eitaa logo
حجت الاسلام مهدی میرزائی
529 دنبال‌کننده
3هزار عکس
376 ویدیو
544 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 کلاس آموزش قرآن کریم🌷 با حضور نونهالان و نوجوانان 😊 استاد: حجت الاسلام مهدی میرزائی ♨️ 📆 جمعه ۱۹ مرداد¹⁴⁰³ ╔═══.🍃🌸🍃.════╗ 🆔 @Basij_masjed_Aliakbar ╚════.🍃🌼🍃.═══╝
📜 قدیمی‌ترین نسخه قرآن موجود در چین به نمایش گذاشته شد ◻️ قدمت این قرآن دست‌نویس بین ۱۱ تا ۱۳ قرن پیش تخمین زده شده است. این نسخه ۸۶۷ صفحه‌ای، ۳۰ قسمت (جز) دارد و وزن آن به حدود ۱۳ کیلوگرم می‌رسد. @abhas313
🔰انقلاب اسلامی در دست جوان ها 📌جوانان پیشرانان انقلاب اسلامی امّا راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند. بخشی از بیانیه گام دوم 🆔@abhas313
یکی از آسیب های تربیتی در زمانه ما بالارفتن سن مسئولیت پذیری است .از سویی نوجوانان ما با وجود توانمندی های فراوان وقدرت بدنی خوب کوچک شمرده می شوند وبا آمدن عنوان دانش آموز بسیاری از مسئولیت های اجتماعی را از او سلب می کنیم ومی گوییم فعلا کوچک است ومانده تا بزرگ شوند. وقتی آغاز سن بلوِغ در اسلام برای دختران وپسران را مورد توجه قرار می دهیم اتفاقا اسلام از همین سنین پائین پسر ودختر را توانمند دانسته ومسئولیت بر گردن او می سپارد .یعنی بر خلاف روش تربیتی زمانه ما که عادت کرده ایم از نوجوان به سبب سن پائینش سلب مسئولیت کنیم واو را کوچک بشماریم اما اسلام اتفاقا او را در همین سن کم مسئول معرفی کرده است . به نظرم نگاهی به دفاع مقدس ونگاهی به نوجوانان شهید می تواند الگوی مناسبی برای نوجوان امروز ایرانی باشد وهیچ گاه تقش خود را در آینده کشور کمرنگ نبیند.یکی از مهم ترین نکات دفاع مقدس وجود نوجوانانی بود که در سن پائین از اندیشه های بلند ودغدغه مند برخوردار بودند وخود را هیچ گاه کوچک به شمار نیاوردند .نوجوانانی که در سنین پائین عارفانه ترین کلمات وپویاترین فعالیت ها را داشته اند. 🆔@abhas313
از بذل توجهتون به مطالب کانال ممنونیم
🔰نکته اول:اعتبار سنجی رجالی حدیث اين حديث که محدث قمي آن را در سفينه البحار در مادّة «عجم» آورده، در بحارالانوار علامه مجلسي جلد 64، ص 176 ـ کتاب الايمان والکفر، باب «اصناف الناس في الايمان» حديث 13 نقل شده و مرحوم علامه مجلسي آن را از کتاب «معاني الاخبار» شيخ صدوق ص 403 نقل کرده است. ولي حديث با سندي که در ذيل مي‌آيد از امام صادق(ع) نقل شده نه از امام حسين(ع). اين اولين تحريف و دروغ در نقل حديث مذکور است. سند حديث از اين قرار است: شيخ صدوق حديث را با اين سند از پدرش نقل مي‌کند: عن سعد، عن سلمه بن الخطّاب، عن الحسن بن يوسف، عن عثمان بن جبلّه، عن ضريس بن عبدالملک قال: سمعتُ ابا عبدالله(ع) يقول: نحن قريش، و شيعتنا العرب و عدوّنا العجم.[ سفينة البحار، ج 6، ص 165، چاپ جديد هفت جلدي ] تمام حديث با سند مذکور همين است که نقل شد و يک کلمه اضافه بر آنچه نقل شد در سه کتاب مذکور ديده نمي‌شود. قبل از هر بحثي دربارة مضمون و دلالت حديث فوق، استناد به اين سخن به عنوان سخن امام(ع)، مترتب بر اين است که حديث ياد شده از اعتبار سندي برخوردار باشد. در حالي که بنا بر تحقيقي که در کتب رجال دربارة سند حديث به عمل آمد هر چند راوي اصلي حديث، (ضريس بن عبدالملک، از اصحاب امام صادق (ع)) موثق شمرده شده، ولي بعضي از رجال سند حديث تضعيف شده‌اند و بعض ديگر توثيق ندارند. در حالي که حديث معتبر حديثي است که تمام سلسلة روات آن، لااقل توثيق داشته باشند. در نتيجه از نظر علم رجال شناسی، حديث جزو احاديث ضعيف به شمار مي‌آيد. 🆔@abhas313
🔰اعتبار سنجی دلالی حدیث(۱) بر فرض که حديث را معتبر بدانيم! معناي حديث غير از آني است که صاحب برگة منتشر شده، برداشت کرده و دروغ‌هاي ديگري را نيز به آن اضافه کرده است! محدث قمي بعد از نقل اين حديث، بيان و شرح مرحوم علامه مجلسي را مي‌آورد که بدين شرح است: «و شيعتنا العرب» اي العرب الممدوح من کان من شيعتنا و ان کان عجماً، والعجم المذموم من کان عدوّنا وان کان عرباً. ترجمة آن چنين است: اينکه امام صادق(ع) فرموده‌اند: «وشيعتنا العرب» (شيعيان ما عرب‌اند) يعني عرب ممدوح و تعريف شده آن دسته از اعراب‌اند که شيعة ما باشند اگر چه عجم يعني غير عرب باشند. واینکه فرموده اند : «وعدونا العجم» (دشمنان ما عجم اند) یعنی عجم مذمّت شده، کسي است که دشمن ما باشد اگر چه عرب باشد. بعد از اين عبارت، محدث قمي، نظر عمر بن الخطاب را نسبت به ايراني‌ها (فارس‌ها) تحت عنوان «سوءُ رأيِ الثاني فِي الأعاجم» نقل مي‌کند با اين عبارت: لمّا ورد سَبيُّ الفُرسْ الي المدينة أرادَها الثّاني أنْ يبيعَ النّساء وأنْ يَجْعلَ الرّجالَ عبيد العرب و عَزَم عَلي أنْ يَحْمِلَ العليل والضّعيف والشّيخ الکبير في الطّواف و حَوْلَ البيت علي ظهورهم، فقال اميرالمؤمنين(ع): اِنّ النّبي (ص) قال: اکرمُوا کريمَ قومٍ وإنْ خالفوکم وهؤلاء الفُرس حُکماءٌکرماء فقد ألْقوا إلينا السّلام ورَغَبوا في الإسلام وقد إعتقتُ منهم لوجهِ الله حَقّي و حَقّ بني هاشم ... الخ. ترجمه: وقتي اسراء فارسي زبان (ايرانيان) را به مدينه آوردند، دوّمي (عمر بن الخطاب) خواست زنهاي آنان را بفروشد و مردان آنها را غلام و بردة عرب قرار دهد و تصميم گرفت افراد معلول و ناتوان و پيرمرد را در طواف و اطراف بيت الله الحرام، سوار بر پشت آنها (ايرانيانِ به بردگي گرفته شده) کند. اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) فرمود: به راستي پيامبر اسلام (ص) فرمود: کريم هر قومي را احترام کرده، گرامي داريد هر چند با شما مخالف باشند، اين در حالي است که ايرانيان مرداني حکيم و دانشمند و انسانهايي با شخصيت و با کرامت‌اند، آنها بر ما سلام کرده و درود فرستاده و ميل به اسلام پيدا کرده‌اند. و من سهم غنيمت خودم و حق بني‌هاشم از آنها را، براي خوشنودي خدا آزاد کردم!! ملاحظه مي‌کنيد: آنچه در نوشتة تايپ شده در مورد ايراني‌ها به امام حسين(ع) نسبت داده شده! رأي و نظر عمر بن الخطاب است که خواسته زنهاي آنها را بفروشد و مردان آنها را غلام و بردة عرب قرار دهد! و امام اميرالمؤمنين(ع) با او مخالفت کرده و ايراني‌ها را مردماني دانشمند و حکيم و افرادي باکرامت و شخصيت مي‌شمارد و آنها را شايسته احترام مي‌انگارد. و صاحب برگه چاپ شده، با غرض ايجاد بغض و کينه در ايرانيان نسبت به امام حسين(ع)، اولاً حديث امام صادق(ع) را ـ که مقصود از آن را توضيح خواهيم داد ـ به دروغ به امام حسين(ع) نسبت مي‌دهد و ثانياً رأي و اقدام عمر بن الخطاب را به عنوان تتمة سخن آن حضرت ترجمه مي‌کند و روشن است که اين اقدام، خيانت و دروغي آشکار است 🆔@abhas313
🔰اعتبار سنجی دلالی حدیث(۲) و اما مقصود امام صادق(ع) از آن سخن که: « ما قريش هستيم، و شيعيان ما عرب و دشمنان ما عجم هستند» ؛ زماني روشن مي‌شود که تحقيقي در معناي کلمة «عرب» و «عجم» در لغت داشته باشيم و با ملاحظة ساير سخنان اميرالمؤمنين و امام صادق(ع) در مورد عجم‌ و مخصوصاً ايراني‌ها به مقصود آن حضرت در اين حديث، پي ببريم: در لغت عرب از جملة معاني کلمة «عَرَب و عَرِب» عبارت است از: کسي که فصيح سخن بگويد، خالص باشد، صاف و يک دست باشد[ براي دست يافتن به معاني ياد شده مراجعه شود به: المنجد، ص 495؛ فرهنگ جامع نوين، ج 2، ص 969] لکنت زبان نداشته باشد و مقصود ديگري را خوب فهميده و به ديگران منتقل کند. و معناي عجم و عجمي عبارت است از: غير عرب، کسي که نتواند فصيح سخن بگويد چه عرب باشد چه غير عرب ، فرد کاملاً بي‌اطلاع و کسي که منکر حقيقتي شود و اعجم به کسي گويند که: لال، زبان بسته، گنگ يا بي‌عقل باشد.[مراجعه شود به: فرهنگ جامع نوين، ج 2، ص 956، 957؛ فرهنگ معين، ج 2، ص 2287] با توجه به آنچه در کتب لغت دربارة معناي اين دو واژه (عرب و عجم) ذکر گرديد، مقصود امام صادق(ع) از حديث فوق چنين مي‌شود: ما قريش هستيم، يعني باشخصيّت‌ترين، فهميده‌ترين، خالص‌ترين و خوش لهجه‌ترين مردم هستيم، چرا که قريش برترين نژاد در ميان نژادهاي مختلف عرب،۶ و بني‌هاشم برترينِ قريش و ائمه اطهار عليهم‌السلام برترين بني‌هاشم بودند. سپس مي‌فرمايد: شيعيان ما عرب، يعني افراد صاف، خالص و بي‌غل و غش هستند، فصيح سخن گفته، مقصود ما اهل بيت عليهم‌السلام را خوب فهميده و هنگام تفهيم به ديگران با بياني فصيح و سخني شيوا مقصود ما را به ديگران منتقل مي‌کنند؛ خواه از نژاد عرب باشند يا عجم. و دشمنان ما عجم، يعني: افراد بي‌اطلاع از مباني فکري ما اهل بيت و انسانهاي بي‌عقلي هستند که حقايق را منکر شده، با ما که براي هدايت و سعادت بشر آمده‌ايم دشمني کرده، مقصود ما را نمي‌فهمند و هنگام انتقال به ديگران، سخن ما را به راستي و درستي با لهجه‌اي فصيح و قابل فهم به مخاطبان خود، منتقل نمي‌کنند؛ خواه از نژاد عرب باشند يا عجم. و اين معنا براي سخن امام صادق(ع)، با آنچه در خارج اتفاق افتاده نيز مطابقت دارد. زيرا در عصر خود امامان عليهم‌السلام، تمام کساني که با آنها دشمني کرده و عاقبت مسمومشان کردند و به شهادت رساندند، همگي انسانهاي نفهم و بي‌شعور از نژاد عرب بودند که منکر مقام و شخصيت امامان عليهم‌السلام بودند. اين در حالي است که هيچ يک از عجم‌، از جمله ايراني‌ها در به شهادت رساندن آن بزرگواران دخالتي نداشتند. هم چنان که همة اعراب هم دشمن امامان نبودند. بلکه در ميان نژادهاي مختلف عرب شيعيان فراواني بودند که داراي فهم و شعور و ادب و محبّت بوده و ارادت خود را به اشکال مختلف به آن بزرگواران اظهار مي‌کردند. از سوي ديگر، در ميان عجم‌ها چه ايراني و چه غير ايراني، شيعيان مخلص، فهميده و بي‌غلّ و غشي بوده و هستند که ارادت خويش را در تمام عرصه‌ها به امامان دوازده گانة شيعه اظهار مي‌کردند و در رأس همة آنها سلمان فارسي است که قلّة ده درجة ايمان را فتح کرده و به بهترين و برترين محبت و معرفت و اطاعت نسبت به امام زمان خويش اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) و فرزندان معصومش(ع) دست يافت و افتخار بزرگي براي ايرانيان آفريد. 🆔@abhas313
🔰اعتبار سنجی دلالی حدیث(۳) در سخنان ديگر امام صادق(ع) و پدران گرامي‌اش مطالبي به چشم مي‌خورد که شاهد معناي خاصي است که ما با استفاده از موارد کاربرد کلمه (عرب و عجم) در لغت، براي حديث امام صادق(ع) بيان کرديم. از جمله آن سخنان، فرمايش اميرالمؤمنين(ع) بود که در سطوري قبل از اين اشاره شد. و محدث قمي نيز در سفينه البحار خود بعد از نقل حديث فوق، آن را ذکر مي‌کند. مورد ديگر ۷خفرمايش امام صادق(ع) در تفسير اين آيه است: خداوند مي‌فرمايد: «ولو نزّلنا علي بعض الأعجمين. فقرأه عليهم ما کانوا به مؤمنين»[4] يعني: اگر ما قرآن را بر بعضي از عجم‌ها (غير عرب‌ها) نازل مي‌کرديم و او آن را بر اعراب قرائت مي‌کرد، به آن ايمان نمي‌آوردند. امام صادق(ع) در تفسير اين آيه مي‌فرمايند: لو نزل القرآن علي العجم ما آمنت به العرب وقد نزل علي العرب فآمنت به العجم فهذه فضيلة العجم.[سفينة البحار، ج 6، ص 165، چاپ جديد هفت جلدي ] اگر قرآن بر عجم (غير عرب) نازل مي‌شد، عرب به آن ايمان نمي‌آورد در حالي که، بر عرب (پيامبر اسلام(ص)) نازل شد، عجم به آن ايمان آوردند، پس اين فضيلتي است براي عجم. و اين حديثي است که محدّث قمي آن را در کتاب سفينه البحار خود، قبل از آن حديث، نقل کرده، حال چگونه ممکن است امام صادقي که اينگونه براي عجم از جمله ايرانيان، فضيلت قائل است، در حديث بعد ايرانيان را دشمنان خود بشمارد؟! همچنان که محدث قمي در همان کتاب در يک صفحه بعد حديثي را از فرزند عمر روايت مي‌کند که رسول خدا صلي الله عليه واله وسلم فرمود: در عالم رؤيا گوسفندان سياهي را ديدم که گوسفندان سفيد زيادي داخل آنان شده‌اند. اصحاب گفتند: چه تعبيري براي آن داريد اي رسول خدا؟ فرمود: العجم يشرکونکم في دينکم و انسابکم. گروهي از عجم (ايرانيان) هستند که در آئين و نژاد با شما شريک مي‌شوند. اصحاب گفتند: عجم با ما در آئین ونژاد شريک مي‌شود، اي رسول خدا؟! فرمود: لوکان الايمان معلّقاً بالثريّا لناله رجال من العجم. اگر ايمان در ثريّا بود، مرداني از عجم (ايراني) به آن دست مي‌يافتند.[سفينة البحار، ج 6، ص 166، چاپ جديد هفت جلدي مادة (عجم) ] آيا ايرانياني که اينگونه و تا اين حد مورد تعريف و ستايش پيامبر گرامي اسلام(ص) قرار مي‌گيرند، چگونه فرزند و وصيّ ششم او امام صادق(ع) (يا به تعبير صاحب برگه منتشر شده امام حسين(ع)) آنها را دشمنان خود مي‌شمارد؟! علاوه بر اين امام صادق(ع) خليفة آن خدايي است که همه بندگانش را با يک چشم نگريسته و گرامي‌ترين آنها را با تقواترين آنان مي‌شمارد، آن جا که مي‌فرمايد: يا أيُّها الناس إنّا جَعَلْناکُم مِنْ ذَکَرٍ واُنثي و جَعَلْناکم شُعوباً وقبائلَ لِتعارَفوُا إنّ اکرَمَکُم عِندَاللهِ أتْقاکُم إنّ الله عليمٌ خبير.[سورة حجرات، آية 13. ] اي مردم، ما شما را از جنس مرد و زن آفريديم، و شما را تيره‌ها و قبيله‌هاي مختلف قرار داديم، تا يکديگر را بشناسيد، به راستي که گرامي‌ترين شما نزد خداح باتقواترين شماست، همانا خداوند دانا و آگاه است. چگونه ممکن است، امام صادقي که خليفه چنين خدايي است تمام عرب را بي هيچ قيد و شرطي شيعه خود بداند و تمام عجم را دشمن خود بداند؟!ح بنابراين با توجه به موارد کاربرد کلمة (عرب و عجم) در لغت عرب و همچنين آيات و رواياتي که بخشي از آن از نظر خواننده گرامي گذشت، ظاهر حديث ياد شده مقصود نيست بلکه مقصود امام عليه‌السلام از حديثي که دستاويز صاحب برگه قرار گرفته است، همان است که در سطوري قبل از اين، بدان اشاره شد. از خداوند خواستاريم که همة ما را از شيعيان و عزاداران مخلص ابا عبدالله الحسين(ع) قرار دهد و روز به روز بر معرفت و محبت و اطاعت ما نسبت به آن امام پاک و معصوم بيافزايد. و آنان که سعيشان بر قطع ارتباط شيعيان مخصوصاً ايرانيان، با آن مولاي مهربان است، چنانچه قابل هدايت نيستند، نسلشان را قطع و ريشة آنان را بسوزاند. انشاء الله 🆔@abhas313
📍تمرین سه مرحله ای؛خط خوانی،زمزمه خوانی،خود خوانی 📍قواعد پر کاربرد روانخوانی مانند حروف ناخوانا،حروف مقطعه،اشباع حروف ،علائم وقف،و.... 📍تحویل به استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نون به نرخ روزخورها! وقتی سیدجواد هاشمی هم به پروژه معنویت بدون شریعت شتاب می دهد؛ 📽 می شود نماز خواند و دست داد... علی پروین با ناهید کیانی دست می دهد...! ✍️ خلاصه ماجرا اینست که زمینه خوبی در میان ایرانیان به دلیل روح احساسی پرقدرتی که دارند وجود دارد تا چنین نگاه هایی به دین را به راحتی بپذیرند؛ از سوی دیگر روح "همه چیز دانی" که حاصل شوک اطلاعاتی در میان نسل Z و نسل هزاره می باشد و از سوی دیگر طرد هر نوع آتوریته و اقتدار در عین علاقه به فردگرایی و اباحه گری، شده اند مسهل و زمینه ساز تمایل به سمت اسلام استانبولی و به اصطلاح میانه (در مقابل به تعبیر خودشان اسلام فقاهتی) که دیگر در غالب موارد از رساله های عملیه خط نمی گیرد... منبع: کانال صدای حوزه 🆔@abhas313
در ادبیات قرآنی امام لزوما کلمه ای ارزشمند نیست ؛چرا که در آیه ۷۱سوره اسرا خداوند متعال می فرماید هر انسانی در روز قیامت با امام خود محشور خواهد شد.یعنی در قرآن هم امام راه حق وجود دارد وامام راه باطل . سلبریتی گری تاریخی به عمر بشریت دارد وپدیده ای نوظهور نیست . سلبریتی ها در تاریخ نقش امامت داشتند وهمیشه عده ای از آن ها واندیشه های آنان پیروی می کردند .وقتی سامری گوساله ای شگفت طراحی کرد وهمه را به پرستش آن دعوت کرد زمانی بود که با سلبریتی گری خود امامت باطل را بر عهده داشت ‌. هر چند کار زشت از پیروان امامان باطل نیز ناپسند ومذموم است اما باید سرچشمه زشتی را شناخت.وسر چشمه زشتی ها سلبریتی ها وامامان اهل باطلند . باید اقدامی موسوی صورت گیرد وسامری های زمانه پاسخ لامساس دریافت کنند . (قالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَک فِی الْحَیاةِ أَنْ تَقُولَ لا مِساسَ) 🆔@abhas313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اولین فیلم رنگی از حرم امام رضا(ع) ٢مرداد سال ١٣١٨، یک گردشگر سوئیسی به نام الامایارد از میان آتش جنگ جهانی دوم به همراه دوستش با یک ماشین سواری از راه افغانستان خودش را به ایران رسانده و با دوربینی که زیر لباسش پنهان کرده اولین فیلم رنگی از حرم امام رضا (ع) را ثبت کرده است. 🆔@abhas313
هر چند صریح زیارت عاشورا وروایات دیگر دال بر بزرگترین مصیبت برای امام حسین ع است ولی از سوی دیگر روایتی از امام صادق ع وجود دارد که هر چند از حیث سندی ضعیف است ولی در آن به بزرگ تر بودن مصیبت مجموعه ای از حوادث صدر اسلام بر مصیبت ابی عبدالله ع اشاره دارد. البته همانطور که اشاره کردم روایت از حیث سندی به دلیل وجود حسین بن حمدان خصیبی ضعیف است ولی مجموعه ای دیگر از گزاره ها وروایات وجود دارند که نشان می دهند ثقفه زمینه ساز شهادت ابی عبدالله ع در کربلا گردید واز این حیث مصیبتی بالاتر از مصیبت امام ع به شمار می آید . وقتی اهداف امام نیز مورد بررسی قرار می گیرد می بینیم امام خود مبارز وشهید ساختارهای سیاسی،فرهنگی،اقتصادی واجتماعی ثقیفه بودند.به عبارتی ثقیفه وسلب حق علوی کلمه ای رمزی ومختصر برای ده ها اتفاق در جامعه بعد از شهادت پیامبر ص است. 📍حضرت زینب (س)، هنگامی که دشمن به سمت خیمه‌ها حمله کرد و آنها را به آتش کشید، خطاب به امام حسین (ع) کردند و فرمودند: «پدرم فدای آن کسی که خیمه‌اش روز دوشنبه غارت شد.»( الملهوف ۵۶) بر اساس محاسبات تاریخی، مطمئنا روز عاشورا دوشنبه نبوده است؛ بلکه اشارۀ حضرت زینب (س)، روز سقیفه است که باعث شدند کل امت اسلامی، از منبع هدایت دور شوند و انحراف در جامعۀ اسلامی رسوخ کند 📍امام حسین (ع)، در بخشی از نامه خود به اهل بصره، اینچنین نوشتند: «من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) دعوت مى‏کنم؛ زیرا سنت نابود شده و بدعت و انحرافات زنده گشته است. اگر سخنم را بشنوید و از من اطاعت کنید، شما را به راه رشد و بالندگى هدایت مى‏کنم. درود و رحمت خداوند بر شما باد در این نامه حضرت هدف حرکت خود را مبارزه با انحرافاتی بیان می‌کنند که پس از رسول خدا (ص) ایجاد شده و اسلام را به نابودی کشانده است. درواقع دوری از خاندان وحی و فراموشی فرامین دینی، علتی بزرگی بود که امام حسین (ع) را وادار به مقابله با انحرافات کرد. سقیفه ریشۀ همۀ این انحرافات است (وقعه الطف ص۱۰۷) 📍زمانی که تیر بر قلب سیدالشهدا (ع) اصابت کرد، حضرت تیر را از پشت بیرون کشیدند و خون‌ها را در دستان خویش جمع و به آسمان پرتاب کردند. سپس دوباره خون‌ها را با دستان خویش جمع کردند و محاسن خویش را به خون خضاب کردند و این عبارت را فرمودند: «با همین حال که به خون آغشته‌ام خداوند را ملاقات خواهم نمود، خطاب به جدم رسول الله (ص) می‌گویم: یا رسول الله! مرا فلانی و فلانی (ابوبکر و عمر) به قتل رساندند (بحارالانوار، ج 45، ص 53) 📍کمیت شاعر می‌گوید: به امام باقر(ع) عرض کردم: به من از حال آن دو نفر خبر دهید. فرمودند: «به خدا سوگند ای کمیت! هیچ خونی هر چند ناچیز ریخته نشود و هیچ مالی به حرام گرفته نمی‌شود و هیچ سنگی از روی سنگی واژگون نمی‌شود مگر آنکه گناهش به گردن آن دو است.»(کافی، ج 8، ص 102) در روایت دیگری نیز این‌گونه می فرمایند: «به خدا سوگند هیچ بلا و گرفتاری بنیان نهاده نشد و بر سر ما خاندان فرو نیامد مگر آنکه آن دو پایه‌گذار و بنیان‌گذار آن بودند؛ پس نفرین خدا و فرشتگان و همۀ مردم بر آن دو باد(کافی ج 8، ص 245؛ بحارالانوار، ج 30، ص 269) 📍در فرازهایی از  از زیارت عاشورا، امام محمد باقر (ع) این‌گونه می‌خواند: «فلعن الله امه اسست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت» و همچنین «اللهم العن اول ظالم حق محمد و آل۷ محمد و...» و پس از صد سلام می‌خوانیم: «اللهم خص انت اول ظالم بالعن منی و ابدأ به اولاً ثم العن الثانی و الثالث و الرابع اللهم العن یزید خامسا» حضرت با لعن کردن عده ای این افراد را مسببین و اولین ظلم کنندگان بر حق خودشان معرفی می‌کنند‌. 🔸هر چند صریح روایات بر اعظم مصیبت برای امام حسین ع است ولی شاید مقصود امام از مصیبت بزرگتر برای امیرالمومنین ع نسبت به امام حسین ع زمینه سازی ها وساختارهای باطلی بود که از ثقیفه شکل گرفت وامتداد یافت وبه کربلا منتهی شد. هم چنین وجوه دیگری برای مصیبت اعظم امیرالمومنین ع می تواند وجود داشته باشد 🔸امیرالمومنین ع یارانی نداشت تا با وجود آن ها قیام کند وحال آنکه ابی عبدالله ع از یارانی برخوردار بود که در وصف آن ها فرمود یارانی بهتر و باوفاتر از یارانم سراغ ندارم 🔸تعرض به مادر سادت س در مقابل چشمان امیرالمومنین ع صورت گرفت اما در عاشورا بعد از شهادت امام ع به اهالی خیمه حملات صورت گرفت . 🆔@abhas313
📍 علت اختلاف فتاوا چیست ؟ https://eitaa.com/abhas313/3767 چگونه احکام در زمان های مختلف می تواند درفقه تغییر کند ؟ https://eitaa.com/abhas313/3775 رفتارهای متفاوت حاج قاسم وامام جمعه رشت را چگونه ارزیابی می کنید ؟ https://eitaa.com/abhas313/3753 فقاهیت رهبری را چگونه ارزیابی می کنید ؟ https://eitaa.com/abhas313/3341 چگونه قرآن عاری از هر گونه تحریف است؟ https://eitaa.com/abhas313/3329 آیا این طور نیست که اگر پزشک یا مهندس شویم طلبه بهتری خواهیم بود ؟ https://eitaa.com/abhas313/3301 چگونه در موسسات علمی وپژوهشی قم موفق شویم ؟ https://eitaa.com/abhas313/3425 پرهیز از برنامه های شلوغ در اعتکاف در اعتکاف دانش آموزی چگونه باید باشد ؟ https://eitaa.com/abhas313/2666 چگونه مکالمه عربی خود را تقویت کنیم؟ https://eitaa.com/abhas313/3442 در زمینه مداحی وذکر مصیبت اهل بیت ع راهنماییمان می کنید؟ https://eitaa.com/abhas313/3319 دیدگاه شما پیرامون تجمعات دفاع از فرهنگ عفاف وحجاب چیست ؟آیا این دسته از تجمعات مخالف انسجام اجتماعی وملی نیست؟ https://eitaa.com/abhas313/3798 اگر مقاله ای یا کتابی یا ... در زمینه مولفه های یک هیات خوب سراغ دارید بی زحمت معرفی بفرمایید. https://eitaa.com/abhas313/2709 ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها پیشنهاد شما برای برنامه قرآنی هیأت نوجوانان چیه؟ چه برنامه ای داشته باشیم که جذاب باشه؟ https://eitaa.com/abhas313/2561 با وجود عظمت پیامبر گرامی اسلام ص آیا حدیث لولاک با مقام پیامبر منافات ندارد؟ https://eitaa.com/abhas313/2413 با وجود حمله مخالفین به خانه امیرالمومنین علی ع چرا حضرت فاطمه زهرا س پشت درب آمدند وپاسخ مخالفین را گفتند؟ https://eitaa.com/abhas313/2413 بنده به عنوان معلم زبان عربی دوره متوسطه دوم چه نکاتی را باید در راستای تدریس مطلوب در نظر بگیرم؟ https://eitaa.com/abhas313/3804 شهید بهشتی وایت الله طالقانی مخالف حجاب اجباری بودند؟؟؟؟ https://eitaa.com/abhas313/3848 حجاب در قرآن برای زنان مومن است نه برای زنان مسلمان چون بنابه گفته قرآن در سوره حجرات مومنین با مسلمین یکی نیستند؟؟؟؟ https://eitaa.com/abhas313/3884 چطوری کتابی رو بخونیم که محتواش یادمون بمونه ؟ https://eitaa.com/abhas313/3925 امام حسن عسکری یاامام حسن عسگری یا هر جفتش درسته؟ https://eitaa.com/abhas313/4149 آیا روز نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است؟آیا در روایات اهل بیت ع به چنین روزی اشاره شده است؟مقصود از رفع قلم چیست؟ https://eitaa.com/abhas313/4145 چرا امام حسن ع با معاویه صلح کرد؟ https://eitaa.com/abhas313/4059 شبهات روزه https://eitaa.com/abhas313/3022 آیا مبحثی توی دین هست ک باید ب همه مبانی دین شک داشته باشیم و پیگیریش کنیم تا شک مون برطرف بشه؟ https://eitaa.com/abhas313/4184 شاخص های کلان اقتصادی در کلام رهبری چیست؟ https://eitaa.com/abhas313/4002 لطف می کنید کتاب هایی شاخص وکاربردی در عرصه مطالعات تاریخ وفرهنگ یهود معرفی کنید؟ https://eitaa.com/abhas313/4255 آیت دعای معراجی که در بازار عرضه می شود دارای منبع معتبری است ؟؟ https://eitaa.com/abhas313/4350 منطق جوهر النضید یا کتاب هم تراز برای حلقه سوم منطق و ورود به فلسفه شما صوت داريد؟ https://eitaa.com/abhas313/4344 دیدگاه مراجع نسبت به بازار یابی شبکه ای را از حیث فقهی تبیین می کنید؟؟ https://eitaa.com/abhas313/4516 آیا امام زمان به شهادت خواهند رسید؟ قاتل ایشان زنی از قبیله بنی تمیم است ؟؟؟ https://eitaa.com/abhas313/4438 https://eitaa.com/abhas313/4439 در ادبیات عرب چیزی به نام افضلیت نفسی وجود دارد؟؟فرقش با افضلیت نسبی چیست؟ https://eitaa.com/abhas313/2555 برای تدریس به طلاب پایه یکی که کمی در درس ادبیات عرب ضعیف هستند و انگیزه علمی شون کمی کاهش پیدا کرده پیشنهادی تون چیه؟ https://eitaa.com/abhas313/2557 ولایت مطلقه به تعدی به حقوق مسلمین نمی انجامد؟ https://eitaa.com/abhas313/2394 با وجود شریعه فرات ورودخانه های اطراف کربلا ابی عبدالله ع چرا چاهی حفر نکردند وچرا شیعیان این قدر بر تشنگی امام واصحاب ایشان تاکید می کنند؟ https://eitaa.com/abhas313/5128 بعد از ماجرای عاشورا چرا دیگر خبری از حضرت زینب س در تاریخ نیست؟اصلا ایشان کجا دفن شده اند؟؟ https://eitaa.com/abhas313/5129 شرایط پیوستن به وسط نماز میت چگونه است؟ https://eitaa.com/abhas313/6069 آیا امام حسین ع برای آمرزش گناهان شیعیان به شهادت رسید ؟ https://eitaa.com/abhas313/6020 آیات قرآن می گویند قرآن برای مردم مکه وشهرهای اطراف آن نازل شده وبه تعبیری مخاطب قرآن عرب ها هستند وما غیر عرب ها از قرآن سهمی نمی بریم؟ https://eitaa.com/abhas313/6125