کار در لحظه...
به هنگام...
توابین...
تماشا میکنند...
بدون تاخیر...
بعد دلتان میسوزد...
و تیر خلاص اینکه :
خطرات را به جان بخریم
همیشه تاریخ شنیدن و تاریخ خواندن را دوست داشتم.
احساس تکرار تاریخ های تلخ در عصر زندگی شخصیام، ترسی است که حاشیه همه صحنه ها نوشته میشود.
اینبار تاریخ را از زبان ولی شنیدم
و نهیبی که پشتم را لرزاند.
برای شناسایی این بزنگاه های پرخطر همدل شویم.
✅به همدیگر کمک کنیم
✅دست یکدیگر را بگیریم
✅کمک فکری بدهیم
مصادیق کار به هنگام، این روزها چه چیزهای میتواند باشد ؟!
برای ما ارسال کنید :
@reyhaneiran
✍️زهره ابراهیمی
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔅پناهگاه عاطفی
✍️مرضیه رمضانقاسم
در دوران کودکی بهترین مکان برای پنهان شدن در بازی قایم باشک (قایم موشک، چشم قایمی) زیر چادر نماز مادر بود، هنگام اقامهی نماز امامزمان یا نماز اول ماه.
و اکنون نیز دختر لوس و بازیگوشتان هر آن خود را زیر چتر مهر مادریتان حس میکند، مادر گویی چادر نمازتان به وسعت آسمان است و خیمه زده شده در پهنای زندگیام و من در بحرانها به خیمهگاه امن مادریتان که همیشه برپاست پناهنده میشوم.
نمیدانم چرا هر روز برای من روز مادر است، برای شما چطور؟
مادر تویی سایهی سرم، عشق اولم
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🍃محبت مادرانه
✍️صدیقه عالیپور
در گلستان مهر و محبت آواهای زیادی به گوشمان آشناست؛ اما آنچه عیارش بر دیگر محبتها می چربد، محبت مادرانه است.
محبت مادری که با لبخندش، به وجودمان جلا و روشنی میدهد و با اشکمان غم بر چهره مهربانش نقش میبندد.مکتبش اولین جایی است که درس محبت به شیره وجودمان ریشه دوانده وزبان به کلام گشودهایم.
گاهی محبت خاص، خاص می شود، میدانی منسوب به کدام مادراست؟ برای شادی و رضایت دردانه از آمال و آرزوی خود میگذرد.
اما این محبت مادرانهی شهداست که خاص و خاص می باشد، چراکه با محبتشان، دردانههای وجودشان را با چشم باز و دل راضی بخشیدند؛ اما چگونه و برای چه ؟این هم رازی مادرانه است، میان خالق ومخلوق پر عاطفه که بهشت رافرش زیر پایش قرار داده است.
که چه زیبا بخشیدن، بگذار قصهاش را بگویم:با تمام وجود، رعنا جوانش را پرورش داد، با شیره جان ایمان و ایثار را در وجودش تجلی نمود، با دست خود قرآن بر بالای سر عصاره وجودش گرفت، با آب دیده بدرقهاش کرد، هنگام شهادتش استوارانه ایستاد، خم به ابرو نیاورد و دوباره خود نیز در راه فرزند خدمت نمود و دردانهها تربیت کرد.
#محبت_مادرانه
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📌اسباببازیهای متعهد
✍️زهرا نجاتی
دههی هفتاد، در اوج گفتگوی تمدنها، رهبری معزز، به قشر مذهبی و بسیجی در موضوع هنر سفارش جالبی دارند و از آنها حضور در عرصهی هنر در تمام مشتقاتش و به خصوص هنرهای تجسمی را مطالبه میکنند.
مطالبهای که حالا در این اغتشاشات، بیش از همیشه، درست و به حق بودن آن ثابت شد. اما متأسفانه جز عدهای از خواص، کمتر کسی وارد این عرصه، برای اطاعت فرمان رهبر شد یا واردشد و بسیجی باقی ماند.
قبول دارم جو خراب بوده؛ اما قبول کنید خیلی جاها ما خودمان باید شکل دهندهی جو باشیم اما نیستیم.
عرصهی هنر هم، یکی از همین عرصه هاست. نادرطالب زاده اما با این دغدغه در فیلمسازی و مستندسازی کار کرد، خیلی از مطالب حق را برملا کرد و ای بسا ازهمهی کارهایش، مهمتر راهاندازی «سینماعمار»، سینمایی مردمی، برخاسته از دل مردم و هماهنگ با رسم و تمدن ایرانی، و فارغ از آیینی بودن به معنای خیلی خاص و نچسبش به راه انداخت.
من هنوز تلخندها ومارک زدنهای عدهای انقلابی را به همین امثال نادر طالبزاده و آقای پناهیانی که استاد دانشکدهی هنر صدا وسیما بود و امثال یامین پور، به جرم وارد این عرصه شدن را، به خاطر دارم.
اما سالها گذشت و ما مثل اغلب مواقع خیلی دیر پی بردیم که رهبرمان چقدر حق میگفته، حق میاندیشیده و آینده را میدیدهاست.
شاید نه، قطعا، اگر آن زمان در شکلگیری سینما، در شکلگیری و ساخت هنرهای تجسمی، از جمله شکل دادن پایه و اساس هنر متعهد نه تنها تاثیرپذیری از سینمای غرب و تطابق با آن و به تبع آن، ساختن و معرفی هنرمندانی متعهد، شکل میگرفت، ریزشها در این اغتشاشات، به وضوح کمرنگتر میبود.
حالا ما به عینه دیدهایم سرود و موسیقی و شعر و هنرسینما، اگر به شکل واقعی هنری متعهد باشد (نه به شکل کلیشهای و نه به شکلی که از هنرخارج شود و نه هنر به معنای هنر در عقلانیت غربی)، میتواند صدهزارنفر را در استادیوم آزادی و در سراسر دنیا، به سلام نظامی به محضر دلبر، بکشاند.
میتواند زن، زندگی، آگاهی را به جای زن زندگی آزادی بنشاند، میتواند میلیونها نفر درجهان را با مختار شنا کند و میتواند...
در تعریف رهبری از هنر متعهد آمدهاست:« منظور خواندن آیات قرآن و حدیث در هنر متعهد نیست، بلکه این است که با ابزار هنر درقالبهای موسیقی، شعر، سرود، فیلم، بتوان ارزشهای اسلامی و ایرانی را منتقل کرد.»
بر و بچههایی که لوپتو را ساختهاند، با بالاترین کیفیت، نه تنها در گرافیک، بلکه در فرهنگسازی تمدن و عقلانیت و تولید ملی، به جنگ تمدن غربی رفتهاند.
به زیباترین حالت ممکن، و فارغ از عناصر سینمای غرب، ازجمله سکس و خشونت، ساختهاند.
فیلمی پراز سکانسهای زیبا، که معماری ایرانی اسلامی، اعتقاد به فرشته و کمکهای الهی و همچنین تولید ملی و صنعت بازی، که با گرافیک بالا، نه تنها بچهها،که پدر مادرها را به شوق میآورد.
راستش را بخواهید به نظرم تا به حال در حقش اجحاف شده، پس، اگر شما هم مثل ما دنبال تنوع، فرهنگسازی و تفریح سالم خانوادگی میگردید، میتوانید در روزهایی مثل شنبه و سهشنبه در بهترین سینماها، لوپتو را ببینید و از آن لذت ببرید.
دستبوس همهی سازندگانش، زدبانو
#پیشنهاد_فرهنگی
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
36.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ مریم منصوری، عضو تحریریه مجتهده امین
بحثی که در نشست "از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی" مطرح کردم، هنوز هم به لطف خدا بازخوردهای مثبتی دارد. به نظرم آمد، اگرچه این بحث نیازمند پژوهشهای تفصیلیتر و جدیتریاست، از باب "ترسیم دقیق مساله" بازنشر دهم.
در این مجال، مسالهی حجاب به عنوان نماد مقاومت علیه وضعیتی که سرمایهداری متاخر در بدنمندی و به خصوص مصرف بدن به راه انداخته، مطرح شد.
هرچند، معتقدم قسمت اول بحث، که ترسیم جغرافیای اندیشهای غرب است، بسیار مهم است و ما را در "تبیین" دقیق، یاریرسانتر خواهد بود.
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدّظلّه العالی) در مشهد برگزار می نماید:
🔰نشست تخصصی مبنا
🔸با موضوع:
مادری و هویت ملی
🔹بررسی نقش مادران در انتقال عناصر هویت ملی+راهکار ها
🔸استاد:
دکتر مهدیه شادمانی
پژوهشگر و استاد دانشگاه
🔹زمان:
دوشنبه ۲۶ دی ماه، ساعت ۱۸
✅دریافت لینک مجازی:
با ارسال عدد ۶۰ به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰
🌿اخبار حوزه زن و خانواده در پیام رسان های ایتا و بله🌿:
@zan_khanevade
https://ble.ir/zan_khanevade
eitaa.com/zan_khanevade
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📌ما و افسانهٔ خودکار ۵ ریالی جنابِنخستوزیر
«به مناسبت فرار شاه و جاگذاشتن هویدا»
✍️نساء خلیلی، عضو تحریریه مجتهده امین
شما هم شنیدهاید که قدیمیها میگویند، در دادگاه انقلاب از هویدا پرسیدند در سیزده سال نخستوزیری خود چه کردی؟ هویدا هم گفت: «قیمت خودکار بیک را ۵ ریال ثابت نگه داشتم.» فکرش را هم نکنید، این گفتگو فقط افسانه است. ادامه گفتوگو را چطور، آن را هم شنیدید؟ به او میگویند که تو تورم را از ۰.۳ درصد به ۲۵ درصد رساندی! قیمت غذا و مسکن ۲۵ برابر شده است! و هویدا میگوید: «من غذا و ملک را نگفتم. خودکار را گفتم. چون کسی درس نمیخواند، کسی خودکار نمیخرید». هرچند از این گفتوگو، هیچ صوت و فیلمی وجود ندارد؛ امّا بخشی از واقعیت در قالب افسانۀ دادگاه درآمده است.
حقیقت این است که خودکار بیک نه سیزده سال بلکه بیست سال با قیمت ثابت فروخته شد. شما هم مثل من فکر میکنید، رمز موفقیت این کارخانه چه بود؟ بهتر است که از زبان مالک کارخانۀ بیک بشنویم. علیاکبر رفوگران در خاطرات خود میگوید که «در اوایل ورود خودکار بیک به ایران، قمیت برای مصرفکننده ۹ ریال تمام میشد؛ امّا بعد از اینکه خط تولید خودکار بیک در ایران شروع به کار کرد، قیمت را به ۵ ریال کاهش دادیم و با بهبود خط تولید و افزایشِ خط تولید برای ۲۰ سال قیمت ثابت ماند». آفرین به این کارخانه که قیمت را ثابت نگه داشته بود.
امّا همۀ قمیتها مانندِ خودکار ثابت باقی مانده بود؟ جواب را از محمدرضا پهلوی در سخنرانی اجلاس مجلسین سال ۱۳۵۲ میشنویم: «در حال حاضر بهای کالاهای اساسی نسبت به دو سال قبل بدین قرار است: گندم ۳۲۰ درصد، شکر ۳۰۸ درصد، سیمان ۳۰۰ درصد، پشم ۲۲۰ درصد، آهنالات ۲۰۰ درصد، پوست و چرم ۲۰۰ درصد و مواد پلاستیکی تا ۴۰۰ درصد». در عرض یکسال، قیمتها ۷۰۰ درصد افزایش یافته بود، «قیمت زمین ۲ هزار درصد اضافه شد». (روزنامه اطلاعات، ۱ شهریور ۲۵۲۶) پس ثُبات قمیتها در دوره جنابِ نخستوزیر جز افسانه چیز دیگری نیست؛ وضعیت سواد چطور؟ آن هم افسانه است.
در دوران محمدرضا، وضعیت باسوادهای خودکار به دست چگونه بود؟ این جمله هم افسانه است که کسی درس نمیخواند؟ جالب است بدانید که طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲۵ میلیون نفر بیسواد بودند. یعنی ۵۲.۵ درصد ایرانیان بیسواد بودند. سن را بالاتر میآوریم؛ مردان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۵ میلیون نفر بودند و ۴۷.۹ درصد آنها سواد داشتند. جمعیت زنان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۲ میلیون نفر بود که تنها ۲۴ درصد آنها باسواد بودند. (همهپرسیهای رژیم شاه، بهمن خدایی، ص ۱۷۲). پس تعداد بیسوادها وحشتناک بوده است. حالا به نظر شما در ایران سال ۱۳۵۵، خودکار چقدر کالای ضروری است؟ قیمت آن ثابت باشد یا نباشد، نشان از موفقیت اقتصادی پهلوی است؟
#فرارشاه
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
❗️مرد سالاری اسلامی
✍️زهرا سعادت
برخلاف تصوری که از زندگی غربی و تعاملات اجتماعی آنها در راستای احترام به حقوق زنان زیر سایه آزادی فردی او به نمایش گذاشته میشود، بیتعهدی به نظام خانواده در غرب
نمود بیشتری یافته و با کالا انگاری زنان، زمینه التذاذ بیشتر مردان در جامعه را فراهم مینمایند!
نظام سرمایهداری غرب با شعارهای اغواکننده، زنان را به ترویج برهنگی و تبرّج تشویق نموده تا لذت بصری مردان در سطح جامعه هرچند مسموم و ناکارآمد، صورت گرفته و با غل و زنجیر مردسالارانه، جسم و جان زنان را استثمار کنند!
از طرفی با هجمه شدید علیه قوانین متقن خانواده در نظام اسلامی، زنان مسلمان را قشری کم برخوردار از حقوق انسانی و تحت سیطره ظلم مردان به نمایش گذارده و اصل"قیومیت مرد" در احکام خانواده اسلام را مصداق بارز ظلمانگاری علیه حقوق فردی زنان معرفی مینماید!
در صورتیکه این اصل، با توجه به جایگاه متفاوت زن و مرد بر اساس سرشت وجودی، نیازمندی زن به محیط امن و آرامش در جهت ایفای وظایف همسری و مادری مورد توجه قرارداده تا با ایجاد تعادل نسبی، استحکام نظام بنیادیترین نهاد اجتماعی را ایجاد نماید.در این راستا با نفی مردسالاری مبتنی بر نابرابری جنسیتی، خادم بودن مرد برای تامین نیازهای خانواده را مطرح نموده تا زنان با دغدغه کمتری به تربیت نسل سالم مشغول باشند!
متاسفانه بهدلیل خلاء فرهنگی جوامع اسلامی، نیازهای زنان از لحاظ جسمی و روحی، مسیر انحرافی در پیش گرفته و با وجود قوانین متعدد در حوزه حقوق زنان و خانواده، کاستیهای چشمگیری در احقاق حق زنان جامعه اسلامی وجود دارد که نتیجه فهم غلط آموزههای بشر دوستانه و تکریم مقام انسانی زنان بر پایه شرع است!
بنابراین، اجرای صحیح احکام اسلامی که بنابر فطرت انسان وضع گردیده، با تدبیر زنان در خانواده و احترام به جایگاه همسری و مادری توسط مردان، نسلی را تربیت خواهند نمود تا به دور از قضاوتهای مغرضانه، قوانینی با در نظر گرفتن توان جسمی و روحی زن و مرد در انجام وظایف مرتبط و شریک بودن برای اعتلای خانواده را وضع و اجرا نموده و زمینه ساز عصر ظهور و تحقق وعده الهی باشند!
#مرد_سالاری_اسلامی
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
"دنیای وانفسا"🍃🌹
به دنیایی که از دیده بجای اشک خون ریزد
گلستان هم بسازی عاقبت آتش بر انگیزد
چه کج فهمند آنانی که هر دم آتش افروزند
هر آنکس آتش افروزد محال از شعله بگریزد
عجب دنیای نامردی دگر رحمی مصوّر نیست
کسی که باد می کارد از آن طوفان بپا خیزد
چه احساس بدی دارم از این دنیایِ وانفسا
که هر آزاده اندیشی ز شهدِ آن بپرهیزد
هزاران داد از این فقر و فلاکت ها و نادانی
که نادان مردِ دانش را به دارِ جهل آویزد
سیاست پیشه مادامی که با طبلِ نفاق آید
چه بوی خون و باروتی به دنیا در هم آمیزد
#عباس_زرینکفش
#شاعران_اجتماعی
#شاعران_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
«خبری که بر زندگی نمیچرخد»
✍️فاطمه شکیب رخ، عضو تحریریه مجتهده امین
مدتی است که هرگاه در فضای مجازی به خبرخوانی مشغول میشوم جز اخبار ناامید کننده، چیزی نمیبینم؛ بهراستی چرا در فجازی خبررسانی مبتنی بر انتقاد و تشنج میچرخد؟
جالب آنکه در این گوی ربوده، حتی مدعیان دلسوز وطنی نیز با لبههای تیز انتقاد خود پیشرو شدهاند! مگر نشنیدهاند که حضرت آقا مکرر بر امیدآفرینی در بین جوانان تاکید دارند!
مگر نه اینکه افکار ما تمام زندگی ما را ساخته و رویاهای دیروز ما اهرم حرکت امروز ما در زندگی شدهاند؟
پس چرا شما مدعی ولایتمدار هر روز با ترزیق انواع اخبار و گفتمان منفی از گوشه و کنار این کشور، حال شنونده را به ناخوشی میکشانید؟!
بگذارید کمی آرام باشیم، باور کنید که در این دنیا به یک گلدان که شکوفه داده هم میتوان دلخوش بود!
باور کنید که هوای سرد زمستان هم میتواند دلچسب باشد، اگر که حالمان خوش باشد.
بگذارید یکدیگر را به زندگی امید دهیم، از خوبیها و روشنیهای دنیایمان بگوییم؛ هرچند که گفتارمان را به خیالپردازی متهم کنند!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
سرد است هوا بیا وضویی بکنیم
در عشق دوباره جست و جویی بکنیم
گرمای دل هموطن خود باشیم
در مصرف گاز صرفه جویی بکنیم
✍️مهتا صانعی، عضو تحریریه مجتهده امین
#صرفهجویی_گاز
#هر_خانه_یک_بخاری
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
❗️سقوط
✍ سیدهالهامموسوی، عضو تحریریه مجتهده امین
روز گذشته سریالی خانگی با عنوان سقوط را تماشا کردم، که درحال حاضر دو قسمت از آن پخش شده است.
ازجمله موضوعات پرداخته شده در فیلم عبارتند از:
۱)جوانان
۲)بیکاری
۳)فعالیتهای قوی دشمن
فیلم به زندگی زنی که منتظر همسر خود است پرداخته که همیشه دیر به خانه برمی گردد و این دیر آمدن گاهی یک ماه هم طول میکشد.
اما زن بهخاطر علاقه و برای حفظ زندگی مشترک حساسیت چندانی از خود نشان نمیدهد. موضوعی که باعث ناراحتی و نگرانیاش شده بود تغییر وضع مالی همسرش،که از یک زندگی معمولی و سطح پایین به زندگی اشرافی رسیده بودند و...
غرض از معرفی این فیلم پرداختن به نکات بسیار مهم است، که دغدغه اصلی جامعه محسوب میشود. در حال حاضر کمتر انسانی پیدا میشود که با وجود مشکل مالی پایبند اعتقادات خود بماند.
در این وضعیت، وظیفه حکم میکند، تا با مطالعه بیشتر، بینش و بصیرت خود را افزایش داده و بتوانیم با معرفی صحیح مکتب اسلام و تشیع و همچنین اهل بیت علیهم السلام قدمی بلند درعرصه جهاد تبین برداریم.
گرچه در این فیلم نقش اصلی را جوانی از اهل تسنن برعهده دارد اما به این معنا نیست که جوانان شیعه هم خطا نمیکنند.
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖۲۶دی ماه، طلیعهی پیروزی
با روشن شدن جرقههای اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیام های مردمی به رهبری امام خمینی (س) و کشتار 17 شهریور و برگزاری مراسم چهلم های مختلف شهدا در تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و ...، و اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت و چاپ مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مطلق علیه امام، کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و پایه های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شاه گردید.
امام فرار شاه را اولین مرحله پیروزی خواندند و این واقعه را در حرکت تکاملی ملت مهم دانستند. امام از فرار شاه با عنوان طلیعه پیروزی یادکردند و فرمودند:«رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعهی پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض میکنم و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است.» (صحیفه امام، ج 5، ص 484)
بعداز فرار شاه حضرت امام میفرماید: «شما ملت شجاع و ثابت قدم به ملت های مظلوم ثابت کردید که با فداکاری و استقامت می توان بر مشکلات هر چه باشد غلبه کرد، و به مقصد- هر چه دشوار باشد-رسید.» (همان؛ ص: 486)
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖درس بزرگ
✍️ ریحانه حاجی زاده، عضو تحریریه مجتهده امین
از کرونا آموختیم جواب امر به معروف و نهی از منکر "به تو چه"، نیست!
آلودگی یک نفر میتواند به همه سرایت کند.
شهدا هم همین را از ما میخواستند تا حقی پایمال نشود.
جان آدمها به یکدیگر وابسته است.
پس مواظب حملهی همه جانبهی دشمن باشیم!
#یک_دهه_هشتادی
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
#دل_نوشته
✍️طیبه فرید
گفتم: «فلانی از چشمم افتاده! »
بالبخند نجیبی گفت: «خب برش دار فوتش کن بذارش سر جاش! خدا یه عمره با ما همینکارو میکنه…»
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖آخر داستان تو
✍️طیبه فرید
تیر آخری که نشست در تنت، پژواک افتادن آخرین پوکه در حافظهی حساس زمان پیچید! فرشتهها جلوی جوخه اعدام! نه !نه!جلوی معراج شهدا سجده کرده بودند. واذ قلنا للملائکة اسجدوا لآدم الا ابلیس ابی واستکبر و کان من الکافرین. مگر ابلیس!
تو که بالا رفتی پیچ امین الدوله تو را در آغوش گرفته بود و پر از گل شده بود! گلهایش ریخت روی سر و صورت فرشتهها. بوی گلاب قمصر کاشان همه جا را پر کرده بود. بوی پیچ امین الدوله. مردم همگی در خواب بودند الا اندکی.
بگویم تراژدی سحر بیست و هفت دی یا بگویم به خدای کعبه رستگار شدی؟ من مینویسم غم تو میخوانی فوز.
هنوز گلواژههای آیات روی لبت خشک نشده! در عکس هم پیداست! از چشمهایت داشت الاسلام یعلوا ولایعلی علیه میبارید!
کارشناس خارجی در هیبت ابلیسی که استکبار ورزیده بود پیش آمد! آمد که مطمئن شود تو کشته شدی، عکس را گرفت کنار صورتت! لبخندی وقیح صورتش را پر کرد...
🔗متن کامل در صفحه نویسنده
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مجله افکار بانوان حوزوی
سرد است هوا بیا وضویی بکنیم در عشق دوباره جست و جویی بکنیم گرمای دل هموطن خود باشیم در مصرف گاز صرف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿فرصت شکفتن
✍️مرضیه رمضان قاسم
مادر بزرگ خدابیامرزم از بس مهربان بودند، بین ما نوهها دعوا و مشاجره بود؛ چون همه میخواستیم مادر بزرگ را برای همیشه منزل خودمان نگه داریم.
وقتی مادر بزرگ میآمدند منزل ما خدا دنیا را به من میداد، میدویدم کفش و چادرش را قایم میکردم و میگفتم:
«اومدنتون با خودتون بود اما دیگه
رفتنتون با خودتون نیست.»
مادر بزرگ خندهی کشداری میکردند و میگفتند:«نه اومدنم با خودم بوده، نه رفتنم.»
مادر بزرگ درست میگفتند، ما آدمها بدون هیچ اختیاری به دنیا آمدیم، نه آمدن ما در این دنیا با خودمان بوده و نه رفتنمان دست خودمان است.
اما اگر این مدت زمانی که در دنیا مهمان هستیم، را قدر بدانیم و با ابزار عقل، تفکر و قدرتی که داریم از اختیار تکوینی و تشریعی که به ما اعطا شده خوب خوب بهره ببریم، آن وقت است که قیمتی میشویم مثل مادربزرگ، آخر مادربزرگ تاسی کرده بودند به رسول گلها "خاتمالانبیا"، گل سرسبد عالم خلقت.
آری ما هم میتوانیم سوگلی بشویم، آن هم نه فقط سوگلی فامیلها، بلکه بالاتر، سوگلی در دنیا و آخرت، آن وقت است که غنچهی وجودیمان تبدیل شده به گُل، آن هم گُل همیشه بهار...
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
👆 سلفی مرزبانان کشور در سرمای ۲۵ درجه زیر صفر
⛔بعضی کارها تعطیلی نداره حتی اگه خیلی سرد باشه
خدا حافظ و نگهدارتون باشه سربازان وطن🌷
#مصرف_گاز
#ایران
انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
✉️برای آنی
✍️زهرا سبحانی ،عضو تحریریه مجتهده امین
این روزها من هم باید مثل مردم سرزمینم از زن میگفتم، از بانویی که نمیشناسی، میگفتم، از حس مادری که تجربه نکردی و از مادرم که دیگر...
دوست ندارم بگویم"نیست" چون با تو در این مورد هم عقیدهام که مادرها ابدی هستند و حتی اگر جسمشان نیست خاطرههایشان آنقدری زندهاند که تنهاییمان را پر کنند. با این حال ترجیح دادم برای تو بنویسم، برای تویی که "مادر" نقطهی عطف نوشتنت بود...
در این یک هفتهای که تو را شناختم، بارها برایت دست به قلم شدم، آنقدر نوشتم و دور ریختم و با اگرهایم کلنجار رفتم که خروجیاش، فقط روانه شدن کاغذپارهها به سطل بازیافت بود. آخرسر هم به خودم گفتم:«حالا یک نفر حرفی زده چرا باید برایم مهم باشد که چه میگوید؟!» ولی راستش را بخواهی دلم نیامد که ندانسته بروی، بروی به جایی که من آنرا آغاز حیات میدانم و تو آخر حیات؛بهویژه اینکه معتقد باشی نویسنده کارش "حقیقت گفتن" باشد.
شباهت من و تو کم نیست؛ هردو در سن 34سالگی اولین داستانهایمان دیده شد، هر دو طعم تلخ بیمادری را، بعد از تحمل درد و رنج یک دورهی طولانی در بیمارستانها، چشیدهایم؛ هر دو دغدغهی زنها را حداقل بارها در بیان تکرار کردهایم و هر دو هم از اسرائیل بدمان میآید، اگرچه تو آن را استعمارگر میدانی و من آن را غاصب.
با همهی اینها، اصلا مثل هم فکر نمیکنیم چرا که من پایبند اصولام و تو اصلا از اصول نمیدانی؛ همان اصولی که من آنها را "حصار امن" دوران زندگیام میدانم و تو ندانسته آن را "محدودیت مطلق" میخوانی؛ همانی که چهارده سالگیام را در اوج حساسِ احساسات، امنیت بخشید و تو بدون آن، به فکر سقط جنینی بودی که خواسته و ناخواسته، سر راهت سبز شده بود!
خاصیت حصار امنام فقط این نیست؛ مثلا در زمانی که خسته از مدرسه به خانه باز میگشتی، پدرت را دیدی که داشت مادرت را میکشت! حال آنکه بازگشت من از مدرسه مواجه بود با مادری که عشقش را در پختن غذای محبوب بابا، به نمایش میگذاشت.
شاید بگویی قیاس من و تو از اساس درست نیست! به هر حال پنج دهه اختلاف سنی چیز کمی نیست، قبول! اما با همهی اینها، اگر بخواهم تو را حتی با بیبیجانم که دقیق همسن و سال توست مقایسه کنم بازهم به تجربههای تلخ تو نمیرسد.
آن زمان اگر چه ایران دستخوش بی منطقی و غربزدگی پهلویها بود؛ اما با این حال مادربزرگم عروس چهارده سالهی خانهی مردی شده بود که برایش جان فدا میکرد. بیبی جان تا خود مرگ از خوبیهای مردش میگفت، مردی که در آستانهی چلچلیاش او را به خاک، سپرده بود.
نمیخواهم به دروغ ادعا کنم که اصلا لحظهی تلخی بینشان نبوده، نه! ولی برای کسی مثل تو که معتقد است باید عاقلانه نوشت نه احساسی، منطقیست که انبوه شیرینی را به پای کم تلخی، قربانی کنیم؟
این نمونهها را گفتم که یادآوری کنم این همه حس خوب، اتفاقی نیست بلکه مدیون همان "محدودیت مطلق" بیان توست، یعنی همان حجاب و عفافِ اصول من!
بیا صادق باشیم اگر حریمها در دنیایت حفظ میشد، نوجوانیات حرام میشد؟ ذهنت بستر تلخیهای وحشتناک گذشته می شد؟ با این همه، هنوز نتوانستم بفهمم چرا هنگام دریافت جایزهی نوبل ادبی 2022، از من، یعنی زن مسلمان ایرانی گفتی؟!
انتظار داشتم بهجای من از تلخی دختران هموطنت بگویی که حسرت شناخت پدر و مادر در چشمهایشان موج میزند، بهجای من، از کور شدن چشمان آن زن در شنبههای فرانسوی، بگویی! از خونهای فرانسهای که دامن دختران و زنان ما را با ویروسی به نام ایدز آلوده کرد، خودت را مبرا کنی! از منش حکومتت که با شعار آزادی، خانواده را پوچ کرد؛ گِله کنی!
ولی فقط از من گفتی و به بهانهی حمایت از من، دنیایام را زیر سوال بردی!
دنیایی که براساس فطرت زن، زن را ریحانهی زندگی میداند نه خدمتکار! اگرچه باورش برایت سخت باشد ولی از حقیقت احترامی که به اندازهی انسان به من میگذارد، کم نمیکند. مرا تمدنساز مینامد و از دنیای غربی، که زن را در انحصار میلههای جنسیت به بردگی کشانده است، شکایت دارد.
اینها را برایت نوشتم تا بدانی آزادی دنیایت را مردابی بیش نمیدانم که حقیقت انسان را میبلعد و فقط تباهی را پس میدهد. فقط بیا و قبل از رفتن، با بانویی آشنا شو که با گذشت چهارده قرن، هنوز مادری میکند، حتی برای تو، فقط بیا...
🌱پینوشت:
آنی ارنو برندهی جایزهی نوبل ادبی2022 که در هنگام دریافت جایزه، حجاب زنان ایران را محدودیت مطلق خواند!
https://eitaa.com/javal60/1317
#زنان
#ایران_قوی
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
سلام و نور
خیر مقدم به همراهان جدید کانال☘☘
مجله افکار بانوان حوزوی با کمک بانواننویسنده از سراسر ایران، نه تنها به موضوعات خانومانه بلکه به دغدغهی انسان امروز میاندیشد.
محتوای کانال، حاصل نگارش تحریریه تولید محتوای بانو مجتهده امین است که بیش از پنجاه بانوی نویسنده دارد.
با ما همراه باشید تا از دنیای زنانگی به دنیا و جهان پیرامونی بنگریم.
✍️نجمه صالحی، مدیر تحریریه مجتهده امین
@salehi6
پسر نارنج و ترنج
✍️طیبه فرید
نمیدانم از زمانی که گلولههای سربی داغ، باغِ تنت را پر از گلهای سرخ شمعدانی کرد تا زمانی که نیره سادات خودش را انداخته بود روی خاکت در قبرستان مسگرها چقدر طول کشید اما دیدمت که در مویرگهای تن دنیا حرکت داشتی! حرکت جوهری قرمز پررنگ.
آن روز صبح، ستون یخزدهای که در جوخهی اعدام تو را به آن بسته بودند ، از خجالت آب شد و طنابی که تو را احاطه کرده بود، از غم جان سپرد.
از جای قطرههای خونت داشت پیچ امین میرویید، بعدها عطرش هر غروب، عالمگیر میشد.
عین دختر نارنج و ترنج! که از قطرات خونش درخت ترنج سبز شده بود! دختر نارنج و ترنج افسانه بود اما تو، واقعیت داشتی! وقتی اولین جرقههای تبدیل و تبدّل را در دل مسیح ما روشن کردی. تو هنوز هم در مویرگهای دنیا جریان داری.
عطر تو، بوی تو و چشمهایت در عالم حرکت دارد، حرکت جوهری پررنگ!
تو نامیرایی! یادت هست گفتی:
«به خدا من چنان میمیرم که داستان آمنّا برب الغلام» زنده شود» و از هر قطرهی خونم یک پیچ امین بروید.
این غروبها را میدیدی که عطر گلهای پیچ امینت عالمگیر شده و من با هفت دهه فاصله، از تو می نویسم!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مجاهدت خودباوری!
✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین
با ظهور انقلاب اسلامی، تغییر نگاه به جامعه زنان در قالبِ بنیادی نوساخته، پایه گذاری شد و بر این اساس، زنان توانستند توفیقات بارزی در عرصههای علمی و تبلیغی داشته باشند.
زنانی که نیمی از جامعه را برگرفته و بار مشکلات اجتماعی را بیش از کمیت خود به دوش گرفتهاند در سایه خودباوری که با شناسایی اصولی از توانمندی.ها و استعدادهای درونی و دانستن نارساییهای خود کسب نموده اند، حضوری متناسب با خلقت خود را به نمایش میگذارند!
با اینکه در طول تاریخ اجحافهایی در حق زنان صورت گرفته و هنوز هم شخصیت والای زن بر حسب شایستهمداری در جامعه تحقق نیافته و با وجود تلاشهای سیاستمداران غربزده در مظلوم نگهداشتن و قربانی نمودن اندیشه.های کارآمد، جامعه زنان ما در پرتو خودباوری از رشد علمی چشمگیری برخوردارند که علاوه بر ساختن شخصیت آنان، امنیت بیشتری را برایشان به ارمغان آورده است!
بر خلاف تصور دنیای استکبار، فرهنگقرآنی ما زن را معیار و شاخص قدرت در کانون خانواده دانسته و با چنین رویکردی، زنان باید متولّی مسائل حقوق خود در خانواده و اجتماع بوده و برای تصحیح نگاه غلطی که نسبت به زنان و مسائل مرتبط با جنسیت او وجود دارد، به دور از خودباوری کاذب در جهت مرد ستیزی و ناهنجارگرایی که باآموزهای دینی منافات دارند، کار فرهنگی را در اولویت فعالیتهای خود قرار داده و نیازمندیهای خود را در عرصههای مختلف تامین نماید!
توجه ویژه به ارتقای جهاد علمی زنان از نگاه بصیر مقام معظم رهبری هم دور نمانده و محروم نمودن زنان از تحصیل و تعلیم و تربیت را به مثابه ظلم و اهانتی که عدهای به نام اسلام و سنت در حق زن روا داشته معرفی نمودهاند!
آنچه مسلّم است، گفتمان غالب دنیای امروز، گفتمان زنان است و دنیای متوهّم، در زمینه مسائل حقوقی برپایه قواعد فقهی به شبههافکنی پرداخته و چنین به نظر میرسد که خودباوری زنان بر اساس سه محور ایمان و تقوا و اعتقاد راسخ، افکار عمومی جامعهای که وارث چندین هزارسال انحراف دیدگاه تاریخی در مورد زنان است تصحیح و باز اندیشی نموده و الگویی که تدیّن همراه با تمدّن نوین اسلامی باشد ترسیم مینماید!
انقلاب اسلامی در جهت مهندسی جامعه نوین اسلامی باید زنان را با شیوههای علمی به خودباوری رسانده و امکانات لازم برای ترسیم الگویی در خور نظم نوین جهانی در اختیار آنان قرار دهد تا به دور از التقاط گرایی، قدرت نظر و دیدگاه زنان را ارتقا بخشیده و به تخصص کافی برای گشودن گرههای قانونی و مغفول مانده خود، نائل گردیده و گام بلندی در افتخار آفرینی جهانی زنان مسلمان بردارند.
#الگوی_تمدن_نوین_اسلامی
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
در طلب باران
✍️مرضیه رمضان قاسم
آسمان را مینگرم آلودگی
زمین را مینگرم لودگی
خودم را مینگرم شرمندگی
کجایی ای امام آزادگی؟!
بیا آگاه و آزادمان کن!
بیا و اسارت نفس را از ما بگیر و
اطاعتپذیری از خودت را ارزانیمان کن!
زیرا برخی از ما غرق شدن در باتلاق منیّت و اسارت نفس را آزادی پنداشتیم.
ما در اسارت نفسیم بیا و امارت عقل را ارزانیمان کن!
پژمردهایم بیا و ببار بر کویرمان
بالاخره بیخبر در میزنی و از راه میرسی!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
نخ تسبیحی که نیست!
✍️زهرا نجاتی، عضو تحریریه مجتهده امین
گاهی فکر میکنیم چرا کارهای خوب ما جواب نمیدهد! چرا سیرهای تربیتی، کلاسهای بسیج و غیر بسیج، جواب نمیدهد!چرا هرکس سالها روی کسانی کار میکند اما جواب مطلوب تربیتی نمیگیرد؟
سعدی اعتقاد دارد در این مواقع، گِل متربی خراب است. بزرگان عرفان، اعتقاد دارند نفس مربی گرم نیست! اما بزرگان و دانشمندان امروزه هم این دو را قبول دارند، هم یک نکتهی مهم را گوشزد میکنند: ما نخ تسبیح و سوراخ دعا را گم کردهایم.
در واقع اگر کسی اهل مطالعهی کتاب و موضوعات اخلاقی هم باشد، چنان در کتابهای بحثهای گسستهای مواجه میشود که نمیتواند در پایان زنجیر ادراکاتش، ذرهای جا برای ارتباط این موضوعات باهم پیدا کند!
میدانید چرا؟ چون نخ تسبیح توحید بوده که حذف شده است! جنگ میان خدا و شیطان نه در توحید ذاتی و صفاتی! بلکه توحید ربوبی!
دعوای ابتدای خلقت تا به حال میان خدا و شیطان!
جنگی که باعث میشود فرعون، در هلوت به خداوند سجده کند اما مردم را به ربوبیت خودش دعوت کند! و مردم را به استخفاف بگیرد.
جنگ میان نه فقط بدی و خوبی! جنگ میان اینکه خدا ارباب است یا شیطان! گیریم گاهی اسم شیطان انسان شده باشد. مثلا درفرهنگ غرب، مفهوم شیطان، به اسم انسان نشسته باشد وسط تمام مفاهیم. و همهی مفاهیم از جمله عدالت، آزادی، حق، حق برابری، حول آن تعریف شود. و نظام بشود نظام لبیرالی.
نظام انسان محور و آن وقت با گفتگوی تمدنها، با بازنمایی مفاهیم براساس تمدن غربی که پایه گرفته از انسان محوری است و نه خدا محوری، میان اعمال و افکار و اعتقادات حتی خانوادههای مذهبی ما هم، تضاد، اختلاف و تعارض پیش بیاید...
و این میشود مفهوم جنگ نظام لبیرالی با نظام توحیدی. این میشود دلیل جواب ندادن های هزاران کلاس اعتقادی و اخلاقی. این میشود دلیل تعارضهای رفتاری متدینین! و بخشی از دلیل نارضایتیهای اخیر جامعه...
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
تصور نادرست
✍زینب نجیب
امروز با دخترم درس دهم هدیههای کلاس چهارم را مطالعه میکردیم. برایم بسیار عجیب بود که چطور بعد از گذشت نزدیک به نیمقرن از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان آموزش ما از بعثت و رسالت پیامبر اکرم (ص) آنقدر سطحی است؟
آیا برای کودک ما این ابهام ایجاد نمیشود که اگر پیامبر اکرم (ص) برای مبارزه با بتپرستی، مبعوث شده، پس دیگر در دنیای امروز نیازی به ایشان نیست؟
استاد پناهیان در دوره تاریخ تحلیلی اسلام گفتند:
"متأسفانه فرزندان و جوانان در کشور ما فکر میکنند پیغمبر آمده بود که از اولِ خداشناسی شروع بکند و آموزش بدهد! درحالیکه اینطور نبود. متأسفانه تاریخ پیامبر اکرم(ص) را طوری به جوانان یاد دادند که اکثر افراد چنین برداشتی پیدا کردهاند. لااقل حدود نیمی از مردم کشور ما به واسطۀ آموزشهایی که در مدرسه، تلویزیون، فیلمها و... دیدهاید، تصور میکنند پیغمبر آمد که از اول اثبات وجود خدا و خداشناسی شروع کند. این آموزش غلط است. چون اولین حرفی که در آموزش دین به شما میزنند اثبات وجود خداست. شما هم فکر میکنی که پیغمبر از همینجا شروع کرده است درحالیکه اصلاً پیغمبر بحثی در اینباره نداشت چون پیغمبر بین خداپرستها مبعوث شد.
ما هیئتیها هم بیشتر به تاریخ ائمه معصومین(ع) میپردازیم نه تاریخ پیغمبر(ص)؛ چون میگوییم پیغمبر با مشرکین مشکل داشت و ما الان در این شرایط نیستیم. درحالیکه پیامبر(ص) هم با مذهبیها و خداپرستها مشکل داشت."
بله در حقیقت روایت ما از رسالت پیامبر(ص) حداقلی است و این مسیر دشمنان آخرین رسول خدا(ص) حتی قبل از بهدنیا آمدنشان است.
@AFKAREHOWZAVI
نشاط اجتماعی زنان لازمهی پویایی خانوادهها
✍ سیده ناهید موسوی، عضو تحریریه مجتهده امین
زن به دلیل محور خانواده بودن، ویژگی خاصی دارد که توجه سایر اعضای خانواده به آن بسیار مهم است؛ وضعیت مناسب روحی و عاطفی زن، تمام فضای خانه را تحت تاثیر قرار میدهد و یکی از مهمترین عوامل شادکامیخانوادهها و نشاط اجتماعی است. این موضوع علاوه بر پیشبرد امور در خانوادهها موجب موفقیت فرزندان به عنوان آیندهسازان مملکت نیز میشود، پس باید توجه خاصی به محورخانواده شود؛ اگر هدف ایجاد فضای خوبی در خانواده است، باید از ناراحتی زن خودداری شود، زن به منزله چشم اسفندیار* خانواده است و هر گونه گزندی به او خانواده را تحتالشعاع قرار میدهد.
بنابراین لازم است دغدغههای زن را شناخت و برای رفع سریع آنها تلاش کرد. ازجمله موارد شادبودن انسان، داشتن روابط قوی اجتماعی و خانوادگی است هرچه فرد، روابط اجتماعی بیشتری داشته باشد، از سلامت روحی و روانی خوبی برخوردار خواهد شد، زیرا انسان بهطور ذاتی موجودی اجتماعی خلق شده و برای ادامه حیات نیاز به ارتباط با افراد اجتماع را دارد. بهطورمثال یکی از بهترین تضمینکنندههای سلامتی افراد، داشتن تحرک و ورزش است که به تمام زنان توصیه میشود چه خانهدار وچه شاغل، از نظر سلامتی نیاز دارند یک برنامه ورزشی منظم درکنار کارهای روزانه خود داشته باشند. در مقابل، ورزش نکردن و کمتحرکی یکی از معضلات مهم بانوان است، ورزش منظم میزان اضطراب و افسردگی را در افراد کاهش داده و بر افزایش اعتماد به نفس، تامین تعادل و ثبات هیجانی، سازگاری بامحیط، احساس ارزشمندی و بهبود تعاملات اجتماعی به شدت تاثیرگذار است.
خلاقیت، ابتکار و اشتغال، از دیگر موارد
افزایش نشاط روحی زنان و باعث تقویت احساس رضایت نسبت به خویشتن ،کارآمدی بالا است. بانوانی که در بیرون از منزل به فعالیتهای رسمی اشتغال دارند یا در محیط خانه به خوداشتغالی و تولید محصولات متنوع یا خلق آثار هنری می پردازند، بااحساس رضایتمندی ونشاط بیشتری مواجه میشوند.
زنان بانشاط، معمولا درک درستی از خود دارند و توانمندند، نقاط ضعف خود را میدانند و در صدد رفع آن هستند. این افراد، سازگاری خوبی با محیط دارند و از انگیزهها و احساسات خودآگاهند. آنان فقط دریافت کننده محبت نیستند بلکه به دیگران مهر میورزند. بانوان با نشاط، سخت و غیرقابل انعطاف نیستند و در مواقع لازم از گذشت و بخشندگی لازم برخوردارند. آنها قادرند استرسهای پیرامون خویش را مدیریت کنند. در همه امور جوانب احتیاط را رعایت و تلاش می کنند رفتارخویش را در امور فردی و اجتماعی کنترل کنند. این افراد برای زندگی و آینده خویش برنامهریزی دارند و با برنامه به سمت اهداف خویش گام برمیدارند؛ خلاق و صاحب ایدههای نوآورانه هستند.
نکته مهم آن است که نباید از عوامل موثر برسلامت روان زنان غافل بود، از شایعترین این عوامل استرس، اضطراب، خشونت، استفاده نادرست از اینترنت، رایانه، تلویزیون و گوشی همراه است. متاسفانه این روزها استفاده زیاد از تلفن همراه و فضای مجازی بیشتر شده است و تهدید بزرگی برای روان زنان، بهویژه بانوانی که به دلایل مختلف برای ساعتهای فراغت خود برنامه مشخصی ندارند.
روابط اعضای خانواده، بهداشت روان خانواده و ارتباط میان همسران، همگی در محیط خانه شکل گرفته و الگویی برای فرزندان میشود؛ اگر روابط به شکل مثبت و پایدار توأم با سلامتی و آرامش باشد قطعا فرزندان و نسلی سالم تحویل جامعه داده میشود اما اگر خانواده ناآرام و روابط والدین کمرنگ باشد نتیجهای جز سستی بنیان خانواده نخواهدداشت! برنامهریزی جهت کنترل زندگی میتواند اثربخش باشد؛ اما نیازمند حمایت خانوادگی و کمکهای دولتی است.
و کلام آخر!
کسی که گهوارهات را تکان داد، میتواند با دعایش دنیایت را هم تکان بدهد، مراقب گرانبهاترین الماس زندگیت باش، که برای خوشبختیات محتاج دعای خیرش هستی!
*اصطلاح جایگزین پاشنه آشیل که رهبری در سخنرانی18فروردین91 اشاره کردند.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI