eitaa logo
المرسلات
10.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
568 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴| اگر بخواهد روحانیت شیعه یک نمایشگاه از خودش بروز بدهد، بگوید این حاصل تلاش من است؛ به نظر من آن نمایشگاه، یک نظر و یک جا، دفاع مقدّس است. در بعد انسانی، اخلاقی، رفتاری، دینی، آن جامعه‌ی امام زمانی، آخرالزمانی، دفاع مقدس است.‌ 🎙سردار شهید سلیمانی @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
💢| دانش منطق 🎙استاد محمدمهدی ستوده ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 soda96.ir/danesh-mantegh/ @almorsalaat
🌀مقایسه بین مقام حضرت زینب کبری و حضرت آسیه 🔹يك مقايسه كوتاه بين زينب كبرى و بين همسر فرعون، عظمت مقام زينب كبرى را نشان مى دهد. 🔹در قرآن كريم، زن فرعون نمونه ى ايمان شناخته شده است، براى مرد و زن در طول زمان تا آخر دنيا. آن وقت مقايسه كنيد زن فرعون را كه به موسى ايمان آورده بود و دلبسته آن هدايتى شده بود كه موسى عرضه مى كرد، وقتى در زير فشار شكنجه فرعونى قرار گرفت، كه با همان شكنجه هم- طبق نقل تواريخ و روايات- از دنيا رفت، شكنجه جسمانى او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لي عندك بيتا في الجنّة و نجّني من فرعون و عمله»؛از خداى متعال درخواست كرد كه پروردگارا! براى من در بهشت خانه اى بنا كن. 🔹در واقع، طلب مرگ مى كرد؛ مى خواست كه از دنيا برود. «و نجّني من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمره كننده فرعون نجات بده. در حالى كه جناب آسيه- همسر فرعون- مشكلش، شكنجه اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانى بود؛ مثل حضرت زينب، چند برادر، دو فرزند، تعداد زيادى از نزديكان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. اين رنجهاى روحى كه براى زينب كبرى پيش آمد، اينها براى جناب آسيه- همسر فرعون- پيش نيامده بود. 🔹در روز عاشورا زينب كبرى اين همه عزيزان را در مقابل چشم خود ديد كه به قربانگاه رفته اند و شهيد شده اند: حسين بن على (عليهالسّلام)- سيّدالشّهداء- را ديد، عباس را ديد، على اكبر را ديد، قاسم را ديد، فرزندان خودش را ديد، ديگرِ برادران را ديد. بعد از شهادت، آن همه محنتها را ديد؛ تهاجم دشمن را، هتك احترام را، مسئوليت حفظ كودكان را، زنان را. 🔹عظمت اين مصيبتها را مگر مى شود مقايسه كرد با مصائب جسمانى؟ اما در مقابل همه اين مصائب، زينب به پروردگار عالم عرض نكرد: «ربّ نجّني»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. 🔹در روز عرض كرد: پروردگارا! از ما قبول كن. دل به سمت پروردگار عالم، عرض مى كند: پروردگارا! اين قربانى را از ما قبول كن. 🔹وقتى از او سؤال مى شود كه چگونه ديدى؟ مى فرمايد: «ما رأيت الّا جميلا». اين همه مصيبت در چشم زينب كبرى زيباست؛ چون از سوى خداست، چون براى اوست، چون در راه اوست، در راه اعلاى كلمه اوست. 🔹ببينيد اين مقام، مقام چنين صبرى، چنين دلدادگى نسبت به حق و حقيقت، چقدر متفاوت است با آن مقامى كه قرآن كريم از جناب آسيه نقل مى كند. اين، عظمت مقام زينب را نشان مى دهد. كار براى خدا اينجور است. لذا نام زينب و كار زينب امروز الگوست و در دنيا ماندگار است. بقاى دين اسلام، بقاى راه خدا، ادامه پيمودن اين راه به وسيله بندگان خدا، از كارى كه حسين بن على (عليه السّلام) و زینب کبری انجام داده مدد و نیرو گرفته است. 📚رهبر معظم انقلاب ۸۸/۱۱/۱۹ @almorsalaat
recording-20211209-183811.mp3
32.17M
🌀| علامه طباطبایی فلسفه خود را چگونه آغاز می کند؟ 🎙حجت الاسلام سجاد انتظار ⏰این جلسه پنجشنبه ۱۸آذر۱۴۰۰، ساعت ۱۸:۳۰ از به صورت زنده از اسکای روم پخش شد. 🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
یاد مرگ.mp3
6.99M
🔊| شبیه ترین یقین به شک و شبیه ترین شک به یقین! 🎙استاد علی فرحانی 📌استاد در این صوت ضمن نقل خبر موت سلمان در مورد سخن سلمان با جوانی از اهل بهشت، بر اساس روایات عامل اساسی تربیت اصحاب پیامبر را می دانند. حتما بشنوید! 📚تدریس رسائل( برائت). سال 98 @almorsalaat
♨️| جلساتی که تاکنون در معرفی کتاب و برخی مباحث بدائه الحکمه برگزار شده است: 1⃣معرفی کتاب در آستانه حکمت/ سید مجتبی امین جواهری/ سه‌شنبه ۳آذر 🔉eitaa.com/almorsalaat/4585 2⃣وحدت و بساطت وجود از منظر علامه طباطبایی و آیت الله مصباح/ محسن ابراهیمی/ دوشنبه ۱۵آذر 🔉eitaa.com/almorsalaat/4654 3⃣علامه طباطبایی، فلسفه خود را چگونه آغاز میکند؟/ سجاد انتظار/ پنجشنبه ۱۸آذر 🔉eitaa.com/almorsalaat/4669 @almorsalaat
📣مدرسه مجازی المرسلات برگزار می‌کند: ✅دوره کوتاه مدت: ⁉️چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟ 🎙استاد سیدمحمد هاشمی 🌀اهم موضوعات: 🔹آشنایی با روش تفسیری علامه طباطبایی 🔹آشنایی با ساختار تفسیر المیزان 🔹چگونگی آغاز مطالعه تفسیر المیزان 🔹چگونگی رسیدن به جهان بینی اسلامی با تمرکز بر تفسیر المیزان 🔰تعداد جلسات: ۴جلسه به صورت مجازی 🕰زمان برگزاری: دوشنبه‌ها در تاریخ: ۲۹آذر، ۶دی، ۱۳دی، ۲۰دی/ ساعت ۱۹:۳۰ 🌐لینک ثبت نام👇👇 http://soda96.ir/doreh-almizan1/ ⌛️مهلت ثبت نام: شنبه ۲۷آذر ❌ظرفیت محدود❌ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر در کانال زیر عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19 @majazi_almorsalaat
المرسلات
📣مدرسه مجازی المرسلات برگزار می‌کند: ✅دوره کوتاه مدت: ⁉️چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟ 🎙استاد سیدمح
باسلام امروزه شاید هیچ طلبه‌ای در هیچ کدام از زمینه‌های علمی، مستغنی از تفسیر المیزان نیست. اما اگر مراجعه به المیزان، با برنامه و با مقدمات نباشد، استفاده صحیح از این کتاب ارزشمند صورت نمیگیرد و یا به دلیل حجم زیاد محتوای کتاب، سردرگمی ایجاد می شود. در این دوره سعی داریم که علاوه بر آشنایی بیشتر با این تفسیر، سیر مطالعاتی و نکات مهم کاربردی در استفاده از این تفسیر تشریح شود. پیشنهاد میکنم که همه مخاطبین ارجمند در این دوره شرکت کنند. @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
های استاد علی فرحانی 💠 تدریس الموجز eitaa.com/almorsalaat/3959 💠تدریس اصول فقه پایه۵ eitaa.com/almorsalaat/1247 💠تدریس اصول فقه پایه6 eitaa.com/almorsalaat/1588 💠تدریس بدایه الحکمه eitaa.com/almorsalaat/1590 💠برهان و عرض ذاتی eitaa.com/almorsalaat/1744 💠تدریس مناهج الوصول eitaa.com/almorsalaat/1843 💠تدریس رسائل ج۱ تا ابتدای اجماع منقول eitaa.com/almorsalaat/2068 💠رسائل ج۱ از اجماع منقول تا پایان خبرواحد eitaa.com/almorsalaat/4416 💠تدریس شرح لمعه ج۱ تا کتاب الزکاه eitaa.com/almorsalaat/2636 💠مبانی حکمت متعالیه eitaa.com/almorsalaat/4000 💠برهان شفا eitaa.com/almorsalaat/4002 💠انسان و ایمان eitaa.com/almorsalaat/4005 💠مکاسب ج۳ تا پایان تنبیهات معاطات eitaa.com/almorsalaat/4358 @almorsalaat
🤲إِلَهِي ▫️هَلْ يَرْجِعُ الْعَبْدُ الْآبِقُ إِلا إِلَى مَوْلاه؟ ▫️أَمْ هَلْ يُجِيرُهُ مِنْ سَخَطِهِ أَحَدٌ سِوَاه؟ 🤲إِلَهِي ▫️إِنْ كَانَ النَّدَمُ عَلَى الذَّنْبِ تَوْبَةً فَإِنِّي وَ عِزَّتِكَ مِنَ النَّادِمِينَ ▫️وَ إِنْ كَانَ الاسْتِغْفَارُ مِنَ الْخَطِيئَةِ حِطَّةً فَإِنِّي لَكَ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ ▪️لَكَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى  @almorsalaat
بمناسبت روز پژوهش موسسه سبحان تقدیم می کند: 🔅آموزش درس گفتار نویسی 🔸بمدت ۵ جلسه بصورت آنلاین از ۱۱ دی ماه شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 19 🔰حجت الاسلام سید مجتبی امین جواهری 🔸سرفصل های دوره: ➕فرهنگ مکتوب ➕تجزیه و تحلیل درس ➕عنوان بندی و فهرست نویسی ➕شیوه نگارش، نویسندگی، پاراگراف بندی ➕درباره ویراستاری محتوایی ➕قالب های مختلف درس گفتار 🔸این دوره با هدف آموزش شیوه های تبدیل دروس شفاهی به درس گفتار مکتوب اساتید علوم اسلامی و انسانی است. 🔸موسسه سبحان از شرکت کنندگان در این دوره جهت امور پژوهشی و درس گفتار نویسی دعوت به همکاری می کند. 🔸در پایان دوره پس از تأیید نمونه کار طلاب و دانشجویان، گواهی حضور در دوره اعطا می گردد. لینک ثبت نام: 🌐 https://www.sobhan-ins.com/product/speech_lessons/ 🔘 برای کسب اطلاعات بیشتر در کانال مخصوص آموزش درس گفتار نویسی عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/2867200080C11c65ce224 ➖➖➖ @sobhan_ins _______________________ سایت موسسه فرهنگی و پژوهشی سبحان 🌐http://www.sobhan-ins.com
🌀| چرا الحمدلله؟ 🔹و قوله تعالى: الْحَمْدُ لِلَّهِ‌، الحمد على ما قيل هو الثناء على الجميل الاختياري و المدح أعم منه، يقال: حمدت فلانا أو مدحته لكرمه، و يقال: مدحت اللؤلؤ على صفائه و لا يقال: حمدته على صفائه، و اللام فيه للجنس أو الاستغراق و المال هاهنا واحد.  🔹و ذلك أن الله سبحانه يقول: «ذلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ خالِقُ كُلِّ شَيْ‌ءٍ»: غافر- 62.  فأفاد أن كل ما هو شي‌ء فهو مخلوق لله سبحانه، و قال: «الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْ‌ءٍ خَلَقَهُ»: السجدة- 7. فأثبت الحسن لكل شي‌ء مخلوق من جهة أنه مخلوق له منسوب إليه، فالحسن يدور مدار الخلق و بالعكس، فلا خلق إلا و هو حسن جميل بإحسانه و لا حسن إلا و هو مخلوق له منسوب إليه، 🔹و قد قال تعالى: «هُوَ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ»: الزمر- 4. و قال: «وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ»: طه- 111. فأنبأ أنه لم يخلق ما خلق بقهر قاهر و لا يفعل ما فعل بإجبار من مجبر بل خلقه عن علم و اختيار 🔹فما من شي‌ء إلا و هو فعل جميل اختياري له فهذا من جهة الفعل، 🔹و أما من جهة الاسم فقد قال تعالى: «اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌»: طه- 8. و قال تعالى‌ «وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌ فَادْعُوهُ بِها وَ ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمائِهِ»: الأعراف- 180. فهو تعالى جميل في أسمائه و جميل في أفعاله، و كل جميل منه.  🔹فقد بان أنه تعالى محمود على جميل أسمائه و محمود على جميل أفعاله، و أنه ما من حمد يحمده حامد لأمر محمود إلا كان لله سبحانه حقيقة لأن الجميل الذي يتعلق به الحمد منه سبحانه، 🔹فلله سبحانه جنس الحمد و له سبحانه كل حمد.  📚علامه طباطبایی، المیزان، ج۱، تفسیر سوره حمد @almorsalaat