eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
504 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
94 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سيد مرتضى در رساله محكم و متشابه از على عليه السلام روايت كرده كه فرمود: «جماعتى از اصحاب رسول خدا صلى الله عليه و آله هم‏بستر شدن با همسر، غذا خوردن در روز و خوابيدن در شب را بر خود حرام كرده بودند. ام سلمه داستانشان را به رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل كرد. آن حضرت به سراغ آنان رفت و فرمود: آيا به زنان بى‏رغبتيد؟ در صورتى كه من با همسرانم هم‏بستر مى‏شوم. و روز غذا مى‏خورم و شب مى‏خوابم! پس هركس از سنت من روگردان شود، از من نيست‏. 1 🔹در كافى از امام صادق عليه السلام روايت شده كه فرمود: «از اخلاق پيامبران دوست داشتن زنان است»2 📚 ( بوستان كتاب)، ص: 116 به نقل از : 1. رساله محكم و متشابه، ص 91؛ الدعائم، ج 2، ص 191 2. الكافى، ج 5، ص 320؛ التهذيب، ج 7، ص 403؛ مكارم الاخلاق، ج 1، ص 225 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 به مناسبت سیزده آبان و روز ملی مبارزه با استکبار 📹 مجموعه نماهنگ | شماره نخست «تحریف آغاز خصومت آمریکا با ایران» 📥 دیگر کیفیت‌ها: khl.ink/f/48953 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 رحمه الله علیه: 📌آن هایی که فاسد هستند باید بیرون ریخته شوند. جنبه رحمت است همه اش 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
💠 پاسخ رئیسی به بایدن: ایران گاو شیرده نخواهد شد 🔹‌ رئیس‌جمهور: چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد. ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه‌ نودی‌ها هم همین نگاه را دارند. به برخی افراد گول‌خورده و خائن نگاه نکنید. ملت بزرگ ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده است. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند. کشوری که شما سیم خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، یکی از تولیدکنندگان در صنایع هسته‌ای و دفاعی است. با تهدیدهای شما متوقف نخواهیم شد. حرکت قطار ملت ایران متوقف نمی‌شود. شما به دنبال کند کردن حرکت پرشتاب این قطار هستید؛ اما زهی خیال باطل./فتن ✍️ من انقلابی‌ام @manenqelabiam
🎙 رحمه الله 🍀وای بر کسی که حضرت حجت علیه السلام بداند که او در تحصیل موافقت و رضای آن حضرت و یا در مخالفت آن حضرت بی اعتنا و لاابالی است. 📚در محضر بهجت، ج1، ص101 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
✨ راه به دست آوردن بالاترین درجه در مهر و محبت الهی حفظه الله: 🌺یا اباذر! إِنَّ أَحَبَّکُمْ إِلَی اللَّهِ جَلَّ ثَنَاؤُهُ أَکْثَرُکُمْ ذِکْراً لَهُ، در این جمله، عملی که مطرح است، ذکر است. یاد است. البته ذکر، هم عمل جوارحی است و هم عمل جوانجی است. آن بعد مهمش، جوانحی بودنش است ولی نگاه کنید ذکر لسانی داریم. ذکر عملی داریم. ذکر قلبی داریم. همه این ها را می تواند شامل بشود. نتیجه اش چیست؟ اینکه انسان محبوب ترین انسان ها در نزد خدای متعال می شود. به یک نفر بگوییم می خواهی یک کاری به تو یاد بدهم که محبوب ترین افراد در درگاه و محضر حقیقت عالم بشوی؟ پیش خدا محبوب ترین بشوی؟ کیه که قبول نکند. با توجه به آن میل فطری ای که به این محبوبیت وجود دارد و انسان دوست دارد محبوب باشد آن هم نزد پروردگار. به او می گوییم تا می توانی یاد خدا را بکن. ذکر حداکثری. باعث می شود که انسان بالاترین درجه را در مهر و محبت الهی پیدا کند. محبوب ترین انسان ها در درگاه خداوند باشد. 🍃 و در ادامه وَ أَکْرَمُکُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَتْقَاکُمْ لَهُ، آیا بزرگ ترین فرد، بزرگوارترین افراد می خواهی بشوی؟یک چیزی یادتان بدهم که بزرگوارترین و بزرگترین فرد نزد خداوند بشوی؟ به عبارت دیگر با کرامت ترین انسان ها نزد حق بشوی؟ کیست؟ کسی که بیشترین تقوا ورزی را داشته باشد. اتقی باشد. باز ببینید ادبیات چقدر جالب است. هم ما را با یک نسبت آشنا می کند. با یک رابطه منطقی و حقیقی که بین تقوا و کرامت است. و هم اینکه در ما انگیزه سازی می کند. که برویم تا می توانیم بیشترین تقوا را داشته باشیم تا با کرامت ترین انسان ها باشیم. این هم دوم. 🌸سوم وَ أَنْجَاکُمْ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ أَشَدُّکُمْ لَهُ خَوْفاً گویا رسول گرامی اسلام می خواهد با ذهن و دل ما سخن بگوید که دوست دارید چیزی یادتان بدهم که از هر جهت نجات پیدا کرده باشید از عذاب الهی و به بهترین شکل از عذاب الهی نجات پیدا کنید؟ دیگر هیچ گونه خوف و ترس و ابتلایی نسبت به عذاب الهی نداشته باشید؟ کیست که بگوید نه! جواب چیست؟ اینکه بیشترین ترس را داشته باشید. بیشترین خوف را داشته باشید. 🍀البته اینجا باید توجه داشته باشیم خوف مراتبی دارد. خوف از عذاب. خوف از مقام. لمن خاف مقام ربه جنتان. خوفی که در این آیه است، بالاتر از آن خوف از عذاب است. خوف از مقام رب است. خوف از جایگاه رب است. احاطه وجودی ای که خدا دارد. علمی که خدا دارد. مقام این است دیگر. گویا بالاسر بنده ایستاده است. اما بالاسر بنده ایستادن خدا چه جوری است؟ به این صورت. با آن احاطه وجودی حضرت حق درست می شود. با علم الهی درست می شود. اگر خوف از این در انسان حاصل بشود انسان دیگر کاملا از عذاب الهی نجات پیدا می کند. فاصله کاملی بین انسان و آن عذاب الهی حاصل می شود. عذاب هم با همه آن انواع و اقسامی که دارد. آن تعبیر مولا علی علیه السلام در دعای کمیل را فراموش نکنیم که صبرت علی عذابک ، فکیف اصبر علی فراقک. فراق هم یک نحوه عذاب است. عذاب معنوی به حساب می آید. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
🏴 وفات خانم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها تسلیت باد 🏴 🔹 از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره سؤال شد: اینکه درباره‌ زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام آمده است: «مَنْ‏ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّة؛ هر کس با شناخت حق او حضرتش را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد. جمله «عارِفاً بِحَقِّها» به چه معناست؟ 📌 فرمودند: «مقام ایشان را از مقام معصومین علیهم‌السلام پایین‌تر، و از دیگران بالاتر بداند». 📚 برگی از دفتر آفتاب، ص ١۴٨ 🔻 از آیت‌الله‌العظمی بهجت درباره‌ی ادای حق حضرت فاطمه‌ معصومه سلام‌الله‌علیها و اینکه چگونه ایشان را از خود خشنود کنیم، سوال شد. ایشان در پاسخ فرمودند، زیاد بگویید: ✴️ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فَاطِمَةَ الْمَعصُومَةَ بِنْتِ مُوسَی بْنِ جَعفَرٍ علیهم‌السلام. 📚 نشریه پیام آستانه، ویژه‌نامه کریمه، شماره دوم 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیهاالسلام
▪️السلام عليک يا عون المظلومين سلام بر تو اي ياور ستم ديدگان 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام علیه السلام
◾️السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَهُ اللّٰهِ وَبَرَکاتُهُ ◼️ سالروز وفات شهادت گونه ي کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، بر تمامی شیعیان تسلیت باد. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیهاالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَهُ اللّٰهِ وَبَرَکاتُهُ ◼️ سالروز وفات کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، بر تمامی شیعیان تسلیت باد. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیهاالسلام
💠 شفاعت به چه کسانی می رسد؟ 🏴به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه شفیعه محشر، خانم حضرت معصومه سلام الله علیها.. یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه.. 🎙 رحمه الله : 📌و در توحید(1)، از امام کاظم، از پدرش، از پدران بزرگوارش علیهم السلام، از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت آورده، که فرمود: در میانه امت من تنها شفاعت من به مرتکبین گناهان کبیره می‌رسد، و اما نیکوکاران هیچ گرفتاری ندارند، که محتاج شفاعت شوند، شخصی عرضه داشت: یا بن رسول اللَّه (صلی الله علیه و آله): چطور شفاعت مخصوص مرتکبین کبیره‌ها است؟ با اینکه خدای تعالی می‌فرماید (وَ لا یَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضی)، و معلوم است که مرتکب گناهان کبیره مرتضی (مورد پسند خدا) نیستند؟ ✨امام کاظم (علیه السلام) فرمود: هیچ مؤمنی گناه نمی کند مگر آنکه گناه ناراحتش می سازد و در نتیجه از گناه خود نادم می شود، و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرموده بود: که برای توبه همین که نادم شوی کافی است، و نیز فرمود: کسی که از حسنه خود خوشحال، و از گناهکاری خود متاذی و ناراحت باشد، او مؤمن است، پس کسی که از گناهی که مرتکب شده پشیمان نمی شود، مؤمن نیست، و از شفاعت بهره مند نمی شود، و از ستمکاران است، که خدای تعالی در باره شان فرموده: (ما لِلظَّالِمِینَ مِنْ حَمِیمٍ، وَ لا شَفِیعٍ یُطاعُ، ستمکاران نه دلسوزی دارند، و نه شفیعی که شفاعتش خریدار داشته باشد). 🔻شخصی که در آن مجلس بود عرضه داشت: یا بن رسول اللَّه (صلی الله علیه و آله) چگونه کسی که بر گناهی که مرتکب شده پشیمان نمی شود مؤمن نیست؟ فرمود: جهتش این است که هیچ انسانی نیست که یقین داشته باشد بر اینکه در برابر گناهان عقاب می شود، مگر آنکه اگر گناهی مرتکب شود، از ترس آن عقاب پشیمان می‌گردد، و همین که پشیمان شد، تائب است، و مستحق شفاعت می شود، و اما وقتی پشیمان نشود، بر آن گناه اصرار می ‌ورزد، و مصر بر گناه آمرزیده نمی شود، چون مؤمن نیست، و به عقوبت گناه خود ایمان ندارد، چه اگر ایمان داشت، قطعا پشیمان می شد. ---------- [۱]: توحید صدوق ص ۴۰۷ ح ۶ ب ۶۳ 📚ترجمه تفسیر المیزان - جلد ۱، صفحه ۲۷۳ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🏴 سالروز رحلت شهادت گونه اُخت‌الرضا، بنت موسی‌ابن‌جعفر علیهم‌السلام، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، تسلیت باد 🏴 ✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: 🔘اگر می‎خواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلب تان هم همان را بگوید که زبان تان می‎گوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارت‎نامه قرائت می‎شود. 📚رحمت واسعه، ویراست سوم، ص26 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیهاالسلام
❓خوف از خداوند چگونه به دست می آید؟ ✅ پاسخ حفظه الله: 📌البته اصلش در فطرت ما هست. معرفت بدون خوف نیست. باید از مخالفت خداوند فاصله بگیریم. در رابطه با خداوند، مخالفت نکنیم، این خوف ما شدت می گیرد و هم چنین، آیات عذاب را بخوانیم و روی آن فکر کنیم. روایاتی که مربوط به عذاب هست، این ها را بخوانیم و فکر کنیم، خوف ما افزایش پیدا می کند. ترک گناه و مطالعه آیات و روایات مربوط به عذاب . هم چنین از خدا هم تقاضا کنیم که خدایا خوف خودت را به ما عنایت بفرما. ما را ترسان کن. اهل بیت علیهم السلام این ترسان بودن را از خداوند تقاضا می کردند. ماه شعبان را در پیش داریم و مناجات شعبانیه. که آخرین قسمت مناجات شعبانیه این است که إِلهِى وَأَلْحِقْنِى بِنُورِ عِزِّكَ الْأَبْهَجِ فَأَكُونَ لَكَ عارِفاً، وَعَنْ سِواكَ مُنْحَرِفاً، وَمِنْكَ خائِفاً مُراقِباً. خائف باشم. ❓وقتی ما توجه می کنیم به رحمت خدا و صفات رحمانیه خدا، این ها باعث می شوند که آدم خوف دیگر نداشته باشد. چطور باید این ها را تراز کرد؟ ✅ پاسخ حفظه الله: 🔹بارک الله. در حال خودمان ببینیم اگر مبتلا شده ایم به گناه، اینجا باید به فکر عقاب و عذاب باشیم. به قول حضرت ایت الله سعادت پرور رحمه الله علیه که می فرمودند کسی که مبتلا به گناه است و گناه می کنند، در گوشش باید آیه عذاب را خواند. که بترسد. و این ترس او را از گناه بازبدارد. گناه کردن نشان دهنده این است که ترسش از خداوند کم شده است. او باید خودش را بترساند. چه جوری؟ آیه عذاب در گوشش خوانده بشود. روی آیه عذاب فکر کند. روایاتی که مربوط به عذاب است را بخواند و فکر کند. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
✨همه نعمت خداست 🎙 رحمه الله: 🌺بدبخت انسانی که می گوید هوش من، دانایی من، توانایی من یا دانایی و توانایی فلان و بهمان سبب رسیدن من به این نعمت ها گردید در حالی که اگر تفکر می کرد می دانست که تمام این دانائیها و توانائیها، همه عاریه و از جمله عطاهای پروردگار جهانیان است که غالبا بوسیله اسباب می رساند. ج 1، ص 106 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺امام صادق (علیه السلام): رَكْعَتَيْنِ يُصَلِّيهِمَا مُتَزَوِّجٌ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً يُصَلِّيهِمَا غَيْرُ مُتَزَوِّجٍ. 🍀دو ركعت نمازى كه مرد متأهّل مى‏ خواند، برتر است از هفتاد ركعت نمازى كه مرد مجرّد مى‏ خواند. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 40 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
✨در كافى با ذكر سند از «حنان» نقل شده كه گفت: «عمرو بن حريث از امام صادق عليه السلام پرسيد: فدايت شوم، مرا از نماز رسول خدا صلى الله عليه و آله، خبر ده. حضرت فرمود: رسول خدا صلى الله عليه و آله رسمش آن بود كه هشت ركعت نماز نافله ظهر و چهار ركعت نماز واجب ظهر، هشت ركعت نافله عصر و چهار ركعت، نماز واجب عصر و سه ركعت نماز مغرب، چهار ركعت نافله آن و چهار ركعت نماز عشا و هشت ركعت نافله شب و سه ركعت وتر، و دو ركعت نافله صبح و دو ركعت نماز واجب صبح مى‏خواند». عرض كردم: فدايت شوم، اگر من بتوانم بيشتر از اين مقدار نماز بخوانم خداوند مرا به زياد خواندن نماز عذاب مى‏كند؟ فرمود: نه، ولى تو را به ترك سنت عذاب مى‏نمايد. 📚 ( بوستان كتاب)، ص: 152 به نقل از : الكافى، ج 3، ص 443؛ التهذيب ج 2، ص 4؛ الاستبصار، ج 1، ص 218 و في كتاب عبد اللَّه بن يحيى الكاهلي، ص 116 و في كتاب درست بن ابي منصور، ص 163 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
✍️نقل است چند روز پیش از فوت آیت الله بروجردی، عده ای خدمت ایشان رسیدند و آقا را بسیار ناراحت دیدند. آقا با ناراحتی فرمود: «خلاصه عمر ما گذشت و ما رفتیم و نتوانستیم چیزی برای خود از پیش ببریم و عمل باارزشی انجام دهیم.» ▫️یک نفر از حاضران با شنیدن سخن آقا گفت: آقا شما دیگر چرا؟! ما بیچاره ها باید این را بگوییم، شما چرا؟ بحمدالله شما این همه آثار خیر از خود باقی گذاشته اید؛ این همه شاگرد تربیت کرده اید؛ این همه کتاب از خود به یادگار نهادهاید؛ مسجدی با این عظمت ساخته اید و مدرسه های بسیاری در جاهای گوناگون بنا کرده اید؟ 🔹وقتی سخن آن شخص به پایان رسید، آیتالله بروجردی جملهای فرمود که به ظاهر، حدیث قدسی بود. ایشان فرمود: «اَخْلِصِ الْعَمَلَ فَاِنَّ النَّاقِدَ بَصیرٌ بصیرٌ؛ عمل را باید خالص انجام داد. نقاد بسیار آگاهی آنجا هست.» تو خیال کردی اینها که در منطق مردم به این شکل هست، حتماً در پیشگاه الهی همین طور است که پیش تو هست؟ «أَنّ اللّهَ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ». 📚سیمای فرزانگان، رضا مختاری، ص 123. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom رحمه الله
💢 در زندگی، سهل انگار نباشیم. حفظه الله: 🌺در جمله بعدی حضرت رسول صلی الله علیه و اله و سلم می خواهند توجه ما را به تقوا ورزیدن و اهمیت تقوا بیشتر جلب کند با این تعبیر که یَا اباذر! إِنَّ الْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یَتَّقُونَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الشَّیْ ءِ، الَّذِی لَا یُتَّقَی مِنْهُ خَوْفاً مِنَ الدُّخُولِ فِی الشُّبْهَةِ در این جمله حضرت به درجه بالاتری از تقوا اشاره می کنند. می فرمایند ای ابوذر، متقین کسانی هستند که تقوا پیشه می کنند، از خداوند در آن چیزهایی که به صورت طبیعی، دیگران از خدا نمی ترسند و در آن زمینه تقوای الهی را پیشه نمی کنند. بعضی از متقینی که برخوردار از مراتب بالاتری از تقوا هستند، این ها، در این جور موارد که دیگران تقوا پیشه نمی کنند و ترسی از خدا ندارند، آن ها تقوا پیشه می کنند و از خدا می ترسند. 📌برای چی؟ چرا در اموری که دیگران ترسی ندارند و دیگران تقوا پیشه نمی کنند این ها تقوا پیشه می کنند؟ برای اینکه مواظب خودشان باشند که داخل در موارد شبهه نشوند. گرفتار موارد شبهه ناک نشوند و جلوی خودشان را بگیرند. اگر بخواهیم این را در قالب مثال مطرح کنیم، مثلا یک جایی که لغزنده است، یک جایی که محل سقوط است، احتمال سقوط دارد، انسان مقداری با فاصله، هنوز مسافتی باقی مانده، جلوتر نمی رود. نکند که زیر پایم خالی بشود و من سقوط کنم. این نشان دهنده آن روحیه چاره اندیشی عاقلانه است. یک نحوه تقوا را نشان می دهد. حالا متقین واقعی آن هایی هستند که در مواردی که دیگران تقوا پیشه نمی کنند و ترسی از خدا ندارند، این ها تقوا پیشه می کنند. می ترسند. می خواهند مواظب خودشان باشند. به خاطر اینکه خدای نکرده داخل در موارد شبهه نشوند. گرفتار موارد شبهه ناک نشوند. اینجوری مواظب خودشان هستند. اما آن هایی که تقوا ندارند، بی خیال اند. بی باک اند. بدون نگرانی، داخل در امور می شوند. نگران این نیستند که آیا اینجا شبهه ناک است یا نیست. و گاهی حتی این روحیه باعث می شود که داخل در حرام هم بشود بدون توجه و بدون اعتنا. 🌸ببینید با این جمله، حضرت توجه ما را به مراتب بالاتر از تقوا بیشتر کرده اند و راهکار به ما داده اند که مواظب باشید. دقت کنید در زندگی، سهل انگار نباشید. احتیاط کنید. در بعضی از امور باید احتیاط ما بیشتر باشد تا بتوانیم مواظبت کنیم از خودمان. از طهارت خودمان. پاکی خودمان، سلامتی خودمان. هم چنانکه در سلامتی جسمی اینجور احتیاط ها را ما داریم. همین که احتمال می دهند این غذا آلوده به میکروب ایدز است. دیگر آدم نزدیک نمی شود حتی اگر گرسنه باشد. فقط احتمال می دهیم که شاید آلوده شده باشد. دیگر نمی خورد. به سمتش نمی رود. در مسائل فکری، در مسائل روحی، عبادی، برای حفظ آن طهارت فطری خودمان همین طور، باید محتاط باشیم و مواظب باشیم. در اموری که شبهه ناک است که خدای نکرده من شاید مبتلا به گناه بشوم وارد نشویم تا چه برسد به آن جایی که علم داشته باشیم. این نشان دهنده تقواورزی در مراحل بالاتر است. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
🎙 رحمه الله: 🌺شخص موحد باید در رسیدن به هر خیر و نفعی و در فرار و نجات از هر شر و ضرری، تمام امیدش به پروردگارش باشد و اسباب را مسخر اراده خدا بداند و در تمسک به آن ها، منتظر مشیت و اراده الهی باشد. 🔻چنانچه اگر اسباب را مستقل در تاثیر دانست و به آن ها تکیه نمود و تنها امیدش، آن ها شد، برای خداوند شریک هایی قرار داده و بدتر از این، موثر دانستن اموری است که پروردگار در آن ها هیچ اثری قرار نداده است مانند امور موهومی که به آن فال بد زده می شود. ، ج1، ص 118 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‌مَنْ صَلَّى أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ بِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْسِينَ مَرَّةً لَمْ يَنْفَتِلْ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ذَنْبٌ إِلَّا غَفَرَ لَهُ. 🍀 عبد اللَّه بن سنان مى‌گويد: از امام صادق علیه السلام شنيدم كه مى‌فرمود: هر كس چهار ركعت نماز بگزارد و در هر ركعت پنجاه مرتبه «قل هو اللَّه احد» بخواند، روى از قبله بر نمى‌گرداند مگر اينكه تمام گناهانى كه ميان او و خداست آمرزيده مى‌شود. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ، ص 40 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼🍃🌼🍃 🍃🌼🍃 🌼🍃 🍃 صداقت یکی از عوامل عاقبت بخیری 🎙 حفظه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: ما هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد؛ این را بدانند. حرفی زدیم در این مورد، پای آن حرف ایستاده‌ایم. در وقت خودش، سر جای خودش ان‌شاءالله انجام خواهد گرفت. ۱۴۰۱/۸/۱۱ ♻️ پویانمایی «انتقام حتمی است» درباره انتقام از قاتل و آمر شهادت شهید سلیمانی 📥 نسخه با کیفیت👇 https://khl.ink/f/49381
⚠️مقدمه کافر شدن! 🎙 رحمه الله: 📌حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه اش فرمود: "تردید به خود راه ندهید تا به شک افتید و شک نکنید تا کافر شوید." 🔹علامه مجلسی رحمه الله فرموده : شاید مقصود از جمله (لاترتابوا) دور جستن از شبهه هائیست که انسان را در شک می اندازد یا مقصود نارضایتی به قضای خداست که آن هم موجب شک می شود یا تردیدی که مقدمه شک است. 🌺 امام على عليه السلام : لا تَرتابُوا فَتَشُكُّوا ، و لا تَشُكُّوا فَتَكفرُوا ، و لا تُرَخِّصُوا لِأنفُسِكُم فَتُدهِنوا . ترديد (شبهه) به خود راه ندهيد كه گرفتار شكّ مى شويد، و شك نكنيد كه به كفر گرفتار مى آييد، و به نفْسهاى خود رخصت ندهيد كه در اين صورت [در دين ]سهل انگار مى شويد . بحار الأنوار 2/54/24 . ، ج 1، ص 136 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom