eitaa logo
المرسلات
10.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
548 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امام برای دین، رسالت تمدن‌سازی تعریف کرد 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۹/۳/۱۴ ⚡️یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود؛ مردم، دین را فقط وسیله‌ای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی می‌دانستند، امام برای دین، رسالت نظام‌سازی و و جامعه‌سازی و انسان‌سازی و مانند اینها تعریف کرد. @fater290
🌀طبق روال هفته های گذشته این هفته هم جلسه با موضوع: "آسیب شناسی تولید علوم انسانی در نسبت با طریقه استنباطی فقها" و جلسه تدریس با موضوع: "بررسی نظرات فقها در مسئله استهلال و جایگاه حاکم شرع در این مسئله" برگزار شد. 🌀این جلسات در روز دوشنبه به صورت برای افراد حاضر در قم و برگزار شد. 🌀انشالله به زودی صوت این دو جلسه را بارگزاری خواهیم کرد. @fater290
دو رساله مثل و مثال.pdf
1.74M
📚دو رساله مثل و مثال 🔰علامه حسن زاده این کتاب یکی از منابع در تحقیق عالم مثال است که استاد در صوت "از خاک تا خدا" به آن اشاره کردند. @fater290
💠فقه سنتی، علوم مورد احتیاج کشور، اخلاق و تهذیب نفس 🔰امام خمینی (ره) 🔅و لازم است علما و مدرسين محترم نگذارند در درسهايى كه مربوط به است و حوزه هاى فقهى و اصولى از طريقه مشايخ معظم كه تنها راه براى حفظ فقه اسلامى است منحرف شوند، و كوشش نمايند كه هر روز بر دقتها و بحث و نظرها و ابتكار و تحقيقها افزوده شود؛ و كه ارث سلف صالح است و انحراف از آن سست شدن اركان تحقيق و تدقيق است، محفوظ بماند و تحقيقات بر تحقيقات اضافه گردد. 🔅و البته در رشته هاى ديگر علوم به مناسبت احتياجات كشور و اسلام برنامه هايى تهيه خواهد شد و رجالى در آن رشته تربيت بايد شود. 🔅و از بالاترين و والاترين حوزه هايى كه لازم است به طور همگانى مورد تعليم و تعلم قرار گيرد، علوم معنوى اسلامى [است]، از قبيل علم اخلاق و و سير و سلوك الى اللَّه - رزقنا اللَّه و إياكم- كه مى باشد. 📚 وصیت نامه ص۵۳ @fater290
💠کان الله و لم یکن معه شئ و الآن کما کان @fater290 👇👇👇
tahghigh-dar-fanaye-maalool-dar-ellat-v-tashkike-tooli.mp3
2.62M
🔉🔉 ♨️کان الله و لم یکن معه شئ و الآن کما کان 🔰استاد علی فرحانی 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🔺 توضیح درباره فنای معلول در علت 🔺توضیح درباره تشکیک طولی و عرضی و بیان برخی اشکالات @fater290
با سلام امشب به مناسبت قیام پانزده خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، در جلسه ای در محضر استاد علی فرحانی بودیم. موضوع اصلی بیانات ایشان، مسئله و جایگاه و اهمیت آن در اسلام بود و بیان داشتن که در عصر حاضر جهاد در راه خداست که مصداق آن جهاد در راه و امتثال اوامر انقلاب است. و این راه را حضرت امام (ره) بر روی ما گشود. انشالله اگر فرصت بکنم، صوت این جلسه را تنظیم و در کانال قرار خواهم داد. 🔰ادمین @fater290
با سلام مجدد مطلع شدم که امروز عصر، استاد در جمع تعدادی از طلاب و دانشجویان در موضوع سخنرانی داشته اند. انشالله سعی میکنم که صوت این جلسه و خلاصه بیانات ایشان را تهیه و در کانال بارگذاری کنم. سال گذشته در دهه محرم نیز استاد در نیشابور مجموعه جلساتی را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب داشتند که می توانید آن جلسات را از کانال پشتیبان فاطر دانلود کنید و بشنوید. لینک دانلود eitaa.com/p_fater/2135 🔰ادمین @fater290
♨️گروه شاگردان استاد علی فرحانی با سلام 🔹برخی از شاگردان استاد و مخاطبین ارجمند کانال تقاضا داشتند که خصوصا در این ایام که کلاس ها تعطیل هستند و ارتباط حضوری با استاد کمتر شده است، یک گروه تاسیس شود تا در آن شاگردان و علاقه مندان ایشان بتوانند در مورد مباحثی که استاد در جلسات درس و سخنرانی مطرح می کنند، مباحثه کنند و سوالات را بیان و حل کنند. 🔹طی صحبتی که با استاد داشتیم، بنا شد که انشالله یک گروه در ایتا تشکیل شود و استاد نیز در حدی که فرصت داشته باشند، در گروه حضور داشته باشند و به سوالات پاسخ دهند. 🔹همچنین مشاورین محترم کانال هم در گروه حضور دارند و میتوانید از ایشان نیز بهره مند شوید. ✅انشالله میتوانید از طریق لینک زیر وارد گروه شوید. https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737 🔰ادمین @fater290
📚کتاب لقاءالله 🔰علامه حسن زاده @fater290 👇👇👇
رساله لقاءالله علامه حسن زاده.pdf
1.07M
📚کتاب لقاءالله (متن فارسی) 🔰علامه حسن زاده @fater290
⁉️ 💠با سلام خدمات اعضای محترم گروه و ادمین های محترم/ سوال بنده این است که چرا در مباحثی که استاد فرحانی القاء می کنند افکار شهید صدر مورد بررسی قرار نمیگیرد؟ به عبارتی آیا افکار ایشان نمیتوانند نظام ساز (چه در زمینه های فردی و چه اجتماعی ) باشند؟ با تشکر ✅ : حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🌐سلام علیکم. در جلسات و بحث های متعدد خصوصا جلساتی که استاد در موسسه مفتاح داشتند نسبت مشخصی را با پروژه فکری شهید صدر روشن کردند. به نظر ایشان شهید صدر از نخبگان کم نظیر در حوزه های علمیه هستند ولی مایه های اصلی اندیشه فلسفی و اصولی ایشان قابل مقایسه با مرحوم امام نیست و حتی مرحوم آخوند و شیخ انصاری و در جاهایی در اصول مرحوم خویی نیز سطح بهتری نسبت به ایشان ارائه کرده اند. در مورد ابعاد این بحث هم به جهت فلسفی و هم اصولی بحث کرده اند. مضافا که مجموعه های انقلابی به طور مبسوط به اندیشه شهید صدر پرداخته اند ولی اندیشه امام به شدت مورد غفلت واقع شده است لذا هم به جهت ثبوتی و هم اثباتی وجهه همت بر اندیشه امام قرار گرفته است. 🔸دانلود مجموعه جلسات شاخصه ها و امتیازات نظام اجتهادی امام خمینی (ره) http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/emtiazate-dastgahe-emam-meftah-97/ ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 📌این سوال و جواب در استاد فرحانی مطرح شده است. شما هم می توانید در این گروه عضو شوید. https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737 @fater290
💢همه انتظار داریم وجود مبارک ایشان را، لکن با تنها نمی‌شود. این چیزی که ما در این وقت، در این عصر داریم، این مهم است. (امام خمینی (ره)) 🔺من امیدوارم که ان شاء الله برسد روزی که آن وعده مسلم خدا تحقق پیدا کند و مستضعفان مالک ارض بشوند. این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد، منتها آیا ما درک کنیم یا نکنیم، آن به دست خداست. ممکن است در یک برهه کمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان. این چیزی که ما در این وقت، در این عصر داریم، این مهم است. همه انتظار داریم وجود مبارک ایشان را، لکن با تنها نمی‌شود، بلکه با وضعی که بسیاری دارند، انتظار نیست. ما باید ملاحظه وظیفه فعلی شرعی- الهی خودمان را بکنیم و باکی از هیچ امری از امور نداشته باشیم. 📚صحیفه امام ج۱۹ ص۲۴۶ @fater290
💢نسبت اندیشه های امام (ره) و مدرنیته 🔰مصاحبه خبرگزاری مهر با استاد علی فرحانی 💠 خبرگزاری مهر: یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که در خصوص اندیشه امام خمینی (ره) مطرح است مواجهه ایشان با مدرنیته است. اینکه آیا نسخه و نظریه‌ای که امام خمینی (ره) ارائه می‌دهد چقدر برخاسته از یک نگاه فلسفی و مبنایی در مواجهه با غرب است. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت و گوی مفصل ما با حجت الاسلام علی فرحانی استاد سطح عالی حوزه علمیه در همین زمینه است. 📌متن کامل این مصاحبه را در آدرس زیر 👇👇👇👇 www.mehrnews.com/news/4940792 @fater290
♨️مبانی فقهی استکبار ستیزی از نگاه امام (ره) 🔰استاد علی فرحانی 💢امام رضوان الله تعالی علیه، به عنوان مرجعی که دارای اثر ماندگار بوده است، توانست نگاه استکبارستیزانه و نگاه دینِ اجتماعی و نگاه دینِ پاسخگو به همه عرصه های کلان سیاسی و اجتماعی را از نهاد دین و با زبان علمی محکم اثبات کند؛ به  مناسبت سالگرد ارتحال امام امت رضوان الله تعالی علیه، استاد علی فرحانی از اساتید حوزه علمیه قم، با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید، در موضوع استکبار ستیزی و خطر سکولار نشدن جریانات دینی، به گفتگو پرداخت. 📌گزارش این گفتگو را در آدرس زیر 👇👇👇👇 www.neshasteasatid.com/node/4180 @fater290
: زوائد علم اصول 🔰بر اساس دروس استاد علی فرحانی @fater290 👇👇👇
المرسلات
#یادداشت: زوائد علم اصول 🔰بر اساس دروس استاد علی فرحانی @fater290 👇👇👇
: زوائد علم اصول 🔰بر اساس دروس استاد علی فرحانی ✍مقرر : احسان چینی پرداز 🔸مقدمه : مهمترین مولفه در تشخیص زوائد یک علم ، شناخت صحیح از آن علم و به آن است ؛ به نحوی که اگر نوع دید به علم صحیح نباشد نتیجتا جای بسیاری از مسائل پرثمر و بی ثمر عوض خواهد شد؛ که البته این خطری است نه چندان کوچک! به طور کلی دو دیدگاه در علم اصول وجود دارد که یکی صحیح و دیگری غلط است؛ و متاسفانه برخی از قضاوت ها در مورد ناکارآمدی برخی مسائل آن به خاطر خلط بین این دو نوع نگرش می باشد! 🔸علم یا آلی است یا اصالی؛ علم اصالی به علمی گفته می شود که برای هر آن ثمره عینی و مطلوب وجود دارد، به نحوی که هیچ گزاره ای از آن وابسته به گزاره دیگر نیست. در مقابل؛ علم آلی به علمی گفته می شود که غرض علم بر آن بار می شود به شکلی که دخالت مسائل در غایت آن علم است. در این علم رابطه بین غایت علم و مسائل آن، رابطه کل و جزء است و برای تحقق آن کل باید مجتمع شوند و الا اگر یکی از این اجزاء طرد شود غرض علم حاصل نخواهد شد. مثلا در علم پزشکی به عنوان یک علم اصالی بر تک گزاره ای مانند: "آموکسی سیلین همچون آزیترومایسین برای عفونت غدد لنفاوی مفید است" ، اثر مطلوب بار می شود به نحوی که حتی اگر طبیب هیچ اطلاعی نسبت به داروهای دیگر نداشته باشد و به همین اطلاعات اکتفا کند؛ در حد همین دارایی قدرت طبابت دارد و هرچه اطلاعات او نسبت به آن بالاتر رود قدرت طبابتش هم بیشتر خواهد شد. با اینکه چنین فرایندی در مهندسی به عنوان یک علم آلی وجود ندارد. 🔸با توجه به این توضیح تفاوت علم آلی و اصالی یک است که خلط این دو ثمرات بدی در علم به دنبال خود خواهد داشت. اما از آنجا که علم اصول یک ؛ نباید از آن انتظار یک علم اصالی را داشت که البته عدم التفات به این تفکیک موجب شده تا با منظر علم اصالی نسبت به زیادت و عدم زیادت مسائل این علم قضاوت شود که البته چنین قضاوتی ناصواب است. ✅اما نگرش صحیح این است که علم اصول علمی آلی است و نه اصالی؛ در نتیجه نباید انتظار داشت که هر تک مساله آن ثمره عینی در فقه و استنباط داشته باشد بلکه همانطور که گفته شد در علم آلی، مسائل دخالت در غایت علم دارند. 🔸برخی مسائل یک علم (معقول) و دخالت برخی دیگر، دخالتی روبنایی( محسوس) می باشد. یعنی درست است که وقتی در عالم فقه و فضای استنباط داخل می شویم؛ مسائل روبنایی و محسوس خودنمایی می کنند اما بدون وجود مسائل زیربنایی، این علم همچون ماشینی خواهد بود که به خاطر نبود قطعه یا قطعات داخلی آن، امکان حرکت نداشته و هرگز ما را به مقصود نخواهد رساند. لذا در تفکیک بین زائد و یا غیر زائد بودن مسائلی که همه یا محققینی اتفاق بر زائد بودنشان دارند همچون مقدمه واجب و یا مبحث مشتق و ... ؛ دخالت تمام مسائل در غایت این علم آن هم اعم از اینکه دخالت محسوس باشد یا غیر محسوس، می باشد. و در نتیجه چنین تفکیکی در این به نام علم اصول با نگاه صحیح که همان آلیت علم است جز به دست یک و صورت نخواهد گرفت. 🔸فتحصل: ادعای اینکه علم متورم شده به این معنی که بسیاری از مسائل اش سودی ندارد و .... این قبیل بیانات و ادعاء ها به راحتی قابل پذیرش نمی باشد و ملاک در صحت یا عدم صحت آنها همان منظر صحیح است. 🔸علاوه بر این؛ چنین ادعائی از لحاظ ملاکات جامعه شناسانه هم به راحتی قابل قبول نیست چرا که سالیان متمادی از می گذرد و تا به حال هزاران متفکر در این عرصه پا به میدان نهاده و اظهار نظر کرده اند و با این حال هیچ کدام ادعای زائد بودن برخی از مسائلی که امروز زائد شمرده می شوند را نداشته اند، حال چطور ما به راحتی ادعای زیادت مسائل یا احیانا ناکارآمدی علم اصول را داریم⁉️ ⛔️البته : مقصود از طرح این نگاه این نیست که علم اصول کنونی زوائدی ندارد؛ بلکه مراد این است که با نگرش صحیح به علم، باید در مورد زیادت مسائل آن قضاوتی شود و الا قضاوت، قضاوتی ناصواب خواهد بود. @fater290
♨️تحول امام در مبانی معرفتی کاربردی و علم فقه بر اساس فقه جواهری (رهبری ۹۹/۳/۱۴) ⚡️امام فقه را وارد عرصه‌ی نظام‌سازی کردند؛ فقه از این مسائل دور بود. البتّه مسئله‌ی ولایت فقیه، هزار سال [بود که] در بین فقها وجود داشت و مطرح میشد، امّا چون این امید وجود نداشت که این ولایت فقیه تحقّق پیدا بکند، هرگز به جزئیّات آن، به مسائلِ آن پرداخته نمی شد. امام این را وارد مسائل اصلی و فقهی کردند. در حوزه‌ی علمیّه‌ی نجف، این را مطرح کردند و درباره‌ی آن بحث کردند؛ بحثهای علمیِ متقنِ محکمِ کاملاً قابل توجّه برای افرادی که صاحب نظر در این زمینه‌ها هستند؛ یا مسئله‌ی مصلحتِ نظام را -که مصلحتِ نظام همان منافع عمومی است، منافع ملّی است، چیزی غیر از آن نیست- امام در فقه مطرح کردند. مسئله‌ی معروف اصولی و فقهیِ «تزاحم» و «اهمّ و مهم» را که در مسائل شخصی و مسائل کوچک به کار میرفت، وارد عرصه‌ی میدان عمومی کردند که در عرصه‌ی اداره‌ی کشور، مسئله‌ی مصلحت نظام و مسئله‌ی «اهمّ و مهم» مطرح میشود. ⚡️یعنی در فقه، ایشان این چیزها را وارد کردند که این، فرصت خیلی بزرگی برای فقه به وجود می‌آورد؛ دست فقه را باز میکند در گستره‌ی تصرّفاتی که میتواند در مسائل گوناگون بکند. به نظر من حوزه‌ها باید از این خیلی قدردانی کنند و استفاده‌ کنند، استقبال کنند. ⚡️البتّه این کاری که امام در این زمینه‌ی فقهی انجام داده‌اند، کاملاً روشمند و قانونمند است؛ یعنی طبق همان -به تعبیر امام- فقه جواهری است؛ یعنی بدعتی در فقه نیست؛ یک استفاده‌ی صحیح از موازین متعارف فقهی است که در اختیار فقها است.   @fater290
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
═✧❁﷽❁✧═ 📢 اطلاعیه دوره پنجم طرح بینش مطهر با محوریت آثار (ره) ⬅️ ثبت نام ویژه 📌 باحضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه : 🔰حجت الاسلام علی فرحانی 🔰حجت الاسلام امین اسد پور 📌مکان برگزاری کلاس ها : 🔰خواهران : موسسه آموزش عالی معصومیه 🔰برادران : حوزه علمیه امام کاظم (ع) 📌آخرین مهلت : ۱۰ تیر ماه 99 👈لینک ثبت نام : https://bineshemotahar.ir/pre_signup/ 💡برای اطلاع از به آدرس زیر 👇 مراجعه فرمائید. https://eitaa.com/bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
💢تقریر نویسی، روش و ثمرات @fater290 👇👇👇
المرسلات
💢تقریر نویسی، روش و ثمرات @fater290 👇👇👇
💢تقریر نویسی، روش و ثمرات 🔰 حجت الاسلام عباس افروزی @A_Afrouzi133 💠 در تقریر نویسی لازم است دو نکتۀ بسیار مهم مورد توجّه قرار بگیرد: یکی روش صحیح تقریر نویسی، و دیگری زمان تقریر نویسی. برای فهم این دو مهم، باید به عقب برگشته و ببینیم اساساً فلسفۀ تقریر نویسی چه بوده است. 💠 ساختمان ذهنی انسان بسان حافظه کامپیوتر، یک حافظه اصلی و طولانی مدت دارد و یک حافظه فرعی و کوتاه مدت. این خصوصیت به خاطر عدم مدیریت و تربیت و تقویت ذهن، برای متعلمین علوم مختلف - بخصوص در علم فلسفه که عمدۀ کار، تصوّر صحیح موضوعات و محمولات است- موجب بروز اختلال در سیستم آموزشی یادگیری شان شده است. 💠 متعلّم به خاطر انس با الفاظ، تعابیر و اصطلاحات مساله را در حافظه کوتاه مدت خود ذخیره کرده و به خاطر اینکه در ذهن خود به نحوۀ چیدن آن الفاظ آرایشی داده است، گمان به یاد گیری آن مساله می برد. غافل از اینکه معنای پشت پردۀ این الفاظ که مراد و مقصود اصلی بوده است را تعقّل و تصور نکرده است‌. () 💠 و به همین خاطر - بر خلاف کسی که از حجاب الفاظ رهیده و به معانی مقصوده نائل گشته- نمی تواند آن مساله را به عنوان مقدمۀ قیاس قرار داده و در مسائل و شبهات و مجهولات گوناگون، پاسخ متناسب اصطیاد کند. به عنوان نمونه مرحوم شهید مطهری به خاطر فهم معانی و مقاصد پشت پردۀ الفاظ، در محیط های مختلف اجتماعی و در مقابله با مکاتب مختلف جهان روز، از اطلاعات فلسفی شان استفاده کرده و از آن دریا جواب های محکم و متقنی صید می کردند. 💠 از این رو بر متعلّم لازمست که خود را از پردۀ الفاظ رهایی بخشیده و راهی به سوی معانی و مقاصد پشت پرده الفاظ، پیدا کند. راه رسیدن به پشت پرده الفاظ، پرینت گرفتن از اطلاعات ذهن است البته از مسیر هارد و حافظه طولانی مدت. 💠 برای این کار لازم است که متعلم از تعابیر و الفاظ خاصی که از کتب و اساتید یاد گرفته دوری گزیده و سعی در به کار بردن الفاظ و تعابیر جدیدی که معانی مقصوده را می رساند، داشته باشد. به عبارت دیگر در تقریر نویسی صحیح نباید الفاظی که در حافظۀ کوتاه مدت ذهن ذخیره شده، مورد استفاده قرار بگیرد. بلکه متعلّم باید در زمان تحریر و پرینت ذهن خود بر روی کاغذ، از الفاظ جدید، و حتی در صورت امکان از زبان دیگر، استفاده کند تا از بازی با الفاظ خارج شده و به جهل خود نسبت به معانی پی ببرد. () 💠 برای خروج از حافظه کوتاه مدت ذهن و ورود در هارد و حافظه اصلی، لازم است که بین زمان مطالعه و کلاس و تحقیق و پژوهش و زمان پیاده سازی ذهن (تقریر نویسی)، فاصله معتنابهی گذاشته شود. به این صورت که بعد از کلاس رفتن و رجوع به رفرنس ها و مطالعه و تفکر و جواب دادن به سؤالات ایجاد شدۀ جدید، با اشتغال به کارهای علمی دیگر و مسائل روزمره حد فاصلی درست کند. در وهلۀ بعد نوبت به تقریر نویسی می رسد. در این زمان متعلّم باید بدون رجوع به کتب و نوشته های سابق، با الفاظ و تعابیر جدید اطلاعات ذهن خود را بر روی کاغذ پیاده کند. 💠 اگر قواعد و زمان تقریر نویسی درست مراعات شود، حین پیاده کردن اطلاعات ذهن، حلقه و زنجیره هایی که سابقا بین تک مساله ها به خاطر عدم توجه و التفات وجود داشته و به آسانی آن ها را متصل می کرده، مفقود می شود. و چگونگی اتصال تک تک زنجیره ها مورد سؤال ذهن قرار می گیرد. که در این حالت مطالب در ذهن جدا جدا و به صورت جزیره جزیره در می آیند. 💠 اینجاست که جای خالی حدوسط هایی که قرار بوده مانند شمع ذوب شوند و خود را فدای پیوند و اتصال بین آن زنجیره ها کنند، احساس می شود. و متعلم به جهل و نادانی خود پی می برد. () 💠 با این روش متعلم می تواند در زمان پایان عملیات تقریر نویسی خود را بالانس کرده با دیدی واقع بینانه سطح و میزان یادگیری اش را اندازه گیری کند. 💠 اگرچه مراعات کردن این روش در ابتدا سخت بوده و منفور نفس قرار می گیرد، لکن اگر تحمل سختی نموده و چندی بدین روش سیر کند، قوت ذهنش به جایی می رسد که در همان گام اول مطالعه و شرکت در کلاس ملتفت زنجیره های مفقوده و مجهولات خود می شود، و با سرعتی بسیار بالا به مقصود نهائی که فهم عمیق و صحیح مطالب است، نائل می گردد. @fater290
♨️امام خمینی، فقیه نوگرای متعبد 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۹/۳/۱۴ ✅امام، یک فقیه نوگرا، یک روحانی نوگرا بود؛ به مسائل با چشم نوگرایانه نگاه میکرد؛ در عین حال بشدّت پابند به تعبّد. امام در عین آن نگاه نویی که نسبت به مسائل فقهی و مسائل اسلامی و مسائل دینی و مانند اینها داشتند، روی مسئله‌ی تعبّد محکم ایستادند؛ هم تعبّد در احکام، هم تعبّد در مراسم دینی. @fater290
♨️پاسداری از و در تولید علوم انسانی @almorsalaat 👇👇👇