَميدٌ ۱۰)8⃣7⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِيَ مِنَ الرِّبا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ‏ ۱۱) 2⃣8⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا تَدايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ وَ لْيَكْتُبْ بَيْنَكُمْ كاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَ لا يَأْبَ كاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَما عَلَّمَهُ اللَّهُ فَلْيَكْتُبْ وَ لْيُمْلِلِ الَّذي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَ لْيَتَّقِ اللَّهَ رَبَّهُ وَ لا يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئاً فَإِنْ كانَ الَّذي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفيهاً أَوْ ضَعيفاً أَوْ لا يَسْتَطيعُ أَنْ يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ وَ اسْتَشْهِدُوا شَهيدَيْنِ مِنْ رِجالِكُمْ فَإِنْ لَمْ يَكُونا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَداءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْداهُما فَتُذَكِّرَ إِحْداهُمَا الْأُخْرى‏ وَ لا يَأْبَ الشُّهَداءُ إِذا ما دُعُوا وَ لا تَسْئَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغيراً أَوْ كَبيراً إِلى‏ أَجَلِهِ ذلِكُمْ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَقْوَمُ لِلشَّهادَةِ وَ أَدْنى‏ أَلاَّ تَرْتابُوا إِلاَّ أَنْ تَكُونَ تِجارَةً حاضِرَةً تُديرُونَها بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُناحٌ أَلاَّ تَكْتُبُوها وَ أَشْهِدُوا إِذا تَبايَعْتُمْ وَ لا يُضَارَّ كاتِبٌ وَ لا شَهيدٌ وَ إِنْ تَفْعَلُوا فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ‏ ۱۲) 3⃣5⃣1⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ‏ 💠 در سوره بقره آیه ی ۴۵ شبیه همین سخن خداوند را داریم که به قوم بنی اسرائیل می فرماید : 🔅 دربرابر ناملایمات وسختی ها ،از صبرونماز یاری بگیرند.🔅 بطور کلی اگر هر محدودی متصل به یک قدرت نامحدودی نباشد ،زمان روبرو شدن با مشکلات از هم متلاشی می‌شود. در مورد انسان نیز به همین شکل هست ،انسان یک موجود محدود است ،که اگر متصل به قدرت نامحدود خداوند نباشد متلاشی می‌شود، حالا این اتصال به چه شکل به دست می آید ؟🤔 👈کسی که نماز را با توجه و حضور قلب بخواند،به معراج می رود .هرچه پرواز او بیشتر باشو و بالاتر رود ،دنیا ومشکلات و حتّی خوشی های او برایش کوچکتر می شود 👉 ۱۳)2⃣7⃣1⃣🕋 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ‌ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از نعمت‌هاى پاكيزه‌اى كه به شما روزى داده‌ايم بخوريد و شكر خدارا به جاى آوريد. اگر فقط او را پرستش مى‌كنيد. کانال 👇 @Targ0meh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 خدا در کدام سوره قرآن به حضرت علی(ع) اشاره می‌کند 🔰 خبر بزرگی که خداوند بشارت آن را می‌دهد/اهمیت شیعه مرتضی علی شدن کانال 👇 @Targomeh
🔴توفیق خواندن رو باید از خداوند بخواهیم. ✍امام على عليه السلام: بدانيد كه اين قرآن، خيرخواهى است كه خيانت نمی ورزد و راه‏نمايى است كه گم‏راه نمی كند و گوينده‏اى است كه دروغ نمى‏گويد. هيچ كس با اين قرآن نمى‏نشيند، مگر آن كه با افزايشى يا كاهشى، از نزدش بر می خيزد: افزايش در هدايت، يا كاهش در نابينايى [و گم‏راهى‏]. بدانيد كه هيچ كس، با برخوردارى از قرآن، فقير نيست، و هيچ كس با محروميت از قرآن، توانگر نيست. پس شفاى دردهاى خود را از قرآن بجوييد و در سختی ها و گرفتارى‏ هايتان، از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن ، درمان بزرگ‏ترين دردهاست و آن، درد كفر و نفاق و انحراف و گم‏راهى است... و بدانيد كه قرآن، شفاعت كننده‏ اى است كه شفاعتش، پذيرفته می شود و گوينده ‏اى ( شاكى و خصمى) است كه سخنش تصديق می شود. هر كس كه قرآن در روز قيامت، برايش شفاعت كند، شفاعت می شود و هر كس كه قرآن در روز قيامت، از او شكايت كند، محكوم میگردد. 📚نهج البلاغه، از خطبه ١٧۶ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂 نمازِ خوب بخوانید. 🍂 🔶.... وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَي عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ...... (/۴۵) ⚡️ترجمه : و نماز را به پادار، كه همانا نماز انسان را از فحشا و منكر باز مى دارد..... 💥نقش اصلاحى نماز در فرد و جامعه حدسى و پيشنهادى نيست، بلكه قطعى است. «اِنّ الصّلاة» (البته به شرطی که واقعا نماز باشد!) 🍁اگر نمازِ انسان، او را از فحشا و منكر باز نداشت، بايد در قبولى نماز خود شك كند. ✅مام صادق عليه السلام فرمود: هر كسى دوست دارد قبولى يا ردّ نمازش را بداند، ببيند نمازش او را از فحشا و منكر باز داشته است يا نه. 💫سپس امام عليه السلام فرمود: "فبقدر ما منعته قبلت منه" به اندازه اى كه نماز، انسان را از منكرات باز مى دارد، به همان اندازه قبول مى شود. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📂📂 ❤️ > 👈 > 1. > ...... ادامه 2⃣ : ☀️ یا که روزه ماه رمضان از او شده ، باید آن را در وقتی دیگر به جا آورد : * و من کان مریضًا او علی سفر فعدّه من ایّام اخر * ( بقره ۱۸۵ ) 💎برخی جمله * و لتکملوا العدّه * را نیز دلیل بر قضای ماه رمضان دانسته‌اند ؛ با این استدلال که خدا در این آیه مسلمانان را به کردن روزه های فوت شده شان میدهد . ☀️ روایاتی از صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام نیز بر قضای روزه ماه رمضان دلالت دارند ؛ 💎 اما آرای فقیهان درباره پیاپی بودن قضای روزه رمضان یا پراکنده بودن آن ، مختلف است . ☀️بیشتر فقیهان شیعه و اهل سنت به جا آوردن را به شکل جایز و انجام دادن در پی هم آن را شمرده اند . 💎دلیل اینان اولاً آیه یاد شده است که انجام دادن قضا در آن به گونه ای آمده و به تتابع مقید نشده است . ☀️ثانیاً روایات متعددی این امر را شمرده اند بر انجام دادن متوالی این روزها نیز به روایات اهل بیت استناد شده است . 💎 در مقابل ، برخی در هم بودن روزه این ایام را شمرده اند . ☀️دلیل برخی از ایشان بر ، قرائت ابن مسعود است که آیه ۱۸۵ بقره را با قید تلاوت می کرده است : * فعدّه من ایّام اُخر متتابعات * ؛ 💎 نیز اینکه تابع است و همانگونه که روزه ماه رمضان باید به صورت انجام شود ، قضای آن هم باید به شکل باشد . ☀️ معدودی از اهل سنت آیه * و سارعوا الی مغفره من ربّکم * ( آل عمران ۱۳۳ ) را نیز که به گرفتن در همه کارهای فرمان می دهد ، دلیل وجوب تتابع قضاء دانسته اند . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh