eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
711 دنبال‌کننده
864 عکس
149 ویدیو
12 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تحریریه تولید محتوای بانو مجتهده امین است. *کلیک بر روی عبارات آبی رنگ در نوشته‌ها، شما را به صفحه نویسنده هدایت می‌کند. 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
«قاب امروز» ✍زهرا نجاتی ☘️اول؛ تلفنم زنگ زد. زن، از ناراحتی‌ای که زن‌های کوچه و خیابان و فامیل، بابت بچه چهارم بارش کرده بودند و او پشت تلفن اشک می‌ریخت. برایش که از برکت و رحمت آنچه خلق خدا ناخواسته می‌خوانندش و حقیقت خدا داده عزیز است و راحتی‌های بعدش گفتم، کمی حالش بهتر شدـ ☘️دوم؛ میان عطر بهشتی حرم و غروب، حرف‌ زن‌ها، گل انداخته بود. موضوع حرف‌ها به جای مادری، سقط‌های مکرر بود و حسرت مادرشدن. مادری از شش بار «آی یواف» ناموفقش می‌گفت و دیگری از حسرت سی ساله مادری روی دلش.. سوم؛ دوست داشتی به جای «شش بچه»«سه تا» داشتی؟ می‌گوید و رد می‌شود و نمی‌داند با من چه می‌کند. با منی که اگرچه حسرت آن‌قدر که می‌خواستم و آن طور که باید، درس می‌خواندم، روی دلم هست اما مادرانگی پررنگ‌ترین هویتم شده، اولی و دومی هم ندارد و با خود فکر می‌کنم:«چه چیزی ارزشش را داشت که یکی از فرزندانم نباشد؟» و جواب در ذهن مادرانه‌ام «هیچ» است. آن هم وقتی زیبایی و شیرینی و سلامتی فرزندانم و حلاوت بارداری را می‌چشم، مگر می‌شود این حس‌ها را با چیزی در دنیا معاوضه کرد؟ ☘️چهارم؛ آش‌های زیادی برایمان پخته‌اند از تغییرات فرهنگی و سلیقه‌ای تا تغییر نقشه ذهنی تا تغییر سبک و سیاق زندگی تا تجملات تا تغییر الگوی تربیت کودک تا تغییر سلامت و تاثیر زندگی، جوری که حالا با هزا رمصیبت،باردار شویم و با هزار مصیبت کودکی پا برزمین بگذارد، اما این وسط خوش به حال آنها که در این مسیر می‌جنگند. به عشق رهبرشان، امامشان و خاکشان. خوش به حال آنها که زیر بوق پزهای توخالی و تهاجم بی‌رحم کنایه‌ها و مهمانی دعوت نشدن‌ها و «معلوم است وضعتان زیادی خوب است»ها، راه مجاهدت انتخاب کرده‌اند. 🔹لااقل توفیقشان همان است که رهبری فرمود تمام تلاشگران عرصه جمعیت، شامل دعای خاص من می‌شوند. حداکثرش را خدا می‌داند. @AFKAREHOWZAVI
. سرکار خانم زهرا نجاتی، عضو تحریریه مجتهده امین در رابطه با خواسته‌های بانوان طلبه از نمایندگان منتخب عنوان کرد: حالا که به حول و قوه الهی و با مشارکت حدود چهل و یک درصدی مردم همیشه در صحنه، نمایندگان منتخب خود را در انتخاباتی پرمعنا به میدان آوردند، ما طلاب و بانوان، بر خود واجب می‌دانیم چند نکته را به نمایندگان مان، گوشزد کنیم و البته که به وقت، مطالباتمان را پیگیری خواهیم کرد. 🎙ادامه گفتگو در لینک خبرگزاری حوزه👇 https://hawzahnews.com/xcJNL @AFKAREHOWZAVI
🔰 دبیرخانه همایش ملی کتاب سال بانوان با همکاری معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. 🔆 کارگاه تخصصی «آموزش تبدیل پایان نامه به کتاب» ❇️ با حضور استاد سرکار خانم بتول زاهدی فر (دبیر علمی چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان ) (فقط به صورت حضوری) 💎مهلت ثبت نام: 18اسفند ماه ۱۴۰۲ 🔸شرایط شرکت: 1. ارسال مشخصات (نام و نام خانوادگی، تحصیلات، کد ملی و شماره تماس) به آیدی @Ketabsal003 2. بانوان طلبه فارغ التحصیل سطح سه و چهار؛ 3. همراه داشتن فایل یا اصل پایان نامه یا رساله. 🔆 توجه: در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی اعطا میشود. 🕕 تاریخ برگزاری: شنبه 19 اسفندماه، ساعت 12:30 الی 14:30 🔆مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها ، معاونت پژوهش، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz260ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔶🔹 سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن، شیرینی را از بین می‌برد ✍شکوهیان راد 💠 امام خامنه‌ای در بیاناتی خطاب به تأکید کردند از دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی حذر شود تا طراوت و کارایی مجلس حفظ شود. 💢 پی‌نوشت مهم 🔴 در شبانه‌روز گذشته، دیده شده که برای چندمین بار، برخی منابع خبری و کانال‌ها به تحریف سخنان امام جامعه پرداخته و برای مطامع سیاسی خود بهره‌برداری کرده‌اند. 🔻 کانال رسمی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برای چندمین بار به تحریف علنی و معنادار سخنان امام پرداخته و خبرگزاری‌های تسنیم، ایسنا و دانشجو در وب‌سایت یا کانال‌هایشان بازنشر داده‌اند. ✴️ از مطالعۀ تاریخ صدر اسلام چنین بر می‌آید که ماجرای سقیفه، صرفاً یک گروه چند نفره نیست بلکه یک جریان است که در طول تاریخ، همواره به تحریف اوامر و منویات اولیاء الله پرداخته است. ⭕️ چه فرقی بین عمل یهودا نسبت به حضرت یعقوب درباره‌ی حقانیت یوسف (ع)، ابوبکر و عمر نسبت به پیامبر (ص) درباره‌ی حقانیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و تحریف‌گران امروز نسبت به امام خامنه‌ای درباره‌ی حقایقی که می‌گویند وجود دارد؟! 🛑 تعارف را کنار بگذاریم! اگر امروز می‌بینیم و سکوت می‌کنیم، پس قطعا اگر آن زمان بودیم نسبت به خیانت سقیفه هم سکوت می‌کردیم! ❌ آنها هم که می‌گویند: - این خبرگزاری، مربوط به فلان نهاد است! - فلانی در دفتر حفظ و نشر است! دقیقاً منطقشان همان منطق اهل سقیفه است که: - فلانی و فلانی از شیوخ هستند! از صحابه هستند! ✴️ بیدار شوید تا امت از تحریف‌گران سیلی نخورده است! @HOWZAVIAN
«ماه عسل یا زندگی پس از زندگی؟» مریم حمیدیان گفت همه بازیگر‌ها و مجری‌ها قهر کرده‌اند رفته‌اند و دیگر برنامه و فیلمی ساخته نمی‌شود. خواستم بگویم قهر نکرده‌اند، اجازه ندارند برگردند، وگرنه کسی مثل رشیدپور دست و پا می‌زد برگردد.اما نگفتم به جایش گفتم:"چقدر خوب! کاش بقیه شان هم قهرکنند بروند، آنقدر برنامه و فیلم نسازند که این همه کانال خلاصه بشود در یکی دوتا، و آن یکی دو تا کانال هم روزی چند ساعت برنامه فاخر پخش کنند و بقیه‌اش قطع باشد با یک زیر نویس اینطوری:" آهای مردم! بروید و به فکر دنیا و آخرت خودتان باشید، اینجا غفلت آور است." گفت:"وا مگه میشه مردم میرن ماهواره میبینند" خواستم بگویم نه که الان نمی‌بینند. اما نگفتم. به جایش گفتم:"این هم مثل همان منطقی است که می‌گوید خودمان کاباره بسازیم تا ناس برای اینکار به خارج نروند! تا کی با منطق این به جای آن جلو برویم؟ رسانه باید در خدمت انسان باشد نه سوار بر انسان، و این سواری گرفتن رسانه از انسان، شیوه رسانه‌های غربی است. اگر ما هم بخواهیم مثل آن‌ها با همین شیوه تولید کنیم، نتیجه همین وضع نابسامان فرهنگی است که می‌بینید. تولیدات غفلت زا و مشهور کردن معروفای بی‌صرفه." ادامه دادم چه خوب شد برنامه‌هایی مثل جایگزین عصر جدید شد. برنامه‌ای که همه آرزوی یک انسان را در اهداف دنیایی خلاصه می‌کرد. یا چه خوب شد که در بهترین لحظات مردم که ساعات پایانی روزه‌داریشان است، برنامه‌هایی مثل زندگی_پس_از_زندگی مهمان سفره های افطار شد و فطرت این عنصر اصلی انسان را که با روزه داری آماده و برجسته شده است به یاد زندگی جاودانه‌اش انداخت. منطق درست در کارهای رسانه‌ای این است که انسان را متوجه خودش و اهداف مهمش بکند وگرنه غفلت چه از تلوزیون جمهوری اسلامی باشد چه ماهواره آسیب زاست.. بلکه غفلت توسط رسانه های داخلی بدتر است، زیرا قشر مذهبی که ظرفیت تبدیل به انسان های دین‌دار واقعی را دارند، سراغ رسانه‌های خارجی نمی‌روند و با همین ساخته‌های داخلی سرگرم و غافل می شوند. @AFKAREHOWZAVI
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 بشنوید 🔶🔹 پیرامون تحریف چندین باره‌‌ی بیانات امام خامنه‌ای توسط دفتر حفظ و نشر 💢 محورهای موضوعی 1⃣ از اهم حوزه‌های امنیت در تمدن اسلام، امام جامعه است! 🔴 تحریف امام، مصداق بزرگترین اقدام علیه امنیت ملی و تمدنی است! 2⃣ ذکر مصادیقی از تحریف امام توسط دفتر حفظ و نشر؛ 3⃣ علت سکوت حوزه، دانشگاه، تشکل‌های انقلابی، منبریان و تریبون‌دارها نسبت به تحریف‌های متعدد چیست؟! 4⃣ اثبات تحریف اخیر بیانات امام خامنه‌ای توسط دفتر حفظ و نشر: ⬅️ تبدیل «مجلس جدید» به «نمایندگان جدید» 📋 موردی که در صوت نسبت به سانسور یکی از جلسات بیان شد، مربوط به جلسه‌ی دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی با امام، مورخ ۳ بهمن ۱۳۹۶ است. ✍ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«ظلمی که بیشتر شد..» ✍زهرا نجاتی 🔹داشتند زندگیشان را می‌کردند.سرگرم خانه‌داری و بچه‌داری بودند. با بد و خوب زندگیشان می‌ساختند. نه که بهشان ظلم نشود. کی بوده که دنیا خالی از ظلم باشد؟ اصلا مگر حالا بعد این همه سال و بلا و جنبش و راهپیمایی و نهضت و چه و چه، ظلم کم شده؟ 🔹 مگر جز این است که مثل قانون پایستگی انرژی، پابرجا مانده و فقط شکلش تغییر کرده؟ 🔹اما موضوع این است که حیله ناجوانمردانه، همیشه بد است. اینکه سر عده‌ای رابا شعار کار و آزادی، شیره بمالند، بعد درکشوری مثل فیلیپین با برعکس همان حرف‌ها، همان بلا را سرزن‌ها بیاورند، پلیدانه است. این که به اسم کار و اشتغال و درآمد و این حرف‌ها، زن‌ها را از کنج خانه و آغوش شوهر و بچه بیرون بکشند؛ بعد به اسم آزادی و اشتغال، نصف مردها، حقوق بدهند و عاقبت همه چرخ‌های صنعت به جای زن‌ها، به نفع یک تعداد سرمایه‌دار وکارخانه‌دار مد و لباس و رستوران‌دار، بچرخد و از بالای جنبش سال1960، شرکت‌های داروسازی و پورن به بیشترین درآمدها برسند، درد دارد. 🔹حقیقت ظلمی است که جز اینکه خود شیطان به آن عده الهام شیطانی کرده باشد، راه ندارد. حالا که حدود هشتادسال از آن سالها می‌گذرد و نواده‌های زن‌هایی که کاغذ دستشان می‌گرفتند و شعار «، my body my choic» می‌دادند، به تظاهرات می‌آیند و برای برگرداندن آزادی‌شان که قبلا داشتند، شعار می‌دهند تا این حجم از تجاوز و سقط اتفاق نیفتد. تازه تشت رسوایی شان دارد ازبام جهان می افتد.جوری که انقلاب 1401شان زمین بخورد. واقعیت این است که زن هماره تاریخ، مورد اجحاف بوده و این جنگولک‌بازی‌ها به جز اینکه شکل ظلم را تغبیر داده و از مثلا مالک نبودن و شغل نداشتن در دهه های چهل و پنجاه میلادی فقط در غرب، به این رسانده که بتواند شغل داشته باشد و خودش مالک چیزی شود، لطف خاصی درحقش نکرده. در اسلام ما 1400 سال پیش، زنی پشت تریبون می‌رود و سخنانی می‌گوید که لرزه بر اندام خلیفه اسلامی، می‌اندازد اما حوالی سال 1980،در امریکا زنی که مدرک دکترا دارد، به جرم تعریف آزادی زن و طلب آن، به اعدام محکوم می‌شود. 🔹قصه ظلم به زن، شاید از دفن شدن همراه همسر در برخی مناطق آسیا، تبدیل به این شده که بدنش و صدایش را برای لذت هر هرزه و نامردی، به رایگان به تاراج بگذارد، اما نتوانسته اصل انسان دانستن و جایگاه زن به عنوان مادر و همسر و جامعه ساز و پایه فرهنگ جامعه، جا بیندازد چیزی که در ایران ما به برکت انقلاب و نگاه امامین انقلاب، سالهاست جاافتاده و حالا همان حرف‌ها که در جامعه خودشان صدق می‌کند، را با دروغ، در جامعه ما طلب می‌کنند. 🔹حالایی که در عصر ارتباطات، دروغ‌هایشان لو رفته و دنیا فهمیده اسلام چه حرف‌هایی برای زن دارد و چه حقوقی برای او دارد، از ارث از همسر بگیر تا حق طلاق و نفقه زن صاحب فرزند از شوهر تا حق زن بر شوهرش تا حق مادری تا حق خاله و دختر. 💠امروز روز جهانی زن است و زنان دنیا قرآن را که باز می‌کنند، تنشان از دروغ‌هایی که تا به حال دنیا، از حق زن در اسلام، برایشان بافته شده، می‌لرزد. 🔹روز جهانی زن (هشتم مارس) به هرآن‌کس که چشم روی حقایق نبسته، به هرکس که زنانگی‌اش را قدر می‌داند، به هرکس که قائل به این است که اسلام خیلی بیشتر از سایر تمدنها، حق زن را رعایت و اصلا زنده کرده، به همه مادرها و زنها، مبارک. @AFKAREHOWZAVI
«تاثیر مقاومت بر تمدن نوین اسلامی» ✍سیده ناهید موسوی 🔖اصل مقاومت در تمدن نوین اسلامی مقاومت ریشه در خلقت بشر دارد. و پیشینه‌ی تاریخی آن به نهضت انبیاء باز می‌گردد و با ارسال انبیاء نهضت و مقاومت شکل گرفته است. نتیجه مقاومت پیامبر (ص) در صدر اسلام و تأسیس حکومت اسلامی، نقطه‌ی آغازین تمدن اسلامی بود. در واقع مقاومت محدود به اسلام نیست و در ادیان مختلف، مقاومت در برابر استبداد و استعمار وجود داشته است. و از جهتی مقاومت اسلامی در تأسیس، تثبیت و پویایی تمدن اسلامی نقش ایفا کرده است. بعد از نهضت رسول الله در صدر اسلام، قیام امام حسین (ع) در کربلا، مهم‌ترین مقاومت تاریخی در اسلام بوده که نقش بی بدیلی در تمدن اسلامی و مانایی فرهنگ و تمدن اسلامی داشته است. همانگونه که در نهضت اسلامی و مقاومت اسلامی معاصر، ریشه‌ی مقاومت اسلامی و تمدن اسلامی دین و فرهنگ دینی است. مقاومت اسلامی در صدد ایستادگی در برابر استبداد و استعمار برای حفظ فرهنگ و تمدن اسلامی است. 📍مقاومت منظور از مقاومت اسلامی، اتفاق کشورهای اسلامی در ذیل مفهوم امت اسلامی هست که در صدد مقابله با استکبار خارجی و استبداد داخلی هستند. هدف از مقاومت و ایستادگی، حمایت از مسلمین، مستضعفان و حفظ عناصر تمدنی اسلام است. مهم‌ترین کشورها و ملت‌های عضو مقاومت اسلامی شامل ایران، سوریه، عراق، حزب الله لبنان، شیعیان نیجریه، افغانستان، یمن، پاکستان و بحرین هستند. مقاومت اسلامی و جبهه‌های مقاومت امروزه در زمینه‌ی گفتمانی و وسعت جغرافیایی موقعیت‌هایی را نصیب خود کرده است. موفقیت در مقاومت اسلامی بسترهای تمدن سازی را فراهم خواهد ساخت، ایستادگی در برابر زور و مقابله با آنچه که وضعیت مطلوب را برهم زده است. 📍تمدن تمدن به معنای تلاش برای ساختن جامعه‌ای که تمام بشریت بتواند با هم‌نوایی در کنار یکدیگر به منزله‌ی اعضایی از یک خانواده کامل و جامع در درون آن زندگی کنند. در تمدن نظمی اجتماعی که در نتیجه وجود آن، خلاقیت فرهنگی امکان پذیر شود و جریان پیدا می‌کند. به‌طور کلی تمدن دارای چهار رکن اساسی است که عبارتند از: پیش بینی و احتیاط در امور اقتصادی، سازمان سیاسی، سنن اخلاقی، کوشش در راه معرفت و بسط هنر است. درواقع تمدن بر مجموع فعالیت‌های عینی، فنی و اطلاعاتی جامعه اطلاق می‌گردد و فرهنگ امور ذهنی مانند دین، فلسفه و هنر را دربر می‌گیرد. ادامه دارد... @AFKAREHOWZAVI
ادامه ی ««تاثیر مقاومت بر تمدن نوین اسلامی» 🔖 تمدن اسلامی؛ براساس نگرش توحیدی، تمدنی است ایدئولوژیک، با مجموعه‌ای از ساخته‌ها و اندوخته‌های معنوی و مادی جامعه‌ی اسلامی که انسان را به سوی کمال معنوی و مادی سوق می‌دهد. پس از آن‌جا که، تمدن اسلامی بر شریعت اسلام استوار است و مسلمانان با تکیه بر این عامل بنیادین یعنی، اسلام تمدن سازی کرده‌اند. امروزه نیز بدون تردید بازگشت به اسلام و عمل به تعالیم آن، تکامل مادی و معنوی مسلمانان و بالندگی دوره تمدن اسلامی را درپی خواهد داشت. مبانی تمدن اسلامی شامل؛ یکتاپرستی، عدالت، آزادی، تعقل و اندیشه است. تمدن اسلامی همان تمدن دینی است که همه مولفه‌های آن بر محور اسلام شکل گرفته است. این تمدن از همه ویژگی‌های تمدن الهی در چهارچوب آموزه‌های قرآنی و متکی بر سنت پیامبر (ص) برخوردار است و مولفه‌های آن دین، اخلاق، علم، عدالت، قوانین، مقررات، اصول دینی و غیره می‌باشد. واژه مفهومی «تمدن اسلامی» از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به صورت عینی اجراء و عملی شده و به لحاظ تئوریک و مفهومی توسط رهبر انقلاب اسلامی، تئوری پردازی و مرحله بندی شده است. وقتی از واژه تمدن اسلامی سخن گفته می‌شود، دوگونه برداشت از آن می‌شود، یک برداشت تاریخی و بازگشت به مجد و عظمت اسلام در دوره گذشته و دوم، عینی و عملیاتی کردن آن در جامعه اسلامی کنونی است. در این‌جا منظور و مقصود از تمدن نوین اسلامی علاوه بر شناخت عظمت اسلامی در گذشته، هدف احیاء، بازسازی تمدن اسلامی در جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی است. 🔖موازنه قوای جدید، در ذیل مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت «محور مقاومت» تعریف می‌شود. از این رو مهمترین بازیگرانی که درحال حاضر در عرصه نظام بین‌الملل در مقابل آمریکا و نظام سلطه ایستاده‌اند به جبهه مقاومت مشهور شده و شامل کشورهای اسلامی هستند که به تمدن نوین اسلامی نیز کمک خواهند کرد. علاوه بر کشورهای اسلامی، روسیه و چین نیز در این جبهه دارای نقش هستند. و هرکدام از این بازیگران به شیوه‌ای متفاوت در زمینه های، افزایش قدرت نظامی، تسلیحاتی، نرم افزاری و توانمندی اقتصادی نظم نوین جهانی را به چالش کشیده‌اند. با این حال ایران علاوه بر توجه به قدرت دفاعی_نظامی و توانمندی نرم و خودکفایی به شیوه‌ای کاملا منحصر به فرد و متفاوت از دیگر کشورها و با نگاهی ایدئولوژیک از طریق تشکیل «محور مقاومت» درصدد است تا از یک سو، اندیشه‌های ایدئولوژیک خود را در کشورهای اسلامی همچون؛ عراق، لبنان، یمن، سوریه، فلسطین و دیگر کشورها‌ بگستراند. @AFKAREHOWZAVI
«اولین اقدام» ✍مریم حمیدیان انتخابات 1402 نیز تمام شد و مثل همیشه خیلی‌ها بخاطر گله معیشتی پای صندوق نیامدند. البته قهر با صندوق خلاقیت این عده نیست، در طول تاریخ به ذهن خیلی‌ها رسیده برای سُفره و مخلفاتش رای ندهند! حتی به ذهن خیلی‌ها رسیده بخاطر چند سکه بیشتر، سکوت کنند، نبینند، میدان را خالی کنند و حتی در اِزای سکه شمشیر بدهند و از معرکه فرار کنند. حتی خیلی‌ها با دیدن کیسه پر از سکه وسوسه شدند و دستشان به خون امام آلوده شد. البته نمی‌خواهم بگویم بی‌کفایتی مسئولان در امر معیشت را با چند مثال تاریخی ماست مالی کنیم. باید یقه‌شان را بگیریم و رهایشان نکنیم. باید با رای دادن عوضشان کنیم. ولی می‌خواهم از عاقبت این‌کار بگویم که اگر دغدغه کسی صرفا آب و نان شود چه سرانجامی در انتظار دارد. یعنی آنقدر این دغدغه معاش زیاد شود که انسان را دچار خطاهای محاسباتی و شناختی کند. مثلا در وظیفه اثر‌گذاری برای تعیین نمایندگان مجلس تردید کند و تکلیفش را انجام ندهد. البته خیلی خوب است آدم به فکر اقتصاد خودش، خانواده‌اش و جامعه باشد ولی اگر این قضیه آنقدر بزرگ شود که روی جنبه های دیگر را بپوشاند و ملاک تصمیم گیری‌های بزرگ مانند رای‌دادن یا ندادن بشود بَد است. راه حل مشکلات معیشتی، انتخاب درست است نه قهر کردن با حکومت. برای حل شدن این قضیه، نباید میدان را خالی کرد وگرنه مشکلات دیگری پیش می‌آید. مانند سرکار آمدن افراد نالایق یا امیدوار شدن دشمنان و حالا چند کلامی خطاب به همه کسانی که رای دادند یا نه، کاندید مورد نظرشان انتخاب شد یا نه: آهای مردم شریف ایران سلام علیکم! لطفا در این چهارسال نماینده شهر خودتان را به حال خودش رها نکنید! مطالبه گری و نظارت بر عملکرد نماینده فراموش نشود! اخبار مجلس را پیگیری کنید. با دفتر نماینده تماس بگیرید. اگر مراسم های پرسش و پاسخ و دیدار با مردم برگزار کردند شرکت کنید. ساده ترین کار، نظر گذاشتن در شبکه های اجتماعی زیر پست هایشان است. نماینده باید حس کند خودش و عملکردش زیر نظر مردم است. البته اگر دسته جمعی مطالبه کنید، تاثیرش بیشتر است. نگذارید نماینده چهارسال دیگر برای رای، سراغ شما بیایید و با آمارهای ساختگی از عملکردش شما را مُجاب کند.. اولین اقدام هم پیگیری طرح شفافیت آرا باشد. بالاخره حق ماست بدانیم نماینده مان به چه طرحهایی رای می‌دهد و به کدام رای نمی‌دهد. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«خطر عدم مرگ در اثر خواب انسانیت» ✍زهرا نجاتی شده سر گرسنگی بچه‌هایت به اضطرار برسی؟! شده غصه وزن کم بچه‌ات را بخوری؟ یا اسم سوءتغذیه کنار اسم بچه‌ات بشنوی؟ یا شده بچه‌ای ببینی که از لاغری چهره‌اش ترسناک شده؟!! دیده‌ای؟؟ در همین حوالی چندکیلومتری ما، چندماه است کودکان نه تنها غذا نمی خورند، دارو نمی‌گیرند! نوزادان ان ای اسی یو، به خاطر نبود برق، می‌میرند!!! اما گوش دنیا کر شده! چشم‌هایش کور شده!!! زنها و کودکان فلسطین، سانسور می‌شوند چون نه چشم آبی هستند نه بور و سفید. و من و تو نگران گران شدن مرغ هستیم و اینکه چرا دلار و طلا گران شده؟!! و اینکه حالا سفره افطار را کی و چطور با آجیل عیدمان، جمع ببندیم؟!!!! و راستش را بخواهی این خود درد است، درد انسانیت که دارد فراموش می‌شود! درد نمردن از غصه نه زن یهودی، که زنان و کودکان مسلمان که بیخ گوشمان ذبح می‌شوند و ما اندر خم کوچه غصه‌های دنیایی‌مان هستیم!!!! 🔹رمضان همان قدر که به ما به آنها هم نزدیک است؛ راستی سر سفره افطار آنها غیر از خمپاره و موشک و پاره آجر چه خواهد بود؟؟؟ @AFKAREHOWZAVI
« این روزها که می‌گذرد هرروز در انتطار آمدنت هستم...» ✍زهرا نجاتی 🔹تویی که خیلی‌ها تلاش می‌کنند نباشی. در عوض بودنت لبخند می‌اندازد روی صورت مهم‌ترین کسان زندگی‌مان. سه گانه ضلع سوم عاشقی‌هایمان. 🔹بودنت چنگی است در صورت خیلیها: همه آنها که دارند تلاش می‌کنند شیعه را منکوب کنند. مسلمان را نیزـ 🔹همه آنها که چند وقت است در میانمار و حالا نزدیک چهارماه است در فلسطین دارند نسل کشی می‌کنند تا امثال تو نباشید. 🔹تا او که آمدنی است، بی‌یار بماند. و برای این همه، خیلی نقشه کشیده از سبک زندگی و جنگ اقتصادی بین شیعه‌ها بگیر تا همین بمیاران دائمی فلسطین و غزه. تا یمن و کودکانی که هرروز به جرم زنده بودن حذف می‌شوند تا لشکر شیطان بیشتر قدرت بگیرد و خون آشامان پلید، بیشتر عمر کنند. 🔹برای تو می‌نویسم. تویی که حتی اگر کاری نکنی، نفس بودنت، همان لبخند زیبا و رضایت روی لب افضل خلایق خداست. برای تویی که بعضی می‌گویند:« آوردنت به جهان ظلم است» اما من می‌آورمت. چون عقیده دارم با یک گل خیلی خوب هم بهار می‌شود؛ 🌸تو باید بیایی و حق را فریاد کنی. جایی میان خلایق، از خالق بگویی. باید ییایی و کسی را دستگیری کنیـ. باید مایه خشم دشمن خدا و شادی حبیب خدا باشی. تو باید کاری کنی در این جا، حتی اگر کارستان نبود. 🌸 اعتقاد دارم با یک گل بهار می‌شود و تو باید همان گل باشی و در کنار گلستان نسل جدید، کارها کنید و سنگها بردارید و خدمت، ها کنید. آری! برای تو می‌نویسم: این روزها که می‌گذرد هرروز، در انتظارآمدنت هستم... @AFKAREHOWZAVI
فراموش نکنیم...! ✍سیده ناهید موسوی در واپسین روزهای آخر سال که همگی غرق در کارهای عقب افتاده و تسویه کردن حساب‌ها و خانه تکانی مشغول هستیم و خرید عیدمان با خرید برای استقبال از ماه مبارک رمضان یکی شده است.گوشه ذهنم زیر نویس شبکه خبر و تصاویر کانال‌های مختلف از وضعیت اسفناک غزه تکرار می‌شود. «هر ساعت دو زن در غزه به شهادت می‌رسند.» این خبر اما کافیست تاتمام معادلات فمینیسم های مدعی حقوق برابری و برتری زنان بر مردان را برهم بکوبد و ساختارها را جابجا کند. همان‌هایی که حاضرند ویژگی‌های فیزیولوژیکی زنان را برهمزنند و زنانگی، ظرافت و حس مادرانگی را از او بربایند تا با جنس مرد مساوی کنند. و خواسته‌های نامعقولی که برای جنس زن می‌خواهند را تحت هر شرایطی عادی و کاملا طبیعی جلوه می‌دهند. و به زعم خود خواستار ایجاد آگاهی جنسیتی زنان و دفاع از حقوق شهروندی و اجتماعی آنان است. چهار ماه از طوفان الاقصی می‌گذرد و بمباران دشمن هزاران زن و کودک بی دفاع فلسطینی را به شهادت رساند. مادرانی که در اوج سرما مظلومانه نظاره‌گر لرزش دستان کودکان خود بودند، نه سقفی بالای سَر دارند تا آنان را از سرما و بارش باران حفظ کند و نه غذایی که آنها را از مرگ تدریجی نجات دهد.کمبود و اتمام سوخت و دارو در غزه هر روز بر تعداد شهدایی که نه با حملات موشکی بلکه با محاصره دشمن پلید از دست می‌روند روبه افزایش است. حملات و جنگ علیه غزه ادامه دارد و مدعیان حقوق آزادی و زنان در سکوتی تام برسرمی‌بردند. راهپیمایی‌ها و درخواست‌هایی برای توقف جنگ وجود دارد. اما فقط در حد درخواست و حرف روی کاغذ باقیمانده است و در عمل تنها آوارگی و سختی و شهادت‌های پی درپی و بی وقفه نصیب مردمان غزه می‌شود. انسان آزاده که وجدانی بیدار دارد کشتار کودکان با بمباران و گرسنگی را هرگز فراموش نخواهد کرد حتی اگر خلبان نیروی هوایی همان دشمن قسم خورده باشید،بعد از ادامه دادن جنایات و کمک به رژیم غاصب صهیونیستی با به آتش کشیدن خود اعتراض و خشم خود را بیان می‌کند. در آستانه ماه مبارک رمضان همه کشورها با شور و شکوه به استقبال ماه مهمانی خدا می‌روند. اما جدای از کشورهای مسلمان غزه امسال متفاوت‌تر و با اندوهی فراوان از شهادت مردمان وطن پرست و غیور خود روزه داری می‌کند. سحرگاهی با شهادت و شاید وقت افطاری با چاشنی شهادت عجین شود و ایمانی که هر لحظه قوی‌تر شده تا مسلمانی خویش را نزد خداوند متعال ثابت کنند، به امید روزی که هلال عید فطر مقارن با نصرت و پیروزی غزه رؤیت شود. نصرٌ من الله و فتح قریب @AFKAREHOWZAVI
. ماه رمضان می‌آيد تا روح پرورش یابد و قوی‌تر شود. ماه رمضان می‌آید تا دل‌ها بهاری و در سایه آن همدلی‌ها بیشتر ‌گردد و دین از جنبه فردی به جنبه‌ی اجتماعی، نزدیک‌تر! همه باهم یکی شوند، شادی‌شان مشترک شود و دردشان نیز. آن هم پس از یک ماه تمرین، پرورش و آماده سازی روح. یکی از راه‌های جان بخشیدن ‌و حیات دوباره روح، تلاوت قرآن و تدبر در آیات است، با این کار منتظرتر می‌شوند، منتظر تغییر، منتظر ظهور، منتظر تشکیل دولت کریمه بعون الله تعالی. اگر تمایل دارید در ماه مبارک رمضان، ختم قرآن را با فایل صوتی انجام دهید، سامانه درک حضور، مفید است؛ ختم قرآن با قابلیت تنظیم سرعت.👇 http://www.f19.ir/tartil/ پایان رسیده مرا پاک کن این دل برای ماهِ خـــدا روبراه نیست... @AFKAREHOWZAVI
«بزم معنوی» ✍م. صالحی ماه رمضان، ماه نزول آیه های سبحانی و ارتباط ملك و ملكوت در نزدیكترین افق برای عروج «ارواح روحانی» است. این بزم را خداوند، برای تو آماده کرده است تا رستگاریت را تضمین کند. بزمی کـه در آن تنها تو هستی کـه باید سرنوشت خویش رابـه سمت رستگاری سوق دهی ، پس مهیای سفر شو... . کوله بارت را بربند، شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم.. بشناسیم خدا را و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم. می شود آسان رفت... می شود کاری کرد که اورضا باشد. می شود مصداق رضی الله عنهم ورضوا عنه شد. ای روزه داران اگر چنین می خواهید، دهان از آنچه غیر خدایی است ببندید و چشم را به آنچه شیطانی است نگشایید و گوش را آلوده هر زمزمه پلید نسازید و حتی خیال باطل را هم از دروازه دلها بزدایید. ما را به دعا کاش نسازند فراموش رندان سحرخیز که صاحب نفسانند فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک🌹 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«دروازه‌های نور» ✍زهرا نجاتی 🔹ورق می‌زنم و چنین می‌خوانم؛«رب انی استغفرک استغفرحیا و استغفرک استغفار توکل و استغفرک استغفار ذله و استغفار عامل لک هارب منک الیک» نفس نفس استغفار می‌خوانم چرا که به ورودی دروازه‌های پرنور رمضان رسیده‌ایم و بیم و امید و خوف در هم تنیده و جانمان را دربرگرفته. 🔹ترس، این بار نه از شیطان‌هایی که در غل و زنجیرند،که از دلها و نفس‌هایی که اگر بدی کنند، این بار از خودشان است. به شیطان ربط ندارد. ترس از رو به رویی با حقیقت نفسی که پیش از این، شاید بارها توجیهش می‌کرده‌ام. 🔹مولای ما! از ت، همه آنچه از توفیق و طاعت و مرحمت و لطف و عنایت و بخشش گناه، نصیب بندگان مخلَصَت می‌کنی، برای خودم و عزیزانم و هرکس، حقی بر من دارد، طلب می‌کنم. و از خودم و نفس شیطانی و اماره‌ام به تو و مهربانی‌ات و سجاده و سفره رمضان، پناه می‌برم. چرا که به قول مناجات ابوحمزه:درست است که بد کردم و« عصیتُ جبارالسماء» اما سببش«خطئه عرضتْ» بود و «سولتْ لی نفسی» و «غلبتْ علی شهوتی»، نه ندید گرفتن سلطانی و جباریت تو... ❇️مولای من! امسال، رمضانم را، رمضانی قرار بده که مرا هزار قدم به تو و به مهدی فاطمه(عجل الله) نزدیک کند. و این توشه‌ را تا روز لقایت، برایم حفظ بفرما. آمین. @AFKAREHOWZAVI
«اصرار بر بی تفاوتی» ✍مرضیه سادات حمیدی متاسفانه همه جا دارند ثابت می کنند که طلبه محمد اسماعیلی در درمانگاه از آن زن بیحجاب عکس نگرفته و تذکر هم نداده یعنی اصرار بر این است که اثبات کنند در واقع ایشان بی تفاوت بوده است ! باید گفت شاید اگر تذکر میدادند این اتفاق نمی افتاد. مصداق این ضرب المثل است :"هم چوب خوردن و هم پیاز " امیرالمومنین علیه السلام مى فرمايند: «امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد كه اشرار بر شما مسلّط خواهند شد...». امر به معروف نکنیم امر به منکر می شویم این تازه شروع ماجراست. مسئولین و روحانیت برای امر به معروف و نهی از منکر اولویت دارند،آنها کار قابل توجهی نمی کنند، لذا دشمن "خان را دیده ده را می چاپد". حال یک سوال از کسانی که تضعیف نظام را بهانه کرده اند و برای رای در انتخابات ریاست جمهوری مسامحه را انتخاب کرده اند. به نظر شما از این به قول خودشان سلیطه ها و بی ناموسها می شود هدیه رای جمع کرد؟ آنها دستشان به مسئولین برسد شاید مثل این طلبه فقط سیلی هدیه بدهند اما رای بعید است. @AFKAREHOWZAVI
«دفاع از س ل ی ط گ ی» ✍🏻 فاطمه شکیب رخ این روزها که تقابل و دوگانگی در جامعه، با سرعت تمام، در حال گسترش است، کسی به فکر چرایی آن هست؟! چه شد که فرزندان این خاک، سلیطگی و‌ هوچی گری را با افتخار به خود نسبت می دهند، هشتک می زنند و آن را تنها راه دفاع از خواست های خود می دانند! داغ ماجرا آن جا تازه می شود که مدافعان از چنین افرادی، مدعی علم و ادب هم هستند! راستی جایگاه زن و زنانگی در جامعه ما، چه زمان، چنین نزول کرد که اثرات این حمله ی فرهنگی، چنین تلخ و دردناک هویداست! چه کسی جای مربیان دین و فرهنگ، تعلیم و تربیت را به عهده گرفت، که گفتار چاله میدانی و رکیک، امروزه بخشی از فرهنگ گفتمان جوانان ما شده است؟! تصور زندگی در آینده ای نه چندان دور، با مردمی که نسبت به افراد دیندار، چنین گستاخانه رفتار می کنند، تصوری نازیباست! آن هم‌ برای کشوری که در پیشینه تاریخی خود، فرهنگ و ادب نیاکان و فرهیختگان ملی را عامل تمدن تاریخ خود بیان می کند! آیا قرار است، این بیماری فرهنگی ناگوار که جامعه ایرانی، در مسیر خود می بیند، بر همین منوال ادامه یابد؟! آیا کسی متوجه فاجعه های فرهنگی پیش رو، برای ایران نیست؟! فرهنگ نادرست گفتمان در فضای مجازی، چند وقتی است که به بطن جامعه پا نهاده! گیرم که تمام مسئولان فرهنگی کشور را خواب برده، آیا مردم و‌ خانواده های ایرانی را نیز، آب برده است؟! @AFKAREHOWZAVI
🔴 نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه ✍️ نسرین مقیمی، حقوقدان، در قدس آنلاین نوشت: ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیل‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیل‌ها محل تردید است. اما در این میان، نظرات تک‌بعدی برخی حقوقدانان اعجاب‌انگیز است؛ چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمی‌دهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده - با هر انگیزه‌ای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود». حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم می‌شود. اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان می‌توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است. بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین می‌کرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است. در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانون‌گذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربین‌های مداربسته، تخلف اداری به شمار می‌رود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد. بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانی‌اش توجیه می‌کند و به خود اجازه می‌دهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصل‌الخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانون‌مداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانون‌گریزان را به اشاعه قانون‌گریزی دلگرم کنند. کما این‌که لزوم مقابله با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود. @HOWZAVIAN
دنیای بعد از اسرائیل ✍زينب نجیب آرام خوابیده بود. به صورت معصومش نگاه کردم. دست و پایش را بوسیدم و رویش پتوی آبی لطیفش را کشیدم. به طرف دخترم رفتم. موهایش را نوازش کردم و به رسم هر شب بوسیدمش. قربان صدقه قد کشیده‌اش رفتم که به نظرم بلندتر شده بود. درجه شوفاژ را تنظیم کردم و از اینکه از صبح به برنامه مطالعه و تمیز کردن خانه هر دو رسیده بودم احساس آرامش می‌کردم. به سراغ کتابم رفتم. می‌خواستم آخرین برنامه آن روز را تمام کنم ...اما نمی‌دانم چرا حال دلم بد شد. نمیدانم مدتی است هراندازه که احساس آسایش می‌کنم به همان اندازه خجالت می‌کشم. آخر این چه مسلمانی است که می‌داند کودکی آن‌سوتر، دیگر پتوی نرمی برای گرم‌شدن ندارد. شاید دست نوازشگر مادر یا بوسه‌های پدر نیز گوشه‌ای از رؤیای شیرین شبش باشد که به محض بیدار شدن بهانه‌هایش را دوچندان می‌کند. اما من به راحتی می‌آسایم. این چه مسلمانی است که می‌داند مادرانی در حسرت بوسیدن روی ماه کودکانشان، شب‌ها فقط از فرط خستگی سر بر بالین می‌گذارند و به شوق دیدن خواب طفلانشان، چشم‌ها را می‌بندند. اما من غافل از این موهبت الهی، مسرور زرق و برق دنیای خودم. نمیدانم آنجا چقدر سرد است اما می‌دانم نمی‌توانند هوای خانه را معتدل کنند. نمی‌دانم چه چیزی برای خوردن دارند، اما می‌دانم به میزانی نیست که سیر شوند. نمیدانم وقتی روزه می‌گیرند برای افطار قوت و غذایی می‌یابند یا خیر. آه از مسلمانی ما... چقدر در غفلتیم... چقدر نگران دعا و قرآن و زیارتیم اما... استادم تعریف می‌کرد؛ مدتی پیش با یکی از بچه‌های غزه تماس گرفتم و بعد از گفتگویی مفصل از او سؤالی پرسیدم به او گفتم:" فلانی ما برای شما چه کنیم؟" مکثی کرد و گفت:" برادر درباره فردای بعد از نابودی اسرائیل بیندیشید. ما آب و غذا نمی‌خواهیم. ما می‌رویم تا شما بتوانید دنیای بعد از اسرائیل را طراحی کنید." چقدر بیشتر خجالت کشیدم... آیا الان هم در اوج آزادی، امنیت، آسایش و آرامش یادم هست که وظیفه و مسئولیتی به این سنگینی دارم؟ اصلا ببینم دنیای بعد از اسرائیل چگونه باید باشد؟ @AFKAREHOWZAVI
نقش نادانی بر تن کتیبه‌ گنج‌نامه‌ در شب چهارشنبه سوری ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد ◽◽◽◽◽ این درد را به کجا ببرم؟ به چه کسی شکایت بکنم؟ اصلا چه‌طور این فاجعه را هضم کنم؟ به اسم یک آیین باستانی، یک میراث مکتوب برگرفته از هویت تاریخ چندین هزار ساله را به یغما می‌برند. من اگر در همدان بودم و اگر در این شهر کاره‌ای بودم یک روز عزای عمومی اعلام می‌کردم. عزا برای درس نیاموختن فرزندان‌مان در حفظ و حراست از هویت و ارزش این شهر که تا دنیا دنیا بوده، همدان شهر بوده و متمدن. حال با چه فرمانی این فاجعه رخ داده خدا عالم است؟! شک ندارم کتیبه با ارزش گنج‌نامه بسیار بسیار واقعی‌تر و بسیار بسیار قدیمی‌تر از آیین چهارشنبه آخر سال است. ◽◽◽◽◽ گنج‌نامه بی‌شک یکی از مظاهر تمدن ایران باستان بوده، میراث ارزش‌مندی که علاوه بر میراث ملموس، می‌توان آن را به عنوان یک سند هویتی از میراث مکتوب فرهنگی نیز به حساب آورد. میراث حک شده بر دل سنگِ سخت گنج‌نامه از تمدن مردمان این اقلیم می‌گوید. جاده‌ منتهی به گنج‌نامه در دوران هخامنشیان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای عبور و مرور کاروان‌ها و به ویژه لشگریان داریوش و خشایارشا بوده‌اند. این راه یکی از اصلی‌ترین مسیرهایی بوده که هگمتانه را به شهر باستانی بابل در بین‌النهرین وصل می‌کرده است. همین دلیل کافی بود که این دو شاه هخامنشی تصمیم بگیرند تا کتیبه‌های خود را در این محل حک کنند، تا هرکس که از آن‌جا عبور می‌کند، چه شهروند ایرانی و چه بابلیان، از شکوه و عظمت ایران و دست‌آوردهای مکتوب در کتیبه‌ها، آگاه شوند. هر دو کتیبه گنج‌نامه که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، دارای سه ستون بیست خطی هستند. کتیبه سمت چپ متعلق به داریوش و دیگری که کمی پایین‌تر از آن قرار دارد متعلق به خشایارشا است. ستون سمت چپ کتیبه‌ها به زبان پارسی باستان نوشته شده است. متن ستون وسط به زبان ایلامی و ستون سمت راست به زبان بابلی نو است. استفاده از سه زبان مهم عهد باستان، نشان از پویایی و روابط گستره ایرانیان دارد، یک اثر منحصر بفرد در دنیای باستان. در آن زمان حتی فکری برای محافظت از این کتیبه‌ها نیز کرده‌بودند. سوراخ‌های اطراف کتیبه نشان از وجود درپوشی روی کتیبه گنج‌نامه است که جهت حفظ آن از باران و آفتاب تعبیه شده‌بود. این حفاظ‌ها در طی اعصار مختلف به دلایلی نامعلوم از بین رفته‌اند. همه‌ی این‌ها فقط اطاعات محدودی از گنجِ نهفته در گنج‌نامه است. ◽◽◽◽◽ این اتفاق و صدالبته این فاجعه، کار هرکسی بوده، به اندازه قدمت کره زمین تا لحظه‌ای که دیگر این کره خاکی نباشد، به کل ایران و فراتر از آن، به کل هویت بشری مدیون است. کاش مسئولان فرهنگی و آموزش و پرورش کشور، بیشتر از هر وقت دیگری، به فکر نزدیک‌تر کردن جوانان به هویت و اصالت برگرفته از تاریخ این سرزمین باشند. "اللهم بارک لمولانا صاحب‌الزمان(عج)" @AFKAREHOWZAVI
پویش 1⃣ انیس تهی دستیِ دین ✍️زهرا سعادت ▪️ماه خدا که به عشر میرسد،دنیا در غم عروج ملکوتی زنی از جنس آسمان که به برکت خشت نخست محبت مشفقانه وخالصانه اش نهال دین اسلام بر ستون غیرت مردانه اش استوار گشت،به سوگ مینشیند! ▪️بانویی که نجابت مثال زدنی شان را نذر روزهای سراشیبی دلواپسی رسالت نموده و بی هیچ منتی،ثروت خود را مرهم زخم زبان مردمی نمودند که جانهای در مغاک خاک پوسیده شان به معجزه کلام وحی،زنده و سیراب شد! اقیانوس وفاداری خدیجه سلام الله علیها انعکاس تصویر آسمانی ختم نبوت بود و رفیق توفیق گسترش کامل ترین دین خدا در پهنه عظیم جهان فرو رفته در ظلمت جهالت! گرمای آفتاب وجود بانوی استقامت که در شعب ابیطالب(ع) غروب کرد کاشانه استوار ایمان در تنگنای دوران غربت اسلام،بی رونق شد و آهنگ تلخ کوچ تکیه گاهی برای صعودبه قله رسالت،زمزمه حزین عام الحزن ختم رسالت گردید! ای مادر نشر اسلام و تجلی باور ختم الاوصیاء(ص)، در این روزهای مه آلود آخر الزمانی دریابمان به عنایت مادرانه و تحت لوای نام بلندت محفوظ بدار! @AFKAREHOWZAVI
پویش 2⃣ «تأثیر نام» ✍🏻زهرا کبیری پور دخترم بر روی تمام عروسک‌هایش اسم می‌گذارد. چند وقت پیش عروسک دستبافتی را آورد و گفت: این عروسکم اسم ندارد و از من برای نامگذاری عروسکش کمک خواست، من اسم خدیجه را برای عروسکش پیشنهاد کردم، با چشمانی پر از تعجب، گفت: خدیجه؟! گفتم: بله خدیجه خانم و از آن سؤال کردم که آیا این بانو را می‌شناسد یا نه؟! برای او توضیح دادم که حضرت خدیجه(س)، همسر پیامبر(ص)، مادر حضرت فاطمه(س) و مادربزرگ امام حسین(ع) است و چون می‌دانم به حضرت رقیه(س) خیلی ارادت دارد، گفتم حضرت رقیه(س) هم نتیجه‌ی حضرت خدیجه(س) است. کاش برق نگاهش را ثبت می‌کردم... از آن روز خدیجه خانم شد عضوی از خانواده‌ی ما و جایگاه ویژه‌ای در کنار دیگر عروسکانش به دست آورد و در پاسخ هر کسی که می‌پرسد چرا اسم عروسکت را خدیجه گذاشتی؟! با ذوق و شوق فراوانی بانو را معرفی می‌کند. به گمانم اثر تربیتی خوبی داشت... از اینجا می‌توان به جایگاه و تأثیر نام‌گذاری کودکان و سفارش اهل‌بیت(ع) بر این مهم پی برد. وقتی یک اسم می‌تواند برای یک عروسک بی‌جان تا این حد ارزش و اعتبار بدهد، با یک شخص حقیقی چه می‌کند؟! کاش جوانان، در نام‌گذاری کودکانشان کمی بیشتر فکر کنند و از اسامی غریب و عجیب و به قول خودشان امروزی کمتر استفاده کنند. @AFKAREHOWZAVI