🔔 #خبر و #پوشش_رسانه_ای انتشار کتاب در #خبرگزاری ها
✅ کتاب «روششناسی جریانشناسی بهمثابه نظریه ـ روشی میانرشتهای» با موضوع روششناسی علوم انسانی، نوشته علی ابراهیم پور و با مقدمه عبدالحسین خسروپناه و محمدصادق کوشکی روانه بازار نشر شد.
🌱 خبرگزاری تسنیم:
https://tn.ai/2493189
🌱 خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14000211000722/
🌱 خبرگزاری ایبنا
http://www.ibna.ir/fa/book/305537
🌱 خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/news/5202643
🌱 خبرگزاری رسا
https://rasanews.ir/fa/news/679504
🌱 خبرگزاری حوزه:
https://www.hawzahnews.com/news/956645
🌐 @aliebrahimpour_ir
🌐 @currents_studies
📌 أَرْذَلِ الْعُمُرِ
☘خدا برنامهها و ابتلائات گوناگونی برای مردم دارد. من امّا از این #ارذل_العمر شدید میترسم. خصوصا ما که اهل علم ایم و شغلمان خواندن و نوشتن.
☘خدا خودش میداند که جز به او امیدی ندارم برای فرار از این عاقبت. من توان این را ندارم. دوست دارم خدا بعد از اینکه توفیق خدمتی به من داد که بتوانم به واسطهی آن مشمول شفاعت اهلبیت شوم، اولین چیزی که از من میگیرد، عمرم باشد. سریع بگیرد و خلاص؛ در اوج.
☘خدایا؛ من را خار و خفیف نکن؛ پیش دیگران؛ پیش خودم. آبروی من را نبر. خدایا عاقبت بخیری عزتمندانه به من بده. خدایا؛ بدجوری از ارذل العمر میترسم. خدایا. 🙏
@aliebrahimpour_ir 1400.04.03
💥 منتشر شد 💥
#مقاله #علمی_پژوهشی
📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل
📒 فصلنامه #حکمت_اسلامی (مجمع عالی حکمت)
🗓 بهار ۱۴۰۰
#مرور 👇
http://fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir #فلسفه #منطق
عقل یشمی خالخال پشمی
💥 منتشر شد 💥 #مقاله #علمی_پژوهشی 📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل 📒
#مقاله
📌ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل
🔷 #چکیده
🔹عقل مهم ترین مجرای ارتباط با واقع است که بین اندیشهوران اسلامی، در اصل حجیّت آن شکی نیست. تنقیح جامع کنشهای عقل، یکی از مسائل مهم دانش معرفتشناسی اسلامی است که افقبخش و زیربنای دانش منطق محسوب میگردد. درحالیکه منطق اسلامی همت خود را تنها به فرآیند «تعریف» و «استدلال» اختصاص داده است. هم از حیث نظر، حکما در عبارات خود به کنشهای معرفت بخش متعدد دیگری اشاره کردهاند و هم در عمل، روند تولید علم و عقلپژوهی تنها با تعریف و استدلال سامان نمییابد. هر تعداد فعالیت عقلی مؤثر در معرفت که در این بحث بررسی شود، روششناسی عام علم (خادم العلوم) وظیفه دارد از فرآیند آن گفتوگو نماید و مسیر آن را برای علمپژوهان روشن سازد.
🔹این مقاله با روش توصیفی و تفسیری و با بهرهگیری از منابع کتابخانهای نوشته شده است. نوشتار حاضر در تلاش است بر پایه استقراء محققین معاصر از کنشهای عقل چارچوب، سابقه و جایگاه آنها را در سنت حکمت اسلامی تبیین نماید و با تحلیل عقلی، ساختار و ترابط آنها را بررسی کند؛ با این هدف که راه برای پژوهش در ابواب مغفول مانده روششناسی علم باز گردد و ادبیات روششناختی تولید علم اسلامی تقویت شود.
🔹ره آورد مقاله، معرفی و عنواندهی به کنشهای جدیدی از عقل، از قبیل عقل شاهد، عقل تحلیلی، عقل توصیفی، عقل انتقادی، عقل معنایاب و ... است. نتیجه نهایی این بررسی، ترسیم ساختار شبکهای فرآیندهای عقلانی است که در قالب روندنما (فلوچارت) ارائه شده است
🔶کلیدواژهها: عقل ،عرفتشناسی اسلامی ،کنشهای عقل، عقل شاهد؛ منطق جامع.
📒 فصلنامه علمی-پژوهشی حکمت اسلامی، دوره 8، شماره1، پیاپی28، بهار1400، صفحه 81-113
دانلود و مرور 👇
http://fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir #کنش #عقل
📌سیر لایهای و فرآیندی #کنش های #عقل
در #مقاله "ترسیم #ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل"
🌐 fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
💥 منتشر شد 💥 #مقاله #علمی_پژوهشی 📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل 📒
FHI_Volume 8_Issue شماره1-پیاپی 28 بهار1400)_Pages 81-113.pdf
920.1K
💥 #دانلود 💥
#مقاله #علمی_پژوهشی
📌 ترسیم ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفتشناسانه عقل
📒 فصلنامه #حکمت_اسلامی (مجمع عالی حکمت)
🗓 بهار ۱۴۰۰
#مرور 👇
http://fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir
نسبت این مقاله با طرح استاد یزدانپناه در کنشهای عقل...
#منطق_جامع #معرفت_شناسی_اسلامی
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
📌سیر لایهای و فرآیندی #کنش های #عقل در #مقاله "ترسیم #ساختار شبکهای فرآیند و ترابط کنشهای معرفت
📌 سطوح و مراتب و نسبت کنشهای عقل
توضیحات در مقاله👇
fhi.hekmateislami.com/article_132847.html
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . 🏴 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُور
📌 #قدیانی اشتباه کرد؛ اما...
🍀این عکس طنز را در گروه رفقا به اشتراک گذاشته بودند. جنبهی طنازیاش بر همتم برای نوشتن این چند نکته افزود:
https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/887
عقل یشمی خالخال پشمی
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . 🏴 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُور
📌 #قدیانی اشتباه کرد؛ اما...
🍀این عکس طنز را در گروه رفقا به اشتراک گذاشته بودند. جنبهی طنازیاش بر همتم برای نوشتن این چند نکته افزود:
🍁 ۱. قدیانی و هرکس دیگری اینطور دریدگی کند، باید محاکمه شود؛ البته احساساتیبودن شخصیت میتواند روی حکم قاضی اثرگذار باشد؛ ولی نباید پشت عناوین پسرشهید و خدمات سابق، قضیه را ماسمالی کرد.
🌸۲. یک چندگانگی در تقریر اسلام مطرح شد که مهم و درست است و باید محل تامل قرار بگیرد. اولا مسئله #حکومت و #جمهوریت دو متفکر با هم جمع میشود یا خیر؟ اگر تضادی نیست، که علیالظاهر هست- به شیوه علمی حل شود؛ اگر هست، حاکمیت و جریان انقلابی باید بیتعارف موضع عاقلانه در این زمینه بگیرد: انقلاب اسلامی قرار است بر اساس کدام متفکر جلو برود؟ و جایگاه حضرت آیتالله مصباح به عنوان #مطهریزمان دقیقا کجاست و کدام قسمت پازل اندیشه انقلاب را پر میکند؟ دقیقا کجا؟
🌸 ۲. وصف #مطهری_زمان ناظر به دغدغه و مسیر آیتالله مصباح بود یا محتوا؟ مهمتر اینکه ناظر به بُعد علمی بود یا برچسبی صرفا اجتماعی (برای مقاصد اجتماعی برای احتراز از نقد)؟
🌸۳. سخنرانیهای رهبری درباره وظیفه-نتیجه و جداییناپذیری جمهوریت از انقلاب اسلامی، آیا ناظر به این جریان فکری بوده یا ناظر به تفکر دیگری بوده؟
🌸۴. آیا برخورد دفعکننده و #خالصپنداریگرایی و #وحدتاجتماعیناپذیر و مدعی تفکربنیانمحور پایداریها آیا واقعا امتداد تفکر علامه مصباح است یا خیر؟ اگر واقعا خیر، چرا اعضای هیئت علمی موسسه امام خمینی به وضوح این مسئله را بیان نمیکنند و در کنشگری خود آن را نشان نمیدهند؟
🌸۵. استاد مصباح بهحق از شاگردپرورترین اساتید حوزه است، اما متاسفانه موسسهامامیها حق استادی را بجا نیاوردند و نمیآورند. چرا موسسه امام و #مصباحیسم باید در پایداری منحصر باشد؟ چرا به جای کرسیهای نظریهپردازی و آثارفاخر متناسب با نیازهای روز، پایداری، ویترین موسسه امام باشد؟
🌸۶. چطور مبناگرایی معرفتشناختی موسسه امام، به برخی رفتارهایی منجر میشود که بیشباهت به بنیادگرایی جامعهشناختی نیست؟ این نتیحه منطقی تفکر است یا از گرایشان روانشناختی افراد مایه میگیرد؟
🌸۷.دوران روانبخشها تمام نشده؟ چرا این افراد به خود چنین اجازهای میدهند که با چنین استعلایی به دیگران نگاه کنند؟ واقعا نقش این افراد در ریزشهای انقلاب چقدر است؟ (روزی احمدینژاد، روزی دیگری...)
🌸۸. چرا #پرتو مُرد ولی #فرهیختگان میدرخشد؟ چرا موسسه امام نمیتواند یک فرهیختگان داشته باشد؟ چرا هیئت علمی موسسه امام با وسعت رشتههای گوناگون حتی توان تغذیه یک هفتهنامه متناسب با نیازهای روز را ندارد؟ این ضعف در سازماندهی رقیقت تفکر حاکمه است یا خیر؟
🍀اینها مسائل مهمی هستند که باید درونجریانی حلوفصل شوند. مگرنه هرچند وقت یکبار، یکجایی بیرون میزند.
امید که تفکر اسلام ناب، روزبهروز اعتلا یابد.
ولله الحمد
https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/886
@aliebrahimpour_ir
📌 آینده علوم اسلامی
✅هوش مصنوعی و آینده علوم اسلامی
🔸استادان: دکتر مینایی و دکتر #علیرضا_قائمی_نیا
🔸دبیر علمی: دکتر کوهی اصفهانی
📎 http://croom.ir/b/bayazi1
@aliebrahimpour_ir #آینده_پژوهی #مطالعات_علم #علوم_انسانی #مسعا
📌 تاخیر و تعلل - ۱
🌼مهمترین اتفاق زندگی من در #بهار 1400، چاپ اولین کتابم، یعنی روششناسی جریانشناسی بود. نتیجهی 5سال تلاش علمی و تقریبا یکسال پیگیری برای چاپ. کار نسبتا دشواری که دوست میدارم اگر بخت یار بود، تجربههایش را مکتوب کنم، شاید برای خودم و دیگران مفید بود.
🌼12 خرداد، جلسه رونمایی #تهران کتاب در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با حضور دکتر خسروپناه، دکتر پیغامی و دکتر موحد ابطحی برگزار شد. از آن زمان در کانال اختصاصی کتاب تقریبا مطلب جدیدی بارگزاری نشد. دلیل این تعطیلی، پیگیری تقریبا دوهفتهای برای پوشش خبری گزارش نشست بود. متاسفانه آنچنان که توقع میرفت برای دعوت از خبرگزاری در نشست، پیگیری نشده بود و به جز خبرگزاری مهر و خبرگزاری دانشگاه آزاد (آنا) خبرنگاری نیامد. همین باعث شد خودم پیگیری کنم تا نشست به میزان مطلوب، رسانهای شود.
🌼فایل صوتی جلسه را دقیق پیاده و ویراستاری کردم و برای خبرگزاری فارس، تسنیم، حوزه، رسا، ایبنا، شبستان، روزنامه صبحنو، روزنامه فرهیختگان فرستادم. فرستادم. ناز و نوازش خبرنگارها مجبورم کرد فرم گزارشنویسی هم یاد بگیرم! حتی مجموعه عکسهای اختصاصی هم برای هر کدام آماده کردم که به اسم خودشان کار کنند؛ هرچند هیچ کدام نکردند!
🌼فارس خبر را کار کرد. دوستم، آقا مهدی یوسفی هم به کمکم آمد و شفقنا و ایبنا را پیگیری کرد. ایبنای قم گفت چون خبر برای تهران است، من دسترسی ندارم! ولی بعدا کار شد. شفقنا در کسری از دقیقه خبر را کار کرد. صبحنو و فرهیختگان هم خبر را کار کردند در یک صفحه از روزنامهشان. مهر و آنا هم که همان روز اول کار کرده بود. حوزهنیوز چون کلاس کارشان خیلی بالاست، گفتند خبر سوخته است و کار نمیکنند. شسبتان هم معذرت خواست ولی قول داد در ترویج کتاب کمک کند. رسا هم بعد از چند روز کار کرد. تسنیم هم که هیچ.
🌼قبول کنید پرفراز و نشیب بود. 😃 بعد هم که تنور انتخابات داغ شد و دیدم بین اخبار گم میشود. گذاشتم سر فرصت خردخرد بازنشر کنم. (البته من با مشکل دیگری هم مواجه شدم که در مطلب تاخیر و تعلل ۲ خواهم گفت)
🌼ابتدا گزارشهایی که خبرگزاریها منتشر کردند را تقدیم میکنم. بعد هم متن کامل نشست را با گزارش تصویری در کانال منتشر میکنم.
@aliebrahimpour_ir
@currents_studies
🏴انا لله و انا الیه راجعون🏴
☑️ پدربزرگم، بزرگ خاندان ابراهیمپور، به رحمت خدا رفت.
🔘از دوستانی که این پیام را میبینند، تقاضا میکنم با فاتحهای، روح ایشان را شاد کنند.
بردنش صورتش را شست؛
دراز کشید؛
چند دقیقه بعد براش چایی آوردن؛
صداش زدن؛
جواب نداد؛
رفته بود...
لاحول و لاقوه الا بالله
۱۴۰۰.۰۵.۰۵
@aliebrahimpour_ir
⚔️تو بیسوادی
🛡چندی پیش طلبهی فاضلی از دوستانم، متنی را نوشته بود و تلاش کرده بود یکی از پرسشهای ذهنیاش را محققانه مطرح کند. البته او پژوهشگر درجه یک نبود. صرفا یک طلبه بود که میخواست بهجای اینکه چالشش را در حد حرفزدنهای روزمره نگه دارد، طلبگی وارد شود و شواهد علمی جمع کند. من چون تلاش و ذوق او را دیدم، متن را به یکی از فضلا دادم و از ایشان خواهش کردم آن را ببیند و نظر بدهد. لطف کردند و پذیرفتند. ایشان خیلی دقیق وقتگذاشته بود و جابهجا اشکالات پژوهشی را بیان کردهبودند.
🛡چیزی که من از حاشیهها فهمیدم، این بود که ناقد با محتوا موافق نیست -که طبیعی هم بود- و تلاش کرده بود نشان بدهد نویسنده تحقیقی سرسری انجام داده و مایهی علمی ندارد. نه فحص خوبی انجام داده و نه نتیجه خوبی گرفته.
🛡مثلا نویسنده یک کتابی خوانده بود و نقلقولی کرده بود، ناقد در حاشیه نوشته بود: «این کیه؟؟؟؟ چه ربطی به بحث شما دارد. از این آدم معروفتر نبود؟»
🛡خب این مواجههی شایعی است که خودم بارها با آن برخورد کردم! به همین دلیل حالا که خودم ذیحق نیستم، راحتتر میتوانم این نکته را بیان کنم. البته این مطلب، یک قاعدهی کلی است و ربطی به طرفین ماجرایی که گفتم، ندارد:
💎 متاسفانه درون #میدان_علم یکی از کنشهای متداول ما، این است که ثابت کنیم فرد مقابلمان #بی_سواد است! من این را مکرر میبینم که استادان در مقابل کسی که میخواهد خود را به این میدان وارد کند، تلاش اولشان این است که به نحوی از انحاء #بی_سوادی فرد و بیمایگی او را به رخش بکشند! چرا؟ نمیدانم!
💎شاید چنین پیشفرضی در میان است:
میدان علم، ملکطلق من است و هرکسی بخواهد وارد آن شود، باید زیر پرچم من باشد! البته من این را به خاطر خودم نمیگویمها، به خاطر شأن بالای علم و دانش و اسلام میگویم!
💎جان حرف اینجاست که ما در برابر گزاره نادرست یک فرد، هم میتوانیم گزاره درست را به او نشان دهیم و هم میتوانیم بگوییم حرفت بیحساب است. ما بیشتر وقتها راه دوم را انتخاب میکنیم! اگر کسی پایینتر از من قرار دارد، هرچند میتوانم با رویکرد نفیگونه، بیسوادیاش را نشانش بدهم، اما میتوانم مسیری مقابلش روشن کنم تا او بتواند یک پله جلوتر بیاید.
💎 ما بیشتر اوقات، توی سر فرد میزنیم، به جای اینکه یک پله جلوی پایش قرار دهیم. این برای رشد #علم و #دانش بد است.
#روان_شناسی_علم #مطالعات_علم #اخلاق_علم #سواد #بی_سواد #باسواد
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#برش #ازکتاب 📘 #کتاب: #ساختار_انقلاب_های_علمی، #کوهن، نشر نو، مقدمه، ص۲۶. @aliebrahimpour_ir
📌 نظریهها تا دیگران را راضی نکنند، #نظریه نیستند؟!
✨ در سطح مباحث فلسفی، چطور موضع گیری کنیم؟ #کوهن در مقدمه کتابش (مقدمه، ص۲۶) خیلی جالب تعیین #خط_مشی میکند و به آسیب مهمی در مباحث علمی اشاره می کند.
✨ می گوید من نظر #فلسفی را می گویم و اصلا به #شخصیت قائل آن اشاره نمی کنم. به دو دلیل: اولا، نمیخواهم دعوا را شخصی کنم، اصل محتوا مراد من است؛ ثانیا، اگر اسم بیاورم، بلافاصله شخص می گوید تو نظر من را خوب نخواندی، خوب نفهمیدی و... . هرچند این حرفشان معمولا فقط یک ادعاست، اما اصلا من در کتابم، بنا بر #متقاعد کردن #خصم ندارم! من می خواهم حرف خودم را بزنم.
✨ به گمان من، یکی از مشکلات ما در #تولید_علم -تاکیدم در #علوم_انسانی_اسلامی است- این است که خود را ملزم می دانیم حتما و حتما حرف خود را #در_مقابل حرف دیگران مطرح کنیم و #با_رد_آنها خودمان را #اثبات کنیم. در واقع #قدرت نظریه، به جای اینکه از #عمق_محتوایی آن تغذیه کند، از #تخاصم و #نفی_دیگران و غیر، تغذیه می کند. به جای اینکه محقق در هنگام نظریه پردازی به #حل_عینیت و جمع آوری #شواهد کامل و #توسعه_افق_دید و نگاه جامع بپردازد، به جست و جوی نظریات رقیب و تلاش برای رد آنها می پردازد.
✨ البته سخت است. هدف من اما تذکر به این مواجهه است که محقق می تواند -و بلکه، باید- خود را از این حصارها و اغلال رها کند و مستقیم و تک و تنها بدون اینکه تیم کِشی کند، حرف خودش را بزند. بعدا دیگرانی هستند که مقایسه و نقد کنند.
#مطالعات_علم #دسته_سینه #تیم_کشی #قبیله
@aliebrahimpour_ir
▪️ صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین▪️
📌 برنامه سخنرانی حضرت استاد #یزدان_پناه در دهه اول ماه محرم
🌟 با موضوع «احوال خوش قلبی»
🕰 زمان: از سهشنبه ۱۹ مرداد، ساعت ۱۹؛ به مدت ۱۰ شب
📱پخش مراسم در فضای مجازی در صفحه اینستاگرام مؤسسه:
instagram.com/nafahat_eri
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
eitaa.com/nafahat_eri
@aliebrahimpour_ir
هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
🔔 #خبر و #پوشش_رسانه_ای در #رسانه_ها
#رونمایی_تهران
به گزارش #خبرنگار #خبرگزاری #مهر، مراسم رونمایی از کتاب «روششناسی جریانشناسی» با حضور حجتالاسلاموالمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی رستمیکیا دکترای مبانی نظری اسلام، محمدتقی موحد ابطحی، هیئت علمی گروه روششناسی علوم انسانی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عادل پیغامی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و علی ابراهیمپور، نویسنده کتاب برگزار شد.
💫 جریانشناسی حلقه وصل نظریهپردازی و کنشگری اجتماعی است
💫شورای تحول در علوم انسانی برای تحول حقیقی نیازمند جریانشناسی است
💫«روششناسی جریانشناسی» باید از طریق رسانه به زبان علمی و گفتمان تبدیل شود
💫از نظریه فرهنگی شهید مطهری برای جریانشناسی وام گرفتهام
📎 www.mehrnews.com/news/5226794/
📎 mehrnews.com/xVrWh
@aliebrahimpour_ir
@currents_studies
هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
🔔 #خبر و #پوشش_رسانه_ای در #رسانه_ها
#رونمایی_تهران
✅ به گزارش روابط عمومی #دانشگاه_آزاد_اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب «روششناسی جریانشناسی» با حضور حجتالاسلاموالمسلمین دکتر عبدالحسین #خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم مجتبی #رستمیکیا دکترای مبانی نظری اسلام، محمد تقی #موحد_ابطحی هیات علمی گروه روششناسی علوم انسانی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عادل #پیغامی هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و علی #ابراهیمپور نویسنده کتاب «روششناسی جریانشناسی» حضور داشتند.
📎 https://iau.ir/fa/news/404
@aliebrahimpour_ir
@currents_studies
هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
🔔 #خبر و #پوشش_رسانه_ای در #رسانه_ها
#رونمایی_تهران
✅ به گزارش خبرنگار #خبرگزاری #فارس، مراسم رونمایی از کتاب «روششناسی جریانشناسی» و نشست علمی جریانشناسی در علم و فرهنگ، در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
⚡️خسرو پناه: کارجریانشناسی هم نظراً و هم مصداقاً گسترده است نیازمند « پژوهشگاه» هستیم
⚡️ عادل پیغامی: جریانشناسی مهمترین مولفه بصیرت است
⚡️موحدابطحی: وجه استفاده حکمت عملی از جریانشناسی، بسیار مهم است زیرا به سیاستگذاری کمک میکند
⚡️ابراهیم پور: ما گامدومیها، دین و مذهبمان را از مکتب امام خمینی داریم
📎 www.farsnews.ir/news/14000318000460
📎 fna.ir/1w624
@aliebrahimpour_ir
@currents_studies