eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
249 دنبال‌کننده
706 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#دارالصحیفه امروز پیش #استاد_حسین_مفیدی_یزدی #استخاره کردم با این نیت که آیا وقتش رسیده که #بساط_سج
☘️ رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ ﴿۳۷﴾ ☘️ لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَيَزِيدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿۳۸﴾ ☘️ والَّذِينَ كَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ كَسَرَابٍ بِقِيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاءً حَتَّى إِذَا جَاءَهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئًا وَوَجَدَ اللَّهَ عِنْدَهُ فَوَفَّاهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِيعُ الْحِسَابِ ﴿۳۹﴾ ☘️ أوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحَابٌ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ ﴿سوره نور: ۴۰﴾ 🗓 ۱۴۰۳.۰۸.۲۸ @aliebrahimpour_ir 🌐 @my_sajjadieh ۱۴۰۳.۱۰.۰۹
📌 هوش مصنوعی رایگان متن‌باز DeepSeek V3 شرکت چینی Deepseek بزرگ‌ترین و قدرتمندین جهان رو عرضه کرده که حتی از مدل‌های متن بسته شرکت‌های بزرگ هم قوی‌تره! این مدل دارای 671 میلیارد پارامتر است و بزرگترین در بین مدل‌های متن بازه که بیش از 700 گیگ حجم داره! برای مقایسه بزرگترین مدل LLAMA فقط 405 میلیارد پارامتر داشت. این مدل تنها با هزینه‌ای حدود 5.5 میلیون دلار تمرین داده شده. در تست‌ها این مدل هم عملکرد بسیار خوبی داشته و نه تنها از GPT 4o پیشی گرفته بلکه در تست‌هایی مختلف به خصوص برای برنامه‌نویسی، به Claude 3.5 Sonnet نزدیک شده و حتی در تست‌هایی از اون پیشی گرفته. جمع‌بندی: اول و مهم‌تر از همه، اینه که رایگان هست. قدرت پاسخگویی اون (حتی به فارسی) بسیار خوب و بسیار نزدیک به چت‌جی‌پی‌تی‌ئه. قابلیت جستجو در وب، و همچنین تفکر استدلالی رو هم داره. ثبت‌نامش بسیار ساده و فقط با یک ایمیل انجام می‌شه. ✅ مدل Deepseek V3 به صورت رایگان از اینجا قابل استفاده هست👇 💠 http://chat.deepseek.com 🔎 the-decoder.com 📎 t.me/TechTube/13258 @aliebrahimpour_ir
📌 «اللَّهُمَّ اُغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ» ☘ در عبارت «اَللَّهُمَّ اُغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ» نکات بلاغی و لغوی ظریفی نهفته است که با بررسی آنها، به عمق معانی این دعا پی می‌بریم. ✅ دقیق: «خدایا، همراه با هر گروهی از مسلمانان، به صورت یورش ناگهانی با دشمنان مشرکشان که در مقابلشان هستند بجنگ» ☘ معنای لغوی: «غزا العدو غزوًا» به معنای حرکت به سوی جنگ و غارت دشمن است. فیومی می‌گوید: غزو دشمن تنها در سرزمین‌های آنان انجام می‌شود. ☘ معنای «اِغاره» در فعل «اُغْزُ»: فعل «غزا» به طور معمول متعدی است و نیاز به حرف اضافه ندارد. اما در اینجا با «علی» متعدی شده است تا معنای «اِغاره» (یورش ناگهانی و غافلگیرانه) را در خود تضمین کند. «اِغاره» به معنای یورش غافلگیرانه برای غارت، کشتن یا اسیر کردن است. ☘ نقش حرف «باء» در «بِكُلِّ نَاحِيَةٍ»: «باء» برای تعدیه فعل استفاده شده و نقش همزه را در متعدی کردن فعل لازم ایفا می‌کند. مانند: «ذهب زیدٌ» (زید رفت) «ذهبتُ بِزیدٍ» (با زید رفتم) «أذهبتُهُ» (او را بردم) ☘ اما در اینجا، انتخاب «باء» به جای همزه، نکته‌ای لطیف دارد: «باء» علاوه بر تعدیه، معنای مصاحبت و همراهی را نیز می‌رساند. این معنای مصاحبت دلالت بر کمال حفظ، توفیق، امداد و نصرت الهی دارد. ☘ به عبارت دیگر، دعا کننده از خداوند می‌خواهد که خود همراه و حامی مسلمانان در این یورش‌ها باشد. چنانکه این مفهوم همراهی و نصرت الهی در آیات قرآن نیز آمده است. مثل «إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلَائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا…» (سوره انفال، آیه ۱۲) و «قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِي مَعَكُمَا أَسْمَعُ وَأَرَى» (سوره طه، آیه ۴۶) که در آن‌ها، «معیّت» الهی نشان‌دهنده حمایت، حفظ و نصرت خداوند است. ☘ چنانکه مبّرد، سهیلی و زمخشری نیز اشاره کرده‌اند که بین «أذهبه» و «ذهب به» تفاوت وجود دارد: «أذهبه» به معنای روانه کردن، ولی «ذهب به» به معنای همراه بردن است. بنابراین در این عبارت، استفاده از «باء» نشان‌دهنده همراهی خداست، نه صرفاً ارسال. 💠 جمع‌بندی: در این دعا، درخواست می‌شود که خداوند نه تنها مسلمانان را به جنگ بفرستد، بلکه خود همراه آنان باشد و با حمایت و نصرت الهی، آنان را در یورش‌های ناگهانی و غافلگیرانه بر دشمنانشان یاری دهد. 🔹 این نکات نشان می‌دهد معانی عبارات چقدر عمیق‌اند و کلماتشان با چه دقتی کنار هم چیده شده‌اند. منبع: ، ، ج۴ : ص۲۱۳. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#شکر خدا که روزی دارم. شکر خدا که روزی دارم. شکر خدا که روزی دارم. شکر خدا که روزی دارم. شکر خدا که
📌 خاک بر سر آن بی‌شعوری که به خاطر حرص، مثل خرس بیفتد دنبال دیگران ✅ مقدمه: من در روزی داشته‌ام و بحمدالله هنوز دارم.(¹) حالا شاید کسی گذر کرده و علمی گرفته و به کاری مشغول شده؛ او سواست. ولی هرکسی که چیزی چشیده، مشمول این ابیات ناب مولوی می‌شود: ☘ 287 - مر سگی را، لقمه نانی ز دَر / چون رسد بر در، همی بندد کمر اگر از دَرِ خانه‌ای پاره نانی به سگی دهند. هرگاه آن سگ به درِ آن خانه رسید، اظهارِ وفاداری و خدمت‌گزاری می کند. ☘ 288 - پاسبان و حارسِ در می‌شود / گرچه بر وَی جور و سختی می‌رود آن سگ، نگهبان و حافظِ آن خانه می‌شود، اگر چه از سویِ اهلِ خانه نسبت به او خشونت و آزار برسد. ☘ 289 - هم بر آن در باشدش باش و قرار / کفر دارد، کرد غیری اختیار جایگاه و قرارگاهِ او آستانۀ آن خانه می‌شود، و رفتن به آستانۀ خانۀ دیگر را ناسپاسی و بی‌وفایی می‌شمارد. ☘ 290 - ور سگی آید غریبی، روز و شب / آن سگانَش می‌کُنند آن دَم ادب اگر سگِ غریبه‌ای به آستانۀ آن خانه نزدیک شود و آن سگ‌ها، به او حمله‌ور می‌شوند و ادبش می‌کنند. ☘ 291 - که برو آنجا که اوّل منزل است / حقِ آن نعمت، گروگانِ دل است با زبانِ حال به آن سگ می‌گویند: به منزل و جایگاهِ خودت بازگرد؛ زیرا تو مدیونِ ولی نعمت خود هستی و باید آن را بجا بیاوری. ☘ 292 - می‌گزندش که برو بر جایِ خویش / حقِ آن نعمت، فرو مگذار بیش آن سگ‌ها او را گاز می‌گیرند و می‌گویند برو به منزل و محلِ خویش و در سپاس از نعمت‌هایی که خورده‌ای کوتاهی مکن. ☘ 293 - از درِ دل، و اهلِ دل، آبِ حیات / چند نوشیدی و، وا شد چشم هات از آستانۀ صاحب دلان و اهلِ معرفت، چندین بار آبِ حیات معارف الهی نوشیدی و دیدگانِ دلت باز شد. (¹) ☘ 294 - بس غذایِ سُکر و وَجد و بیخودی / از درِ اهلِ دلان بر جان زدی از آستانۀ صاحبدلان، بسیاری از طعام‌های معنوی نظیر سُکر و وَجد و بیخویشی رزقِ تو شد. ☘ 295 - باز این در را رها کردی ز حرص؟ / گِردِ هر دکّان همی گردی چو خِرس؟ اما تو از روی حرص درگاهِ صاحبدلان را ترک کرده‌ای؟ و مثل خِرس گِردِ دور هر و مکانی می‌چرخی؟ ☘ 296 - بَر درِ آن مُنعِمانِ چرب دیگ / می‌دَوی بهرِ ثَریدِ مُرده‌ریگ سراغِ درگاهِ ثروتمندانی می‌شتابی که دیگ‌های پُر از غذای چرب و رنگین دارند تا لقمه‌ای از تلیت ناچیز و بی‌ارزش ارث مردگان آن‌ها بخوری؟ ☘ 297 - چربِش اینجا دان که جان فَربِه شود / کارِ نا اومید اینجا (¹) بِه شود این را بدان که غذای چرب و گوارای اصلی در آستانۀ منزلِ صاحبدلان پیدا می‌شود و روح و روان آدمی از آن طعام‌های معنوی، رشید و فربه می‌شود. و کارِ ناامیدان از رحمت الهی در این درگاه سامان می‌یابد. (¹). ❤️ 📗 ، دفتر چهارم @my_sajjadieh ۱۴۰۳.۱۰.۱۵ @aliebrahimpour_ir
من نمی‌دانم این و را چه کسی بین ما باب کرد که اینطور دارد سنت‌های اصیل طلبگی ما را از ریشه می‌جود! یعنی چی که استاد سفارش اکید کردند که طلاب نخبه در اولویت دیدار باشند؟! گعده گرفتی، هر طلبه‌ای که رغبت داشت را راه بده. تو کی هستی که اولویت‌های من‌درآوردی در میاری؟ نخبه‌نام بیاید، معمولی نیاید؟ آب حیات تقسیم می‌کنی که این بخورد، او نخورد؟ نخبگی به چیست؟ در سیستم تو نخبگی با چیست؟ از کجا می‌دانی در دستگاه امام زمان، ارزش این معمولی‌ها و ها بیشتر نباشد؟ بی‌تعارف حالت استفراغ به من دست می‌دهد. @aliebrahimpour_ir
✅ حجت‌الاسلام/آیت‌الله بحق مصداق "جهانی، نشسته در گوشه‌ای" است. واقعا عنوانی است که بر او صدق می‌کند. فقه و اصول که هیچ، در حدیث و فلسفه و عرفان نظری و ادبیات و لغت و... حرف‌هایی برای گفتن دارد، شنیدنی. ✅ به نظر من، اما، مهم‌ترین جنبه شخصیت علمی او، و بودن اوست! با اینکه این همه علوم را خوانده، در هیچ کدام خیمه نزده. راحت فکر می‌کند. ✅ برخی رفقا می‌گویند، درسش نظم ندارد. من البته قبول ندارم. او دقیق مسیر تفکر فقهی را طی می‌کند و برای مخاطب گزارش می‌دهد؛ هرچند مخاطبان نفهمند. برخی هم می‌گویند استقرار فکری ندارد و حرف نهایی نمی‌زند. این هم به خاطر کوتولگی گویندگان است؛ قدرت درک کرّ و فرّ ندارند. ✅ از ویژگی‌های درس ایشان این است که هیچ روایتی، دورریز ندارد! به صرف مشکلات سندی یا تعارضی، کنار گذاشته نمی‌شود. همیشه لایه‌های ندیدنی‌ای از معنا طرح می‌شوند که هم‌ساز با سایرین‌اند. ✅ من البته سطحم در حد فهم درس استاد نیست. برای استفاده از و استاد، در درس‌شان حاضر می‌شوم. ولی احساسم این است که اکثر حاضرین هم در افق تدریسی ایشان حاضر نیستند! حس می‌کنم برخی‌ها هم ذوب در ایشان شده‌اند. البته جامعیت و عمق شخصیت ایشان، ذوب‌شدنی هم هست! ولی این آفت است. خود مفیدی در خودش متوقف نیست؛ دیگران چرا؟ ✨ من که حتی می‌گویم امام معصوم هم حاضر بود، نباید ذوب‌اش بشوی! ذوب بشوی، منجمد می‌شوی! رشد نمی‌‌کنی. امام عاقل و باشعور می‌خواهد، نه ذوب! ذوب انفعال است. ✅ خدا عافیت و طول عمر با عزت روزی این استاد فرزانه فرماید. @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۳.۱۰.۱۹
بهره‌وری با حس خوب - علی عبدال.pdf
768.5K
این چند صفحه را خواندم، خیلی خوشم آمد و جالب بود. شما هم بی‌نصیب نمانید. 📔 بهره‌وری با حس خوب 👤 علی عبدال / ترجمه حامد شانکی 📇 نشر میلکان 📎 30book.com/book/171742 @aliebrahimpour_ir
چنانکه در دستان‌مان را مدیون تلاش‌های مجلسیین هستیم؛ در دستان‌مان را مدیون تلاش هستیم. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش جبلی به حواشی برنامه جعبه سیاه با حضور هادی عامل: بی‌سلیقگی بود و به هیچ وجه آن را نمی‌پسندم. : میگفتن جبلی متخصصه. این واکنش به صراحت نشون می‌ده بر فرض که پیش خودش باسواد باشه، به‌هیچ‌وجه مدیر قابل و باشعور و بااقتداری نیست و وضعیت به‌هم‌ریخته فعلی، نتیجه نابلدی و ناکارآمدی شخص خودشه. چرا؟ چون در اوج انفعال به خاطر یک سوال سطحی و ماجرای ساده، سریع پشت برنامشو خالی می‌کنه و به جای دفاع، خودش رو در موضع ضعف قرار می‌ده! برنامه خوب، ایده خوب، قسمت‌ها همگی خوب و واکنش هم طبیعی! بدون اشتباه. اصلا ایده قرار بود واکنش‌های افراد را نشان بده. @aliebrahimpour_ir
وکس رو باید سریع و محکم بِکِشی تا کارش رو انجام بده. اگه شل‌شل بکَنی، خراب می‌شه. اما زیگیل چی؟ ناخن بندازی زیر زگیل، ۱ ۲ ۳ هم بگی و محکم بکشی، فقط درد و خون میاد. رو چطور می‌کَنَن؟ می‌ری درمانگاه؛ باید بی‌حسی بزنن؛ بعد آروم‌آروم سلاخی‌اش کنن. 📌 گناه، مثل زگیل‌ه. نرم‌نرم ایجاد می‌شه و ازاون‌طرف، طول درمان می‌خواد. ناخن هم بزنی زیرش، بهتر که نمیشه؛ بدتر زخم می‌شه و خراب‌تر. ، یک فرصت استثنایی برای سلاخی این زگیل‌های بدخیم توسط خوده خداست: اَللَّهُمَّ صَلِّ‌ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ ، وَ اِمْحَقْ‌ ذُنُوبَنَا مَعَ اِمِّحَاقِ‌ هِلاَلِهِ‌، وَ اِسْلَخْ عَنَّا تَبِعَاتِنَا مَعَ اِنْسِلاَخِ أَيَّامِهِ حَتَّى يَنْقَضِيَ عَنَّا وَ قَدْ صَفَّيْتَنَا فِيهِ‌ مِنَ اَلْخَطِيئَاتِ‌، وَ أَخْلَصْتَنَا فِيهِ مِنَ اَلسَّيِّئَاتِ‌؛ : همچون هلال ماه که به تدریج محو می‌شود، گناهان ما را به طور کامل و بی‌اثر محو کن، و همان‌طور که روزهای ماه رمضان مثل پوستی نرم‌نرمک از ما جدا می‌شوند، گَنده‌کاری‌های گناهان را از وجودمان [بی‌درد و خون‌ریزی] جراحی و سلاخی کن... 🔹 ؛ ؛ بند۱۵ @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir