«جشن غدیر، نمای دینداری»
✍زينب نجیب
اگر حضور میلیونی مردم در جشن غدیر را دینداری مردم ندانیم و آن را مصداقی برای گرایش عمیق آحاد یک جامعه به شعار توحید نپنداریم و این حرکت عظیم را ریشه در جهانبینی الهی نبینیم؛ چگونه میتوانیم تحلیلی همه جانبه و منصفانه از یک واقعهی اجتماعی_مذهبی با این ابعاد وسیع داشته باشیم؟
گفته شد، برپایی این همایش بزرگ کشوری نشان از دینداری مردم دارد. حضور چشمگیر و میلیونی مردم تهران در مسیر ده کیلومتری این جشن در سال گذشته باعث شد تا رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور به این مراسم باشکوه اشاره کنند: «این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود! ... دیدید چه جوری در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کردند؟ اینها طرفدار دینند، اینها دوست دارند دین را.» ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
آری، وقتی به تلاش و همت میلیونی مردم یک جامعه برای تدارک چنین جشنی نگاه میکنیم و شاهد آنیم که شبانهروز بیهیچ چشمداشتی به ایجاد بستر مناسب برای شکلگیری یک محفل مبادرت میورزند و از استراحت خود و از مال خود به هر مقدار که در توان باشد، میگذرند؛ وقتی هرکس به هر میزان که به امیرالمؤمنین علی علیهالسّلام ارادت دارد، مادی و معنوی هزینه میکند تا با یکدیگر سر این سفرهی کَرَم بنشینند و متنعم شوند؛ وقتی مردم از شادی هم شاد میشوند و روزها خلاقانه میاندیشیدند که چطور به روشهای گوناگون میتوانند لحظاتی زیبا بیافرینند و به یکدیگر هدیه دهند؛ وقتی با گذشت و ایثار برای یک کار گروهی از هم سبقت میگیرند؛ و در یک کلام، پیر و جوان، زن و مرد، ثروتمند و فقیر همه و همه در کنار هم قرار میگیرند تا بدون برچسبهای طبقه و درجه و طیف و قشر خاصی حضور داشته باشند، آیا میشود به چیزی غیر از جامعهی متمایل به شعار اصیل توحید اذعان داشت؟ آیا دینداری چیزی جز تحقق این شعار اصیل است. آیا توحید چیزی جز یکپارچگی و همرنگی و نفی طبقات اجتماعی زیر پرچم اعتقاد و ایمان به خدا است؟ آیا جامعهای اینچنین مصداقی از یک جامعهی دیندار نیست؟ آیا این صحنههای خلق شده از همبستگی و وحدت، از مهربانی و محبت، از کمک و دستگیری، از اطعام و هدیه، از ارادت به اهل بیت و معنویت، برآمده از جهانبینی مادی میتواند باشد؟ کدام مادیگرایی برای احیا، تداوم و استحکام یک باور، یک علاقه، یک گرایش آن هم کاملا الهی، حاضر است هزینه کند؟ کدام مادیباور میتواند چنین زندگی سعادتبخش و سرشار از آرامش و شادی ِرا خلق کند؟
امروز دنیا تشنهی لحظاتیست که از ته دل بدون هیچ واسطهی دارویی، غرض مادی، دلایل مصنوعی و واهی بخندد. امروز دنیا به دنبال طنابیست تا بدان چنگ زند و خود را از ورطهی چهکنمهای روزانه نجات دهد. امروز سرگردانی فرزندان آدام را در بیابان تیه نمیتوان پنهان کرد یا نادیده انگاشت. این دینداری و معنویت و کوشش اصحاب موسی سبب شد تا تمدن موسوی دوباره شکل گیرد و امتی از بیابان تیهی روزگارش نجات یابد.
امروز نیز این طریق علوی و محبت اوست که در قامت جمهوری اسلامی صحنههای ناب دینداری رقم میزند تا انشاءاللّه مقدمهی ظهور امام زمان علیه السلام و زمینهساز تمدن مهدوی گردد.
آری دینداری انسانها در معنایی بهوسعت همانیست که در مناسک حج و غدیر و اربعین حسینی شاهد آنیم.
به وسعت رنگ سپیدجامگان حجگزار، رنگیپوشان غدیر و سیاهپوشان اربعین.
که اگر دشمنان انسانیت، سیرهی توحید را که بر زبان و عمل پیامبر جاری بود و در غدیرخم، ادامه و حفظ آن به حضرت علی علیه السلام محول شد را ۲۵ سال خانهنشین نمیکردند و امر ولایت بر زمین نمیماند، امروز موکبهای سپیدپوش و آذینبستهی خود را برای شروع محرم و عزای حسین علیه السلام سیاهپوش نمیکردیم.
بنابراین درس امروز ما از تاریخ همان پیروی از ولایتیست که سهم انسانها را همیشه در عدالت و سعادت و بندگی خدا میخواهد. همان ولایتی که همچون نخ تسبیح دستان ما را به هم پیوند میزند.
#غدیر
#میهمانی_ده_کیلومتری
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAV
#کرسی_آزاداندیشی
🔰معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری کمیته مرکزی کرسیهای آزاداندیشی حوزههای علمیه برگزار میکند.
🔳 عنوان کرسی
واکاوی بنیان فکری نظام سایبرنتیک و راهکار مقابله با تهدیدات آن در نظام ولایت
🎙ارائه کننده:
🔸سرکار خانم زهرا حبیبیان
(پژوهشگر و طلبه جامعه الزهرا سلام الله علیها)
🎙استاد ناقد:
🔹جناب آقای دکتر کاظم فولادی قلعه
(سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبری دانشگاه تهران)
🎙 مدیر جلسه:
▪️سرکار خانم رضوان هامانی
(پژوهشگر و طلبه جامعه الزهرا سلام الله علیها)
📆 زمان: شنبه 24 تیر ماه ساعت 9:30 الی 11
📌حضور در جلسه به صورت مجازی، از طریق پیوند زیر:
https://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🍃پیشنهاد تماشا
📽کلیپ به زبان انگلیسی در مورد رویداد عاشورا و وفاداری اصحاب سید الشهدا علیهالسلام
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
«آدمهای ترکیبی»
✍طیبه فرید
چشم هایش سبز بود اما آن ها که او را ندیده بودند الکی می گفتند چشم هایش آبی بوده. پدرش امان الله، نوه سیف الله میرزا،چهل و دومین پسر فتحعلی شاه قاجار بود،اینها را نوشتم که سابقه ترکیبی اجدادی اش را داشته باشید یک جای ذهنتان.مادرش هلن کاسمینسکی مهاجر روس بود.حکما چشم هایش به مادرش رفته بود وگرنه قجرها با آن پشم و پیل و چشم و ابروهای مشکی کت وکلفت کجا و قیافه کم رنگ و خارجکی نادر کجا!
هلن اولین زنی بود که توی وانفسای مملکت گواهینامه رانندگی داشت!
دیروز دیدم یکی پست گذاشته و شرح قهرمانی های نادر را نوشته و زیر پستش خلق الله خودشان را در حد مرگ، لت و پار کرده اند که ای فلان و ای بهمان! چی بودیم و چی شدیم!!!اینکه هواپیماهای عراقی محاصره اش می کنند و می برندش تا دل عراق و او همه شان را قال می گذارد و بر می گردد ایران،و یا اینکه با هواپیما از زیر پل سفید اهواز،روی سر کارون می خزد و اینکه ارتش محمد رضا با وجود او چقدر قدرتمند بوده و کو آن کیان عصر پهلوی،کو آن شکوه و جلال و جبروت! و ازین دست افسانه ها.
داشتم می خواندم و آقاجانم داشت می شنید.او نه گذاشت و نه برداشت گفت:
با همه بله با ما هم بله؟! بهش بگو چرا خشت می مالی آدم ناحسابی! نادر شوروی کمونیستی درس خونده بود،ناقص هم خونده بود. کلی امان الله خان باباش پیش ممد رضا سیبیل گرو گذاشت که روی حساب آقازادگیش، اونو جایی توی دربار خراب شده جاش بدن. توی ارتش پهلوی نادر هیچوقت پست جدی نداشت! چون ولی نعمت ممد رضا، آمریکا مثل سگ از کمونیستا می ترسید.برو نگاه کن ببین هیچوقت فرمانده ارتش بوده؟! نادر جهانبانی همیشه تو حاشیه بود!کل افتخاراتش به جز رنگ چشما و موهای بلوندش حشر و نشر با گلنار دختر تیمور بختیار بود، اونم شوهرش که فهمید طلاقش داد رفت پی کارش.
ممد رضا بخاطر موقعیت خودش توی چشم آمریکاییا هیچوقت نادرو آدم حسابش نکرد، نادر بوی شوروی می داد!!بوی کمونیسم. چه روایتایی می بافن!شنونده باید عاقل باشه بابا!
حق با آقا جان بود انوشیروان پسر نادر همه این قصه ها را تکذیب می کرد.اما وسط جنگ که حلوا خیرات نمی کنند، او که فرار کرده، او که تابعیت گرفته، او که پناهنده شده، او که چند روز قبل از انقلاب ۵۷رفته به این امید که دو هفته،نه!یک ماه بعد، انقلاب شکست بخورد و برگردد و الان چهل و دوسال از آن روز گذشته چاره ای ندارد وقتی جوان های یک لاقبا مثل حسن تهرانی مقدم تسلیحات تولید می کنند،و وحشت آیزن هاور از پیشرفت تسلیحاتی ایران به حقیقت می رسد،چاره و گریز ندارد؟!
باید یکی را بزک و دوزک کنند بشود به اندازه دلخواه،از فسق و فجورش چیزی نگویند،برایش روایت جعلی بسازند.
حکومت آخوندها پر از قهرمان های راستکیست!آدم هایی که لکه سیاه روی پر یقه شرافتشان ننشسته از عباس بابایی و دوران تا احمد کاظمی و قاسم سلیمانی که سرآمد همه شان است.چاره ای ندارند که در مقابله با حقیقت، روایت خودشان را داشته باشند.
ما وسط جنگیم، جنگی که خاکریز ندارد، مرز ندارد، سربازها و افسرهایش را نمی بینی،یک جنگ ترکیبی تمام عیار که گردانندگانش از «بنیاد راکفلر» می توانند از یک آقازاده دو تابعیتی یک اسطوره درست کنند و با یک فرّ و کیان تخیلی، بعد سوارش کنند روی خر تورم و تحریم و غالب کنند به توده هایی که از گرانی و فشار اقتصادی به سطوح آمدهاند. بهخاطر داشته باشید وسط جنگهای ترکیبی حلوا قسمت نمیکنند، هموطن!خاکریزهایشان به سلولهای مغز من و شما رسیده!
حواستان به آدمهای ترکیبی کم رنگ باشد. جای جنس اصل به شما غالب نکنند.
#جنگ_ترکیبی
#جنگ_روایت_ها
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
از واقعه گوهرشاد تا کف خیابانهای امروز
✍فاطمه میری طایفهفرد
هنگام ورق زدن صفحات تاریخ این مرز و بوم به روزهایی برمیخوریم که حرکت و جوشش مردم، وقایعی زیبا را به تصویر میکشد؛ شاید آن واقعه در بدو امر اتفاقی تلخ قلمداد شود ولی حضور مردم و واکنش آنان به اتفاقات، تاریخ نویسی را به جنبش وا میدارد؛ زیرا آنچه از تاریخ مغفول مانده دقیقا همینجاست، تاریخی که اجتماع مردم آن را رقم میزنند و نه شاهان و شاهزادگان.
واقعهای مانند آنچه در گوهرشاد افتاد از همین مقوله است و اگر نام آن را تاریخ اجتماعی بگذاریم گزافه نیست.
تاریخی که با حضور مردم، از مسیر اشتباه خود خارج میشود و راه صلاح را میطلبد؛مسیری از الگوبرداری خطای شاه مملکت و اشتباه محاسباتی از دینداری مردم.
واقعه گوهرشاد برگی از تاریخ است که نشان میدهد مردم ایران بیش از هر مسئلهای دیندارند و اگر از تمام ناملایمات بگذرند و صبوری کنند اما درباره دین و هویت ملیشان کوتاه نمیآیند. شاید این حرف، کلام متحصنین در گوهرشاد بود که چرا لباسی که ما با آن زندگی کردهایم و هویت دینی و ملی ماست را با چیز دیگری عوض کنیم؟
مگر نه این است که اسلام برای همه شئون زندگی مسلمانان حرف دارد چرا باید حرف دین را کنار حرف شاه بگذاریم، آن هم شاهی که حرفی از خودش ندارد و مقلد است بدون داشتن حتی سوادی اندک از جامعه تحت فرمانش.
مردم ایران اینقدر توهین را حق خود نمیدانستند و بر نتافتند که به هرقیمتی زندگی کنند.
واقعه گوهرشاد گذشت و نکته قابل توجه و عبرت پذیر این واقعه قطعا حضور مردم است و واکنش آنان به دین و معنویت، زیرا زندگی برخواسته از باید و نباید دینی، هرگز به بیراهه و گمراهی حل ناشدنی نمیرسد. هم اکنون هنگام تامل مسائل کنونی کشور، درمییابیم که مسائلی از جنس عفاف و پاکدامنی مقوله فرهنگی و خواست همگانیست. نمیشود که دیندار بود و از آفات این وادادگی در جامعه مصون ماند. نمیشود اصلاح جامعه را فراموش کرد و فقط به اصلاح خود پرداخت.
مقوله حجاب در کشور ما سابقهای طولانیدارد. باید پذيرفت که تک تک افراد جامعه در این امر دخیل هستند، چه بدانند و چه ندانند. نکته کانونی در واقعه گوهرشاد هوشیاری علما و همراهی مردم و نگرانی بسط لباس متحد الشکل به دیگر شئون زندگی مردم است که تا بن خانواده و جامعه را هرز نکند دست بردار نیست. الان هم با همین امر مواجهایم، عقب نشینی از حجاب، از هر حدی و محدودهای در واقع رفتن به سمت زندگانی متزلزل و دور از فرهنگ دینی و ملی ماست. اینجاست که گوش به زنگی آحاد جامعه را میطلبد و حضور مردم در صحنه همانند واقعه گوهرشاد بسیار راهگشاست.
مطالبه عمومی در امر حجاب، هوای جامعه را پاکتر و زیباتر میکند. رسالت همه مسئولان فرهنگی تبیین این جهاد مهم است. جهادی که ابتدا باید ضرورت و اهمیت آن از پس صدای بلند شبکههای معاند به گوش مخاطب هدف برسد. آنوقت نقش مردم همانند هر زمان از تاریخ پر گوهر ایران دیدنی و نوشتنیست.
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
رهبر انقلاب: نسبت به تبلیغ نگرانم
🍃 بخشهایی از سخنان امروز امام خامنهای در دیدار جمعی از مبلغان:
با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود.
هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبهی دوم قرار دارد، مرتبهی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبهی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبهی اول است.
امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست. بنده همهی عمرم تقریباً، عمر تبلیغیام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته. آن روز هم فکر بچهها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند، اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته.
علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانهای که وجود دارد این تکثر رسانهای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچههایشان یاد میدادند. در این غوغای تکثر رسانهای این صدا ضعیف شده.
#تبلیغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✍️ همنویسی نویسندگان «تحریریه مجتهده امین»
🌹 همزمان با روز عفاف و حجاب
🖌 زهرا سعادت
💐حجاب، ارزش بخشیدن به دردانه هستی است، تا تیر شیطانی نگاه آلوده به گناه «فی قلوبهم مرض» دنیای مقدسشان را لکهدار نکند!
در کوچههای خاکستری، میراثدار چادر خاکی بانویی هستم که تنها مدافع حریم ولایت بود!
🖌 سمیه رستمی
💐هرگاه آزادیِ حمل سلاح تضمین امنیت جانی مردم آمریکا شد، آزادی حجاب هم تضمین آرامش روانی جامعه خواهد بود.
🖌 زهرا سرمیلی
💐من حجاب را از پنجرهی قلبم مینگرم
تو حجاب را از دنیای مجازی نگاه میکنی
فرق ما در دیدن است.
🖌 میناسادات حسینی
💐 من حجاب را از اسارت زنان در کربلا فهمیدم که در قالب اسارت، به اسیران واقعی درس حریت و آزادگی بخشیدند.
این لباس حوریان عرشی است که به وسیله حضرت حوراء به زمینیان ارث رسیده است .
با هواهای نفسانی تفسیرش نکنیم.
🖌 سیده زهرا عابدیان
💐 دوست خوب نعمت است، مثلا از آن جنس دوستانی که نصیب «لینالونا» شد؛ با آرامش، دلسوز، صبور و از همه مهمتر، با زبانِ خوش و با درایت، به تو بفهماند آنچه را که نیاز است. برای دعوت به حجاب، باید دوست خوبی بود.
🖌 نجمه صالحی
💐 و اما در روز حجاب، بانویی شایستهی ستودن است که برای عمق بخشیدن به ماهیتش، به عنوان یک فرد، تلاش میکند نه به عنوان یک کالا!
🖌 نازنین اسکندری
💐 چادر، بلندترین تاج جهان ست که سر و سیرت هر زنی را میتواند بیاراید؛ برایش نامه بنویسید و دعوتش کنید به مهمانی جهان «خویشتن».
🖋مهتا صانعی
💐نابینا آمده بود. بانو با حجاب به محضر مهمان آمد. باید از سلالهی حجاب به شأنیت حجاب رسید.
#حجاب
#عفاف
#بازنشر
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
حصن امان!
✍️نجمه صالحی
از گذشته تا امروز، تجلی وقار و عزتمندی و نمود شکرانه بندگی و پیوند با خدا، حجاب معرفی شده است؛ حجابی که تجلی ایمان و تمثال حریری از بهشت، است.
چادر، جوشنی نفوذ ناپذیر و یادگار قرنها عفاف و نجابت است که نشان از کیمیای غیرت بانوان دارد.
بهخاطر حفظ حریمها، بهخاطر جلوگیری از هجوم خارها، به نصّ قرآن، میمانم در این حِصنِ امان!
#حجاب_برتر
#عفاف_و_حجاب
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ـــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ
@zemzemh60
✍️یادداشت خواندنی خانم دکتر ناهید طیبی، استاد تاریخ جامعه الزهرا سلاماللهعلیها /بازنشر
🔰 به مناسبت بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز ملی عفاف و حجاب
💠 آیا میدانید رابطه عفاف و حجاب چیست؟
🔸اول: عفاف حالتی درونی است که انسان را از غلبه شهوت بر او باز می دارد. چون مربوط به نفس آدمی است و نفس جنسیت بردار نیست پس زن و مرد هر دو باید عفاف داشته باشند. البته فقط عفاف جنسی مطرح نیست. کسی که از پرخوری، پرگویی، زیادهخواهی دوری کند هم عفیف است. عفاف به درون، باطن و خلوت و قلب انسان مربوط است؛ پس فراطبیعی است.
🔹دوم: حجاب یک امر طبیعی و مربوط به دنیای بیرون و ماهیت آن اجتماعی است. اساسا حکم حجاب امضایی برای حضور اجتماعی زنان است اگر نه در حیات خانه و پستو و در برابر محارم که نیازی به پوشش نیست.
🔸سوم: عفاف و حجاب رابطه ای دوسویه دارند. بخش کوچکی از عفاف موجب احترام به حجاب میشود و رعایت حجاب، موجب تعمیق عفاف درونی بشر میشود.
🔹چهارم: عفاف از مقوله اخلاقی و مربوط به خلق است و حجاب مربوط به رفتار است. بانویی که خلق عفیفانه دارد در رفتارش پوشیدگی و حجاب دیده میشود .
🔸 پنجم: با این همه لزوما هر محجبه ای عفیف نیست و اگر درونی پاک نباشد با وجود حجاب هم بی عفتی صورت میگیرد و هر عفیفی هم پاک و مطلوب نیست مگر آن که با پوشیدگی و حجاب، زمینه عفت فردی و عمومی را ایجاد کند .
✳️ خلاصه که بانوی عفیفه محجبه در طول تاریخ بیشتر مورد احترام بوده تا عفیفه غیرمحجبه و محجبه غیرعفیفه.
#حجاب
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🎉شهید متولد روز حجاب تولدت مبارک🎉
💎📜21 تیرماه به دنیا آمدی و از حجاب برایمان نوشتی...
از همه خواهران و از همه زنان امت رسوال الله می خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند، مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود، مبادا چادر را کنار بگذارید.
_شهید حججی متولد ۲۱ تیرماه ۱۳۷۰
#حجاب
#شهیدانه
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
مردغیور، پناه زن عفیف ایران
✍زهرا نجاتی
باورش سخت است که واقعه گوهرشاد از دو مرد نشات گرفت که برای شرافت زن ایرانی گردن گرو گذاشتند، یکی حاج غلامحسین قمی، که به قول رهبر معظم،گفت:"میروم یا رضاخان را در بحث ممنوعیت حجاب، مجابمیکنم یا او را خفه میکنم."
آمد و او را درحصرکردند و بزرگانی که شیخ محمدتقی بهلول که به علامه معروف بود،پیرمردی که تمام زندگیش حتی وعدههای غذایی را براساس مکتب اهل بیت علیهمالسلام تنظیم و تمام عمرجهاد کرده بود، در دفاع از او به همراه بیست هزارنفر در زمانهای که جمعیت کشورما به کمتر از سی میلیون میرسید، درحرم تحصن کردند و با خیانت چندنفر از نگهبانان حرم، درها بازشد،گلولهها شلیک شد، ماشهها چکیده شد و از آن جمعیت قریب ۱۶۷۰ نفر، به شهادت شاهدان عینی، به مظلومانهترین حال، به شهادت رسیدند و کاش مثل شهدا، نه لااقل مثل مسلمانها دفن میشدند و نه درگور دستهجمعی، نه روی هم ریخته جوری که سال ۱۳۸۶، گورشان پیداشود و دلها بسوزد و...
خب طبیعی است که زن عفیف و با حیای ایرانی، پشت مردانی غیور، پناه گرفته و طبیعی است که باورمان نشود آنچه دشمنانمان، ادعا دارند؛ دروغی بیش نیست و آش بیحجابی،آشی است که سالها و شاید قرنی است که برای زن ایرانی پختهاند.
و طبیعی است که زن ایرانی، بیحجابی را، جوانمردی نمیداند درحق بزرگمردانی که هنوز این زنان نبودهاند و برای عفت آنها،از جانشان مایه گذاشتهاند.
حق این است که "زن باحیا وعفیف، در پناه مردغیور است".
#حجاب
#اجتماع_عفاف_و_حجاب
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI