eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📃📃 🤕 -> روى دادهاى زمان احتضار -> 5. 🧚‍♂یکى از مهمّ زمان احتضار، ظهور فرشتگان و گرفتن جان محتضر ( ) به‌وسیله آن‌ها است ; حتى گفته شده: یکى از نام‌گذارى زمان قبل از مرگ به « احتضار »، فرشتگان در آن زمان‌است . 🧍 فرشتگان در امر تفریط و کوتاهی نمی‌کنند : * ...... حتّی اذا جاء احدکم الموت توفته رسلنا و هم لایفرطون * ( انعام ۶۱ ) 🧚‍♂مقصود از ، ضایع کردن ، غفلت ، یا ناتوانی است . 🧍توفّی به نیز نسبت داده شده است : * قل یتوفّکم ملک الموت الّذی وکّل بکم ..... * ( سجده ۱۱ ) 🧚‍♂قرآن ، گاهی احتضار مومنان و کافران را به صورت دو نقطه مقابل یکدیگر ، در کنار هم ذکر می‌کند تا برخورد فرشتگان با این دو گروه به گونه روشن‌تری بیان شود . 🧍در آیه ۲۸ نحل به احتضار ستمگران و آنها در آن زمان اشاره شده : * الّذین تتوفّهم الملائکه ظالمی انفسهم فالقوا السّلم ما کنّا نعمل من سوء بلی انّ الله علیم بما کنتم تعملون * 🧚‍♂ و در چند آیه بعد ، از احتضار همراه با درود و سخن رفته است : * الّذین تتوفّم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنّه بما کنتم تعملون * ( نحل ۳۲ ) 🧍 فرشتگان جان را با سختی ستانده و دست‌های خویش را برای عذاب آنها یا گرفتن می‌گشایند : * ولو تری اذ الظالمون فی غمرات الموت و الملائکه باسطوا ایدیهم اخرجوا انفسکم الیوم تجزون عذاب الهون ...... * ( انعام ۹۳ ) 🧚‍♂ فرشتگان به ستمکاران ( اخرجو انفسکم = جان‌هایتان را خارج کنید ) ، امری و به معنای قطع تعلق جان‌های آنان از بدن‌هایشان است ؛ زیرا مرگ و زندگی به دست نیست . 🧍در بیان مراد از این ، وجوه دیگری نیز گفته شده است . 🧚‍♂فرشتگان هنگام گرفتن جان و ، بر صورت‌ها و پشت‌های آنان می‌زنند : * فکیف اذا توفّتهم الملائکه یضربون وجوهم و ادبارهم * ( محمد ۲۷ ؛ انفال ۵۰ ) ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه۱۱۶و۱۱۷ وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ «انعام آیه 116» و اگر از بيشتر افراد روى زمين اطاعت كنى، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه مى‌كنند. زيرا آنان جز از گمان پيروى نمى‌كنند وآنان، جز به حدس و گمان نمى‌پردازند. ( ۱۱۶) إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ مَنْ يَضِلُّ عَنْ سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ «انعام آیه117» قطعاً پروردگار تو، خود به كسانى كه از راه او گمراه مى‌شوند، داناتر است و او به هدايت يافتگان (نيز) آگاه‌تر است. (۱۱۷) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آیه 116) انعام میدانیم آیات این سوره در مکه نازل شد و در آن زمان مسلمانان شدیدا در اقلیت بودند، گاهی اقلیت آنها و اکثریت قاطع بت پرستان و مخالفان اسلام، ممکن بود این توهم را برای بعضی ایجاد کند که اگر آیین آنها باطل و بی اساس است چرا این همه پیرو دارد و اگر ما بر حقیم چرا این قدر کم هستیم!؟ در این آیه برای دفع این توهم پیامبر خود را مخاطب ساخته، می گوید: «اگر از اکثر مردمی که در روی زمین هستند پیروی کنی تو را از راه حق گمراه و منحرف خواهند ساخت»؟ (وَ إِن تُطِع أَکثَرَ مَن فِی الأَرضِ یضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ). در جمله بعد دلیل این موضوع را بیان می کند و می گوید: «علت آن این است که آنها بر اساس منطق و فکر صحیح کار نمی کنند «راهنمای آنها یک مشت گمانهای آلوده به هوی و هوس و یک مشت دروغ و فریب و تخمین است» (إِن یتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِن هُم إِلّا یخرُصُونَ). کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آیه 117) انعام از آنجا که مفهوم آیه قبل این است که اکثریت به تنهایی نمی تواند راه حق را نشان دهد نتیجه آن، این می شود که راه حق را تنها باید از خداوند گرفت هر چند طرفداران راه حق در اقلیت بوده باشند. لذا در این آیه دلیل این موضوع را روشن می سازد که: «پروردگارت که از همه چیز باخبر و آگاه است و در علم بی پایان او کمترین اشتباه راه ندارد، بهتر می داند راه ضلالت و هدایت کدام است و گمراهان و هدایت یافتگان را بهتر می شناسد» (إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعلَمُ مَن یضِلُّ عَن سَبِیلِهِ وَ هُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدِینَ). کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ «انعام آیه 116» و اگر از بيشتر افراد روى زمين اطاعت كنى، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه مى‌كنند. زيرا آنان جز از گمان پيروى نمى‌كنند وآنان، جز به حدس و گمان نمى‌پردازند. جلد 2 - صفحه 539 وَإِنْ = و اگر تُطِعْ (طَوْع) = پیروی کنی (اطاعت کنی) از أَكْثَرَ = بیشتر مَنْ = مردم فِي = در الْأَرْضِ= روی زمین يُضِلُّوكَ = گمراه می کنند تو را عَنْ = از سَبِيلِ = راه اللَّهِ = خدا إِنْ = و آنها فقط يَتَّبِعُونَ(تَبِع) = پیروی نمیکنند إِلَّا = مگر الظَّنَّ = از حس و گمان وَإِنْ = و این نیست که هُمْ =ایشان إِلَّا = جز يَخْرُصُونَ(خَرْص)= گزاف و حدس سخن می‌گویند. [ يَخْرُصُونَ: به گمان حدس می‌زند ،گزافه می‌گوید، دروغ می‌گوید] 🎇💫🎇💫🎇💫 🔸نکته ها «خَرْص» به معناى تخمين و حدس است. چون بعضى از تخمين‌ها نادرست از آب در مى‌آيد، به معناى دروغ هم آمده است. «1» 🔹پیام ها ✅1- راه هدايت و راه قرآن ملاك است، نه راه مردم و اكثريّت. وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ‌ ... وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... ✅2- اكثريّت، دليل حقانيّت نيست. ملاك، حقّ است نه عدد، پس در پيمودن راه حقّ از كمى افراد نهراسيد. إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... ✅3- جلب نظر اكثريّت، گاهى به قيمت نابودى و انحراف خود انسان تمام مى‌شود. إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... يُضِلُّوكَ‌ (در راه خدا حركت كنيم هر چند خلاف رأى اكثريّت باشد) ✅4- اكثريّت، چنان جلوه‌اى دارد كه خدا پيامبر را هم از تبعيّت آن بر حذر مى‌دارد. «وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ» (انبيا بايد تابع وحى باشند، نه آراى مردم) ✅5- ريشه‌ى ضلالت‌ها، اعتماد به حدس وگمان است. «يُضِلُّوكَ‌- إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ» ✅6- اكثريّتى كه به جاى حقّ، در پى حدس و هوس باشند، قابل پيروى نيستند. إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... يُضِلُّوكَ‌ ... يَخْرُصُونَ‌ ✅7- در انتخاب راه، دليل وبرهان لازم است، نه حدس وگمان. إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَ‌ ... يَخْرُصُونَ‌ «1». تفسير نمونه. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ مَنْ يَضِلُّ عَنْ سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ «انعام آیه117» قطعاً پروردگار تو، خود به كسانى كه از راه او گمراه مى‌شوند، داناتر است و او به هدايت يافتگان (نيز) آگاه‌تر است. جلد 2 - صفحه 540 إِنَّ = مسلماً رَبَّكَ = پروردگار تو هُوَ = او أَعْلَمُ = بهتر می داند (داناتر است) مَنْ = چه کسی يَضِلُّ = منحرف و گمراه می‌شود عَنْ = از سَبِيلِهِ = راه او وَهُوَ = و او أَعْلَمُ = داناترست بِالْمُهْتَدِينَ = به راه یافتگان. [مُهتَدى: هدایت یابنده ، هدایت پذیر ] 🔸نکته ها «مَهدىّ»، يعنى كسى‌كه از ابتدا به هدايت الهى راه يافته است، مانند امامان معصوم عليهم السلام امّا «مهتدى» كسى است كه پس از ضلالت، هدايت شده باشد. «1» 🔹پیام ها ✅1- بشر نيز علم دارد، امّا تنها خدا اعلم است. «هُوَ أَعْلَمُ» (ضمير «هُوَ» ميان مبتدا و خبر نشانه‌ى انحصار است.) ✅2- تربيت، نياز به آگاهى عميق دارد. رَبَّكَ‌ ... أَعْلَمُ‌ ✅3- با تظاهر و نفاق، خود و ديگران را مفريبيم، كه خدا همه را بهتر مى‌شناسد. هُوَ أَعْلَمُ مَنْ يَضِلُ‌ ... ✅4- از اعلم پيروى كنيم، نه اكثريّت. وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ يُضِلُّوكَ‌ ... إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ‌ «1». تفسير اطيب‌البيان. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادم از بهشت بر روی کوه صفا «کوه ابوقیس» و حوا بر کوه «مروه» فرود آمدند. هنگامی که خداوند آدم و حوا را بر زمین فرود آورد به هیبت دو پرنده بودند که از ترس می لرزیدند، آدم که از بهشت رانده شد عریان بود تا اینکه خداوند اراده فرمود تا از برگ درختان بهشتی بر او جامه ای بپوشاند وقتی او بر زمین فرود آمد بوی خوش برگ درختان بهشتی در فضای زمین پیچید و بعد از آن تمام درختان معطر گشتند و اولین حیوانی که از آن برگ خورد آهو بود که باعث شد آن بوی خوش در جسم و خونش نفوذ کند و سپس در نافه اش جمع شود. پروردگار متعال به جبرئیل فرمود؛ من آدم و حوا را مورد رحمت خویش قرار دادم. پس توهم برایشان یکی از خیمه های بهشتی را بنا کن و جبرئیل نیز به فرمان پروردگار در همان مکانی که فرشتگان قبل از آدم خانه کعبه و ستونهای آن را بنا کرده بودند خیمه ای بنا کرد و ستون آن خیمه، شاخه ای از یاقوت سرخ بود که نور آن تمام کوههای مکه را روشن ساخت. خداوند هفتاد هزار فرشته را مأمور کرد تا از آدم و حوا بر روی زمین محافظت کنند، سپس جبرئیل به فرمان خدا با سنگ هایی که از کوه صفا و مروه و طور سینا و جبل السلام آورده بود، به ساخت خانه خدا مشغول شد. و به امر خدا نیز سنگهایی از کوه ابوقبیس به محل احداث خانه کعبه آورد. و هنگامی که کار ساخت خانه تمام شد، فرشتگان به طواف خانه خدا پرداختند و پس از آن آدم و حوا هفت مرتبه به دور خانه چرخیدند، خداوند دو نهال تاک از آسمان برای آدم فرو فرستاد و آدم آن دو نهال را در زمین کاشت. و آن هنگام که نهال ها به ثمر رسیدند، ابلیس دور آن دو نهال را دیواری کشید و ادعای مالکیت آنها را کرد. هنگامی که مشاجره آنها بالا گرفت، روح القدس به قضاوت میان آن دو آمد و به قضاوت پرداخت. او آتشی را به سوی تاکها پرتاب کرد که دو سوم از درخت انگور را سوزاند و هنوز ثلثی از درختان هنوز سرسبز بود. روح القدس گفت؛ آن قسمتی که سوخت، سهم ابلیس بود و مابقی سهم آدم می باشد. بعد از نزول آدم و حوا بر روی زمین خداوند دانه های انواع گیاهان را بر آدم از بهشت فرستاد و دستور کار کشت و زراعت را به او داد. آدم و حواء به فرمان خداوند ازدواج کردند و خداوند از آدم خواست که حواء را به سمت خویش فرا خواند و آدم از حواء خواست اما او نزد آدم نیامد. در عوض از آدم خواست تا نزد حواء رود و این آدم بود که به طرف حواء رفت و اگر آدم نیز این کار را نمی کرد جریان آفرینش به گونه ای دیگر تغییر می یافت. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
📚سوره بقره آيه 42 : وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ 💢ترجمه فارسی : و حق را با باطل نياميزيد!🌱 ♻️ضرب المثل : آسمان و ريسمان به هم کردن🪴 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 «سختی»‌ نردبان سلوک است. «خوشی» هم نردبان سلوک است. در ‌خوشی‌ها باید شاکر باشیم و در ناخوشی‌ها صابر و راضی. 🔹«خداي متعال با دو بال انسان را در اين دنيا راه مي‌برد: «كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ» [: هر نَفْسی در عالم، مرگ را می‏‌چشد و شما را با شرّ و خیر آزمایش می‌کنیم و به سوی ما بازگردانده می‌شوید - سوره انبیا، آیه ۳۵]. 👈گاهي با خوشی‌ها آدم را امتحان می‌کند: جوانی و نشاط می‌دهد، همسر خوب می‌دهد مال و ثروت می‌دهد، فرزند و آبرو می‌دهد. گاهي اوقات هم با سختی‌هايش انسان را امتحان می‌کند: مال را می‌گيرد، فرزندی می‌گيرد، يک جا آبرويی که حجاب انسان شده، يکجا می‌ريزد. 🔹اما اينها هر دو، نردبان سلوک است؛ هم با نعمت می‌شود به طرف خدا بروی و هم با سختی‌ها؛ آن جا بايد شاکر باشی‌ و اين جا بايد صابر و راضی باشی». 🎙استادسیدمحمّدمهدی میرباقری، ۹۳/۹/۲۷ ‎‌‌‌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا. 📜(کهف 9) آیا گمان برده ای که اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ما هستند ✍خب همه با اصحاب کهف آشنا هستیم اما الرقیم چیه، کیه؟؟ ✅در مورد اینکه منظور از رقیم چیست مفسرین احتمالاتی داده اند 👇 1⃣ رقیم به معنای مرقوم یعنی نوشته شده، اصحاب کهف چون سرگذشتشان بر سنگی که بر در غار بود نوشته شده بود به اصحاب رقیم هم معروف بودند پس در این احتمال اصحاب رقیم همون اصحاب کهف هستند. 🔰احتمال دوم اینکه رقیم نام آن کوه، یا شهر یا منطقه ای بوده که غار در اونجا واقع بوده 🔰احتمال سوم مراد از رقیم، سگ اصحاب کهف باشه 🔰 احتمال چهارم رقیم نام گروهی دیگر است که شبیه همین داستان برایشان اتفاق افتاده (بعیدترین احتمال). البیان کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
✅قرآن میگه تو جنگ احد شیطان ی عده رو فریب داد، چطوری؟؟ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطَانُ بِبَعْضِ مَا كَسَبُوا 📜(آل عمران، 155) 👈شیطان بوسیله ی بعضی از گناهانی که قبلا انجام داده بودن فریبشان داد ✍آره عزیز گناه ها به هم راه دارن گاهی فکر میکنی همین ی گناهه ، اما شیطان کارشو بلده بعدا از همون پل میزنه به بعدی ┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃┅ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📃📃 🤕 -> 🥵 🧚‍♂از آیاتى مانند ۲۶‌ـ‌۳۰ قیامت / ۸۳‌ـ‌۸۷ واقعه / ۹۳ انعام و تعبیر از ریشه زُهوق به‌معناى چیزى با سختى : «... ‌و‌تَزهَقَ اَنفُسُهُم و هُم کـفِرون » ( توبه / ۵۵ ) 🧍و تعبیر آمدن مرگ‌و اشاره به قصد انسان از آن : * و جاءت سکره الموت بالحق ذالک‌ما کنت منه تحید * ( ق ۱۹ ) می توان به احتضار پی برد . 🧚‍♂* * به معنای مستی و مقصود از سکره مرگ ،‌ حالتی است که هنگام جان کندن بر انسان می‌شود و همانند که نمی‌داند چه می‌گوید و با او چه گفته می‌شود ، به خویشتن و از مردم منقطع می‌گردد . 🧍 تعبیر * * در آیه اخیر اشاره دارد به اینکه وجود پدیده مرگ بر اساس قضای بوده ،‌ در نظام هستی ضروری است . 🧚‍♂در تفسیر این آرای دیگری نیز ارائه شده است . 🧍طبق از امام صادق علیه السلام مرگ ، برای برخی کافران ، از نیش زدن مار و عقرب و بدنشان با ارّه و قیچی و چرخاندن سنگ آسیاب در چشمانشان سخت‌تر است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۱۸ فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ إِنْ كُنْتُمْ بِآياتِهِ مُؤْمِنِينَ « انعام آیه 118» پس اگر به آيات الهى ايمان داريد (تنها از) آنچه نام خداوند (هنگام ذبح) بر آن برده شد بخوريد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🎇💫🎇💫🎇💫 (آیه 118) انعام تمام آثار شرک باید برچیده شود در آیات گذشته با بیانات گوناگونی حقیقت توحید، اثبات و بطلان شرک و بت پرستی آشکار گردید. یکی از نتایج این مسأله آن است که مسلمانان باید از خوردن گوشت حیواناتی که به نام «بتها» ذبح می شد خودداری کنند، و تنها از گوشت حیواناتی که به نام خدا ذبح می گردید استفاده نماید، لذا نخست می گوید: «از چیزهایی بخورید که نام خدا بر آن برده شده است، اگر به آیاتش ایمان دارید» (فَکلُوا مِمّا ذُکرَ اسمُ اللّهِ عَلَیهِ إِن کنتُم بِآیاتِهِ مُؤمِنِینَ). یعنی، ایمان تنها ادّعا و گفتار و عقیده نیست بلکه باید در لابلای عمل نیز آشکار گردد. کسی که به خدای یکتا ایمان دارد تنها از این گوشتها می خورد کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ إِنْ كُنْتُمْ بِآياتِهِ مُؤْمِنِينَ « انعام آیه 118» پس اگر به آيات الهى ايمان داريد (تنها از) آنچه نام خداوند (هنگام ذبح) بر آن برده شد بخوريد. فَكُلُوا (أکْل) = پس بخورید مِمَّا = از آنچه (از ذبحی که) ذُكِرَ = یاد شده اسْمُ = نام اللَّهِ = خداوند عَلَيْهِ = بر آن إِنْ = اگر كُنْتُمْ = هستید بِآيَاتِهِ = به آیاتش مُؤْمِنِينَ = مؤمن و ایمان دارید 🎇💫🎇💫🎇💫 🔹نکته ها از نشانه‌هاى جامعيّت مكتب اسلام اين است كه در يك مسئله‌ى جزيى مانند ذبح، همه‌ى جوانب آن را مطرح كرده است: هم مكتب (نام خدا)، هم وسيله (آهن)، هم شيوه‌ى بريدن رگ‌ها، هم امّت (مسلمان بودن كسى كه ذبح مى‌كند) و هم جهت (قبله) و هم موارد مصرف. «فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ» جلد 2 - صفحه 541 🔸پیام ها ✅1- غذا و خوراك مؤمن بايد جهت الهى داشته باشد. «فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ» ✅2- نام خداوند، مُهر جواز مصرف و پروانه‌ى استفاده از گوشت حيوانات قابل مصرف است. فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ‌ ... ✅3- براى تحكيم پايه‌هاى توحيد، از هر فرصتى، حتّى ذبح حيوان بايد استفاده كرد. آرى؛ توحيد، تنها يك مسأله‌ى ذهنى نيست. «فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ» ✅4- تغذيه‌ى حلال و التزام به احكام، شرط ايمان است. «إِنْ كُنْتُمْ بِآياتِهِ مُؤْمِنِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 بهاران، ماکت و تمثیلی از رستاخیز قیامت و صحنه بیرون آمدن مردگان، از قبور است! چنانکه که گیاهان، سر از خاک بیرون می آوردند با قدرت خداوند 🔹 در روایات نیز، سفارش شده که فصل بهار، یاد کنیم از قیامت و حشر دوباره مردگان! که یاد همه چیز هستیم جز قبر و قیامت! 🌴 سوره زخرف 🌴 🕋 وَ الَّذِي نَزَّلَ مِنَ السَّماءِ ماءً بِقَدَرٍ فَأَنْشَرْنا بِهِ بَلْدَةً مَيْتاً كَذلِكَ تُخْرَجُونَ «11» ⚡️ترجمه: و آن كس كه از آسمان به اندازه‌اى معيّن، آبى فرو فرستاد، پس به واسطه‌ى آن، سرزمين مرده را زنده كرديم، شما نيز اين گونه (از قبرها) خارج مى‌شويد. ┄┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅┄ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔹🔆🔹🔆🔹 اعد الله لهم ....... توبه ۸۹ اعد الله لهم ....... مجادله ۱۵ اعد الله لهم ....... طلاق ۱۰ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺