eitaa logo
البرهان
1.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
478 ویدیو
243 فایل
﷽ البرهان #دفاع‌از‌مکتب‌اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و #پاسخ‌به‌شبهات‌اهل‌سنت‌و‌وهابیت مدیریت @aqesni_ya_abalhasan
مشاهده در ایتا
دانلود
Ostad Abbasi - H.Roghayye - Final.mp3
8.75M
🔰 اشتباه بزرگ در نسبت دادن انکار سلام الله علیها به 🎤 حجت الإسلام والمسلمين ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
بخش دوم.mp3
10.63M
✅ عظمت (سلام الله علیها) و مقبره ایشان و اسناد تاریخی در آن‌حضرت 🎤 حجت الإسلام والمسلمين ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
بخش سوم.mp3
10.63M
✅ نظر درباره وجود مقدس سلام الله علیها 🎤 حجت الإسلام والمسلمين ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
@alburhan_110.pdf
9.71M
📚 کتاب حضرت رقیه دختر امام حسین سلام الله علیهما ✒ حجت الاسلام شیخ جعفر تبریزی 🔰تحقیق و پژوهش پیرامون سلام الله عليها ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
تحريف عمرو به عمر در تاريخ طبري.rar
6.05M
﷽ ✳️ یکی از شبهاتی که این روزها زیاد مطرح می‌کنند، علیه السلام از است. از جمله این که یکی از فرزندان علیه السلام «عمر» بوده است که نقل کرده است؛ اما با مراجعه به نسخه‌های قدیمی این کتاب متوجه می‌شویم که نام این فرزند «عمرو» بوده است که در برخی از چاپ‌های جدید این کتاب توسط پیروان مکتب سقیفه، کرده‌اند. ✅ نسخه‌های سالم و تحریف شده این صفحه از کتاب در قالب یک فایل زیپ شده تقدیم تان می‌شود. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلك ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ خدمتی به و بدون دلیل و مدرک مدعی است که ، بلد نیستند؛ این در حالی است که اسماعیل زهی در کمتر سخنرانی و یا خطبه نماز جمعه‌ای است که آیه‌ای بخواند و نداشته باشد. به عنوان نمونه کلیپی از ایشان در نماز یکی از عیدها در زاهدان تقدیم ایشان می‌شود، تا مشخص شود چه کسی بلد نیست. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
26.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 🔻دروغ گویی در مورد اعتقاد به فرزند نداشتن علیه السلام !!! 🔴 باز هم در یکی از خود!، ادعا کرده که علیه السلام هیچ گونه نداشته!! و هیچ گونه نسلی از ایشان، باقی نمانده است!!! 👈🏼جواب را به این دروغ مضحک و خنده دار محمد بن عبدالوهاب را، حتماً ببینید!! ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام، تلگرام، ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ی علیه السلام به نسبت به علیهم السلام عبارت توهین آمیزی نسبت به اهل بیت علیهم السلام گفته است که پاسخ کوبنده ی علیه السلام به وی را در این کلیپ ببینید. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بعد از علیه السلام 👈🏼در کتب ، آمده است که از شهادت علیه السلام، ابراز خشنودی و خوشحالی می کند! ⭕برای دیدن شرح کامل این عکس العمل معاویه، این کلیپ را حتماً ببینید. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ با علیه السلام چگونه بود؟ 👈🏼برخورد ناهنجار با علیه السلام چه در زمان ، چه در زمان ایشان را در این کلیپ حتماً ببینید. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
@alburhan_110 .pdf
59.2K
📚 ⁉️ آيا به علیه السلام كرد؟ 👈🏼برای تفهیم بهتر مطلب و پاسخ آن فایل را مطالعه فرمایید ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
۸ ⁉️ آيا به علیه السلام كرد؟ 🔻توضيح سؤال: در زمان سلام الله علیه با ؛ آيا فرمانده سپاه يا فرمانده يكی از سپاهان امام بود؟ و آيا ابن عباس بدليل نجات دو فرزندش سپاه را به معاويه واگذار كرد ؟ ( يعنی آن چيزی كه در سريال امام حسن علیه السلام ( ) نشان داد درست است يا خير ؟ ⭕پاسخ : ۱. عموی رسول گرامی اسلام صلی الله عليه وآله وسلم دارای چندين پسر بود. ، است كه روايات بسياری را از رسول خدا و امير مومنان عليهما السلام نقل می كند . 👈🏼اما فرزند عباس كه به عنوان عليه السلام برگزيده شد است. ۲. نيز بايد گفت كه دو فرزند وی در زمان حيات سلام الله علیه و به دست از به رسيده بودند . و چنين نبود كه وی به خاطر گروگان گرفتن دو فرزندش دست از فرماندهی سپاه امام حسن برداشته و به حضرت كند : أخبرني أبو الحسن علي بن محمد الكاتب قال : أخبرنا الحسن بن عبد الكريم الزعفراني قال : حدثنا أبو إسحاق إبراهيم بن محمد الثقفي قال : حدثنا جعفر بن محمد الوراق قال : حدثنا عبد الله بن الأزرق الشيباني قال : حدثنا أبو الجحاف ، عن معاوية بن ثعلبة قال : لما استوثق الأمر لمعاوية بن أبي سفيان أنفذ بسر بن أرطاة إلي الحجاز في طلب شيعة أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام ، وكان علي مكة عبيد الله بن العباس بن عبد المطلب ، فطلبه فلم يقدر عليه ، فأخبر أن له ولدين صبيين ، فبحث عنهما فوجدهما وأخذهما فأخرجهما من الموضع الذي كانا فيه ... فأمر بذبحهما ، وبلغ أمهما الخبر ، فكادت نفسها تخرج ... قال : ثم اجتمع عبيد الله بن العباس من بعد وبسر بن أرطاة عند معاوية ، فقال معاوية لعبيد الله : أتعرف هذا الشيخ قاتل الصبيين ؟ فقال بسر : نعم ، أنا قاتلهما فمه ؟ فقال عبيد الله : لو أن لي سيفا ! قال بسر : فهاك سيفي وأومأ بيده إلي سيفه فزبره معاوية وانتهره وقال : أف لك من شيخ ، ما أحمقك ! تعمد إلي رجل قد قتلت ابنيه ، تعطيه سيفك ؟ كأنك لا تعرف أكباد بني هاشم ! والله لو دفعته إليه لبدأ بك وثني بي . فقال عبيد الله : بل والله كنت أبدأ بك ثم أثني به . 📚امالي شيخ مفيد ص۳۰۶ ش۴ وقتی كه كار معاويه محكم شد بسر بن أرطاة را به سوی حجاز فرستاده تا شيعيان امير مومنان را بكشد ؛ و نماينده حضرت در مكه عبيد الله بن عباس بود ؛ وی به دنبال عبيد الله آمد ولی نتوانست او را بيابد ؛ پس به وی خبر دادند كه عبيد الله دو فرزند كوچك دارد ؛ پس به دنبال آن دو فرستاده ايشان را پيدا كرده و از مخفيگاه بيرون آوردند ... پس دستور داد سر آن دو را از بدن جدا كردند ؛ وقتی كه خبر اين ماجرا به مادرشان رسيد نزديك بود كه قالب تهی كند ... بعد از مدتی بسر و عبيد الله در نزد معاويه به هم رسيدند ؛ پس معاويه رو به عبيد الله ( وخطاب به بسر) گفت : آيا اين پير مرد را ميشناسی ای كسی كه دو پسر بچه را كشتی ؟ گفت : آری، من آن دو را كشته ام !! كه چه ؟ عبيد الله گفت : اگر شمشير داشتم می فهميدي !!! بسر گفت : بيا و اين شمشير را بگير و با دستش به شمشيری اشاره كرد ؛ معاويه جلوی او را گرفته و او را بازداشت و گفت : وای بر تو ای پيرمرد ديوانه !!! مي خواهی به كسی شمشير بدهی كه دو پسرش را كشته ای ؟ انگار كه را نمی شناسی ؛ قسم به خدا اگر شمشير را به او بدهي در ابتدا تو را كشته و سپس من را مي كشد ؛ عبيد الله گفت : خير ؛ در ابتدا تو را می كشتم و سپس به سراغ بسر می رفتم .
۳. اما طبق وی(عبیدالله بن عباس) به امام حسن عليه السلام خيانت كرده و در مقابل گرفتن يك میليون درهم به پيوست : اين مطلب در كتب ذيل نقل شده است : ثم إن معاوية لما أقبل علي الحسن بن علي عليهما السلام وصالحه عبيد الله بن العباس بمسكن ودخل في طاعة معاوية فأكرمه معاوية وأدناه وأوفي له بصلحه وما ضمن له من المال 📚الغارات ثففي ج۲ ص ۶۴۴ چاپخانه بهمن معاويه وقتی روی به حسن بن علی آوردن و با عبيد الله بن عباس در مسكن صلح نمود و وی اطاعت معاويه را قبول كرد ، پس معاويه او را اكرام نموده واو را از نزديكان خويش قرار داد و صلحنامه را در مورد او اجرا كرده و آنچه را از مال به او وعده داده بود به او داد. فلما كان الليل أرسل معاوية إلي عبيد الله بن عباس أن الحسن قد راسلني في الصلح ، وهو مسلم الامر إلي ، فإن دخلت في طاعتي الان كنت متبوعا ، وإلا دخلت وأنت تابع ، ولك إن أجبتني الان أن أعطيك ألف ألف درهم ، أعجل لك في هذا الوقت نصفها ، وإذا دخلت الكوفة النصف الآخر ، فانسل عبيد الله إليه ليلا ، فدخل عسكر معاوية ، فوفي له بما وعده ، وأصبح الناس ينتظرون عبيد الله أن يخرج فيصلي بهم ، فلم يخرج حتي أصبحوا ، فطلبوه فلم يجدوه 📚شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد ج ۱۶ ص ۴۲ چاپ دار احياء الكتب العربية وقتی كه شب شد معاويه به نزد عبيد الله بن عباس فرستاده و به او گفت: حسن بن علی در مورد صلح با من نامه نگاری می كند ؛ و او كار را به دست من سپرده است ؛ اگر تو الان در اطاعت من وارد شوی از حسن بن علب جلو خواهی افتاد ( و به من نزديک تر خواهی بود ) و گرنه او از تو جلو می افتد ؛ و اگر الان سخن من را قبول كنی يک ميليون درهم به تو خواهم داد كه اكنون برای تو نصف آن را پيش می فرستم ؛ و وقتی به كوفه وارد شدم نيمه ديگر را به تو می دهم ؛ نيمه شب عبيد الله از لشكر جدا شده و به لشكرگاه معاويه وارد شد ؛ معاويه نيز آنچه را به او وعده داده بود پرداخت كرد ؛ صبح گاه مردم منتظر بيرون آمدن عبيدالله براي نماز بودند اما وی بيرون نيامد تا آفتاب طلوع كرد ؛ پس به دنبال وی گشته اما او را نيافتند !!! 👈🏼لازم به ذكر است كه به گفته برخی محققين اين روايات جدای از ، از نيز ضعيف بوده و می خواهند به ياوران و فرماندهان و نيز واليان از طرف امير مومنان و امام حسن سلام الله علیهما ، اتهام ضعف و سستی در دين بزنند. ⭕برای آشنایی بیشتر با می توانید به كتاب مراجعه فرماييد . ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
✅ کسی که ۱۲۴ هزار پیغمبر، در حسرت زیارت او هستند، خود او، علیه‌السلام است... . 🏴 سلام الله علیه را به ارواحنا فداه و تسلیت عرض می نمائیم. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
هدایت شده از البرهان
✳ آيا عجل‌الله‌تعالی‌فرجه از نسل مجتبی علیه‌السلام است؟ 🔹يكي از اختلافات اساسي در موضوع ، در بین شیعه و اهل سنت اين است كه عجل الله تعالي فرجه الشريف، از نسل است يا از نسل عليهما السلام. 🔵 ، بر خلاف شيعيان مدعي هستند كه آن حضرت از نسل امام مجتبي عليه السلام است نه از نسل سيد الشهداء عليه السلام. حراني در كتاب مي نويسد: “مهدي، كه رسول خدا از او خبر داده، اسمش م ح م د بن عبد الله است، نه م ح م د بن الحسن، از علي عليه السلام روايت شده است كه او گفت: مهدي از نسل حسن بن علي است نه از نسل حسين بن علي” 🔴👈🏼 🔻روايت ابوداود مرسل است: كسي كه اين روايت را از عليه السلام نقل مي كند، ابو إسحاق عمرو بن عبد الله السبيعي متولد سال 33 و متوفاي 129هـ است كه در زمان شهادت اميرمؤمنان عليه السلام هفت ساله بوده. درست است كه او يكبار اميرمؤمنان عليه السلام را ديده؛ اما ثابت نشده است كه روايتي از آن حضرت نقل كرده باشد؛ چنانچه مباركفوري در شرح اين روايت از منذري نقل مي كند كه اين روايت مقطوع است: منذري گفته: اين روايت منقطع است؛ چرا كه ابو اسحاق سبيعي تنها يكبار علي عليه السلام را ديده است. 🔻 با رواياتي كه ثابت مي كند از (ع) است: 🔵👈🏼اين روايات، با رواياتي ديگري كه در منابع اهل سنت نقل شده و تصريح دارد كه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف از نسل سيد الشهداء عليه السلام است، در تعارض است؛ از جمله شافعي در و در نوشته اند: از نقل شده است كه  صلي الله عليه وآله براي ما خطبه مي خواند كه از سرنوشت جهان سخن به ميان آمد؛ پس آن حضرت فرمود: اگر از دنيا باقي نماند؛ مگر يك روز، خداوند آن روز را آن قدر طولاني مي كند تا اين كه مردي را از نسل من برمي انگيزد كه اسم او اسم من است. سلمان برخواست و گفت: اي پيامبر خدا ! از كداميك از فرزندانت؟ آن حضرت فرمود: «از اين فرزندم» در همين حال با دستش به (شانه) حسين عليه السلام مي زد. اين روايت را ابو نعيم در كتاب «صفة المهدي» نقل كرده است 🔴 : اعتقاد اهل سنت مبني بر اين كه حضرت مهدي از فرزندان امام مجتبي عليه السلام است، بدون دليل و مدركِ صحيح و از طرف ديگر با روايات و مدارك ديگر در تعارض است و بنياي اعتقادي آن ها بر يك روايت ضعيف و غير قابل اتكا بنا نهاده شده است. 🔗 @alburhan_110 🔴👈🏼لطفا برای خواندن کامل مطلب روی لینک زیرکلیک کنید http://valiasr-aj.com/4982.cgi
هدایت شده از البرهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 موضوع: مواعظ علیه السلام به 🎤واعظ: مرحوم آیت الله 👈🏼اگر مخاطب سخن امام ما بودیم،چه می‌کردیم؟ آیا آماده هستیم؟ ┈••✾•🍃🌺🌿•✾••┈┈ 🚩 کانال البرهان ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ⁉️ آیا علیه السلام با ، خود را از خلع کرد؟!!! ⚠️ ، مبلغ وهابیت، با تدلیس در قول قصد دارد این گونه القاء کند که سید مرتضی گفته است چون علیه السلام، از جانب است، ما حق اعتراض به عمل ایشان در مورد واگذاری امامت و خلافت را نداریم و بایستی سکوت و تبعیت کنیم!! 👈🏼جواب استاد روستایی، را به این تدلیس دمشقیه، حتماً ببینید! ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
برای اثبات اينكه عليه السلام را به واگذار كرده اند به اثبات چهار مطلب احتياج دارند: ۱. بايد اثبات كنند كه امام حسن عليه السلام با ، بيعتی حقيقی بوده است، نه صوری و ظاهری ۲. حضرت برای معاويه از كناره گيری كرده اند. ۳. حضرت با بيعت نموده اند، و اجبار در كار نبوده است. ۴. اگر بيعت امام حسن عليه السلام مشروط بوده است، بايد اثبات كنند كه معاويه به شرائط عمل كرده است. 👈🏼كه قطعا چنين كاری نمی توانند انجام دهند. 🔴 اما در مورد عليه السلام چند نكته را بايد مطرح نمود: 💥 : در به جای ، و صلح ذكر شده است. و معاهده و صلح فرق بسياری با بيعت دارد: قال يوسف بن مازن الراسبي : فسمعت القاسم بن محيمة يقول: ما وفي معاوية للحسن بن علي صلوات الله عليه بشيء عاهده عليه از قاسم بن محيمه شنيدم كه گفت: معاويه به چيزي از آن چه با حسن بن علي پيمان بسته بود عمل نكرد. 📚علل الشرائع ج۱ ص۲۰۰ في كلام له (عليه السلام) مع زيد بن وهب الجهني قال (والله لأن آخذ من معاوية عهداً أحقن به دمي وآمن به في أهلي خير من أن يقتلوني...). در سخنان حضرت با زيد بن وهب آمده است كه فرمودند: قسم به خدا اگر از معاويه بگيرم كه خونم را به وسيله آن حفظ كنم و اهل بيتم را ايمن گردانم بهتر از كشته شدن من است. 📚الاحتجاج ج۲ص۶۹ ( فوالله لان أسالمه... ) في كلام له عليه السلام مع زيد بن وهب. قسم به خداوند اگر با وي قرار داد صلح ببندم... 📚الاحتجاج ج ۲ص۶۹ فلما استتمت الهدنة علي ذلك سار معاوية حتي نزل بالنخيلة. وقتي كه قرار داد صلح كامل شد معاويه به راه افتاد تا به نخيله رسيد. 📚الارشاد للمفيد ج۲ص۱۴ و... 👈🏼و از مطالبي كه نظر شيعه را تاييد می كند كلام همه است كه در هنگام ذكر وقايع سال ۴۱ هجری می گويند: " " و نمی گويند " " 💥 : فرق بين بر مردم و واضح است. پس حتي اگر فرض كنيم كه امام حسن عليه السلام حكومت دنيوي را به عللي به معاويه واگذار نموده باشند، اين به معني كناره گيري ايشان از (كه مقام هدايت مردم است) نيست. بلكه اصلا ايشان نمي توانند خود را از اين مقام عزل نموده يا كس ديگري را نصب نمايند. اين مقام، است كه آن را به هر كس كه شايسته بداند عطا می نمايد. 👈🏼از رواياتي كه صريحا به اين مطلب اشاره دارد، اين روايت معروف است كه: الحسن والحسين امامان قاما أو قعدا حسن و حسين دو امامند، چه قيام كنند چه نكنند. 📚علل الشرائع ج۱ ص۲۱۱
💥 : اين نكته ايست كه در صورت اثبات، مي تواند ما را از اين قضيه به جهت درستي هدايت كند و آن مجبور بودن حضرت به اين بيعت است. و اگر اين مطلب ثابت شود ديگر نمي توان خلافت معاويه را با اين بيعت مشروع دانست. همانطور كه در در نكته اول، اين روايت را ذكر كرديم در اينجا نيز به فراخور حال آن را ذكر مي كنيم: في كلام له (عليه السلام) مع زيد بن وهب الجهني قال (والله لأن آخذ من معاوية عهداً أحقن به دمي وآمن به في أهلي خير من أن يقتلوني...). در سخنان حضرت با زيد بن وهب آمده است كه فرمودند: قسم به خدا اگر از معاويه پيماني بگيرم كه خونم را به وسيله آن حفظ كنم و اهل بيتم را ايمن گردانم بهتر از كشته شدن من است. 📚الاحتجاج ج۲ ص ۶۹ 👈🏼اين روايت جدا از رواياتي است كه در آنها به اوضاع وخيم لشكر حضرت و خيانتهاي فرماندهان وروساي قبايل اشاره شده است، كه مي خواستند حضرت را كشته و يا ايشان را به معاويه تسليم كنند. 📚الاحتجاج ج۲ ص ۶۹ الرقم ۱۵۸ و تذكرة الخواص، الكامل في التاريخ ۳ سنة ۴۱، تاريخ الاسلام للذهبی / عهد معاوية سنة ۴۱ 👈🏼و همچنين رواياتي كه در آنها آمده است اگر اين صورت نمي گرفت، هيچ شيعه اي را بر روي زمين زنده نمي گذاشتند. 📚علل الشرائع ج۱ ص ۲۰۰ 👈🏼و نيز خود حضرت در سخنان خود اين صلح را به صلي الله عليه وآله وسلم با تشبيه كرده و آن را براي مي دانند: في كلام يخاطب به أبا سعيد فيقول له: علة مصالحتي لمعاوية علة مصالحة رسول الله صلي الله عليه وآله لبني ضمرة وبني أشجع، ولأهل مكة حين انصرف من الحديبية. ✅ ، همان صلي الله عليه وآله وسلم با بني ضمره و بني اشجع و با اهل مكه در هنگام بازگشتش از است. 📚علل الشرائع ج ۱ ص ۲۰۰ 💥 : یکی از ظلم هايي كه به تاريخ روا داشته شده است، اين است كه امام حسن عليه السلام را با معاويه به طور دقيق ذكر نكرده اند 👈🏼اما ما با مراجعه به منابع تاريخي توانستيم مقداري از آن را جمع كنيم. همين مقدار هم مي تواند را به ما نشان دهد: ۱. معاويه خود را امير المومنين نخواند 📚علل الشرايع ج۱ ص ۲۰۰ ۲. شهادت در پيش وي اقامه نشود (يعني وي حاكم شرع نيست) 📚علل الشرايع ج۱ص ۲۰۰ ۳. حق پيگرد شيعيان علي را ندارد 📚علل الشرايع ج۱ص۲۰۰ ۴. بين فرزندان كشته های جمل و صفين يك ميليون درهم تقسيم كند 📚علل الشرايع ج۱ص۲۰۰،📚 الكامل في التاريخ ۳/ سنة ۴۱ ۵. امير مومنان علی عليه السلام را دشنام ندهد 📚الكامل في التاريخ ج۳ / سنة ۴۱ و 📚سير أعلام النبلاء للذهبي ج۳ص ۲۶۴، 📚تهذيب ابن عساكر ۴ص۲۲۲ و اين جدای از به عمل نكردن معاويه به اين شرائط است: 📚الكامل في التاريخ ۳/ سنة ۴۱ و 📚علل الشرائع ج۱ ص ۲۰۰ 👈🏼بنا بر اين نمی توان را كناره گيری ايشان از و يا حتی و اعطای آن به دانست. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
9448.pdf
154.7K
📚 ⁉️ آيا عليه السلام بسيار می داد ( بود)؟ ✅ نتيجه کلی : روايات مربوط به مطلاق بودن امام مجتبی عليه السلام در منابع و وجود دارد. روايات اهل سنت برای ما قابل قبول نيست. در منابع (شیعه) چهار روايت در اين موضوع وجود دارد. در اين ميان سه روايت مبتلا به اشکال است و تنها يک سند قابل قبول وجود دارد. پاره ای توجيهات پيرامون محتوای اين روايات ذکر گرديد. اگر از اين توجيهات صرف نظر كنيم و آنها را كنار بگذاريم، از آنجايی كه اين روايت با آموزه های اعتقادی شيعه همچون در تعارض است،‌‌ اين روايات قابل پذيرش نمی باشد و در نتيجه آنها را کنار می گذاريم. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 داستان شگفت انگیز نتیجه به مبارک علیه السلام 👈🏼در این کلیپ بسیار بدی از مخالفین امام حسن علیه السلام را به قبر مبارک آن حضرت را حتماً ببینید! ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ⭕ یکسال برای علیه السلام توسط ، در کتب 👈🏼در کتب آمده است که تا یکسال برای علیه السلام، پوشیده اند. برای دیدن شرح کامل این روایات، این کلیپ را ببینید. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ⁉️آیا و علیهما السلام در شاگرد بوده اند؟ ⚠️ عالم در کتابش آورده است که امام حسن و امام حسین علیهما السلام کرده اند. 👈🏼اما واقعیت چیز دیگری است. جهت آگاهی از آن این کلیپ را ببینید. ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ⭕ یکی از شبهاتی که در رابطه با علیهم السلام ایجاد می کنند، ادامه پیدا نکردن از نسل آقا علیه السلام است. ⁉️چرا در نسل علیه السلام ادامه پیدا کرد نه در نسل علیه السلام ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────
علیه السلام را از پایین می کشد! ⭕یکی از ثابت و که با در کتب وارد شده است،مساله ی پایین کشیدن ابوبکر از منبر به وسیله ی امام حسن علیه السلام می باشد. 💎 از این واقعه ی تاریخی به دست می آید و به طور قطع یکی از مهم ترین دلالت های آن، مدعیان خلافت بر نشستن بر می باشد. ✒ وَحَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ صَالِحٍ، عَنْ حماد بن سلمة، عن هشام ابن عُرْوَةَ، عَنْ عُرْوَةَ قَالَ : خَطَبَ أَبُو بَكْرٍ يوما فجاء الحسن فقال انْزِلْ عَنْ مِنْبَرِ أَبِي فَقَالَ عَلِيٌّ: لَيْسَ هذا من ملاء مِنَّا. عروة نقل می کند که روزی خطبه می خواند. علیه السلام آمد و گفت : از پایین بیا. علیه السلام گفت : این کار او به دستور ما نبوده است. 📚انساب الاشراف ،ج۳ ص۲۷۸ ┈••✾•🍃⚫🌿•✾••┈┈ 🔰 به البرهان بپیوندید 🌐 |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| ╭┅────────┅╮ ▶️ @alburhan_110 ◀️ ╰┅────────