عقل یشمی خالخال پشمی
#از_ابتدا 👈 #رصد و #پیگیری
نتایج انتخابات شورای شهر قم 1400.pdf
852.8K
نتایج انتخابات شورای شهر قم - 1400
عقل یشمی خالخال پشمی
نتایج انتخابات شورای شهر قم - 1400
#نتیجه
در انتخابات شورای شهر قم، صرفا با تبلیغات چهرهبهچهره عزیزان دوست و آشنا 745 رای کسب کردم. تجربهی جدیدی که امیدوارم شروعی برای کنشهای جدیتر اجتماعی بعدی باشد. انشاءالله
@aliebrahimpour_ir
🔔 #خبر و #پوشش_رسانه_ای انتشار کتاب در #خبرگزاری ها
✅ کتاب «روششناسی جریانشناسی بهمثابه نظریه ـ روشی میانرشتهای» با موضوع روششناسی علوم انسانی، نوشته علی ابراهیم پور و با مقدمه عبدالحسین خسروپناه و محمدصادق کوشکی روانه بازار نشر شد.
🌱 خبرگزاری تسنیم:
https://tn.ai/2493189
🌱 خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14000211000722/
🌱 خبرگزاری ایبنا
http://www.ibna.ir/fa/book/305537
🌱 خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/news/5202643
🌱 خبرگزاری رسا
https://rasanews.ir/fa/news/679504
🌱 خبرگزاری حوزه:
https://www.hawzahnews.com/news/956645
🌐 @aliebrahimpour_ir
🌐 @currents_studies
📌 أَرْذَلِ الْعُمُرِ
☘خدا برنامهها و ابتلائات گوناگونی برای مردم دارد. من امّا از این #ارذل_العمر شدید میترسم. خصوصا ما که اهل علم ایم و شغلمان خواندن و نوشتن.
☘خدا خودش میداند که جز به او امیدی ندارم برای فرار از این عاقبت. من توان این را ندارم. دوست دارم خدا بعد از اینکه توفیق خدمتی به من داد که بتوانم به واسطهی آن مشمول شفاعت اهلبیت شوم، اولین چیزی که از من میگیرد، عمرم باشد. سریع بگیرد و خلاص؛ در اوج.
☘خدایا؛ من را خار و خفیف نکن؛ پیش دیگران؛ پیش خودم. آبروی من را نبر. خدایا عاقبت بخیری عزتمندانه به من بده. خدایا؛ بدجوری از ارذل العمر میترسم. خدایا. 🙏
@aliebrahimpour_ir 1400.04.03
💥 منتشر شد 💥
#مقاله #علمی_پژوهشی
📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل
📒 فصلنامه #حکمت_اسلامی (مجمع عالی حکمت)
🗓 بهار ۱۴۰۰
#مرور 👇
http://fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir #فلسفه #منطق
عقل یشمی خالخال پشمی
💥 منتشر شد 💥 #مقاله #علمی_پژوهشی 📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل 📒
#مقاله
📌ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل
🔷 #چکیده
🔹عقل مهم ترین مجرای ارتباط با واقع است که بین اندیشهوران اسلامی، در اصل حجیّت آن شکی نیست. تنقیح جامع کنشهای عقل، یکی از مسائل مهم دانش معرفتشناسی اسلامی است که افقبخش و زیربنای دانش منطق محسوب میگردد. درحالیکه منطق اسلامی همت خود را تنها به فرآیند «تعریف» و «استدلال» اختصاص داده است. هم از حیث نظر، حکما در عبارات خود به کنشهای معرفت بخش متعدد دیگری اشاره کردهاند و هم در عمل، روند تولید علم و عقلپژوهی تنها با تعریف و استدلال سامان نمییابد. هر تعداد فعالیت عقلی مؤثر در معرفت که در این بحث بررسی شود، روششناسی عام علم (خادم العلوم) وظیفه دارد از فرآیند آن گفتوگو نماید و مسیر آن را برای علمپژوهان روشن سازد.
🔹این مقاله با روش توصیفی و تفسیری و با بهرهگیری از منابع کتابخانهای نوشته شده است. نوشتار حاضر در تلاش است بر پایه استقراء محققین معاصر از کنشهای عقل چارچوب، سابقه و جایگاه آنها را در سنت حکمت اسلامی تبیین نماید و با تحلیل عقلی، ساختار و ترابط آنها را بررسی کند؛ با این هدف که راه برای پژوهش در ابواب مغفول مانده روششناسی علم باز گردد و ادبیات روششناختی تولید علم اسلامی تقویت شود.
🔹ره آورد مقاله، معرفی و عنواندهی به کنشهای جدیدی از عقل، از قبیل عقل شاهد، عقل تحلیلی، عقل توصیفی، عقل انتقادی، عقل معنایاب و ... است. نتیجه نهایی این بررسی، ترسیم ساختار شبکهای فرآیندهای عقلانی است که در قالب روندنما (فلوچارت) ارائه شده است
🔶کلیدواژهها: عقل ،عرفتشناسی اسلامی ،کنشهای عقل، عقل شاهد؛ منطق جامع.
📒 فصلنامه علمی-پژوهشی حکمت اسلامی، دوره 8، شماره1، پیاپی28، بهار1400، صفحه 81-113
دانلود و مرور 👇
http://fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir #کنش #عقل
📌سیر لایهای و فرآیندی #کنش های #عقل
در #مقاله "ترسیم #ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل"
🌐 fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
💥 منتشر شد 💥 #مقاله #علمی_پژوهشی 📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل 📒
FHI_Volume 8_Issue شماره1-پیاپی 28 بهار1400)_Pages 81-113.pdf
920.1K
💥 #دانلود 💥
#مقاله #علمی_پژوهشی
📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل
📒 فصلنامه #حکمت_اسلامی (مجمع عالی حکمت)
🗓 بهار ۱۴۰۰
#مرور 👇
http://fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir
نسبت این مقاله با طرح استاد یزدانپناه در کنشهای عقل...
#منطق_جامع #معرفت_شناسی_اسلامی
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
📌سیر لایهای و فرآیندی #کنش های #عقل در #مقاله "ترسیم #ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفت
📌 سطوح و مراتب و نسبت کنشهای عقل
توضیحات در مقاله👇
fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . 🏴 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُور
📌 #قدیانی اشتباه کرد؛ اما...
🍀این عکس طنز را در گروه رفقا به اشتراک گذاشته بودند. جنبهی طنازیاش بر همتم برای نوشتن این چند نکته افزود:
https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/887
عقل یشمی خالخال پشمی
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . 🏴 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُور
📌 #قدیانی اشتباه کرد؛ اما...
🍀این عکس طنز را در گروه رفقا به اشتراک گذاشته بودند. جنبهی طنازیاش بر همتم برای نوشتن این چند نکته افزود:
🍁 ۱. قدیانی و هرکس دیگری اینطور دریدگی کند، باید محاکمه شود؛ البته احساساتیبودن شخصیت میتواند روی حکم قاضی اثرگذار باشد؛ ولی نباید پشت عناوین پسرشهید و خدمات سابق، قضیه را ماسمالی کرد.
🌸۲. یک چندگانگی در تقریر اسلام مطرح شد که مهم و درست است و باید محل تامل قرار بگیرد. اولا مسئله #حکومت و #جمهوریت دو متفکر با هم جمع میشود یا خیر؟ اگر تضادی نیست، که علیالظاهر هست- به شیوه علمی حل شود؛ اگر هست، حاکمیت و جریان انقلابی باید بیتعارف موضع عاقلانه در این زمینه بگیرد: انقلاب اسلامی قرار است بر اساس کدام متفکر جلو برود؟ و جایگاه حضرت آیتالله مصباح به عنوان #مطهریزمان دقیقا کجاست و کدام قسمت پازل اندیشه انقلاب را پر میکند؟ دقیقا کجا؟
🌸 ۲. وصف #مطهری_زمان ناظر به دغدغه و مسیر آیتالله مصباح بود یا محتوا؟ مهمتر اینکه ناظر به بُعد علمی بود یا برچسبی صرفا اجتماعی (برای مقاصد اجتماعی برای احتراز از نقد)؟
🌸۳. سخنرانیهای رهبری درباره وظیفه-نتیجه و جداییناپذیری جمهوریت از انقلاب اسلامی، آیا ناظر به این جریان فکری بوده یا ناظر به تفکر دیگری بوده؟
🌸۴. آیا برخورد دفعکننده و #خالصپنداریگرایی و #وحدتاجتماعیناپذیر و مدعی تفکربنیانمحور پایداریها آیا واقعا امتداد تفکر علامه مصباح است یا خیر؟ اگر واقعا خیر، چرا اعضای هیئت علمی موسسه امام خمینی به وضوح این مسئله را بیان نمیکنند و در کنشگری خود آن را نشان نمیدهند؟
🌸۵. استاد مصباح بهحق از شاگردپرورترین اساتید حوزه است، اما متاسفانه موسسهامامیها حق استادی را بجا نیاوردند و نمیآورند. چرا موسسه امام و #مصباحیسم باید در پایداری منحصر باشد؟ چرا به جای کرسیهای نظریهپردازی و آثارفاخر متناسب با نیازهای روز، پایداری، ویترین موسسه امام باشد؟
🌸۶. چطور مبناگرایی معرفتشناختی موسسه امام، به برخی رفتارهایی منجر میشود که بیشباهت به بنیادگرایی جامعهشناختی نیست؟ این نتیحه منطقی تفکر است یا از گرایشان روانشناختی افراد مایه میگیرد؟
🌸۷.دوران روانبخشها تمام نشده؟ چرا این افراد به خود چنین اجازهای میدهند که با چنین استعلایی به دیگران نگاه کنند؟ واقعا نقش این افراد در ریزشهای انقلاب چقدر است؟ (روزی احمدینژاد، روزی دیگری...)
🌸۸. چرا #پرتو مُرد ولی #فرهیختگان میدرخشد؟ چرا موسسه امام نمیتواند یک فرهیختگان داشته باشد؟ چرا هیئت علمی موسسه امام با وسعت رشتههای گوناگون حتی توان تغذیه یک هفتهنامه متناسب با نیازهای روز را ندارد؟ این ضعف در سازماندهی رقیقت تفکر حاکمه است یا خیر؟
🍀اینها مسائل مهمی هستند که باید درونجریانی حلوفصل شوند. مگرنه هرچند وقت یکبار، یکجایی بیرون میزند.
امید که تفکر اسلام ناب، روزبهروز اعتلا یابد.
ولله الحمد
https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/886
@aliebrahimpour_ir