32.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 #دانلود #نماهنگ «دهه هشتادیا»
✔️با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی
🔹«کی گفته عاشقی برا قدیمه؟»
🎤با صدای گروه سرود وصال
🔺تهیهشده در مأوا - محرم ۱۴۴۳
@aliebrahimpour_ir #مداحی
عقل یشمی خالخال پشمی
💥 #دانلود #نماهنگ «دهه هشتادیا» ✔️با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی 🔹«کی گف
📌 درباره #نماهنگ «دهه هشتادیا»
💠 #اقول :
نمیخواهم اظهارنظر موردی کنم؛
اما،
نمیشود درباره نماهنگ ماوا نظر داد،
بدون دیدن این دو ترک پیشین با همین عنوان #دهه_هشتادیا.
تامل با شما:
🎙 دهه هشتادی
🔈 https://music-fa.com/download-song/10324/
🎙 ما #دهه_هشتادیا گودزیلا نیستیم بهخدا
🔈 https://musicdel.ir/single-tracks/48431/
✅بعد از شنیدن این دو ترک، حالا دوباره نماهنگ را ببینید تا دلالتهای جدید بیابید!👇
♥️ eitaa.com/aliebrahimpour_ir/914
@aliebrahimpour_ir
Khoda Neghahdare Ammaro.mp3
12.12M
🌺 «خدا نگه داره عمه رو...»
✅ #دانلود #مداحی بسیار زیبای حضرت رقیه (س)
👥 محمودکریمی و میرداماد
🌹السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ🌹
🌐 @aliebrahimpour_ir
📍منتشر شد📍
📚 کتاب سیاه
✍️نویسنده: سعید زیباکلام
اهداف چندی در این رساله تعقیب شدهاند:
▪️نخست، تبیین چیستی و چگونگی اِعمال نگرش یا قاعده یا رویکرد “بروندینی”.
▪️ دوم، نشاندادن تبعات و آثار دگردیسیآفرین این اَبَرقاعدهٔ روششناختیِ مدرنیستی.
▪️سوم، تبیین مبانی نگرش بروندینی.
از جمله پیشفرضهای بنیانی این رساله، یکی اینست که انسان بدون تعلّق و تعهد یا خواستهها و آمال وجود ندارد، درست همانطور که انسان نظراً خالی یا معرفتاً بکر و بایر وجود ندارد. و دیگر اینکه، “ما یا جامعهٔ ما”، “تاریخ و مواریث ما”، “فرهنگ ما”، و “فرهنگ و جامعهٔ جهانی”، نگاه و نگرش و احساس و عاطفه و استدلال و عقلانیت و تعقّل ما را تقویم میکنند و روح و جان و جهت میبخشند.
پیدیاف بخشی از کتاب👇
https://t.me/tahabooks/1639
عقل یشمی خالخال پشمی
📍منتشر شد📍 📚 کتاب سیاه ✍️نویسنده: سعید زیباکلام اهداف چندی در این رساله تعقیب شدهاند: ▪️نخست، تبیی
#اقول:
سیاهههای جدید سعید #زیباکلام که تحت عنوان "کتاب #سیاه" چندروزی است توسط نشر طه منتشر شده.
عنوانی که بحق برای این واژهچینیها [جفنگیات] انتخاب شده: سیاه! یک تفسیر قرآن سیاه!
کلیگوییهای مغالطهآمیز، دوگانههای مغالطهآمیز، استفاده سطحی از اصطلاحات علمی (که از یک استاد فلسفه علم واقعا بعید است) و به لجنکشیدن ظاهر معانی قرآن، بخشی از مشکلات این چندصفحهای از سیاهههاست که من دیدم.
#کتاب: کتاب سیاه؛ سعید زیباکلام؛ نشر کتاب طه.
@aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۰۶.۲۵
🌀 دو الگوی قلمی حوزویان
📝 بررسی قلم شهید استاد مطهری و مرحوم استاد حکیمی
🖋 ابوالفضل طریقهدار
🔸 دو استاد گرانمایه، مطهری و حکیمی از جنبههای مختلفی برای عالمان دینی، اسوه و الگویند، که بیتردید یکی از آنها «رواننویسی» در عرصه نگارش فارسی است. حوزویان، معمولا پیچیده مینوشتند و خواننده، هنگام مطالعه دو کار دشوار داشت: یکی فهم مطالب علمی و دیگری باز کردن کلاف پیچیدهی جملهها و عبارتها.
🔹 استاد مطهری و حکیمی یاد دادند که چگونه روان و ساده بنویسیم.
اما این دو استاد، در عین رواننویسی، یک تفاوت اساسی هم داشتند و آن، سبک نگارش بود؛ بدین توضیح که:
🔺 استاد #مطهری در نثر علمی تواناتر بود؛ یعنی در نگارش ایشان، واژهها مستقیما بر معانی خود، دلالت دارند. نمونه بارز این نوع نثر را میتوان در شرح «اصول فلسفه و روش رئالیسم» دید. قبل از ایشان کسی نتوانسته به زبان فارسی روان، مفاهیم دشوار و اندیشهسوزی چون: حرکت جوهری، وحدت وجود، علت و معلول، جبر و اختیار و دیگر مقولههای فلسفی را به قلم فارسی روان بنویسد. از میان همه آثار استاد، بنده نظرم به همان کتاب است، که بسیار سرراست، روان و بدون پیچیدگی، قلم بر کاغذ آورده است.
🔹 هیچکدام از اساتید برجستهی معاصر همانند: جوادی آملی، حسنزاده آملی، محمدتقی جعفری، که فارسی نویسند، نتوانستند به این سادگی و روانی بنویسند.
🔹 اما در نثر ادبی، استاد حکیمی، زیبا، شورانگیز و شاعرانه مینوشت و از عناصر خیال چون: تشبیه، استعاره و کنایه، فراوان بهره میگرفت و زبان نثر را به زبان شعر نزدیک میکرد.
🔻 ولی نکته اینجاست که موضوعات علمی را نباید با قلم ادبی نگاشت، چون خواننده دچار ابهام میشود و باید وقت زیادی صرف کند تا مراد نویسنده را دریابد و گاه معنایی خلاف مقصود او را برداشت میکند؛ برای مثال کتاب «مکتب تفکیک» یا «دانش مسلمین» دو موضوع علمیاند و نوشتن در این فضا باید به نثر علمی باشد؛ حال آنکه استاد حکیمی این دو را هم به سبک ادبی، نگاشته است.
🔹 برخی اساتید خوشقریحه در مجله وزین «حوزه» و نیز سرمقالههای مجلهی ارزشمند «آینه پژوهش»، که از شاگردان و علاقهمندان استاد حکیمی بودند، متأثر از قلم ایشان هستند؛ یعنی گرایش آنها به نثر ادبی است.
📌 بنده در یادداشتی با عنوان «سبک نگارش علامه حکیمی» این موضوع را مفصلتر و با ذکر نمونههایی شرح دادهام.
✅ به هر جهت در موضوعات علمی، نثر #استاد_مطهری (آنجا که خودشان قلم زدهاند، نه کتابهایی که از سخنرانیها جمعآوری شده) الگوست و در نثرهای ادبی، آثار استاد حکیمی.
#الگوی_قلمی
#شهید_مطهری
#حکیمی #نویسندگی #یادداشت_نویسی
@Manahejj
https://telegram.me/kanoonnevisandeganqom #رونوشت
@aliebrahimpour_ir
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 راه رهایی و جبران و کنترل فتورات (سستی، کمبود، کوتاهی)
☘پاسخ مرحوم آیتالله #مصباح یزدی:
"چیزی بهتر از این بلد نیستم"
🌟 توجه قلبی به #امام_زمان 🌟
@aliebrahimpour_ir #کلیپ
📌عدالت و عقلانیت
🖋 نوشته استاد سیدمهدی موسوی
🔹 #عدالت هنگامی بستر ظهور می یابد که #عقلانیت حاکم باشد و بر این اساس در جامعه ای که عقلانیت و حکمت حاکم باشد عدالت محقق خواهد شد.
🔸در جامعه احساسی که عقلانیت به خفا رفته و جای خود را به احساسات داده است نباید انتظار عدالت و نباید داعیه حقطلبی داشت. عدالت خواهی در این جامعه نیز یک امر احساسی و خارج از دایره منطق، عقلانیت و حکمت است.
🔹 #جامعه احساسی بستر ظهور نفاق و ظاهرسازی فریبکارانه است. در چنین جامعه ای، شعار انسان دوستی و مهمان نوازی هست اما در بحران اقتصادی به هم رحم نمی کنند. شعار عدالت هست اما ناعادلانه در کف خیابان و شبکه های اجتماعی حکم صادر می کنند و آبروی افراد را می برند.
ظواهر فریبنده و تعارفات دروغین همچون نقل و نبات در مناسبات انسانی جاری است و به آن می بالند و آن را نماد انسان دوستی و مهمان نوازی و هنر بی بدلیل می شمارند و سایر جوامع را غیر انسانی و بی هنر می نامند.
🔸در چنین جامعه ای اگر از عدالت راستین سخن بگویی و یا حق خود را مطالبه کنی و یا به کم و کسری ها اعتراض کنی، محکوم هستی و چاره ای جز زندان اوهام و خیالات نداری.
🔹برخی از رفتارهای جامعه احساسی از این قرار است:
✔️ مغازه دار اجازه نمی دهد رمز عابربانک را خودت بزنی، اگر هم مطالبه کنی توهین می کند.
✔️ وقت در این جامعه بی ارزش است برای ویزیت پزشک گاه باید ۵ ساعت پشت در اتاق پزشک باشی.
✔️ اگر کالایی در بازار کم شد، مردم به بازار هجوم می آورند.
✔️ بازار قاچاق داغ است.
✔️ واژه "وظیفه" منفورترین واژه است.
✔️"مسئولیت" یعنی ریاست و اربابی، هر طور که دلش بخواهد با مردم برخورد می کنند.
✔️اگر چراغ راهنما بزنی، ماشین ها نه تنها سرعتشان را کم نمی کنند بلکه بیشتر می کنند که مبادا از تقاطع یا دور برگردن رد شوی.
✔️ ده بیست سال رفاقت و دوستی را به یکباره برای یک دقیقه مشاجره قطع می کنند.
✔️نظارت و کنترل امر تزئینی و تشریفاتی است.
✔️ نق زدن جایگزین نقد است.
✔️انتقاد را تخریب معنا می کنند.
و
....
🔸 در چنین جامعه ای نباید انتظار عدالت و قرار گرفتن امور در جای خود داشت بلکه احساسات جایگزین عدالت است. گاه آنقدر آتش محبت افراطی می شود که با ساده لوحی همه چیز گل و بلبل نشان داده می شود و گاه آنچنان بر طبل بی اعتمادی و نفرت می کوبند که به حذف و تخریب یک دیگر می انجامد.
🔹 اگر به دنبال عدالت هستیم، چاره نداریم جز اینکه حکمت و عقلانیت را در جامعه گسترش دهیم و قدر و اندازه هر چیز را بدانیم و هر چیز را سر جای خودش قرار دهیم.
"گفتمان حکمت و عقلانیت ضرورت جامعه ایرانی ماست."
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
eitaa.com/hekmat121
@aliebrahimpour_ir #رونوشت
انگلیسیها ضرب المثلی دارند با این مضمون:کسی که فقط لندن را دیده باشد؛ لندن را هم نمیشناسد
منظورشان این است که شما باید رم و پاریس و برلین را هم ببینی تا بتوانی بگویی لندن شهر خوبی هست یا نه.
«تک منبعی بودن» انسان رامتعصب وخشک بار میآورد و عمق فهم او را به طرز عجیبی کاهش میدهد
*T00fan*
@OfficialPersianTwitter #رونوشت
📌 #مصاحبه با #خبرگزاری شبستان
درباره کتاب #روش_شناسی #جریان_شناسی
مهرماه ۱۴۰۰
مطالعه متن کامل👇
🌐 shabestan.ir/mobile/detail/news/1099839 [با موبایل]
🌐 shabestan.ir/detail/news/1099839 [با کامپیوتر]
@aliebrahimpour_ir
هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
☄️ قابل توجه فعالان فکری، فرهنگی و سیاسی و طلاب و دانشجویان علوم انسانی:
💥 منتشر شد: 💥
📖 کتاب «روششناسی جریانشناسی»
👤 نوشتهی علی ابراهیمپور
✨ با مقدمه حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر محمدصادق کوشکی
📇 نشر کتاب طه
🌟 اثر برگزیده جامعه نخبگانی حوزههای علمیه
💠 نوآوری اثر:
☘️1. هویتبخشی به جریانشناسی برای افزایش #بصیرت و عقلانیت علمی و اجتماعی
☘️2. ارائه الگویی بومی برای تولید #علوم_انسانی_اسلامی
☘️3. امتداد و نظریهپردازی اندیشه اندیشمند انقلاب اسلامی؛ #استاد_مطهری
☘️4. امتداد #حکمت و معرفتشناسی اسلامی
☘️5. محصول پژوهش پنجساله مولف
📦 خرید سریع و آسان:
🔗 bookroom.ir/fb/15757
📖 ورقزدن فهرست و اطلاعات بیشتر:
🌐 eitaa.com/Currents_studies/12
📨 کانال اختصاصی کتاب:
📎 eitaa.com/joinchat/4044554351C37a22cecb9