eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، شنبه هفتم خرداد ماه، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم واقع در چهارراه شهدا برگزار شد. در بخش هایی از این پیام آمده است: 🔹 سرّ اینکه مرحوم در این یک قرن و در این یک قرن کار چند قرن را انجام داد، چون هر بیانش «یک شبه ره صد ساله می رفت» و هر قلمش «یک بیت از این قصیده به از صد رساله بود»؛ کاری که در طی بیش از ده قرن نشده بود به وسیله این مرد بزرگ الهی انجام شد، سرّش این است. برخی ها جامع اند و جمع بین معقول و منقول کرده اند اما جمع بین معقول و منقول و مشهود نکرده اند؛ آن که جامع بین معقول و منقول و مشهود باشد نیز گاهی ضعیف جمع کرد یعنی جمع کرده است اما به نحو جمع مکسّر نه جمع سالم! آن که بین عقل و نقل و شهود، جمع تام و جمع دقیق کرد، از او به عنوان اینکه جمع سالم دارد یاد می کنند. 🔹 بین معقول و منقول و مشهود جمع سالم کرد، بین علم و عمل جمع سالم کرد، بین اندیشه و انگیزه جمع سالم کرد. آنچه را می فهمید درست می فهمید آنچه را عمل می کرد درست عمل می کرد؛ نه علمش از عمل معزول بود و نه عملش از علم. جامع بین علم و عمل بود به جمع سالم، جامع بین عقل و نقل و شهود بود به جمع سالم، جامع بین سیاست و درایت و مدیریت و فقاهت بود به جمع سالم، لذا _ به لطف الهی _ نقصی در برنامه های علمی و در برنامه های عملی این دیده نشد. رازش این است که او شاگرد ابراهیم خلیل بود. ابراهیم خلیل (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و علیه السلام) را قرآن کریم صاحب دل، صاحب دست و صاحب چشم معرفی کرد؛ فرمود این خلیل من، پدر شماست، شما فرزندان این خلیل هستید، می توانید دست داشته باشید می توانید چشم داشته باشید می توانید دل داشته باشید. آن دل را اگر کسی داشت می شود ، آن دست را اگر کسی داشت می شود صاحب دست، آن چشم را اگر کسی داشت می شود صاحب چشم. اگر خدا خلیل حق را پدر ما نامید، امام راحل فرزند راستین خلیل حق شد. 🔹 آن که نمی لرزد و در درایت، شبهه ای در او راه پیدا نمی کند مثل امام راحل، می شود لبیب، ، دل دارد و آن که قلم به دست می گیرد، بعد از حوادث تلخ، اعلامیه می دهد و فرمانی می دهد، او دست دارد و آن که این صحنه را نگاه می کند و دقیقاً بررسی می کند او چشم دارد. اینکه فرمود انبیای ابراهیمی دست دارند یعنی در مبارزه با بُت اهل تبر هستند در مبارزه با بُت اهل قلم اند؛ امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) از نمونه های شاگردان و بود که فرمود: ﴿أُولِی الْأَیدی وَ الْأَبْصارِ﴾. آپارات: https://www.aparat.com/v/5Pgio 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فیض حسنات 🔹 فرمود: ﴿یدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾؛ این ﴿یدْرَءُونَ﴾ یعنی دفع كردن، در قبال رفع نیست. انسان تا در درون خود مشكل خودش را حل نكند حل نمی ‌شود؛ در حلّ مشكل خود، سیئه را با حسنه دفع می ‌كند؛ چطور دفع می ‌كند؟ اگر قصد گناه كرد كه سیئه است، چون ﴿وَإِمَّا ینْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّیطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ﴾، با با پناه بردن به ذات اقدس الهی با رفتن در پناهگاهِ «كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی» یعنی با دفع, جلوی سیئه را می ‌گیرد خودش را حفظ می‌ كند و آلوده نمی‌ شود و اگر ـ خدای ناكرده ـ آلوده شد، با رفع یعنی با و انابه آن سیئه را برطرف می ‌كند كه این می ‌شود ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ دفعاً أو رفعاً. این مربوط به ؛ در محیط هم همین طور است، در محیط هم همین طور است؛ وقتی مشكل خودش را دفعاً یا رفعاً از راه حسنه حل كرد مشكل جامعه هم دفعاً یا رفعاً از راه حسنه حل می ‌شود: ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ اما وقتی به مقام قضا رسید یك قاضی باید حكم بكند، وقتی مسئله دشمن بیرونی مطرح است آنجا ﴿جَزاءُ سَیئَةٍ سَیئَةٌ مِثْلُهَا﴾. 🔹 فرمود: ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾؛ این گروه تنها معتقدِ محض نیستند، گذشته از , صابرند و گذشته از , جلوی سیئه را می ‌گیرند دفعاً أو رفعاً و نه تنها كارِ بد نمی ‌كنند بلكه آنچه ما به آنها دادیم آن را هم در راه خدا می ‌كنند: ﴿وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینفِقُونَ﴾. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 21 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 334 # تفریحات_سالم_و_ورزش 🔸 برخی مصادیق تفریح ورزش‌های ناپسند(تفریحات ناپسند) از امیرمؤمنان (علیه السلام) نقل شده است: مهره‌ بازی‌، تیله ‌بازی‌، جویدن سقز، پوشیدن لباسی که آدمی را انگشت ‌نما می ‌کند و گشودن دکمه‌ های لباس خصلت ‌هایی از اخلاق قوم لوط است.[1] امام باقر (علیه السلام) می ‌فرماید: انواع بازی‌ های قمار جزو میسر شمرده می ‌شود [كه در قرآن، كاری شیطانی شمرده شده است[2]].[3] امام رضا (علیه السلام) می ‌فرماید: خدا بندگانش را از همه قمارها (: بازی‌ های دارای برد و باخت) نهی و به اجتناب از آن‌ها امر فرمود و آن‌ها را رجس و پلیدی نامید و فرمود: پلیدی ‌هایی هستند كه گرایش به آن‌ها برخاسته از وسوسه ‌های شیطان است، پس از آن‌ها بپرهیزید... .[4] [1] . ... وَ أَمَّا الَّتِى مِنْ أَخْلاقِ قَوْمِ لُوطٍ فَالْجُلاهِقُ وَ هُوَ الْبُنْدُقُ وَ الْخَذْفُ وَ مَضْغُ الْعِلْكِ وَ إِرْخَاءُ الإِزَارِ خُیلاءَ وَ حَلُّ الأَزْرَارِ مِنَ الْقَبَاءِ وَ الْقَمِیص (الخصال، ج1، ص331). [2] . ﴿اِنَّمَا الخَمرُ و المَیسِرُ و الاَنصابُ و الاَزلـٰمُ رِجسٌ مِن عَمَلِ الشَّیطـٰنِ﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 90). [3] . یدْخُل فِى المَیسِرِ اللَّعِب بِالشّطْرَنْجِ وَ النّردِ وَ غَیر ذلِك مِنْ أنْوَاعِ القِمَار... (مجمع البیان، ج3، ص370). [4] . (فقه الرضا، ص284). 📚 مفاتیح الحیات ص 228 🆔 @a_javadiamoli_esra
قرآن و سنت اهل بیت جامعه را زنده می کند/ علم شما را مغرور نکند 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی افزودند: در سوره مبارکه «غافر» فرمود اینها مشکل جدّیشان این است که ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾، درست است که شما چند تا مسئله زمینشناسی آسمانشناسی را کشف کردید یا فلان میکروب را، درمان فلان بیماری را کشف کردید؛ اما اینها شما را مغرور نکند در برابر ! 👇👇👇👇
💠 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه پنجم از مباحث که روزهای چهارشنبه برگزار می گردد، بیان داشتند: اگر قرآن دعوت کرد، جامعه را زنده می کند و اگر سنت اهل بیت(علیهم السلام) بود جامعه را زنده می کند ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ رسول گاهی به زبان قرآن دعوت می کند گاهی هم به صورت سنت. پس در حقیقت ، هم جامعه را زنده می کند. 🔸 معظم له با اشاره مشکل زورمداران و زرمداران اظهار داشتند: قرآن کریم دو تا مشکل جدّی را بیان می کند: یکی مشکل زورمداران و زرمداران و اینهاست که یا قارون است یا هامان است یا فلان است؛ یکی هم دانشمندان بشری است که چیزهایی را کشف کردند یا اختراع کردند که دیروز کمتر بود امروز بیشتر است. این را در سوره مبارکه «غافر» فرمود ما وقتی معارف اسلامی را و احکام اسلامی را به اینها ارائه می دهیم، ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾ شما چهار تا مسئله بلد هستید، بله بلد هستید، این چهار تا مسئله را هم که خدا به شما یاد داد. حالا فحص کردید و نیروی اتم را کشف کردید حرکت زمین را کشف کردید حرکت آسمان ها را کشف کردید جاذبه را کشف کردید بسیار خوب؛ اما به این بسنده نکنید، این را هم که ما به شما یاد دادیم. این هم نسبت به آن چیزهایی که ما به شما گفتیم اصلاً قابل قیاس نیست، برای اینکه این یادگرفتنی است آن یادگرفتنی نیست. این ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾ برخی از همین دانشمندان و فلاسفه غرب هستند، اینها با دین جداً درگیر بودند و از ترکش آنها هم به شرق رسیده است. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی افزودند: در سوره مبارکه «غافر» فرمود اینها مشکل جدّی شان این است که ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾، درست است که شما چند تا مسئله زمین شناسی آسمان شناسی را کشف کردید یا فلان میکروب را، درمان فلان بیماری را کشف کردید؛ اما اینها در برابر علوم الهی ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ﴾ چه اینکه عده ای که وضع مالی شان خوب است مثل قارون و اینها آنها هم «فرحوا بما عندهم من المال»! با این چه خوشحالی ای دارید؟! ایشان خاطرنشان کردند: بنابراین این دو تا مشکل، یکی مشکل امور مادی و مالی که اینها را سرگرم می کند خوشحال می کند «فرحوا» خوشحال شدند، یکی هم چهار تا مسئله یاد گرفتند ﴿فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْم‏﴾ فرمود اینها را که هر کسی ممکن است برود یاد بگیرد اما ما چیزهایی به تو یاد می دهیم که هم به درد شما می خورد و هم در هیچ جای عالم نیست. این ﴿وَ یُعَلِّمُکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ﴾ اید مشخص شود. این یک بخش است. 🔸 استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایت های تاریخی قرآن تاکید کردند: فرمود اینها علم اساسی است و از طرفی هم یک سلسله انبیاء آمدند قبل تاریخ، تاریخی نبود ضبطی نبود شما وضع اینها را از کجا می دانید؟ جریان نوح را از کجا می دانید؟ بعد از اینکه جریان نوح را فرمود، فرمود اینها حرف هایی است که ما گفتیم شما که دسترسی ندارید به اینها. این قسم دیگر است. این می شود . اگر فرمود: ﴿وَ یُعَلِّمُکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ﴾ نمونه هایش را ذکر کرد چه درباره پرنده های عالم، چه درباره اعضا و جوارح خود آدم، چه درباره قصص انبیای قبل از تاریخ که تاریخ مدوّن آن وقت نبود، در همه این قسمت ها فرمود اگر ما اینها را نگوییم شما از کجا می فهمید، جریان نوح که چقدر بود و چند سال زندگی کرد با چه قومی روبه رو بود، سرانجام معجزه اش چه بود، سرانجام کیفر امتش چه بود را از کجا می دانید. لینک مطلب: https://b2n.ir/d52440 http://news.esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 رسالت موحّدان 🔹 تنها سخن از اتحاد شیعه و سنّی نیست؛ كه پیام كلّی و دائم است؛ یعنی این دو اصل و را دارد این است که به مسلمان‌ ها, به یهودی ‌ها, به مسیحی ‌ها, به زرتشتی ‌ها و به هر كسی كه به دینی از ادیان الهی وابسته است می ‌فرماید این را نگه دارید. دین, ستونی است برای خیمه توحید که جوامع را حفظ می ‌كند. دین یك امر داخلی دارد كه ﴿أَقیمُوا الصَّلاةَ﴾، این یك خیمه داخلی است؛ یك خیمه جهانی دارد كه به مسیحی ‌ها, به كلیمی ‌ها, به زرتشتی ‌ها, به مسلمین و به همه موحدان عالم می‌فرماید: ﴿أَنْ أَقیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا﴾ این است. با این فكر ما دیگر داعشی نداریم, سلفی نداریم, تكفیری نداریم؛ فرمود این را شما اقامه كنید، سرِ پا كنید. این نشست ‌ها, این همایش ‌های بین ‌المللی، دستوری است از دستورهای قرآن كریم، نتیجه و خروجی آن چند مقاله نیست؛ اگر موحدان عالم آستین بالا بزنند و این را نگه بدارند، ما نه در عصر علم در هند موش‌پرستی و گوساله‌پرستی داریم, نه الحاد و شرك در كشورهای دیگر داریم, نه عده‌ ای مستكبرانه موحّدان را تهدید می ‌كنند. 🔹 فرمود همه شما موظّف هستید ﴿أَنْ أَقیمُوا الدِّینَ﴾، كدام دین؟ ﴿إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ﴾. دین تثنیه ندارد چه رسد به جمع! اینكه گفته می ‌شود ادیان, به ملاحظه همین شعب فرعی آن است، آنكه كثیر است، ملیت است و نِحله است و ﴿لِكُلٍّ جَعَلْنا مِنْكُمْ شِرْعَةً وَ مِنْهاجاً﴾، وگرنه دین, ﴿إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ﴾. فرمود همه شما جمع شوید و این را نگه بدارید. موحدان عالم اگر این كار را بكنند دیگر نه جنگ جهانی اول پیش می‌آید, نه جنگ جهانی دوم پیش می‌آید, نه كودتای ننگین پیش می‌آید, نه داعشی پیش می‌آید. 📚 سوره مبارکه شوری جلسه 10 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 335 🔸 پیوند با خویشاوندان پیوند با خویشاوندان و نیكی به آنان به ویژه پدر و مادر، از راه‌های مهم رشد و تعالی [در همه زمینه‌ها][1] و تقرب به خدای سبحان است[2] كه پس از ایمان به خدا از با فضیلت‌ترین اعمال دینی به شمار می‌آید[3] و اجر و پاداش مادی و معنوی فراوانی دارد.[4] این پیوند چنان مهم است كه به اجماع عالمان شیعه بر پایه ادله سه‌گانه كتاب، سنت و عقل از واجبات مهم دینی شمرده شده[5] و برای دستیابی به آن، سفر یك ساله نیز توصیه شده است.[6] [1] . الكافى، ج2، ص157؛ مشكاة الانوار، ج1، ص165. [2] . كتاب الخصال، ص156. [3] . سورهٴ بقره، آیهٴ 83؛ سورهٴ نساء، آیهٴ 36؛ سورهٴ انعام، آیهٴ 151. [4] . الكافى، ج2، ص157؛ مشكاة الانوار، ج1، ص165؛ مكارم الاخلاق، ص431. [5] . مفاتیح الشرایع، ج2، ص7 ـ 8. [6] . الفقیه، ج4، ص361. 📚 مفاتیح الحیات ص 231 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 سراب 🔹 در این روز وای به حال کسی ‌که آیات الهی را در دنیا تکذیب کرده است: ﴿فَوَیلٌ یوْمَئذٍ لِّلْمُكَذِّبِین‏﴾. چه کسانی هستند؟ ﴿الَّذِینَ هُمْ فىِ خَوْضٍ یلْعَبُونَ﴾؛ اینها مشغول گفتن و خندیدن و مسخره کردن و حرف های باطل زدن و با آبروی این و آن بازی کردن هستند؛ کار آنها لعب است. لعب و بازی هم هیچ وقت آدم را سِیر نمی کند، چون اصلش از «لُعاب» است، هیچ انسان تشنه ای با لعاب دهن سیراب نمی شود؛ بازی یعنی بازی! هیچ بازی ای انسان را سیراب نمی کند؛ انسان خسته می‌ شود، می ‌بیند که نیرو را از دست داد ولی چیزی به دست نیاورد. 🔹 بازی، بازی است؛ اگر کسی بخواهد با زندگی را بگذراند همیشه کم آورده است و می آورد، برای اینکه محققین گفته اند لَعب از لُعاب است و لُعاب دهن هیچ کسی را سیراب نمی کند. انسان با بازی تأمین نمی‌ شود؛ گمشده‌ ای دارد، بعد می بیند خسته شده ولی کاری نکرده است، چیزی به دست نیاورده است؛ اما وقتی دانشمند شد، دانشجو شد، ره آوردی دارد. اگر کسی دنیا را بازی گرفت، او را به بازی گرفتند و او دیگران را به بازی گرفت، . 📚 سوره مبارکه طور جلسه 2 🆔 @a_javadiamoli_esra
حفاظت از دین، وظیفه مشترک تمام رهبران ادیان الهی/ حرف جهانی ما این است که می توانیم با جهان کار کنیم! 🔸 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه پیش از عزیمت سفر ایشان به و دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، در سخنانی ضمن دعای خیر در این سفر ابراز داشتند: امیدواریم بنام خدا بروید و برای خدا حرکت کنید و موفق باشید! ایشان اظهار داشتند: یک سلسله برنامه های «محلی» دارد، یک سلسله برنامه های «منطقه ای» و یک سلسله برنامه های «بین المللی»! چون اسلام یک دین جهانی است. از همان طلیعه نزولش، دو اصل و پیام رسمی قرآن کریم بوده است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
پایگاه اطلاع رسانی اسراء 🔸 معظم له ادامه دادند: اگر یک کتابی ادعای این دو اصل را داشت باید برنامه هایش هم بتواند با این دو اصل هماهنگ باشد؛ یعنی هم باشد هم وگرنه آن پیام کلی و دائمی نیست. ایشان اظهار داشتند: کسی که داعیه دارد هم محلی حرف می زند که داخله اسلامی است، هم منطقه ای حرف می زند که اگر کسی جزیه داد یا غیر جزیه بالاخره می تواند برادرانه زندگی کند، و هم اگر هیچ چیزی را نپذیرفت یعنی کافر بود می تواند با او زندگی کند، باید برنامه هایش هم سه بخش باشد، هم برای برنامه داشته باشد، هم برای و هم برای ؛ چرا که بالاخره باید به گونه ای باشد که به همه بسازد. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه دادند: این اصل چهارم خیلی ادعای بزرگی دارد و آن اینکه فرمود اگر شما این فصل اولی که در نظام و و بین الاسلامی است اینها را جمع بندی کنید، در فصل دوم که منطقه ای است و برای اهل کتاب است اینها را هم جمع بندی کنید، در فصل سوم که است برای جامعه بشری است اینها را جمع آوری کنید، این سه فصل را تک تک بسنجید، یک؛ این سه فصل را باهم بسنجید، دو؛ می بینید که هیچ تناقضی پیدا نمی کنید: ﴿وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافاً كَثیراً﴾ خیلی حرف است! 🔸 ایشان ادامه دادند: این استدلال قرآن کریم است که اقتصاد ما با سیاست داخلی ما، با سیاست خارجی ما، با فرهنگ ما، چون اسلامی است باید با هم هماهنگ باشد، اگر یک وقتی می بینید یک چیزی با چیزی نمی سازد، برای اینکه آن اسلامی اش با غیر اسلامی اش مخلوط شده است! لذا هیچ از اوج آسمان ها تا عمق دریاها نیست که با هم نباشد. 🔸 معظم له سپس اظهار داشتند: ما باید روابط مان با جهان درست باشد؛ ما با کسی قهر نیستیم! ما این است که می توانیم با جهان کار کنیم، البته قبلا نیز تأکید داشتیم که با هر کسی دست دادید، انگشت هایتان را بشمارید! و البته باید با به گونه ای رفتار کرد و با دیگران گونه ای دیگر! 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشتند: جناب پاپ باید بداند که اگر آنها حرفی از می گویند، ما هم از خدا می گوییم، اینکه در قرآن ما آمده، در انجیل شما هم هست که ﴿لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافاً كَثیراً﴾، ما هم از او حرف می زنیم، شما هم از او حرف می زنید، مسلمان واقعی با مسیحی واقعی هیچ اختلافی ندارد. در آنچه که به بر می گردد هیچ اختلافی نیست. 🔸 ایشان اظهار داشتند: مطلب دیگری که لازم است به جناب پاپ بفرمایید این است که ما هر دو موحّد هستیم این پیشرفت تمدن کاذب غرب هم به شما آسیب رسانده، هم به ما. این گرچه به حسب ظاهر به مسلمان ها آسیب رساند، ولی مسیحیت را هم از صحنه خارج کرد. پاپ باید بداند که اگر کلید مسجد را از ما گرفتند و دادند به انباردار کلیسا، کلید کلیسا را هم گرفتند دادند به موزه! الآن شما هیچ خبری از دین پیدا نمی کنید، اینها باید بدانند اسلحه، فقط قدرتش این است که دین را از «زبان» و «دست» مردم بگیرد که گرفت، اما اسلحه آن قدرت را ندارد که دین را از «فکر» مردم بگیرد! بلکه این قلم و و امثال آنها بود که دین را از فکر مردم گرفت، این هم وظیفه ما و هم وظیفه شماست. 🔸 معظم له در بخش دیگری اظهار داشتند: خداوند به پیغمبر فرمود ﴿وَ جَادِلْهُم بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ﴾، یعنی این مبانی شان که حق است را یاد بگیر، حق خودت را روی اینها اضافه کن بشود مقبول، بشود معقول! و روی ، دین را منتشر کنید. 🔸 ایشان ادامه دادند: با است که می توان از دین در مقابل این تفکرات غرب دفاع کرد! با پیام های اخلاقی که خود آنها هم دارند که نمی توان جلوی جنگ جهانی سوم و چهارم را گرفت! همانطور که الآن و در اقصی نقاط جهان مانند یمن، سوریه و اوکراین دایر است! این ﴿لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافاً كَثیراً﴾ خیلی حرف است که کسی بزند، برای همه هم حرف بزند و بفرماید همه حرف های من یک جور است! یعنی ما در فصل سوم که بخواهیم با مشرکان حرف می زنیم، اما جنگی باهم نداریم، تحریمی باهم نداریم، مزاحمتی باهم نداریم! 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: بنده در سفری که به واتیکان داشتم، را که شرح کرده بودیم، یک نسخه اش را به آنها دادم که استقبال هم شد، چرا که حرف امام بود! لینک خبر: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/d97365 🆔 @a_javadiamoli_esra
رسالت های سه گانه حوزه/حوزه موظف است پیام خودش را به جهان برساند 🔹 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، جمعی از اساتید مجمع عالی حکمت با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کردند. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در در این دیدار اظهار داشتند: ما در سه حوزه داریم یکی همین حوزه محلی است که بین ما مسلمان هاست. یکی هم منطقه ای است بین موحدان عالم است. یکی هم بین المللی است که شامل تمام انسانها اعم از دیندار و بی دین می شود. 🔹 قبل از انقلاب توقعات ما در زمینه امور دینی محدود بود اما امروزه به توقع بیش از اینهاست چون خون شهدا برای ما مسئولیت به همراه دارد. 🔹 ایشان تاکید کردند: امروزه از کشورهای مختلف درخواست هایی برای موسسات دینی ما می آید بنابراین ما نباید مسئولیت مان را فقط در قبال حوزه ی قم یا دانشگاه های ایران یا خود ایران بدانیم، الآن تا آنجا که صدای جمهوری اسلامی رفته، که پیام خودش را برساند. لینک خبر: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/n61351 🆔 @a_javadiamoli_esra
تاکید فرهنگ قرآن بر مساله قرض الحسنه/ اقتصاد اسلامی بر پایه کار و تولید بنا شده است پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دکتر محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه صبح امروز (10 خرداد ماه) با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کردند. 👇👇👇👇
تاکید فرهنگ قرآن بر مساله قرض الحسنه/ اقتصاد اسلامی بر پایه کار و تولید بنا شده است پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دکتر محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه صبح امروز (10 خرداد ماه) با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کردند. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار، با اشاره به آغاز ایام دهه کرامت در سخنانی اظهار داشتند: پیام به همه ما این است که خداوند انسان را «کریم» آفرید؛ قرآن کریم همواره انسان را به کرامت و حیا دعوت کرده است، در کریم، مساله تنبیه آخرین مرحله است، آنهم به شرطی که و اثر نکند، لذا مهم آن است که انسان با ایمان به این اصل که خداوند همواره ناظر ماست خود را اصلاح نماید. ایشان فهم معنای حقیقی را گامی مهم در تربیت و تادیب انسان دانستند و اذعان داشتند: خیلی ها نمی دانند معنای مرگ چیست و فکر می کنند همانطور که یک سیب می پوسد انسان هم موقع مرگ می پوسد و تمام می شود! در حالی که مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است از این رو است که کسانی که اهل و هستند معنای حقیقی مرگ و اینکه بایستی روزی پاسخگوی عمل و رفتار خود باشند را نفهمیده اند! معظم له در بخش دیگری از سخنان خود، به تاکید فرهنگ قرآن بر مساله اشاره کردند و ابراز داشتند: بر سردر بهشت حک شده که صدقه ده برابر و قرض الحسنه هجده برابر ثواب دارد، چون کسی که قرض می گیرد با شرافت آن را پس می دهد. در فرهنگ قرآن و اسلام، اساس، و انسان است و این در قرض الحسنه یافت می شود نه صدقه. پس بانکها نیز بایستی به جای انباشت پول، آنها را صرف و قرض الحسنه کنند. آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: اقتصاد اسلامی بر پایه و تولید بنا شده است، نه وام دادن و ربا گرفتن. برخی کشورها در جنگ جهانی خاکستر شدند اما امروز جزء کشورهای پیشرفته هستند، چون آنها پول بدون پشتوانه چاپ نکردند، بلکه واقعا کار و تولید را در پیش گرفتند و آن را پشتوانه پول خود ساختند. ایشان را به دو نوع و تقسیم کردند و بیان داشتند: فقر طبیعی مانند فقر ناتوانان، سالمندان و بیماران، در همه جوامع وجود دارد اما اینکه کسی گرفتار نان شبش باشد حاکی از فقر اقتصادی است که بانکهای ربوی در ایجاد آن سهم عمده دارند، از این رو باید برنامه ریزی بانکها در جهت به کارگیری پول در مسیر تولید باشد. در ابتدای این دیدار مدیر عامل بانک ملی در سخنانی به ارائه گزارشی از خدمات بانک ملی در راستای تحقق بانکداری اسلامی پرداخت. لینک خبر: http://news.esra.ir https://b2n.ir/w66528 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مهد فیض الهی 🔸 درباره ولی نعمت خودمان وجود مبارک این نکته را همه ما توجه داشته باشیم خوب است [که] ما واقعاً در کنار این سفره نشسته ‌ایم. هر جا ولی ‎ای از اولیای الهی دفن بشود، آن‎جا مشهود است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra