eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
213 دنبال‌کننده
585 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
من کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" را اولین بار در ماه رمضان خواندم. و همینطور برای دومین بار. کتاب پرمغز و زنده و دارای روحی است. مطمئن هستم خیلی از بزرگان هنوز توفیق خواندن آن را پیدا نکرده‌اند؛ چون ممکن نیست کسی این را بخواند و نوع تفکر و حرف‌زدنش تغییر نکند. با توجه به قرآنی‌بودن کتاب و انشاء آن در ماه رمضان، ماه رمضان فرصت مناسبی برای خواندن آن است؛ خصوصا خواندن گروهی. من این کتاب را تقریبا ۵بار خوانده‌ام. جزو معدود کتاب‌هایی است که در نگاه من تغییر ایجاد کرده. از اینکه این کتاب هنوز در مطالعات تخصصی علمی جای خودش را باز نکرده، افسوس می‌خورم. کتاب پر است از ایده و روش و محتواهای ناب. بخوانید. این کتاب را واقعا بخوانید. 👌🏻 پ.ن: صوت کامل جلسات هم چندسال پیش منتشر شد. همراه با پخش صوت می‌توانید متن را ببینید و خط ببرید. @aliebrahimpour_ir
نکته یک دوست در یک گروه ✅قاعده تفهیم و تفاهم @aliebrahimpour_ir
📌 عمومی‌سازی تدبّر در دعا: 👈 بازگردانی؛ نه تفاسیر مفصل 💠 این یکی از نقیصه‌های ماست که ها را بدون توجه می‌خوانیم و معنایش را نمی‌فهمیم؛ [حتی در] بعضی [بندها] که قادریم معنایش را بفهمیم، تأمل و تدبر نمی‌کنیم؛ دعا می‌خوانیم، ولی حواسمان هم جای دیگری است! 💠 در حالی که این دعاها همه دفترهای ارزشمند معرفت و نسخه‌های عشق و محبت است و خیلی چیزها در این دعاهاست که اگر ما به آنها توجه کنیم، می‌توانیم آنها را . ✴️بعضیها دعا را می‌کنند که البته خوب است، لکن وقتی بنده یک کلمه دعا را با بیست کلمه تفسیر میکنم، ؛ ✅ اگر بشود کلام امام را در یک کلمه زیبا، شکیل و خلاصه، ، آن وقت یک مقداری از لطف را به ما خواهد داد. 💠 آن تفسیرهای مفصل برای این‌که انسان معارف را یاد بگیرد، خوب است؛ اما برای این‌که امام را که خیلی هم زیباست، درک کند، نه؛ آنها خوب نیست. 💠 بعضی‌ها که بدون دعا می‌خوانند، نمی‌فهمند که این دعای کمیل که راحت آن را می‌خوانند و از آن عبور میکنند، چه سوز و گدازی دارد؛ چه قطعه زیبایی از لحاظ هنری و ادبی است و چه ی در آن وجود دارد. 👤 بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در روز ۲۹ ماه مبارک رمضان، ۷خرداد۱۳۶۶ https://khl.ink/f/1210 @aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 فلسفه vs واقعیت فیلسوف قرار بود بکوشد عالم‌ذهنی همگون عالم عینی بسازد: عالَماً عقلیاً مضاهیاً للعالَمِ العینی اما ✴️ فیلسوف‌هایی که سعی می‌کنند عالم ذهنی‌شان را به عالم عینی زورچپان کنند، از واقعیت سیلی می‌خورند. ✅ متاسفانه با هایی طرف هستیم که قول تکه سوم مرغ را به خودشان و دیگران می‌دهند، حالا هی از واقع می‌خورند، ولی از رو نمی‌روند. (خدا دورمان بدارد) @aliebrahimpour_ir
📌 چرا مردم‌جماعت، نمی‌توانند تکیه‌گاه قلبی ما باشند؟ (توصیف مردم - ۱) ✅ بیانی از در در بحارالانوار (به نقل از الكتاب العتيق الغرويّ‏): 🔶اللَّهُمَّ سَأَلْتَ عِبَادَكَ قَرْضاً مِمَّا تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَيْهِمْ وَ ضَمِنْتَ لَهُمْ مِنْهُ خَلَفاً وَ وَعَدْتَهُمْ عَلَيْهِ وَعْداً حَسَناً فَبَخِلُوا عَنْكَ 🔹خداوندا! تو از بندگانت خواسته‌ای از آنچه به ایشان تفضل کرده‌ای به تو وام دهند و آن را برای ایشان ضمانت کرده و به آنان وعده نیکو داده‌ای؛ اما بااین‌حال آن‌ها از این کار بخل می‌ورزند. 🔶فَكَيْفَ بِمَنْ هُوَ دُونَكَ إِذَا سَأَلَهُمْ؟ 🔹حال اگر کسی که از تو فروتر است از آنان چیزی بطلبت با او چگونه خواهند بود؟! 🔶فَالْوَيْلُ لِمَنْ كَانَتْ حَاجَتُهُ إِلَيْهِمْ 🔹 که به ایشان محتاج گردد! 🔶فَأَعُوذُ بِكَ يَا سَيِّدِي أَنْ تَكِلَنِي إِلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ فَإِنَّهُمْ لَوْ يَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَتِكَ لَأَمْسَكُوا خَشْيَةَ الْإِنْفاقِ‏ بِمَا وَصَفْتَهُمْ‏: "وَ كانَ الْإِنْسانُ قَتُوراً"... 🔹پناه می‌آورم به تو مولای من، که مرا به یکی از این بندگان واگذاری و نیازمند کنی. چون حتی اگر خزانه‌های رحمتت را در اختیار بگیرند، از ترس تمام‌شدن می‌کنند که خود در وصف‌شان فرموده‌ای: "آدمی خسیس و تنگ‌چشم است."... 📗 منبع : بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏92 ؛ ص298-300 @aliebrahimpour_ir
📌 چرا مردم‌جماعت (حتی خودم)، نمی‌توانند تکیه‌گاه قلبی ما باشند؟ (توصیف مردم - ۲) ✅ ؛ ۲۲، بند۳: وَ اُنْظُرْ إِلَيَّ وَ اُنْظُرْ لِي فِي جَمِيعِ أُمُورِي، فَإِنَّكَ‌ إِنْ وَكَلْتَنِي إِلَى نَفْسِي عَجَزْتُ عَنْهَا وَ لَمْ أُقِمْ مَا فِيهِ مَصْلَحَتُهَا، وَ إِنْ وَكَلْتَنِي إِلَى خَلْقِكَ‌ تَجَهَّمُونِي ، وَ إِنْ أَلْجَأْتَنِي إِلَى قَرَابَتِي حَرَمُونِي، وَ إِنْ أَعْطَوْا أَعْطَوْا قَلِيلاً نَكِداً ، وَ مَنُّوا عَلَيَّ طَوِيلاً، وَ ذَمُّوا كَثِيراً.(۳) به من با نظر رحمت بنگر و در تمام امورم مصلحتم را در نظر گیر؛ زیرا اگر مرا به واگذاری، وا می‌مانم و به کاری که مصلحت من در آن است، برنخیزم؛ و اگر مرا به ات واگذاری، به من ترش‌رویی می‌کنند؛ و اگر به پناه فرستی، محرومم سازند؛ و اگر عطا کنند، عطایی اندک و پر دردسر دهند؛ و تا مدت‌ها بر من منّت می‌گذارند و بیش از اندازه نکوهش کنند. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 در نیار 🔮 حین بی‌رمقی و خستگی، یک "یااکرم‌الاکرمین" که می‌تونی بگی! 🎙استاد اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف @aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 فرار کن! 🔮 خدا از عرب جاهلی کریم‌‌تر نیست؟! 🎙استاد اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف @aliebrahimpour_ir
📌 برای اولین بار توفیق پیدا کردم این دعای زیبای را بخوانم. خداروشکر. بهترین چیزی که در این لحظه به ذهنم میاد، جمله‌ای است که مترجم در مقدمه از قول شیخ‌بهایی نقل کرده: "هرکس نیایش معروف ابوحمزه را بخواند، تا یک‌هفته مستِ محبت خدای سبحان خواهد بود." @aliebrahimpour_ir
أَشْهَدُ أَنَّكِ مَضَيْتِ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكِ... - فرازی از زیارت سلام‌الله‌علیها @aliebrahimpour_ir
📌 خمس و زکات را در جامعه‌اسلامی قانونی و الزامی کنید در این پویش شرکت کنید👇 https://www.farsnews.ir/my/c/190479 لازم است خمس و زکات که یکی از مهمترین احکام الهی است را در جامعه‌اسلامی اقامه و احیاء کنیم. ✌ حاج‌آقای قرائتی خدمت و تلاش زیادی برای احیای زکات کردند ولی به گفته خودشان آنچنان موفقیت‌آمیز نبود؛ اما دولت‌الکترونیک می‌تواند به خدمت اجرای همه‌جانبه احکام بیاید. البته اجرای آن طبیعتا ضربتی نباید باشد چون شاید باعث دل‌زدگی شود و تدریج حتما از اصول کار خواهد بود. در گام اول از فاز اول، مراجع تقلید مورد تایید جامعه‌مدرسین شفاف معرفی می‌شوند. طبیعتا مرجع دیگر قابل‌قبول نخواهد بود. سپس در گام دوم، سامانه جامع بین دفاتر مراجع راه‌اندازی می‌شود و در گام سوم، این سامانه به سیستم جامع دولت متصل می‌شود که در آن تمام اطلاعات هر کد ملی از قبیل مسکن و... در آن مشخص است. هدف از فاز اول این است که مشخص شود چه کسی حساب فعال سالانه در دفتر مرجعش دارد. با تدوین یک قانون جامع و برقراری زوجیت‌های مناسب بین حسابِ فعالِ سالانه‌یِ خمس و سایر امور اجتماعی، الزام‌های اجرایی فراهم آورده می‌شود. مثلا برای هر شغل که التزام عملی به اسلام وجود دارد، این زوجیت، تیک سبز این مورد را فراهم می‌آورد. در فاز دوم با یکپارچگی حساب‌های‌ بانکی و مشخص‌شدن حقوق افراد، ارتباط با حساب دفاتر مراجع به صورت مستقیم لازم نیست. سیستم به صورت هوشمند، حقوق هر فرد را محاسبه می‌کند و در پایان سال خمسی که برابر با اولین ماه استخدام است، ۱/۵ اضافه را به صورت اتوماتیک خارج کند. برای زکات نیز سامانه بسیار راحت طراحی می‌شود. با کمک از وزارت جهاد و دارایی، میزان گاو و گوسفند هر دامدار در سامانه مشخص می‌شود. زمین‌های کشاورزی هم با جلورفتن طرح آمایش سرزمینی، نوع و میزان کشت‌شان دقیق روشن می‌شود. و سپس طبق قانون اسلام عمل می‌گردد. چالش‌های جزئی نیز ممکن است به ذهن بیاید که همگی قابل رفع اند: نظیر بحث خمس‌نداشتن هدیه، اختلاف‌نظر مراجع در جزئیات خمس و... که همگی با مراجعه به کارشناسان دلسوز قابل رفع و حل هستند. پی‌نوشت: با تشکر از آقای امیرخانی که اولین بار امکان‌پذیری این ایده را از ایشان الهام گرفتم. 🙏 @aliebrahimpour_ir
https://t.me/ermiadotir/865 با تشکر از توجه و عنایت و محبت و حقیرنوازی آقای امیرخانی عزیز @aliebrahimpour_ir
- ۱ این پیام را با این متن در گروه‌هایی منتشر کردم. بازخوردهایی داشت که برخی را تقدیم می‌کنم. از تک‌تک اعضا خواهشمندم در این پویش شرکت کنند و لینک آن را در سایر گروه‌ها نیز به اشتراک بگذارند که ان‌شاءالله تلاشی کنیم برای اقامه احکام‌الله در جامعه اسلامی. 🙏🌹 ان‌شاءالله حکومت اسلامی را به نقطه‌ای برسانیم که حتی یک کافر هم وارد آن شود، با اجرای احکام اسلامی، چه بخواهد و چه نخواهد، مومن از آن خارج شود. 🤲 📝 به لحاظ فقهی دچار چالش است. زکات را می‌توان به زور گرفت ولی خمس چه؟ خمس را خود طرف با قصد قربت باید بدهد. اگر هم نداد خودش گناه کرده نمی‌توانی به زور بگیری. مگر اینکه برویم اثبات کنیم حق امام و سادات است و این حق را خود امام یا نائب او می‌تواند حتی بدون اذن بردارد. اما در مورد اینکه حساب بانکی و تراکنش و... با توجه به قضیه معونه سال و اختلاف فتاوی و... اساسا ناکافی است. ثالثا کم کاری حوزه در تدین افزایی مردم را با جرم انگاری اعمال مردم و قانون گذاری برای هرچیز و ناچیزی جبران نکنید 👈پاسخ‌من: در پاراگراف آخر ذکر کردم: چالش‌های جزئی نیز ممکن است به ذهن بیاید که همگی با مراجعه به کارشناسان دلسوز قابل رفع و حل هستند. 📝 خمس را باید با نیت بدهی نه نرم افزار از تو برداشت کند! 😐 👈 پاسخ‌من: با نیت همگی ذیل ولایت حق قرار گرفته‌اند و با نیت استدامی اجازه برداشت می‌دهند. اصلا همینکه کسی به سمت ولایت‌حق، هجرت می‌کند، نیت قهری استدامی برای تمامی احکام‌الله دارد. مثل اینکه شب اول ماه رمضان نیت روزه کل ماه را می‌کنید. 👌🏻 📝خیلی خوب بود ... 😂 👈پاسخ‌من: چرا می‌خندید آقا؟ همگی برای احکام معطَّل الهی تلاش کنیم. این تلاش، را به نیت زمینه‌سازی ظهور انجام دهیم که یکی از صفات حضرت، مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ است. 📝خواسته یا خواسته کافر مومن شود؟! 1. شدنی است؟ 2. بهتر نیست فعلا کاری کنیم که مومنان و مسلمانان کافر نشوند؟! 👈 حضرت آقا در کتاب طرح‌کلی، جمله‌ای در توصیف جامعه‌اسلامی دارند که من این جمله‌ام را از آن الهام گرفتم. 👌🏻 🌹 📝چی شد که طلبه ها، همه مزیتهای نرم اجتماعی دین که مزیت دین است را فراموش کردند و تکنولوژی توسعه اجتماعی دین را فقط در الزام و قانونی که ضامنش مجازات و تحریم و تهدید است یافتند؟!!!! 👈 با مزیت‌های نرم اجتماعی انقلاب کردیم. در مابعد انقلاب دیگر با ساختار جلو می‌رویم. 👌🏻 اینکه حکومت دست شما باشد و بعد بخواهید با تفکر سنتی عمل کنید، تعرب بعد الهجره است. 🌹 📝خب ایتدا این ایده را با مالیات هم جمع کنید که متدینین یکبار ملزم به پرداخت مالیات نباشند و یکبار ملزم به پرداخت خمس و زکات 👈ان‌شاءالله در فاز سوم می‌شود به سوی این طرح جامع حرکت کرد 👌🏻✌ 📝این ایده و پیشنهاد تعارض جدی با نامه ۲۵ نهج‌البلاغه(آداب دریافت زکات از مردم) دارد. 👈 من منافاتی بین آداب نمی‌بینم. آداب متناسب با شرایط به‌روزرسانی می‌شود. در اصل اینکه حاکم، کسی را برای اخذ زکات می‌فرستاده و زکات ستانده می‌شده، شکی نیست. طرح هم به دنیال اصل حکم است. 📝 گیر و گور های فقهیش به اون محدودی که فرمودید نیست. مشکلات زیادی دارد. 👈به خاطر چالش‌های ریز، اصل ایده را نباید زیر سوال برد... ✌ 📝علی آقا ریز نیست. اولا مسئله ی زکات خیلی دست خوش تغییراته زمانه شده و اکثریت قاطع مواردش موضوع پیدا نمی کنه جدا از درهم و دینا دام ها هم الآن علوفه می گیرن و به صحرا نمی رن. حداقل بخشی از سال زکات گرفتن از موارد موجود ممکنه نظام اقتصادی کشور رو متغیر کنه و مردم دیگه سمت تولید اجناسی که زکات دارن نرن. لذاست که بعضی می گن موارد زکات از امور ولایی هست و به ید حاکمه. خب مراجع شما چنین چیزی رو قبول دارن؟ در بحث خمس هم باب دور زدن ها و... رو باز خواهد کرد و ... که دیگه مفصله. اول مشکلات علمی کار رو حل کنید بعد فکر اجرا باشید. 👈بالاخره یک حکمی حکم ولی‌فقیه/مشهور هست! هرچه هست، اجرا بشه!! وقتی اجرا بشه، زمینه برای تولید علم و پژوهش‌های جدید در این حوزه فراهم میشه و سرصحنه‌تر میشه کار فقیهانه کرد. @aliebrahimpour_ir
- ۲ 📝سلام علیکم صرف نظر از مشکلات فقهی متعددی که دارد به لحاظ سیاسی توصیه اکید می کنم که این متن را نشر ندهید زیرا از طرفی به طور قطع و یقین می دانیم که به دلایل مختلف (از جمله نزاع قدرت و ...) این کار نشدنی است و از طرف دیگر خروجی مهم نشر این مطلب این است که یک هجمه شدید هم به روحانیت (و هم از طرف روحانیون مخالف نظام به نظام) رقم بخورد با این ادبیات که این همه فشار مالی به ما آوردند حالا می خواهند به بهانه خمس حسابهایمان را خالی کنند. به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری، دوستان خوب است هر ایده ای که می خواهند بنویسند ابتدا در نظر بگیرند که ما دشمن داریم و روی حرفهای ما مانور می دهند و مثل بازی شطرنج باید چند گام بعدی را پیش بینی کنیم نه اینکه با این گونه پیشنهادات فقط بهانه برای حمله به روحانیت و نظام بدهیم. بنابراین پخش این مطالب و دعوت افراد به چنین کمپینهایی خیلی ضررش برای اسلام بیشتر است نیت شما خوب است اما ثمره کارتان بسیار مضر است 👈 پاسخ‌من: ولی این دست‌فرمان شما، مصداق يَسْتَخْفِيَ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ است! شما حتی در بیان هم خوف خلق دارید... 📝 پاسخ‌پاسخ: این توضیح شما هم نادیدن ده‌ها و بلکه صدها روایت درباره اینکه هر حقی را نباید گفت و تقیه دینی و دین آبائی است احتمالا اگر زمان امام صادق ع بودید به ایشان اعتراض می کردید که کار جعفر جعفی را تایید کردید که این حجم از معارف را که امام باقر به جعفر جعفی گفته بود او برای کسی نقل نکرده بود و چرا به او یاد دادید که در چاه بگوید تا فشارش کم شود و نفرمودید که برود و علنی کند اتفاقا همین روایت که آوردید دقیقا رد سخن شماست. این فراز مربوط به امام زمان است که ما آرزو داریم ایشان بیاید و وضعیت را به گونه ای برساند که دیگر بتوان همه چیز را گفت این روایت دارد می گوید تا قبل از امام زمان بقیه اهل بیت و کسانی که معیار اهل بیت دستشان بوده از ترس دشمنان دین و از ترس نفهمی مردم خیلی حرفها را نزدید. @aliebrahimpour_ir
۱۰۰ ویدئوی کوتاه «سواد اقتصادی» برای آموزش مفاهیم کلیدی ◻️حباب بازارها، ابرتورم، کاپیتالیسم، کنترل سرمایه، نرخ بهره منفی، اثر ثروت، نحسی منابع، پول فیات، بازی جمع صفر، دست نامرئی، تئوری بازی‌ها، آربیتراژ، بازار خرسی، بازار گاوی، تئوری ابله بزرگتر، اقتصاد لابی‌گری، مکتب کینزی، لیبرالیسم و نئولیبرالیسم، سوسیالیسم، شاخص قیمت مصرف‌کننده، مونوپولی، الیگاپولی، ریپو، نرخ بیکاری، رکود تورمی، تولید ناخالص داخلی، قوانین آنتی‌تراست و بانکداری سایه اصطلاحاتی هستند که یادگیری آنها در کنار ده‌ها عبارت و اصطلاح دیگر برای فهم روندهای اقتصادی ضروری است. ◻️رسانه تصویری «فردای اقتصاد» برای آموزش این مفاهیم کلیدی به تهیه و دوبله ۱۰۰ ویدئوی کوتاه (بین یک تا ۲ دقیقه) از محتواهای معتبر علمی مبادرت کرده است که انتشار آن از روز پنجشنبه ۳۱ فروردین آغاز می‌شود. ◻️تماشای این ویدئوها، قدرت تجزیه و تحلیل مباحث اقتصادی و پیش‌بینی تحولاتی همانند تورم، شوک‌های اقتصادی، فراز و فرود قیمت‌ها و حباب بازارها را برای همه افراد افزایش می‌دهد. برای دسترسی به این ویدئوها سایت، اینستاگرام، و تلگرام «فردای اقتصاد» را فالو کنید. https://t.me/feghtesad/29797 @aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نسخه‌ای برای پیوند با (ع) 🎙 استاد شیخ حسین انصاریان لا اِلهَ اِلا اللَّهُ حَقّاً حَقّاً لا اِلهَ اِلا اللَّهُ ايماناً وَ تَصْديقاً لا اِلهَ اِلا اللَّهُ عُبُودِيَّةً وَرِقّاً https://ahlolbait.com/doa/2922/ @aliebrahimpour_ir
🌺 وقتی خدا بنده‌ای رو دوست داشته باشه، کار کمی هم انجام بده، خدا جزای فراوان بهش می‌ده. برای خدا سنگین نیست که در برابر کم، فراوان پاداش بده. 📗 اصول کافی، کتاب ایمان و کفر، باب میانه‌روی در . @aliebrahimpour_ir
🌸 ممنونم از تو. تو در این به من محبت کردی؛ رحمت و فضل و احسانت را به من چشاندی. این اولین ماه رمضانی است که از تمام شدنش ناراحت هستم؛ غصه‌دارم. 🌼من البته خودم می‌دانم و اینقدرها شعورم می‌کشد که لیاقت این محبت را نداشتم، ولی تو پُرمحبت هستی که اینطور از من پذیرایی کردی. کاری کن که باز هم شعورم بکشد. ممنونم از تو. ببخشید که آنجوری که شایسته نتیجه پذیرایی تو است، آدم‌حسابی نشدم. 🌺ببخشید که در این ماه مهمانی، کاری نکردم. افسوس می‌خورم؛ اینقدر تلاشم کم بود که خودم کاملا کم‌بودنش را تصدیق می‌کنم! راستش ته دلم به این خوش بود که مهمان خر صاحب‌خانه است؛ برای همین شل کردم... 🍀ولی صفا کردم با تو. حال کردم با تو. عشق کردم با تو. دلیلش را نمی‌دانم چرا. اگر می‌دانستم و می‌توانستم به یک کاری منسوبش کنم، اینقدر خجالت‌زده نبودم. تو آقایی کردی، محبت کردی. 🌟همین صفا و محبتی که پیدا شد را، دقیقا همین را، همین را قبول کن به عنوان کار. به همین مزد بده؛ مزد فراوان و بزرگ؛ همانقدر که به عزیزانت می‌دهی. برای تو که این کار بزرگ نیست! کار همیشگی تو همین است! 🌸دوست داشتم ادامه داشت این ماه زیبا. تو باز نور بفرستی و من مزه‌مزه کنم. این دوست‌داشتنم را تو بگیر و مراقبتش کن. 🌺بعدا هم تحویلم می‌گیری؟ نگرانم. تو رو جان عزیزانت (محمد، علی، فاطمه،... و مهدی درودت‌برآن‌ها)، بعد از ماه رمضان هم همینطور تحویلم بگیر. مراقبم باش. ☘ الان که دوباره متنم را خواندم، دیدم چه نگرانی باکلاسی دارم! "نگران از ادامه‌داشتن تحویل‌گرفتن". اوهوع! من شعورم به اینجور چیزها قد نمی‌داده. من مطمئنم تو داری با من یک کاری می‌کنی. تو به من محبت داری. این را می‌فهمم. نگهم‌دار. 🌼 منتظر مهمانی‌های بعدی و پُرسوپرایز تو هستم. مثلا از همین فردا شروع کن. یاعلی. @aliebrahimpour_ir
اهل‌بیت Alvahy.com روی هر سوره ای از که کلیک کنید، ذیل هر آیه روایات را همراه ترجمه می آورد. اين سایت در واقع همان کتاب ۱۸ جلدی "تفسیر اهلبیت علیهم‌السلام" تالیف آقای علیرضا برازش است که یک مجموعه بسیار ارزشمند می باشد. @aliebrahimpour_ir