eitaa logo
انباز
273 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
انباز
🔺نظر کارشناسی این موضوع بسیار خطرناک است. منجر به آسیب های اجتماعی جدی و فروپاشی خیلی از خانواده ها
کسانی که ازدواج در سن پایین و فرزندآوری زیاد را تبلیغ می‌کنند، چه فکری برای آسیب‌های ناشی از فقر اقتصادی کرده‌اند؟ ____ شکی ندارم که هر دو مورد (ازدواج در سن پایین و فرزندآوری زیاد) ذاتا مطلوبند، اما جامعه بر پایه واقعیات می‌چرخد، نه فقط ذاتیات.
نقش خدا در مشکلات ما.mp3
4.24M
پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان دبیرستان علامه طباطبایی سیرجان: نقش خدا در مشکلات ما چیست؟ آیا مشکلات ما را هم خدا خواسته و به صلاحمان است؟ یا مشکلات ما نتیجۀ اشتباه انسانی است و خدا دخالتی ندارد؟ نتیجه‌ی تربیتی پاسخ به این سؤالات چیست؟ https://eitaa.com/anbaz60/1363
خواهم چو خاک، پست‌شدن زیرِ پایِ دوست آوَخ از این هوایِ بلندم که در سَر است
🟣 به خَموشی نَشَوَد رازِ مَحَبَّت مَستور چه زَنی مُهر بَر آن نامه که مَضمون پیداست؟! https://t.me/talar_ayne/1373
روی دلی چو غنچه ز بلبل ندیده‌ام نقش مراد از آینه‌ی گل ندیده‌ام آن صید تشنه‌ام که در این دشت آتشین آبی به‌غیر تیغ تغافل ندیده‌ام در باغ اگر چه چشم چو شبنم گشوده‌ام از شرم عندلیب رخ گل ندیده‌ام زان زنده مانده‌ام که هنوز از حجاب عشق رخسار یار را به تأمل ندیده‌ام مرد مصاف در همه جا یافت می‌شود در هیچ عرصه مرد تحمل ندیده‌ام با خصم در مقام تلافی از آن نی‌ام کز تیغ انتقام تعلل ندیده‌ام قانع به بوی پیرهن از وصل گل شده است عاشق به سیرْچشمیِ بلبل ندیده‌ام دوری ز یار -صائب!- و خامش نشسته‌ای عاشق به این شکیب و تحمل ندیده‌ام بیت پنجم: شعر مناسب تقیه
هدایت شده از حکمت بالغه
🔸 محفل فقاهت | نشست چهارم مناسبات متقابل زبان‌شناسی و اصول فقه چیست؟ با حضور استاد معزز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا @manaatt @hekmatebaleghe
چو می‌گیری به‌جرم باده‌نوشی مِی‌گساران را چرا ای محتسب، یک بار ساغر را نمی‌گیری؟ میرزا محمدطاهر https://t.me/delelaal/2577 یه شعر سیاسیه میگه اگه سلطان ارز و سکه رو میگیرید، چرا مسئولانی رو که راه سلطان شدنو به روی دیگران باز میکنن نمیگیرید؟ (البته اگه نمیگیرید) از طرفی هم میگه همه‌ش گیر به افراد فاسد نده یه بارم سیستمو درست کن.
🔰در ادامه همایش های واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه، مؤسسه امام هادی «علیه السلام» برگزار می کند: ▫️ده شب در محضر الکافی 🎙 اساتید بزرگوار: آیت الله قائینی وحجج اسلام: محمد تقی سبحانی، عبدالهادی مسعودی، سید محمد کاظم طباطبائی،سید علیرضا حسینی شیرازی، علی راد، احسان سرخه ای، ابوالفضل حافظیان، جمال الدین حیدری فطرت 📌۱۰ جلسه ؛ از شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ آذر ماه الی ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲    🕰 ساعت ۱۸:۱۵ مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ 👇👇 لینک ثبت نام 👇👇 https://survey.porsline.ir/s/uedjmj5 ❖ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❖ مؤسسه علمی فرهنگی امام هادی علیه السلام با همکاری انجمن حدیث حوزه علمیه قم 👇 راه های ارتباطی  👇 02537725225-7 @emamhadi_qom
🔻خود شکستن 📝سیدعطاءالله مهاجرانی 🔸بگذارید برایتان داستانی بگویم که هر وقت به یادم می‌آید، دلم می‌لرزد و برای شیخ بهلول دعا می‌کنم که خداوند درجات عالی او را متعالی بگرداند. شئونات را به وقت ضرورت و کشیدن مهار نفس، زیر پا انداخته بود. 🔸معمولأ چنین داستانی را نبایست روایت کرد. اما این داستان برای همیشه به یادتان می‌ماند. 🔸در آستانه صد سالگی بود. در منزل یکی از اعیان متدین شيراز که خانه‌اش همیشه محفل عالمان و در دوران انقلاب در خدمت انقلاب بود، اهل اصطلاح بود و با اهل علم نشست و برخاست و مؤانست داشت، محفلی به افتخار حضور شیخ بهلول آراسته بودند. شیخ بهلول پوستی و استخوانی بود، مردی که خلاصه خود بود! با چشمانی سرشار از زندگی و شور که  بارقه تیزهوشی از آن می‌تابید، و طنین صدا و لهجه‌ای که گویی روستایی خراسانی در صحرایی دور دست اما آشنا با شما حرف می‌زند. وقتی با او دست می‌دادی، سرپنجه استخوانی اش محکم بود. مثل گیره ای قایم دست را نگاه می‌داشت. در چشمانت نگاه می‌کرد و مکث می‌کرد. مرا معرفی کردند: «ایشان نماینده شیرازند!» گفت: «بِچه جانم! نماینده اخلاص باش، الخلاص فی الاخلاص!» این تعبیر مرا با خودش برده بود. 🔸نشستیم. جمعی حدود پانزده تا بیست نفره، مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه شيراز هم بود. گفتگوهایی و از هر دری سخنی. ناگاه صدای ناخوشایندی به گوش رسید! زود چند نفر که نزدیک‌تر به بهلول بودند، به نوجوان ده دوازده ساله ای  که  در گوشه‌ای نشسته بود، نگاه تند ملامت آمیزی کردند، که یعنی ماجرا از ایشان است. بهلول برخاست. به طرف نوجوان که چهره‌اش قرمز شده بود رفت. دو زانو جلوی نوجوان نشست خم شد صورت و دست نوجوان را بوسید، گفت: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. إنّ النفس لَامّارة بالسوء الا ما رحم ربّی، آقایان عزیز من نزدیک صد سالمه، مریض هم هستم، این صدای ناخوشایند از من بود. از همه شما معذرت می‌خواهم. از این نوجوان صد بار معذرت می‌خواهم که نگاه شما او را شرمنده کرد و چهره‌اش سرخ شد و سرش را پایین انداخت.» چه مجلسی شد! بغض‌هایی که ترکید و آيت‌الله حائری که سر بر زانو نهاده بود و با صدای بلند گریه می‌کرد.  🔸در راه که برمی‌گشتیم، اقای حائری سکوت کرده بود. سکوتی سنگین، من هم در بهت و سکوت بودم. ناگاه رو به من کرد و گفت: «شیخ بهلول در خاکسار کردن نَفْسش بی رحم است. برای همین به او عنایت شده است. چیزهایی به او داده‌اند که به هر کسی نمی دهند.» زمزمه کرد: نه در اختر حرکت بود و نه در قطب سکون گر نبودی به زمین خاک نشینانی چند 📌برگرفته از: روزنامه اطلاعات، یکشنبه ۲۸ أبان ماه ۱۴۰۲ https://t.me/ayine_ensani/427 https://t.me/dralihaeri/348
می‌گوید: https://t.me/ghabl_enghelab/3130 🔺اسلامی صدر (فرماندار قزوین) پیگیر زمین‌خواری دادگستری بود. پرونده‌اش بصورت اتفاقی رفت زیر دست یکی از قضاتی که دقیقا در همان منطقه زمین گرفته بود. حالا پرونده‌اش به دیوان رفته است. بین ۴۲ شعبه دوباره خیلی اتفاقی دقیقا در شعبه‌ای افتاد که رئیس وقت دادگستری قزوین در آن شعبه قاضی است. 🔺‏در پرونده زمین‌های دادگستری در ‎ متهم اصلی و فردی که مورد سؤال بود جناب آقای جمال انصاری رئیس وقت دادگستری استان قزوین بود. حالا پرونده مهمترین معترض زمین‌خواری در هفت سنگان به دیوان رفته و جمال انصاری به‌عنوان معاون شعبه ۳۱ دیوانعالی قرار است به این پرونده رسیدگی کند. 🔺‏ما البته می‌دانیم همه اینها اتفاقی است ولی برخورد اینقدر لخت و عور هم دیگر خیلی در ذوق می‌زند. این اتفاقات در مملکتی که دستگاه قضایی‌اش زیر نظر مجتهدین است و مدعی عدل علی ع است دارد در تاریخ ضبط می‌شود. کاش حداقل قدری حفظ ظاهر کنید. تمام. ⁉️ اما سؤالی که مثل همیشه پابرجاست: آیا مسئولان کشور در سلسله‌مراتب مدیریتی احساس وظیفه نمی‌کنند پاسخ روشنی به چنین ادعاهایی بدهند؟ تا کی باید چنین مطالبی روح و روان ملت را زخمی کنند و فقط مشمول مرور زمان شوند؟ روحانیان تریبون‌دار و مخصوصا امام‌جمعه‌ها چه نسبتی با تبیین و دست‌کم با مطالبه‌گری شفافیت چنین اموری دارند؟ جهاد تبیین این است که با اسناد کافی به میدان رسانه بیایند و افکار عمومی را قانع کنند که حرف وحید اشتری دروغ است، نه اینکه ساختار ق.ق چنین فساد و ظلم عظیمی را برمی‌تابد. وظیفه‌ی چنین جهاد و بیانی اولا و ذاتا متوجه خود مسئولان است، و اگر مدیران رده‌پایین انجام ندهند، تا بالاترین سطوح مدیریتی تکلیفِ بیان دارند تا شخص رؤسای قوا (هر کدام از جهاتی) و تا شخص رهبری که رئیس ق.ق را نصب می‌کند و (به نظرِ عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی) "مشروعیت نظام از ولی فقیه است". بدون حل این مسائل، نمی‌توان دل‌خوش بود به اموری مثلِ: بگوبخندهای صمیمانه مسئولان با مردم و توصیه دانش‌آموزان به نمازشب و مستندهای غیررسمی و اقتدار موشکی و طوفان‌الاقصی و ... --- صدق الله العلی العظیم: وَلَقَدْ جَاءَهُم مِّنَ الْأَنبَاءِ مَا فِيهِ مُزْدَجَرٌ بی‌تردید ﺍﺯ ﺧﺒﺮﻫﺎی مهم، آنچه بتواند انسان را از خطا ﺑﺎﺯﺩﺍرد به سوی آنان آمده‌است. (٤) حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِ النُّذُرُ این‌همه، حکمتی ﺭﺳﺎﺳﺖ، ولی ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ سودی نمی‌بخشند. (٥) (سوره قمر) https://eitaa.com/anbaz60/1375
می‌گوید: «ولایت علی ابن ابی طالب ضروری اسلام نیست، یعنی اگر بگویی علی ولایت ندارد از اسلام خارج نیستی، اما اگر بگویید حجاب جزو اسلام نیست، از اسلام خارجید. حجاب ضروری دین است»؛ بعدا می گوید «اگر منجر به انکار توحید و نبوت شود». لینک در تلگرام: https://t.me/AbdiMedia/39734 با آن یکی کاری ندارم که می‌گوید «فقها الف‌بای فلسفه را بیاموزند، بعدا بیایند با من بحث کنند» (با آن زبان بدن متبخترانه). اما تو که به خیالت سخن دین را می‌گویی، به عقل خودت نرسید که چنین مقایسه‌ای میان و ، ممکن است نادرست یا دست‌کم برایت هزینه‌بر باشد؟! تازه تو که رسانه‌ایِ این قوم و قبیله حساب می‌شوی؟! اگر اطلاعات مربوط به این مطالب را نداری، می‌توانی در آن لحظه نسبت به این مسئله سکوت کنی و علمش را به اهلش واگذار کنی. از انجام این کار هم عاجز و ناتوانی؟ تازه بعد از ماجرا هم توجیه و لفت و لیس می‌کنی؟! الحق که گرفتار یأجوج و مأجوج ناگواری هستیم. این وقت‌ها به یاد جمله معروفی می‌افتم که گویا از دکتر شریعتی است: «بدترین تخریب کسی، دفاع بد از او است.» خدایا دینت را از دست بسیاری از خادمان به دین نجات بده! https://eitaa.com/anbaz60/1376
● فاطمه و منصوره! پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» فرمودند: به جبرئیل گفتم: ای حبیب من جبرئیل! چرا فاطمه در آسمان «منصوره» و در زمین «فاطمه» نامیده شده است: جبرئیل گفت: ▪️ «سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ‏ شِيعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا و هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ «يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ» يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا» ▪️ او بدین سبب در زمین فاطمه نامیده شده، که شیعیان خود را از جهنم رهایی می‏‌بخشد، و دشمنانش از محبت وی بی‏‌بهره خواهند بود، و در آسمان بدین جهت منصوره است که خداوند فرموده: «در آن روز (قیامت) مؤمنان به‌جهت یاری خدا که هر فردی را بخواهد یاری دهد خرسند می‏‌شوند»؛ منظور از این یاری همان نصرتی است که فاطمه به دوست‌داران خویش خواهد کرد. 📚 معاني الأخبار؛ ص396 @zanjani_net
انباز
● فاطمه و منصوره! پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» فرمودند: به جبرئیل گفتم: ای حبیب من جبرئیل! چرا
سؤالاتی برای تأمل در روایت زیر: 🔅 «
سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ‏ شِيعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا و هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ «... يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ * بِنَصْرِ اللهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ ...» (روم 4و5) يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا
» https://eitaa.com/zanjani_net/2089 1. چرا در وجه تسمیۀ حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ، دوگانۀ «بریده شدن از آتش» و «بریده شدن از محبت حضرت زهرا» آمده است، نه دوگانۀ «بریده شدن از آتش» و «گرفتار شدن در آتش»؟ 2. چرا در وجه تسمیه به ، یاری کردن حضرت زهرا به محبینش آمده، که با صفت «ناصره» (یاری‌گر) هماهنگ است، نه «منصوره» (یاری‌شده)؟ 3. چرا برای یاری کردن حضرت زهرا(س)، آیه‌ای مورد استناد قرار گرفته که یاری کردن خدا را آورده است؟ 4. اضافۀ «نصر الله» در آیه، اضافه مصدر به فاعل است یا به مفعولٌ‌به؟ 5. چرا آیه می‌فرماید «خدا هر کسی را که بخواهد یاری می‌کند»، نه مثلا «خدا مؤمنان را یاری می‌کند»؟ 6. چرا روایت، نام را مربوط به زمین و نام را مربوط به آسمان می‌داند؟ https://eitaa.com/anbaz60/1378
💵 فساد 💵 نه فتنه است حریف وطن به آسانی نه غرب و شرق، نه داعش، نه دشمن جانی نه پهلوی، نه "من‌وتو" نه فرقه‌ی رجوی نه ماهواره و موسیقی و غزل‌خوانی نه بی‌حجاب رساند خلل به رکن عفاف نه روسری‌ست فقط شرط پاک‌دامانی نه برگزاری کنسرت دین دهد بر باد نه پایکوبی و سوت و کف خیابانی نه ما موافق فسقیم یا مخالف زهد فغان ز زهد عیان و ز فسق پنهانی! نمازخوان نکند هیچ بی‌نمازی را هزار رشته‌ی تسبیح و مُهر پیشانی به جای این همه تدبیرها بیندیشید به اختلاس و ریا و فساد دیوانی حقوقِ مالِ زِکف‌دادگان و کارگران اگر ادا نشود، وای بر مسلمانی! اساس ملک به عدل است و گر جز این باشد بدین روال نماند چنان که می‌دانی بدین روال، فغان خیزد از در و دیوار اگرچه پر شود از آیه‌های قرآنی خلاصه آفت این انقلاب دانی چیست؟ فساد! آن که کشد ملک را به ویرانی! ✍️افشین علا 🌱کانال رسمی افشین علا 🌱 https://t.me/afshinala/3051
🛑📸خلاقیت یک معلم 🙂 https://eitaa.com/Qomonline/105311 قم‌آنلاین
هدایت شده از حدیثنا
💠در سرزنش کردن، زیاده‌روی نکنید 🌿قالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: 🍃«لَا تُكْثِرَنَّ الْعِتَابَ‏ فَإِنَّهُ يُورِثُ الضَّغِينَةَ يَدْعُو إِلَى الْبَغْضَاءِ.» 📚تصنيف‌غررالحكم‌ودررالكلم، ص۴۷۹ 🔶از امیرالمؤمنین نقل شده است که فرمودند: 🔸«هرگز (دیگران را) زیاد عِتاب*️⃣ نکنید؛ 👈چراکه این‌کار کینه برجای می‌گذارد و (طرف مقابل را) به دشمنی وا می‌دارد.» 📝پاورقیـــــــــــــــــــــــــــــــــ *️⃣عتاب؛ یعنی سرزنش و نکوهشی که با تندی و عصبانیت همراه باشد. 🔰مطلب مرتبط پیشین: 📌اگر می‌خواهید گرفتار کودک لج‌باز نشوید،… 📌https://dastvar.blog.ir/1401/09/26 💠 جرعه‌ای از احادیث کمترشنیده‌شده اهل‌بیت ﴿علیهم‌السلام﴾ در «حـدیـثـنـا»: 💠 @hadithona 💠 @hadithona
قیچی مونده بود روی میز مطالعه‌م سیم شارژر لپ‌تاپ هم متصل و جلوی چشم چند بار قیچی رو دست گرفتم و تصور کردم اگه باهاش این سیم رو ببُرم، چه حس جالبی داره. تا حالا هرگز بریدن سیم شارژر لپ‌تاپ و حتی گوشی، حتی به خیالم هم خطور نکرده بود. به هر حال، آخرش از ترس اینکه یه وقت شوخی‌شوخی سیم شارژر رو نبُرم، قیچی رو گذاشتم سر جاش توی کشو. گاهی همینقدر راحت وسوسه میشیم. بدون عنایت و لطف خدا هیچیم. 🌺
هدایت شده از حدیثنا
💠تربیت، خُم رنگ‌رزی نیست! بر دانش تربیتی خود بیافزایید! 🌿قالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: 🍃«مَا مِنْ حَرَكَةٍ إِلَّا وَ أَنْتَ مُحْتَاجٌ فِيهَا إِلَى مَعْرِفَةٍ.» 📚تحف‌العقول، ص۱۷۱ 🔶از امیر مؤمنان (علیه‌السلام) نقل شده است: 🔸«هیچ حرکتی نیست، مگراین‌که در آن به معرفت (شناخت) نیاز داری.» •┈┈••✾•🌿🌺🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🌿…عَنْ طَلْحَةَ بْنِ زَيْدٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: 🍃«الْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ لَا يَزِيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ إِلَّا بُعْداً.» 📚الكافي، ج‏۱، ص۴۳ 🔶از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: 🔸«کسی که بدون بصیرت (آگاهی) کاری را انجام می‌دهد، مانند کسی است که در بی‌راهه حرکت می‌کند؛ هرچه سرعتش بیشتر شود، (از مقصد) بیشتر فاصله می‌گیرد.» •┈┈••✾•🌿🌺🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🌿…عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَمَّنْ رَوَاهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏: 🍃«مَنْ عَمِلَ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ كَانَ مَا يُفْسِدُ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُ.» 📚الكافي، ج‏۱، ص۴۴ 🔶از امام صادق، از رسول خدا (صلوات‌الله‌علیهما) نقل شده است: 🔸«کسی که بدون دانش، کاری را انجام دهد، خراب کردنش بیش از درست کردنش خواهد بود.» 📝پانوشتـــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔺همان‌قدر که انسان پیچیده است، تربیت او نیز کاری پیچیده و دشوار است. برای تربیت انسان، باید پیچیدگی‌های او را شناخت، از چندوچون کار آگاه بود و از راه صحیحش ورود نمود. 💠 جرعه‌ای از احادیث کمترشنیده‌شده اهل‌بیت ﴿علیهم‌السلام﴾ در «حـدیـثـنـا»: 💠 @hadithona 💠 @hadithona
هدایت شده از هادیانه ها
*مداح و روضه خوان و سخنران و چای ریز کارِ تمام ما درِ این خانه است شاهان روزگار به ما غبطه می خورند این نوکری خودش به خدا عین سروری است* ✅به لطف خدا و حضرت زهرا س توفیق نوکری حضرت مادر نصیب شد 📌 لیست برخی برنامه های این سفر تبلیغی 🔹 پنج شب با موضوع محبت دو طرفه ما و اهل بیت ع و فرصت نوکری 🔹 کارگاه روش تربیتی مواجهه با مسأله در سه جلسه 🔹 جلسه ویژه مباحثه بخشی از کتاب با تعدادی از جوانان مسجد 🔹 پیگیری اقدامات تربیت فردی سال های گذشته و مشاوره های 🔹 کمک به ریل گذاری برنامه های مسجد فاطمیه 🔹 گفتگو و هم افزایی با فعالان تربیتی و فرهنگی شهر ___ و ... @hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
recording-20231214-101807.mp3
37.6M
🎙 صوت *کارگاه روش تربیتی مواجهه با مسأله حجاب* _ حجت‌الاسلام قراباغی جلسه 1⃣ از سه جلسه کارگاه تربیتی حجاب مسجد فاطمیه سیرجان ✅ *سرخط مباحث* 🔹 مرور و های متداول مواجهه با حجاب 🔹 مرور های زنده خانواده ها و مربیان در بحث حجاب 🔹 و سهم تاثیرگذاری هریک 🔹 در قالب (و ریشه و خاک و آفت زدایی و میوه) 📌 نکته این جلسه زنده بودن بحث با *مثالهای واقعی فراوان + مشارکت جدی مخاطب بود* 👈 گوش دادن این فایل به دغدغه مند و و دلسوز توصیه می شود @hadianeha
4_5857476475594213524
6.21M
حتماً نام کشتی تایتانیک را شنیده‌اید. حجت الاسلام احمدیاسر وافی در حدود نیم ساعت درباره‌ی آن کشتی و غرق شدنش سخن گفته است و ممکن است برای کسانی مفید باشد. https://eitaa.com/anbaz60/1388
هدایت شده از محسن قنبریان
۱-استیساق نظام دین.mp3
25.24M
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز عبارت: "استوسق نظام الدین" جلسه اول - ۲۱آذر۱۴۰۲ ❓یک "نظام" چگونه "نظام دین" و یک "دین" چگونه "نظام و به استیساق" می رسد؟ • توضیح ۴گام در ضمن تاریخ تشکیل جامعه نبوی بر اساس خطبه قاصعه: ۱. فَعَقَدَ بِمِلّتِه طاعَتَهُم: عقد طاعت مردم به آیین ۲. وَ التَفَّتِ المِلّةُ بِهم فی عوائِدِ برکتَها؛ پیوند اجتماعی مردم توسط آیینی که برکات و منافع اش به بار می نشیند. ۳. تَرَبَّعَت الامورُ بِهم فی ظِلّ سلطان قاهر؛ چارزانو و جاگیر شدن "امور مملکت" در ذیل این قدرت. ۴. تَعَطَّفَتِ الامورُ علیهم فی ذُرَی مُلک ثابت؛ منعطف شدن "امور جاری" برآنها در بلندی این حکومت با ثبات. ⬅️ اینگونه دین، نظام گرفت و سامان و انسجام یافت و آثاری به بار آورد: • مسلمانان را حاکمان زمین و امضاء کننده احکام کسانی کرد که تا دیروز آنها امضاء کننده احکامشان بودند... 🗒 چکیده جلسه اول را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian